Gå til innhold

Nå eller aldri - da må det bli NÅ


Gjest Isabel

Anbefalte innlegg

Gjest rosalilje

Så kjekt å skulle bli tante til to til då, Mammamo!

Er jo veldig greit å kunne låne og levere tilbake også! :-)

Men hvis du virkelig har veldig lyst på ein til, må du jo prøve om du ikkje kan påvirke mannen litt til. Gjeld berre å finne den rette måten å overtale dei på! :)

Feks når de ligg på stranda i Syden og alt er flott og de er skikkelig utkvilt, det må jo vere rette tidspunktet å få eit ja på!

 

Spennande med huset då, men er jo fryktelig mykje arbeid også! Blir nok godt å endelig komme i hus. Og Ikea er jo glimrande når ein skal skaffe seg noko nytt! :-)

 

Ikkje lett når det blir mat på jobben, Sassa. Er ikkje så lett å ikkje ete då, reknar eg med... Men godt du får inn litt trim også! Me får prøve å legge ein god plan for påska, ja! Og følge den! :-)Håpar du fekk slappa godt av i dag og henta deg litt inn igjen.

 

Takk for alle gode råd og oppmuntringar! Godt å ha ein plass å få ut alle frustrasjonar! Går mykje bedre her no, er tilbake på rett spor.

Viktig for meg å vera i " god modus" før påska sett inn, lettare å vere flink vidare då.

 

Var på lunsj hjå broren min i dag som var heime med to sjuke ungar, veldig koselig. Godt brød og pålegg, så ikkje noko utskeielse heldigvis.

Steikt ris med kylling, grønsaker, ingefær, kvitløk og chilli til middag. Kjempegodt og sunnt!

 

Ha ein fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2,8k
  • Created
  • Siste svar
Gjest mammamo

Hei igjen. Nattevakt igjen på meg... Og da kommer jeg meg jo ikke i seng i brukbar tid.....

 

Har nå fått opplegget på den kuren jeg prata litt på i går. Det gjelder å holde seg unna karbohydrater. I hovedsak brød, poteter, ris, pasta, kokte grønnsaker. Og ikke minst alt som heter sjokolade, brus osv... Kuren er i hovedsak slik:

Frokost: 2 egg og 2 skiver bacon (tilberedt akkurat slik man ønsker) og et glass Grapefruktjuice

Lunsj og middag: Kylling, kjøtt, fisk, så mye man vil med salat til og et glass Grapefruktjuice

Mellommåltid: Et glass skummet melk eller tomatjuice

 

Blir spennende å se om det virker, og ikke minst hvordan det blir å gå tilbake til Grete Roede etterpå... Men jeg har bestemt meg for å gi den et forsøk. Litt usikker på om jeg bør begynne nå, siden det går mot påske og høytid, og siden kuren skal gå over 12 dager... Men jeg kan vel like gjerne hoppe i det... Må bare kjøpe inn Grapefruktjuice. Den var visst viktig for forbrenninga... Kunne ikke erstattes med annen juice... Ja, ja, dere skal nok få høre hvordan dette går... hehe

 

Skal ha høygravide lillesøster og ei venninne på lunsj i morgen. Har planlagt kyllingsalat med maaaaasse godt. Mmmmm!!

 

Har bestemt meg for å stoppe masinga ang en til til huset er ferdig... Vi er rimelig slitne begge 2 om dagen og innimellom ser han på meg og spør om jeg virkelig mener at vi skal orke å ha en unge til... Og det hjelper vel ikke akkurat at yngstesønnen (1 år) til søstera hans er høyt og lavt og skikkelig trassete ramp... hehe... Men har på ingen måte gitt opp nei... Regner på eggløsning som bare det og har funnet ut at jeg sannsynligvis vil ha eggløsning den uka vi er i syden... :eek: hehe... Snakk om perfekt timing. Så da er det bare å kjøre på og håpe på en baby i februar 2011... hehe... Dessverre er han veldig flink til å hoppe av i svingen... hehe... Ja, ja, blir ingen baby i natt vertfall, siden jeg nå er på jobb :)

 

Ja, jeg setter også veldig pris på dere her inne. Selv om jeg har glimret en del med mitt fravær siste året pga huset. Godt å kunne ha noen å dele frustrasjoner og oppturer med!!

 

God natt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Spennande med den kuren då, Mammamo! Du må holde oss oppdatert!

 

Og perfekt timing for eggløsning! :)

 

Går fortsatt fint her, er heldigvis tilbake til gode vanar.

