Gå til innhold

Nå eller aldri - da må det bli NÅ


Gjest Isabel

Anbefalte innlegg

Gjest rosalilje

Takk for skryt, hjalp faktisk godt når eg las det i går kveld, for då satt eg her og var kjempesugen på noko godt. Stod over etter å ha lest her inne :P

 

Eg er veldig sta og skeier sjelden ut, men synes det er vanskelig å holde på motivasjonen når eg får så lite uttelling...

Reiste på overnattingsbesøk til svigerinna mi på fredag kveld, så fekk ikkje vegd med heime lørdag. Gjorde det i dag i stadenfor Vekt 57,8 kg, så blei nok for mykje forrige helg endå eg syntes eg var veldig flink....(57,7 forrige helg)

 

Vog meg på hennes vekt i går, berre på gøy, og der var eg 57,2 kg. Har av og til prøvd andre sine og dei viser alltid 0,5-1 kg mindre enn mi nye vekt. Vurderer nesten å begynne å bruke den gamle igjen, den er meir lik alle dei andre sine. Egentlig tull, for eg blir jo ikkje tynnare for det :P

 

Har holdt meg på 1200 pr.dag i helga og

Syntes det nye kostholdet hjalp litt på magen ei stund, men no føler eg meg skikkelig oppfyllt og oppblåst igjen. Ikkje så motiverande å holde på med ein så streng diett når eg ikkje merkar noko særlig bedring, men er jo bra at det blir få kaloriar med alt eg må unngå

 

Mammamo: Håpar du har kost deg skikkelig i helga og at du fann deg noko fint på shopping :D

 

Rakri:Håpar bekkenet kjem seg med behandling og øvelsar!

 

Sassa:Om ein ikkje klarer å vere supermotivert heile tida, er det jo mykje bedre enn å berre gi blaffen og då med det resultatet at ein går opp i vekt...

 

Håper alle er klare for ei ny veke! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2,8k
  • Created
  • Siste svar

Så dumt Rosalilje, att du ikkje får uttelling for å være så streng med deg selv :( Men vekten er jo bare ett tall, det er hvordan du føler deg som teller :) Spiser du nok fiber? Men du vet vel sikker alt om hvordan å få magen til å fungere...........

 

Her har jeg hatt en helg som har vekslet mellom stor motivasjon, og overgivelse til snopet! Var flink fra morgenen av i går, men så kom kvelden og tid for lørdagsgodt, og da ble det illllllleeeeee!! Men som du sier Rosalilje, det er bare til å ta seg sammen igjen! Så i kveld har det blitt en ganske god treningsøkt i heimen :) Prøvde bikiniene mine etterpå, og det er vel ikke noe vakkert syn, men har enda over en uke på meg å være flink! Så nå er jeg tilbake, håper jeg, motivert som fy...............

 

Ha en flott start på uken alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på vekten og den viste sakte, men sikkert ?? litt ned :P Får være fornøyd med det. Nå har jeg vært å gått en times rask gange, og det var nydelig i det flotte vinterværet! :D Nå skal jeg slappe av litt og lage lapskaus kokt på fenelår til middag, før det er møte + samtale med minsteman på skolen og så kveldsvakt :P

 

Håper vekten er snill med dere alle, og ha en strålende dag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Hadde en fin helg, ble litt vin og godis sammen med venninna mi på fredag, men på kurset måtte vi kjøpe vinen sjøl, og da begrenser det seg sjøl når vinen koster 80 kr for et glass :eek: Slapp vertfall de ekstra kaloriene da... hehe... Men vekta viste likevel 0,5 kg opp... Så her er det bare å ta seg sammen... Må bare innse at det blir liten tid til trim nå mens vi driver med huset... Men skal likevel gjøre et ærlig forsøk på en treningsøkt eller 2 i uka.

 

Var på shopping ja, men fant ikke noe... hehe... typisk... Ble litt undertøy, men ellers ingenting.. Etter 4 timer... hallo... er det mulig liksom... hahaha...

