Gå til innhold

Nå eller aldri - da må det bli NÅ


Gjest Isabel

Anbefalte innlegg

Gjest rosalilje

Ja, trur nesten det er fordi eg var så fryktelig streng med meg sjølv under dietten at eg har havna i sånne "kakefeller" no.

Ikkje så lurt å vere ferdig med den rett før påske, hadde vore godt å hatt nokre vanlige veker først.

 

Det er liksom enkelte ting som gjer at eg et for mykje. I besøket på søndag sette ho først fram sjokoladekake, skillingsbollar, is og gele. Dette går fint, tenkte eg, skal klare å begrense meg her. MEN så sette ho fram marengskake med vaniljekrem, fløyte og fruktcoctail på. DÅ rauk alle gode forsett!

Samme på påsketuren, gjekk heilt fint til marsipankaka kom fram. Og når eg då først har skeia ut blir det ofte litt av det andre og.....

 

No går alt supert med maten, fekk til og med gått meg ein liten tur i dag!

 

Skal i besøk på lørdag og det er til ho som eg fortalte om som laga all maten mens me satt og venta i 4,5 time. Spent på det besøket...

Men har gitt beskjed om at me kun kan vere 19-22, for det er veldig langt å kjøre, og me skal vidare i besøk neste dag og, så eg orkar ikkje vere så sein. Dessuten skal ungane vere åleine heime. Så då veit ho iallefall kva tidsplan ho har å forholde seg til, så får me sjå, kanskje me berre får me oss forretten? :-)

 

Er visst mange som tenker på kropp og vekt, ho som eg først skulle reise til syden med blei så veldig glad når me fekk med oss ei venninne til, for ho er større enn ho sjølv, og då blei det ikkje så dumt å gå i bikini!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2,8k
  • Created
  • Siste svar

Hehehehe ;) har hørt et "ordspill" der man ønsker vennene sine tykke dersom man selv ikke greier å bli tynne :eek: Ligger noe i det ja

 

Akkurat vært på trening. Det var deilig å få litt puls og bli varm i kroppen. Spent på hvordan det kjennes ut i morgen. Ved bedre mot i forhold til jobb, for nå er jeg like fin fremdeles, etter to dager på. Hjelper jo på at det er litt mindre med klær å kle på alle!!

 

Skal til fastlegen i morgen - lurer på å øke opp til 90 % jobb. Må høre hva han synes også. Neste uke blir jeg borte alle dagene unntatt mandag, for skal inn til sterilisering på tirsdag. Må reise til Røros pga svært lang ventetid her i Trondheim. Blir greit å få det gjort - denne skrale kroppen skal ikke bære fram flere barn - det tør jeg rett og slett ikke..

 

Har hatt en bra dag matmessig - og så føles det jo alltid litt ekstra bra etter trening. Det med søtt / snacks er ikke så lett altså. Er så fryktelig fort gjort å tenke at når jeg først har tatt litt, kan jeg like godt ta litt til.. Til helga blir det kraftige begrensninger på snop, tenker det blir tre ruter fruktnøtt (av den store typen) på hele helga (uka totalt da). Får styre unna snacksen, men ta meg et glass vin på fredag og lørdag. Da holder jeg meg innenfor koserasjonen også.

 

Straks dusj og senga nå her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Spent på korleis du har det i dag etter trening! Håpar du ikkje fekk vondt etterpå, så du kan fortsette å trene!

Og så flott at du ikkje har blitt dårlig etter desse dagane på jobb :D

 

Er nok ikkje lurt for deg å få fleire ungar nei! Eg hadde og veldig bekkenløsning i alle svangerskapa, men det var vekke med ein gong ungane var ute, så eg har vore heldig!

Blir nok ikkje fleire her heller, for eg måtte fjerne livmora for 7 år sidan pga store blødningar. Har ikkje angra ein dag!

 

Huskar ikkje om eg har sagt at eg er med i eit forskningsprosjekt der dei testar ein medisin mot ME? Halvparten får medisin og halvparten saltvatn, ingen som veit kven som får kva. Har ikkje merka noko bedring, så blei veldig overraska i dag, for eg fekk vite at eg har faktisk fått medisin...