Men vekta kvir eg meg til i morgon, den blir nok ikkje noko kjekk etter forrige helgs utskeielsar. Magen er fortsatt heilt i ulage etter sukkerinntaket, må berre skjerpe meg å holde meg nesten unna sukker.

 

Svigermor har spurt om å få låne ungane frå i morgon til mandag, og det må ho jo nesten få lov til! :)

Blir godt med litt tid for berre meg og mannen, og litt tid til å slappe skikkelig av. Har vore litt for travelt for meg i det siste.

 

God fredagskveld til alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Vekt i dag var 57,7 kg, så får igjen for utskeielsane forrige helg....Men den går stadig ned over og magen er veldig i ulage endå, så håper den skal gå endå litt ned dei neste dagane.

 

No er ungane reist, og eg og mannen tar oss kanskje ein tur ut og ete i kveld. Skal prøve å velge veldig fornuftig då. Til i morgon har eg kjøpt biff, fløtegratinerte poteter og gode grønsaker. Trur ikkje det blir så ille hvis eg et passelige mengder.

 

Ønsker alle ei fin helg! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig med oppgang, men greit når den kan forklares i allefall. Det er verre med en helt uventet oppgang, syns nå jeg

 

Her har jeg vært lite flink de siste dagene. Tapaskvelden på torsdag ble vel sånn rimelig akseptabelt matmessig, men selvfølgelig blir det mye mer enn på en ordinær dag. I tillegg tre store glass vin og oppmot en halvliter øl.. :eek:

 

Igår ble det godteri, for da var jeg og jentene på kino. Tror det er år siden jeg var på kino med begge to samtidig. 10 biter smågodt på kino, så hadde jeg holdt meg til det hadde det vært forsåvidt greit. Men så blir det litt som du Rosalilje har erfart, at når man først gir etter for sukkersug smeller det ofte skikkelig. Så da ble det 4-5 biter smil på kvelden hjemme.

 

Og idag; litt potetgull og litt sjokolade og litt vin.. Moderat med maten, men huff for noen dager.. Antar vekta blir over 51 nå på mandag :)

 

Det oppløftende er at ting har roet seg på hjemmebane. Rolig storjentunge igjen, og blir mann :)

 

Mammamo: føler på meg det blir baby på deg til slutt.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Så bra å høre at det er litt roligare og hyggeligare i heimen igjen, Rakri! :-)

 

Det er jo ikkje akkurat store utskeielsar du fortel om då, hadde andre ete det i løpet av dei dagane, er eg sikker på at dei hadde syntes dei var kjempeflinke!

Er berre det at ein må vissst vera superstreng når ein skal ned dei siste kiloane når ein i utgangspunktet er ganske tynn...

 

Av og til lurer eg på om det virkelig er verdt det, om eg snart heller skulle vore fornøyd her eg er no, og auka forsiktig opp og heller fokusert på å holde vekta. Men samtidig ligg tanken der at det hadde vore så veldig kjekt å nådd målet først!

 

Var ute og åt ilag med mannen i går kveld på Egon. Tacosalat, kjempegodt!

Masse salat, tacokjøttdeig, litt tacochips, 2 små stykker foccacia med litt smør og litt rømme. Prøvde å rekne det ut og kom til nesten 800 kcal, trur kanskje eg har tatt litt godt i då?

På kino etterpå og såg The Bounty Hunter. Bra film! Hadde med 50 gram sjokolade, det må vel vere godkjent? Kom til 1500 kcal i går, går vere greit det.

 

Stille og rolig her uten ungane. Sov lenge og frokost 11.30. Har jo stillt klokka, så blei ekstra ille då! :)

 

 

 

God palmesøndag til alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen

 

Vil tro du har overestimert en del, ja.. samtidig gjør jo rømme og smør grusomme utslag - helt bortevekk var det vel ikke.. vanskelig å si når man ikke vet mengden

 

Idag en bra dag kalorimessig. Leverte først jentungene på Værnes, de skal til farmor hele påsken. Etterpå kjørte vi andre til en venninne av meg som har fått baby nettopp. Koselig dag. Hadde vært perfekt å dra på tur, men men.. Kan ikke rekke over alt man burde.

 

Å sove til 11.30 er bare en våt drøm her :eek: Å sove lenge her betyr sånn ca kvart over ni.. (mens å stå opp først varierer litt mellom halv sju og åtte).. Jaja.. det blir vel andre tider etterhvert.

