Gå til innhold

Nå eller aldri - da må det bli NÅ


Gjest Isabel

Anbefalte innlegg

Gjest rosalilje

Takk for skryt! Er vel ganske flink i kvardagen, så hadde det ikkje vore for ein del utskeielsar i besøk og feriar hadde eg vel vore i mål for lengst!

Men får berre stå på vidare, har ikkje tenkt å gi meg iallefall :-)

 

Høres ikkje godt ut slik du har det :)

Reknar med det var kikkhullsoperasjon då sidan du slit med luftplager? Har ikkje prøvd det sjølv, men har hørt at det er grusomt mens det står på.

 

Håpar du blir bra igjen fort! Du får prøve å få i deg litt iallefall, kan jo hende du får ein gledelig overraskelse på vekta då om ikkje anna. Aldri så gale at det ikkje er godt for noko?

 

God natt, håpar du klarer å få sove, så er det kanskje litt bedre i morgon! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2,8k
  • Created
  • Siste svar

I ferd med å finne sengen her også.

 

Foreløpig er det opp på vekta :) Merkelige greier. Men blir vel litt opphoping av både det ene og det andre etter slike inngrep. Noe får jo i meg da. Sikkert et snitt på 7-800 disse dagene. Drikker mye, og har "begynt på" biola for å få ting igang.

 

Var kikhull ja. Problemet som oppsto var at hun ikke kom inn der man skal komme inn pga store arrvev etter brokk. Derfor snitt nederst i buken også. Er masse bandasjer fra navlen og nedover, så spent på hvordan det ser ut under!!

 

Skal ta smertestillende, og så legge meg. I morges var jeg oppe en time sammen med ungene, og hjalp til med påkledning og slikt. Sliten og kvalm etterpå, og la meg, og sov helt til 12.15 :) Deilig!!

 

Skryt er velfortjent, og en utskeielse her og der skal det da være. Man skal jo leve også, ikke sant :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg på skrytet jeg, Rosalilje. Synes også du er utrolig flink til å velge sundt! :) Har litt å gå på der jeg gitt! :)

 

I går var jeg i klubb og klarte å begrense meg veldig bra i forhold til hva jeg pleier synes jeg. Fornøyd med det! :) Startet uken bra i forhold til trim, men det har ikke blitt så mye som jeg hadde håpet på. Men, men, kan ikke klare alt første uken.........bedre lykke neste uke :)

 

Skal jobbe i helgen, så da blir det iallefall bevegelse og ikke stillesitting.

 

Håper det går bedre for hver dag med deg Rakri, så får det bare ta den tiden det trenger på å bli bra!

 

Ha en strålende helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Her er det full kontroll foreløpig og, satsar på å klare det gjennom helga og.

Skal på jentekveld no etterpå. Veit at det blir servert pizza. Har 600 kcal til gode no, så tenker eg tar 2 pizzastykker og evt litt salat hvis det er det og. Det må vel vere greit kalorimessig?

 

Har akkurat kjøpt meg elsykkel!

Kjøpte ein som var 9 mnd gammal, betalte 5000,- trur det var eit veldig godt kjøp! Ny pris er frå ca 10000,- og oppover.

Var ute og prøvde den litt, heilt fantastisk, trur det skal bli kjempebra!

 

God fredagskveld, kjem innom med vekt i morgon tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, her varte kontrollen til ca kl 21.. Så ble det noen et par biter ekstra sjokolade og en del potetgull, ganske mye i grunnen, minst 50 gram :) Vi så film på vårt nye lerret. Stor filmopplevelse da!! Men ikke vin siden jeg har tatt en del smertestillende. Har vel hentet inn de "tapte" kaloriene fra uka :eek: Søren altså!! :)

 

Gratulerer med ny sykkel. Høres supert ut!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Det er sånn som skjer, Rakri, at det blir litt meir enn ein hadde tenkt. Berre gløm det og fortsett vidare, ikkje la det ødelegge resten av helga og. :-)

 

Tok 3 pizzastykke i går, for dei var så bitte små, og salat ved siden av.

