Gå til innhold

Nå eller aldri - da må det bli NÅ


Gjest Isabel

Anbefalte innlegg

AKkurat satt meg ned.. 7 intense timer siden vi sto opp her :eek:

 

En koselig morgen likevel, med den sedvanlige havregrøten (gutta elsker den), deretter duplobygging og x antall bøker.. Så litt mer påfyll før vi dro til Zitrus lekeland. Har aldri prøvd å være med dem der, men det var kjempeartig. Klatret masse, om og om igjen.. trim for oss også ;) Gull verdt det å få klatret - særlig for han som er litt sen motorisk.. Skulle egenltig i marka, men med grått vær og regn fristet det ikke særlig..

 

Ser ut til at dagens treningsøkt også går fløyten, litt bedre idag, men redd for tilbakefall om jeg ikke er forsiktig.. Så når to store økter forsvant fra planen, skrumpet trimpoengene inn. Blir ca 6 om jeg går meg en liten tur.. Det er for dårlig, men må ta forutsetningene i betraktning.. Målet er å ligge på 10 - 12 poeng.

 

Maten har gått fint, men bør nok være litt mer forsiktig på fredagene.. Bør nok veie snacksen jeg skal spise, så det ikke blir for mye!!

 

Spent på veiedag i morgen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2,8k
  • Created
  • Siste svar
Gjest rosalilje

Viktig at du er forsiktig no, så du blir bra igjen, og så kan du heller sanke masse trimpoeng seinare! :-) Er no litt trim å vere på leikeland med to 2-åringar og, tenker eg. Regn her og i dag, så no minkar det litt på snøen.

 

Ein får no mykje ut av dagane når ein har små ungar som våknar tidlig. Her er det stort sett me som er oppe først, og så må eg rundt og vekke dei andre til frokost sånn halvti-ti...Godt å sove litt frampå etter gjestar i går kveld. Var veldig koselig!

Og også kjekt: Ho som var hos oss er ho som eg har snakka om husmorferie til Syden med, og i går sa ho at ho har bestemt seg for å blir med! ;)

Så no sit eg og leitar etter tur på nettet! Har du noko fint å foreslå?

Me reiser 22.mai, og det ser ut til at det meste som er ledig er bl.a Mallorca, Kreta og Rhodos. Kunne godt tenkt meg Kanariøyane, men ser ut til at det er fullt då.

 

Hadde masse suppe igjen, så var eit vennepar her og åt middag og kaffi med oss i dag. Veldig koselig og veldig enkelt når eg har all maten klar berre til å varme opp, og godt å få ete opp restane.

 

Smakte litt fruktsalat med kremfløte og yoghurt og litt is og sjokolade i går kveld...

Er så fryktelig søtsjuk heile tida, og i dag bestemte eg meg faktisk for å ta litt og. Kjem vel til å angre på at eg gjorde det, men du kor godt det var! :)

Svake menneske...:-)

 

Men frå i morgon er det "strengt regime" igjen, tenkte å holde på med dietten i to veker til, og så kutte den hvis eg ikkje merkar noko bedring då.

 

Er nok lurt å vege opp snacksen og ja, er utrulig mykje kaloriar i sånt! Litt lettare å begrense seg synes eg når eg ser det svart på kvitt kva eg puttar i meg...

 

Lykke til med veging i morgon, ventar spent på rapport! Håpar formen er litt bedre også i morgon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er godt å kose seg litt.. Det er vel det som er det beste - og klare å kose seg litt en gang i blandt!! ;)

 

Er ikke så bereist, men da vi var på Kanariøyene sist, var vi på et supert sted som heter Poerto Mogan (På Gran Canaria). Sjarmerende som bare det.. Herlig med sydentur. Er omtrent et år siden vi var der, men i år er det opp-pussing, så ingen tur nå i vinter iallefall.. Kanskje kanskje til høsten..

