Gå til innhold

Nå eller aldri - da må det bli NÅ


Gjest Isabel

Anbefalte innlegg

Ja, det ble nok en del kaker idag.. har hatt stående buffet, så da er det lett å miste tellinga.. har ikke talt heller.. Spiste ikke veldig mye underveis altså, men noe ble det, og i tillegg koset vi oss mer litt mer kake nå ikveld som det ble stille og rolig.. Har vært en fin dag, med hyggelige gjester og fine gaver.. :D:) Mer besøk i morgen. Er vant med mye rester, så hadde planlagt å servere hjemmelaget pizza og kakerester i morgen.. men det ble bare en flik av hver kake, så jeg måtte lage en ny nå ikveld.. i ovnen i denne stund!! Takk for søndagsåpne butikker så jeg fikk tak i det jeg manglet!!

 

Føler meg litt guffen når jeg er mett på usunt, men men.. Av og til er det lov.. Akkurat som du burde la deg selv skeie ut den helga med kakebuffet.. Ikke den ene dagen som "velter lasset"!

 

I morgen tenker jeg å stå over kaka, siden det ble mer enn nok tilsammen på dagen idag. Nå skal jeg brodere litt på adventskalenderen, som snart er ferdig før jeg rydder kjøkken og lager glasur.. Ha en fin kveld / natt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2,8k
  • Created
  • Siste svar

Høres ut som du hadde ein flott dag i går! Lov med litt kake i sånne anledningar.

Kjente meg veldig igjen i å ete litt meir kake i "ro og fred" når gjestane har gått :D

Du er virkelig flink å stå på, synes eg! Først besøk og så ny bakerunde, håndarbeid og opprydding!

Har tenkt eg skal kose meg litt på koldtbord/kakebord, får vera litt gulrot framover det.

I dag skal eg og mannen på kurs om ME. Litt kjekt å treffe andre i samme situasjon. Og så skal eg kjøpe den siste julepresangen på vei heim :) kjøpte faktisk dei fleste i aug/sept. Alltid tidlig ute...

Gratulerer til guttane! Var det i dag dei har bursdag? Litt rart, når eg begynte å lese her inne var dei 5 mnd, huskar eg...

Var forresten 56,8 i dag, lavaste mandagsvekt på mange månadar :D

Håpar de får ein fin dag i dag og!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med 2 årsdag Rakri! Artig alder det ja :) Må jo absolutt være lov å spise litt kake i slike anledninger!

 

Synes dere er kjempeflinke jeg, som klarer å holde koken her inne hele uka! Jeg teller ikke så mye kalorier (kanskje jeg burde det?!) men vet jo sånn ca hva jeg kan og ikke kan spise. Må vel heller fokusere på å få til mer trim. Klarte faktisk å få til noen tp forrige uke, og har gått en tur i dag, så da er jeg iallefall litt igang:) Vurderer også å ta fredagen som veiedag slik som dere. Kanskje det kan gi litt mer måtehold i helgene. I dag viste vekten ned skarve 200 gr, men det var iallefall ned!

 

Skal på kveldsvakt i dag, så nå slapper jeg litt av, selv om det var mye annet jeg burde gjøre før jeg går :D

 

Ha en strålende flott dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ned er ned, Sassa! Alternativet er verre :-)

Trur nok det kan vere lurt å registrere litt innimellom, for å sjekke litt, ein får seg av og til nokon aha-opplevelsar då.

Går fint med maten her, men var fryktelig godtesugen når eg handla i stad! Var alt for trøtt, sulten og stressa til å gå langs snopehyllene då. Henta meg inn i siste sekund og kjøpte ein sjokolade til mannen som var med, og så smakte eg ei lita flis av den...:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lenge siden jeg har talt og registrert her.. for jeg har gjort det så lenge at jeg vet hva jeg skal ha - og hva jeg ikke skal ha :D :eek:

 

Men trimmen er som kjent den store bøygen uansett!! Skjerpings!!