 

I dag har jeg prøvd å fikse tv'n..... Må le... Er jo litt komisk... Jeg var ute en tur før yngstesnuppa hadde stått opp. Hun hadde våkna og gått opp for å gå på do, men døra var igjen, og hun når ikke opp på den. Under trappa står tv'n... Hun måtte sikkert veldig på do stakkar og tissa på seg... Det rant selvfølgelig ned i tv'n... hehehe... :P Så den virker ikke lenger.... Men har snakka med forsikringa, og innbo-forsikringa mi dekker det... hehe... Så da blir det jo faktisk sannsynligvis ny tv på oss :P Aldri så galt om at det ikke er godt for noe... haha... Han forsikringsmannen lo han også da...

 

Sassa: Ja, vi er nok litt like ja... hehe... Like i størrelse også... Så vi burde kanskje ha en intern konkurranse, kanskje det gir motivasjon...

 

Nå skal jeg ut i finværet med jentene. Har litt beising jeg skulle gjort, og nå er det såpass mildt at det går an...

 

Ha en fin dag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BLÆH!!! :( sånn føler jeg meg... Føles ut som om jeg er hundre kilo og ekkel..:eek: Neida- så ille er det vel ikke. Men en mage som står ut som en ballong hjeper ikke akkurat på selvfølelsen.. Glemte å veie meg i morges (ja, faktisk) men har nok iallefall ikke gått ned noe..

 

Er jevnt over flink, syns jeg, men så har det vært disse utskeielsene de siste helgene som tydeligvis ødelegger alt. Vet ikke helt hva dere legger i å skeie ut - men jeg mener når jeg jeg har feks tatt to glass vin istedet for et, litt mer snop / mat enn planlagt. Sjelden det blir den store frotsingen, men litt ekstra blåser iallefall alt som heter nedgang. Det er vel det du også opplever, Rosalilje.. Du er nok mer standhaftig enn meg - så synes tallene skulle vært snillere med deg.. men men..

 

Satser på en uke uten utskeielser, så får vi se hva resultatet blir neste uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Har fått gått meg ein liten rusletur både i går og i dag i det nydelige vinterværet. kjempedeilig! :D

Hadde med mannen, både koselig og praktisk, for då fekk eg litt drahjelp i bakkane :-)

Kan vel ikkje akkurat kallast trim, men godt å få bevegd seg litt iallefall!

 

Heldt meg til min daglige kalorimengde. Legg stort sett inn resten av dagen når eg har ete middag, så ser eg kor mykje eg har igjen til frukt, kvelds og evt litt nøtter.

Skriv opp alt bortsett frå hvis eg tar meg ei gulrot, skriv opp alle grønnsakene til middag, tranen og kvar minste nøtt, så veit iallefall akkurat kva eg får i meg...

Håpar på litt uttelling snart! :eek:

 

Sassa:Gratulerer med nedgang!

Høres utrulig deilig ut å skulle reise til varmare strøk no!

Har du lagt nokon plan for korleis du skal klare å holde på eit nokolunde sunnt kosthold der og? Trur det kan vere lurt å tenke litt på på forhånd. Var iallefall min erfaring når me var i Syden før jul.

 

Mammamo:Så bra at du koste deg på tur!

Lo litt når eg hørte du shoppa i 4 timar i Oslo og kom heim med litt undertøy, det er typisk meg og!

Og den historien med tv´en var jo utrulig morsom! Reknar med den blir dratt fram i både brylllup og konfirmasjon!

 

Rakri:Veit akkurat korleis den følelsen du beskriv er...

I går kveld såg eg ut som eg var mange månader på vei for magen var så oppblåst, endå eg ikkje har ete noko eg ikkje skulle eller meir enn eg skulle sidan forrige søndag. Forstår det ikkje...

Vil jo ikkje akkurat seie at det du beskriv er å skeie ut, men har funne ut at når det er så få kilo igjen så betyr litt sånne ekstrakaloriar mykje meir enn når ein har fleire kilo ein skal ned.

