Gå til innhold

Nå eller aldri - da må det bli NÅ


Gjest Isabel

Anbefalte innlegg

Gjest rosalilje

Så koselig å ta ungane med på tur i snøen! Og med god niste blir det jo ekstra kjekt! :-)Litt trim blir det nok heilt sikkert og!

 

Går fint med maten her. Fekk besøk i går ettermiddag, så då sette eg fram resten av kaka i tillegg til mykje anna eg hadde i frysaren.(som eg ikkje kunne ete pgs melk) Tok 2 stykker, mettar faktisk ganske godt. Hadde problem å komme inn på vektklubben i går kveld, og når eg la inn maten i dag såg eg at eg ikkje hadde ete meir enn 1150 kcal i går...Er visst lurt å få registrert.

 

Måtte nesten le litt for meg sjølv:Åt av den kaka på lørdag og søndag, bittelitt kransekake og chips, litt valnøtter for å komme opp i nok kcal om dagane, litt rosiner og sukker på havregrauten, og vips: 63 kosemerker brukt forrige veke!

 

Har ikkje tenkt over at valnøtter og rosiner er kosemerker, men trur no eg fortsett med det likevel :)

 

Skal på møte i me-foreningen i Bergen i kveld. Trur eg tar bussen så er eg litt miljøvennlig! Ser inn til Bergen, og det har lagt ei grå sky over byen lenge no. Dessuten har dei stengt så mange parkeringsplassar, at det kan vere vanskelig å ha med bil. Skal då prøve honnørkortet for første gang, gruer meg litt til det...

Ser jo heilt frisk ut, så redd nokon skal mistenke meg for juks.

Har kort for handicap-parkering og, og der blei eg skikkelig utskjelt ein gong fordi eg opptok parkeringsplass for dei sjuke.Var ganske ubehagelig. Hadde heldigvis med mannen min, har aldri sett han så sint før! :-)

 

Håpar du kosar deg i Oslo, Rakri! Nyt det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2,8k
  • Created
  • Siste svar
Gjest rosalilje

Våkna med skikkelig vond og dårlig rygg i dag :)

Måtte ha støtte når eg skulle gå frå kjøkkenet og inn i stova etter frokost. Er visst klar for avskilting...

I dag hadde ingen sett rart på meg om eg kom med honnørkort og stod på handicapparkering iallefall :)

 

Håpar det kjem seg litt utover dagen. Trur det berre er musklane som er problemet.

Har ofte problem med ryggen om morgonen, men ikkje på denne måten.

 

Var kjekt på møte i går. Var sett fram mykje kjeks, lefser og sjokolade, alt med melk, så er ein veldig bra måte å unngå fristelsar dette.

Tok nokre få flak med chips.

Kom seint heim og åt kveldsmat, og la inn maten, enda på 1150 i går og.

Må visst planlegge dagane litt bedre på forhånd.

 

Skal snart prøve å tusle ut på kjøkkenet og ete lunsj. Heldigvis har mannen min heimekontor i kjellaren, så hjelpen er nær hvis det trengs. Koselig å ha rolig lunsj i lag kvar dag uten ungane :) Godt med litt tid med kun oss to! Sjølv om me har vore gift i snart 19 år :eek:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten snartur innom fra jobb. Var på vekta i dag, hadde gått ned 800 gram!!! Jippi!! Motivasjonen holder seg på topp da ja :) Kommer innom senere... Blodgiverene venter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan!

Prøvde å komme inn på vektklubben igår kveld for å raportere, men kom ikkje inn og det var sikkert like greit :D for vekta var skremmende. Opp 1.8 kg på en uke, er det mulig???? Eller det vet jeg jo, for det var jo slik jeg holdt på i hele fjor. Kjenner att motivasjonen daler mange hakk når vekten ikke går i riktig rettning:(

Men nå har jeg vært ute å gått tur, deilig!

 

Høres god ut den kaken Rosalilje! Og det er da ikke rart å ha med mat når det er ting du ikke tåler! Har en mor med cøliaki og hun har som oftets med seg mat når hun skal ut på noe.

 

Rakri, havregrøt er undervurdert! :) og så godt det føles å få rett i slike ting! Tror jammen jeg må lage meg det til frukost i morgen!

