Gå til innhold

Nå eller aldri - da må det bli NÅ


Gjest Isabel

Anbefalte innlegg

Jeg har gått ned 600 gram siste uka.... og det er bra... 40års lag på fredag.. og nå er endelig disse bursdagene over for en liten stund ;)

 

Jeg går saaakte nedover...og det er bra.. jeg har ikke gjort mye endringer nå... men spiser noe mindre og litt oftere... ellers som vanlig.. jo minus så mye godis da... og det hjelper jo litt... he he

 

Må haste videre...... Stå på alle sammen :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2,8k
  • Created
  • Siste svar

Rakri, hvordan går det med 30days? Merker du noe forskjell??? Kom plutselig på det i dag att du har ikke nevnt noe om det :( Kanskje du ikke har startet på de.

 

Her hadde jeg tenkt meg på aerobic i kveld som skulle starte opp her. Men var å tok vaksiner i dag, og legen anbefalte ikke noe veldig aktivitet etterpå, så da for jeg bli hjemme. Kjenner det er like greit nå, er frostig og litt slapp, sikkert psykisk siden jeg har fått sprøyte :D Ellers har jeg bakt nye knekkebrød i dag og regnet ut kcal innholdet. Det var skremmende; 448 kcal pr 100 g ;) Men de metter godt, og det er jo stort sett bare frø og grovt mel i de, så det kan vel ikke være så fryktelig galt. Dessuten ser jeg att jeg muligens har fått i meg litt lite kcal, så da kan jo knekkebrødene hjelpe.

 

Dette ble rotete, men slik blir det av og til.

 

Flink du er Isabel! Det er jo slik det skal være; sakte ned for å bli der! :)

 

Ha en fortsatt flott kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekta går jo opp og ned som aldri før, og er akkurat der jeg startet i begynnelsen av mnd.. :eek: Men har mistet litt cm, så det funker nok. Ikke mer enn 1.5 cm på midjen, og 2 cm på "valken"/ "bilringen" - men det er no noe. Antar man med en str. mener 2.5 cm (altså at en str mindre er en tomme mindre) De reklamerer jo med 1-2 str ned i mnd. Hadde vel hatt mer effetkt med trening i tillegg - men der sliter jeg jo. Har også fått så fryktelig vondt i bekken /halebein igjen. Vondt å sitte, vondt å ligge på rygg på gulvet. :confused: Skal til kiropraktor på torsdag. Spent

 

Ser mange får gode resultater nå! Gratulerer..

 

Jeg jobber videre - veksler mellom kjempemotivert og litt frustrert! Men men. ingen vits i å gi opp iallefall!!

 

Vært på jobb nesten 12 timer idag.. Seinvakt og så møte. Hadde formingskurs, derfor veldig langt møte. Men det var kjempemorsomt!! ;) Så da gikk det greit at dagen ble så lang! Bare en dag til nå, så "fri" på torsdag. Fredag er det planleggingsdag der vi skal på kurs. Kari Pape, om det sier dere noe. Hun er kjempeflink!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Isbel: Så flott med nedgang! Det beste er jo at det ikkje går alt for fort, så 600 gram er vel heilt etter oppskrifta! :-)

 

Sassa: Lurt at du ikkje gjekk på trening etter vaksinene, best å la kroppen få litt ro då. Er det vaksiner pga turen?

Var veldig mykje kaloriar i knekkebrøda ja! Men mettar sikkert veldig godt sidan dei er så grove, så du treng kanskje ikkje så mange.

 

Rakri: Høres jo ut som 30 days virkar då, blir spennande å sjå framover. Er jo godt å sjå at iallefall cm minkar når vekta står i ro.

Litt av ein lang arbeidsdag du hadde då!

Godt at slutten av veka iallefall blir litt roligare.

 

Ligg fremdeles på 1200 kcal her, burde kanskje ha auka til 1300, men prøver først litt her og ser kva som skjer. Et iallefall veldig mykje mat sidan alt er så magert!