Håpar du ser litt lysare på det i dag!

Er det virkelig mulig for deg å glømme å vege deg! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe :D Jo, jeg glemte det av..utrolig, men sant.

 

Føler meg MYE bedre idag.. Vært og svømt en halvtime sammen med søstra mi! Herlig! Kjenner det litt i bekkenet, men håper det ikke blir alt for ille i morgen. Sist gang svømte jeg 40 min og da hadde jeg vondt i mange dager etterpå. Tipper 30 er passelig!

 

Opplever ofte at jeg blir mer oppblåst når jeg spiser mye grønnsaker, Rosalilje.. Men uansett årsak er det plagsomt, og ikke minst sjenerende når man ser ut som om man er gravid!! Det gjør jeg også når magen er sånn. Skal faktisk på CT-scanning av magen på fredag. Kan være noe med sykdommen som påvirker magen. Tror egentlig ikke det, men greit å evt kunne utelukke det!

 

Skal snart i seng.. LAAANG dag på jobb i morgen, men så hjemmedag på torsdag!! Satser på en treningsøkt da også :(

 

Ja, Sassa - tur høres helt herlig ut!!

Men ganske fint nå i deilig vintervær med SOL!! Godt at det er lysere nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Så godt at du ser litt lysare på det i dag, Rakri!

Høres veldig deilig ut å få svømme litt, håpar berre at bekkenet ditt ikkje blir verre av det.

 

Godt med ein fridag etter ein lang dag i dag då!

Lurt å få sjekka magen uansett, kan det vere noko som følger med sjukdommen og altså?Eg og synes eg blir veldig oppblåst etter middagen, så har tenkt at det kanskje er grønsakene, et mykje av det.

 

Eg og mannen min var og fekk ny vaskemaskin i dag. Kjøpte ny for 1 1/2 år sidan, men det har berre vore tull med den, hatt to reparasjonar og. Fekk ny på garantien, betalte litt i mellomlegg så me fekk ei anna og litt bedre maskin. MÅ fungere når ein er så mange i familien.

 

Mannen min visste at eg ønska meg ei kjøkkenmaskin, så me såg litt på det og. Selgaren syntes litt synd på meg for at eg hadde hatt så mykje problem med vaskemaskina, så plutselig kom han med eit tilbud om 800,- i rabatt på kjøkkenmaskin og 300,- på vaskemaskina. Greit sa mannen min før eg fekk sukk for meg, så eg kom heim igjen med ein Kenwood Major i morsdagspresang.:(

Har tjuvstarta litt på presangen og bakt både loff til middagen og vafflar til kvelds. (Eg kunne jo ikkje ete det, men kjekt å sjå at dei andre kosar seg)Heilt super maskin! Og vaskemaskina er testa ut, super den og!

Så dette var ein kjekk dag for meg!

 

Kjekt med utstyr som fungerer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker meg også en sånn maskin :( Den ser veldig bra ut - gratulerer!! :D

 

I utgangspunktet er vel ikke svømming av det beste for bekkenet, men det er jo bra for ryggen. Så da tenker jeg at dersom jeg stopper ved smertegrensa, skal det gå bra. Vært på ny behandling til kiropraktor idag. Ganske støl nå.

 

Ellers ble det ikke særlig avslapping, for begge guttene var hjemme. En av dem og mannen er syke... den andre var hjemme idag, for i går fikk han helt totalsammenbrudd da han kom hjem etter å ha vært uten broren i barnehagen. Merkelig, men det er ofte slik hos tvillinger at en er "innenriksminister" og en er "utenriksminister". Så den som er mest utadvent er også mest avhengig av den andre.. merkelige greier!!

