Gå til innhold

Nå eller aldri - da må det bli NÅ


Gjest Isabel

Anbefalte innlegg

Gjest rosalilje

Skal prøve å henge meg på deg, men slit litt med motivasjonen...

Er så vanskelig å klare seg heilt uten alle fristelsar :confused:

Og dei kjem ganske tett for tida. Men når jonsokafta og lørdag med bursdagsbesøk for eldstegutten min er over, trur eg det roar seg litt ned igjen. har vore mykje som har skjedd i det siste.

 

Var ikkje noko flink i går heller....trur ikkje eg utdypar det, redd eg berre fristar deg hvis eg skal gå i detaljar om kva eg koste meg med! :)

 

Synes det er litt dumt for deg når eg er så lite motivert og skriv om utskeielsar stadig vekk, ikkje mykje hjelp for deg!

Men håpar det er greit eg er med her likevel!

Kjem snart sterkt tilbake!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2,8k
  • Created
  • Siste svar
Gjest mammamo

Stillstand her etter en uke med altfor lite trim... Men det var jo det jeg hadde regnet med også... Jobbet mye og det går mot siste innspurt i huset, så all fritid har gått med til maling av lister... Sååå glad for at jeg ikke er maler av yrke... Er forsåvidt litt gøy å male hos seg selv, men tenk å male HVER dag... *sukk* Enda er det noen meter med lister igjen, men nærmer seg vertfall... hehe...

 

Utskeielser ja... Har visst blitt litt av dem her å... Var jo i "bryllup" på lørdag, så da måtte man jo kose seg litt foran tv'n... hehe... Skal på grilling på St-hansaften, men da tar vi med grillmat selv, så det kan jo fint kontrolleres. På søndag drar jeg på kurs til Berlin. :) Gleder meg veldig, men 5 dager på kurs vil vel si det samme som 5 dager med relativt usunt kosthold, minimalt med trim og sannsynligvis en del glass med vin..... Hotellet vårt er 3 km fra kurshallen, så det blir å gå frem og tilbake der hver dag da, men noe mer trim enn det tviler jeg på at det blir... Styrketrening ved å løfte på kleshengere teller vel ikke?? hihi... I tillegg skal jeg i 80-årslag på lørdag, så da blir det vel god mat og kaker... Får prøve å være flink... I Berlin skal jeg også gjøre mitt beste, men vet at det vertfall blir litt vin....

 

Og damer: Det er lov å klage og syte så mye man vil på denne tråden! Ofte hjelper det veldig bare å få det ut. Og her dømmer vi ingen om de klager litt :P

 

Rosalilje: Kjedelig med dattera da. Håper de finner årsaken. Er jo ikke normalt å være så dårlig over lang tid!! Og når det er så mange også!! Sønnen din var ute på båt eller? Er han ferdig med det nå?

 

Prøver å psyke meg opp til å ta en joggetur... Eller om jeg skal male... Vet ikke hva som er best... hehe... Bør få til begge deler men...

 

Ha en fin dag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Godt at det er lov å syte og klage litt her inne! Har ikkje så mange rundt meg som eg vil snakke om vekt og kosthold med, godt å ha dokke då!

 

Det må bli bedring på skulen til dattera mi før neste skuleår startar opp, ellers må me søke ho til ein annan skule. Men trur det er veldig vanskelig å få ho flytta, er visst heilt fullt på den andre skulen...

 

Sønnen min er på eit skuleskip ja. Kjem heim på fredag og då er det sommarferie.

Blir kjekt å ha han heime ei stund! :-)

Har fått plass til neste år og, så blir vekke då også. Etter det skal han ut i lære. Siktar mot å bli styrmann.

 

Skjønnar godt at det er vanskelig å holde fullt fokus på mat og trim no i innspurten med huset, Mammamo, men prøv iallefall å ikkje gå oppi vekt, og så startar du for fullt igjen når de har flytta inn.

 

Ha ein fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Her går det så som så...

I beste fall hold vekten, iallefall ikkje ned i vekt :confused:

Men har ikkje tenkt å gi meg altså!

 

Klarer liksom ikkje heilt å ta tak og komme inn i gode vanar igjen, trur eg må lage meg ein plan...

 

Håpar det går bedre med dokke andre! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ble det opp 200 gram, så går jo ikke helt riktig vei for min del heller.. Men etter kjempeutskeielsen på lørdag var det helt fortjent.

