Gå til innhold

Nå eller aldri - da må det bli NÅ


Gjest Isabel

Anbefalte innlegg

Følger med deg også' date=' Birkebeiner.. SIkkert kjedelig å ha gått opp igjen, men lurt å ta tak i det ved å gå på kurs. Kom gjerne med gode tips. Du trimmer vel som bare det fremdeles, tenker jeg!! Godt gjort. Her har jeg fått til trimmingen den siste måneden - det falt litt i staver for meg da jeg begynte på jobb igjen i august. Men nå er endelig motivasjonen kommet :D Det er deilig!![/quote']

Hei Rakri. På kurs i dag var det fokus på forbrenning. Sammenlign kroppen med en vedovn. Jo mer og jevnlig påfyll av god kvalitetsved, jo bedre brenner den. :( På samme måte gjelder det med kroppen vår også. Mange måltider med riktig sammensatt mat øker kroppens forbrenning. En feil som mange gjør er å være flink og spise lite de 5 første dagene av uka. Når helga kommer, synes man at man har vært så flink at de skeier ut ut med litt ekstra. Problemet er bare at da har kroppen gått inn på sparebluss og de ekstra kaloriene i helga legger seg på sidebeina. Det er mye bedre å spise litt mer (husk mange måltider) midt i uka for da er kroppen i stand til å forbrenne flere av de ekstra helgekaloriene.

 

Ellers så har jeg trent lite i vinter. Var tre uker i Australia og da ble det nesten ikke noe trening. Men jeg har kommet i gang igjen. Skal gå Birkebeinerrennet på lørdag. Når påsken er over skal jeg en tur til Gran Canaria og sykle sammen med noen kollegaer på jobben. Så planene er klare. :)

 

Stå på, ikke gi deg Rakri. Nå har du kommet i gang med trening. Øket puls øker forbrenningen, vet du. Tenk tilbake på da du ammet tvillingene. Da var du flink og kiloene raste av. Jeg glemmer ikke da du skrev om den ene lille sjokoladebiten du unte deg på fredagene sammen med rødvinsglasset. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2,8k
  • Created
  • Siste svar

Idag fikk bestevenninnen min baby.. har akkurat vært og sett han.. sukk- det er et like stort mirakel hver gang.. Og så var det deilig å holde baby uten å kjenne at jeg selv har lyst på flere :( Bare godt å sitte der og vugge og vugge på den lille sovende kroppen..

 

Ble ingen trim idag - burde vel lære meg at dagen etter en kiropraktorbehandling ikke er en dag for å trene.. ikke enda iallefall. Men vi har vært på toårskontroll, og gutta var så flinke.. kan alt det toåringer bør kunne (ja, det visste jeg jo, men fint å få det bekreftet). Ene var blitt 84.5 lang og 13.5 kg og den andre 89 cm og 14.3 kg. Litt forskjell med andre ord.. Og som typer er de nesten mer ulike en størrelse og utseende. Facinerende i grunnen.. ja, nok om det - er vel ikke så spennende for dere :eek:

 

Bra dag matmessig - prøver å være flink og holde fokus!! Ser sommeren i det fjerne, og håper å kunne kle meg med noe som sitter tett - og samtidig føle meg flott :D:) DET hadde vært noe, ikke sant!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Hei!

Å, så kjekt det høres ut å få holde ein så nyfødt baby! Er noko heilt spesiellt! :-)

Kjenner og som deg at "babysyken" er over, no er det berre kjekt å låne og kunne leverer tilbake :-)

 

Artig at tvillingar kan vere så forskjellige! Reknar med at dei er toegga då? Og då er dei vel ikkje likare enn søsken ellers. Må vera veldig morsomt å sjå samspillet mellom dei tenker eg.

 

Kyllingwok til middag i dag med masse gode grønsaker, løk, kvitløk, krydder og kokosmelk. Supergodt!

 

Og litt gulrotkake til dessert...men likevel 1200 kcal så får vel vere greit om det berre er tirsdag.