 

Mammamo, så herlig med skitur da! Og all bevegelse er jo bra! Tipper du får tid til mye uten data ja. Det går fort noen timer når en først setter seg ned med den! Men jeg prøver å leve etter mine nye forsetter om minst en halv time fysisk aktivitet før data/TV :) ( Derfor er jeg ikke så mye her inne)

 

Ha en super kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei

 

Først gårdagens veiing og måling! Ned 300 gram, uforandret på cm. Greit nok. Føler meg i siget nå.. Var veldig flink på bytur og skeiet ikke ut med noe som helst, ikke en gang en latte :D

 

Spennende møte.. Var en TRILLINGmor der også, som til alt overmål var alene (og hadde alltid vært det) med sine tre.. Tenk å ha 3 toåringer helt alene dere!! Gosh sier jeg bare!! :eek:

 

Oppgaven min blir, sammen med to andre, å starte forening her i Trondheim. Vi skal holde første temakveld i mars... Spennende!!

 

Ellers så oppdaget jeg vannkopper på en av gutta da jeg kom hjem, så da blir det ble vel en langvarig seanse her, tenker jeg.. Håper andremann får det raskt!!

 

Snart kvelden her, må bare oppdatere meg litt på nyheter..

 

Og dere: motivasjonen må bare holde.. Leste i siste KK at motivasjonen ofte ryker i uke 3... så bare å stå på videre !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 2-åringer alene... hjelp :eek: Synes det i grunn har vært nok med en 2-åring om gangen jeg... hehehe...

 

Spennende å starte tvillingforening i Trondheim da, Rakri!! Men helt sikkert nyttig å ha noen å dele tvilling-saker med ;o)

 

Vannkopper ja... *grøss* Har fått respekt for dem etter den runden vi hadde i november 08... Snuppa mi var 2 år da. Men heldigvis er det ytterst sjelden man får slike komplikasjoner... Blir vel hjemme et par uker du da... Håper de får det mildt da. Den andre får det ofte litt hardere, men det vet du kanskje :D

 

I dag har jeg fri :) Skal ta med jentene i svømmehallen og kose oss. Har ei venninne av eldstesnuppa på besøk, så hun skal også være med. Har lovet dem Mc-Donalds etterpå, ikke det sunneste alternativet når man skal gå ned, men vet man kan bytte ut pommes frites med sidesalat, dessuten har jeg planlagt sunne alternativer til de andre måltidene i dag, så totalt bør det gå greit.

 

Ble en liten skitur på mandag da, men hadde kommet snø på natta og løypene var ikke preparert, så vi gikk ikke så langt. Ble vel 45 min tenker jeg, og da gikk 3-åringen hele tida. Synes hu nvar flink jeg. Ble ikke noe trim på meg, men masse kos med jentene :)

 

Sassa: Hold ut! Dette klarer du!! Vekta har jo gått din vei lenge nå, et lite tilbakeslag stopper deg ikke. Bare fortsett med trim og sunn mat, så skal du se tallene går din vei enste uke!!!

 

Ha en fin dag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempefin form på vannkoppgutten idag, så dette ser lovende ut.. Men vet jo fra da jentene hadde det at det var topp i antall "kopper" på dag 3 og 4.. så vi får se.. Visste ikke det at andremann ofte får det hardere.. Vi får se.. Føler det blir mye fravær fra jobb nå, men lite å gjøre med akkurat det..

 

Artig med skigåing.. Våre gutter prøvde litt i jula, men har ikke vært ute omtrent i januar pga kulde og sykdom.. :eek:

 

Stå på jenter-- få ut frustrasjon og brett opp armene.. Det er faktisk det eneste som hjelper :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Høres ut som ein flott tur til Oslo, Rakri!

Og du var skikkelig flink som ikkje skeia ut, det er ein typisk anledning eg berre hadde gitt blaffen iallefall! :D

p.s sendte deg ein pm

 

Synd med vannkoppar, men det er jo noko ein berre må gjennom, og det passar jo egentlig aldri.

 

Sassa: Stå på, no kan det berre gå ein vei! Hvis det er litt trøst gjekk eg og opp den første veka...