 

Hatt en fin dag..og bra feiring idag også!!Det ble litt kjeks og potetskuer, men veldig lite mat om ikke annet.. og ikke kake :) FÅr være godkjent!

 

Ned er ned, Sassa!! Nemlig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra gjennomført besøk, Rakri! Supert å klare å holde seg unna kake!Det er synes er litt greit med å registrere og, er at terskelen for å ta seg litt av eit eller anna er litt større når eg veit eg skal registrere det og får sjå det svart på kvitt. Lettare for meg iallefallå putte inn litt her og litt der når eg ikkje registrerer.

I dag skal me ha middagsgjestar. Tenkte å servere tacosuppe, utrulig godt, sunt og magert. Brukar kyllingkjøttdeig, og serverer rundstykker, nachochips og ost til, men eg et kun suppa, då kan eg ete to store tallerkar rekna eg ut sist gong eg laga det. Brukar kikerter og lapskausblanding i, så blir ganske tjukk, nesten som ein lapskaus.

Is og hermetisk fersken til dessert. Har lagt alt inn på forhånd, så veit eg heldt "kaloribudsjettet" i dag og.

Kjekt å ha 100 ekstra kaloriar per dag å gå på:D

Håpar å få sove litt godt i natt, har sove ca 5 t per døgn sidan lørdag... Trøtt no.

Ha ein fin dag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flink du er Rakri, som ikke går berserk i kakene!:) Veldig bra!

 

Her skjedde det noe merkelig, så innlegget ble sendt før jeg var ferdig, men da får jeg bare fortsette på neste:)

 

Håres ikke noe gøy ut å ikke få sove skikkelig Rosalilje:( Håper det blir bedre i natt! Tacosuppe er jo kjempegodt! Har fått det servert i klubb 2 ganger, men aldri laget det selv. Må nok prøve det snart.

 

Jeg registerer ikke maten min her inne fordi jeg ikke vill veie maten foran ungene, og fordi jeg synes det blir for vanskelig å få middagen noenlunde nøyaktig. Og i likhet med deg Rakri, så har jeg holdt på med dette så lenge att jeg vet sånn noenlunde hvor mye jeg kan spise. Men er enig med deg Rosalilje att det er enklere å ikke stappe i munnen når en vet det skal registreres.

 

Jeg fikk en hyggelig melding her en dag att en gjeng skulle samles i kveld å gå tur, så det var bare å møte opp om det passet. Det er midt i blinken for meg som er mørkredd og felen, så i kveld har jeg godt en times tur i rask gange i godt lag. Kjempekoselig måte å få tp! :D Vi har nå avtalt å gå tirsdager og torsdager, så det skal jeg prøve å få til når jeg ikke er på jobb!

 

Det får være nok for ikveld, nå er det dusjen og sengen om jeg skal klare å være på jobb kl 07 i morgen tidlig.

 

God natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supert å få vere med andre å gå tur då! Lettare å komme seg ut når ein har ein avtale og eg og er veldig mørkredd :-)

I kveld skal eg på tacoparty. Har lagt inn ca kva eg skal ete. Tenkte 1 lefse med masse salat og litt kjøttdeig, og så litt til uten lefse. Droppar ost og rømme. Som regel blir det servert noko søtt etterpå, men tar ikkje uten at eg "må" feks hvis nokon byr meg sjokolade eller det er kake og det ser rart ut hvis eg ikkje tar.

Planen er iallefall god, så får me sjå korleis gjennomføringa blir :D

Sov litt bedre i natt, håpar det fortsett! Søvn skal jo vere viktig for vektnedgang...

Begynner egentlig å føle meg ganske vel og fornøyd med kroppen no! Viser jo selvfølgelig tegn på lite trim og 4 svangerskap, men likevel er det no ikkje så aller verst :-) Skal til Syden midt i desember, er jo greit å føle seg vel i bikini. Skal prøve å få tatt litt solarium før me reiser. Synes det er så deilig, reine terapien!