 

Formen endå litt bedre i dag, var til og med ein liten tur på butikken. I morgon skal eg til tannlege med yngsteguten, må sannsynligvis ha streng på nokre tenner. Då flyg vel tusenlappane, tenker eg...

 

God natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ta spise utrolig små mengder når du bare ender på 1200 etter kake :eek:

Sikker på at du ikke heller burde øke opp litt? det har du sikkert hørt før men... Prøvde en periode å ligge på 1200, gikk ned litt først, men så sto det helt stille.. enda mer stille enn nå faktisk.. Kroppen gir vel ikke fra seg noe som helst når inntaket er så lavt..

 

Igår kveld skjedde noe kjedelig her.. Satt på huk og tørket av fronten på kjøleskapet. Plutselig låste noe seg i ryggen. FY så vondt.. :(:D Greier knapt å bevege meg.. Skeptisk nå til bryte og vri hos kiropraktor iallefall, så idag drar jeg til fastlegen først.. Må i allefall få smertestillende, så spørs det hva annet jeg kan gjøre.. utrolig kjedelig!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Så dumt at du fekk endå meir problem med ryggen! Du har no hatt nok sånt no, og skulle berre trene deg opp igjen og bli sterk :(

Håpar det er noko som går raskt over!

God bedring til deg!

 

Har også tenkt på om eg skulle gå opp igjen til 1300 kcal, men litt usikker, for har jo gått ned sakte men sikkert no på 1200 kcal. Litt i tenkeboksen endå.

Du trente vel litt, var iallefall mykje meir i bevegelse enn meg når du låg på 1200 , så er jo mulig at det blei litt for lite for deg.

 

Men et ikkje lite mat til vanlig, for alt er så veldig magert.

2 skiver og ein kiwi til frokost, og iallefall ein frukt til i løpet av dagen.

Knaskar også ofte gulrøtter.

 

Ein stor porsjon havregraut ofte både til lunsj og kvelds, og når den er med kun vatn og litt soyamjøl, og uten sukker, rosiner eller smør, inneheld den berre 170 kcal.

 

Et masse grønsaker til middag, nesten aldri feks pølser, snitzel eller sånne ferdig-ting, mest kyllingfilet, fisk, kyllingkjøttdeig osv,nesten aldri saus for orkar ikkje lage egen til meg og det er jo ofte enten melk eller mjøl i dei.

 

Drikk eit glas appelsinjuice for dagen og ellers kun vatn så får lite kaloriar i drikke.

 

Er alltid god og mett, hvis eg berre passar på at det ikkje går meir enn 3-4 timar mellom måltida.

 

Har hatt så lite matlyst siste dagane, så har ete litt det eg har orka, og i går fann eg resten av gulrot-og nøttekaka(gluten og melkefri) eg laga tidligare i frysen, så blei eit stykke av den istadenfor kvelds, må eg innrømme...Går jo ikkje i lengden akkurat, men for ein gongs skuld får det gå :-)

 

Har handla litt i dag + vore til tannlege med sønnen min, så no er dagens energi oppbrukt for lengst. Har heldigvis nok wok igjen til i dag og, greit med ferdig middag ein sånn dag!

 

Håpar du fekk hjelp frå legen, du må skrive korleis det gjekk med deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smertestillende og sykemelding ut uka hos legen

 

Ikke verre en akutt lumbago (eller vondt i ryggen som det vel heter i dagligtale). Ingen prolaps da heldigvis.. Går seg til, er bare så fryktelig vondt.. Og vi som får svigermor på besøk i dag og ut uka.. Gikk skeis med å vaske og ordne da.. var det jeg holdt på med da skaden oppsto..jajaja.. da får hun hjelpe mannen min med guttene da, får ikke til noe særlig selv :eek:

 

Trimmet ikke særlig jeg heller på 1200 kalorier, men i utgangspunktet er det vel for lite nesten uansett med bare 1200. Jeg ville dessuten hatt på enten litt smør eller litt rosiner på grøten, for å nyttegjøre meg mer av innholdet i havregrynet. (jern taes jo opp bedre om den er sammen med c-vitamin, mens enkelte andre vitaminer nyttegjøres bedre sammen med d-vitaminet du har i smøret). Jeg bruker ca 1 ss rosiner på min grøt, men ikke noe mer enn det.. Ikke meningen å belære altså, bare velmenende råd :(

 

Synd å være så på bunnen energimessig da..