Etterpå

var det mange skåler på bordet med smågodt, snacks og chips. Åt ikkje noko, og det gjorde meg faktisk ingen ting! :)

Dei andre åt godt og drakk også ein del brus, vin og forskjellig anna godt i glasset, så dei fekk nok i seg ganske mykje meir kaloriar enn meg!

 

Fekk lønn for det i dag då, vekta viste 57,1 kg og ned 600 gram :-)

 

No skal eg ut og prøve sykkelen, er veldig spent!

 

Ellers blir det nok ein rolig dag med pizza heime i kveld, så satsar på å holde meg til 1300 kcal i dag og.

 

God lørdag til alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempebra resultat :) velfortjent!!

 

Kos deg med den nye sykkelen din!!

 

Her blir jeg stadig med mobil, samtidig som jeg stadig kjenner det river og sliter i det nedereste snittet.. Tar nok den uka ekstra å komme i vanlig form som hun forespeilte meg.

 

Mulig jeg har nevnt det før, men vet om noen andre som har tvillinger - og som meg - plages med mye magehud. Hun har nettopp fått innvilget gratis operasjon. Tror jeg skal prøve meg på det etter hvert :) Men ikke nå :eek: Nå ser jeg fram til å komme meg på jobb. Skal prøve meg på 100 % jobb fra 8.mai

 

Prøve på moderat resten av helga. Men har allerede spiste en liten liten brownie til kaffen :eek: Bakte sammen med guttene en kake som skal til turngruppa. De får ikke godteri enda, men har begynt å få kake. Og så ble de så glade for at vi lagde kake (for det gjør vi aldri omtrent). Så da syntes jeg vi måtte lage en kake til oss selv også, sånn at de fikk smake... Jaja. Blir ikke snop i kveld iallefall !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Kan tenke meg at det blir litt hud til overs etter den magen du hadde ja! :eek:

Du har vel fått nok av operasjonar akkurat no, men er jo sikkert verdt å ta det opp med legen og søke om du kan få det dekka hvis det plagar deg veldig.

 

Brownies er jo berre SÅ godt! Flink du var som berre tok ein liten bit!

 

Klarte meg gjennom gårsdagen og, har lagt meg på ca 1300 kcal no som eg har klart å gå litt turar. I går sykla eg faktisk 9 km, blei mindre sliten av det enn av å gå 2-2,5 km som eg pleier. Hadde med jenta på 10 år, og ho hadde ikkje sjanse til å holde følge med meg, så eg måtte heile tida vente på ho. Blei litt av ein fart når motoren koblar inn, er faktisk nok at eg heldt trøene i gang.

 

 

I dag blir det kylling stroganoff gryte til middag. Var på Ica i går, og der hadde dei 40 % på alt fra den stolte Hane. Håpar den er god, inneheldt berre 294 kcal pr. porsjon.

Så skal me på eit møte der det er mat etterpå, dei pleier å ha frukt også, så satsar på det, evt eit lite stykke av noko i tillegg.

 

Veit ikkje om du såg nyhetene på fredag? Dei hadde ein reportasje om skuleskipet Gann som reiste til Newcastle med folk og skulle hente andre heim igjen no som det ikkje går fly. Det er det skipet der sønnen min går på skule, artig å sjå det på fjernsynet. Utrulig flotte lærarar ombord! Han fekk faktisk bu hjå ein av dei i helga mens båten er vekke, for han skulle ta dykkersertifikat i helga. Håper han er forsiktig, mor er litt bekymra!

 

Korleis går det med deg då Sassa? Og Mammamo, kvar har du blitt av?

Håpar de har det bra!

 

Ønsker dokke ein fin søndag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og god morgen :)

 

Endelig en skikkelig nedgang: 50.4 kg idag :) Ned 700 gram

 

Sjelden jeg har nedgang to uker på rad (ned 400 gr sist). Kan jo være et ekstra nedhopp nå pga lavt inntak noen dager i uka, men håper det holder seg her.. Er jeg veldig flink håper jeg å banke vekta under 50 snart!!