 

Ha en fortsatt fin kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Vanskelig å beregne når ein et ute...Men la inn 30g chips, 1ss rømme, 5 g smør, 45 g brød, 200 g kjøttdeig +salaten. Trur kanskje ikkje det var fullt så mykje kjøttdeig, og at eg rekna litt for mykje på salaten, for brukte som utgangspunkt den eg lager heime som eg har rekna ut kcal-innholdet i, men eg har i mais og ananas også, og det var det ikkje der. Men likar bedre å rekne litt for mykje enn å gå og lure på om eg tok for lite i! :-)

 

Er ikkje vanlig å ligge så lenge her heller! Våkna kl.9, som då blei 10 når me stillte klokka. Men godt å ligge og dra seg litt og kunne ta det heilt med ro når det er stillt i huset! Me har nok hatt vår del av tidlige morgonar før, ja. Heilt vanlig at ungane begynte morgonen i 6-tida :eek:

No er det stort sett me som er først oppe og må vekke dei andre.

 

Biff, fløtegratinerte poteter, grønsaker og saus til middag i går, kom på 412 kcal, så ikkje så gale det.

Var på eit møte der det var kaffimat etterpå i går, eg hadde med hvetekringler, påskegule for anledningen. Var også vanlige bollar, skulebollar, sjokoladekake, eplekake og frukt. Eg klarte meg med eit lite stykke eplekake og litt frukt, så fornøyd med gårsdagen.

 

Var og besøkte farmora mi på 87 år etterpå. Ho datt og slo seg på torsdag, var mørkeblå på heile venstre sida av hovudet, i panna og hadde mørkeblå "briller" rundt begge augene.Såg ikkje ut! Er nesten redd det kan vere brudd på kraniet, ho er skikkelig uvel,svimmel,kvalm og kastar opp. Ein lege såg på ho på fredag, og heimesjukepleien går der mange gonger for dagen, men synes nesten det er rart at dei ikkje har sendt ho på sjukehus for sjekk. Det trur eg dei hadde gjort hvis det var ein ung person som såg slik ut....

Berre eit lite hjertesukk herifrå...:)

 

De må prøve å nyte påska no då når de berre har guttane heime. Blir sikkert godt å få ha det stille på kveldane, reknar med guttane legg seg tidlig. Savnar litt det å ha kveld no når ungane er så store...

 

Korleis gjekk det på veging i dag då?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars gamle dame :eek: Ikke lett å bli gammel nei, det skal være sikkert. Faren min er midt i 70årene, og allerede heltidspasient på sykehjem pga Parkinson. Trist!!

 

Veiing gikk ikke bra, men det var akkurat som fortjent og akkurat som forventet. 51.5 idag, dvs opp 600 gram :) Antar det meste er opphoping av de siste dagene med utskeielser, så nå må jeg være forsiktig.

 

Innser det er veldig typisk meg å gå opp i forkant av en høytid / ferie.. Og så må jeg være nøysom når ferien kommer så det ikke blir helt galt.. Legger feks alltid på meg i adventen, mens jeg da holder det stabilt gjennom jula.. Håper å være på 51 blank både før og etter selv påskeferien.

 

Planen for rorbuturen er følgende:

Frokost: 300

Lunsj: 200

Frukt / mellom: 200

Middag: 500

Vin/snop/snacks: max 200

 

Utfordringen er lange og sosiale måltider, og at middag er på kvelden. Tror jeg skal ha rikelig med frukt med, samt gulrøtter. Og så må jeg være flink med vannet. Klarer jeg å holde dette, burde jeg holde stabilt. Gir rom for litt snop, snacks eller vin hver dag for å ikke føle den helt store forsakelsen.

 

Skal snart hive meg rundt med støvsugeren og støvkluten. Har mest lyst å bare bli sittende, for ikveld ble det seint i seng på de små pga Ikeatur og handling på Rema... Får et vennepar som er på gjennomreise på middag i morgen, så tenkte jeg skulle ordne maten nå ikveld. Skal lage vegetarlasagne (fra bunnen av) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Det var trist å høre om faren din! Parkinson er ein grusom sjukdom! :)

 

Ikkje kjekt å gå opp i vekt når ein helst vil ned...

Men hører du har ein god plan for påska, det er nok lurt! Synes det går veldig greit når me berre er heime her hjå oss sjølv, er vanskeligare når ein bur vekke og ikkje kan styre så mykje sjølv. Me skal på besøk til mormora mi på Sunnmøre onsdag til lørdag. Ho er 88 år, men egentlig ganske så sprek og oppegåande, og ho elsker å stelle i stand til besøk. Gode, lange frokostar, flotte middagar med dessert, kaffimat og kaker osv.

Og så blir ho veldig skuffa hvis me ikkje et masse! :-)

 

Skal prøve å velge fornuftig, ete seint, drikke mykje vatn og få i meg ein del frukt.