 

Spent på undersøkelsen i morgen, skal starte fra klokka 06.30 å drikke kontrastvæske. Sykdommen er en nevrologisk tilstand, for å forenkle det veldig. Det som kan innvirke på fordøylsen er visstnok noen nerveceller i tarmene, om jeg forsto det riktig.. Noe sånt iallefall.. Håper jo i grunnen det er "noe" sånn at det kanskje kan gjøres noe med.. Har vært plaget med "systemet" i mange år.

 

Jaja. nå ble det mye sykdomsprat her.. men men.. Vi skriver visst om alt mulig vi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Lykke til i morgon, Rakri!

Hadde jo vore godt hvis dei fann noko dei kunne gjere noko med. Er ikkje godt med ein fordøyelse som ikkje fungerer, det veit eg det meste om etter kvart, trur eg...

Er visst uheldig for vektnedgang også når ikkje fordøyelsen er bra.

 

Syntes dietten hjalp litt på magen til å begynne med, men no er det like ille. Held på iallefall ei veke til, så skal eg snakke med ernæringsfysiologen igjen.

 

Sikkert veldig artig med tvillingar! Morsomt at dei er så avhengige av kvarandre, men ikkje så rart egentlig. Er vel stort sett i lag alltid. :-)

 

Kjøkkenmaskina er kjempebra! Har hatt andre før, og sett på mange før eg kjøpte no, men Kenwood er nok heilt suveren. Kosta i utgangspunktet 3800,- men fekk den for 3000,-. Er jo mykje pengar, men eg bakar veldig mykje og då er det kjekt å ha godt utstyr.

 

Hvis du stort sett kun lagar store gjærdeigar, er Electrolux Assistent veldig bra! Der kan du lage 4 brød i gongen. Har ei sånn også, men den er ikkje god på små deigar eller til å lage rører o.l i. Så no har eg i pose og sekk! :(

 

I dag har me vore på kvelds hjå foreldra mine. Gode rundstykker og skiver og godt pålegg. Sunt og godt, så heldt "budsjettet" i dag og.

 

Lørdag skal me i eit stort besøk der det vert servert koldtbord og kaker. Eg skal bake rundstykker til det, så veit iallefall at eg kan ete dei, og noko pålegg skal eg no alltid finne som eg kan ete.Pleier ofte vere nokon grønne salatar og.

Veit også at det skal vere frukt i lag med kakene, så får holde meg til det.

Uff, det blir hardt! :eek:

Men blir nok neppe så stor utskeielse den kvelden.

Søndag skal me i besøk der det blir gjærbakst og kaker, trur eg berre tar med meg niste då.

MÅ snart bli litt nedgang på vekta vel???

 

God natt til alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

I dag viste vekta 57,4 kg, så går iallefall rett vei om det ikkje går så fort! 400 g ned sidan sist. Har lagt akkurat på 1200 kcal i 12 dagar no, så fortsett berre på det vidare og ser om det kan gå endå litt meir ned.

 

Akkurat ferdig å bake 50 rundstykker til koldtbordet i kveld, rekna ut kva dei inneheldt, så kan eg holde kontrollen i kveld og. La inn alt sånn som eg trur eg kjem til å ete i dag og kom til 1089 kcal, så er rom for litt til ser eg.

 

Ha ein fin lørdag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du fortjenter virkelig en nedgang nå!! Er så imponert over hvor fokusert du er.. Det er ikke jeg.. Føler jeg småspiser hele dagen - riktignok bare grønnsaker, men likevel... Og som vanlig har vært de siste helgene, ble det mer vin og sjokolade enn planlagt. Nå må jeg virkelig skjerpe meg!! :eek:

 

Mannen min reiser til USA i morgen, og blir borte til fredag. En fin anledning til å gjøre noen grep..Mindre middag for eksempel - lettere når jeg er alene voksen av en eller annen grunn. Samt kveldsmat.. Og så kan jeg jo prøve å legge meg tidligere ;)

 

Gikk fint på undersøkelsen i går, men vet jo ikke noen resultater enda

 

Annet nytt er at treningskort er i boks. Skal dra dit på tirsdag når jeg har sykedag. Greit å komme forsiktig igang nå!! Tenker lett jogging og litt vekter, bare for å teste hvor mye jeg tåler.

