Gå til innhold

Nå eller aldri - da må det bli NÅ


Gjest Isabel

Anbefalte innlegg

Fornøyd med første uka. Ned 600 gram uten å gjøre så altfor mye for det... Ikke fått trimmet noe særlig, men tenkt mer over hva jeg putter i meg og virkelig vært streng med meg sjøl og greid å finne noe sunt i stedet for sjokolade.... (vertfall i 2 av 3 tilfeller... hehe). Føler at 600 gram ikke er heeelt fortjent, men det får vi svar på neste mandag :P Det holder vertfall motivasjonen på topp :P

 

Helt glemt å fortelle om forføringen ja... hehe... Fikk forført han, men ikke nok til at han ikke hoppet av i svingen... hehehe... Så må nok bare prøve igjen ;o) (Og Isabel; jeg ser lenger nede her nå at jeg fortalte om det... hehe... men ikke lett å få med seg alt :P )

 

Endelig får jeg registrert også. Men må dessverre låne data'n til svigers eller gå inn på jobb, så det blir ikke så enkelt å registrere... Men skal gjøre et iherdig forsøk. Planlegging heter det... hehe... OM jeg klarer å planlegge måltidene litt i forveien så blir det nok enklere...

 

Ha en fin dag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2,8k
  • Created
  • Siste svar

Da var mandagen her med veiing, og det ble for meg som for deg Mammamo; ned 600 gr. Må vel være fornøyd med det og uka som gikk. Klarte min målsetning om min 30 min fysisk aktivitet 6 av 7 dager (da regner jeg å vaske jula ut av huset som fysisk aktivitet :P ) Har starta dagen i dag med en times skitur. Det er ikke hvert tiår vi her på vestlandet kan spenne på oss skiene rett utenfor døra :P og det viste på mine ferdiheter. Der jeg gikk var det en del greiner og trær som hadde fallt over veien etter det store snøfallet vi hadde før jul, og dermed ble det litt av en utfordring og gå på ski!:P Men fikk iallefall varmen opp!!

 

Isabel, stillstand er jo myyyyye bedre enn oppgang, og jeg er sikker på att det viser gode resultater neste mandag!

 

Er spent på veka di også Rakri! Håper det blir en positiv opplevelse!

 

Ha en flott uke alle sammen, nå skal jeg slappe av litt før jeg skal på jobb!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke dere har vært :P :P

 

Her ble det stillstand. Kjedelig, men greit nok.. En halv cm inn på midjen, og 1.5 cm inn på "valken". Det er da noe!!

 

Motivert som bare det, så her er det bare å kjøre på.. Det var det med å være tålmooooooodig!! :eek: ikke så lett bestandig, men det er vel det eneste som virker over tid!!

 

To små hjelpere her ved dataen, så det er vel best å skrive mer siden!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Helga begynte veldig bra, men så blei det godteri både lørdag, søndag og mandag...I tillegg Peppes Pizza pizzabord til middag i går...Så de kan vel tenke dokke sjølv at det ikkje gjorde noko godt for vektnedgangen min :P Men kun meg sjølv å takke, og no er eg klar for å fortsette med litt sunnare livsstil!

Har no godtefri fram til 29.januar i første omgang, då skal eg vekk i helga og trur eg skal ha litt.

 

Føler meg skikkelig guffen i dag, må prøve å huske denne ekle følelsen hvis eg får lyst på godteri!

 

Har lest det de har skrive, og det ser jo ut som de på god vei iallefall, så flinke de er! God motivasjon for meg det :-)

 

Har du hatt "fridag" endå, Rakri? Er det ein fast dag i veka?

Prøv å kun tenke på deg sjølv den dagen, då!

 

Ha ein fin kveld alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånne smeller er kjedelig, Rosalilje - men tror ingen av oss er skapt for å aldri skeie ut med noe kos... Det viktige er jo å hente seg inn igjen.

