Gå til innhold

Nå eller aldri - da må det bli NÅ


Gjest Isabel

Anbefalte innlegg

Hei

 

Vel, det svinger som bare det her også.. Vekta idag var himmelhøy, kjempeopphopp. (51.5 idag, altså opp 1.1) Det handlet nok litt om for mye snacks, men mest om mage i ulage.. Det har nok ordnet seg i løpet av dagen akkurat det, så jeg gir meg selv lov til å legge inn morgendagens tall. Forhåpentligvis er det litt bedre enn dagens..

 

Det er neimen ikke lett med alle disse uregelmessige dagene.. Blir fort litt tull da..

Jeg tror jeg må bestemme meg for at det blir null snacks framover.. men at det blir lov med et par biter sjokolade på hele helga.. Ja, jeg skal gjøre det.. Ingen snacks før vekta er under 50!! Da var det sagt!!

 

Vært på jobben idag, og artig når barna blir så glade for å se meg!! Deilig å se dem også, og bra å være igang igjen. Sykdedag i morgen, har to uker igjen med den graderte sykemeldingen på 20 %. Hjemmedag i morgen og en dag neste uke, så skal jeg gå fullt fram til sommeren. Satser på at det skal gå fint!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2,8k
  • Created
  • Siste svar
Gjest rosalilje

Så kjekt det må vere når ungane har savna deg og blir glade for å sjå deg igjen, Rakri! :D

Du får prøve å nyte tida no då før du begynner igjen for fullt!

Kjedelig med sånne vektoppgangar, det veit eg alt om! Men er iallefall litt lettare hvis ein veit kva som gjer det, og at dei ikkje kjem når ein har vore veldig flink.

Trur det var litt derfor eg åt litt mykje i helga, mista heilt motet når vekta hadde gått opp etter at eg hadde vore kjempeflink ei heil veke...

 

Håpar vekta er litt snillare med deg i morgon! :-)

 

Eg har tenkt å kjøre ei skikkelig stram veke for å komme godt i gang igjen.

Hadde tenkt å ikkje ete snacks, godteri eller chips frå påske og til eg skal til Syden , men blei 8 bitar sjokolade i konfirmasjonen....

Men fortsett vidare likevel.

 

Er veldig sliten endå etter helga, så blir ikkje nokon tur ut i dag. Søv så dårlig om nettene no også, så hjelper ikkje akkurat på...

Sov ca 3 timar frå lørdag morgon til søndag kveld, og det blir alt for lite for meg når eg då skal ha besøk av 20 stk + at eg skal i konfirmasjon.

 

Skal prøve å få kvilt meg godt no før ungane kjem frå skulen.

 

Håper du får slappe godt av på fridagen din i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekten var 700 gram snillere idag, og det er nok veldig reelt. 50.8 idag, så det er 400 gram opp fra sist, men da hadde jeg jo en nedgang på 700 gram.. Fornøyd med å holde 50tallet, men skulle så gjerne sett et 4tall først snart!! Mye å si for psyken det!!

 

Skjønner godt du blir sliten med så lite søvn!!

 

Jeg er med snacks og snopefri iallefall denne uka :D Skal i barnebursdag på dagen lørdag, og på innflytterfest til et vennepar på kvelden. Så da har jeg to utfordringer den dagen. Bursdag helga etterpå også, vår egen bryllupsdag, besøk fra svigerforeldre, så kommer jo 17mai osv osv.. Det gjeler å holde seg i tøylene og velge smart!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg også igang igjen! :D Har fått gått meg en tur i dag, gjort litt husarbeid og bakt proteinbrød. Så er det snart avgåre på møte og jobb.................:)

 

Ikke noe gøy Rosalilje når kroppen blir helt utslått! Håper du kommer deg fort, bare ta det rolig til du er litt ovenpå igjen!

 

Vet ikke om jeg blir med på snopefri, tror det blir litt uoppnåelig for meg, men skal prøve på litt måtehold :)

 

Ha en fin, fin dag! Her er været skikkelig grått i dag..................

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Så flott at vekta gjekk litt ned igjen, Rakri! Skjønnar godt det du seier at det hadde hjelpt på motivasjonen å snart sjå 4 tallet igjen...

Men ser jo at utfordringane står i kø for deg og framover! :eek:

Ikkje lett for ein stakkar som har lyst å ete sunnt og magert, nei!