 

Nå skal vi se en episode Frasier, greit å kose seg litt siste kvelden sammen på lenge.. Er ikke vant med å være uten han, så det blir litt rart med så mange dager alene.. Spent på å være alenemor en hel arbeidsuke.

 

Får froksot servert kl 9 i morgen, jentungen på 10 som skal ordne.. Blir kos!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

God morsdag til alle sammen!

 

Gjekk fint på fest i går. Åt akkurat det eg tenkte på koldtbordet og blei god og mett.(Men hadde hatt fryktelig lyst på Waldorfsalat, potetsalat og eggerøre!)

 

Etterpå var det ganske hardt, dei hadde omtrent alle favorittkakene mine! :eek:

Snickerskake, verdens beste, bløtkake, suksesskake, firkløverkake, Daim iskake....

Åt litt frukt, nøtter og chips. Men var jo forsåvidt ein god følelse når eg kom heim då. 1289 kcal i går må vel vere bra.

 

Denne dietten uten melk og sukker er jo bra for å leve sunnt og magert, men hadde vore endå kjekkare hvis eg merka at den hjalp litt på helsa og...Veit ikkje kor lenge eg heldt ut å vere så streng hvis eg ikkje merker at den hjelper...

 

I dag er det kaker og bollar i besøk. Skal ha med meg skivene mine og ei appelsin, tenkte eg...

 

Ha ein fin søndag, morsdag, valentins og fastelavendag! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du verden så flink du er!! SKjønner du får hjelp av at du MÅ holde deg unna visse ting - men imponerende likevel!!

 

Her startet dagen med egg til frokost. Så skysset vi mannen avgårde før jeg og jentungen på 10 og tvillingene dro i bassenget. De fikk saft og vafler etterpå, som ble solgt i gangen utenfor bassenget. Tok halvannet "hjerte" selv, og supplerte da med eple sånn at det samlet ble en lett lunsj. Kyllingbryst og grønnsaker til middag. En bolle - uten krem eller annet ekstra til kvelden. Og evt mer frukt el noe fiberrikt.

 

I morgen starter jakten på mer trimpoeng - som vanlig litt for lite denne uka!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Då var denne helga over også, tida går jammen fort! Var like vanskelig i går....Hadde med niste mens dei andre åt klippekrans, sjokoladekake,fastelavensbollar og skulebollar. Det gjorde meg faktisk ingenting,MEN når dei sette fram DEN svære marsipankaka syntes eg litt synd på meg sjølv som skulle ete berre appelsin...Burde jo ikkje,men smakte 3 ts berrre akkurat sånn at eg fekk kjenne smaken. Åt litt chips også,men havna rett under 1200 i går også

 

I dag kjennes det jo veldig greit at helga blei så sunn, for kjenner meg sjølv så godt at hadde det vore fritt fram hadde eg nok vore 2 kg i pluss i dag så glad som eg er i kaker....

 

Det er sant som du seier, Rakri, det er litt lettare å holde meg unna sidan eg MÅ,men når eg ikkje kjenner noko bedring verken på form eller mage då slit eg litt med motivasjonen....Men hjelper jo for vektnedgang også,så hvis den kan fortsette skal eg holde ut litt til.

 

I dag skal eg og nokre andre damer på lunsj til ein nabo.Spent på kva me får servert der.Blir koselig!

 

Håpar det går fint når du skal vere åleine denne veka Rakri.Blir nok sikkert travelt ja! Godt du har "fridagen" din til å roe litt ned på då.Du får starte treninga rolig sånn at du ikkje overbelastar bekkenet.