 

mammamo: Salaten med grilla kylling på McDonalds er ikkje mykje kaloriar i. Hvis du går inn på McDonalds si nettside, har dei skrive opp kaloriar på alle rettane. Kan få seg nokon sjokk der, ja!

 

Like dårlig i ryggen i dag, klarer berre å gå rundt i korte periodar.

 

Ernæringsfysiologen ringte i stad.

 

Eg gjer mykje riktig, men skal prøve å kutte sukker heilt for ein periode! :eek:

+ fortsette uten melk evt greit med litt i matvarer.

 

Kan jo vere håp for at eg når målet mitt i vår då, når eg ikkje kan skeie ut med noko søtt i helgane :-)

 

Burde også kutte ned på vatn(den har eg aldri hørt før) og salt.

 

Får prøve etter beste evne å følge opplegget nokre veker, så får me sjå.

 

Kjem stort sett ikkje opp i meir enn 1200 kcal om dagane, men det får vere greit for ein periode, trur eg.

 

Ha ein fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kutte sukker burde jo hjelpe på.. Men sikkert vanskelig. Mye skjult sukker i halvfabrikat feks.

 

Gutt nr 2 har feber idag, så da har vel han også vannkopper i morgen, tenker jeg!! Like greit det å bli ferdig med det samtidig. Blir hjemme på meg resten av uka, med unntak av en foreldresamtale jeg må ta fredag smorgen.

 

Ang vann leste jeg nettopp at mye vann har ingen effekt i forhold til vektnedgang..Det er forsket på det.. Kan referere mer konkret om noen er interessert. Mye vann hjelper evt bare på sultfølelsen.. Alt for mye vann ødelegger balansen av salter og slikt har jeg også lært.. (da gutta ble dehydrert) Så det kan vel være noe i det.. Verdt å prøve ja!

 

Skal til øyelegen nå, oppfølging på Nevrosenteret ved St.O i forhold til sykdommen min.. så mannen kommer hjemom en snartur. Kjekt å ha sykehuset et kvarter fra hjemme.. MÅ løpe nå.. snakkes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan!

Da var jeg tilbake med litt bedre motivasjon:) Har fått til litt trim de siste dagene, og maten går sånn nogenlunde. Bakte "Mimmis knekkebrød" i går, de var kjempegode! Har ikke regnet ut kaloriinholdet ennå, men de skal jo være sunne :D De mettet iallefall godt! Ser litt lysere på ting nå enn jeg gjorde i starten av uken, så her er det bare til å stå på!

 

Håper ikke guttene dine blir så veldig syke Rakri! Det kan jo være fint med noen dager hjemme om ikke ungene er slakke og sutrete :) God bedring iallefall!

 

Rosalilje, å ungå sukker er ikke lett! Min eldste datter skulle en periode prøve å ungå sukker og gjær pga mye vondt i magen. Det var jo sukker og gjærektstrat i nesten all mat! Tillogmed i tacopulveret! Så masse lykke til med prosjektet, det vil nok iallefall hjelpe på vekten!

 

Mammamo, så flink du er å ta jentene med på tur! Håper dere koste dere i svømmehallen også. Og all aktivitet er jo bedre enn ingen aktivitet!

 

Stå på videre jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Sassa: Så bra å høre at motivasjonen er tilbake!

 

Rakri: Håpar ikkje guttane dine blei så veldig sjuke!

Eg vil gjerne høre meir om det du hadde lest om vektnedgang og vatn. :-)

 

Kom litt for høgt i kaloriar i går, ca 1500. Hadde besøk og serverte rundstykker, brød og pålegg til lunsj og kvelds og lapskaus til middag, så egentlig magert og åt rett mengde, men såg når eg la inn at det nok hadde blitt for mykje egg som pålegg i går. Trekker ganske fort opp det. Tok meg dessuten nokre cashewnøtter og valnøtter, og det gir kaloriar!

 

I kveld skal eg ha jentekveld her hjå meg. Skal servere tacosuppe. Er ein spleisefest som me har ca.1 gang i måneden, så dei andre tar med resten av tilbehøret. Kan ikkje ete hverken ost, rømme, brødet eller sjokolade etterpå, så blir nok ikkje noko utskeielse på meg i dag! :D Godt det.