Men hjelper jo godt på å kutte snacks og sjokolade då! Iallefall holde det på eit minimum.

 

Godt du er tilbake, Sassa! Jobbar du veldig mykje seinvakter? Synes du skriv det ofte, men er vel kanskje fordi det er når du har fri på formiddagen du har tid til å komme innom her å skrive :-)

Sikkert ikkje lett å stå imot alle fristelsar når ein er på jobb, mykje som dukkar opp der tenker eg!

 

Hadde torsk med karrisaus til middag i dag. Er jo så godt, og inneheld utrulig lite kaloriar sjølv om ein et ein stor porsjon.

 

Er ellers hekta på havregraut for tida, har det ofte både til lunsj og kvelds. Er vel greit det? Lagar av 1 dl store havregryn, 3 dl vatn og 1/2 dl ekstra lettmelk. Kanel og 1 ts sukker på. Kjempegodt!

 

Nydelig vårvær her i dag. Trur eg skal prøve meg på eit liten sykkeltur.

 

Ha ein fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemmedagen gikk med til å levere relativt seint, handling, jobbe med papirarbeid, forberede middag og hente tidlig. Deretter drøyt to timer personalmøte og nå mer papirarbeid...:eek: Flink til å slappe av, eller ?? :D

 

Kjenner nesten ingenting til operasjonssåret nå, mens halebeinet verker mer og mer.. Håper virkelig jeg får has på det snart!!

 

Jeg har også dilla på havregrøt. Lager min porsjon av 1dl gryn, 1 dl ekstra lett melk og 1 dl vann. Har på ca 1 ss rosiner. Har det gjerne både til frokost og kvelds jeg.

 

Idag tok jeg en sjokoladebit fordi eldstedattera som var på langhelg i Belgia med en venninne og faren til venninna hadde spart belgisk sjokolade til meg. Kunne jo ikke si nei - da hadde hun vel blitt bra skuffa. Delte den i to da, så det ble en liten bit.. Men resten av uka skal være uten snop!! JIPPIIIII :eek:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida Rosalilje, jeg jobber ca 1 kveldsvakt i uken når jeg ikke jobber helg, men det er nok det att jeg som regel får tid til å være innom her før jeg går da :) Er en del fristelser på jobb ja, men ser jo att når jeg virkelig har bestemt meg så går det greit å ikke smake (men det er jo ikke så ofte jeg klarer å la være :) )

 

Skal si du er flink til å nyte dagen og ta vare på deg selv når du har fri Rakri! :) Pass på så du ikke går på en smell nå :D

 

Jeg spiser også stort sett havregrøt til frokost. Jeg lager av 40 gr havregryn, 2 dl vann og så 2 min i mikroen. Har i 1 ss blåbærsyltetøy og en halv banan, det blir kjempegodt!

 

PS; flink du var Rakri som ikke spiste mer sjokolade!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo god sjokolade, men siden jeg egentlig ikke skulle ha ble det da en liten bit. Ca en halv twistbit, så ikke rare mengden..

 

Superdag på jobb idag, der jeg var "superpedagog" :D Intenst å gå så tett inn i leken store deler av frilekperiodene, men du verden så mye ekstra det gir tilbake..

"jada, din snupp" sa en av dem da jeg ba han kle på jakken. For å være helt sikker måtte jeg spørre om det er bra å være en snupp.. og det var det jo :) De er da skjønne.. Mye annet bra også.. herlig med sånne dager der man er kjempefornøyd med seg selv når man går hjem.

 

Maten går greit, men ingen trim enda. Snart der, så det blir bra!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Det var litt av ein fridag, Rakri! Du skulle jo berre ha kost deg på dei to siste dagane dine....Men høres virkelig ut som du trives på jobben og då! Så skjønne og ærlige ungar kan vere:-)

 

Så bra at du klarte deg med så lite sjokolade! Ikkje mange kaloriar i ein så liten bit!

 

Slepp nok unna mange sånne fristelsar når eg ikkje er i jobb, Sassa:-)

Hører andre fortel om julebord, kurs på hotell, kake på jobben o.l

 

Er skikkelig streng på kva eg puttar i meg denne veka, er ekstra motivert no, ser sydenturen nærmar seg med stormskritt!