Litt skuffande at den ikkje har virka på meg...Mange som har blitt bedre av den.

Men eg får kanskje vera med vidare i studien og få litt større dose og litt oftare påfylling, så kan endå få effekt. Får vite i løpet av sommaren om eg får fortsette.

 

Går fint med maten her, men har begynt å notere igjen, for eg ser at eg faktisk får i meg for lite når eg ikkje gjer det. Tok ein sjekk i går kveld og låg alt for lavt.

 

I besøk til bestemora mi som ramla og slo seg sånn før påske, kjem seg sakte men sikkert og blåmerka er snart vekke heldigvis.

Ho har alltid godteri til oss når me kjem, men eg var sta i kveld og smakte ikkje noko endå det stod masse på bordet framfor meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så BRA å stå over snop!! Det går når man virkelig vil :D

 

Bare støl etter treningen i dag, men ikke vondt, så det er jo bra. Har imidlertid vondt nå, etter litt knekking hos kiropraktoren. Kjenner at halbeinet står annerledes, og håper det betyr at det snart står slik det egentlig skal være. Fikk sykemelding 20 % en måned til, og da tenker jeg å prøve full jobb. Gikk ikke an å ha bare 10 % sykemeld. Men greit nok med den dagen i uka så lenge jeg er i startfasen både med trening og behandling.

 

Skuffende med den medisinen ja :) Hadde vært bra om de fant noe som virket ordentlig!!

 

Bra med maten idag også. Lagde fiskesuppe til middag og idag, som falt i smak hos alle. Eller de minste er det jo så som så med. En dag er gulrot godt, den neste ikke.. samme med fisk, potet, "sausen" osv :eek: Brukte posesuppe som basis, så supplerte jeg med fisk, potet, gulrot, vann, fiskebuljong og rømme. Kjempegodt ble det!! Prøver å ha litt vegetarmat, minst en gang i uka, gjerne flere. (altså mat uten kjøtt eller fjærkre, mens fisk er lov) Så dette blir nok et fast innslag der.

 

Lurer på komme meg tidlig i seng idag. Gutta våkner rundt klokka seks nå. De skravler og ler sammen, og kan godt være i senga minst en halvtime før de vil opp, men det blir jo ikke særlig med søvn etter seks, siden vi er på samme rom fortsatt..

 

Må bare gjøre litt mer papirarbeid først (jobb)

 

God natt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Så bra at du ikkje blei dårlig etter trening!

Og sikkert lurt å ha 20 % sjukemelding litt til. Om ikkje anna får du frigjort litt tid til trening, og må no vera godt å ha ein dag for seg sjølv og, ellers er det vel enten jobb eller fullt hus heime.:-)

 

Hørtes god ut den fiskesuppa! Reknar du ut kaloriar i sånt eller tar du det litt sånn ca. Vanskelig å vite kor mykje det inneheldt og kor mykje ein kan ete...

 

Har fått gått meg ein tur i dag, testa ut å gå litt lenger og litt fortare enn eg pleier, så spent på om eg blir dårlig no etterpå.

 

Skal ha kyllingwok til middag i dag, synes det er supergodt og er jo veldig sunnt då!

 

Går veldig fint med maten no, ikkje noko søtsug i det heile tatt. Rart korleis det kan skifte...

 

Godt med helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Målet mitt var å ha samme vekt i dag som før påske, og det hadde eg akkurat, så må vel vere fornøyd med det.:D

 

Ikkje det at vekta var så lav 57,7 kg, var jo ei stund godt nede på 56-tallet, men har iallefall klart meg greit gjennom påska.

 

Hvis eg skal oppsummere, så har eg skeia ut til 4 måltid sidan 23.mars, og då har eg gjort det skikkelig og, men er jo ganske så mange måltid utenom som har gått kjempebra då! :)

I tillegg har eg ete litt sjokolade i påska, men mykje mindre mengde enn eg vanligvis ville gjort.