 

Ellers plages jeg stadig med magen. Var til lege idag, som sa at sånne sammenvoksninger i magen rundt arrvev er veldig komplisert. Må diskutere med kirurg hva som er lurt.. Ikke veldig gira på enda en operasjon, men det er iallefall sikkert at jeg ikke kan ha det som det er nå!! :) Gikk meg en god times tur i går, og fått en halvtime idag.. Litt styrke ikveld. Må som sagt komme meg igang med trimmen!!

 

Gjør ingenting du forteller om utskeielser, Rosalilje-- Greit å høre det ikke bare er meg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mammamo

Var flink i går da, kom meg både ut på tur og fikk mala en del :) Ikke blitt noe tur i dag, vurderer å gå ut en tur nå, er jo så lyst og fint vær!!

 

Uff, ikke moro om du må ha en opr til da, Rakri, men virker som at det ikke fungerer nå, så det er vel kanskje til det beste med en ny opr...

 

Skjønner godt at det er fullt på den andre skolen, Rosalilje... Siden det er så dårlige forhold på den hun går på nå... Men det må da være medisinske grunner i tillegg, eller er det kanskje vanskelig å bevise det?

 

Var innom butikken etter jobb i dag... Handle rett før middag er jo aldri lurt.... Og selvfølgelig endte det med en sjokolade.................... Men bare en liten en da, ikke verst til å være meg...

 

Er jo i Berlin på mandag, så her blir neste veiing på lørdag... Håper på en liten nedgang. Var 100g ned i dag i forhold til i går. Det er vel omtrent stillstand... hehe... Skal gjøre mitt beste for å ikke gå opp ja, og så starte videre nedover etter neste uke.

 

Ha en fin kveld!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Håper du får sjekka ut kva som er galt med magen din, Rakri! Ikkje kjekt med ny operasjon, men hvis du kan få det bedre er det kanskje verdt det!

 

Fort gjort å ende opp med ein sjokolade når ein handlar på tom mage, Mammamo! :-)

Er vanskelig å bevise at det er skulen som har gjort dattera mi sjuk, men me har legeerklæring på at det sannsynligvis er det som er årsaken. Me prøver iallefall å søke, og ber om at ho får plass på den andre skulen hvis ikkje alt er i orden til skulestart.

Fekk akkurat melding frå ho, ho hadde fått 5,25 i snitt i karakter i 8.kl endå ho har vore vekke forferdelig mykje og vore mykje sjuk! :)

 

Har laga meg ein liten plan: (Skriv den her mest for å ha det svart på kvitt for meg sjølv, sikkert ikkje så veldig interessant for dokke andre då...)

 

-Ikkje godteri eller chips fram til 15.juli i første omgang, så får eg ta ein ny vurdering då.

Klarer ikkje å holde meg til litt, får så fryktelig søtsug, trur rett og slett ikkje eg har godt av sukker...

(Unntaket blir feks hvis eg kjøper tacosalat, så et eg chipsen som er med, og feks nonstop og peanøtter på is i besøk)

 

-Ein eller annen form for "trim" minst 3 gonger i veka framover feks sykling eller gåtur

 

-prøve å kutte sukker mest mulig ellers i kostholdet også

 

-Ete sakte og nyte maten i besøk, ikkje frotse i kaker.

 

-Ete sunnt og magert alle kvardagar.

 

 

I dag blir det grilling, tenkte å lage grillspyd av kylling, ananas og paprika. Masse salat, litt ris og litt potetsalat(Vertinna skulle lage sjølv med kesam, så den skal jo vere ganske mager)

Etterpå skal eg ta ein sjokoladecookie og ein porsjon is er planen(Greit når eg har fått heile menyen på forhånd!)

Har fått sykla meg ein tur i dag!

 

I morgon skal eg ut og ete med nokre venninner, reknar med det blir Egon. Skal velge noko fornuftig der. Prøve å unngå isen som me ofte tar etterpå...

 

Lørdag er det feiring av eldstesønnen, då blir det grilling og litt kaker etterpå. Skal nyyyte litt Verdens beste, det er ein av favorittkakene mine!

 

Ikkje akkurat nokon slankeplan for dei neste 4 dagane, men etter det trur eg det blir litt fleire kvardagar, det skal egentlig blir godt!

 

Ha ein fin St.Hans feiring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

NO er eg tilbake i rute og det kjennest SÅ godt! :)

Har endelig klart å snu igjen, har blitt alt for mykje utskeielsar i det siste...

 

Jonsokafta åt eg akkurat det eg hadde tenkt: grillmat og så ein sjokoladecookie og ein porsjon is etterpå.