Ha ein fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjekk fint i går på jentekveld. Åt akkurat det eg hadde tenkt av taco, og ingenting av all snacksen som stod på bordet etterpå! Holdt meg til 1100 kcal i går og, så fornøyd med det :D

Men verre med søvn, sov frå midnatt til 02.30 og frå 06 til 07 i natt. Ikkje mykje liv i meg når vekkerklokka ringte då, nei! Må visst ta ein sovetablett i kveld og sjå om eg kan få snudd det litt.

I dag skal eg til frisøren, fryktelig lenge sidan eg klipte meg no, så det skal bli deilig :)

Ha ein fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du var :) Det er herlig når man følger planen til punkt og prikke!!

 

Her er det som vanlig travelt - særlig på jobben da!! Blir snart litt smårar!! Men men.. nå er det snart helg..

 

Eldstjenta har fått svineinfluensa.. håper de minste berger unna.. har ikke lyst å bli sittende hjemme fra jobb en uke slik det er nå med annen sykdom, lite vikarar osv osv..

 

Jenta på ti skal delta på sitt første turnstevne med konkurransetroppen ( har vært på vanlige stevner før, men de har vært her i nærområdet - mens konkurransen er i Mjøndalen i Buskerud) Spennende :)

 

Lite / ingen trim fremdeles.. :D Vanskelig når jeg er helt kjørt etter en lang dag på jobb og med smågutta.. Det går i grunnen i ett fra jeg står opp til de er i seng ved åttetiden på kvelden.. Som jeg sa til mannen min da vi hadde lagt dem: det er veldig intenst, men også veldig morsomt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesten bekymra for deg Rakri! Høres ut som du har det vel travelt for tida...Prøv å få slappe av litt i helga iallefall.

 

Håpar det kun blir eldste jenta som blir sjuk, og at ho får ein lett variant.

Var kun jenta mi som fekk det, me andre slapp unna endå me ikkje var flinke med å prøve å unngå smitte. Ho var her i lag med oss heile tida.

 

Så kjekt for ho som kom med i konkurransetroppen då! Skal du reise med ho til konkurransen då?

 

Har egentlig ikkje noko håp om nedgang til i morgon heller endå eg har lagt heilt nøyaktig på 1100 kcal i 12 dagar no. Litt frustrerande, er sikker på dei fleste andre hadde gått ned på det, men kan vel kanskje ha kommt på sparebluss?

I fjor når eg gjekk ned 12 kg låg eg på ca 1000 for dagen +utskeielse ei og anna helg, ingen trim, men gjekk allikevel jevnt og trutt nedover kvar einaste veke....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens vekt var 49.7. Ned 200 gram - så ikke all verden, men fornøyd når jeg tar bursdagsfeiring over 2 dager i bektraktning :) :)

 

Foreløpig bare eldstejenta som er syk, men hun har vært ganske dårlig.. Enda høy feber og såpass tjukk i halsen at hun ikke får i seg noe.. og hun som er så tynn fra før :D Fikk i henne litt grøt i går, det er omtrent det eneste hele uka!!

 

Ang travelt, så er det vel slik for de fleste... men skulle ønske arbeidsdagen var litt kortere.. blir liten tid hjemme.. og selv om tiden hjemme er intens er det morsomt med 2åringer!!

 

Ang deg, rosalilja, så høres det veldig ut som om kroppen er på sparebluss.. jeg prøvde meg også på 1200, og gikk ikke ned noe.. (ikke det at jeg går ned nevneverdig nå heller, men har jo ikke vært så veldig systematisk.) Grovt regnet ligger jeg på mellom 13 og 1400 på dagen, og har samme svingninger i vekta som da jeg lå på 1200.. Om jeg var det ville jeg trappet opp til iallefall 1300

 

Skal ha vin ikveld, og littegranne kveldskos.. Fredager er godteridagen min! Innser det funker best med en dag der det er lov med litt kos!