 

Og jeg skal legge meg flat igjen, kjenner det verste er å sitte :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Godt at det ikkje var noko verre då, at det er noko som går over. Men ille nok dei dagane det står på...:(

 

Håpar du har eit godt forhold til svigermor då, at du klarer å slappe av om ho er der og berre ta det med ro. Har vel ikkje noko valg kanskje, men eg kjenner at eg hadde blitt litt stressa. Du får berre ta imot all den hjelp du kan få.

 

Eg tar imot alle gode råd med stor takk! Har ikkje så mange å diskutere dette med!

 

Det som gjer at eg har kutta smør, sukker og rosiner på grauten er jo denne dietten då...Eg meinte at eg kunne no vel ha rosiner om eg ikkje skulle ha sukker, men ho sa eg skulle kutte alt for ein periode. Har vore superstreng no i 2 mnd, men no kjenner eg at det begynner å skli litt ut. Har smakt både litt kaker, is og sjokolade av og til i det siste....Er SÅ søtsjuk heile tida!

Har prøvd så lenge uten melk og sukker at eg er ganske sikker på at det ikkje har nokon effekt, anna enn at eg sov bedre i ein periode. Har ikkje prøvd uten gluten så lenge, så der er eg mykje strengare og held meg heilt vekke frå det for å få testa det skikkelig.

 

Har berre kanel på grauten, og det blir ikkje heilt det samme. Tar ein del tilskudd av forskjellige mineralar og vitaminar som ho sa då, så skal vel få nok i meg.

 

Fortsett så godt eg kan til neste veke, då skal eg snakke med ho igjen. Trur ikkje dette har nokon effekt på meg, så eg kjem til å foreslå at eg berre går tilbake til vanlig kosthold igjen.

DET skal bli ein lettelse!

 

God bedring til deg, håpar du kjem deg raskt og at de får det kjekt med besøk i huset! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det stor aktivitet ja! Så gøy!

 

Så synd med ryggen din Rakri :( Håper det går snart over, så får du ligge på stas så lenge :)

 

Skjønner godt att du holder på å bli lei av dietten Rosalilje! Ihvertfall når det ikke høres ut som om det er noen bedring. Når du skriver att du ikke gidder å lage egen saus til bare deg, så tenker jeg att alle kan vel spise glutenfri saus? Går helt fint å lage av glutenfritt mel. Har en mor med cøliaki, og når hun kommer på middag her, lager vi glutenfritt til alle :) Bare ett lite tips.

 

Her går dagene fort, så det er ikke hver dag jeg får vært her inne. I går var jeg på aerobic ( er en gang pr uke her) og kjenner det godt i armene i dag. Ellers har jeg vært i 50 års dag i dag, og der var det masse smørbrød og mange gode kaker. Selvbeherskelse er ikke min sterke side, så har nok fått i meg kalorier for en uke i dag :D Bedre lykke i morgen!!

 

Det var alt for i kveld, nå skal jeg finne sengen! God natt.................

 

PS Rosalilje; vi var 15 dager i Thailan, men kunne godt vært 3 uker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt en rimelig grei dag matmessig, og fikk gått en times tur nå i kveld, så da er jeg fornøyd :D

 

Håper ryggen din er bedre Rakri, og att det går bedre med dere andre :)

 

Har ikke så mye mer å berette i dag, så nå tror jeg jeg skal være litt fornuftig å komme meg i seng! :(

 

God natt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Fort gjort å få i seg for mykje i bursdagsbesøk, Sassa! Men godt du har fått til litt trim også!

 

Laga Mulligatawny-suppe til middag i går, fekk oppskrift av svigerinna mi som har gått på Libra slankekurs. Veldig godt!