Blir liksom nøtter eg fyller på med hvis eg skal auke.

 

Skal på sjukehus med eldstejenta i dag. Ho har hatt kronisk bihulebetennelse i nesten 4 år no, og har vore operert 2 gongar, men er fremdeles like tett. Dei har også utreda ho for mykje anna, men det ser ut til at det kun er bihulenen som er problemet.

 

Litt spent på korleis eg klarar meg gjennom helga på hotell... Skal iallefall prøve å velge fornuftig både type mat og mengde.

Vanligvis på ein sånn tur ville eg hatt med meg ein pose med sjokolade og, men sidan eg ikkje kan det denne gongen, lurar eg på om eg iallefall skal ha med meg litt nøtter. Er jo mykje kaloriar i det, men kjekt å ha litt å kose seg med på tur! :-)

 

Ha ein fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Så stille det var her då damer!

 

Sidan eg er vekke i helga, kjem eg innom med ein kjapp vektrapport i morgon tidlig istadenfor. Håpar det er litt nedgang denne veka og....

 

Ligg jevnt på ca 1200 kcal for dagen, ingen utskeielsar, det må då virke litt?

 

Var på Tupperware-party i kveld, blei servert pizza med maaaasse ost og salat, blei berre salat på meg då. Litt dumt å måtte seie at eg ikkje kan ete, men slepp no unna mange kaloribomber også mens eg går på denne dietten.

 

Har kjøpt meg ein boks med nøtter som eg skal ha til kos på turen, og skal ha med godt med frukt.

Blir nok meir inntak i helga enn til vanlig, men skal prøve å vere flink!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei

 

Riktig god helg, Rosalilje. Synes i grunnen det er veldig urettferdig at du ikke har bedre uttelling på vektnedgangen - så strukturert som du er!! Godt at du ser det positive i gå på denne dietten!!

 

Jeg har en stor uvane - og det er å veie meg hver dag, ja ofte flere ganger :eek:

At jeg ikke lærer meg at det er mest til frustrasjon. Vekta denne uka har variert fra 50.9 etter frokost, til 51.8 kg før frokost. Det er mye, når jeg jevnt over spiser nøkternt og ganske likt fra dag til dag. Jaja.. Kanskje målet for mars skal være å kun veie på mandag??

 

Denne helga er jentene borte, så da blir det "fri" på kveldene (når gutta har lagt seg). Vi legger opp til kos kos.. både mat og annen kos :) Ikveld blir det en pastarett jeg har i en Roede-kokebok, en ostesaus faktisk, med masse smak. Litt vin blir det vel også. (Det er jo her kosemerkene går siden jeg har snopfri fremdeles). Noen tips på en litt "fyrrig" - men lett rett til i morgen??

 

Var til kiropraktor igår. Det er flere problemer han ser, blant annet siderotasjon i bekkenet. Så da håper jeg å ¨få hjelp til det!!

 

Ha en super dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Vekt i dag var 57,7 kg. Hadde håpa det skulle gå litt fortare når eg ikkje har nokon utskeielsar, men det må visst berre ta si tid. Når eg gjekk ned 12 kg for 1 1/2 år sidan, gjekk det mykje fortare enn dette, veit ikkje heilt kva som gjer det.

Ja, ja får berre stå på vidare.

Klar til avreise no. Har med niste, frukt, gulrøtter og nøtter. Godt forberedt! :)

 

Håpar du får hjelp med bekkenet ditt,Rakri. Eg hadde veldig bekkenløsning i alle 4 svangerskapa, men blei heldigvis kvitt det med ein gong etter fødslane. Men veit iallefall korleis du har det, ikkje noko godt! :)

Er litt rart når ungane har blitt så store, då er det ikkje noko kveld igjen for berre dei voksne, så de må kose dokke no då!

Kjem ikkje på nokon god rett i farten utenom dei "tradisjonelle" kveldsrettane....

Kanskje tapas?