 

Ha en fin fredag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har tenkt eg skal prøve å auke opp.Har no lagt på 1100 kcal i 12 dagar. Frå i morgon aukar eg opp til 1200, og heldt det i to veker, og så 1300 vidare(hvis ikkje vekta begynner å gå oppover då...)Hadde det vore lurare å ta 1150 i ei veke og så 1200 i ei veke, og auke litt seinare altså?

 

Har egentlig vore veldig deilig å ha 100 kcal ekstra for dagen, har foreløpig brukt det til meir melk og frukt. Litt usikker på kva eg skal bruke dei neste 100 på, for føler egentlig at det er rikelig mengde mat no. Men er jo eit luksusproblem då!

Spent på veging i morgon, men har ikkje så veldig håp...

 

Jenta mi åt nesten ingenting når ho var sjuk heller. Lokka med alt det beste ho veit, takka til og med nei til sjokolade. Då blei eg nesten bekymra :-)

Det ho fekk mest i seg av var Biola med bringebærsmak. Er no litt næring i det iallefall. Viktigaste er at dei får i seg drikke.

Her er det stille og rolig i kveld. Alle ungane er på ein ungdomsklubb, så kun eg og mannen som er heime :-)

 

Kos deg med god samvittighet i kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, her koser vi oss med både vin, nonstop og nøtter :eek: Men så blir det en uke minst til neste kosekveld.. og ikke vin i morgen, dunken blir tom ikveld :) Så det er med ganske god samvittighet :D

 

Ned er ned, ja.. og jeg er veldig motivert for en bra uke!! Godt å skeie ut littegrann likevel..

 

Jeg tror jeg ville økt med 50 pr uke til jeg kom på 1300.. Det tilsvarer jo ca et eple feks, en liten yoghurt, 20 gram rosiner, en kornmokjeks etc etc..

 

Jenta spiste litt vaniljeis nå, det er da noe.. men som både du og legen sa; det viktigste er drikke..

 

Spent på å høre resultatet ditt i morgen.. Jeg er sikker på det går bedre når du har økt opp og kroppen får litt økt forbrenning igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekta i dag var utrulige 55,9 kg!!!:D Det er ned 1,2 kg siste veke!

Det var kjekt!

Har mykje problem med magen og har følt meg veldig "oppfylt" siste veka. Utan å gå i detalj har det no ordna seg ;)Trur det gjer noko med væskebalansen og når magen stoppar opp. Var 57,2 kg i går tidlig, og magen var stor og oppblåst, så føler meg SÅ mykje bedre no når det har ordna seg! Vil tru at eg kanskje går litt opp igjen dei neste dagane når alt stabiliserer seg igjen, men var kjekt allikevel!

 

I kveld er det besøk med gode venner. Skal prøve å ete fornuftig, men kjem ikkje til å registrere for det er heilt umulig å finne ut kva det veg og kor mykje kaloriar det er når ein er vekke sånn. Men fekk iallefall motivasjon til å vere flink i kveld!

 

Kjem til auke til 1150 neste veka då, takk for gode råd Rakri! Har ikkje så mange andre eg diskuterer sånt med...

 

Gjer godt med ein sånn kosekveld som du hadde i går i ny og ne, blir lettare å holde ut i lengden då!

 

Ha ein fin lørdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer :) :) Herlig tall da!!

 

Kjenner meget godt til det med oppfylt mage, og det er klart det påvirker vekta, begge veier.. Så du kan jo regne med en liten oppgang de neste dagene.. Uansett skal du nyte tallet idag, kose deg i kveld, og så kjøre på videre :D

 

Om rådene mine er så gode, vet jeg ikke, men rent logisk tror jeg da kan være lurt å gjøre det slik..

 

Tygger litt på det med å registrere igjen, iallefall sånn groveestimert.. Vet det sitter lengre inne å putte en godbit i munnen når man må skrive det opp.. Samtidig har jeg jo holdt meg stabil når jeg ikke har registrert og ikke skeiet ut.. Så det er nok mest viljen over tid / energi til trening det står på.