 

Woken i går blei kjempegod!Hadde oppi kylling,gulrot,blomkål,brokkoli,hodekål,rødløk,kvi tløk,ingefær,chilli,minimais,vannkastanjar, lett kokosmelk og soyasaus.

 

Spent på besøket i kveld..Må jo nesten passe på å ikkje vere så veldig sulten når me kjem dit, i tilfelle det går mange timar før me får mat...Kan jo håpe ho har planlagt litt bedre no når ho veit at me må gå kl.22.

 

Litt rare invitasjonar og, synes eg. Ho har invitert mange par, men eit vennepar av oss der er berre kona invitert. Blir litt spesiellt! Ho takka nei, er 1,5 time å kjøre kvar vei,ikkje så kjekt det åleine ein sein kveld.

 

Nydelig vær her i dag, skal prøve å få gått meg ein tur!

Savnar så veldig å sykle, pleide å sykle nesten 1 mil opptil 5 ganger i veka. Vurderer om eg skal kjøpe meg ein elektrisk sykkel, det måtte jo vore genialt!

 

Lurer på kor alle dei andre som er med på tråden er?

 

Håpar du får ei fin helg! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med at du holdt målet ditt :D

 

Igår gikk nesten etter planen. Ble kanskje 10-12 salte gullfisker (sånn potetgulltype)Er jo stortsett bare luft, så kan ikke ha blitt mange grammene. Og tre "biler". Ellers holdt jeg meg til planen, med tre biter sjokolade og ett glass vin :) Ikke noe snop mer denne uka, og er alt jeg har inntatt denne uka totalt sett. Det er da noe :)

 

Skal ut å gå littegranne nå, og så gjøre litt styrke på matta her hjemme. Planlagt en økt på en times tid i morgen, ca 20 min oppvarming og 40 min styrke.

 

Fin i formen ellers. Kjennes ut som om halebeinet langsomt blir bedre :)

 

Ha en fin dag.. Tipper de andre bare har laber motivasjon! Så om dere leser - kom med noen ord da!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er jeg!

 

Helt rett som du sier Rakri, laber motivasjon! :) Har ikke vært inne her på flere uker nå tror jeg, mistet motivasjonen helt i en sving her :) Det ble litt for travelt, litt for mye som skjedde og vekta viser fryktelig høye tall. Har vært i bremen fra onsdag til lørdag og det var nok også med på att jeg gav f.......... i hele slankeprosjektet for der visste jeg att det ble myyyyye øl og god mat. Men nå er påsken over, brementuren er over og jeg er så tung som jeg ikke har vært på mange år, så NÅ må ermene brettes opp!!!!

 

Dere har jo vært kjempeflinke både til å holde vekten og holde liv i tråden når vi andre svikter! Har lest gjennom det dere har skrevet nå, og motivasjonen sniker seg sakte (og forhåpentligvis sikkert) tilbake! Takk for att dere er her! :D

 

Så bra att du er bedre i ryggen Rakri! Vær nå bare litt forsiktig att du ikke trener for hardt med en gang. Var det i morgen du skulle til steriligsering? Lykke til i tilfelle! Jeg gjorde det for 6 år siden, var da fast bestemt på att jeg ikke ønkset flere barn, og har heller ikke angret ett sekund!

 

Så synd att ikke medisinen virket på deg Rosalilje, men det kan jo være att en annen dosering virker bedre :) Får håpe du får fortsett i utprøvingen. Du må også fortelle hvordan det gikk i besøket i går kveld! Er spent på å høre, virker til å være noen rare mennesker!

 

Nå stråler solen her hos oss, og ca 15 grader ute så burde vel ikke sitte inne på dataen. Men var bare nødt til å gå inn her å prøve å lese meg til litt motivasjon, og det klarte dere å gi meg! Kanskje jeg skal ut å gå en tur nå.............

