Gå til innhold

Nå eller aldri - da må det bli NÅ


Gjest Isabel

Anbefalte innlegg

Gjest rosalilje

Eg tok noko for magen som heiter Laxoberaldråpar. Tok 10 dråpar mandag og 10 tirsdag og satt då oppe på do mykje av natt til i går....Litt vel effektivt kanskje...

Då likar eg egentlig bedre å ta 2 Dulcolax om kvelden, for dei virkar ikkje før neste morgon.

 

Men begge desse er jo sånn som ein kun kan ta i "nøden", skulle gjerne hatt noko som gjorde at magen fungerte bra heile tida.

Har prøvd ut Lactulose, ViSiblin, LaxPlus, linfrø, Biola med svisker, mykje fiber, mykje vatn, Frukt & Fiber m.m men endå ikkje funne noko som eg synes fungerer...

 

God natt! (Håper iallefall det blir ei god natt, no har eg inntatt sovetbl og satsar på at den fungerer :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2,8k
  • Created
  • Siste svar
Gjest rosalilje

Sov frå 22.30-06.30! Det gjorde godt!

 

I dag har eg vore hjå frisøren og klippt meg og tatt permanent. Litt ny hårsveis, det er alltid kjekt!

 

Lasagne til middag i dag etter ønske frå eine gutten min. Jammen er det kaloririkt!

Åt masse salat, litt ris og 150 gram Lasagne for å holde meg til "budsjettet". Utrulig kor mykje meir mat ein kan få om ein velger magert! :eek:

 

Spent på veging i morgon, såg iallefall bra ut i dag tidlig,

håpar det heldt seg sånn! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Vekt i dag var 56,6 kg, så går iallefall nedover, om det går sakte! :-)

 

Har fått sykla meg ein tur i dag, deilig i nydelig vårvær.

I ettermiddag reiser me ut på båttur og blir til i morgon. Blir kjekt å starte båtsesongen igjen.

 

Satsar på at dette blir ei sunn og mager helg!

 

God helg til alle! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble tidlig kveld her også i går. Utslitt etter maratonuke. Igår unnet jeg meg både sjoklade, snacks og vin. To uker siden sist jeg spiste snop. Tenker det må være greit av og til. Veide ikke opp, så det ble vel sikkert mer enn jeg burde (og strengt tatt burde jeg jo ikke i det hele tatt) men men.. Vekten idag viste iallefall 50.2 :) Tenkt om DET står seg til mandagen?? :D

 

Besøk av svigers, så det blir litt andre rutiner enn ellers. Som du sier må man velge smart for å bli mett da!! Skal i toårsdag nå snart, og ikveld blir det taco - det er jeg veldig lett å velge smart da!! I morgen blir det ut å spise for å feire bryllupsdagen vår! Men fortsatt går det an å velge riktig ;)

 

Fint at du fikk nedgang.. sakte, men sikkert, vet du

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Så flott at vekta går nedover!

Hører du har rikelig med utfordringar i matveien, velg smart heile veien, så heldt du forhåpentligvis vekta til mandag og!

 

Smakte sikkert utrulig godt med litt sjokolade, snacks og vin i går etter to veker uten! ;)

Eg har kun ete 8 sjokoladebitar i konfirmasjonen sidan påske dvs 5.april, ganske fornøyd med det. Men er veeeeldig sugen på litt...

 

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Gratulerer med bryllupsdag!

Er det 2 år de har vore gift? Her blir det faktisk 19 år i oktober! :-)

Håper du har hatt ei fin helg, og at det blei ei kjekk feiring (og at du overlevde alle fristelsane! :-)

 

Har gått fint her, men har vore litt hardt...

Koste oss med skiver, speilegg, salat og karbonade i går kveld, tok det litt enkelt sidan me var i båten.(Prøvde nokre nye kylllingkarbonadar med grønsaker i som eg fann på Rema1000 sist eg handla, var veldig gode og veldig magre og sunne)

 

Etterpå hadde eg med snacks og godteri til dei andre, tok ein mini-Smash(16,5g) og ein håndfull nøtter. Magert ellers, så holdt meg til planen likevel.