 

Litt bedre i ryggen heldigvis, så klarer å gjere ein del.

 

Får eldstegutten heim i helga, så det gler eg meg til! Har ikkje vore heime sidan juleferien, og neste gong blir vinterferien.

 

Ha ein super fredag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter her på nett fra jobb... Har hatt fri i på dagen i dag og vært hjemme HEEELT alene!! DET er ikke ofte... Jentene har 60% bhg og jeg jobber 90%, så det er ikke ofte at jeg ikke er på jobb når de er i bhg... Dessuten har mannen min begynt i ny jobb, slik at han faktisk kan kjøre dem i bhg, det er jo en helt ny hverdag for meg!!! Fikk gjort sååå mye på dagen i dag!! Hadde planer om å gå meg en tur også, men kom aldri så langt. Satt ikke så mye rolig selv om jeg ikke fikk gått tur, så litt husarbeids-trim har det vertfall blitt ;o)

 

God bedring til små prikkete gutter!! Kjekt at de er syke samtidig da, så slipper man å gå og vente på nytt utbrudd... De har vel sikkert blitt smitta samtidig de da, legen på Ullevål sa at dersom et søsken smitta et annet fikk ofte den som ble smitta sist det hardere... Og det var jo det vi erfarte....

 

Nattevaktshelg (igjen) på meg da, så da må jeg drøye veiinga til tirsdag. Litt usikker på nedgangen nå, siden jeg har hatt så bra tall de siste 2 ukene tør jeg ikke håpe for mye nå... Må vertfall holde meg i skinnet og ikke skeie for mye ut...

 

Rosalilje: Koselig med jentekveld og med sønnen hjem da!! Men unngå sukker... Det høres ut som en vanskelig oppgave... Men man gjør jo alt for å bli bedre da!! Høres ut til at du er ganske slått ut av sykdommen din. Ikke noe moro... Men man må jo bare gjøre det beste ut av det... Hjelper vertfall ikke å sitte og sture, og DET virker det som at du har skjønt :D Har du mange barn?

 

Bake knekkebrød... Har jeg ikke tenkt på en gang... Akkurat som at vi var i en barnebursdag en gang hvor mora hadde bakt pølsebrød... Er nok ikke riktig sååå husmor... hehe...

 

Synes det er veldig koselig å ta med jentene på tur, det synes jo de også. Og nå som vi bygger hus så har jeg såååååå dårlig samvittighet for at jeg har altfor liten tid til å være mamma... Og jentene er så tålmodige og snille og greier seg selv inne alene mens jeg og mannen jobber i huset. Eldstejenta på snart 6 smør på mat til lillesøster på 3 ;) Så for å veie opp for den dårlige samvittigheten tar jeg de med på tur eller noe annet moro så fort jeg har en mulighet til det... Var fint i svømmehallen, etter 30 minutter fikk vi barnebassenget helt alene, så da svømte jeg frem og tilbake og lekte hai i 30 minutter, så det ble da litt trim! Nå er huset så og si ferdig utvendig (skal prøve å få lasta opp bilde på FB, men har ingen data jeg kan laste bildene mine inn på....). Neste helg regner de med å ha tetta slik at de skal begynne å fyre inne!!! Kjøkkenet kommer i uke 6 og skal monteres i uke 7... MORO!!! Gleder meg utrolig til å se hvordan det blir inne!!!! Nei, nå ble det mye husprat her... hehe... Er vel en slanketråd dette, eller?? Er bare litt opptatt av huset... (kan da ikke skjønne det... Har det jo bra i kjelleren til svigers... :( )

 

Visste ikke at det gikk an å drikke for mye vann....

 

Må nesten alltid redigere, for jeg putter inn for mange smileys... hehe... Den grensa på 4 stk er jo altfor lite... (eller jeg må begynne å skrive kortere innlegg... hehe)

 

Riktig GOD NATT!! Kommer nok innom igjen i morgen på samme tid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Vekt i dag var 57,9 kg, så no går det iallefall rette veien igjen :-)

 

Hadde ein koselig kveld i går med gode venninner. Tacosuppa fallt i smak, sjølv om alle såg litt skeptiske ut når eg sa kva me skulle ha. Er veldig god den suppa!