 

Hadde laga så mykje at eg hadde nok til middag i dag og. Har vore på sjukehus med eldstejenta igjen i dag, godt å ha rask middag når me kom heim då :-)

 

Ho skal no få ta ny CT for å sjekke bihulene. Er skikkelig elendig, har vore vekke 10 heile og 7 halve dagar frå skulen i løpet av 5 veker... Er fortvilande å sjå at ho er så dårlig og går glipp av så mykje på skulen, har nesten ikkje vore på noko fritidsaktivitetar heller siste halvannen måned.

 

Kosar meg med nokre sjokoladebitar i kveld, men alt er vegd opp og lagt inn i registreringa :)

 

Spent på veging i morgon...Vekta har lagt litt høgare siste dagane, forstår det ikkje heilt for eg har ete rundt 1200 kcal kvar dag, ingen utskeielsar.:confused:

 

Ha ein fin fredagskveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Vekt i dag var 56,6 kg, så opp 200g .Har lagt rett rundt 1200 kcal kvar dag, så veit ikkje kva som gjer det, men er jo ikkje så mykje å snakke om då.

 

Blei 25 gram sjokolade i går, men ikkje så ille egentlig, for var så godtesjuk at eg godt kunne ete 200 gram...Med mager middag gjekk eg ikkje over "budsjettet" heller.

 

I dag skal me i bursdagsbesøk, har fått heile menyen på forhånd. Blir først kylling, ris, salat, waldorfsalat og loff til, og så kaker, frukt og snop.

Her gjeld det å prøve å holde seg i skinnet og velge fornuftig, skal gjere mitt beste, men kjem nok litt over i dag.

 

Spent på korleis det går med mannen min i dag. Han er kapellmester for musikarane som skal spele til eit kor på 800 ungar. Dei skal øve først i dag, og så blir det konsert i ettermiddag. Eldstejenta litt bedre i dag, så ho er med i koret, og eldsteguten er med og filmar. Mykje som skal klaffe på eit så stort arrangement!

 

Eg stod opp med dei kl.7, så no er eg stort sett ferdig med alt husarbeid, og kan ta det ganske så med ro til me skal i besøk :)

Ønsker alle ei fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Helga mi kan kort oppsummerast med at det blei alt for mykje kaker og sjokolade både lørdag og søndag...

Angrar veldig i dag, men ikkje så mykje å gjere med det no. :)

 

Har vore så FRYKTELIG søtsjuk lenge no, og når eg først tok litt så klarte eg ikkje å stoppe. Svake menneske...

 

Klar for å fortsette i dag, får håpe eg ikkje har ødelagt alt no då. Er også spent på påska som ligg framfor, blir ofte litt ekstra med mat då også, skal på besøk til familie 4 dagar, og iallefall eit besøk til. Orkar ikkje å gå opp sånn som eg gjorde i jula, så må visst prøve å legge ein slagplan.

 

Snakka med ernæringsfysiologen i dag, og går no tilbake til å ete både gluten og melk. Det blir fantastisk deilig å sleppe å styre med det lenger!

 

Skal fremdeles vere forsiktig med sukker, det kjenner eg at eg ikkje har godt av. Er heilt elendig i dag og verker i heile kroppen. Har nok hatt det litt for travelt i helga, men trur og alt det søte spelar inn.

 

Håpar de har vore flinkare enn meg i helga!

Ønsker alle ei fin veke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var helgen over ja, og det har gått ganske greit :) Har nok blitt mer kalorier enn jeg burde ha, men allikevel mindre enn jeg pleier i helgene, så fornøyd med det!

 

Er ikke gøy Rosalilje å føle seg elendig, men er enig med deg i att sukker har nok mye av skylden. Det har vi vel ikke godt av noen! Ellers syns jeg du har vært kjempeflink, så en liten sprekk var deg vel unt! :) Kan tenke meg det blir deilig å kunne spise melk og gluten igjen!