 

I dag var det litt tilstelningar der me låg med båten, bl.a flyshow, så salg av forskjellig. Dei andre kjøpte seg vaflar og is, men eg klarte meg uten.

 

I ettermiddag fekk me besøk av venner med sin båt, og me tok kaffikosen i vår båt. Eg hadde med bollar, kjeks og sjokoladekake, og ho hadde rullekake. Hadde tenkt å ete skiver, men ville ikkje gjere noko nummer ut av det sidan me hadde besøk, så eg tok meg eit sjokoladekakestykke. Innanfor "budsjettet" likevel.

 

Håpar den flotte vekta di heldt seg til i morgon! Spennande!

 

God natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, så flink du er!!

 

Her har det nok blitt litt mer utskeielser, og har ikke tro på at vekta er så snill som i går.. Klarer meg veldig bra blant folk, mens det gjerne blir på senkvelden at jeg dukker litt i godteskåla!!

 

Har vært forsiktig, så ingen sprengte budsjetter, men har nok ligget alt for høyt i forhold til å forvente noen nedgang. Bursdag i går ettermiddag, og ellers masse besøk hjemme hos oss, samt middag ute idag i anledning dagen (som egentlig er i morgen).. så helt magert og lett har det ikke blitt... :eek: Blir glad om jeg ser 50kommanoe i morgen, at det iallefall går litt ned igjen fra sist.. Vi får se :)

 

Denne uka har jeg som mål å få trenet to ganger ;) (enten på treningsstudio eller lang tur med styrke hjemme) Det blir nok lettere nå som jeg er i stand til å trene.. evig optimist :D

 

Snart kvelden her.. er enda utkjørt etter forrige uka..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Får seie gratulerer med bryllupsdagen i dag og då! ;)

 

Synes no du har klart deg veldig bra gjennom så mange fristelsar, håper vekta ikkje er altfor slem med deg!

 

Ikkje bra at du er sliten etter forrige veke i slutten av helga og, burde jo hente seg inn igjen på to fridagar, men no blei vel denne helga ekstra travel og då.

Men pass på deg sjølv at du ikkje slit deg heilt ut....

 

Bra med maten her i dag og, men er heile tida FRYKTELIG godtesjuk. Trur det er ekstra ille fordi eg er så veldig sliten for tida, har liksom så lite å gå på.

Har lyst på ein STOR pose sjokolade og kaker :eek:

Ikkje berre ei lita rute :-)

 

Får vel berre holde ut. Har endå igjen både frukt og havregraut i dag, så hjelper på det.

 

Var og kjøpte meg ny shorts ein dag. 36 blei for stort, måtte faktisk ha 34! Var sikkert veldig stor i størrelsen, men kjekt likevel.

 

Spent på veginga di i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gratulasjon :) Føle meg veldig heldig som har en mann jeg har det så godt sammen med!!

 

Vekta var ganske så snill idag - har som sagt ikke sprengt rammene, men det ble ikke som det skulle være likevel.. 50.6 idag, så det er ned et halvt kilo.

 

str 34 ja - det er deilig.. har 34 i bergans utebukse.. Vet det er godt å passe en liten størrelse ;)

 

Tror ofte man blir godtesjuk ja når man er sliten - det merker jeg selv.. Og så er du jo på et minimum i inntak, så ikke rart kroppen sier fra av og til!! Jeg synes du er flink!!

 

Fortsatt helt supersliten.. Glad det er fri torsdag, for har masse ekstra denne uka også med foreldresamtaler og slikt.. Blir lange dager da når jeg må legge det før eller etter arbeidstiden på avdeling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Flott vekt etter ei sånn helg! Mi hadde nok hoppa opp mykje meir enn det...

 

Ikkje slit deg heilt ut no då...

Tar så lang tid å hente seg inn igjen.