 

I går var eg på bytur med nokre venninner. Magert først på dagen, og så åt eg Kyllingwok på Egon om kvelden. Var veldig god og heilt grei kalorimessig. Dei andre åt is etterpå, men eg stod over! Gjorde meg faktisk ingenting heller.

 

I dag har me også hatt kyllingwok til middag, sunnt og magert og godt! Dei andre hadde bollar til lunsj, mens eg hadde havregraut.

Skal også gå meg ein liten tur no.

 

Spent på veging i morgon, er nok ikkje særlig bra...Men glad for at eg iallefall har tatt tak no! :-)

 

Lar fortsetta mine stå som ein påminnelse til meg sjølv:

-Ikkje godteri eller chips fram til 15.juli.

-Ein eller annen form for "trim" minst 3 gonger i veka framover feks sykling eller gåtur

-prøve å kutte sukker mest mulig ellers i kostholdet også

-Ete sakte og nyte maten i besøk, ikkje frotse i kaker.

-Ete sunnt og magert alle kvardagar.

 

 

Foreløpig har eg fulgt planen heilt, håpar eg klarer det framover også!

 

De andre då, korleis går det med dokke?

 

Ha ein fin fredagskveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mammamo

Bare en liten snartur innom før jeg gjør meg klar til 80-årslag. Reiser direkte derfra på kurs. Kommer tilbake på torsdag kveld.

 

Vekta i dag viste 72,4. Dvs 100 gram ned... Stått stille de siste 3 ukene nå... *sukk*.. Men vet jo årsaken da... Og får bare trøste meg med at jeg hvertfall ikke har gått opp :) Nå er huset snart ferdig også. Regner med at vi kan vaske resten og flytte inn neste helg :P :P Så da får vi få vekta videre ned etter det!!

 

Ser ut som en super plan du har laget deg, Rosalilje!! Tror jammen jeg skal kopiere den, etter kurset... hehe...

 

Ha en fin lørdag og en super uke!! Vi snakkes!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Kos deg i 80-årslag og god tur på kurs, Mammamo!

Er vel ikkje akkurat beste tidspunkt å reise vekk no når de er heilt i innspurten på huset...er vel mykje som må gjerast tenker eg!

 

Vekt i dag 58 kg, opp 1,5 kg sidan forrige lørdag, men trur egentlig ikkje eg har gått så mykje opp. Veldig problem med magen igjen, men du kan seie det sånn at det har ordna seg no etter veging, så tar kanskje ein liten snikveiing i morgon eller mandag og ser.

 

Uansett godt å vite at eg no har klart å snu tankane og motivasjonen iallefall!

 

Bakte krydderkake, muffins og kjeks i går, smakte ikkje ein liten bit ein gong!

I dag har eg stått og hakka opp sjokolade som skal i fruktsalat, ingen problem å la vere å smake! :)

 

Gler meg til i kveld, blir 23 stk som reiser ut på båttur for å grille og kose oss. Eldstemann som blir 17 år.

Planen er kyllinggrillspyd med grønnsaker, ris og salat, kanskje litt potetsalat.

Etterpå eit stykke med Verdens Beste og ein porsjon fruktsalat med vaniljesaus.

Og selvfølgelig ikkje noko godteri! :eek:

 

Lar fortsetta mine stå som ein påminnelse til meg sjølv:

-Ikkje godteri eller chips fram til 15.juli.

-Ein eller annen form for "trim" minst 3 gonger i veka framover feks sykling eller gåtur

-prøve å kutte sukker mest mulig ellers i kostholdet også

-Ete sakte og nyte maten i besøk, ikkje frotse i kaker.

-Ete sunnt og magert alle kvardagar.

 

 

 

 

 

Ønsker alle ein super lørdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har en bra plan :P

 

Du har selvfølgelig ikke gått opp halvannen kilo på en uke så standhaftig som du er. Vi to er vel smertelig klar over hvor mye en dårlig fordøyelse påvirker vekta :) Jeg er veldig plaget for tiden, og helt utpsyket av hvordan magen ser ut innimellom.. Torsdagskvelden så jeg ca 7 mnd gravid ut - helt seriøst ja!! Hjemme fra jobb fredag fordi jeg hadde vondt og var kvalm..

 

I morgen skal vi ut med to vennepar for å spise middag. Ellers tar jeg det moderat. Halvannen bit sjokolade i går kveld, noen flak nachos idag. Har vært i bursdag i dag, der jeg spiste en pølse med lompe, ingen kake eller annet søtt, bare fruktsalat!! Greit å kjenne på kontrollen også!!