 

Eg veg meg og alltid morgon og kveld. Veit at ein kun skal vege seg ein gong i veka, men tenkt hvis det er ekstra høgt akkurat den morgonen då? Då mister eg heilt motet, synes egentlig det er greit å ha oversikt gjennom veka eg! :-)

 

Ha ei fin helg alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Huff Rakri, håper du får bukt med smertene dine. Hadde også bekkenløsning i svangerskapene mine, og det kan fortsatt kjennes i hormonelle faser... ikke godt!!

 

Jeg er også slik at jeg veksler enormt mellom å være skikkelig motivert og ikke motivert i hele tatt....og det er nok derfor det går sakte denne gangen... for enkelte dager gir jeg bare fullstendig F... :) og det har jeg ikke gjort tidligere når jeg har bestemt meg for å gå ned..og da har det logisk nok gått raskere....

 

Sassa... du har også gode resultater... og sakte... så vi må i hvertfall prøve å holde det der... for noe nedgang er alltid bedre enn ingenting...mener nå jeg :) (sa hun trøstende til seg selv... he he)

 

Rosalilje... du har gode resultater... må føles godt!! Og alltid moro med noen nye klær og sko...og en ekstra god følelse når man føler seg vel i det. Artig!!

 

Jeg er også slik at jeg veier meg hver eneske dag... vil liksom ha kontrollen... eller konstantere at jeg mister den... :) he he...er liksom noe jeg bare må gjøre...og gjør automatisk hver morgen...!!

 

Nei... nå er det snart middag... gleder meg...og teller ikke kcal i dag ... det er LØRDAG. Da har jeg aldri telt kcal... og har ikke tenkt å starte nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble salat her. Den bar kjempegod. Hør bare her:

 

Isbergsalat

Rød paprika

Cherrytomater

Mais

Salatbønner

Agurk

Litt gulrot i bittesmåterninger

Finnahakka soltørka tomater - lot dem trekke av på flere papir for å få av olja

Litt pastarør smurt inn i litt pesto

Rødløk

Kyllingsalat

 

NAM!! :) :) pga pasta og kylling i går det flott uten brød!!

 

Ingen vin ikveld! (ene gutten er syk, vil gjerne være kjørbar om det blir verre, ca 20 ganger oppkast og et par med diare..) Han sover nå, så da roet deg seg.. Håper han holder på det siste han drakk nå!

 

Må erkjenne "syndene" mine fra igår: spiste sjokolade!! :eek: En stor bit (fra en sånn stor toblerone) og to stk twist. Unnskyldningen var at jeg og mannen hadde vært kjærester i nøyaktig 5 år igår! Så da tok jeg en liten pause fra snopefri! Mulig det blir en liten en i dag også..hehehehe, i og med ikke vin :)

 

Satser på å være supermotivert med ny måned fra mandag. Kan bare konstantere at vekta ikke rørte seg i hele januar !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Så dumt at de skulle få omgangssyke i hus,Rakri!Håpar de andre slepp unna då! Salaten hørtes kjempegod ut,må testast ein gong :-)Gratulerer med jubileum :( Kosar meg på tur! Deilig med litt tid uten ungane :-) Synes eg har vore ganske flink,men blir selvfølgelig litt meir mat og litt anna mat på tur.Fredag var omtrent som vanlig matmessig,med unntak av middag på kinarestaurant om kvelden.2skiver med laks og egg+ litt steikt potet og bacon til frokost i går,2 halve rundstykker til lunsj,ein del frukt og gryterett til middag om kvelden.Var to serveringar med kaker,tok eit lite stykke nøttekake og litt kransekake den eine gangen endå den sikkert inneholdt både sukker og melk,blei så frista!Har vore 10 dagar uten sukker no,og 3 veker uten melk,så måtte vel komme ein utskeielse etter kvart ;-)Samme frokost i dag, og så blir det middag på skulen til sønnen min igjen før me kjører heimover.Har utstyrt meg med niste og frukt.Har også ete litt nøtter på turen.Alt i alt fornøyd,pleier alltid å ete alt for mykje på tur,og spesiellt veldig mykje sjokolade!ønsker alle ein fin søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du har klart deg bra på tur.. Vi vet jo at det ikke er disse enkeltdagene på tur eller bursdager som er skyld i det lille ekstra vi bærer på.. :(

 

Her ble det snacks og sjokolade på kvelden i går.. huff, føler meg alltid så viljeløs etterpå. HVORFOR putte inn dette? Det var veldig godt altså, og stoppet "i tide", men jeg kunne jo latt det være..