 

Jo, jeg har hatt en "fridag" til nå, veksler litt mellom tirsdag og onsdag, fordi vi har avdelingsmøter annenhver onsdag. De må jeg nesten være med på, som avd.leder.. I morgen blir gutta hjemme sammen med meg, men er bra rekreasjon det også, å få en hel dag sammen med dem.. Kan ta dem med ut å ake og sånt som jeg sjelden orker ellers.. Neste tirsdag er jeg faktisk i Oslo. Skal på møte mandagskvelden i forhold til et verv i tvillingforeldreforeningen.. Så da er hele tirsdagen fri, alene i Oslo.. Det blir digg.. :P

 

Skal ut å gå en tur når mannen kommer hjem, han har jobbet veldig lenge idag!!

 

Ha en fin kveld..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kveld :P

 

En slik smell har vi gjort alle....mange ganger... hvorvidt man kan kalle det en smell da... for så lenge ukedager er gode.... er du likevel flink :P

 

Nå har jeg vært og spinna...og pulsklokka viser 450 kcal brukt :P Hurra... har nettopp spist litt kvelds; litt brød, skinkeost, masse grønnsaker og litt druer :)

 

Nå i dusjen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Takk for trøst! Ikkje første gongen sånt har skjedd etter så lang tid med søtt kvar dag, trur nesten eg er litt sukkeravhengig. Men kjem seg som regel når eg berre klarer å vere uten ei stund. For meg er virkelig avhold det beste, fungerer ofte ikkje så bra med berre litt...

 

Men no skal eg prøve å ikkje tenke på det som gjekk galt og berre sjå framover og vere flink!

 

Så deilig med Oslo-tur då, Rakri! Var med mannen min der fleire gongar i fjor vinter når han var der på jobb. Eg hadde heile dagane for meg sjølv så eg kunne gå rundt i Oslo og sjå og shoppe. Kjempekjekt!

 

Ha ein fin dag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig hjemmedag med gutter i gullhumør.. De har virkelig begynt å leke sammen - og det er mye latter.. Vi har blant annet lekt med leire, laget krokkodiller som spiser små leireboller.. Så ble det tårnbygging med alle leireboksene.. Og er det ikke herlig når egg til lunsj er helmax??? Og det å skrelle klementiner selv er storstas!! Nå skal de liksom sove, men de styrer noe voldsomt der inne.. latterbrøl flere ganger i minuttet :P :P :P

 

Ja, Oslo blir bra.. Spent også på det vervet i tvillingforeldreforeningen.. Det er to til fra Trondheim som skal nedover.. Håper det er noen på min / guttas alder som vi kan bli kjent med!

 

Skal hive meg på gulvet nå å gjøre mageøvelser.. Det trengs virkelig en innsats der!! Tur ikveld med søstra mi. Blir lite annen trim for tiden enn litt enkle styrkeøvelser og gåturer.. Men det viktigste er vel at det ER trim, tenker jeg!!

 

Rosalilje: når jeg ser på høyden og vekta di, skjønner jeg at du sliter med å få av det aller bittelille siste.. Kan ikke være store "valken" du har!!! Samtidig forstår jeg at du, med din diagnose, neppe har fått trenet særlig - og det derfor kan se ut som om du veier mer enn du faktisk gjør.. Det gjelder nok i allefall meg.. SIkker på at jeg hadde vært bra slank om kroppen var gjennomtrenet og hadde samme vekt.. Det er det vi får prøve på.. Sakte, men sikkert.. Ikke store overskuddet her igården heller!! Men merker denne ene dagen hjemme, vekk fra stress, antagelig blir gull verdt!!

 

Ha en god dag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Høres ut som ein herlig dag, Rakri! Håpar du får igjen overskuddet no når du får ein dag kvar veke som er litt rolegare! :P

 

Nei, eg er ikkje tjukk, trur dei fleste ser på meg som ganske tynn.:-)

Men når eg kjem opp på 58-59 kg, er det litt som "heng over kanten" på buksa som eg ikkje er så fornøyd med. Kjem eg ned på 56-tallet føles det så mykje bedre! Har også veldig mykje problem med magen med forstoppelse og oppblåsthet, så ofte føler eg meg tjukk av den grunn, kan av og til sjå ut som eg er fleire månadar på vei...