 

Jeg øver meg på å spise sakte. Tror det blir mitt beste redskap i sommer når vi primært er på besøk, der det blir mange lange og gode måltider!!

 

Riktig god natt.. Bare en arbeidsuke igjen til ferie nå. Har til og med en fridag til uka som jeg skal bruke på å besøke bestevenninna mi :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Så flink du er, Rakri! Skulle ønske eg var like stanhaftig som du desse siste vekene, så hadde eg kanskje vore i mål no...

Men har heldigvis tatt tak no, så får berre sjå framover!

Synes du skal få ein skikkelig sjekk på magen din, det kan jo vere noko anna enn berre dårlig fordøyelse, best å få det sjekka!

 

 

Båtturen var fantastisk flott! Blei til slutt 17 stk som grilla i lag på ein holme. 6 stk som meldte avbud i siste liten. Kaker og snacks etterpå. Nydelig vær!

Syntes eg klarte meg veldig godt, holdt meg heilt til planen både ved grillinga og ved kakebordet etterpå!

 

I går blei eit vennepar med oss på båttur, og eit anna vennepar kom også i deira båt. Hadde nok ein flott dag på sjøen. Hadde med alle kakerestane etter lørdag kveld, så blei kvitt alt sammen Hadde bestemt meg for 2 små stykker Verdens Beste, men blei ein liten browniesbit og ein kjeks i tillegg...Ganske så greit ellers, kom til 1200 kcal når eg la inn dagen, så det får vere greit.

 

I dag har eg og sønnen min vore på handletur. Eg kjøpte meg ein fersken og minigulrøtter når han kjøpte seg nysteikte rosinbollar... Eit lite brudd på godteristoppen: sønnen min bydde meg så stolt av sjokoladen han fekk til bursdagen, og hadde ikkje hjerte til å takke nei då, så tok ei rute. Kylllingwok til middag, så ein grei dag i dag, heldigvis.

 

 

 

 

 

Lar fortsetta mine stå som ein påminnelse til meg sjølv:

-Ikkje godteri eller chips fram til 15.juli.

-Ein eller annen form for "trim" minst 3 gonger i veka framover feks sykling eller gåtur

-prøve å kutte sukker mest mulig ellers i kostholdet også

-Ete sakte og nyte maten i besøk, ikkje frotse i kaker.

-Ete sunnt og magert alle kvardagar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei

 

Vel, det går verken særlig opp eller særlig ned.. Kjenner jeg blir litt motløs innimellom - skal jeg aldri nå målet, liksom? men kan jo ikke gi meg da. 50.6 idag, så ørlitt ned.. Har svinget mellom 50.5 og 51 leeeeenge.. Det er det som er så kjedelig. Marginene er små, så en helg innimellom med ekstra kos ødelegger for meg.. Må lære meg å unne meg ting i det små!! ;)

 

Drar på ferie på lørdag, og må bare prøve så godt jeg kan:

 

- 10 000 skritt på telleren hver dag, utenom reisedagene

- styrketrening 5-7 dager i uka.utfra programmet fysioter satte opp, tar ca 20 min

- spise sakte og moderat - blir mange og lange måltider, må passe meg der!!

- snop/snacks max to dager i uka

-glad i et glass rødvin, og det blir jo en del av dem i ferien i godt selskap. Hoverregelen er max ett glass i slengen, og helst ikke mer en annen hver dag.

 

Vi får se!! God ferie iallefall

 

Nå har jeg gått halvannen time idag og gjennomført programmet fra fysio. Så veldig fornøyd med meg selv nå om ikke annet :D:)

 

Målet for denne sommeren er å være under 50 kg etter ferien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Synes du har satt opp ein flott plan! ;)

Viktig å kunne unne seg litt, trur eg, ellers er det lett for å ryke på ein skikkelig sprekk etter nokre dagar, og då har iallefall eg litt problem med å klare å komme meg tilbake i rett spor, føler liksom at eg kan like godt fortsette når eg først har skeia ut...

 

Hadde virkelig unnt deg å få sjå 49-tallet før du reiser, det hadde nok gitt ekstra motivasjon til å vere flink på ferie.

 

Her går det fint fremdeles!:D

I middag- og kaffibesøk i går. Lasagne til middag. Tok litt av det og masse salat og eit lite stykke brød.