 

Ja, trimmen må bare få komme når kroppen klarer det.. Viktig balanse det der å utfordere den akkurat passe. Kjenner jeg blir litt humørsyk av å være i så dårlig form - og kan bare forestille meg hvordan du må ha det.. Føler meg som en skikkelig klagemus med vondt her og vondt der.. Idag er en sånn dag der jeg føler jeg burde funnet meg en helt annen jobb. Burde ikke være SÅ sliten etter tre dager på rad... Var ikke så sliten noen gang da jeg var hjemme med de to små.. Huff - dette ble veldig klagete, men greit å få det "sagt".

 

Skal iallefall være fornuftig å ta tidlig kveld.

 

Herlig å sove lenge da - men antar du også har hatt dine år med å stå opp grytidlig uansett hvordan dag kalenderen viser!!:)

 

Ha en fortsatt fin kveld.. Lurer forresten på hvor alle de andre har blitt av!! Har motivasjonen forsvunnet eller??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HIPP HURRA - ÅRETS LAVESTE VEKT!

 

50.3 kg var vekta idag :)

 

Det er det laveste til nå i år.. Kan være bare et blaff pga litt ustabil mage i helga.. Er alltid så redd for at det bare er en hyggelig nedsving, men uansett ga det motivasjon til å kjøre en stram uke.. Snopstopp denne uka blir det også!!

 

Så får vi se hva resultatet blir neste mandag!! Håper at firetallet kan vise seg snart ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Eg og har lurt på kvar alle dei andre er...

 

Du må berre klage alt det du har lyst til her! Av og til godt å kunne seie litt til heilt andre enn familien og!

Har sjølv hatt mykje bekkenløsning og veit korleis det er å vere slapp og sliten, så eg forstår deg godt :-) Du skulle ikkje ha vore endå meir sjukemeldt ein periode då, og fått opp overskuddet igjen og trent deg litt opp? Er jo eit ganske slitsomt yrke du har både fysisk og psykisk...

 

Blei litt meir enn berre litt kos i går, blei faktisk kvalm! Men har gått og drømt om ein sånn "frotsedag" lenge, å berre kunne ete det eg har lyst på uten å tenke på kva det innheldt av ting og kaloriar.Blei is, kake, nøtter, fruktsalat og sjokolade ;) Gjorde godt, og no er eg klar for å fortsette. Får berre håpe det ikkje har gjort stor skade...

 

Måtte på sjukehus med eldstedattera mi igjen i dag, ho er så plaga med bihulene. Har hatt skikkelig vondt no i 4 veker( har hatt kronisk bihulebet. i 4 år, operert 2 gongar)og tatt antibiotika i 3 veker, men har fremdeles veldig vondt. Må nesten sitte og sove, og må ta to Ibux og 2 Paracet for at det skal døyve smertene litt. Blir mykje fråvær på skulen også. Tok litt prøvar for å finne ut kva bakt. det er, skal inn igjen fredag. Heldigvis kunne mannen min vere med å kjøre, tar ca 45 min, eg er ganske sliten etter helga, men veldig fornøyd!

 

Må berre fortelle om verste eg har vore med på av å ikkje ha ting klart når gjestane kom:

 

Me var bedt i selskap i halvsju-sju tida, så me troppa opp i lag med dei andre gjestane ca 18.45.

Då var absolutt ingenting begynt på, vertskapet strauk kleda dei skulle ha på seg, dusja, fyrte i ovnen(var skikkelig kaldt), dekka bord mens me venta.

Klokka 21 spurte vertinna om nokon ville hjelpe ho å skrelle poteter til fløtegratinerte poteter, då skjønte eg for alvor at dette kunne bli seint...

Ho laga porsjons-forrettar til alle sammen, steikte kjøtt og laga saus. Ein fekk i oppgave å presse sitronar til ho skulle lage sitronfromasj til dessert...

Klokka 23.15 kom mannen inn til oss for å ønske velkommen til bords.

Vertinna sat i lag med oss og åt dei tre rettane, ellers såg me ho ikkje i det heile tatt. Når måltidet var slutt var det blitt så seint at alle gjestane måtte gå.:-)

Heldigvis hadde dei sett fram litt snacks og frukt, me kom jo sultne sidan me skulle i middagsbesøk.