Turen er og litt utfordring, for då har ungane alltid lyst på litt snacks i bilen når dei begynner å bli leie, så då må eg vere flink å klare meg uten evt smake litt.

 

Er fremdeles "flink" her, har ikkje hatt nokon sprekkar igjen sidan tirsdag, og har egentlig ikkje så veldig søtsug heller. Rart korleis det kan snu, trur egentlig det er litt trøstespising eg driv med når eg et alt for mykje søtt, har vore litt tungt i det siste, men går heldigvis bedre no!

 

Tungt å skulle begynne å ordne i hus og lage middag no...Håper du kan få litt hjelp av din bedre halvdel.Er ryggen bedre då?

 

Men du, vegetarlasagne hørtes spennande ut! Kan du legge ut oppskrift?

 

Ønsker deg ein fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner til sånne gamle damer. Det å spise sakte er vel det beste trikset :)

 

Raskt gjort å putte inn litt ekstra når man er nedenfor.. enten det heller miste matlysten totalt. Har prøvd begge deler for å si det sånn :eek:

 

Vegatarlasagne ja.. min egen oppskrift, så litt på slump, men sånn ca:

 

Tomatsaus:

1 stor løk

4 fedd hvitløk

En stor squash

Ca lik mende gulrot som squash

En boks hermetiske tomater, knuste

Et par ss tomatpure

Vann

salt, pepper, basilikum - evt også andre urter, prøvde med timian idag, det ble bra

 

Alle grønnsakene kuttes i små terninger.

Freser løk og hvitløk i litt smør, så resten av grønnsakene + tomater, pure og vann. Kokes opp, ha i krydder. Trekkes til grønnsakene er nesten møre

 

Ostesaus

Koker hvitsaus på ca 7-8 dl melk (meljevning først)

Så ca 1 dl revet ost

Hvit pepper og salt

 

Så lag på lag i formen, begynner med ostesaus, deretter plater og ostesaus igjen. SÅ fortsetter du med tomatsaus, plate, ostesaus, tomatsaus, plate, ostesaus til formen er full eller du er fri for sauser. Det blir ganske mye

 

Formen stekes ved 220 grader i ca halvtime. Bruker å ta den ut etter 20 minutter og strø litt ost på. Lurt å ha folie på første 20 min så ikke ostesausen blir brun

 

Serverer med en frisk salat, evt brød. Er vel en god slump kalorier i, men den er jo ganske sunn likevel :) Morsomt å lage litt vegetarmat iallefall. Prøver å ha en vegetarrett i uka

 

Mannen er veldig flink å hjelpe til, men i dag var han på ikea og kjøpte nye garderobeskap. Han holder på å pusse opp gangen. Det blir kjempeflott!

 

Bedre i ryggen, men den er jo ikke bra i utgangspunktet, så merker godt det hemmer meg.

 

Vel vel. litt kjapp nettsurfing her før kvelden. Begynner på jobb halvåtte, så er skammelig treg med å legge meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Tusen takk for oppskrift! Hørtes kjempegodt ut! Reknar med den fallt i smak hos gjestane. :-)

 

Dumt at du skal ha sånn problem med ryggen, håpar det gir seg snart!

 

Kjekt å pusse opp litt. Me har lurt på om me skal male om kjøkkeninnredningen vår. Har furu skap, kunne godt tenkt meg å male dei heilt lyse, men er jo ein del arbeid då...Går kanskje an å sprøytelakkere dei, har sett nokon som har gjort det.

Burde kanskje tatt eine badet også snart. (har faktisk 3 bad, greit å kunne vere to og to på kvart bad) Er faktisk 15 år sidan me bygde huset, så begynner jo å bli litt slitasje med 4 ungar som har vokst opp her.

 

Eg har stort sett alltid trøstespist når eg er nedfor, men skulle egentlig heller ønske at eg mista matlysta då sånn som enkelte gjer. Blir jo endå meir nedfor når ein i tillegg skal angre på alt det ein har ete...

 

Nok ein dag som har gått heilt etter planen :)

Godt at eg kom meg tilbake på sporet før påska sette inn!

 

I morgon tidlig reiser me, skal ha med niste, frukt og gulrøtter på turen. Har også tatt med 100 g sjokolade til meg som eg tenkte skulle vare heilt til me er heime igjen. Mulig eg tar litt hvis det blir sett fram noko utenom i besøket, men skal prøve å vere flink!

Dei andre har med seg masse bollar, kjeks og store godteposar i tillegg, så kjente at eg måtte ha noko eg kunne kose meg med og! :-)

 

Har som mål at vekta viser det samme lørdag 10.april som den viser i morgon...

