Gå til innhold

Nå eller aldri - da må det bli NÅ


Gjest Isabel

Anbefalte innlegg

Har ikke prøvd det brødet nei..Takk for tipset..

 

Da jeg var hjemme i permisjon spiste jeg som regel et polarbrød extreme til lunsj. Det er grovt og godt det også :D

 

Fornøyd med trim i dag. Ble ca en times gåtur 3 km / t ( til og fra i byen) og stoppet etter 45 min svømming - plages jo med bekkenet, så må ta det litt forsiktig!!

 

Skal kjøre drøyt 60 mil, så det er et stykke.. Det er til min manns familie.. Min familie bor 110 mil vekk, så dit hadde vi kommet til å fly på denne årstiden.. De 60 milene går veldig greit - alle barna er eksemplariske i bil :D

 

Nå er det straks nattinatt her. Har vært herlig med en fridag!! Var på treff med barselgruppa i ettermiddag. Var flink å sto over alt av boller og kaker - valgte fruktsalat, men uten vaniljesaus og andre "bomber" på :D Fornøyd!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2,8k
  • Created
  • Siste svar
Gjest rosalilje

Så flink du var både med mat og trim i går! Høres ut som ein super dag på alle måtar :D

60 mil i bil for 2-åringar er jo ganske langt då, men dei søv vel kanskje litt av veien og?

 

Her går det ganske bra med maten, men klarer ikkje å komme heilt opp i 1300 kcal.

 

Har begynt å tenke ut kva me skal ha med til Syden, nærmar seg no! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan!

 

Så flinke dere er begge to!! :D Her ble det julebord med pinnekjøtt og dronnig Maud både fredag og lørdag, så mandag hoppet jeg glatt over veiing :D Har vel ikke vært nevneverdig flink etter helgen heller, så det er vel ikke så veldig håp om nedgang og spore her...........

 

Kjenner att det blir travle dager nå, og datatid blir nedprioritert, så det er nok mulig jeg ikke blir så mye å se her inne nå framover. Men dere er jo superflinke til å holde liv i tråden! :D Satser på att jeg er tilbake for fullt etter jul, skal til Thailand i februar og burde jo ha bikini fasongen inne til da.

 

Ha en strålende førjulstid dere flinkinger! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner til den å bare skippe hele veiedagen :eek: Lettvintløsning i grunnen, der man bare lurer seg selv.. men frustrerende å se tallene om man vet de er "slemme"!

 

Akkurat spist rester av pynten til pepperkakehus (nonstop og seigmenn) Ikke mye, men utfor planen min.. Så jeg kom nok enkelt over mine 1300 her :confused: Så jeg er nok ikke så veldig flink, Sassa.. Ellers en bra dag med en times gåtur i rolig tempo.

 

Jo, 60 mil er drøyt, men passer på å stoppe litt, og så sover de en del, ja.. Men de liker å kjøre bil, så det hjelper på. Kan love deg det er mer stress med x antall koli på fly..og alle etapper med bil eller buss til og fra osv osv.. Med bil kan vi ta med både ski og snowboard, og da får vi med oss alle julegaver osv.. praktisk å ha bil oppi nord hvor det er lange avstander om man skal rekke over litt slekt og venner.. Det blir greit - ellers hadde vi nok ikke gjort det slik!!

 

Nå er det kvelden her.. har vært på hobbykveld, og kom hjem for en liten time siden... måtte bare lande litt her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sassa:Koselig at du ser innom når du har tid! :-)

Ikkje lett å skulle slanke seg i adventstida når det er fristelsar over alt, nei!

Du får heller satse på stillstand og ta ein skikkelig innspurt over nyttår, Thailandstur er jo ei fin gulrot!

 

Rakri: Er enig i at det er best å ha med bil. Dokke er jo også 6 stk som me er, og då kan ein ikkje låne kva som helst bil der ein kjem heller, og ein må ha to bilar hvis nokon skal hente/kjøre til flyplassen. Veit akkurat korleis det er, har reist ganske mykje til Nord-Norge, men mest tatt fly, for me har 170 mil å kjøre dit me har slekt...