 

Eg åt kun nokre flak tacochips til, og måtte droppe alt tilbehøret + sjokoladen pga melk og sukker, kom faktisk ikkje opp i meir enn 1180 kcal når eg la inn alt etterpå.

 

Rekna snittet av inntaket siste 11 dagar, og det var 1230 kcal. Synes egentlig det er ganske greit, i og med at eg er så mykje i ro.

 

Mammamo: Eg har 4 ungar. 10,12,13 og 16 år. Eldstemann har altså flytta ut og bur på eit skuleskip i Stavanger der han tar vidaregåande skule. Veldig trist når han flytta og eg savnar han mykje, men han har vore flink å komme heim i helgar og feriar og er ein voksen, sindig kar, så eg er ikkje bekymra for han.

 

Eg har kuttta stort sett alt sukker, men feks er det bittelitt sukker i tacokrydder og makrell i tomat, men så nøye har eg ikkje vore at eg kuttar så små mengder sukker.

 

Mange som meiner eg burde sett meg til heime i ein stol og kvile, men eg må gå litt i besøk og ha litt besøk og føle at eg bidrar med min del heime, for å "overleve" mentalt gjennom dette. Viktig å ha det bra psykisk og , og føle at ein har eit liv.

Høres skikkelig spennande ut med huset!

 

Mykje suppe igjen, så mulig me får gjestar på restefest i dag.

 

Ein super lørdag ønskes alle! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snarest innom bare.. må gjøre littegranne husarbeid :eek:

 

Mammamo: tvilling nr 2 har fått vannkopper idag - tror jeg.. Han har "bare" hatt feber, oppkast og diare til nå.. Så håper han slipper billig han også. Førstemann har ikke vært syk i det hele tatt, bare et par prikker. Utrolig at det kan slå så forskjellig ut - tenker på den omgangen lillejenta di hadde-- grøss og gru!!

 

Ikveld skal vi på "nyttårsbord". Har tenkt å ta det forsiktig på alle måter - har en liten nedgang til nå denne uka - håper å beholde den til veiedagen.

 

Hvordan lagde du tacosuppe, Rosalilje?? Skal skrive om det med vann når jeg får tid. Må skynde meg å få gjort noe mer nyttig enn dette mens de enda ligger.. Ble seint i seng, vanligvis skal de opp nå..

 

Ha en fin dag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rakri: Godt å høre at guttene dine er bra til tross for vannkopper! Men fortsatt god bedring!! Ene nevøen min hadde bare en vannkopp han, ikke feber, ingenting ellers... Så det er utrolig forskjell ja... Unner ingen den runden vi hadde... (Rosalilje; I kortversjon så hadde min lille prinsesse vannkopper da hun var 2 år, hadde prikker OVERALT (tror det var 10 stk bare i øret...). Hun fikk infeksjon i den ene vannkoppen like ved munnen, infeksjonen spredde seg og legene var redd for luftveiene så vi ble sendt med blålys til Ullevål, de igjen var redd for kjøttetende bakterier og vurderte operasjon... (I ansiktet til en 2-åring... du kan tenke deg......) Men heldigvis snudde infeksjonen akkurat i tide, vi hadde 2 uker på isolat og 2-åringen som nå har blitt 3,5 er fortsatt mamma-dalt... hehe... Men helt uten noen mèn, heldigvis!! )

 

Rosallilje: Gratulerer med nedgang!! På rett vei nå ja!!! Forventer oppskrift på tacosuppe ;) Rimelig tette barna dine da. De har sikkert mye glede av hverandre!! Skjønner det er skummelt med 16-åring borte. Deilig å få han hjem da kan jeg tenke meg!!

 

Kort fra meg i kveld, har gått i ett i dag og har planer om å legge meg nå. (Ja, jeg er heldig som kan ha sovende nattevakter :() Har hvilende mellom 2 og 6, men dersom det er rolig (som det ofte er på helgene vertfall), så legger jeg meg sånn i 0.30-tida og sover til 7 :D Og et par slike netter går greit uten å sove noe på dagen.

 

God natt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Enda på rett under 1200 på ein lørdagskveld, det må vel vere bra?