 

Litt sånn bunnform idag. etter to dager med utskeielse og en uke omtrent blottet for trim. Under 5 poeng :eek: er det MULIG?? Her fra kan det bare gå opp. :)

For å ikke drepe motet helt dropper jeg veiing i morgen. Feigt ja, men men.. orker bare ikke se tallene. Kanskje jeg til og med skal begynne med ukentlig veiing??

 

Mål for februar:

- Ikke overstige kalorier på kosemerker (altså max totalt 350 på hele uka med snop/vin/ snacks)

-3 trimøkter i uka (en lang gåtur, en svømmeøkt og en styrkeøkt)

- Komme meg under 50 kg igjen

 

Godt det alltid kommer nye dager med nye muligheter :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Veit akkurat korleis du føler det etter ein sånn utskeielse, Rakri! Har vore der mange gongar sjølv. Men berre sjå framover og stå på vidare! Lenge igjen til bikinisesongen endå :-)

 

Egentlig ganske fornøyd med mat-inntaket på turen. Sikkert alltid noko som kunne vore bedre, kunne ete berre 1 skive til frokost, kunne droppa nøttene, kunne droppa det kakestykket osv, men valgte å kose meg litt ekstra, og hvis eg tenker på alt eg kunne ete og ofte pleier å ete, var dette kjempebra! :(

Mannen min koste seg med sjokolade, kaker, bollar, lefser og kjeks på turen, eg hadde gulrøtter,frukt, niste og nøtter :-)

 

Tilbake til vanlige rutiner i dag. Magen har vore SÅ mykje bedre no som eg følger råda til ernæringsfysiologen, men i og med at eg begynte med så mykje nytt på ein gong, er eg jo ikkje heilt sikker på kva som hjelper.

Kutta melk og sukker + at eg et ein kiwi og eit glas appelsinjuice til frokost, lurar litt på at det er kiwien som gir mest effekt kanskje...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei

 

Ved nærmere ettertanke, fant jeg ut at noen biter sjokolade to dager, kunne da ikke ha SÅ mye å si.. Vært en bra uke ellers, matmessig..

 

Og så er jeg så vant med å gå på vekta, at jeg klarte jo ikke å la det være, og bra var det, for det ble en pen nedgang på 600 gram :):D 50.7 idag!! YES!!

 

Synes du var veldig flink på tur.. Som sagt er det ikke den ene helga med ekstra kos som er problemet! Og det er jo ikke meningen man aldri skal kose seg heller.. Men man skal ikke kose seg med sånn usunt hver dag..

 

Her er tvilling to OG mannen syke nå.. Ergelig med ny hjemmedag fra jobb. Egentlig skulle mannen ha han, men å ha omgangssyke selv og passe omgangssyke barn, blir litt voldsomt.... Var en time på jobb i morges, så dro jeg hjem da mellomvakta kom. Kjekt sånn sett å bo så nært jobb, så blir ingen i knipe!! :)

 

Glad og fornøyd her med nedgangen!! Så nå er det bare å kjøre på videre. Denne uka blir det svømming i morgen og gåtur på torsdag og søndag. Satser på 4-5 timnuttersøkter med styrke denne uka. Skal ta en skikkelig styrkeøkt når vi har ordent med medlemsskap på idrettsbygget :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Gratulerer Rakri! SÅ kjekt med nedgang!

Bra du gjekk på vekta i dag då! Klart nokre få sjokoladebitar ikkje ødelegg alt.

 

 

Håpar at du slepp unna omgangssyka då!