 

Satser på en moderat uke, og at jeg kommer igang med å gå litt tur iallefall!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med flott nedgang begge to! :) Eg hadde og klart å ta av mesteparten som kom på etter Bremen turen, så er fornøyd med det! :)

 

Hørres gøy ut med sånn sykkel Rosalilje! Sikkert herlig å komme seg litt mer rundt i frisk luft! Er fortsatt imponert over din standhaftighet!

 

Her ble ikke helgen helt slik jeg hadde tenkt med måtehold, men ikke noe å gjøre med det i dag. Har vel ikke hatt en helt opptimal dag i dag heller, og det blir lite tid til trim fremover, men skal lete langt inn i sjela og prøve å finne tilbake motivasjonen.:) Har masse selskaper/konfirmasjon å se frem til så det kan vel holde hardt.

 

Så bra att du begynner å komme deg Rakri, men vær nå forsiktig slik att gjør for mye for tidlig!

 

Ha en fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Beklager at eg har vore litt fraværande, har rett og slett vore litt travelt siste dagane!

 

Først av alt: Gratulerer med nedgang til dokke begge!

 

Ligg fremdeles på 1250-1300 om dagane, endå eg var i besøk både søndag og i går. Fornøyd med det! Klarte meg med litt is på søndagen, og i går var det først middagsbesøk, åt ein normal porsjon, etterpå litt is til dessert og eit lite sjokoladekakestykke til kaffien.

 

Når eg ser framover er det tre utfordringar som eg veit om hittil.

Første er no på lørdag, då feirer me 14 års dagen til eldstejenta.

Blir først pizza og salat, etterpå litt kaker og dessertar.

Tenkte eg skulle vera veldig flink og fornuftig då.

 

Søndag er me bedt i kaffien i konfirmasjon. Då har eg faktisk bestemt meg for å kose meg litt! :-) Satsar på at det ikkje ødelegg for mykje.

 

Og så er det jo 17.mai då. Blir nok litt utskeielse den dagen og, men skal prøve å holde det på eit fornuftig nivå, skal jo reise til Syden berre nokre dagar etterpå, hvis flya går normalt då vel og merke.

 

Blir vel kanskje litt meir som skjer også, men då skal eg isåfall prøve å vere superflink!

Har ikkje ete snop eller snacks sidan påske, og det går faktisk heilt fint, enn så lenge iallefall :)

 

Fekk meg ein liten tur på sykkelen i går, men i dag har eg vore på handling og bakt klippekrans som eg skal ha med i konfirmasjonen, så ingen trim i dag.

 

Ønsker alle ein fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske travelt her også - selv uten å være på jobb!! Eller skulle ikke, men:

 

Har vært innom på møter de andre dagene, og kurs i morgen + fredag, så jeg får da bidratt med noe. I dag har jeg "bare" jobbet et par timer med planarbeid.

 

Etterpå "skriverier" var jeg i byen og tok stingene, så møtte jeg bestevenninna mi til lunsj. Koselig!! Hun har nettopp fått baby, men er av typen som raser ned nesten for mye og for fort.. (Blir nesten litt misunnelig, samtidig vet jeg jo at hun unner seg ikke noe altså, for hun er opptatt av å være slank, men nå er hun nesten for tynn igjen...)

 

Har gått fint å gå over en time idag, så nå er det mye bedre form :) Skal på tvillingmammatreff i kveld, så idag blir en sosial dag.