Bad broren min og familien hans på restefest. Åt to store tallerkener suppe og måtte droppe alt tilbehør + alle skålene med snop etterpå, er forsåvidt greit å ikkje kunne ete det, men var no litt misunnelig på dei andre som koste seg og. Tok meg nokre nøtter, blei lørdagskosen det.

 

Men er jo ein veldig god følelese etterpå då, når eg ikkje har ete masse godteri! :-)

 

Veldig kjekt å ha eldstegutten heime i helga!

 

Eldste jenta var på skuleball på fredag, vant prisen for kveldens beste antrekk(hadde nydelig isblå ballkjole) og syng på ungdommens kulturmønstring i dag med faren som pianist, spent på korleis det går med ho! Rart når dei begynner å bli så store!

 

Her kjem oppskrift på Tacosuppa, er iallefall blitt ein favoritt hjå meg!

 

600 g kjøttdeig ( eg pleier bruke kylling-eller svinekjøttdeig)

2 posar tacokrydder

1 løk

3 blokker med kjøttbuljong

1,5 l vatn

800 g frossen lapskausblanding

evt 2 boksar hermetiske kikerter

 

Med denne oppskrifta blir det ganske "suppe", vil de ha den tjukkare er det berre å ha i mindre vatn.

Er vel ca 4 porsjonar dette, men kjem jo veldig an på kor mykje folk et.

 

Steik løk og kjøttdeig, ha på krydder og litt vatn og la det koke nokre minutt.

Kok opp resten av vatnet med buljong i.

Ha i kjøttdeig, lapskausblanding og evt kikerter( er faktisk veldig godt)

Kok til grønsakene er møre.

 

Serverast med rømme/kesam, mais og ost til å ha på toppen, og brød ( feks foccacia) eller rundstykker og tacochips til.

 

Rakri: Så godt at guttane dine ikkje blei så veldig sjuke! Eg hadde og ein som blei kjempedårlig, var skikkelig skummelt. Han var 1 1/2 år, og var fryktelig medtatt. Satt med han på fanget døgnet rundt. Samtidig hadde eg ei på 3 år som var ganske hardt angrepet av vannkoppar og, ein frisk på 6 år, var gravid og litt elendig og mannen var vekkreist til Tyskland på kurs...

 

Mammamo: Eg har vore med dokke her ganske lenge, sjølv om eg ikkje skreiv til å begynne med, så eg huskar godt kor sjuk dattera di var. Må ha vore forferdelig mens det stod på! Så godt at ho ikkje fekk varige skadar av det då!

 

Fin søndag til alle! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke dere er til å skrive her! Høres ut som det går bra med dere alle.!

 

Så bra ja Rakri att de ikke ble kjempesyke! Her er det bare de to største som har hatt vankopper, og begge hadde mest i ansiktet. Hun minste, som bare var 8 mnd når hun fikk det, hadde 40 vannkopper fra hårfeste til nesen!! Det var ganske tett! Begge jentene fikk hver sitt arr i ansiketet, men ikke noe som viser så veldig godt heldigvis. Håper guttene dine snart er friske igjen.

 

Tacosuppe er supergodt Rosalilje! Har fått det servert ett par ganger, men aldri prøvd å lage det selv. Mulig jeg må prøve det snart :( Er vel ikke så mange kcal heller i den.

 

Mammamo, skjønner godt att du er opptatt med hus! Bor selv i ett gammelt hus, og kunne godt tenke meg å gjøre slik som dere!

 

Her er det også arbeidshelg, så nå lader jeg opp til kveldsvakt. Maten går det stort sett greit med, men lurer på om jeg må begynne å registrere jeg også. Føler ikke det går noe særlig nedover dette ;) Knekkebrødene jeg bakte var kjempe gode, og så virker di godt på magen tror jeg.:D

 

Da får dere ha en fin søndag, så grugleder jeg meg til veiing i morgen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei

 