 

Nå har jeg vært ute å gått en god tur, så nå er det litt avslapping og middagslaging før kveldsvakt :)

 

Håper det går bra med dere andre!

 

PS: Vekten i dag viste ned 600 gr, hadde håpet på litt mer men får bare jobbe videre! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har vært en middels bra helg, med ganske greit på snopfronten (tre sjokoladebiter og litt potetgull, max 30 gram på hele gelga). Men det har blitt mye mer vin enn de to glassene på hele helga, samt kjeks og ost fredagskvelden. I tillegg mye smertestillende og lite aktivitet - så da har vel vekta stått ca stille. Veide meg med klær etter frokost, for orket ikke ta det ordentlig idag, rett og slett.. Også i en periode der fordøyelsen fungerer enda dårligere enn ellers, så da går de iallefall ikke rett vei på vekta..

 

Ryggen bedre, men ikke bra. Litt på jobb, men sendt hjem. Satser på å få full sykemelding, men være litt innom alle dagene for å få litt aktivitet uten at det blir for mye.. Skal dra tilbake nå på et møte

 

Vi snakkes

 

Fint med nedgang sassa, det går seg nok til etter hvert :)

 

Godt å kose seg litt, Rosalilje, veldig typisk med en sånn storsprekk etter å ha vært så lenge flink.. Bra å høre ang gluten og melk... litt mer normale tilstander da!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mammamo

Hei!!

 

Først: Velkommen hjem sassa!! Misunner deg den ferien altså!! Gleder meg veldig til vi skal på tur, om 8 uker ligger jeg ved bassenget og koser meg :) Syndmed vekta di da... Men ser at du allerede er på riktig vei!!

 

Jeg har utrolig nok gåttned nesten 1 kg denne uka... Skjønner ikke hvordan... Har hatt mensen og vært i hele 3 bursdager i helga... I tillegg har jeg vært skikkelig forkjøla og ikke orka noe særlig mat, ikke sunn mat vertfall..... Men er selvfølgelig kjempeglad for det jeg har gått ned. Håper bare ikke dette betyr oppgang til neste veiing......

 

Og *sukk* ja, man jobber best under press... Har jo press på at jeg VIL ned disse kiloene før sydenturen da... Men igjen er det viljen det står på... Er vertfall på rett vei da. Og det var virkelig motiverende å gå ned så mye til trodd for utskeielser. Får virkelig lyst til å være ekstra flink for å bevare og fortsette nedgangen :)

 

Rosalilje: Hotellet ser kjempefint ut da!! Og Kreta er bare supert da!! Vi hadde det veldig bra da vi var på Kreta for et par år siden!! Og det er sikkert deilig å kunne spise vanlig mat igjen! Den dietten din har jammen vært streng... Synes du har vært kjempeflink som har fulgt den så nøye!! Synd du ikke har blitt bedre da, men kanskje greit også... Så slipper du å måtte ofre så mye i matveien for å bli bra :) Håper du finner en annen løsning slik atformen blir bedre da!!!

 

Jeg er hjemme med yngstesnuppa i dag. Skulle egentlig ha fri helt uten barn... Men dengang ei... Hun har hatt øreverk siden fredag... Enda ikke bra :)

 

Ha en fin dag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Gratulerer med nedgang, Sassa og Mammamo! Du kjem nok etter du også Rakri, men ikkje å vente at vekta skal gå ned når du må vere i ro sånn som no. Sikkert godt å vere heilt sjukemeldt, så føler du ikkje at du MÅ yte noko når du er innom jobben, du kjem berre som ein ekstra ressurs.

 

Her går det ikkje så veldig bra, klarer ikkje å finne heilt motivasjonen igjen :)

Er skikkelig sugen på noko heile tida, blir liksom ikkje mett...

 

Må ta meg sammen no så eg ikkje går opp istadenfor ned. Er litt bekymra for påska som ligg framfor. Orkar ikkje gå opp sånn som eg gjorde i jula iallefall.

Nokon som har gode råd til meg?

 

Håpar eg klarer å finne fokus igjen.