 

Har ikkje hørt noko frå ernæringsfysiologen endå, ho skal komme med forslag til kva eg evt kan gjere med kostholdet som kan hjelpe på magen. Har purra på ho i dag, håper ho snart tar kontakt. Har bestemt meg for å prøve å kutte ut melk mens eg ventar, veldig mange med min diagnose som reagerer på melk, hvete og sukker uten å ha allergi for det, berre intoleranse og det er vanskeligare å finne ut av. Krev litt ekstra planlegging, for det er melk i utrulig mykje!

Takknemlig for tips hvis nokon har noko å bidra med!

 

Merkar at eg har aller best av å ha eit sunt, magert kosthold, så for min del kjem eg nok til å ete som eg gjer no enten eg slankar meg eller ikkje.

 

Veldig kjekt å få innspill frå deg Rakri, går mykje og funderer på dette, men ikkje så mange og diskutere det med. Er nok skikkelig utrent ja, og slapp i fisken, 4 svangerskap har også satt sine spor!

 

Kanskje eg kunne klare litt mageøvelsar iallefall? Skal prøve på det!

 

Følte meg egentlig ganske vel før jul, då var eg 56,3 kg, så vil nok prøve å komme ned dit igjen, så får eg sjå om eg kanskje skal seie meg fornøyd der og ikkje prøve å nå 55 kg som opprinnelig var planen.

 

Så kjekt det høres ut å ha ei søster i nærheten som du kan gå tur med!

 

Ha ein fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var dagens trim unnagjort, det føles herlig! :P

 

Deilig med en fridag Rakri! Kan tenke meg att det er mye gøy med to små som koser seg ilag:p

 

Når jeg sitter å leser gjennom innleggene deres så lurte jeg litt på hvor lenge du har hatt ME Rosalilje? Det er jo helt klart en utfordring for deg som ikke kan trene og stramme opp på samme måte. Men det må jo være bra om du klarer å vedlikeholde de musklene du har :P

 

Nå skal jeg hoppe i dusjen og så i seng :P

 

God natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Til sommaren blir det fire år sidan eg blei sjuk. Fekk ei grusom omgangssyke, verste eg nokon gong har hatt. Kom meg aldri skikkelig igjen etter det, men utredningen for ME tar fryktelig lang tid, så eg fekk ikkje diagnose før januar 2008.

 

Sykla mykje på den tida, som regel rundt ei mil 5 gongar i veka. Prøvde å fortsette med dette ei god stund, men eg var så dårlig når eg kom heim igjen at til slutt måtte eg berre gi meg. Hadde jo hørt at ein skulle få så mykje overskudd av trening, men skjønte jo etter kvart at noko var galt.

Savnar veldig å kunne sykle meg ein god tur!

 

Ja, ja nok om det.

Her går det fint med maten igjen etter "sprekken" min. No når eg skal prøve uten melk er det mange av dei tinga eg har pleid å skeie ut med eg ikkje kan ete, feks is, sjokolade, kaker osv, så det er jo forsåvidt like greit! :-)

 

Skal i besøk på lørdag, veit ikkje kva me får servert, ta med niste kanskje? :P

Vil iallefall ikkje at dei skal begynne å lage egen mat til meg, så eg seier ikkje noko om at eg ikkje kan ete melk på forhånd, trur eg.

 

Nydelig, kaldt vær om dagane! Hjelper så godt på nå som skulle være den mørkaste tida på året! Håper det varer lenge endå!

 

Ønsker alle ein god dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :D

 

Jeg leser det du har skrevet Rosalilje...og føler med deg. Har ei god venninne med ME, og vet hvordan det kan være gjennom henne. Ikke enkelt alltid nei.

 

Nå skal jeg ut å gå med noen Venninner i kulda....brr.... blir godt å komme litt ut. Har vært flink å trene både mandag og tirsdag også.

 

Må gå nå...legge unger... hadde ikke data igår.. derfor ikke inne.... Vi får humpe oss videre.... jeg må kjempe for å ikke gi etter for søtsuget... men kjemper alt jeg kan....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært og jogget i 7, 5 km.....og det var godt...men det kjennes i låra. Trent hver dag denne uka, til nå... og til helgen blir det ikke noe særlig da jeg skal til Oslo til ei venninne.... blir nok noe annet å spise og drikke også da... men skal være veldig bevisst!!