 

Har vore på sjukehus i dag på kontroll og litt handling etterpå. Kjøpte meg ein wraps med reker på veien, ikkje så ille på kaloriar når ein unngår dressing.

Skal ha meg ein god porsjon havregraut til kvelds.

 

Slit skikkelig med magen. 6 heile dagar med inntak utan noko ut igjen er ikkje godt,og eg har lest at det er uheldig for vektnedgang og...

Føler egentlig at mykje jobbar mot vektnedgangen min: dårlig fordøyelse, dårlig søvn, ingen trim, lav forbrenning...

 

Ha ein fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekta i dag var 56,3, ikkje så verst det med tanke på at magen er heilt i ulage. Veit ikkje om eg rekk innom med vekt i morgon tidlig før me reiser. Trur uansett den blir litt høgare, skal på julebord hjå ei venninne i kveld. Pinnekjøtt er veldig salt, så bind mykje vatn. Er også fryktelig kaloririkt, så blir nok godt over 1300 kcal i dag om eg er aldri så flink...

 

Har ete heilt etter skjema no sidan 30.nov. ikkje ein einaste utskeielse, hadde håpa at det snart skulle skje litt meir :confused:

 

Har nesten ikkje sove i natt heller, er ganske fortvilt no..

 

Blir godt med ei vekes ferie!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Her var det stille damer....

No er eg tilbake etter ei flott veke i Syden, har ikkje hatt det aller beste været, men har solt oss og bada og hatt skikkelig ferie!

Med maten har eg vore litt flink og litt ikkje så flink...

 

Positivt:

Har ete eit grovt rundstykke til frokost og eit til lunsj kvar dag med makrell i tomat, lett syltetøy eller egg.

Ein del frukt kvar dag.

Melk til frokost og ellers kun masse vatn

Ikkje ete kjeks, julekaker eller bollar som dei andre

 

Negativt:

Kjøpte meg 3 is, men er forsåvidt greit det synes eg i Syden

Til middag om kvelden åt eg for mykje og feil mat

Klarte meg uten snacks til nest siste dagen, blei litt både då, fredag og på flyet heim i går. Blir så sugen når eg først et litt!

 

Men no er eg tilbake til normalt kosthold fram til julafta, håpar å rette opp litt på dei dagane.

Kun ete 1 julekake hittil i år, fornøyd med det då!

 

Håper alt står bra til med alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjekk fint å komme tilbake til normalt kosthold, er faktisk veldig godt etter ei litt usunn veke! ;)

 

Var på julekonsert med Oslo Gospel Choir på lørdag, fantastisk opplevelse!

I går og i dag er det meir lokale julekonsertar, kjekt det og!

 

Var snøstorm her når me landa med flyet på lørdag, og no er det skikkelig kaldt og snøen ligg fint, så hjelper litt på julestemningen det!

 

Ettersom eg ikkje måtte gjere noko husarbeid i Syden hadde eg meir overskudd til å gå, eit stykke å gå både til stranda og restaurantane, dessutan ingenting å stresse for, og det til sammen gjorde sitt til at eg sov som ein stein alle nettene i Syden. Kjempedeilig!

 

Litt dårligare søvn no etter at eg kom heim, skulle prøvd å få gått meg nokre turar no i jula og få litt luft, så kanskje eg søv litt bedre. Hadde ikkje vore ute på 1 mnd før me reiste anna enn til og frå bilen då...Har ikkje overskudd til det når eg er ferdig med husarbeidet.

 

Vekt i dag var 57,4 kg og opp 1,1 sidan før eg reiste. Det tar vanligvis ein del dagar før kroppen normaliserer seg heilt etter sånne utskeielsar, så trur ikkje det er så aller verst. Tar ei ny vekt på julafta.

 

Ha ein fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veide meg også idag- resultat: 50.8 kg. Ser jeg ikke har lagt inn vekt her siden 5.desember, og da var den 49.4 - som er omtrent det laveste hele året... SKikkelig idiotisk altså, å vake rundt på samme sted hele tida.. Må virkelig ta et krafttak her..