 

God natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei..

 

Ja, det er godt å ta det rolig noen dager til, men merker jeg strekker meg for langt, både på jobben og her hjemme.. Mye som skjer rundt både det ene og det andre,(Tenåringsjenter er jammen en utfordring, og hun eldste sliter så med seg selv etter alt hun har vært gjennom. I tillegg til min egen datter, har jeg hatt en ekstra innom her med turbulente og muligens voldelige forhold hjemme... hva annet kan man gjøre enn å lytte og gi velmenende råd.. På toppen av alt er mannen SUR og grinete - i mitt hode iallefall) jaja- så her koser jeg meg - eller roer meg ned på - et glass vin.. :eek:

 

Tror det viktigste du gjør, Rosalilje, er å lage en PLAN. En plan som gir rom for noe kos, men som ikke tillater å kople helt ut.. Lag det et tak på feks max et glass vin annen hver dag i påsken, max tre biter sjokolade / 30 gram chips eller hva du måtte ønske så og så mange dager. Gi deg selv lov til å ligge på feks 1400 om dagen, og se om du orker et par gåturer for å veie litt opp for ekstra inntak. Ikke la deg ødelegge det du har oppnådd etter måneder med strev og forsakelse for noen minutters kos.

 

Jeg er også "redd" for påsken, og må nok legge opp til noe lignende. Særlig vinen blir det fort for mye av, spesielt de dagene vi er på hyttetur med søstra mi med familie. Fort gjort å ta et glass ekstra da.. Blir aldri de store mengdene, men to glass hver kveld en langhelg gir mye kalorier i forhold til to på en hel helg, Samme med lange sosiale frokoster / middager.. fort gjort å forsyne seg mer i godt selskap..

 

Vi får tenke lurt og velge smart.. Jeg har ikke tenkt å gå opp, SKAL holde meg på 50 tallet også etter påsken!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Du har virkelig nok utfordringar både på jobben og heime for tida hører eg...

Er vanskelig nok å vere tenåring om ein ikkje skal ha sånne problem i tillegg! Godt du tar deg tid til å lytte til både dattera di og venninna, men pass på deg sjølv også midt i alt!

 

Eg drikk ikkje vin eller noko anna, så der slepp eg iallefall å få ekstra kaloriar! Utenom eit glas melk eller appelsinjuice til frokost, drikk eg kun vatn, så er ikkje der mitt problem ligg :-)

 

Det er sjokolade og kaker som "veltar lasset" her...Kan holde meg vekk frå det i lange periodar og det går heilt fint, men når eg først tar litt får eg så veldig sug etter det at eg ikkje klarer å begrense meg...

Må jo nesten vere sånn alkoholikarar og narkomane har det...

Tenker vel og litt sånn at når eg først har skeia ut, så kan eg likså godt kose meg litt til, for frå i morgon er det strengt regime igjen. Skjønt kose og kose, det smakar faktisk ikkje så godt når det blir for mykje søtt, er jo dei første bitane som er aller best!

 

Åt for mykje kaker og sjokolade både lørdag og søndag, heilt sunn dag på mandag og skeia ut med sjokoladekake og nøtter og rosiner i går...

Resultat: Opp 3,2 kg sidan lørdag morgon :eek:

Får de andre så grusomme utslag og?

Blir heilt fortvila :)

 

Er rett og slett litt deppa for tida, slit veldig på å gå og føle seg så dårlig heile tida. Då er det ikkje så enkelt å stå imot når søtsuget kjem heller...

 

Takk for gode råd, Rakri! Må nok lage ein god plan for påska, ja!Har aller mest lyst til å bestemme meg for godtefri framover, men er ikkje heilt sikker på om det er det rette, kanskje bedre å bestemme seg for litt, feks 1 rute sjokolade kvar dag som eg kan ta når det verste suget kjem.

 

Må også ha ein plan for besøka, og prøve å få gått nokre turar.

Var ute ein liten tur i dag og det var kjempedeilig!