 

Opp med tråden nå---- hvor er dere?? hvordan går det??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Eg er her iallefall!

Har ikkje så mykje nytt å rapportere, går veldig bra med maten her, anna enn at eg faktisk, tru det eller ei, slit med å komme opp i nok kaloriar i dag...

 

"mistar" ca 150 kcal for dagen når eg ikkje brukar melk, hadde fisk til middag som er magert i seg sjølv, og når eg måtte droppe smelta smør og kesam på, blei det jo endå mindre.

 

Hadde broren min og ungane på kaffibesøk i dag og laga ein svær stabel med vafler, som eg jo ikkje kunne ete, så blei skiver på meg!:-)

Blir kanskje slank av dette :D

 

Så flink du er å trimme Isabel! :-)

Hvis du er bevisst kva du puttar innpå i Oslo, så går det nok bra. Hørtes skikkelig kjekt ut med venninnetur!

 

Ønsker alle ein fin kveld! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er her jeg også:D men prøver å begrense tiden på dataen litt og heller få tid til litt trim, så det blir kanskje ikke så ofte jeg er innom.

 

Her går det sånn passe med maten, men føler jeg er ganske flink til å sanke tp, så er ganske spent på mandagens veiing:p

 

Føler med deg Rosalilje! 4 år er jo ganske lang tid! Håper det blir bedre med tiden, så får du bare ta vare på deg selv:)

 

Har vært ute å gått en times tur i kveld og det var deilig! Så nå skal jeg snart finne loppekassen og få litt sårt tiltrengt søvn! :D

 

Ha en god natt og en påfølgende slank dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere

 

Har vært kjempetravelt her.. Diverse møter på jobb og travelt generelt på jobb, som vanlig.. Nå har jeg brukt mye tid på å forberede treningshelg for konkurranseturnere, og har ansvar for å handle inn mat (sammen med et par andre mødre) for helge gjengen. 55 turnere og 10 trenere som skal spise to hele dager..Håper jeg har kalkulert riktig!! Og så har jeg ordnet med diverse annet for turnforeningen. Greit med slikt foreldrearbeid som primært kan gjøres hjemmefra!!

 

Idag ble det bare drøyt 1000 kalorier, men ble nok endel over 1300 i går,fikk ikke lagt inn alt pga travelt..

 

ME er nok ingen spøk, nei.. Har stor respekt for sånn sykdommer. Vet også det er fælt med sånn skjulte plager.. Man ser jo frisk ut, og mange blir vel feilaktig tatt for å være late.. Må i såfall være meget frustrerende!!

 

Men nå skal jeg bla raskt gjennom avisen og komme meg i seng!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Så flink du er å stille opp og gjere dugnad, Rakri! Godt det finnes sånne som deg! Men slit deg no ikkje heilt ut då!

 

Høres ut som du er i god stim med treninga, Sassa. Deilig å gå tur ute og få mykje frisk luft samtidig!

 

Her var vekta 58,7 kg i dag, så eg fekk nok svi litt for at eg skeia ut forrige helg...Har ete heilt som eg skal sidan, så får håpe den går litt nedover igjen dei nærmaste dagane. Synes egentlig det var mykje opp pga pizza og snop, men ikkje alltid heilt lett å skjønne seg på denne kroppen nei...Men merkar ikkje noko på kleda, kan jo håpe det er litt vatn endå.

 

Skal i besøk i kveld der me får servert smørbrød og kaker, så for å vere sikker på å ikkje få i meg melk, tar eg med egne smørbrød og har laga ei kake som eg tar med. Håpar den er god, for den var iallefall ganske sunn. Ikkje smør eller olje i den, kun 2 dl sukker og nøtter, gulrot, egg, sitron, kanel og potetmjøl ellers. Rekna ut at heile kaka(stor rund) har 2800 kcal, så blir jo ikkje så ille med eit par små stykker då! :-)

 

 

Synes det er veldig dumt å seie at eg ikkje kan ete det dei serverer, men må vera ekstra nøye no når eg testar ut om eg ikkje tåler melk, ellers får eg ikkje rett svar.