 

Planen for jula:

1) Spise sakte - alle måltidene varer lenge, og det er fort å putte inn mer om man har slukt i seg første runde...

2) Moderat vinbruk

3)Lite snop og saltsnacks

4) Masse trim

5)NOk søvn

Med dette håper jeg å være max 51 når jeg veier neste gang 4.januar

 

Jeg har mye i magen (sliter med fordøyelsen som deg, Rosalilje) så mulig det er noen gram i overkant... Har iallefall gått opp, og det er fordi jeg har vært ufokusert. Spiser gjerne mer usunt når jeg stresser og får for lite søvn.. Leste også en artikkel nettopp der det sto om at folk har lettere for å velge usunt / fet mat når de er trøtte... SÅ vi får passe på å få nok søvn også ;)

 

I januar tenker jeg å holde meg unna søtsaker til jeg har nådd målet mitt - tillater meg evt litt nøtter e.l. en gang i blant - hardt å ta vekk all kos.. Merker det er søtsuget som er verst, og at det er ute av kontroll nå som det har blitt bittelitt hver dag. Vet med meg selv at etter en uke uten søt så avtar behovet betraktelig

 

Ellers er planen for det nye året å få opp frekvensen på trim (hørt den før??)

Og målet er fremdeles 48 kg :)

 

Med det ønsker jeg alle god jul. Reiser om et par timer når de små skal sove

 

Tar ikke med pc, men blir nok littegrann på nett på mannen min sin pc..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du har ein flott plan for jula, Rakri! Og for det nye året!

 

Eg vil ønske deg og dine ei riktig God Jul, håpar de får det fint på tur, og at de får slappa godt av og kost dokke i lag med familien!

 

Og kos deg med maten og! Har funne ut at alt smakar så mykje bedre når ein gir seg god tid og nyt maten istadenfor å prøve å stappe inn mest mulig.

 

Min plan for jula:

1. Ete heilt vanlig alle måltid me berre er heime og ikkje har besøk.

2. Drikke masse vatn.

3. Ete sakte i besøk, prøve å holde litt oversikt over kor mykje som går inn. Det aller beste då er å forsyne seg berre ein gong, max 2, ellers er det lett å miste oversikten.

4.Har vurdert å holde meg heilt unna søtsaker og chips, kun ete litt nøtter, men er ikkje heilt sikker endå...Skal iallefall vere heilt minimalt inntak av dette.

5.Vere forsiktig på kakefronten, og ikkje ete julekaker heime iallefall.

 

Klem frå Rosalilje! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God jul til alle som er innom!

 

Synes det har gått ganske greit med maten foreløpig i jula. Selvfølgelig meir enn til vanlig og feil mat, men tross alt ikkje så aller verst.

 

Såg gjennom planen eg laga for jula, og har fulgt den ganske bra.

 

1.Har ete lite og magert når me har vore heime.

2.Har fått i meg masse vatn.

3.Forsynte meg to gongar av pinnekjøttet julafta, men berre ein gong i går og i dag i middagsbesøk, mykje lettare å holde oversikten då.

4.Har ete litt snop, litt nøtter, ingen chips. Bestemte meg for å unne meg litt godterier og ikkje vere heilt avholdande.

5-Har ete sakte og nytt maten i kaffibesøk, ikkje ete så veldig mykje, berre til eg er akkurat passelig mett. Smakt nokre få julekaker i besøk, ingenting heime.

 

Alt i alt ganske fornøyd, veldig deilig å ikkje vere så overmett som eg har vore enkelte andre juler.

 

Håpar de får ei fin jul vidare! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vore heime i dag, og ete som vanlig. Deilig det! Har hatt fisk til middag 5 gongar denne veka, det trur eg må vere ny rekord ;)

Hadde gjestar til kaffi, men eg åt berre eit bittelite stykke formkake og ein mandarin :-)

Står så seint opp om dagane at det stort sett berre blir frokost, middag og kvelds.

 

I morgon er det besøk igjen med snittar og kaker. Snittane er no ikkje så aller verst sunt, så skal forsyne meg mest av det og minst av kakene har eg tenkt.