 

God bedring i heimen! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med flott nedgang Rakri! :) men ikke kjekt med omgangsyke i hus!

 

Flink du har vært på tur Rosalilje! Det står det respekt av, og jeg er sikker på att du snart får betalt for viljestyrken din.

 

Ja, Isabel det er bedre med litt nedgang enn ingen! Men i dag viste vekta mye mer igjen, og det skyldes nok en 40-årsdag på lørdag hvor mat- og alkoholintaket var forholdsvis stort hvorpå gårsdagen ble dagen derpå med masse snop og usunn mat :( Registrerer derfor ikke dagens vekt, og håper på bedre resultat neste mandag :D

I dag er jeg ikke helt i form, tett i toppen og verken i kroppen. Håper det er over til i morgen, men det blir iallefall ingen trim i dag.

 

Håper dere har det fint og er mer motiverte enn meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Det er liv i meg å. Etter en travel uke med mye jobbing... Og siden data'n min fortsatt er like død rekker jeg ikke innom her de få gangene jeg surfer litt på svigers sin pc... Nå er jeg på jobb :) Den første av 4 nattevakter denne uka.

 

Vekta stoppa på 300 gram ned i dag, må være fornøyd med det, etter en uke med minimalt med trim... Lempa en del materialer i går, skikkelig styrketrening, men ellers har jeg rett og slett ikke hatt tid... Den tiden som ikke går med i huset finner jeg heller på noe med ungene enn å trene... Får trene mer når huset blir ferdig (dvs etter påske).

 

Nådde ikke målet mitt om 72 kg 1. febr, men jeg burde ikke satt målet så høyt da :( Og veier jo 72 komma noe... hehe... Men får bare tro at jeg er på 72 kg innen 1.mars. DET bør ikke være noen overdrivelse vertfall...

 

Mål for februar:

* Minst 1 treningsøkt pr uke, på minst 1 time.

* Kutte snop HELT på ukedager (henger visst igjen litt enda....)

 

Ukas treningsplaner er:

*Egentlig skulle jeg gått en lang tur i morgen (som jeg liksom skulle ha ungefri... Men yngstesnuppa har vondt i øret sitt, sa da kan jeg ikke sende henne i bhg når det er 25 minus...) Får ta en omgang eller 2 med rockeringen i stedet...

*Torsdag: Regner med at jentene er i bhg da og har planlagt skitur med ene søstera mi.

 

Skal på kurs fra lørdag til søndag da... Og til en venninne på fra fredag til lørdag... Så det blir ukas utfordring...

 

Rosalilje: Har sendt deg en pm, så nå kan vi bli venner :) Synes du var veldig flink i helga jeg!! Håper jeg klarer å være like flink til helga.....

 

Rakri: Gratulerer med nedgang!!! :D Der ser du, et par sjokoladebiter på en helg er ikke det som gir deg en kilo ekstra ;o)

 

Sassa: Stå på, vi kommer i mål til slutt... Thailand høres jo bare helt herlig ut!!! *sukk* Bytter gjerne plass med deg!! Hvor i Thailand skal dere?? Var i Phuket på bryllupsreise, 1 år før tsunamien... Må si det var litt ekkelt å se bilder fra der vi var... Småbarnsmor og hormonell som jeg var da det skjedde... Skal tilbake når vi har vært gift i 10 år, bare 3 år til... (Reiste sammen med Hanemor, vi gifta oss nemlig samme år, så vi skal dit igjen en gang i 2013).

 

Jeg veier meg kun en gang pr uke. Men det er nok pga bosituasjonen... hehe... Må jo først kle på meg og opp til svigers på do og så kle av meg og veie meg når jeg kommer ned igjen... Og det gidder man ikke hver dag... hehe...

 

God bedring til syke store og små!!!

 

Ble visst langt dette her... Mye å ta igjen etter en uke uten dere ;o)

 

Riktig god natt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, 72kommanoe må være godkjent, Mammamo.. Jeg nådde heller ikke helt i mål til 1.februar, så flytter det til første mars. Det betyr at jeg må ned 800 gram på fire uker - DET skal være overkommelig..