Trur ikkje eg kan ha som mål at den skal gå ned, det ville vere heilt urealistisk. Veit ikkje om eg klarer det, men skal gjere mitt beste.

 

Har internett på Iphonen min, så skal prøve å komme innom med nokre korte rapportar underveis.

 

Då vil eg berre få ønske deg god påske! Håpar du får slappe litt av og kose deg!

 

Klem frå Rosalilje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riktig god påske til deg også :)

 

Ja, jeg er enig i det er urealistisk å gå ned - stillstand er mer enn godkjent!! Jeg tenker også at morgendagens vekt bør holdes over påsken.. Vi kommer jo hjem lørdag, men jeg er i grunnen verre her hjemme enn når vi er på turer sammen med andre.. Liksom litt sånn skapspiser om du skjønner..

 

For ca 6 år siden tok et lengre samboerskap slutt (et forhold mellom faren til jentene og han jeg er gift med nå). De første dagene mistet jeg matlysten helt, så gikk det vel litt i kombinasjon på å ikke ha lyst på mat og det å bare ville la det være.. Iallefall: vekta gikk ned fra 56/57 til 46.5.. Da var jeg egentlig for tynn, i følge mange - men selv var jeg jo veldig fornøyd.. Ser jo nå det ble litt sykelig - men men.. Vil nesten ned dit, men med riktig måte, slik at ikke alle muskler tapes.. Kilo kom raskt på da jeg både traff mannen jeg nå er gift med og samtidig sluttet å røyke.. :) (han synes jeg var for tynn, så han klager ikke på noen kilo mer enn utgangspunktet da vi møttes) Ja, dette ble en lang historie om det å miste matlysten. Virker rimelig fjernt nå.. Blir egenltig mye mer fiksert på hvor mye jeg KAN spise hele tiden.. Skulle ønske jeg noen ganger bare spiste til jeg var passe mett, ikke kalkulere og styre som vi gjør nå..

 

Uten nett til lørdag, så er vi hjemme igjen..

 

Gleder meg til tur, og er sånn halvveis ferdigpakket. Drar rundt 12 i morgen.

 

God påske

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Var framme på Sunnmøre i går kl.15.30. Er ganske fornøyd med første dagen, iallefall tatt i betraktning all den gode maten eg var omgitt av heile dagen....åt ca 1200 med mat som vanlig+eit lite sjokoladekakestykke og 5 sjokoladebitar. Trur d skal gå ganske bra i dag og, utfordringen blir kaffimaten, har bl.a sett ei marsipankake i kjøleskapet....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Sånn passe fornøyd med dagen i dag. Åt 2 skiver til frokost og 1,5 til kvelds, men trekkte opp litt med egg og laks på+litt krepsesalat.1 potet, masse grønsaker,kjøttkaker og saus til middag. omtrent den mengden eg pleier. Blei nok litt for mykje marsipankake som eg frykta+ eit lite sjokoladekakestykke og eit lite stykke gjærkringle...2 sjokoladebitar i dag.

Kunne nok vore flinkare, men det kunne også gått så mykje verre! :-)

 

Fekk gått ein halvtimes tur, godt å komme ut i sol og frisk luft!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Endå litt verre i dag....

Bra til frokost: 1,5 skive

Bra til middag: 1 potet, masse grønsaker og torsk, men kunne jo ha droppa fløyte og 1,5 hermetisk fersken til dessert, då

Ikkje bra til kaffimat: 1 marsipankakestykke, 1 sjokoladekakestykke og 4! vaflar (var veldig små og tynne då, men likevel...)

Ikkje bra til kvelds: 3,5 skiver og nokre julekaker av alle ting!

 

Har hatt skikkelig "ulvehunger" som me kallar det i ettermiddag/kveld, blir liksom ikkje mett/"tilfredsstillt"....

 

Det som er positivt er jo at det berre har blitt to sjokoladebitar i dag og!

 

Håpar morgondagen blir litt bedre, då skal me kjøre heim igjen. Tar med niste og frukt. Me skal innom eit vennepar på veien, men veit ikkje om me får noko å ete der.

Synes det er så vanskelig å snu når eg først har skeia ut, føler liksom alt er ødelagt uansett...Ja,ja skal iallefall prøve!

 

Håpar de andre er flinkare enn meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Går heldigvis litt bedre igjen i dag. Reiste frå Sunnmøre 10.45 og var heime 18.15.

 

Frokost:2 skiver

Lunsj:2 skiver

Middag:3 pizzastykker+ein god håndfull chips

Kvelds:2 skiver

 

I tillegg litt druer, 3 sjokoladebitar, 20 mandlar, 1 julekake og ein porsjon fruktsalat med kremfløte og yoghurt i kaffibesøk hjå eit vennepar som me kjørte innom på veien.