 

Får kaffibesøk tirsdag, då skal eg ete omtrent som i dag, og onsdag då tenkte eg å lage vanlig kveldsmat til gjestane.

 

Nyttårsafta skal me få koldtbord og då tenker at det blir nok litt ekstra inntak, men det får vere greit.

 

Er så mykje bedre følelse denne jula enn andre år når eg har ete alt for mykje og føler meg stinn og uvel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går ganske bra her fremdeles, men selvfølgelig eit litt anna inntak enn til kvardags...

Åt fire snittar på mandag, nokre julekaker og lefser, og ein del sjokolade, det kunne eg godt ha ete litt mindre av, ellers greit.

I går og i dag har me hatt gjestar på kvelds, heimebakt brød og rundstykker med godt pålegg, godt etter all den feite og søte julematen.

Har ete 5 julekaker tilsammen heime hittil, ikkje så aller verst, og litt godteri, burde unngått det, men er litt snopesjuk :-)

 

Har stått seint opp, så i går blei det berre frokost, middag og kvelds, og i dag endå verre med berre frokost og kvelds.Godt jula ikkje er så lang og at me snart kjem inn i vanlige rutiner igjen.;)

 

Har sikkert gått litt opp i jula, men håpar det ikkje er altfor mykje. Trur ikkje eg ser det endelige resultatet før litt ut i januar når eg har ete vanlig mat ein del dagar.

 

Godt nyttår til alle som er innom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det høres ut som om du er kjempeflink ;):) Det har jeg absolutt ikke vært! Som du sikkert vet er vi på besøk på hjemstedet til mannen min. Foreldrene hans er skilt, men bor bare ca 10 minutters gange fra hverandre. Så da blir det mye lunsjer, middager, kaffebesøk +++ Føler ikke jeg frotser, men det blir mye mer og mye annet enn hjemme.. Hadde stort inntak av snop julaften og 1.juledag, men etter det har jeg innført snopstopp. Planlegger å ikke røre noe form for snop med unntak av nøtter fram til jeg når målet mitt. Kan bli hardt, men jeg gjennomfører ofte bedre å være helt avholden enn å unne meg bare litt

 

Ellers har det ikke blitt noe særlig med trim heller.. Et par lange gåturer og en kort skitur. Det skyldes veldig kaldt (minus 15- 20 grader) samt vind. Ikke noe å ha de små ute i.

 

Jaja.. foreløpig er det sikkert litt opp, men håper å berge ut i ca samme vekt til mandagen.

 

Har ikke sagt det til noen andre, og kommer neppe til å gjøre det heller ( det som er så fint med dette forumet) - men jeg har kjøpt meg sånn 30days-kur - for mage og hofter.. Det skal kombineres med lavt inntak av fett og sukker, og litt trim. Tenkte det kunne være med på å motivere fra 4.januar!

 

Har bestemt meg for å få 20 % sykemelding fra jobben fra nyttår. Den sykdommen jeg har gjør at jeg blir fort sliten, og jeg kommer til å henge det på denne diagnosen. Om det er sykdommen i seg selv, eller kombinasjonen med full jobb, 4 barn - der 2 av dem er 2 år, stort press på jobb +++ som gjør at jeg blir helt utslitt vet jeg ikke.. Men det er nok lettere å få til en sykemelding når jeg først har en diagnose å henge det på.. Tanken med denne "fridagen" er først og fremst å ha en dag for meg selv, der jeg kanskje får til litt svømming for eksempel, eller en annen trim som gir energi... ja du skjønner sikkert hva jeg mener..

 