 

Kjenner jeg er veldg utålmodig og helst skulle nått målet mitt om to uker. Men prøver å danne meg et bilde av en strammere og slankere kropp når det begynner å bli vår :(:)

 

Mammamo: huset blir rålekkert!! Her er vi igang med opp-pussing, eller mannen er, har ikke hevet meg rundt enda.. Han pusser opp, jeg passer barna.. En lang, mørk og rotete gang skal bli lys og ordentlig. Neste er badet! Hils så mye til Hanemor, forresten. Håper det går bra med magen!!

 

Sassa: stå på videre.. Du får sikkert penere tall neste uke!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Sassa: Vær ekstra flink denne veka, så ser du nok nedgang neste mandag, det gir ekstra motivasjon vidare!

Håpar du ikkje blir skikkelig sjuk då, passar liksom aldri det.:-)

 

Mammamo:Er enig med deg at du må prioritere ungane og, no når de har det så travelt med huset, så får heller trimmen komme for fullt når de har fått flytta inn. Då kjem også våren og det blir litt lettare å komme seg ut på tur enn no når det er så kaldt.

Lykke til i helga, er alltid ein utfordring i matveien å vere vekke. Blir ofte litt meir mat enn heime og litt feil mat. Men med fokus på det kan ein iallefall begrense det mest mulig. Du må jo kose deg litt på tur og!

 

Rakri:Så kjekt det høres ut med oppussing! Ja, ikkje sjølve jobben då kanskje, men alltid kjekt å fornye litt! :-)

 

Ikkje så mykje nytt her, må ta det heilt med ro no etter tur i helga for å komme til hektene igjen. Skulle egentlig vore ut ein tur, for det er aldeles nydelig vintervær og sol her i dag!

Ligg stabilt på 1200 kcal.

Bakte fullkornsbrød i går. Blei veldig godt, men det som er problemet med så grovt brød, er at det blir veldig tungt ofte.Så to små skiver veg 80 gram og det er jo egentlig alt for mykje...Men blir ikkje heilt mett av berre ei heller då.

Kjøpebrødet er ofte mykje lettare om det er veldig grovt, men feks Ingers rugbrød kostar ca 35 kroner, synes det er ganske mykje for eit brød eg...

 

Stå på vidare damer! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kveld igjen.

 

Moro med oppussing da, Rakri, vertfall når det blir ferdig :( Vi tar liksom alt på en gang vi nå, og kjenner jeg min kjære rett så er det denne gangen vi pusser opp og har det nok slik de neste 50 årene ;p hehe

 

Og 800 gram skal du klare! Vi backer hverandre opp, ikke sant?? Er jo 800 gram jeg mangler på 1.delmål også, men håper på at jeg kanskje klarer litt mer de neste 4 ukene da, siden jeg har en del igjen til hovedmålet mener jeg...

 

Skal være flink på kurs. Når jeg er på kurs har jeg jo ingen unger å ta hensyn til, så da prøver jeg å få til en gåtur før frokost. Det kommer bare an på hvor mange glass vin og hvor sent det blir kvelden før.... hehehehe....

 

Ja, huset blir rålekkert :) Er så spennende hver dag nå, ser forandring fra dag til dag inne... I går morges var det ikke noe gulv eller bjelker på kjøkkenet mitt, bare rett ned i kjelleren, men i dag var det gulv gitt... Og om bare 3 uker så er kjøkkenet mitt ferdig.... Kan nesten ikke tro det... Blir moro å flytte inn vertfall!!!

 

Går bra med Hanemor og magen ja, neida, jeg er ikke misunnelig i det hele tatt.......................... hehe... Har enda ikke fått overtalt gubben... Synes jo det er greit at de 2 vi har har begynt å klare seg mer sjøl, men vil liksom ikke gi slipp på at jeg aldri mer skal ha en liten baby... *sukk*

 

Nei, nå er det sengetid her. Ble lite søvn natt til i dag, og hadde ikke mulighet til å sove på dagen i dag, så da får jeg få så mange timer som mulig her på jobb i natt...