 

Har bakt nytt glutenfritt brød i dag, er ganske greit å få det til og smakar heilt ok.

 

Ser ut til at det er fullt på Kanariøyane i mai, men er sikkert fint både på Mallorca, Kreta og Rhodos og på den tida.

 

Ha ein fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

No skreiv me visst akkurat samtidig her!

Så flott vekt då, håpar den endelig er på vei nedover, det hadde du fortjent! :-9

 

Gir god motivasjon til å fortsette det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at en frotsedag en sjelden gang er helt sunt og flott.. Det viktige er jo å fortsette på gode vaner etterpå ;)

 

Hørtes ganske hårreisende ut med det selskapet.. Avslappa folk da.. Søstra mi og mannen er litt sånn, ikke når det er stort selskap nei, men litt sånn dårlige planleggere iallefall når vi skal til dem på middag.. Ellers - de har vært bedre de siste årene, men før kunne godt mannen være å handle ingrediensene når vi kom.. Hehehe.. Bra vi er forskjellige, men det du opplevde var vel litt i overkant!!

 

Nå er det kvelden her.. Skal faktisk på kurs i morgen - om ulike læringsstrategier - å ta i bruk flere / andre sanser.. Blir spennende.. Håper det er noe vettugt som kan relateres til jobben med barna.. Og joda, jeg vurderer stadig å øke sykemeldingen, men det er så vanskelig å være borte så mye også, synes jeg.. Så mange små som er "avhengig" av akkurat meg.. At noen får en dårlig dag fordi jeg ikke er der synes jeg er trist :) Men men.. Skal diskutere det skikkelig med legen neste gang - denne gangen fikk jeg videreført sykemeldingen over telefon..

 

Nattinatt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mammamo

Hei! Veldig bra at dere 2 skravler her, så det fortsatt er liv i tråden... For jeg klarer ikke å bidra til stort her inne i min travle hverdag... Veldig mye som skjer rundt huset om dagen, valg må tas og jobber må gjøres... Når jeg i tillegg jobber 90% (eller egentlig 100%, siden jeg stadig har en ekstravakt eller2...) Så blir det lite datatid igjen... MEN ukens gladnyhet er at min kjære onkel har gjenopplivet min PC, så jeg får den igjen denne uka. Han har reddet alle mine bilder fra 2009 (som jeg IKKE hadde sikkerhetskopi av :eek: ....) PC'n har vært død siden nyttår, så det blir supert å få den igjen!!

 

Ukens andre gladnyhet er at jeg virkelig har bestemt meg nå; Ser jo av årets resultater at vekta omtrent står stille........ Og det er bare EN grunn til det... Jeg har ikke vært bestemt NOK på å gå ned. Men nok er nok... NÅ ELLER ALDRI, ikke sant?? ;) Tørket støv av rockeringen i helga og kom meg ut på 2 lange gåturer i helga. Ikke verst til meg å være!! Så nå skal bikinilinjene frem igjen her!! Vært flink og gått rett forbi de ekle påske-eggene fra freia også... hehe...

 

Har ikke fått oppdatert meg på hva dere har skravla om, så det får jeg ta senere :) Håper det er bra med dere!!

 

God natt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mammamo

Da har jeg fått oppdatert meg litt ;)

 

Først av alt :GRATULERER til dere begge!! Flott nedgang!! :(

 

Drar til Rhodos 23 mai vi, Rosalilje :) Men vi bestilte i juli :eek: for da begynte det å bli fullt på det hotellet vi hadde lyst på... Ellers kan jeg gjerne anbefale Kanariøyene. Har vært både på Tenerife, Gran Canaria, Lanzarote og Fuerteventura i løpet av de siste 6 årene! Var på Kreta i 08, falt da fullstendig for Hellas!! Sååå koselige folk grekerene altså!! Så nå i år prøver vi oss på Rhodos.