 

Har vore på ein liten handletur i dag, tok også litt solarium.

Mat som vanlig, fisk til middag, då går det ikkje mykje kaloriar om ein et ein svær porsjon. Og havregraut er fremdeles like godt! ;)

 

Tar snart kvelden her, er konstant sliten for tida. Skjønnar ikkje korfor eg ikkje berre kan sove om natta då, istadenfor å ligge våken time etter time :confused:

 

Lurar på kvar dei andre på tråden har blitt av? Ofte kan vel langt fravær tyde på dårlig motivasjon...Hører gjerne frå dokke!

 

Ønsker deg ein fin kveld og ei god natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke dere er! :D Er virkelig imponert over viljestyrken deres!

 

Her har det vært travelt i det siste, i tillegg til lite (null) motivasjon, blir derfor ikke til att jeg er her inne så mye. Men har lest gjennom det dere har skrevet siden sist jeg var innpå nå, og sier igjen att jeg er imponert! Skulle ønske jeg hadde funnet den viljestyrken. Er flink i perioder, men så sklir det helt ut igjen :) Men vekten har vært noenlunde stabil de siste ukene, så da får jeg vel være fornøyd.

 

I dag har jeg vært å gått en fjelltur, har gått i ca 2 timer. Det føles jammen godt ;)

 

Jeg skal prøve å finne frem motivasjonen igjen, men vil ikke love att jeg er innom her hver dag, for det ser jeg att jeg ikke klarer å holde. Er veldig glad for att dere er så stabile her og holder liv i tråden!

 

Ha en flott kveld, og pass på att dere tar vare på dere selv! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det jammen meg laaanghelg. Skulle egentlig jobbe på fredag, men så ble det enda færre barn enn forventet, så da blir det fri ;):) Blir deilig. Er veldig sliten, så det blir fint med noen dager av nå. Og ikke minst tid sammen med familien. Vi har jobbet mye begge to, så lite tid sammen.

 

Har fått mens og er superoppblåst idag, og føler meg som en flodhest :) - ja dere kjenner nok den.. glad det er lenge til veiedag. Går fint med maten, prøver å være så moderat som mulig!! Fått en lang gåtur idag, godt å være litt i drift iallefall!!

 

Imorgen blir det antagelig tur i fjæra. En av guttene mente vi kanskje kommer til å se elefant eller sjiraff - siden jeg mente vi kanskje kommer til å se en krabbe :) De er da morsomme!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Så kjekt å høre frå deg igjen, Sassa!

Tenkte kanskje det var dårlig motivasjon som var årsaken til fråværet, men synes det er supert at du har holdt vekta likevel!

Berre stå på vidare no!

 

Så godt at du fekk langhelg, Rakri! Trur du trengte det no!

 

Går fremdeles fint her, men kun fordi eg er kjempesta... Har stått over både ostepop, chips, kaker , is og det som verre er siste dagane. Heldigvis!

 

Har liksom 17.mai som ei gulrot, då skal eg unne meg litt!

 

I morgon reiser me på båttur igjen og blir til fredag. Er meldt ganske fint vær.

Skal planlegge maten godt så det er mulig å holde budsjettet då og.

 

God natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Har hatt 2 fine dagar på sjøen, nydelig vær! :-)

 

Grilla i går. Eg åt kyllingkarbonadar, magert og godt! Smakte eit par håndfuller chips, men stod over kjeks og muffins etterpå, så holdt meg til det eg skulle i går og.

 

Magert i dag og, tok meg skiver med godt pålegg når dei andre åt skillingsbollar, hvetebollar, muffins og kjeks. Fekk besøk av broren min og småjentene til lunsj i båten. Koselig! :-)

 

Spent på vekt i morgon... Føler meg litt oppblåst og full i vatn. Fekk ikkje av meg gifteringen i stad, og den pleier vere så slakk at eg heile tida må passe på at den ikkje dett av...