 

Ha en fortsatt strålende dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sukk.. Idag har jeg sittet i hall i over 7 timer og sett på turnkonkurranse.. det ble litt mye ja!!! Bronsje til gruppa til dattera mi :) :) :) men alt for treg avvikling, og ergelig å bruke en dag i nydelig vær til å sitte inne, men men.. fint å få se på, sjelden konkurransene er her i kretsen.

 

Sterilisering på tirsdag. Blir fint å få det gjort

 

Ny uke med nye muligheter. Er fornøyd med uka, bortsett fra at det bare ble 5.7 trimpoeng. De to idag gikk ut på grunn av at dagen ble litt annerledes enn planlagt!! Men det har gått supert med mat, vin og snop denne helga. Håper det betaler seg i morgen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Hei Sassa, så kjekt å høre frå deg igjen!

Har lagt merke til at når nokon blir vekke ei stund,er det ofte fordi det går litt dårlig med slankinga :-)

Høres bra ut at du er klar til å fortsette no. Berre gløm påska og turen og start opp med friskt mot og sjå framover! Alt er mykje lettare no når det er vår, synes eg. Heldigvis lenge til neste høgtid, det blir ofte litt for mange dagar med alt for mykje god mat!

 

Så flink du har vore med både mat og trim i helga, Rakri!

Og bra at halebeinet stadig blir bedre! :-)

 

Besøket i går gjekk mykje bedre enn forrige gong, men er jo langt frå sånn som eg er vant til at det er når me er bedt til nokon....

 

Me møtte presis kl.19, då blei me møtt av mannen i døra, han var på vei på butikken for å handle og etterpå måtte han inn og stryke skjorta si og bytte sa han. Då tenkte eg at dette blir akkurat som sist gang..

Men når me kom inn var bordet nesten ferdig dekka, vertinna var ferdig kledt og hovudretten var begynt på.

 

Så begynte ho å lage forrett, kunstferdig dandert på kvar sitt fat. Dei fleste gjestane sat i stova og prata, nokon var utom kjøkkenet litt i tur og orden og hjelpte litt til og prata litt.

21.10 blei me bedt til bords, og var berre akkurat ferdige med forretten når klokka var 22 og me hadde sagt at me måtte gå. Vanskelig å bryte opp då, så me følte me blei nødt å bli til hovudretten var ferdig, då var klokka blitt 23.15. Var jo forsåvidt lurt å måtte gå då, for gjekk jo "glipp" av alle kakene som då skulle serverast...:-)

 

Men me hadde 1,5 time å kjøre heim, og eg orka rett og slett ikkje å vere lenger.

 

Veldig god mat då! Ingenting å seie på det iallefall!

 

I dag har me vore i bursdagsbesøk. Blei 2 kakestykker og to skåler med fruktsalat. Ikkje akkurat så veldig flink, men samtidig kunne det gått så mykje verre med alt det gode som var der! :D

 

Har fått gått meg ein tur både i går og i dag, nydelig vårvær her!

 

God natt, ønsker alle ei fin, slank veke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med bronse til jenta di, Rakri! :) Kan tenke meg att det frista meir å være ute i dag ja, i stedet for i en hall, men får satse på flere fine dager fremover!

 

Hørtes ut til å være ett spesielt selskap Rosalilje, men sikkert koselig fordet :)

 

Her ble det ingen gå tur, men spillte fotball med ungen i en halv time og da var jeg helt svett og pest. Fortsatte med 20 min på ergometersykkelen og litt annen trim, så er fornøyd med å være igang igjen :D Bare håper det varer noen mnd nå før motivasjonen forsvinner igjen. Skal også, på ny, prøve å komme meg i seng tidligere. Tok dataen med i sengen i kveld, la meg kl 22 og skulle se Himmelblå på nett-tv, men det gikk jo selvfølgelig ikke så nå tror jeg att jeg legger dataen fra meg og sover.................

 

God natt, og ha en flott og slank uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Så bra at du er i gang igjen, Sassa!

Ein god følelese!

Var rart at du ikkje fekk til å sjå Himmelblå, for eg såg det i nettTv i den tida. gjekk heilt fint her.