 

Selvfølgelig langt frå noko slankekost, men veit med meg sjølv at det kunne blitt så mykje verre...

Dei andre koste seg med masse godteri, julekaker og bollar, så fort gjort å ete ein god del av det og...

 

Hadde med meg 100 g sjokolade på turen, har fremdeles litt igjen av det! ;) Og då har eg berre ete 3 sjokoladebitar i besøket utenom. Bra til å vere meg med så lite sjokolade i påska!

 

Hadde det kjekt på tur, men er litt sliten no. Mormora mi er sprek til å vere 88 år, men eg hjelpte ho med det meste for å avlaste ho. Fekk operert inn pacemaker for 2 veker sidan. Me hadde med oss sengkle og håndkle sjølv, for at ho skulle sleppe å stå igjen med ein stor klesvask.Det som var lurt med å hjelpe til med maten var jo at eg kunne vere med å styre litt meir kva mat me skulle ha og kva som var i den :-)

 

Bortsett frå 1 glas melk har eg ikkje fått inn nokon kaloriar på drikke, så sparer jo litt der då! Går kun i vatn.

 

Håpar du har hatt det fint på tur også, Rakri!

 

Og de andre, korleis står det til i påska?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme igjen nå, og vi har hatt en helt super tur. Herlig vårvær med sol og ti-tolv plussgrader de to siste dagene.

 

Har nok ikke orket å følge planen min helt jeg heller, blir litt sånn "jeg starter på nytt etter påske- tanke rekka", men uten å ha gått amok da. Eller onsdagen ble det nok alt for mye fordi vi hadde ost og kjeks og vin på kvelden.. "Flere timer" over ostefatene tipper vel kaloriregnskapet for de fleste av oss. Sammen med vin blir det jo langt fra noen slankekost.

 

Ellers har det gått greit til frokost alle dagene, der jeg har klart å holde budsjettet, samme til lunsj. Et par biter sjokolade har det blitt alle dagene, og littegrann potetgull i går.. Vin alle dagene.. Høres jo ut som vi er DE drankerne, men det er vi da altså ikke. De andre hadde med store mengder øl på boks (halvlitere), men jeg liker best å kose meg med et glass vin eller to. Siden vi delte en flaske ble det litt mer enn den vanlige helgemengden. Hjemme igjen nå blir det nok vann resten av ferien. En liten utskeielse som venter: på mandag når jentene kommer hjem blir det pinnekjøtt til middag, har vært en påsketradisjon siden mannen min og jeg ble kjent ;)

 

Totalt sett helt godkjent, men blir sikkert å bruke en uke eller to før jeg er nede på 50tallet igjen.. Men nå er vår og sommer farlig nært, så nå er det ingen kjære mor lengre :eek:

 

Lange dager ute i sola og mye aktivitet iallefall. Fått en del trim i form av gåturer, både med og uten barn :)

 

I morgen håper jeg på en liten sykkeltur med de små

 

Høres ut som dere også har hatt en bra påske. Godt med fri, selv om det er disse dagene som gjør det vanskelig for oss å holde oss til slankeprosjektet vårt!! :confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en herlig vårdag, denne gangen hjemme i byen. Tuslet ned til Nidelven med de små i formiddag, også han som er litt sen motorisk gikk mesteparten selv, er vel en liten km ned dit fra oss. Så ingen sykkeltur idag, men fint at han beveger seg mest mulig selv. En tur ut med dem i ettermiddag også, og i tillegg beiset jeg litt mens de sov. Det ble dagens "trim".

 

Godkjent angående mat, lander på ca 1300 idag. Litt grove vafler sammen med de små var det eneste "usunne" idag (men tenker det er greit nok når røra er uten sukker, og med masse rug og havregryn?)

 

Snikveiing idag viste ca samme som forrige veiedag, men kan jo fort svinge både opp og ned til i morgen - det vet vi vel alle - at det svinger fryktelig!!

 

Som sagt pinnekjøtt i morgen, men utenom det skal jeg være veldig flink framover!! Første delmål er å komme under 50 før 10.mai - da har vi to års bryllupsdag ;):D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Høres ut som du har hatt ei super påske både på hyttetur og i byen!

Ein kan jo ikkje leve heilt så strengt i påska som ein gjer i kvardagen, det går an å kose seg med måte, og det høres det ut som om du har klart!

 

Trur du har vore flinkare enn meg...Føler egentlig at det har gått ganske greit, var eit par kaffibesøk det gjekk litt skeis, men i det store og heile ikkje så aller verst.