 

Sassa bør vel være hjematt fra Thailand nå?? Brun og ekkel tenker jeg... hehe...

 

Jeg hadde fått panikk om jeg ikke engang hadde begynt med maten når gjestene kom... Er jo pinlig spør du meg da... hehe... Tror jeg hadde fått gubben til å kjøpe take away da, i stedet for å be gjestene bli med å lage maten... hehe... En ting er jo å ikke være helt ferdig, men det der var nesten litt på grensen syns jeg... hehe...

 

Og GOD BEDRING til deg, Rakri!! Håper formen blir bedre!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Så kjekt å høre frå deg igjen, Mammamo!

Skjønner at det er travle dagar! :D Flott at du likevel har klart å holde vekta, lett å ty til litt enkle løsningar i matveien når ein har det veldig travelt, og ikkje alltid dei sunnaste heller...

 

Er det lenge igjen til de får flytte inn i huset? Du må sjå om du får tid til å legge ut fleire bilder etter kvart. Supert at han fekk fiksa pc-en din då, og spesiellt at han redda bilde. Trist å miste bilde frå ungane er små.

 

Skjønnar det du seier om det ikkje er lettaste jobben å vere vekke i Rakri...Litt annleis om du satt i kassen på Rema liksom...Håpar du har ein grei lege som tar deg på alvor.

 

Me er sikkert veldig seint ute med å bestille sydentur, men ho eg skal reise med går på skule og måtte få eksamensdatoane først. Reknar med det skal gå fint å få tur likevel sidan me berre er to voksne som skal reise.

 

Har ei kjekk nabodame som rett som det er sender melding om eg vil vere med på ein liten shoppingtur. Veldig kjekt for meg å komme meg ut av huset litt, og godt å sleppe å kjøre bil, for det blir eg veldig sliten av. I dag var me på Ikea, kjøpte meg 3 nye panner, ikkje meir som skal til for at det er litt kjekkare å lage middag :-)

 

Laks til middag i dag.Rett tilbake på "den smale sti" med ein gong, før kunne det gå lang tid før eg henta meg inn igjen etter ein utskeielse.

 

Ha ein fin kveld

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Mammamo.. Fint med flere skravlere :D

 

Har akkurat vært på trening, og det føles jo alltid kjempebra ut!!

 

Et supert kurs idag, som ga bøtter og spann med motivasjon :D Følte virkelig at det trengtes!!

 

Joda, legen min er kjempegrei (ekstra snill nå siden jeg, i følge han selv, er "favorittbarnehagepersonen" hans - sønnen hans går på avd min i barnehagen) Han har alltid vært veldig sånn at han tar meg på alvor, og det er bra!! Må bare vente å se det an - klarer jeg å trene meg opp nå sakte men sikkert, blir det sikkert mye bedre etter hvert - ikke sant?? Er lov å håpe!!

 

Du finner nok tur - som du sier er det jo litt andre krav når bare voksne skal med enn om man har med seg ungene.. Blir herlig med en liten ferie i allefall!!

 

Da skal jeg få dusjet og spist - og forhåpentligvis hatt det litt trivelig sammen med mannen :D Vi har vært litt slitne og "ugne" den siste tiden. Har planlagt en tur "ut" i morgen kveld for et glass vin eller en kaffe.. MÅ prioritere bittelitt kjærestetid utenfor hjemmet nå, kjenner jeg.. Får ta kaloriene fra kosemerker og kveld, eller noe sånt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mammamo

Vært på besøk hos ei venninne i dag. For første gang på leeenge var vi begge uten barn :D Så da gikk vi oss en laaang tur, i stedet for å sitte inne og skravle. Kjempekoselig var det!! Og samtidig fikk vi jo trimmet litt :D

 