Me har faktisk ikkje brydd oss med å skaffe oss boks eller parabol, så har ikkje sett "fjernsyn" på 1,5 år. Men ser jo på Netttv då, finn jo det aller meste der.

Har ikkje savna det i det heile tatt!

 

Gratulerer med bronsje til jenta di Rakri! Men ikkje kjekt å sitte inne ein heil dag i dette nydelige vårværet. Får håpe det heldt seg sånn lenge!

 

I kveld skal eg ut å ete med nokre venninner. Fann menyen til der me skal på nettet. Det står egentlig mellom ei kremet kyllingsuppe eller kyllingsalat, vil ikkje bestille ein heil hovudrett. Trur eg endar på kyllingsalaten, redd dei har hatt ein del fløte i suppa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere

 

Veiedag idag viste 400 gram ned :) 51.1 kg med andre ord.

Håper å fortsette i samme tralten, og gå ned neste uke også :D Hadde vært fint å se 50tallet først (det blinket innom i dag et kort øyeblikk, men det gjelder jo ikke)

Blir vel labert med trim pga operasjon imorgen, men får være ekstra flink med maten da!! Motivert nå!

 

Vi ser lite TV her også, mest serier på DVD, koser oss ofte med en episode Frasier / Kongen av Queens / Seinfeld eller lignende. Nyheter leser vi jo mest på nett eller i avis likevel, og styrer unna alt av Reality. Men Himmelblå må vi ha med oss. Hun som spiller Karoline er fra samme lille sted som mannen min, så da er det jo "kjenning" av han.

 

Kos deg ute! Vi blir sikkert å spise ute på Røros i morgen etter operasjon. Er sikkert sulten da, for må faste fra kl 24 inatt. Operasjon etter 12 en gang. Det verste blir vel å ikke kunne drikke. Blir veldig tørst siden jeg er vant med mye vann

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg vært ute og sykklet/gått meg en god tur i det flotte været! Herlig å være igang igjen ja!!! :) Har lagt inn maten for i dag, og får nok i meg litt lite kalorier når jeg er streng med meg selv, men skal prøve å legge inn litt fremover for å finne ut av det :) Kjenner jeg er motivert i dag, og iallefall etter hva vekta viste i dag :D

 

Men, men det er bare til å stå på!

 

Rosalilje, kos deg ute! Kyllingsalat hørtes veldig godt ut! Det var nok noe med overføringen på nett tv som ikke funket helt i går, for jeg prøvde å se andre programmer også uten å få det til. Her står stort sett TV på hele dagen, men jeg har mistet kontrollen over fjernkontrollen (den har mannen tatt) så da er det ikke så mye jeg ser på.

 

Rakri, lykke til med operasjonen! Jeg hadde en del vondt de første dagene, men en vennine av meg kjente ikke noe særlig etterpå så du (og vi andre) får krysse fingrene for att det går lett for deg! Lykke til! Gratulerer med nedgang forresten! Nå skal vi fortsette den veien alle!!!!!!!!!!!!!!

 

Ha en strålende kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Koste meg ute i kveld! Det blei kyllingsalat, den var kjempegod og trur den var ganske mager også. Masse grønn salat, rødløk,paprika, kyllingfilet i skiver og ein eple -og karridressing på+litt brød til.

 

Lurt å legge inn alt ein periode, Sassa. Både forsi det er lett å få i seg for lite hvis ein ikkje noterer, og fordi det ikkje er så enkelt å putte noko ekstra i munnen når ein veit at det vil vise i regnskapet.

 

Lykke til i morgon, Rakri, skal tenke på deg! Håpar alt går fint!

Og gratulerer med flott nedgang! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Havnar på litt over 1200 kcal i dag. Tenker å ligge på ca 1250, for eg reknar ikkje hvis eg et gulrøtter til "snacks", så havnar ca på 1300 hvis eg tar med det. Har også fått gått meg ein tur i dag, utrulig deilig å klare å komme seg ut fleire dagar på rad no! Håper det varer!