Har ikkje vore ute sidan før eg blei sjuk.

 

Nok syting og frustrasjonar herifrå, prøver no å sjå framover og finne motivasjonen igjen.

Ønsker alle ein fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er greit å slippe ut trykket litt - her er det rom for alle frustrasjoner!!

 

Greit å spare alkoholkaloriene da!! :)

 

Jeg vil anbefale det å tillate deg litt - ellers så risikerer du at du plutselig må ha noe, og så blir det mye de siste tre-fire dagene - som gjør mye større utslag enn litt av alt.

 

For min del handler det om å ha BESTEMT meg på forhånd. Hvis jeg tar det på innfallsmetoden, blir det ofte den rekka med at "bare idag også" - og så skjerper jeg meg i morgen..

 

Mandag og tirsdag er vi hjemme og på jobb. Onsdag ved lunsjtider drar vi på hyttetur. Utfordringen blir derfor onsdag, torsdag og fredags kveldene. Da blir det iallefall god mat og drikke. Tror jeg skal satse på minst mulig sjokolade, feks en bit hver dag og ikke snacks, men heller ta med gulrøtter for å kutte opp. Er mer glad i et ekstra glass vin om jeg må velge mellom det og snop.. (kan godt gjøre dypdykk i godteriskåla, men klarer la være om jeg virkelig vil). jeg har en uvane med å spise veldig raskt, og det fører ofte til at man forsyner seg en gang til når måltidene varer lenge.. Så jeg skal prøve å spise langsomt og på den måten innta normale måltider i kaloriinnhold. Max to glass vin disse dagene. Hjem igjen blir det lettere å følge det vanlige. Skal ha pinnekjøtt andre påskedag, men ellers skal jeg legge opp til kalorifattig, men god mat :)

 

Nå skal jeg hvile litt før jeg henter de små. Har blitt mye mer jobbing enn det burde være, itillegg litt urolig/lite søvn pga forskjellig ting man tenker på..Skal også ha søstra mi og familien på middag. Holdt på å kansellere det, men så kom jeg på det kunne fungere som en opptur med litt sosialt innput her! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten så tror jeg mange av oss har opplevd et kjempeopphopp etter noen dager med ekstra kos.. Har erfart at det går like raskt av igjen, når man gjenopptar de vanlige rutinene.

 

Ikke mist motet nå, da velter du så mye mer av det du har oppnådd.. Hent deg inn, og få på plass vanene dine før påsken. Legg en god plan for påsken, som ikke er for stram, så går det veldig fint skal du se :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Takk for gode ord og gode råd, Rakri! Trengte det i dag!

 

I dag er eg tilbake til dei gode vanane, det føles godt!

Har ikkje hatt noko søtsug i dag. :)

Har fått gått meg ein tur, sov ei god stund midt på dagen, og i ettermiddag har eg fått bakt mykje bollar og kringler, litt til å putte i frysaren og litt som eg må ha med på eit møte på søndag. Godt å ha det unnagjort!

Heldigvis har eg aldri hatt problem med å ikkje smake når eg har bakt bollar o.l, synes berre det er så kjekt å bake og kjekt når andre kosar seg med nysteikte bollar. Skiver til kvelds for meg.

 

Trur planen min for påska blir mykje lik din. Ete seint og prøve å holde nokolunde kaloriane til frokost, middag og kvelds. Smake litt hvis det blir satt fram godteri i besøk, og ete LITT kake, og nyyyyte den! :-)Prøve å få gått nokre turar.

Skal vekk til slekt onsdag til lørdag + eit bursdagsbesøk 1.eller 2.påskedag.

 

Dagane og måltida heime hjå oss sjølv trur eg skal gå greit, i jula var ikkje det noko problem.

 

Ser litt lysare på livet no. Satsar på at kiloane går raskt av igjen, må jo vere mest magefyll og vatn.