Du er slettes ikke for sent ute til å bestille tur Rosalilje! Er jo fortsatt over 2 mnd til 22.mai da! Og som du sier, ikke vanskelig å få plass når man bare er 2 voksne! Hadde ikke akkurat planer om å bestille tur 10 mnd før avreise vi heller... Men synes hotellet så så bra ut, og det har fått veldig god omtale av folk som har vært der (sjekket ferietipset.no) Så vi gleder oss veldig!! Er forresten hit vi skal: http://www.startour.no/feriereiser/hellas/rhodos/kolymbia/blue-village-atlantica-aegean-park

 

Litt kjærestetid er viktig ja, Rakri. Akkurat det er det lite av hjemme hos meg om dagen... Håper på å være inne i huset innen 1.mai... Men det er mye småpirk som sikkert tar mer tid enn det jeg kan se... hehe... Har vel egetlig sagt lenge til eldstesnuppa at vi har flyttet inn når hun har bursdag... Og det er i slutten av april...... Og så flytter man ikke akkurat inn i et helt hus på en kveld heller da.... Hadde håpet at vi kunne flytte inn noen møbler i 2.etg i påsken, men det ser litt mørkt ut akkurat nå....

 

Bra at du har en forståelsesfull lege da, Rakri. Veldig viktig å bli trodd som pasient og utrolig deilig å ha en lege man vet man kan stole på!! Og veldig koselig å være "favorittbarnehageperson" da :D

 

God natt jenter!! Vi snakkes!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk så bra det blir når dere kommer inn i hus da, mammamo!! Da kan dere puste ut og nyte livet og hverandre :D

 

Forøvrig ble det ikke tur ut av huset, men skal kose oss litt hjemme. Han skal til Oslo i hele morgen, med jobb, så da blir det både tidlig opp og seint hjem. Greit for han med en rolig kveld hjemme idag da.

 

Har gjenoppdaget mange av de herlige sidene ved jobben min, kanskje en liten vekker fra da jeg var på kurs i går?? Men som jeg har skrevet på status på facebook: hvor mange andre får klemmer i bøtter og spann når de kommer på jobb? Hvor mange får høre mange mange mange ganger hver dag; "æ like dæ så godt"?? Åhh de er så herlige.. ja, mange "Krevende bøller" også, men når de også spanderer en kjempeklem når de går hjem, da gjør man vel noe riktig der også :D Det var dagens selvskryt!!

 

Fint angående mat til nå denne uka. Ble muligens opp mot 1500 i går, estimerer alt. Usikker hva baguetten på kurset inneholdt. De er vel ganske energirike. Plukket ut baconskiva, men anslo likevel den til 600. På ettermiddagen droppet jeg en svær kanelsnurr mer eggekrem og glasur.. Mannen min påpekte nøkternt at han selv ville vært fornøyd med å få en slik til kaffen, mens jeg var fornøyd med å la være å spise den ... sant nok - vi er jammen forskjellige..

 

Kom akkurat på en annen barnehagekommentar idag; du har så flat mage... hehehe.. den varmet også..:D - var vel egentlig ment som at det ikke er en sånn babymage da, men men - her tar man til seg det man kan på veien mot en slankere kropp!!

 

En bra dag med andre ord. I morgen har jeg hjemmedag - da blir det trening!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Det hotellet de skal på er jo heilt fantastisk, mammamo!

snakk om luksus!

Eg har funne eit i Rhodos by som fristar litt,http://www.startour.no/bestill-reise/HotelAbout.aspx?q=97a0252aeb794afd81e198839103fc11.

Har hørt at det ikkje er så fin sand der som på østkysten,meir grus, men for 2 voksne med så fint bassengområde er det ikkje så nøye tenker eg.

 

Så kjekk jobb du har, Rakri! Sikkert ofte tungt, men hjelper vel med klemmar og gode ord. :-)

 

"Barn er som svamper, de suger til seg all din energi, men når du klemmer litt på dem får du alt sammen tilbake!"

 

Skikkelig elendig her i dag, 40 i feber, vondt i hovudet og kroppen og litt kvalm. Veit ikkje heilt om det er ME-en eller "vanlig" sjukdom. Men pleier ikkje ha så høg feber, helst berre rundt 38, så håper nesten at det er noko som går over.