 

Vekta ser ut til å holde seg i ro så langt - det er bra :) Valgte veldig lett lunsj, og satser på det samme ikveld, så jeg skal nok holde rammene. Motivert nå til å følge en svært stram linje, så jeg kan klare å komme i mål til 1.juli!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Ja, det høres nesten ut som aktiv sjukmelding, eller hyperaktiv sjukmelding som dei sa om Jens Stoltenberg :)

 

Så flott at vekta held seg der nede, at det ikkje berre var ein nedsving! :-)

 

Eg og kjenner at eg blir litt misunnelig på folk som ser ut til å berre rase ned i vekt, når det går så seint med meg endå eg er veldig "streng" for tida.

Ein nabodame her feks sa ho gjekk ned 3 kilo når ho hadde omgangssyke, eg gjekk berre ned nokre hundre gram...

 

Spørs om forbrenningen min har gått litt i stå etter langvarig slanking.

Gjekk iallefall mykje fortare når eg gjekk ned nesten 12kg for 2 år sidan.

Vekt Midjemål

01.09.08 56,0 64,0

25.08.08 57,2 64,0

18.08.08 57,6 64,0

11.08.08

04.08.08 57,8 65,0

28.07.08 58,5 65,0

21.07.08 58,5 65,0

14.07.08 59,0 65,0

07.07.08 59,6 66,0

30.06.08 59,9 67,0

 

23.06.08 60,2 66,0

16.06.08 61,7 68,5

09.06.08 61,8 67,5

02.06.08 62,3 70,0

26.05.08 62,8 71,0

19.05.08 63,3 72,0

12.05.08 64,6 72,0

05.05.08 67,4 74,0

 

Var ikkje meir i bevegelse då heller, låg på 1000 kcal for dagen. Tør eg det igjen?

 

Har sykla 9 km i dag, er ikkje tungt i det heile tatt, men er no litt meir bevegelse enn å sitte i ro. Har ete sunnt og magert i dag og.

 

Ein nydelig vårdag her i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har du jo faktisk gjort en kjempejobb :) Jeg gikk ned ganske raskt rundt 7 kg i begynnelsen. Lå da på drøyt 2000 kalorier, men skulle egentlig ha godt over 3000 fordi jeg fullammet tvillinger. Så da "jukset" jeg litt - og gikk raskt ned. Er også innimellom fristet til å ligge kjempelavt, men vet jeg blir trøtt og uopplagt. Ikke godt å si hva som er smart. Samtidig er det jo også klart at når man nesten ikke har noe overflødig vil det sitte fastere enn når det er mange ekstrakilo... hmm.. får se an. Det som er sikkert er at jeg SKAL i mål før vi har sommerferie.. Må gi det litt tid nå og se..

 

Vet du hva?? Han politimannen som ble knivstukket og drept idag er faren til hun venninna jeg traff i dag.. Er helt parkert i sjokk! At folk kan være så fæle med hverandre!! Sukk det er så trist ;(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Uff, så grusomt! Stakkars venninna di! :-(

Er jo ekstra sårbar når ein nettopp har født og...

 

Synes det er forferdelig når det skjer sånne ting med folk som berre gjer ein jobb for å lage dette til eit bedre og tryggare samfunn.

 

Håpar dei har mange rundt seg som står samla med dei no då!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Nok ein dag med mager, sunn mat. Havna på litt over 1200 kcal i dag. Forstår ikkje korfor det skal gå så seint no i forhold til for 2 år sidan når eg gjekk ned i vekt...

Litt frustrerande! Veit ikkje om eg bør ligge på 1300 kcal eller om eg skal prøve å gå ned til 1000-1100 kcal sånn som eg låg på den gongen?

 

Lurer iallefall på å prøve å gjere det frå mandag og eit par veker framover, for å komme litt lenger mot målet.

 

God natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, det går vel seint nå fordi det ikke er så mye å ta av!!

 

I utgangspunktet er det vel best å legge seg på 1300, da man vet det med tap av muskelmasse osv hvis du ligger for lavt.

 

Jeg har landet på å prøve å holde meg på 1300, men det store kluet er vel å holde det i helgene også / unngå disse utskeielsene..evt tillate å innta 1500 en dag i uka.. Det andre er vel å få opp trimpoengene. Siste uka og denne ble det ingen/et par poeng pga operasjon, men får vel til å komme meg på 7-10 poeng nå framover. Det MÅ da hjelpe!!