 

Ha ein fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du er utrolig standhaftig. Og synes det er urettferdig at du ikke får bedre uttelling. Har nok sikkert noe å gjøre med at du ikke har overskudd til trening :confused:

 

Andre dag som alenemor har gått bra! Litt svett i morges etter levering, er vant med å begynne seint når jeg skal levere selv.. Men det går fint ja. De er så blide og gode, og når vi setter oss ned med en bok eller to, er de superfornøyde!! ;) Herlig alder - selv om "gjøre sjøl" kan være rimelig utfordrende når det er noe de i utgangspunktet må få hjelp til...hehe... Ja du hadde sikkert flere i den fasen samtidig du også, som har så tette barn!!

 

Her ligger vekta fortsatt på rundt 51.. og det kommer den til å gjøre så lenge jeg ikke kommer meg i gang med trening, og så lenge det blir en sånn utskeierdag i helga. Men ved bedre motivasjon enn på lenge - så her er det full fokus!!

 

Gleder meg til skikkelig trening i morgen !!! Skal være forsiktig, ja - men blir godt å få inn en bra økt likevel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Tenker nok det er hektisk om morgonen åleine, ja! Du kan vel ta det litt meir med ro i morgon tidlig då når ikkje du skal på jobb.

Er berre 16 mnd mellom nr.2 og nr.3 her, og 2 år mellom nr.3 og nr.4, så var ganske hektisk når dei var små, men gjekk egentlig utrulig fint. Kjekt å ha dei så tett, for dei har alltid nokon å vere med og finn på mykje kjekt i lag.

 

Fekk Toro Meksikansk Tomatsuppe til lunsj i dag. Veldig god! Var nok litt melk i den, men orka ikkje å gjere noko nummer ut av det. Koselig var det iallefall!

 

Lot det vere middagen min, og så steikte eg pannekaker til resten av familien, det var populært ;)

 

Håper du får slappe godt av i morgon og lade opp til resten av veka!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, i morgen tar vi det med ro. Tar frokosten hjemme, og leverer dem til utetid halv ti. Så skal det trenes ;):) Akkurat gjort 20 minutter styrke på matta hjemme. Hadde jeg klart det litt oftere, hadde det nok hjulpet på magevalken!!

 

Deilig med lunsjtreff da!! Koselig!

 

Skal ha planleggingsmøte i morgen her, ang tvillingforeldreforeningen. Må forberede meg litt nå. Så blir det kvelden her. Rart å sove alene!! Mannen har det veldig bra der han er da!!

 

God natt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh - hadde glemt hvor godt det er å få trene!! 20 minutter jogging på tredemølle, 40 minutter styrke og litt gange. 2.5 poeng :) Målet er å få to økter i uka nå.. Det MÅ da hjelpe. Det sies at styrke setter opp forbreninngen, så her er det vel bare å kjøre på -- forsiktig nå til å begynne med så jeg ikke overbelaster meg!!

 

Nå har jeg hatt en deilig lunsj og pc-tid. Så det som er på programmet nå er støvsuging og litt rydding, dusj og så hente barna.

 

Vekta samarbeider ikke helt, godt over 51 idag ;) Kjedelig med denne svingingen!! Men bra at det er leeeenge til det er vår og sommer - det er da jeg skal være helt i mål!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Så flink du er! Du får heilt sikkert resultat hvis du klarer å få inn den trimmen du har planlagt :-)

 

Håpar det går greit å vera åleine, av og til kan det jo vera litt godt å ha litt tid frå kvarandre og, då er det ekstra kjekt når ein er sammen igjen! :-)

 

Snakka med ernæringsfysiologen igjen i dag, skal no prøve uten gluten og...

Synes det begynner å bli vanskelig no, men får prøve så godt eg kan i iallefall 2 veker og sjå om det hjelper.

 

Har kjøpt glutenfrie knekkebrød og bakt glutenfritt brød i dag. Kan også ete havregraut.

 

Hadde med gutten på 12 så han fekk kjøpt seg litt kle. Ikkje lett å kjøpe uten at han er med lenger, for han er skikkelig bevisst på kva som er tøft og ikkje. Kan nok blir dyr i drift etter kvart hvis han får lov....