 

Grilla ute til middag i dag. Dei andre åt hamburgarar, laga løvbit av kalkun med ris og grønsaker til meg. Veldig godt!

 

Kjem nettopp frå foreldremøte der dei serverte sjokoladekake og masse sjokolade, men eg stod over! Veldig fornøyd! :D

 

Håpar det har gått bra med deg i dag, Rakri!

 

Fremdeles god motivasjon med trim og mat, Sassa?

 

Ønsker alle ein fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada Rosalilje, motivasjonen er her og det har godt greit med maten trur eg. Har ikkje fått lagt det inne her ennå, men har nok fått litt lite i dag også :D Hadde tenkt meg på aerobic i kveld, men fikk hjem en jente som hadde "krasjet" på sykkel så da ble det trøsting og vindusvask istedet :) ganske fornøyd med å ha fått vaska vinduene iallefall selvom samvittigheten hadde vært bedre om eg var på aerobic.

 

Så flott att du kommer deg ut! Det er herlig nå i dette vårværet! Får satse på en tur i morgen eg :)

 

Ha en fin kveld, håper Rakri har det etter forholdene bra! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Uff, håper det går bra med jenta di!

Min erfaring er og at hvis eg ikkje legg inn får eg som oftast litt for lite kcal.

Fyller ofte opp med litt valnøtter hvis eg ikkje har fått i meg så mykje som eg skal når kvelden er kommt.

 

Rett under 1300 kcal i dag.

Fekk gått meg ein kort tur i dag og. Fekk sms mens eg gjekk om eg ville bli med ein liten handletur med ei nabodame etterpå, koselig det!

Men både gåtur og handletur er nok i meste laget for meg, så har vore heilt elendig etterpå.

Spørs om eg tar meg litt for mykje ut om dagane, men er SÅ godt å komme seg litt ut i det nydelige været!

 

Steikt laks med sitronpepper til middag, det er godt det! :-)

Og jordbær til dessert! Handla på Ica i dag, 40 % på alt av frukt og grønt. Var faktisk veldig gode, ikkje alltid det så tidlig på sensongen.

 

I morgon skal eg ein handletur i lag med mora mi, håpar eg er litt meir opplagt då.

Tenkte å legge meg no så snart eg har fått ungane i seng.

Me pleier alltid å kjøpe oss lunsj og kose oss når me er på tur i lag, men då tar eg det berre som middagen i morgon, og så tar eg noko lett på ettermiddagen.

 

Føler eg er skikkelig i siget no, håper det kan gi seg litt utslag på vekta og! Mister lett motivasjonen hvis eg ikkje ser at det hjelper....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere

 

Det ble litt komplikasjoner under inngrepet igår, så jeg måtte bli der over natta. Kom hjem for et par timer siden. Går greit nå, men det er selvfølgelig vondt, og så ble det litt ekstra "snitting". Fikk også bekreftet at det ikke er bra der jeg ble operert for brokk i fjor - så hun anbefalte å få operert der på nytt. Blir ikke riktig enda, for å si det slik :eek:

 

Snikveiing i går viste 50.9 :) Håper det fortsetter å tikke nedover :) Som deg Rosalilje mister jeg motivasjonen veldig raskt dersom resultatene uteblir!!

 

Ja, sykkelkrasj og andre småuhell hører nok til på våren.

 

Turnejenta tatt ut til å prøve seg på apparatturn (hun går på tropp nå) På apparat konkurrerer de individuelt. Spent på om hun får bli med der, hun veldig lyst. Men akkurat nå innebærer det trening med begge gruppene, dvs 12 timer i uka :eek: mye for en 11åring, men er nok bare i en kort periode. Skulle hatt bare halvparten av den muskelmassen hun har!! Dere aner ikke hvor gjennomtrenet hun er!! Sukk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Så dumt at det blei komplikasjonar og litt ekstra under inngrepet, Rakri! :-(

Håpar det går bra med deg no, og at det ikkje blir noko meir.

Litt irriterande at ikkje det blei bra etter brokkoperasjonen då, ikkje noko kjekt å måtte gjere sånt fleire gonger, sjølv om det ikkje er så stort inngrep...