SKal kjøre hjem igjen på lørdag.. Hele reisen tar ca 12 timer med alle stopp.. Litt langt, men det er verdt det.. Vi koser oss stort. Men ser fram til nytt år med nye muligheter.. Nå føler jeg meg virkelig i støtet til å komme igang med trim. Merker det hjelper at de minste er litt større, og at det kan bli lettere å planlegge inn litt trening også. Og så har jeg bestemt meg for at fra januar skal jeg også kjøre litt styrke i form av armhevinger og situps hjemme - med eller uten tilskuere!! (før har jeg kun gjort det om jeg har vært alene hjemme..)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JA, så er det nyet året her med håp om å være SÅÅÅÅ mye flinkere enn forrige år :D :D Når jeg ser året i sin helhet har det vært et bra år, men med litt opp og nedturer - også når det gjelder vekten. Ang vekten så stoppet den ca samme sted på slutten av året som på begynnelsen. (Eller jeg håper den ikke er mer enn 51 kg på mandag..) Igår var vel den dagen jeg har vært minst flink i hele desember.. Tidenes beste pinnekjøttmåltid og multekrem til dessert, akivitt, rødvin... +++ Men jeg har fortsatt ikke rørt snop siden 1.juledag.. det er da noe... Men jeg kan likevel ikke si jeg har vært flink med slankingen i 2009 når vekten er det samme nå som for ett år siden...Det eneste gode med det, er at jeg tror jeg vil klare det å holde vekten stabil når jeg en gang kommer meg dit jeg skal.

 

Jeg har planene klare for hvordan jeg skal nå målet mitt. Vet at det er på trimmen det ligger, samt at jeg kan tjene en god del på å kutte ut snop en periode.. Så får vi se. Bør iallefall komme meg under 50 igjen i løpet av januar! Så det er første delmål: "49kommenoe" innen 1.februar.

 

Lykke til - til meg selv og alle dere andre!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Godt nytt år til deg og, Rakri! Så kjekt å høre frå deg! :-)

Er ikkje lett med jul og nyttår, og endå vanskeligare når ein bur hjå andre slik som du gjer. Eg har i det minste kunne styre alle måltid heime som eg vil, veit ikkje korleis det hadde gått hvis ikkje! :eek:

Så flink du er som ikkje har rørt godteri sidan 1. juledag! Har ikkje ete mykje eg heller, men litt har det no blitt.

Synes det høres veldig lurt ut at du får deg litt sjukmelding, lurt å roe ned før det går alt for langt og ein er heilt nedkjørt. Blir godt å få ein dag for seg sjølv! :-)

 

Eg er faktisk uføretrygda frå og med i dag av, litt rar følelse og litt trist, kjenner eg...Har til og med fått honnørkort...Er ganske sliten no etter alle besøk i jula, men det har jo vore veldig kjekt og!

 

I går fekk me kalkun og forsynte meg berre ein gong, anna enn at eg fyllte på med ekstra waldorfsalat, det er så utrulig godt.

 

Var i utgangspunktet ganske flink når me begynte på dessert og snacks etterpå, (ståande buffet),forsynte meg jo godt, men stoppa i rett tid. MEN så sette dei ein del av det inn på bordet der me satt og då blei eg sittande og småspise ei stund til, det var jo dumt og unødvendig...men første gong i jula eg har overspist, så uansett har det no vore mykje bedre denne jula enn tidligare år.Dessuten var det fruktsalat med yoghurt og fløte eg åt for mykje av, så er vel ikkje det aller verste då.;-)

 

 

Besøk i dag og i morgon og, og julefest på søndag, og så er det kvardag igjen!

 

Vekt i går var 57,4 kg, det er opp 1,1 kg sidan før me reiste til Syden, og opp 0,6 kg frå julafta.Ikkje bra, men trur at det vil no gå litt nedover av seg sjølv når eg berre kjem tilbake til normalt kosthold igjen.

 

Håpar de får ein fin tur sørover igjen!

Klem frå Rosalilje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nyttår jenter!! :D

 

Nå har jeg lest gjennom det dere har rapportert siden sist jeg var inne, og dere har jo vært superflinke :) (bøyer meg i støvet!)

 

Jeg har vel raskt fortalt gjort helt motsatt av dere; spist massssse sjokolade og kaker, spist fort og mye og hele tiden. I skrivende stund ligger jeg på benken, spiser chips og sjokolade og leser om slanking...................... En helt normal start på Januar :D Har ikke vært på vekten siden starten av desember, men på mandag skal jeg til pers (viss jeg klarer å huske det) selv om tallet nok er skyhøyt. Har heller ikke fått trimmet siden en stund før jul, eller fått og fått, har ikke giddet. Har sovet lenge de dagene jeg har hatt fri, og ellers vært i minimal aktivitet utenom når jeg har vært på jobb, er jo litt aktiv der men der har jo konfekten stått fremme, så det har vel ikke hjulpet på..........