 

Fekk også gått meg ein liten tur i dag, kanskje berre 15 min, men godt med litt luft iallefall.

 

Ha ein fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm. blir ikke mye du KAN spise nå.. Må jo bli "gal" av å passe på innholdet i alt. Har en venninne som ikke skal ha gluten, og må si det er mange varer med gluten i som man ikke kunne tenkt seg til hadde det i seg..feks enkelte typer pølse :eek:

 

Håper de finner ut av det snart, og at du får til en diett som gjør deg bedre!!

 

Ja, store barn er ikke enkle i klesveien. Og det som er tøft nå, er bare SÅ teit om to måneder - kan være det iallefall!! Begge jentene mine er med og handler klær. Ikke vits å kjøpe noe som ikke blir brukt

 

Litt sliten idag. Har vært tett lenge, men ble ganskel ille utover dagen idag. Vonde bihuler, sånn "nå kjennes det ut som om tennen ramler ut" - og vondt å bøye seg forover.. Blir tungt på jobb i morgen,om jeg kommer meg... Burde det, for mangelr folk fra før.. I tillegg ble det ganske intenst med de små.. Ene gutten sov bare et kvarter i barnehagen,.. Når han er trøtt blir han rimelig intens.. Lurer på om han er syk også.. Hatt 6 bløte bæsje-bleier i dag, og 37.9 i temp før leggetid.. Håper virkelig ikke han blir syk igjen. Vi får se.. Nå skal jeg ialelfall komme meg i seng-- er alt for dårlig på å legge meg i god tid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Blitt lite data-tid på meg den siste uka, så jeg har ikke kommet meg inn til dere og sagt "hei" engang... Nå er kjøkkenet under montering, så nå ser vi virkelig enden på husbygginga vår ;):) Om 2 mnd har jeg flyttet inn i NYTT hus!!

 

Har faktisk fått trimma litt da, blitt 2 lange gå-turer på meg. Ikke verst til å være meg... Men er IKKE like flink til å holde meg unna ting jeg burde holde meg unna... De har nemlig fått Freia påskeegg i butikkene nå... *sukk*... Men MÅ bare se frem til sydenturen i mai og tenke at vekta skal være under 70 da, og da må jeg bare droppe alt som heter sjokolade.... Skal tenke på dere neste gang jeg er i butikken og ser de eggene... Bare rekke tunge til dem og gå forbi... hehe... (eller sikle... hahaha)

 

Rosalilje: Er virkelig imponert over at du klarer å holde deg til dietten din!! Tror aldri jeg hadde klart det... Men selvfølgelig har jo du en helt annen motivasjon siden dietten forhåpentligvis gjør det fysisk bedre...

 

Små barn er heller ikke enkle i klesveien... Prinsessa mi på 3 år skal bare ha på kjole... Ikke snakk om å få på henne bukse... Hun på snart 6 er ikke så sær enda, men må nok begynne å ta henne med når hun trenger nye klær. Ikke alltid at vi er helt enige... hehe...

 

Håper dere slipper unna sykdom (igjen) da, Rakri. Og vertfall når du er alene i tillegg... Håper du blir bedre også!!!

 

Ha en fin kveld!!

 

PS: Sassa: RIKTIG GOD TUR!!! KOS DEG!! Thai-mat er IKKE fetende. Husker da vi var i Thailand for 6 år siden. Eneste sydenturen jeg har hatt hvor jeg ikke la på meg noe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Rakri: Håpar virkelig ikkje at du eller unganeblir sjuke no når du er åleine! Ikkje kjekt det. Dessuten synes eg dokke har hatt nok sjukdom for ein stund...

 

Bihulebetennelse er ikkje noko godt! Jenta mi på 13 har slitt med kronisk bihulebetennelse i nesten 4 år. Har blitt operert 2 gonger, men det har ikkje blitt noko bedre. Sidan mandag forrige veke har ho hatt akutt bihulebet. og stort sett lagt i senga heile dagane. Fekk antibiotika fredag, og var litt bedre søndag og mandag, men i går og i dag er ho skikkelig dårlig igjen. Fekk heldigvis time på sjukehuset i morgon, så håper dei kan hjelpe ho. Synd at ho får så mykje fråvær...