 

Ikkje ete noko særlig i dag, men yngstejenta laga fruktsalat til meg, det var kjempegodt! Ho er snill! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh-- sydentur høres bare SÅ herlig ut!!

 

Her sitter jeg og er superfornøyd med egen innsats: har vært på trening en times tid :D :D Synes trimpoengene er litt merkelig. Noen ganger når jeg legger inn "styrketrening, moderat, 40 min" har jeg fått opp 1.8 poeng, mens nå er det bare 1 poeng.. Lurer på hva som er riktig?? Ikke at det har så mye å si altså, men kjedelig om jeg fikk flere poeng enn fortjent de andre ukene.. Uansett, med ett styrkepoeng og et for sykling har jeg forbrent 400 kalorier :D DET er en bra start på dagen!!

 

Lunsj og nett / avis nå!!

 

Ha en super dag !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følger med deg også, Birkebeiner.. SIkkert kjedelig å ha gått opp igjen, men lurt å ta tak i det ved å gå på kurs. Kom gjerne med gode tips :D Du trimmer vel som bare det fremdeles, tenker jeg!! Godt gjort. Her har jeg fått til trimmingen den siste måneden - det falt litt i staver for meg da jeg begynte på jobb igjen i august. Men nå er endelig motivasjonen kommet :D Det er deilig!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Høres ut som du virkelig har godt av "fridagane" dine, Rakri! :D

 

Er like dårlig i dag og, verker sånn i kroppen, spesiellt i hovudet og i bekken/rygg, minner mest om rier, berre konstant :-(

Satsar på ein bedre dag i morgon!

 

Har ikkje noko særlig matlyst, så blir lite og feil mat, men det får gå for nokre dagar. Trur ikkje eg et meir kcal enn eg skal iallefall.

 

Tar snart kvelden her, god natt alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Vekt i dag var 56,4 kg, så 100 g ned. Har lagt litt høgare gjennom veka etter litt utskeielse forrige helg, så veit ikkje om dette er ei reell vekt eller om den er litt kunstig lav etter lite inntak siste dagane. Har ikkje blitt så mykje vanlig mat, men litt chips, nøtter, frukt og sjokolade :eek: Har vore kvalm og hatt lite matlyst. Men trur ikkje eg har gått over på kcal likevel, så får vere greit. Må få i meg noko ellers blir eg berre endå slappare...

 

Er fremdeles ganske dårlig, men ikkje feber lenger.

 

Tar nok berre ein rolig dag heime i dag, har masse heimelaga pizza i frysaren, så det blir kveldskosen.

I morgon er det gjenforeningstreff for eit kor eg og mannen var med i i ungdommen. Øvelse, korgfest og så konsert på kvelden. Får sjå kor mykje eg klarer å få med meg av det.

 

Ønsker alle ei flott helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Blei mykje verre ut over kvelden i går, dårlig i magen og 41 i feber, holdt nesten på å besvime :D

Litt bedre i dag, men veldig elendig.

Får ikkje i meg så mykje mat, men et no litt og litt, så eg iallefall har nok energi.

 

Måtte berre droppe gjenforeningen og konserten med koret frå ungdommen, var dumt det, men mannen min skal filme litt så eg får sjå korleis dei hadde det.

 

Satsar på at det går bedre neste veke! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig å bli så dårlig da :(

 

Her har det gått veldig bra med mat og trim - men godtefri ble det IKKE!! Absoultt ikke.. Litt mer enn jeg synes jeg bør ha både fredag og lørdag... Fy til meg.. Ikke totalsprekk, men har vel blåst alt som heter nedgang

 

Men men.. spist er spist.