 

Anbefaler deg å ligge der du er, evt på 1200, men ikke lavere enn det!!

 

God natt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Sikkert lurt det du seier, Rakri, at eg iallefall ikkje ligg lavare enn 1200 kcal. Men har så lyst å snart få litt resultat!

Har ete HEILT etter skjema heile forrige helg og heile veka, men allikevel har eg lagt høgare i vekt gjennom heile veka enn eg gjorde på lørdag...Trur ikkje det ser så lyst ut for vegedagen i morgon heller. Men har veldig problem med magen for tida, føler meg veldig "oppfyllt".

 

Raspeball, pinnekjøtt og kålrabistappe til middag i dag. Åt lite, 1 raspeball, litt kjøtt og kålrabistappe. La det inn så godt eg kan, og kom til 1300 i dag, men er ikkje så godt å beregne det heilt nøyaktig. Iallefall ca rett i dag og.

Har snøa mykje her i dag, men er ikkje så kaldt at det legg seg på bakken. Blei nesten julestemning når me også hadde pinnekjøtt! :-)

 

Har bakt brownies og muffins til i morgon, godt å ikkje måtte gjere alt til bursdagsbesøket på ein dag.

 

Korleis går det med venninna di, Rakri?

 

Ønsker alle ein fin fredagskveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Då var dagens veging unnagjort, og vekta viste 57,9! :) :) :)

Opp 800 g frå forrige lørdag.

 

Har vore superflink heile veka, gjennomsnitt på1270 kcal for dagen, med ein topp på 1312 og bunn på 1226.

Blir så motlaus.

 

Einaste eg kan forklare det med er nok litt ekstra vatn i kroppen pga salt middag i går, med etterfølgande mykje vanndrikking, og veldig oppfyllt i magen.Har lagt på 57,3-57,7 gjennom heile veka,

 

I dag blir det bursdagsbesøk for eldstejenta som blir 14 år.

Dagens plan er magert først på dagen, 2 pizzastykker og salat til middag, og ei skål med is, nonstop og peanøtter etterpå. Droppe alt det andre eg skal servere.

Håper eg klarer å holde meg til dette.

I morgon er det konfirmasjon. Då er igjen planen magert først på dagen, og så skal eg kose meg med kake etterpå, uten å ta heilt av.

 

Synes det er ekstra vanskelig å motivere seg for å vere superflink i helga når vekta berre går oppover, men skal gjere mitt aller beste!

 

Ønsker alle ei fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff - det var da ufortjent. Jeg vil tro dette først og fremst er en oppsving. Jeg har erfart mange ganger at vekta plutselig en dag kan være et kilo mer enn dagen før og dagen etter.. Det har sikkert du også. Bare uflaks det traff på veiedagen..

 

Men forstår frustrasjonen. Been there, done that for å si det sånn :) :) Bare fortsett som du gjør, til slutt så kommer du deg i mål

 

Igår var feks min vekt over 51, selv om det har vært en helt moderat uke. Litt annen mat og annen rytme enn vanlig pga mange forskjellige omstendigheter, men ikke for høyt inntak. Så sånn går det. Utrolig kjedelig er det nå uansett!!

 

Det med oppfylte mager er jo et annet problem!! SÅ "egentlig" har du sikkert stått stille..Og at vekta svinger opp etter en dag med pinnekjøtt er vel nokså vanlig!! Ikke mist motet iallefall. Jeg trenger deg på tråden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff - denne gangen til min egen viljestyrke :) At jeg ikke bare kan lære meg å ikke sette fram snacks. Eller måle opp en liten skål til meg selv. Snacks både i går og idag. Aner ikke mengde, men ikke avsindig mye, ca 50 gram eller noe. Men nok til å komme over kaloriinntaket som helst ikke bør over 1400. En sjokoladebit igår, ingen idag. Det er da noe :) Og ikke kake på kurs noen av dagene..