 

God natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Her går det fint for tida, heldigvis! Legg maten inn på forhånd, slik at eg har full kontroll på kva eg får i meg. Har også fått orden på magen, så no føler eg meg SÅ mykje bedre, så lenge det varer då. Har skikkelig problem med magen, måtte til slutt ta to Dulcolax, for no holdt eg ikkje ut lenger....

 

Taco til middag i dag, men droppa ost, rømme, tacochips og lefse og brukte kyllingkjøttdeig, så då blir det ikkje ille :-)

 

Har ikkje hatt overskudd til å sykle eller gå tur, men husarbeid gir no litt bevegelse og

 

Ønsker alle ein fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Kunne da ikke blitt mye middag på deg?? Jeg pleier alltid droppe rømmen, og som regel osten også - men en lefse må jeg ha!! (og evt noen nachochips om vi har det til).. Taco er en gjenganger her i huset, de minste får bogskinke skåret i terninger, for jeg begrenser mest mulig av salt til dem (og tacokrydret er jo ganske sterkt også). Vi bruker alltid kyllingkjøttdeig både i taco og pizza.

 

Bra dag i dag.. om en rimelig hektisk og hundre ting på programmet. Fikk meg en kjapp halvtimes gange da jeg gikk til kiropraktor etter jobb.. så var det henting i barnehage, foreldresamtale på skolen, frisørtime og litt ettermiddagskos hjemme før leggetid.. Akkurat ferdig med selvangivelsen, og skal nå forberede et par foreldresamtaler til i morgen. Har tre samtaler etter jeg er ferdig på avdeling.. phu.. våren er jammen hektisk. Blir ganske mye framover i grunnen..

 

Gleder meg til venneinnflytterfest på lørdag ;) Antar det blir en del god drikke, men skal prøve å begrense meg både på flytende og fast føde!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Høres iallefall ikkje ut som om du har fritidsproblem, nei!

Men er jo godt å ha noko å ta seg til og, så lenge helsa heldt. Berre du ikkje slit deg heilt ut no då...

 

Blei ein stor porsjon middag, ca 150 g kyllingkjøttdeig og MASSE salat. Blei skikkelig mett og god. Synes det er godt med lefse og, men ikkje så mykje at det er verdt alle dei ekstra kaloriane, iallefall no når eg prøver å vere litt ekstra flink :-)

Blir nesten som tacosalaten på Egon.

 

God natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Går fremdeles fint her, veldig spent på veging i morgon! :eek:

Beste eg kan håpe på er vel å vere tilbake der eg var for 2 veker sidan...

Blei mykje kake og is lørdag og søndag, så då hjelper det vel ikkje at eg har vore superflink både forrige veke og denne veka...

 

Ønsker alle ein fin fredagskveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er hektisk på jobben ja, og jeg prøver å passe meg for å ikke gå på en ny smell. Blir jo litt slik at det hoper seg opp når jeg har vært borte en periode, så er det mye å ta tak i når jeg kommer tilbake-- da er det lett å kjøre litt mot grøfta igjen.. Skal være forsiktig ja, og prøve å holde meg i sving fram til ferien.

 

Ang taco så er jeg mer forsiktig med kjøttet, max 75 gram. Hadde det i dag, men brukte av de minste lefsene. Så da blir det ikke så galt likevel. Utrolig godt med taco, og deilig å frotse i grønnsaker.. Nesten FOR mett..

 

Gleder meg til et vinglass litt senere. Og helt greit med godtefri, selv om det hadde vært godt med en bit.. Stolt av meg selv når jeg står over selv om de ved siden av meg gumler som bare det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Så flink du er som stod over godteriet når dei andre koste seg!

Går som regel veldig fint når ein berre har bestemt seg :-)

 

Vekt i dag var 56,8 kg, så ned 1,1 kg sidan sist lørdag, men den vekta var jo ekstra høg. Ned 300g siste 2 veker, og det er eg faktisk fornøyd med når eg tenker p inntaket forrige helg.

Veldig motivert for å vere ekstra flink denne helga no!

 

Mista litt motivasjonen forrige helg etter den høge vekta etter ei superflink veke...