 

I dag har vore ganske greit inntak, trur eg. 2 skiver frokost, fiskekaker, grønsaker og potet til middag, ikkje så mykje kaloriar i det. Fekk uventa gjestar til kaffi. Laga vaflar og muffins. Klarte meg med 2,5 vaflar idag og to muffins. Men mine var ikkje så sunne som dine, dei hørtes kjempegode ut! Har du oppskrift?

 

4 sjokoladebitar i dag, og nokre få flak med chips. Før i dag hadde eg lyst på store mengder sjokolade, var så sugen, men klarte heldigvis å la det vere.

 

I morgon skal me i middagsbesøk til gode venner, spent på kva me får servert der. Håpar det er noko som er ganske sunt + at eg klarer å ikkje forsyne meg for mykje. Plerier også å bli litt dessert og kaffimat der, så må prøve å vere flink.

 

Skikkelig sliten i dag, tar nok nokre dagar å hente seg inn igjen etter turen. Er så forferdelig svimmel, nesten problem å stå og gå i kveld. Eit tegn på at eg bør roe ned litt...

 

Sikkert veldig kjekk alder på guttane dine no! Begynner vel å prate litt kanskje?

 

Eg har og pinnekjøtt i frysaren, men trur eg tar det ei helg no snart i lag med raspeball. Det er godt!

 

Nyt siste dagen av påska i morgon! Er ryggen så bra at du skal begynne på jobb igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare et kjapt svar alt for seint ut på kvelden / natten. Siste kveld her uten storunger, så da benyttet vi sjansen til å se film. Gleder meg til de kommer hjem nå ;)

 

Lurer på en ting: 2.5 vafler, betyr det to og en halv plate, eller to og et halvt hjerte/ firkant?? Jeg spiste nok 5-6 hjerter, altså litt over en plate, og det ble kveldsen her. Pluss gulrøtter og en bitteliten hånd potetgull til filmen. Har nok ikke oppskrift på vaflene, gjør det på slump, men røra er ganske grå - så det er godt med grovt i. Kanskje en tredel av rug, hvete og havregryn - evt litt mindre mengde gryn og litt mer av de andre to. Idag hadde jeg også opp i yoghurt med skogsbærsmak og litt rømme - brukte alt av rester bare.. Surmelk oppi er også godt, de blir så saftige. Bruker sjelden sukker i eller bare hvitt mel, men har godt med egg - 4 pr liter væske

 

Ryggen er kjempebra, bare halvebeinet som krangler litt. Blir litt "satt ut" av at et par dager hjemme resulterer i helt bra eller nesten helt bra rygg, mens to dager på jobb parkerer meg helt. Begynner å vurdere omskolering, eller gjøre ferdig videreutdanning (master i spes.ped). Det skal da ikke være slik?? At jeg bare skal kunne jobbe minimalt og så få smerter?? Har såvidt begynt å erkjenne tanken overfor meg selv, igår faktisk.. Veldig usikker, men føler på et vis det beste hadde vært å bare hive seg rundt å søke skole nå..

 

Guttene skravler som bare det, begge to, men den ene litt mer enn den andre.. allerede opptil 6 ord i setningene. Og så kan de et ukjent antall sanger. De synger og synger (ja det gjør jo jeg også da ) Morsomt er det, ofte kommer den ene etter den andre sangen når de egentlig skal sove. Og så kan det hende de avbryter hverandre fordi begge vil gjøre det sjøl (alene)..Hihihi.. du kjenner sikkert til dette du som har hatt så tette barn også..

 

Vel vel - god natt - nå bretter vi armene opp og ser for oss en slank kropp til sommeren :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Meinte nok dessverre 2,5 plate...altså 10 hjerter. Alt for mykje! :eek:

 

La inn alt for i går berre for å sjekke kor ille det blei, men kom faktisk berre til 1633.

Grunnen til det er at frokosten var ferdig 11.30, middag 15.30 og så då vaflar og muffins 18. Så det blei på ein måte både lunsj og kveldsrasjonen. Går ikkje i lengden med desse matvanane her, men i morgon er det heldigvis kvardag igjen.

 

Må prøve dei vaflane dine, er nok ganske mykje sunnare. Skulle vel vere heilt greit å bytte ut skiver ein gong iblant med dei. Bruker du fin sammalt rug då?

 

Trur det hadde vore lurt om du vurderte omskulering ja... det skal jo ikkje vere slik at ein blir så dårlig av å vere på jobb nokre få dagar. Er vel ikkje akkurat lettaste yrket du har heller. Men går det an at du berre søker no, så har du plass hvis du skulle bestemme deg for det? Evt seie frå deg plassen hvis du skulle ombestemme deg? Er vel ein heil prosess å få noko slikt godkjent av Nav og, der går det ikkje akkurat fort som regel...