 

Bra vekt då! Kjekt å sjå "nye" tall! :)

 

Tenker jenta di er bra trent, ja! Men 12 timar i veka blir no fryktelig mykje, både for foreldre og barn. Godt det berre er for ein periode.

 

Håpar du ikkje har så alt for vondt, og at du får sove godt i natt!

 

Natta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff Rakri, ikke kjekt med komplikasjoner! :) Får satse på att fortsettelsen går bedre da! :) Lykke til iallefall! Og vekten er jo fin................

 

Sliter med å komme opp i kalorier ja, tok tipset ditt Rosalilje og spiste litt valnøtter nå så da er jeg oppe i 1450 kcal i dag. Bør nok ha enda litt mer, men får jobbe med saken:) Nå i kveld har jeg bakt proteinbrød, var ganske godt men veldig luftig rett og slett litt rar konsistens syns jeg. Leste på en annen tråd her om en som hadde bakt knekkebrød med oppskrift fra GR, men finner den ikke i oppskrifter her. Er det noen av dere som har den??? Synes det er gøy å prøve litt nye ting.

 

Det går bedre med jenta vår ja. Kan fortsatt ikke bøye fingen, men ringte legevakten i kveld for å høre om det var vits å ta røntgen, og det mente de det ikke var, så da får vi bare vente til det går over. Det er helt sant Rakri, att det er slik som følger våren men har egentlig vært skånte for de verste fallene her. Litt rart att begge de to minste her da har hatt skikkelige fall på sykkel på under en uke nå.

Men det vil som regel gå godt! :) (Heldigvis)

 

12 timers trening på en 11-åring hørtes fryktelig mye ut ( mye uansett alder egentlig) men det er rart hva de klarer når de synes det er gøy. Kan tenke meg att hun er gjennomtrent ja! Turn må jo være en veldig flott trening for hele kroppen!

 

Skal prøve å komme meg i seng før kl 23 i kveld, så da sier jeg god natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper fingeren er bra i morgen da :)

 

12 timer er bare akkurat nå altså, det vanlige er 6.5 timer. Vi bor sentralt, så hun går ned selv, og noen ganger hjem igjen også, om det ikke er sen trening. Vi har et annet foreldrepar vi deler kjøring med, så det blir bare en eller to ganger med å hente i uka. Det går bra ja!!

 

Ser i barnehagen med de barna jeg jobber med, at mange av barna som trener turn har veldig bra motorikk. De jobber jo mye med balanse og koordinering, samt kjernemusklene. Skal melde småguttene på til høsten, særlig han som er sen motorisk vil nok ha godt av det.

 

Mistenker i grunnen at jeg også ligger litt lavt i inntak, men tar det vel igjen på helgene likevel :eek:

 

Tar nok straks litt "sovecocktail" (smertestillende) og håper på en bra natt med søvn!!

 

God natt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Har vore på handling i dag med mora mi, så nå er eg fullstendig utslitt!

Men me hadde det veldig kjekt, og fekk ordna mange småting, bl.a litt som eg treng til sydenturen.

 

Ho hadde lyst på kyllingnuggets og pommes frites til lunsj, og eg kjøpte meg ein kyllingsalat med vatn til :-)

Glad eg klarer å velge fornuftig no, går veldig fint om dagane med maten.

 

Korleis går det med dokke andre då?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du er så flink, med et par unntak, å velge fornuftig!! Kjempeflink er du!! Sikker på at du kommer i mål tilslutt. Det hadde nok gått raskere om du hadde vært i stand til å røre deg mer.. Men siden du ikke kan det, tar det bare en evighet ekstra.. Du skal se at du når mållinja :)

 

Her får jeg i meg alt for lite disse dagene. Dårlig matlyst og fortsatt mye luft i hele kroppen etter opersajon (dvs verk spesielt i skuldrene). Lite inn og lite ut, for å si det sånn :eek: Går seg vel til etter hvert, tenker jeg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...