 

Iallefall kan vi begge smile over bra tall denne uka - så får vi prøve å være flinke nå! :) Jeg mangler 1.7 til målet mitt - det kan gå til juleferien hvis jeg er systematisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det veldig kjekt i går med gode venner!

Vil seie eg klarte meg sånn midt på treet matmessig.

Positivt:

-kun 2 pizzastykker, masse salat og vatn, berre ein ørliten dæsj dressing.

-2 smash og 4 flak chips var alt eg tok frå skålene som bugna med snacks

Negativt:

-Ho hadde bakt 5!kaker og eg elskar kaker, så forsynte meg to gongar ganske bra,kunne nok klart meg med halvparten av det...

 

Alt i alt ganske fornøyd, og eg er rett tilbake på sunn mat i dag. Ville sende med oss heim kaker, men eg takka fint nei og mannen min fekk med seg to stykker som han skal ha til kaffien i dag. Eg tåler rett og slett ikkje så mykje søtt, så heldt rikelig det eg fekk i meg i går, sjølv om eg kjenner suget når eg først har fått litt...

 

Stille og rolig dag her i dag, godt å slappe av litt :-)

 

Du kan fint nå målet ditt til jul, Rakri! Spørs jo selvfølgelig litt kor mykje som skal skje framover no då, om det er mykje julebord etc.

 

God søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du klarte deg bra da :) Litt må man unne seg, det synes jeg!!

 

Det ble litt kos på lørdagen også, men ikke alt for mye.. Helt ok søndag.

 

Det skjer litt i desember ja, blant annet julebord på jobb, lutefisklag hjemme hos oss med venner, litt andre middager med venner og familie +++ Så her gjelder det bare å begrense seg... Mye baking sammen med barna også..++ helt tradisjonell desember med andre ord.. Lurer på å registrere hele førjulstiden iallefall (reiser til svigers i selve jula) så er det lettere å unngå de helt store utskeielsene.. får se..

 

Ser ut som om datter nr 2 får svineriet nå..:) Skal dessuten til legen med eldstejenta da hun har fått skikkelig øreverk.. Var halv dag på jobb, skulle egentlig bare innom for å ta en foreldresamtale, men så var det flere syke pluss at jeg ikke fikk tak i noen vikarer, så da måtte jeg hjelpe dem litt, syntes jeg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, dumt at den andre jenta di blir sjuk og, men er ikkje lett å unngå når dei er tett sammen. Er tvillingane vaksinert?

 

Dei på jobben din blei sikkert glad for litt hjelp ja! :)

 

Var på foredrag om ME og kosthold i dag med ein flink ernæringsfysiolog. Fekk mailadressa hennar og skal sende inn to vekers registrering av kostholdet mitt, så skal ho sjå på det før me møtest. Håpar eg får gode tips der som kan hjelpe for magen min. Lurer på om eg kan ha intoleranse for melk eller gluten, er veldig vanlig ved ME. Men lurer på om eg skal vente til over nyttår. Trur ikkje at 1 veke sydentur og advent og julefeiring vil gi eit rett bilde av kostholdet mitt til vanlig :-)

 

Det som var kjekt var jo at eg har omtrent 100 % rett kosthold i forhold til kva ho anbefalte i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt Rosalilje å få kostveiledning;) altid gøy med individuell tilpassing av ting og tang! Å så flink du er som klarer å vise måtehold når du er ute på diverse! Det har jeg også som oftest planer om, men det er verre med gjennomførelsen for min del!

Så kjempeflott nedgang du hadde på vekta! Virkelig imponert!!

 

Så kjedelig att neste mann også er blitt syk Rakri! :) Håper ikke dere får det alle sammen! Du hadde jo også bra resultater på vekta, håper det fortsetter litt nedover for deg nå når du har jobbet så lenge med de siste kiloene.