Idag har vi vært UTE ;):( Andremann ble ikke syk, med andre ord!! De to minste hadde vi på akebrett, mens tiåringen prøvde skøytene vi kjøpte igår.. Søstra mi med sine barn dukket også opp.. Et sted like i nærheten med kjempeflott akebake og tilrettelagt skøyteis!! Herlig!! Nydelig følelse å komme seg ut igjen.. Skjønner jo at vi slapp utrolig billig med vannkoppene!! Godt å være heldig - de har jo hatt en runde hver på sykehus de også med dehydrering etter heftig omgangssyke :eek:

 

Festen igår var kjempekos.. nydelig mat! Var flink med maten, bare bittelitt kjøtt og kålrotstappe (fordi den var proppet med fløte), mye grønnsaker. Forsiktig med desserten også.. Ingen snop /snacks - MEN: et par enheter mer enn jeg skulle med alkohol.. Ble vel tre glass vin, en liten akivitt og en liten boks øl.. Så akkurat det veltet vel regnskapet ganske kraftig.. Ja ja.. Vi har tre slike sammenkomster årlig - så det er ikke disse dagene jeg har ekstra kilo for.. Er vel sånn man må lære seg å tenke..

 

Vi får se med veiingen da.. er vel en oppsving for min del i morgen.. Alkohol sitter som regel i et par dager..

 

Suppa høres god ut. Må vel gå an å kutte gulrot /potet selv om man ikke har sånn lapskausblanding.. Skal prøve den iallefall! Deilig med noe nytt i blandt!

 

Sassa; jeg registrerte bare en uke. Var nok til å se hvor det må kuttes. Har ikke tid å legge inn. Prøver det må å forsyne bare en gang feks der jeg ikke har muligheten til å vite..

 

Ha en flott søndag. Skal ut å gå meg en tur nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Er heilt greit å kutte grønnsakene sjølv selvfølgelig! Berre så utrulig enkelt med ferdig lapskausblanding ;) Trur nesten det er like billig også.

 

Høres ut som ein deilig søndag! Så godt at guttane ikkje blei så veldig dårlige!

 

Du var jo veldig flink på fest då, sjølv om ein alltid klarer å finne noko etterpå som kunne vore gjort endå bedre :-)

 

Viktig å kunne kose seg litt av og til for å ikkje sprekke heilt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei

 

Bare helt kort det som jeg leste om vann. Vekten og midjemålet til 1000 unge kvinner ble sammenlignet med deres daglige vanninntak -både fra mat og drikke. Forskerne så ingen sammenheng mellom vann fra drikke og kropp. DERIMOT viste det seg at det å spise mat med høyt vanninnhold som frukt og grønnsaker - viste seg å være slankende. Noe som trolig også skyldes det høye innholdet av fiber. Så vet vi det.. Betyr jo ikke at vi ikke skal ha mye vann, er bare det at å drikker mer enn to liter er helt unødvendig ;) Som sagt kan det også forstyrre balansen av salter og slikt! :(

 

En moderat dag her, som skal avsluttes med en episode "Heroes" som jeg og mannen ser sammen med dvd. Skal knaske litt gulrøtter som kveld idag! Dusjen og senga etterpå. I morgen blir det endelig jobb igjen!! Hurraaaa :D:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for oppskriften Rosalilje! Vi elsker taco, så denne må prøves ut :( Og var usikker på hvor lenge du hadde vært med oss her inne... Var jo borte lenge jeg vettu... hehe... Og den vannkoppe-runden din hørtes ikke noe morsom ut heller nei.... ;)

 

Har vært ute i dag vi også. Jobbet mest i huset da, men lekt litt med ungene også. I morgen tenkte jeg at jeg skulle ta dem med på tur igjen. Denne gangen dra dem på akebrett. Da får vertfall mamma trim........ For det er tungt å dra dem begge... De må nok gå selv de tyngste bakkene da...

 

Godt guttene er bra da Rakri!!

 

Søtsuget har faktisk blitt mye mindre nå. Blir mindre når man ikke spiser søtt hver dag... hehe... Unnet meg noen sjokoladebiter på lørdag, før kunne jeg spise nesten ubegrenset, men nå var det faktisk nok med et par biter. :D Og det må jo være bra!!

 

Tar forresten gjerne mot sunne og barnevennlige middagstips...