 

Ha ei fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke vært alt for ivrig på dagnadsfronten tidligere, så føler for å bidra litt nå.. Er nok ikke noe flink til å passe på meg selv, føler meg nokså energisk på dagen, og så klapper jeg helt sammen på kvelden.. Men det er nok mere jobben enn de andre tingene.. Etter den ene dagen hjemme var skuldrene helt lave, mens dagen etter var de opp ved ørene.. ) Tror jeg er dårlig på å takle stresset.. Så nå skal jeg ut å gå meg en tur - de små sover.. Avstressende å gå seg en tur helt alene i vakkert vintervær!!:)

 

Tror alle skjønner hvorfor du har med egen mat.. Klart du må vite at du unngår melk totalt!! Kan du sende oppskriften på den kaka, forresten?? Hørtes bra ut med en kalorifattig variant!!

 

At vekt og kropp er et mysterium skal være sikkert.. Veier meg som regel hver dag, og har opplevd svigninger på opptil halvannet kilo fra en dag til den neste.. Om man plages litt med treg mate vil det jo påvirke enormt!! Så ha godt mot!!

 

Ha en fortsatt fin dag!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Hei!

 

Prøver meg på å kopiere direkte fra detsoteliv.no.Der er det mykje godt!

Det som er lurt der er at ein kan legge inn kriteriar for kva ingrediensar maten ikkje skal inneholde, feks uten melk eller egg. Men har oppdaga eit par oppskrifter der dei feks har skrive fløte i ei oppskrift som skal vere melkefri, så gjeld å vere litt oppmerksom sjølv og.

 

 

Skal gi ein tilbakemelding når eg har fått smakt den.

 

Du seier at vekta kan variere mykje, eg gjekk opp 3,6 kg frå lørdag morgon til søndag kveld forrige helg...Det som var ekstra då i forhold til ein vanlig dag, var pizzabord istadenfor vanlig middag søndag og godteri lørdag og søndag kveld.:eek:

 

Håpar du fekk ein flott tur ut!

 

Har sendt deg ein pm

 

 

 

 

Nøtte- og gulrotkake

 

 

En deilig og USEDVANLIG SAFTIG kake, som er en krysning av nøttekake og gulrotkake. Oppskriften stammer fra Sveits. Kaken har veldig god smak av nøtter og kanel, og er så myk og deilig i konsistensen at det er en fryd! Kaken inneholder bare littegrann potetmel og ikke noe hvetemel. Dessuten finnes verken smør eller olje. Et gullfunn av en kake!

 

 

 

Ingredienser:

 

6 egg

2 dl sukker

3 ss potetmel

1 ts kanel

1/2 sitron

250 g hasselnøtter

250 g gulrot (skrelt vekt)

 

Glasur:

1,5 dl melis

1 ss vann

 

Pynt:

25 g hasselnøtter

 

Fremgangsmåte:

 

Pisk tykk eggedosis av egg og sukker. Vend i potetmel, kanel, revet sitronskall og presset saft av den halve sitronen. Mal hasselnøttene og rør i sammen med finrevne gulrøtter.

 

Ha deigen i en rund kakeform (26 cm i diameter) med bakepapir i bunnen. Stek kaken på nederste rille i ovnen ved 175°C i ca 50-60 min (sjekk med kakenål). Avkjøl kaken helt i formen.

 

Løsne kaken fra formen med en skarp kniv. Ta kaken forsiktig ut av formen og fjern bakepapiret. Ha kaken på et passende fat.

 

Rør sammen melisglasur og smør et tynt lag over toppen på den kalde kaken. Strø over litt hakkede hasselnøtter til pynt.

 

Tips:

 

Kaken holder seg saftig i mange dager i kjøleskapet. Den kan også fryses.

 

Mange egg gjør at det kan dannes et litt klebrig egglag i bunnen på kaken under stekingen. Det gjør ikke noe, og kaken smaker like godt for det!

 

Vær oppmerksom på at denne kaken er så myk og saftig at det er litt vanskelig å skjære pene kakestykker. Kakestykkene vil falle litt fra hverandre når du skjærer, men til gjengjeld smaker de SÅ GODT! Perfekt kake som kveldskos eller når du får noen få venner på besøk.