 

Her viste vekta ned 0.8 i dag, og er fornøyd med det, selv om jeg helst ville hatt 5 kg på en uke, for så å bare være der uten å tenke mer på det:p Er litt lei av å hele tiden kjempe for å gå ned, uten egentlig å bli noe særlig mindre.

 

Det ble egentlig litt negativt, men føler meg egentlig ganske bra for tiden, så det står ikke så dårlig til som det høres ut:)

 

Blir ikke så mye skriving her inne for tiden. Litt fordi jeg ikke har så mye tid til overs, og litt fordi jeg ikke har så mye å melde om. Kjenner att når jeg er trett og sliten om kveldene, klarer jeg ikke å finne noe å skrive her, men jeg er innom å ser om dere innimellom. Dere er kjempe flinke!

 

Det var det jeg hadde for i dag, skal prøve å være litt mer aktiv her men kan ikke love noe.

 

Ha en strålende uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt å høre frå deg Sassa! Ned 0,8 er jo flott! Var innom og såg på resultattråden, og du har jo gått ned 3 kg, tenker det merkast godt. Stå på, du kan endå klare litt til jul! Berre skriv når du har tid og overskudd du, ingen press!

 

Vekta på lørdag var nok kunstig lav, så reknar med å gå litt opp igjen, men var jo kjekt likevel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen jenter. Nå er det over 2 uker siden siste innrapportering, og vekta ser ut til å ha stabilisert seg. Først litt opp i Spania, så litt ned med influensa (lett utbrudd) og så stabil på tross av julebord m/jentene. Føler jeg er inne i en god periode, med skarpt fokus på hverdagene.

 

Gratulerer med fin vektnedgang for alle sammen, tydelig motiverte hele gjengen. Rosalilje, du er jo snart i mål! Det kjennes sikkert fantastisk ut. Og i god tid til jul :). Høres ut som du har fått i gang forbrenningen din med litt høyere kalloriinntak. Og Raki, 1,7 til målstreken. Du har jo egentlig stabilisert deg det siste året, og hatt en veldig stabil vekt lenge etter den store reduksjonen. Sikker på at du får til de siste grammene, og holder deg stabil der i stedet.

 

Tenkte jeg skulle skrive inn resultatene mine annen hver uke nå, og ikke veie meg så ofte. Se om jeg holder meg stabil på gode rutiner, og mindre vektfokus. Litt dristig kanskje i førjulstiden, men fungerer det ikke så veier jeg meg og maten igjen.

 

Ha en fin uke :):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekt å høre frå deg, Bliny! Så flott at du heldt deg stabil, er jo den vanskeligaste jobben det!

Vekta hoppa godt nedover forrige veke, men reknar med den var litt kunstig lav då, så blir ikkje skuffa om den går litt opp igjen denne veka. Veit ikkje om eg klarer å nå målet til jul, men tenker eg uansett ikkje slankar meg i jula, målet får bli å prøve å holde vekta nokolunde.

Julebord på Egon i kveld, men eg tenker å ete ein vanlig rett og spare pinnekjøttet til julafta. Har ete magert før i dag, og lagt inn alt, og det ser ut til at eg skal klare å holde meg til skjema i dag og!:)( Vanskelig å vite kva alt veg, men har prøvd så godt eg kan å beregne.)

Ha ein fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koste meg på Egon i går!:) La inn alt så godt eg kunne, to små kyllingfiletar, pommes frites, grønn salat og dressing, droppa brødet,kom til 730 kcal. Hvis det stemmer sånn nokolunde holdt eg meg til skjema i går og.

Vanlig dag i dag igjen, men alt for travelt, kjenner eg. Mykje som må ordnast til jul! Skal vekk denne helga og 1 veke til Syden, så må gjere mykje klart no.

Litt spent på korleis maten blir i helga, skal prøve å vere veldig flink, men skal kose meg på koldtbord lørdag iallefall og så velge magert og fornuftig resten er planen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...