 

Håpar de andre har ei flott langhelg og! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff ;) Da vet du hva det skyldes om vekten ikke er snill med deg i morgen!! Ser det kan variere med godt over kiloen for min del på oppblåste og stappa dager (ja du forstår hva jeg mener)

 

Kosedag i dag, dvs både vin, snacks og sjokolade. Har kommet fram til at den "gamle" varianten, med littegrann av alt fredager er det som funker best.. og ikke noe snop/snacks ellers.. Tar ofte et lite glass vin lørdager også, men ikke ellers i uka da!!

 

Har hatt en fin dag med alle barna hjemme. Tok hele gjengen med til byen + niesa på 6. Sko til de to minste og helt antrekk til jentene... phu-- det er jammen trim det også :eek:

 

Blir en sosial helg med besøk av kollega med mann og barn i morgen, og venninne med mann, barn og mor på søndag. + grilling hos søstra mi søndag. Den 17 går det rimelig i ett med levering av kake på mårran i turnhallen, så innom skolen å høre korpset, så cafevakt i turnhallen, så byen m borgertog og så skolen igjen på ettermiddagen. Satser på en frozen yoghurt fra 7eleven, ellers ikke noe "tullemat". Håper å være nærmere 50tallet enn sist :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Vekt i dag var 56,7 kg, så 100g opp. Veit at eg har gjort alt riktig denne veka, så tar det med ro og tar ein ekstra veiing i morgon, har fått litt orden på magen i dag.

 

Har vore heime i dag og ordna huset litt til helga, 17.mai kleda er klare og har klipt alle "mannane".

Held på å lage pizza og salat no til lørdagskos. Heldt meg godt innanfor rammene i dag og.

 

Har også fått sykla meg ein tur, deilig i det nydelige vårværet! :)

 

17.mai går det tog frå 3 forskjellige skular i kommunen. Alle toga går til kirka som ligg midt mellom alle dei skulane. Er ca 5 km å gå, så eg må gå på toget når dei har kommt nesten fram til kirka. Der er det folkemøte og gudsteneste, før alle returnerer til sine skular der ein har kafeteria og mange forskjellige aktivitetar. Om ettermiddagen har det blitt nesten fast at me er hjå broren min og feirar niesa mi som har bursdag 19.mai.

 

Har tenkt å unne meg litt kake både i kafeteriaen og litt i besøket. Hatt det som ei gulrot fleire veker no!

 

Hører du har nok ei travel, men veldig kjekk helg i vente! :-)

 

Er lurt å finne den måten som fungerer best for ein sjølv. Akkurat no har eg følt det var bedre å ikkje ete sjokolade, er redd det hadde blitt litt mykje hvis eg først hadde tatt litt. Men skal muligens på kino i morgon, og då blir det kanskje litt.

 

Ønsker deg ein fin lørdagskveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både 100 og 200 gram regnes vel i grunnen som stillstand. Er jo bare et glass vann!! Så fortsett du!! Og klart du skal unne deg litt kake!!

 

EN fin dag her, med tur på formiddag før de skulle sove og vi fikk besøk. Hun kollegaen min begynte hos oss i høst, men det er først siste måneden at vi har fått til private treff.. (men har alltid hatt en god match). Morsomt når mennene våre og barna også funker ilag ;)

 

Nå gleder jeg meg til besøk i morgen, men gruer til å stryke bunadsskjorta mi!! :eek:

Tror jeg må stusse småguttene også - håret vokser fort nå!! Veldig forkjøla og tett igjen nå.. ser at jeg går tett i bihulene etter hektiske perioder.. kan jo bare være tilfeldig, men virker som om det er en sammenheng der.. Tette bihuler er iallefall vondt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Uff, tette bihuler er ikkje godt! :)

Sleit mykje med det før, men mange år sidan sist no.

 

Kjekt å møte nye folk som ein passar godt i lag med, og spesiellt når heile familiane går godt i lag :-)

 

Vekt i dag var 56,2 kg ;)

 

I dag har me vore på kino. Hadde med meg 50 g sjokolade. Smakte godt!