 

Det var da en oppsummering av julen min, og herfra kan det vel bare gå nedover!?! Leste i ett gammelt ukeblad i går om en rensekur som skulle sette fart på forbrenningen og lurte på å kjøpe den å prøve neste gang jeg skal til byen. Begynner snart å bli desperat nå kjenner jeg. Du må holde oss underrettet Rakri og 30days hjelper! Det er sikkert lurt av deg å få en fridag ja, før du er helt på bunn for da er veien lang opp igjen!

 

Det var vel muligens nok fra meg i kveld, men nå håper jeg på å være mer aktiv her, og att det er positive ting jeg har og melde om! :)

 

Januar; ny start (igjen) og nye muligheter!

 

Lykke til alle sammen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Godt nytt år, Sassa! Det høres no iallefall ut som om du har kost deg i jula! Men ikkje heilt god følelse når det heile er over, har pleid å ha det akkurat sånn som deg. Har vore mykje flinkare i år, men kunne nok ha ete endå mindre, spesielt i kaffibesøk og kunne med fordel ha unngått godteriet, så får prøve å vere endå flinkare neste år.:-)Det som er bra er at eg stort sett har vore veldig flink heime, enten me har hatt besøk eller vore åleine, og det hjelper jo godt på.

 

Vekta i dag viste det samme som 20.desember når me var kommt heim frå Syden, så ser jo ut som at jula har gått nokolunde greit. Då forsvann det meste etter nokre dagar, så får håpe eg er like heldig no og, når berre kvardagskosten er på plass igjen...

 

Var 56,3 kg før syden, 56,8 julafta og 57,4 nyttårsafta, håpar litt av det er vatn i kroppen og magefyll, kjennest iallefall veldig sånn ut!

 

Stort sett kun sunn mat i dag, trur eg, men kanskje litt godteri som hadde vore godt å ha vekk før kvardagen startar i morgon! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Sassa. Det der var som å lese om min forrige jul. Føler denne jula har vært greit balansert. For all del: det har vært god mat og god vin, og litt mer enn nødvendig av alt. Og som regel en dessert av noe slag..

 

Prøvde meg forsiktig på vekta idag, og trakk fra litt skjønnsmessig ut fra at det var med klær og etter frokost. Ut fra det så det ut som om vekta er 51.3 - det betyr ca halvt kilo opp i forhold til før vi dra. Men som alltid, kom det jo på en del i adventsttiden også :D Dagens vekt er dessuten ca 2 kg over det laveste på høsten... SÅ jeg må nok ta tilbake noen av de gode vanene jeg vet finnes der et sted..

 

Fortsatt ikke rørt snop, og har egentlig ikke hatt særlig lyst på heller.. Bare litt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

I morgen skal det veies etter jul...huff og huff.... og ikke bare skal det veies...men nå er det min mulighet til en ny og frisk start for å bekjempe kiloene...igjen.... Jeg sa for 1 1/2 år siden:NÅ eller aldri, da må det bli NÅ!!! og det mener jeg også denne gangen... før det går for langt... kjenner klær strammer og noe er blitt for smått :D .. så nå må jeg skjerpe meg!!!!

 

Har psyket meg opp til å starte i morgen.... og jeg er fast bestemt på å klare 7 -8 kilo frem til sommeren.... men må sette noen delmål først....og de kommer jeg tilbake til etter veiing i morgen. Jeg får ikke skrevet noe her innen før utpå dagen..... eller ettermiddagen, men skal prøve å ta veiinga på mårran :D

 

Nå trenger jeg dere mer enn noen gang...og jeg fikk det til forrige gang jeg var sååå bestemt.... og skal klare det nå også!!! Dere tenker sikkert at jeg er den som bare kommer og går...eller blir borte her inne....og ja... har jo vært slik siste året... nå skal jeg rapportere så ofte jeg kan... og minstekravet til meg selv er å rapportere hver eneste mandag som er veiedag...og når noe er gått "galt"... for det forplikter meg mer til dere!! og meg selv!!