 

God natt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter her på jobb igjen jeg da, nattevakt nr 3 av 4... Har kommet 40-50 cm snø i dag, så jeg har måkt snø i 4 timer.... Kjennes ut som at det ga noen trimpoeng, men "måke snø" er fjernet fra trim-lista??

 

I morgen får jeg noen timer hjemme for meg selv. Det skal bli deilig!! Håper bare at jeg ikke må bruke hele dagen på å måke snø... igjen.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart det gir trim.. Jeg ville lagt det inn som gange 4 km/ t eller som moderat styrketrening!!

 

Et godt brød som metter mye, Rosalilja, er polarbrød extreme.. Det veier også 80 gram, men gir 170 kalorier (hele brødet altså).. Så om man da velger magert pålegg blir det en ganske lett lunsj likevel.. Selv drikker jeg aldri noen drikke med kalorier i (med unntak av helgevin da, og en sjelden gang kaffe latte) så da er det bare maten som gir kalorier. Et par skiver tomat, agurk og et par skiver kokt skinke på dette brødet, og du er garantert mett så det holder!!

 

Vært til lege idag og fornyet sykemeldingen en mnd til. Deretter en times gåtur med venninne og lunsj sammen med henne før kiropraktor. Knekking idag.. håper det hjelper på sikt. Skal også få treningsprogram. Kanskje det blir letter å få trimmet nå som jeg "MÅ"?? :P Håper det.

 

Her blir det vel opp-pussing litt og litt, og når vi har tatt hele runden, blir det vel å begynne på nytt igjen..hehehehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Hallo damer!

 

Her går det fint fremdeles, ligg på 1200 kcal for dagen. Det må no hjelpe på sikt vel?

Spent på veging på lørdag, om det blir litt ned eller stillstand pga forrige helg.

 

Har vore på sjukehus i dag, eg er med på eit forskningsprosjekt der dei testar ut ein medisin mot ME. Spennande!

Fekk behandling i april, men veit ikkje om eg fekk ekte medisin eller placebo, har iallefall ikkje merka nokon bedring.

 

Handla litt på vei heim og. Fekk meg ein ny gensar, kjekt!

 

Gjer iallefall så godt eg kan for vektnedgang, hadde med salat til lunsj, eple og gullerøtter! Ikkje alltid så lett å få kjøpt noko sunt og magert på tur.

 

Skulefri i morgon, så to av jentene mine har overnattingsbesøk her. Og i morgon kjem visst to til, så då blir det ganske mykje ungar her!

 

Mammamo: SÅ flott huset blir! Er jo heilt totalt forandra! Blir nok kjekt å flytte inn, ja :-)

Og så skjønne jentene dine er! Skjønnar godt du har lyst på ein til, eg følte meg ikkje ferdig før etter nr.4, men då var det heilt greit. No er det kjekt å låne babyar, og godt å kunne levere dei tilbake!

Er jo tøfft med 4 nattevakter etter ein annan, iallefall hvis du ikkje alltid får sove på vakt eller dagen etterpå.

Du greier deg nok flott på kurs!

Klart snømåking er god trim! Får jo brukt heile kroppen.

 

Rakri: Flott at du fekk sjukemelding vidare! Gjer nok godt med den eine fridagen i veka :-)

Har ete Plolar Brød Extreme før, det skal eg jammen kjøpe igjen! Takk for tipset!

Eg er jo vant til Lettbrød, og det gir berre 109 kcal for 2 skiver, så alt blir jo mykje i forhold til det.