Etterpå åt me på McDonalds i lag med søstera til mannen min, men eg kjøpte med meg ein Tacosalat frå Egon som ligg vegg i vegg. Trudde ikkje dei hadde salat på McDonalds lenger, men såg faktisk etterpå at dei hadde kyllingsalat. Skal huske det til neste gong. Til dessert ville alle dei andre ha is. Eg åt ca 1/3 som dattera mi ikkje orka ete opp.

 

Har lagt inn alt så godt eg kan, og med ein porsjon havregraut til kvelds no, endar eg på 1400 kcal. Mulig eg har rekna litt for lite på tacosalaten, kom til ca 500 kcal, men er iallefall godt under dagsbeshovet.

Spent på været i morgon, er ikkje så veldig bra meldingar her.

 

Ønsker deg og alle andre ein flott 17.mai! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer ;)

 

Så flink du har vært!!

 

Her har det vært nok en typisk helg!! Dvs akkurat litt for mye til å gå ned!! Må bare skjerpe meg, rett og slett.. Vet ikke helt hvordan..

 

En fin 17mai da, men hektisk som det gjerne blir når man har mange små!!

 

Klem.. håper motivasjonen dukker opp i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motivasjon?? vel - nå er det iallefall intet valg.. EN KILO OPP :) blæh!! Antar 2/3 skyldes opphopninger og mens, mens siste tredjedel er reelt opp etter usunn helg.

 

Idag har jeg vært flink, og valgt lite.. tror jeg må kjøre litt regime rett og slett.. altså ligge lavt. Har ikke kapasitet til å registrere, men beregner hvert måltid i hodet.. Det går bra - det som ødelegger alt er jo slurv i helgene.. Skal fortsatt ha littegranne kos på fredager, men må nok prøve meg på et par ruter sjokolade og null snacks.. (vinglepetter her nå, og desperat på et vis)

 

SKal straks ut å gå trimtur med søstra mi.. Er alt for forkjøla og tett til å trene vanlig.. Høres ut som en kråke i stemmen..

 

Har du rosalilje prøvd sånn rensekur?? det sies jo man får ut så mye avfallsstoffer.. tro om det kunne være noe ??

 

Ha en fin kveld og en supersunn uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Då var 17.mai overstått, hadde ein flott dag!

 

Gjekk i toget siste stykket opp til kirka, så fekk iallefall vore med litt.

Etterpå var det folkemøte, gudstenenste, aktivitetar på skulen og bursdagsbesøk.

 

Koste meg skikkelig med maten i går! ;)

Blei vanlig frokost, rundstykke til lunsj og betasuppe til middag, men utenom det blei det kaker, is, sjokolade, chips og litt gjærbakst i kafeterianen og i besøket.

Smakte himmelsk!

Men ikkje så godt i dag då... Fryktelig sliten og verker i heile kroppen, men det var eg jo klar over var prisen å betale for både feil kost og for mykje aktivitet i går, men var verdt det!

 

Tilbake på sporet i dag, men fryktelig godtesjuk då!

Håpar eg heldt ut kvelden...

 

17.mai er fryktelig travel med små ungar, spesiellt å komme seg ut tidlig om morgonen i finstasen alle sammen. Men merkar godt no at dei begynner å bli store, mykje enklare no enn for nokre år sidan.

 

Synd med vekta, Rakri :)

Me kan visst ikkje unne oss noko ekstra om den skal gå ned.

Eg har stort sett lagt på 1000-1100 kcal for dagen siste vekene, ser ut som om det fungerer for meg som er så lite i aktivitet.

 

Har prøvd rensekur fleire gonger. Ein gong tok eg noko som rett og slett heitte Kuren, trur eg. Det var noko eg skulle blande i 1 liter vatn og drikke+ drikke mykje vatn utenom og. Den følte eg var effektiv, men smakte ikkje godt då...Trur dei har den som tablettar og.