 

Se også oppskrift på "Gulrotkake fra Sveits". Forskjellen er at denne kaken her inneholder hasselnøtter i stedet for mandler, og ikke noe hvetemel, noe som gjør den enda et hakk "løsere i fisken". Dessuten har denne kaken smak av kanel i tillegg til litt sitron. En festvariant av denne kaken heter "Festkake fra Sveits".

 

 

© 2004-2010 detsoteliv.no. Med alle rettigheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei og takk for oppskriften

 

Skal jammen prøve den en anledning jeg skal bake. Som regel bare kake her i huset til bursdager eller hvis vi får tilreisende gjester.. Og så er jeg veldig snar å tilby meg å bake til andres bursdager også :) Synes det er morsomt å bake, men farlige fristelser å ha i hus. Studentene i førsteetasjen her har fått gleden av mange kakerester :eek: føles bedre enn å kaste det!!

 

Siden jeg veier meg ofte, vet jeg at kveldsvekten ofte er opptil halvannen kilo mer enn morgenvekten påfølgende dag!! Rare greier dette med vekt, mat og væskebalanse!!

 

Nå må jeg forte meg i seng. SKal ned i turnhallen og ordne frokost til hele konkurransetroppen i morgentidlig!!

 

Ha en god natt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Eller God natt er det vel for de aller fleste nå... Jeg sitter på jobb, venter på at prøven skal bli ferdig inkubert så jeg kan sentrifugere den og lese av og legge meg :)

 

Siden data'n min fortsatt er død så blir det lite data-tid på meg. Men det er i grunn litt sunt, for det er utrolig mye annet jeg får gjort... hehe... Noe sier meg at jeg brukte litt for mye tid på nettet ja.... Så jeg har dessverre ikke kommet igang med registrering, men tar det på feelingen... Ikke alltid like lurt, men må bare gjøre det nå en periode.

 

Så flinke dere er med trening!! Der sliter jeg fortsatt... (enda så lite data-tid jeg har...) Var flink og hadde en skitur på 1,5 time tidligere i uka da. I dag har jeg brukt 3-4 timer til å male... Og hvordan man vrir og vender på det, så kaller jeg ikke det kalori-forbrenning... Blir lite tid igjen til trening når man bygger hus ja... Men skal gjøre så godt jeg kan, prøve å prioritere trim foran andre ting (som f.eks å spille på jentenes DS som de fikk til jul................. :) )

 

Har vært i bursdag i dag (igjen...) Så det ble litt kake... Men ikke mer enn at det burde gå greit. Ellers er jeg flink og drikker masse vann og har laget salat som lunsj hele uka, så jeg er på vei :) Tror jammen jeg må prøve den kaka jeg også, Rosalilje. Er spent på resultatet. Kanskje alle der du var på besøk endte med å spise DIN kake... hehe

 

Ha en fin søndag alle sammen!! Vi skal kanskje på skitur, må se an om det blir det eller beising.... Ingen tvil om hva som frister mest, men det er mye lettere å beise FØR snekkerene monterer rekkverk og lister og diverse annet småtteri, så vi får se hva det blir til... Kanskje håpe at grunninga ikke er tørr nok til å beise over... hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei.

 

Ja, kunne med fordel byttet ut datatid med tid til trim her også :eek: Det er bare SÅ vanskelig å komme i gang.. Men tror det kommer litt lettere når det blir lysere ute og sånt.. Dessuten skal jeg få medlemskort på NTNU (tidligere NTH) sitt idrettsbygg, som ligger ett minutt herfra. Mannen er ansatt i NTNU, og der koster det 750 i halvåret.. mye billigere (og mye nærmere) enn Sats og 3T.. Satser på treningslysten stiger da.

 

Måtte le da jeg ordent frokst til turnerne.. Jeg holdt hardnakket på det med å koke havregrøt i tillegg til brød.. EN surmaget mor på planleggingsmøtet, mente at grøt var bare trist... Men så skjedde det at minst 35 av de 50 barn tok nettopp grøt..hehehe.. gikk med 2 kg gryn og 6 liter melk til det... Gjett om jeg passet på å fortelle henne det da hun kom på for å ordnet til lunsj.. :) Ungene SÅ fornøyd at!! SÅ nå kommer grøten med som fast innslag på turer / treningshelger.. Mye billigere enn brød!!