 

Jeg vet jo at jeg kan, så hvorfor gjør jeg ikke?? Og jeg som egentlig er SÅ motivert!! Jeg gremmes

 

Nå blir det dusj og senga. Vi er rimelig slitne. Har vært en tøff uke, på flere måter. Er ikke helt restituert enda etter operasjonen, kjenner jeg. Men orker mer og mer, selv om det river som bare det i sårene.

 

Tur i fjæra idag med de små. Koselig. Artig med sand, stein og vann - og fugler!!

 

Håper på bedre viljestyrke og pågangsmot i morgen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Takk for oppmuntrande ord! Godt å høre at eg trengs på tråden! Føler det har blitt litt sytete innlegg i det siste... Beklager det! Er liksom greit at vekta står i ro eller går oppover når eg skeier ut, men veldig lite motiverande når eg føler eg har vore skikkelig flink....

 

Planen min holdt nesten i går, veldig magert først på dagen, 2 pizzastykke og salat til middag, men til kaffi blei det 2 skåler is istadenfor 1 og ein browniesbit....

Ikkje bra, men åt ikkje godteri, snacks, chips, kjeks, muffins eller brus, så

kunne jo vore verre også...

 

Trur eg mista litt motivasjonen etter veginga+ at det er fryktelig hektisk i desse besøka, så mister av og til litt "fokus" underveis også. Me var 20 stk, blandt dei mine 5 tantebarn, der to av dei er skikkelige "turboar" så det blir veldig urolig.

Men burde jo allikevel klare å holde meg til planen selvfølgelig!

 

Det er jo mimimale utskeielsar du fortel om då, tenk på alt det andre puttar i seg på ei helg! Men så lite som me har igjen å gå ned, så er det visst ikkje rom for sånne utskeielsar... Men stå på vidare, me gir oss iallefall ikkje!

 

Du er sikkert snart klar for litt trening igjen, og det hjelper jo det godt på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Då var konfirmasjonen unnagjort også! Veldig koselig og veldig mykje kaker :eek:

Er jo veldig godt, men jammen er det best med vanlig kvardagsmat i lengden.

Tør ikkje tenke på kor mange kaloriar det var i dei kakestykka....

 

No er det berre 17.mai igjen som eg veit om dei 4 neste vekene som byr på store utfordringar, men litt dukkar jo opp underveis også.

 

Skal prøve å vere flink no framover, og tenke på at eg skal ligge i bikini på ei strand om 4 veker :D

 

Ønsker alle ei fin, sunn og slank veke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan!

 

Beklager att det blir lite deltakelse fra meg her for tida, men det har vært travelt her også :) Egentlig ingen undkyldning, så jeg kan vel bare innrømme att motivasjon er det mindre av....................:)

 

Men dere er jo kjempeflinke å holde fokuset! Skal snart komme tilbake jeg også, må bare bli ferdig med all bursdagsfeiring og slike ting.

 

Nå skal jeg avgåre for å hjelpe min mor med feiring av 70 årsdag (3.dagen på rad nå) så kan dere jo tenke dere hvilket kosthold jeg har hatt i det siste :D

 

Lover å komme tilbake når jeg får tid til å hente frem litt motivasjon igjen! :)

 

Stå på videre, dere er kjempeflinke selv om ikke vekten viser det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Kjekt å høre frå deg, Sassa!

Ikkje lett med alle desse selskapelighetane nei! :eek: Det er jammen best med kvardag!

 

I dag har og skikkelig fått svi for at eg har hatt det for travelt i helga og at eg har fått i meg for mykje sukker....

Verker i heile kroppen og hovudet og føler meg heilt elendig,svimmel og slapp+uvel og oppblåst i magen.

Kan nokon minne meg på dette neate gang eg har lyst på kake????

 

Men klar for å vere flink no i dei 4 vekene som kjem før sydenturen!

 

Rosalilje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...