Det einaste eg drikk utenom vatn er eit glas friskpressa appelsinjuice til frokost, fekk beskjed om det og ein kiwi, og foreløpig fungerer iallefall magen supert:D

 

I morgon har ungane bestemt at me skal ha hamburgar til middag. Lurar på å lage egne til meg med svinekjøttdeig og tacokrydder og kanskje grovskiver til.Er fryktelig mykje kaloriar i lyst hamburgerbrød og karbonadar. Skal jo helst ikkje ha lyst brød eller mykje fett, så kan jo vere lurt av fleire grunnar :-)

 

Ha ein fin kveld alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosalilje og Rakri: Dere er jo så flinke til å spise sunt hele tiden... Imponert jeg!! Jeg er nok ikke like bestemt der nei... Tviler på noe særlig nedgang denne uka, har sklidd ut både det ene og det andre... Men men, snart er det ny uke og nye muligheter... hehe... Drikker heller ikke noe med kalorier i, det hender jeg tar meg et glass saft (og da MED sukker, for jeg er motstander av Aspertam), men ellers går det i vann. Må prøve polar Extreme igjen jeg å, sist jeg spiste det syntes jeg det ikke var noe godt, men tror kanskje at det ikke var helt ferskt det jeg fikk...

 

Ellers har jeg nå siste natt av 4, det er greit... Tåler 2-3 netter med 4-5-6 timers søvn, men når det blir 4 blir man litt sliten ja... Men sov litt på dagen i dag, så det går nok greit. Drar rett til Oslo i morgen etter jobb, kan sove på toget. Tar jo 2 timer :P Og så får vi se da, er egentlig ikke noe morsomt og gå på shopping når man har noen kilo for mye.... Men moten nå er jo ikke tettsittende, så vi får se om jeg finner noe :P

 

Kjennes nesten ut som at jeg får øyekatarr... Håper virkelig ikke det..... Ikke noe morsomt å gå på shopping med rødt øye........ Og ikke være på kurs heller...

 

Spennende med forskningsprosjekt da, Rosalilje! Håper nesten at det var placebo du fikk da, slik at den medisinen de tester ut virker... hehe...

 

God natt, "snakkes" på mandag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang polarbrødene: jeg bruker å fryse dem, og så tine dem i brødristeren. Først littegrann, så jeg får delt dem med kniv, og så hver del for seg. Det blir kjempegodt!! :P

 

Jeg er nok ikke like standhaftig som Rosalilje..DU er jo bare fantastisk flink!!

Jeg sklir som vanlig ut innimellom :confused: Igår ble det et par glass vin fordi broren til mannen min m samboer kom, og det ble en lang og trivelig kveld... (og alt for seint, men det er nå en annen sak) Idag bestilte vi pizza, og to stykker av den blir vel litt i meste laget egentlig.. sukk.. Mulig jeg må stå over den sedvanlige fredagsvinen :eek:

 

Ryggen er kjempestøl idag, men kiropraktor forberedte meg på jeg kom til å kjenne det. Vanskelig å unngå løft som han anbefalte med to toåringer i hus.. Håper iallefall på bedring etterhvert!!

 

Ha en god helg. Kos deg mammamo, du finner sikkert noe du liker :P Jeg ble heller ikke kvitt babysyken før jeg hadde fått 4 barn hehehehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke dere er!!! :D Er imponert over viljestyrken deres!

 

Her gikk forkjølelsen forholdsvi fort over, så er nesten god som ny igjen i dag, men har ikke fått til noe trim denne uken :P I morgen blir det vask av hus (håper jeg) så det er iallefall noe aktivitet.

 

Rosalilje, du må jo ha en viljestyrke av stål! Bøyer meg i støvet...........Spennnende med forskningsprosjekt da, og enig med Mammamo i att en får håpe de finner en medisin som virker!

 

Tipper det ikke er lett nei Rakri, å la vær å løfte når en har to toåringer. Håper du får igjen for behandlingen iallefall!

 

Har en følelse av att du og jeg er ganske like Mammamo, når det kommer til slanking :) Jeg kan være veldig flink og motivert i perioder, men så tenker jeg lett att litt er jo tillat. Og litt nå og litt da kan jo av og til bli litt mye :P

 

Har frihelg, og skal prøve å få huset rent + rydde kleskaper for å se om vi har sommer klær til Thailandsturen.

 

Ha en super helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...