 

Tviler på nedgang her.. Det går så usigelig sakte.. Er ikke store utskeielsene for min del heller, men det virker grusomt inn, ser det ut som.. Ingen ting snop, ingen kaker, ingen snacks.. Har jo et par glass vin i løpet av helga, og noen usalta nøtter / tørka frukt som kveld noen ganger.. Det burde ikke tippe alt?? :eek:

 

Vi skal på bursdag etter gutta har sovet. Mammamo husker sikkert Ellie som var med på tråden for leeenge siden?? det er til jentungen hennes?? Vi møtes ikke ofte, men iallefall på bursdager og litt på nett!!

 

Nå skal jeg forberede meg til tvillingmøtet i Oslo imorgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Så kjekt det blir å få flytte inn Mammamo! Er no litt trim i husoppussing og, er mykje bedre enn å sitte i ro!

 

Supert at grøten falt i smak, Rakri! He, he er jo litt kjekt når ein får rett når andre er så påståelige!

 

Eg og huskar Ellie, korleis går det med ho då? Like aktiv med dansinga?

 

Kaka blei veldig god, synes eg! Den var ganske laus i konsistensen, som det står i oppskrifta.Kjempegodt med mykje nøtter i å tygge på. Eg hadde saft og skall av den andre halve sitronen i glasuren og til pynt. Laga litt meir glasur enn det stod.

 

Mange andre som åt og, halve kaka gjekk med. :-)

Eg hadde med smørbrød med egg og laks, og det var bl.a det vertinna hadde og, så ingen som reagerte på at eg hadde egen mat. Bra eg hadde med, for det einaste eg kunne ete der hvis ikkje, var chips og kransekake, ellers var det melk i alt.

 

Er forsåvidt litt greit å holde seg unna melk, for då var det ikkje aktuellt å forsyne seg med marsipankake,fruktsalat med krem,sjokoladebollar-og kjeks, pai, bollar,sjokolade +++ :)

 

 

Kyllingwok til middag i dag, sunt og godt!

 

Ha ein fin søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart jeg husker Ellie. Hun som danser det :)

 

Her ble det BÅDE maling OG trim i dag!! *stolt* hehehe... Men ble ikke skitur da. Gikk på beina og dro jentene etter oss. Jeg og gubben var egentlig ikke veldig gira på å gå ut etter middag, men vi hadde lovet jentene, så da måtte vi bare :) Og deilig var det!! Endelig begynner jeg å få noen trimpoeng på lista mi også... Da går det rett vei!! I morgen har jeg lovet jentene skitur med niste og kakao :) Skulle egentlig ha med meg svigermor, men hun kan visst ikke likevel, så da får jeg dra alene. Får ta med pulken, for hun på 3 år er ikke den ivrigste skiløperen (enda...). Så da kan hun sitte på litt om hun blir sliten. Blir vel lite trim når man må gå i en 3 og en 6-årings tempo, men koselig blir det nok...

 

Havregrøt ER jo godt det da, Rakri! Lager ofte det til kvelds vi da.

 

Rosalilje: Egne smørbrød i stedet for kransekake og chips hørtes lurt ut :) Og den kaka må prøves skjønner jeg.

 

Lykke til på tvillingmøte og ikke minst shopping i Oslo da Rakri!!

 

Jobber i natt også jeg, så da blir det ikke veiing i morgen. Får ta den på tirsdag i stedet. Har ikke vært på vekta siden forrige mandag, så det blir spennende å se om det fortsatt er nedgang...

 

God natt!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.....så jeg må haste videre... kort fortalt har det vært en aktiv helg hvor jeg har vært i 60- års lag i Oslo.. og derfor inget nett... og i dag tidlig gikk det fort unna...og vekta ble glemt... men tar det i morgen tidlig...og rapporterer da. Føler nok at det er hardere og vanskeligere denne gangen enn noen gang før... men men... får se i morgen... skal lese det dere har skrevet og oppdatere meg senere i dag...

 

Lykke til med veiing alle.... ha en god dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...