 

Håpar du får kvilt deg litt ut! Ikkje godt å ikkje få sove skikkelig om natta pga bekymringar. Håpar de hadde det kjekt med besøk i ettermiddag. Du skulle jo helst fått tatt det med ro, men kjenner til den følelsen at det er godt å kunne vere litt sosial og sjølv om det kan vere slitsomt å lage til.

 

God natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan!

 

Det kan være tøfft med tenåringer i huset ja! Og med litt bagasje som din jente høres ut til å ha Rakri, så vil jeg tro det blir enda tøffere. Har selv en jente på 16, men hun bor ikke hjemme lenger (leier rom hos mormor som bor nærmere skolen) så her har det blitt noe roligere i heimen :) Så flott att du tar deg av de som ikke har det så godt også, men jeg sier som Rosalilje; ta vare på deg selv også!

 

Rosalilje; slike store oppturer er jeg mester i! :) Er ikke særlig gøy, men det pleier å rette seg til slutt når en bare kommer inn i de gode vanene igjen så ikke gi opp! Du får heller øse all frustrasjon og demotivasjon ut her, så skal du se motivasjonen kommer tilbake! En plan for påsken slik som Rakri foreslår, med å unne seg litt av det en har lyst på hver dag synes jeg høres lurt ut! Får prøve det selv også, men pleier ikke å være så flink til å holde slike planer (eller kanskje jeg ikke er så flink til å planlegge).

 

Her har det blitt litt vel mye mat og godsaker i dag, fikk baguette i lunsjen på jobb i dag for så å være på påske lunsj med de gamle og der var jammen mye godt, både salt og søtt! Men, men, spist er spist. Var på aerobic i går og svømt en halv time i dag, så litt trim har det blitt. Fornøyd med det!

 

Ha en fin kveld, håper motivasjonen kommer tilbake for fullt for alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mammamo

Her blir det ikke mye påskeferie... Har masse oppdrag i huset i påsken vi... Og så jobber jeg både man, tirs, ons og tors neste uke, så det blir nesten som en vanlig uke... Har bare planer på lørdagen, da er det skirenn med familien og mange til! Gleder meg!! Ellers har vi planer om en ikea-tur... Eller JEG har planer om det... hehe... Håper på å få med meg gubben også. Trenger litt av hvert når man har fått myyyyye større hus...

 

Har vært flink mat-messig denne uka. Men dessverre ikke fått trimma slik jeg hadde planlagt... Slik er det med sykt barn :) Men uka er ikke over enda, så det er fortsatt muligheter.

 

Er nok lurt å lage en plan over hva som er lov og ikke. Jeg skal (som vanlig) prøve å holde meg unna det meste... Så får vi se hvordan det ender....

 

Tenåringer har jeg ikke erfaring med... enda.....

 

Skal forresten bli tante igjen!! Hanemor har jo termin om noen få uker!! Og så skal storesøstera mi ha i oktober/november. Blir koselig!! Må jo kooose med dem da, siden det ikke ser ut til at jeg får overtalt gubben.... :)

 

Det jeg HAR fått med gubben på er at vi BEGGE skal gå ned til vi skal til syden. Litt enklere å være 2 tror jeg. Har fått tips av en kollega om en kur som skal garantere ned 2-4 kg på 12 dager... Så skal vertfall prøve, så vi får en god start :) Har vertfall fungert på 2 kollegaer, så det er da verdt et forsøk... Skal høre litt mer ang den kuren i mårra, så kan jeg fortelle litt mer da.

 

God natt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldig du er mammamo som skal bli tante! Her er alle, både i familien og venner ferdige med småbarn, så da er det vel bare å vente til barnebarna begynner å komme ( håper det blir en del år til) :)

 

Nå har jeg vært ute å gått en liten tur, er trett i kroppen kjenner jeg så det ble bare en rolig tur. Har fri i dag, og har bestemt meg for å gjøre ingenting! :) Jeg skal også jobbe en del i påsken, har bare fri onsdag, torsdag og fredag så her har vi ingen spesielle planer. Ser ikke ut til att været her skal bli særlig bra, så det blir nok hjemmepåske på oss :)

 

Ha en flott vårdag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...