Er nok best å berre begynne papirmølla hvis du lurer på om det hadde vore det rette.

 

Artig alder guttane dine er i no! Kjekt å ta mykje film å ha som minne frå den alderen. Laga til film til konfirmasjonen til han eldste for 2 år sidan, artig å sjå igjen korleis han var som liten! :-)

 

Spent på middagsbesøket i dag, kjenner motivasjonen er ikkje heilt på topp...

Må prøve å vere flink, for veit at det er mange ting som skal skje i helgane framover med besøk, bursdagar, konfirmasjon og 17.mai, så her er det berre å holde fokus.

 

Ønsker deg ein fin søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen

 

Veiedag i dag viste nøyaktig det samme som sist, dvs 51.5 kg. Alt for høyt tall, men godkjent å ha holdt seg stabil gjennom påsken. Nå satser jeg på en stram uke og å se 50tallet neste mandag :) Et annet mål for uka er å få mer søvn enn jeg bruker å få!

 

Idag kom jentene hjem, og det var godt å ha gjengen samlet igjen. Den ene av gutta løp mot dem da han så dem på flyplassen - rørende å se ;) Vi filmer masse, ja - lagde årskavalkade til jul som vi ga til besteforeldre og tanter /onkler. Artig for dem selv å se også.

 

Jeg skal prøve å skrive opp neste gang hva jeg har i. Hender også jeg har i sammalt fin eller grov - tar som sagt det jeg har..

 

Idag var det herlig pinnekjøttmiddag og litt is til dessert. Kosedag siden hele familien var samlet igjen. Ingen kvelds, evt en gulrot om jeg blir sulten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Så flink du har vore som har holdt vekta gjennom påske! Imponert! ;)

Kjekt når heile familien din er samla igjen, tenker eg!

 

Mitt mål var å ha samme vekt førstkommande lørdag som før påske, så spent på om det heldt...

 

Var flink til frokost og middag i går, men når kakene kom på bordet var motivasjonen som blåst vekk...Blei alt for mykje, at eg ikkje klarer å skjerpe meg!

 

Er som regel kaker og sjokolade som ødelegg for meg. Men vil påstå eg har vore flink med sjokoladen denne påska, mykje mindre enn ellers.

 

Vurderer snopefri (bortsett frå kanskje litt på kino) fram til sydenturen...

Klarer eg det? Eller er det lurt å ete litt?

 

Mykje som skjer i helgane framover med besøk, konfirmasjon og 17.mai, korleis skal det gå :eek:

 

Ikkje sikkert at eg orkar å føre alt inntak heile tida, veit jo ganske godt kva eg skal ha etter kvart. Føler at eg blir alt for opphengt i mat og kaloriar, orkar ikkje å ha det sånn kjenner eg...

 

Lurer også på å begynne å bruke den gamle badeveka mi etter lørdag, den viser kun heile og halve kilo, er jo nøyaktig nok. Lei av å bli deppa for 100 gram opp.

Den viser litt mindre enn den digitale, men likt som dei fleste eg har prøvd hjå andre og på legekontor. Trur eg berre lar målet mitt om 55 kg stå likevel om det ikkje er så langt ned som eg hadde tenkt, så får eg vurdere det når ( hvis) eg kjem så langt.

 

Har fått med oss ei venninne til på sydentur! Var heldigvis plass endå. Det skal bli kjekt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er sannelig ikke enkelt med alle disse spesielle dagene.. Det som er irriterende er at jeg vet jeg kan klare det helt fint, om jeg bare orker å være streng med meg selv. Det er jo veldig tilfredsstillende de gangene man har begrenset seg / holdt seg til planen ;) Men så skjer det jo at man har sine svake øyeblikk / tenker at bare idag skal jeg kose meg... ja, du kjenner vel alle de "gode" unnskyldningene

 

Jeg blir heller ikke helt enig med meg selv om det med å spise litt snop innimellom er bedre enn totalavhold. Jeg har prøvd begge deler, og ender nok på at et par biter feks fredag og lørdag er det beste for meg. Ender fort med det store inntaket slik du har opplevd det med kakene nå i det siste..

 

Jeg har hatt en bra dag ang maten, og satser på å ligge litt lavt noen uker nå. Håper også å få trimmet skikkelig to dager denne uka, i tillegg få inn litt gåturer og enkel styrke hjemme. Begynner å haste litt nå, føler jeg.. Vil så gjerne få av disse 3.5 kg som plager meg sånn.

 

nattinatt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...