 

Har også prøvd noko som heiter Living North Renser Kroppen, men den kan eg ikkje seie eg merka noko som helst av.

 

Har også hørt ein del som skryter av BioDrain.

 

Finnes sikkert veldig mange ulike typar sånne kurar, kanskje du kan google det litt?

 

Håpar både di og mi vekt går litt ned igjen dei neste dagane!

 

Klem frå Rosalilje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Som alltid etter ein utskeielse, blir eg fryktelig søtsjuk i dagane etterpå, og i dag var eg alt for svak og gav etter for sjokoladesuget...

 

Kjem til å angre, det veit eg, men spist er spist, så no får eg berre vere veldig flink dei to siste dagane før eg reiser.

 

Er veldig sliten og litt deppa for tida, og då er ikkje viljen så sterk som ellers...

Blir godt med litt ferie no!

 

Håpar berre askeskyene held seg vekke, og at eg er frisk.

Eine gutten min spydde i heile natt, og no ligg mannen min utslått og kvalm med feber

 

Glømmer utskeielsane i dag og går på med friskt mot i morgon!

 

Håper du klarer deg bedre enn meg.

 

Ha ein fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det virker som om det å holde seg helt unna funker best, men målet mitt er jo å lære meg å leve med litt.. så problemet er å klare seg med enda mindre enn litt i denne fasen

 

Dagens vekt 600 gram lavere enn gårdagens, enda magen enda ikke har ordnet seg.. så det lover jo bra..

 

Håper alle blir friske og raske snart..

 

Blir godt til deg med ferie nå. Her sliter jeg enda med tette bihuler, sår hals og tungt hode. Tror rett og slett jeg skal legge meg. I morgen har yngstejenta 11årsdag. Siden hun har trening nesten hver dag nå, skal vi dra på Egon i Tyholttårnet og spise middag.. Så skal vi klemme inn en badebursdag før etter trening neste onsdag.. Gjett om hun er sprek - stål i både ben og armer og mage.. (hadde vel vi også hatt med den treningsmengden hun har!!)

 

God natt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Gratulerer med dagen i huset! Mi yngste jente blir 11 år i oktober, så nesten jevngamle dei då! :-)

Kva rett blei det på Egon då? Mykje god mat der!

 

Spent på korleis eg klarer meg i forhold til vekt og mat på tur...

Skal ete frokost på hotellet og lunsj og middag blir vel helst kjøpt ute, tenker eg.

Må prøve å vere forsiktig med is, godteri og snacks, og kaloriane i form av drikkevarer sparer eg jo og.

Får gjere mitt beste.

 

Bra dag her igjen. Havnar på 1170 kcal, litt høgare enn eg hadde tenkt, men det er fordi me hadde laks til middag og den dreg opp litt ekstra, men er iallefall veldig sunnt då!

 

Ikkje så veldig flink å ta det med ro, har lyst å ha alt i orden her før eg reiser, så styrer på litt for mykje desse dagane.

 

Nydelig vær her i dag, har akkurat sove ein time i sola på verandaen. Det gjorde godt etter ei natt med veldig lite søvn.

Mann og sønn på bedringens vei, men eine jenta mi er litt elendig, lurer på om ho blir sjuk og. Eg kjenner ingenting, så håper eg slepp unna no når eg skal ut på tur.

 

Håpar du er litt bedre i dag, ikkje godt å gå og vere så tett..

Har du fått medisin for det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gratulasjon :D

 

Det ble kyllingkebab på egon, men droppet dressingen. Blir ingen eller veldig lett kvelds da.

 

Fortsatt like tett, og kjempevondt i halsen, men har klart å gjennomføre å være på jobb. Sover dårlig pga mye hoste, men det går. Bare en dag til det er helg. At det er mildt og tørt letter ekstremt på jobben da!! I morgen er det mange barn som har fri, så det blir kanskje en rolig dag!! Tror ikke jeg trenger noen medisin, bruker nesespray og paracet!

 

God tur da, sikkert på du klarer deg bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...