 

Mammamo: Skjønnar godt at du gler deg til å flytte inn i nytt hus! Må no bli litt godt å få sitt eget også etter så lang tid hjå andre.

 

Du får tenke på både oss og bikinien kvar gong du går forbi dei påskeegga. Du kan jo lese på kor mange kaloriar dei inneheldt, det kan kanskje ta vekk litt av lysten på dei. :-)

 

Er jo lettare å holde ein diett hvis det kan hjelpe på helsa, er berre det at eg ikkje merkar nokon forskjell, og då vert det litt tyngre...Er skikkelig sugen på noko søtt heile tida. Hjelper litt med nøtter, men kan jo ikkje ete så veldig mykje av det uten å komme høgt i kaloriar. Heldt meg på 1200 endå.

 

Treng ikkje vere så nøye som ein som har glutenallergi, men skal prøve å unngå det så godt eg kan. Veit at det kan vere i feks pølser, men der er det som regel også melk, så det har eg ikkje kunna ete på lenge.

Brødet blei faktisk ganske godt, så det skal eg kunne leve med ei stund.

 

Beklager at det blir så mykje snakk om denne dietten! De er sikkert leie av å høre om det no :eek: Er berre så mykje nytt å sette seg inn i, og greit å ha ein plass å kunne snakke om det!

 

Vekta er heilt stabil...Synes godt det kunne gått litt nedover no når det ikkje er nokon utskeielsar....

 

Håpar på ein spennande Ol-kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble hjemmedag i dag, men utenom dårlig samvittighet for jobb, var det faktisk veldig greit. Er såpass dårlig form selv... I dag sovnet de ikke etter lunsj, men de lå i senga over en time og lo og herjet... :eek: de hadde det iallefall veldig morsomt!! Hehehe.. men så ble de ganske intense på tampen av dagen nå

 

Skal hente turnejenta nå.. ekstra trening idag fordi de skal til Lillehammer på konkurranse på fredag.. Etterpå skal jeg sy sammen med søstra mi!! Helst burde jeg vel bare lagt meg, men greit å holde avtaler da - og er jo veldig kos når man først har kommet sammen..

 

Har snakket med mannen med webkamera- morsomt for han og de små å se hverandre :o

 

Tastes, må kjøre nå..

 

Fint med litt nedgang, Mammamo - alle monner drar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Blei mykje ekstra for deg, Rakri no når du er åleine! Godt at det minkar på dagane og at mannen din snart kjem heim igjen. Så spørs det kor opplagt han er første dagane då, med jetlag og greier...

 

Håpar de er bedre i dag, alle sammen!

Veldig kjekt med webkamera! Passte tanteungen min på 4 år i 12 dagar i fjor vinter mens foreldra var på Rikshospitalet i Oslo med søstera som var sjuk. Då var webkamera redningen så ho fekk snakke med dei og sjå dei, for ho lengta fryktelig. Trur det var ca 1000 sussemerker på skjermen min...

Bruker det også når eg snakkar med sønnen min i Stavanger. Er jo greit at det er gratis, og så er det veldig kjekt å kunne sjå han når eg lengtar som verst...

 

I kveld skal eg ut på byn og ete med venninner. Gler meg til det! Pleier ofte å havne på Egon, og der er favoritten Blackened Kylling med pommes frites. Er veldig i stuss på om eg skal unne meg den pommes fritesen eller om eg skal ta ris til...Er 300 kcal i forskjell, så går isåfall ca 1400 kcal i dag hvis eg tar det.

 

Me skal diskutere om me skal prøve å få til ein husmorferie til Syden i mai/juni. Håpar me får det til, det hadde vore kjekt!

 

Ha ein fin dag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...