 

På den positive siden kan jeg melde om 8.7 trimpoeng :D Klarer allerede mer på vektene enn da jeg begynte for en drøy måned siden.. Hurra for det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mammamo

Ny uke- nye muligheter... hvor mange ganger kan man bruke den tro?? hehe... Merker veldig godt at jeg ikke klarer å være like bestemt denne gangen, som da jeg gikk ned 8 kg på 3-4 måneder sist... Men er vertfall på vei da... ned 200 gram denne uka.. Ikke mye, men trøster meg med at det er NED og ikke OPP... OG motivasjonen er her fortsatt, så jeg skal nok klare målet mitt. Har satt meg som mål å nå 70 kg innen 17.mai. Det er virkelig et overkommerlig mål, og om jeg bare vil så klarer jeg det. Og JA, JEG VIL!! (prøver å overbevise meg sjøl her... hihi) Skal jo til syden siste uka i mai, og jeg føler meg IKKE vel i bikini i denne kroppen her... Når vi samtidig reiser sammen med noen vi aldri har vært på ferie med før så har man enda mer lyst til å se bra ut :(

 

Ja, vi regner med at hotellet er bra. Fått mye skryt vertfall. Fikk ikke opp hotellet dere hadde sett på jeg, Rosalilje...

 

Jeg kunne aldri jobbet i barnehage, så all ære til deg, Rakri... Men det er helt sikkert en herlig jobb!! Det er alltid så moro å hente jentene, yngstejenta kommer alltid løpende og kaster serg rundt halsen på meg, som om jeg skulle vært borte en uke, ikke bare noen timer... herlig da :)

 

Tror at trimpoengene regnes ut i forhold til vekta... Så når du nå er lettere enn for et par uker siden, så må du trene mer for å forbrenne like mange kalorier...

 

Ikke noe moro å bli så syk da, Rosalilje!! Håper du er bedre i dag da. Tar uansett litt tid å komme seg etter en slik runde! Feber i 41 er ikke til å spøke med... God bedring vertfall!!

 

Litt utskeielse innimellom ødelegger ikke hele uka vet du, Rakri, skal se at vekta går riktig vei likevel :D

 

Ha en fin dag jenter!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da er jeg tilbake! :D Har hatt en fantastisk ferie i Thailand, men ser du skriver att det ikke er fetende mat der Mammamo, men jeg har klart kunststykket å gå opp MANGE kilo. Veide meg når jeg kom hjem sist mandag, og da viste vekta opp 9 (ni) kg :( Det ble mye god mat, mye god drikke og omtrent null bevegelse. Noe av vektøkningen var nok vann i kroppen, men vekta i dag viser fortsatt svimlende høyt tall! Har ikke vært så tung på det jeg kan huske, så nå er det tilbake til normalt kosthold og trim igjen! Har vært så fryktelig sulten og snopesyk etter att vi kom hjem........

 

Men, i dag har jeg gått en times tur, bakt knekkebrød og skal lage lapskaus til middag, så det må vel bli en bra dag :)

 

Dere har jo vært superflinke til å holde liv i tråden den siste måneden Rakri og Rosalilje! All ære til dere, skal prøve å bli litt flinkere her inn jeg også nå.

 

Rosalilje, høres fælt ut med den syken du har fått nå! Håper du snart blir frisk igjen. Ellers er jeg VELDIG imponert over jernviljen din når det gjelder dietten, og gratulerer med endelig å få betalt for det i gramm!

 

Rakri, jeg får si som Mammamo; jeg kunne heller aldri ha jobbet i barnehage! Min tolmodighet hadde nok tatt slutt tidlig på dagen :) Kjenner jo att det røyner på med de gamle som jeg jobber med, de kan faktisk også av og til være som vanskelige unger! Så all ære til deg! Og gratulere med masse trim og flott nedgang! Virkelig fortjent!

 

Mammamo, skjønner att det er travelt med full jobb og husbygging! Men du har jo også nedgang, så det er jo bra! Litt misunnlig på sydenturen, gav merskmak med sol og varme!

 

Så, det var en liten oppsummering, og nå håper jeg att jeg er tilbake for fullt, og att motivasjonen kommer snikende tilbake!

 

Ha en flott dag, jeg skal på kveldsvakt snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Hei, så kjekt med så mange nye innlegg då!

 

Sassa: Velkommen heim igjen! Høres utrulig deilig ut med så lang ferie i Thailand!