 

Nå snart natta....... gleder meg til å komme igang....!!!!! NÅ eller aldri!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Status idag:

51.3 kg og 75 cm midje. Startet på 30 days også. SÅ får vi se..Motivert for å være flink med både mat og trim!! :D :D

 

Kjenner jeg må ta meg isammen. Første året var jeg så flink,så har det sklidd ut--eller ikke sklidd ut, men jeg har stått stille!!

 

Spent å høre status rundt omkring

Lenke til kommentar
Del på andre sider

......men nå er jeg igang :D

 

Status i dag var værre enn forventet... og jeg har igjen byttet tier... og ser et tall jeg ikke har sett på nesten to år... :D

 

Jeg veide i dag 81,2 kg..... og mitt mål er å komme meg ned til 72 :) Det er nesten 10 kg..... Gud... hjelp!!!!!! Ja ja... første delmål er som følger: 1. februar vil jeg være ca 78 kg.... videre ønsker jeg å veie 75 kg til 1. mars.... og så er målet å nå 72 kg til i april en gang... må komme nærmere inn på det senere. NÅ, en dag om gangen :)

 

Håper det går bra med dere andre !! Sassa og Rakri og alle andre her inne, dette klarer vi sammen!! Vi har gjort det før!!

 

Stooor klem.... nå ska jeg på spinning!! Hurra.. jeg er igang!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Godt å høre at alle er klare til innsats igjen!

Du må oppdatere oss om kuren du tar, Rakri. Synes ikkje det var så ille oppgang med tanke på at du har budd vekke heile jula, ein del forsvinn nok av seg sjølv dei nærmaste dagane.

 

Lykke til isabel, ikkje mist motet, du klarer dette!

Alt i alt ganske fornøyd med korleis det har gått i jula:

1.Har ete veldig sunt og passe alle måltid heime, også når me har hatt besøk.

2.Kun ete 5 julekaker her heime tilsammen heile jul og advent, og kanskje 7-8 vekke i besøk, så iallefall ikkje det som har vore det verste.

3.Har drukke masse vatn kvar dag

4.Har forsynt meg berre ein gong i middagsbesøk, unntatt julafta når eg tok 2 porsjonar.

5.Har ete seint og kost meg med maten, men ein gong i eit kaffibesøk det blei alt for mykje dessert...

6.Den største feilen er at det blei for mykje godteri, vil eg seie...Har ete litt nøtter og, men kun bittelitt chips ein gong.

 

Har selvfølgelig lagt langt over mitt daglige kaloribehov, men bestemte meg for at eg skulle kose meg ein del i jula, har tross alt ikkje så mykje eg skal ned.

 

 

Men no er heldigvis kvardagen her igjen, og dei sunne vanane er på plass og eg har begynt registrering.

Kjem innom med vekt i morgon tidlig, sjølv om vegedagen egentlig er på lørdag.

Var 57,4 nyttårsafta, det var opp 1,1 kg sidan før me reiste til syden, spent på kva som har skjedd etter dei siste dagane med litt frotsing...

Stå på alle sammen, no er me igang igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

................da er jeg igang igjen! :) Maten har vært sånn passe i dag, men jeg har fått trimmet!!! 25 min på trimmsykkelen og litt styrketrening + 5 min med rockeringen. Er riktig fornøyd med meg selv! :D Har bestemmt meg for att jeg ikke får sette meg ned med data eller TV før jeg har vært i fysisk aktivitet i 30 min, så får vi se hvor lenge det holder. Er ved godt mot!

 

Rakri, er spent på hvordan kuren din virker! Blir spennende............

 

Rosalilje, du har jo vært veldig flink i jula syns jeg, og som du sier så skal du jo ikke så mye ned så dette klarer du!

 

Isabel, du lurer på om noen har sett så høyt tall? JA!! Det er ikke så mangen år siden jeg hadde høyere tall enn det :D Men den motivasjonen du har nå er jeg sikker på att du klarer det :)

 

Da sier jeg ha en fin kveld alle sammen, og ha en flott sunn kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...