 

Her skal me sette båten på sjøen i dag, blir kjekt å komme i gang med båtsesongen igjen! ;)

Kjøpte oss båt for 5 år sidan som me pusste opp sjølv heilt frå bunnen av, blei veldig bra! Var redd at eg skulle ete for mykje når me er på båttur, for blir mykje mat og kos då, men det har faktisk ikkje vore noko problem, har vore veldig fornuftig der, stort sett då iallefall :-)

 

Ønsker alle ein fin lørdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Sit og hører på mannen min som tygg og knasar på sjokolade...Litt hardt å ikkje skulle ha noko, men det går bra!

Åleine heime i kveld, to ungar er på overnatting hjå familie, og to er på lokalt "Idol" der jenta mi skal opptre.

 

Har ete heilt etter planen i dag og! Deilig når det fungerer!

 

God natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med flott nedgang - velfortjent ;) FLink som står over godisen!!

 

I går ble som ventet en utfordrende dag. Først barnebursdag. Tok et lite stykke kake med marengsbunn og litt krem og frukt. Så en halv bolle med litt jordbærsyltetøy. Det var en skål med sikkert tre kilo smågodt oppi (seriøst), andre skåler med nøtter, potetskurer og enda mange kaker og annet godt. Men klarte å stå over det :) Egentlig ikke noe problem, faktisk

 

På festen var det grillspyd, forskjellige salater, kryddebrød og ulike sauser og diper for å nevne noe. Det ble greit med maten, men som ventet alt for mye drikke..ikke sånn at jeg ble beruset, men alt for mye i forhold til slankingen. Minst 5 enheter. Men om ikke annet sto jeg over alt potetgullet/dip og all sjokoladen som kom fram på senkvelden.

 

Har ikke beregnet kaloriinnholdet, men det landet nok ganske høyt - sikkert høyt nok til at stillstand er det beste jeg kan forvente meg..

 

Akk, ja.. det var iallefall en veldig hyggelig dag, både bursdag og innflytningsfest. Så er det heldigvis alltid nye muligheter på en ny dag og en ny uke :D Denne uka som kommer blir det greit å trimme, kjenner jeg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Så flink du var, Rakri!!!! ;)

Utrulig bra å stå over så mykje god mat!

Hørtes ut som ein superkoselig dag!

 

Me har vore på vårfest på søndagsskulen der ungane går i dag. Grilling av pølser, kaker og godteri. Tok på meg jobben med å grille pølser, så slapp eg å sitte med bordet og bli frista+at det var varmt og godt ved grillen, ganske kaldt hvis ikkje.

Berga unna med 1 hotdog, det blei middagen i dag.

 

I ettermiddag har mannen min og ungane vore hjå svigers, eg klarte rett og slett ikkje meir etter sjøsetting i går og vårfest i dag.

Har kost meg heime med soving, data og strikking.

Kjenner det fristar veldig med godteri, har ein SVÆR pose i kjellaren, men skal ikkje ta noko altså:-)

 

Fortset neste veke også med strengt opplegg, håpar å gå endå litt meir ned.

Einaste utfordring eg veit om er at eg skal ut og ete på kinarestaurant i morgon kveld, det blir dagens middag då. Lurer på å ta kyllling i karri, og vere forsiktig med risen. Det er vel ganske magert? Men lurar litt på om det er mykje olje i den... Veit du? Evt andre forslag til noko som er godt og magert?

 

Håpar du får ei fin veke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Var ute og åt på kinarestaurant i går kveld. Åt kylling i karri og ca 100 g ris til.Magert først på dagen, så trur ikkje eg fekk i meg for mykje.

 

Svinesteik med fløtegratinerte poteter i dag! Kjempegodt! Vog opp og rekna ut på forhånd, så akkurat etter planen i dag og.

Har nettopp vore på besøk hjå farmora mi, og der stod det som vanlig ei stor skål med sjokolade på

bordet. Tok ikkje noko ;)

 

Har også fått sykla meg ein tur på 9 km i dag, får no litt trim av det iallefall.

 

Korleis går det med dokke andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kinamat er godt. Noe olje er det vel, men ikke all verden likevel. Jeg pleier også å begrense risen om vi har det som tilbehør..

 

Ang vekta, så går den feil vei. 51.1 både i går og idag - enda jeg føler jeg ser smalere ut enn på ei stund.. jaja.. bra å føle seg slankere om ikke annet.. Tror det er mye opphopninger for å si det slik, så det går vel nedover neste gang.. Får besøk av svigers neste helg, og så har vi jo to års bryllupsdag + at det er 2årsdag til sønnen til en venninne av meg.. Føler ikke egentlig det er utfordringene som er verst, for nå har jeg bevist for meg selv at det går greit å stå over, men utfordringen er først og fremst at det blir vanskeligere å følge den vanlige rytmen - ja du forstår hva jeg snakker om!!