Var det 3 veker de var? Tenker du er knallbrun no :-)

Surt med dei ekstra kiloane, men reknar med det er ganske mykje koselige stunder og mykje god mat bak dei, så du får ta det som medaljens bakside. No er det kvardag og vanlige rutiner igjen, og endå ein del veker til sol og sommar her, så du kan få gjort mykje før bikinisesongen startar :-)

 

Har vore ganske sta og streng når det gjeld dietten ja, men begynner å bli veldig lei no :( Men har jo vore litt ekstra motivasjon det at eg samtidig har gått ned i vekt!

 

Mammamo: No har me bestillt sydentur! Blei til Platanias på Kreta, hotell Villa di Porto. Me reiser 22.mai og får faktisk ein ekstra dag der nede fordi me skal ikkje reise heim før nesten midnatt 29.mai.

http://www.apollo.no/NO/hvor-vil-du-reise/Europa/Hellas/Kreta/Platanias/Accomodations/Pages/VilladiPorto.aspx?hBookingBtn=true

Håpar det blir bra.

Korleis er maten i Hellas då? Tenker då i forhold til eit sunnt og magert kosthold, er det mulig å holde vekta der hvis ein passar litt på? Har bestillt med frokost.

 

Bra at det går nedover med deg! Sakte vektnedgang skal jo være det beste for å klare å holde vekta etterpå.

 

Rakri:Eg er enig med dei andre, er imponert over dei som orkar å jobbe i barnehage, det trur eg ikkje hadde passa for meg. Spesiellt når du då har to 2-åringar heime :eek:

Kjenner den ekle følelsen når det har blitt for mykje godteri...Men du er jo så god på trimmen no, så håpar du får ein liten nedgang likevel!

Og kjekt å kjenne at du klarer meir med vektene, tenker eg!

 

Litt bedre i dag, men orkar veldig lite om dagane. Tar nok litt tid å hente seg inn igjen. Har begynt å føre inntak igjen i dag. Matlysten er bedre, så får i meg litt meir vanlig mat, og då kan det vere lurt å følge litt med.

Vekt i dag var 56,2 kg, blir spennande å sjå om den går litt opp igjen når eg kjem meg eller om den er reell.

 

Må berre få komme med ein liten frustrasjon:

No når eg skal reise til Syden må eg ha ein lege som skriv at det medisinsk er gunstig for meg å reise, ellers får eg ikkje reise no når eg går på Arbeidsavklaringspengar(for eit navn)Er jo egentlig 100 % tidsbegrensa uføretrygda, men frå 1, mars blei det og attføring og rehabilitering slått sammen til den nye stønaden.

Synes nesten at det er litt diskriminerande at ikkje også me har rett på ferie nokre veker i året som alle andre der me kan gjere det me vil uten å søke om det. ...

 

Fin, sunn, mager kveld ønskes alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen, artig med så mange lange innlegg

 

Mammamo: husker godt den tida da vi var så standhaftige og gikk ned mange kilo.. Synes vi skal klare det på nytt nå - og bli der :(:D

 

Sassa: det var litt av en oppgang, men men.. mye kos for kiloene, tenker jeg - og som du sier - det er bare å brette opp armene. De siste kiloene går sikkert lettere av igjen, vil jeg tro!!

 

Rosalilje: det er uretteferdig, ja, det med ferien.. Regner med det ikke er noe problem å få det godkjent, men underlig skjemavelde de lager seg

 

Det ble nok ingen nedgang her, tvert imot opp 600 gram. Antar det er en oppsving, både pga ekstra snop og pga mens.. Uansett er det nå bare å stå på videre.

 

Barnehagejobb er både krevende og morsomt. Tålmodigheten er nok en helt annen på jobb enn hjemme. Synes det verste er at det er så mye stress, blir vel som i eldreomsorgen, at man er alt for lite personal i forhold til hva man skulle ønske..jaja.. jeg trives iallefall stort, selv om jeg er mye sliten;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...