 

Lykke til med veiing i morgen alle sammen. Jeg venter til tirsdag pga nattevakta mi, men er spent, har mensen nå, for første gang på over 4 år, usikker på om det slår ut på noen måte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Som forventet en liten oppsving her, heldigvis ikke på mer enn 300 gram. Antar det er "vekk" lenge før helga. Og håper da på en fin nedgang igjen neste uke :D Da SKAL det være 50 komma noe - nå er jeg lei av 51 :eek:

 

Et middagstips som ikke er så orginalt, men som alltid er populært her er fiskeburger. Varmer dem ofte i ildfast form under folie, så sparer jeg stekefett (pluss at jeg kan gjøre noe annet mens de steker) Så har vi burgerbrød av en grov variant, noen ganger bruker vi voksne polarbrød extreme istedet. Så er det salat, agurk, tomat, mais, paprika.. etc.. Alle setter sammen sin egen burger ;) enkelt og sunt - og GODT!! Kanskje litt ost på, og litt ketchup på brødet. Mer spenstig kan det være med litt pesto på istedet.. Alt etter hvor mye kalorier du skal ha :(

 

SKal kose meg med de små nå, bare vært hjemme en time.. Tastes!!

 

Hvordan gikk veiingen for dere andre??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens veiing var veldig bra i forhold til forrige gang, men så var jo det tallet veldig høyt! Skjønner ikke helt hvorfor det svinger sånn, men slike er det iallefall. Har gått ned 1.2 kg de siste 3 ukene, og det er jo ikke så veldig mye, men ned er ned ;) Får bare håpe att det blir litt mer fart i det snart skal jeg klare målet mitt til vi reiser:)

 

Rakri, så flott att guttene er friske igjen! Og ang vekten er jo 300 gr lite etter en fest, de forsvinner nok for igjen skal du se! :(

 

Mammamo, så flott bilde av huset deres på FB! Og så høyt! Med min høydeskrekk hadde jeg nok ikke vært i 2. etg der :D Kos deg med jentene på tur!

 

Får prøve å få til litt trim her i kveld, men er så trett nå att det er mulig det bare blir sofaen i kveld.

 

Ha en flott kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Høres ut som om alle er godt motiverte for tida! Både med mat og trim! Supert :-)

 

Har vore på shopping i dag med ei svigerinne. Fekk kjøpt meg svarte, høge støvlettar, akkurat sånne eg har gått og leita etter, joggesko, thights, 2 singlettar og ein sid strikkejakke. Veldig fornøyd! ;)

 

Følte meg faktisk ganske så slank i det nye antrekket. Skal på tur til Stavanger i helga og besøke eldstegutten, kjekt med noko nytt når ein skal ut på tur!

 

På Egon og åt. Kjøpte kyllingkebab, men uten dressing. Veit ikkje heilt kor mykje kcal eg skal rekne på den? Forslag? Pitabrød, litt kyllingbitar, salat, jalapeno,paprika og ananas.

 

Åt berre ei lita skål lapskaus til middag, så alt i alt i dag trur eg det skal vere ganske greit.

 

Mammamo: Blir spennande med veging i morgon då!

har og veldig lyst å sjå huset ditt, kanskje eg kan legge deg til på Facbook?

 

Sassa: Så flott med nedgang! Har visst ikkje fulgt heilt med. Kor skal du reise?

 

Rakri: Ta ein kontrollveging nærmare helga, er sikker på at tallet er lavare då!

Eller du er vel kanskje litt sånn som meg som må sjekke nesten daglig? :-)

 

Ha ein fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Då har eg hatt ein halv time på trimmsykkelen min! ;) Føles veldig godt når det er gjort! Har også prøvd å legge inn dagen måltider nå, og funnet ut att jeg har fått i meg for lite kcal. Bakte jo Mimmis knekkebrød sist uke, og har spist mye av det, men vet jo ikke hvor mye kcal det er i de. Skal bake nye i morgen og tenkte da jeg skulle regne ut:)

 

Alltid gøy med noe nytt Rosalilje! Og i hvertfall når en finner noe en føler seg vel i! :(

God tur til Stavanger, og kos deg! Vi skal reise til Thailand 19. februar, så jeg hadde jo ett håp om å komme ned i bikinifasong til det!:D Men det får bli som det blir.

 

Ha en fortsatt god kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...