 

Vi får bare jobbe videre ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Får håpe at vekta snart samarbeider litt med deg! Det er vel også prisen for å snikveie... Eg følte meg SÅ bra mandag kveld og ville ta ein sjekk. Jada, opp 1,1 kg sidan fredag kveld, endå eg har fulgt opplegget heilt. Frustrerande!

 

Har du mykje problem med magen? Er det ein følge av sjukdommen?

Eg slit veldig med hard mage. To siste kveldane har eg prøvt noko som heiter Laxoberaldråpar, med den følge at eg har vore oppe fleire timar i natt på do...

 

Rimelig slapp og trøtt i dag, ja!

 

Et magert og sunnt her, håpar det går vidare på ned! Har funne fram og prøvd bikini og shortsar, føler meg ikkje så aller verst, iallefall ikkje når magen er nokolunde i orden.

 

Det som eg synes er verst med alle desse utfordringane, er at om ein skal holde "budsjettet" sånne gongar, må ein nesten gå sulten den dagen, fordi all sånn festmat inneheld så mykje kaloriar at ein kan ete veldig lite...

17.mai blir det nok litt ekstra for min del. Er SÅ sugen på noko søtt, tenker på kaker og sjokolade ofte :eek:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andkali: Jepp, jeg er veldig lita - dvs 155 cm høy.

 

Det er jo dermed ikke snakk om rare vektnedgangen, skal ned til 48 kg. Så det er 3 kg som skal vekk. Jeg har pga mange forskjellige omstendigheter ikke fått trene noe særlig de siste årene (fire barn, der halve flokken er tvillinger på to år, full jobb pg mye problemer med bekken og rygg for å nevne noe).. Derfor ser jeg nok "større" ut enn mange andre med samme høyde og vekt.. :eek:

 

Rosalilje: vi må vel bare bli vante med både opphopninger og svingende vekt.. Det ene utelukker jo ikke det andre der!! Vet ikke hvorfor jeg plages, det KAN være sykdommen, men det er ikke påvist. Vekten min var 50.9 idag, utrolig så mye bedre det føles med et nytt tall!! :D

 

Maratondag på jobben idag, startet 07.30 og gikk hjem litt etter kl 19. Et møte etter jobb, og deretter praktisk dugnad på avdelingen min. I morgen blir det også langdag: 08.30 til ca 19... foreldresamtaler og møter.. Jaja.. blir bra med avspasering da, som jeg kan ta ut en annen gang ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Høres iallefall ikkje ut som du har problem med å få tida til å gå, Rakri! :-)

 

Har hørt at dårlig fordøyelse og lite søvn er ugunstig for vektnedgang, så føler eg ligg litt dårlig an der...Sov 23-02 i natt, er alt for lite. Har sove litt no på dagen, men har problem med å få sove på dagtid, vert ofte berre ein kort dupp.

 

Skal avgårde no med yngste gutten til tannlege, han skal få streng på tennene.

Tenkte eg skulle få tatt litt solarium med det samme, godt å ha litt underlag til turen.

Synes det er litt skummelt med desse askeskyene, no truar dei med at det kanskje kjem eit nytt utbrudd....

 

Et som eg skal i dag og.

No som magen er i orden føler eg meg egentlig tynn og passe, har så mykje å seie det! Føler meg ikkje så bra når magen er stor og oppblåst, sjølv om vekta kanskje ikkje er så mykje høgare.

Håpar på endå litt nedgang til lørdag, men foreløpig er det uendra.

Har iallefall vore superflink denne veka, så skulle ikkje stå på det.

 

Håpar du ikkje slit deg heilt ut desse dagane!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Det ble 12 timer idag. Om ikke annet blir det jo mye avspasering av det som kan taes ut i fritid senere.

 

Hva gjorde du for å få dreis på magen??

 

50.5 idag, synes godt det kan holde til veiedagen!!

 

Sover også ganske urolig.. blir ofte stressa når det er mye å gjøre, og da greier jeg ikke helt å roe meg ned!!Litt forberedelser av samtalene i morgen nå, så blir det avslapping resten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...