 

Mykje kaker og bollar etterpå, men klarte meg med ein liten bolle, litt is og ein liten browniesbit. Får vere godkjent det.

 

Heilt etter planen matmessig i dag og, har også fått sykla meg ein liten tur.

Tok ein veging i dag, og då viste vekta 57 kg igjen, så har iallefall gått mykje ned sidan lørdag. Føler meg egentlig ganske slank, men har kanskje fått ørlite meir "lovehandles" :-) (Hvis du har hørt det uttrykket då)

 

I morgon skal me på hjortekjøttmiddag til mora mi. Tenker det skal gå greit og, litt kjøtt og poteter og masse grønsaker, ete sakte og kose meg!

 

2 dagar igjen på jobb for deg no? Blir nok godt med ferie!

 

Lar fortsetta mine stå som ein påminnelse til meg sjølv:

-Ikkje godteri eller chips fram til 15.juli.

-Ein eller annen form for "trim" minst 3 gonger i veka framover feks sykling eller gåtur

-prøve å kutte sukker mest mulig ellers i kostholdet også

-Ete sakte og nyte maten i besøk, ikkje frotse i kaker.

-Ete sunnt og magert alle kvardagar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja bare to dager igjen nå :D Har endel som skal være klart før den tid, så det blir vel travelt.

 

Har vært hjemme to dager nå. I går avspaserte jeg og hadde en hyggelig dag sammen med venninna og mi og barna hennes. Idag var jeg hjemme fordi jeg har begynt en ny behandlig av halebeinet der det ble satt kortisonsprøyte. Også sliten av å ha så mye vondt i magen, så tok rett og slett en egenmeldingsdag

 

Men nå er jeg klar til de siste to dagene, og gleder meg til ferie!!

 

Synes du klarer deg utrolig bra altså!! Well done!

 

Ja, jeg vet godt hva kjærlighetshandtak er.. har samme greier selv ;) og litt mage med ekstra hud...hehehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Håpar virkelig du kan få hjelp med både halebein og mageproblem!

Unner deg virkelig ferie no! Trur du at du får sjanse til å komme innom vektklubben mens de er på ferie? Redd det blir fryktelig stille her uten deg...

 

Klarte meg bra i besøket i dag. :-)Litt kjøtt, litt potet og masse grønsaker. Hoppa over pinneis som blei delt ut til dei som ville ha, og tilslutt eit lite stykke gulrotkake.

Dattera mi på 10 år som har kost seg i dag og bakt to kaker som ho tok med i besøket, heldigvis to kaker som eg ikkje er så veldig glad i. :-)

 

Har også fått sykla meg ein tur. Veit ikkje heilt kva eg skal registrere det som sidan eg har motor... Må jo trø rundt, men det er ikkje noko tungt. Sykla nesten 9 km på 26 min.

 

Lar fortsetta mine stå som ein påminnelse til meg sjølv:

-Ikkje godteri eller chips fram til 15.juli.

-Ein eller annen form for "trim" minst 3 gonger i veka framover feks sykling eller gåtur

-prøve å kutte sukker mest mulig ellers i kostholdet også

-Ete sakte og nyte maten i besøk, ikkje frotse i kaker.

-Ete sunnt og magert alle kvardagar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, jeg blir nok en del på nett, utenom i perioden 11-21 juli..

 

Kom i mål med det meste av det jeg hadde tenkt, resten får ligge til høsten ;)

 

Da venter dusjen og senga.. I morgen blir det å pakke og forberede ferien

 

God natt.

 

Synes forøvrig du klarer deg veldig bra

Tror jeg ville registrert det som gange? 4 km/t? Kanskje??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Lurt å sette seg litt ambisiøse mål! :-)

Har sett før at du klarer deg godt i feriar ;)

 

Bra her i dag også, anna enn eit ørlite sjokoladekakestykke...(Snakkar då om ca 1 cm bredt altså) Fekk bort resten av bursdagskaka frå naboen, måtte berre smake litt.

Skal også gå meg ein liten tur no, så svir eg vel kanskje av det stykket.

 

Spent på vekt i morgon, kjem innom med rapport då.

 

Ha ein fin fredagskveld, og god tur i morgon!

Håpar de får ein flott ferie!

 

Lar fortsetta mine stå som ein påminnelse til meg sjølv:

-Ikkje godteri eller chips fram til 15.juli.

-Ein eller annen form for "trim" minst 3 gonger i veka framover feks sykling eller gåtur

-prøve å kutte sukker mest mulig ellers i kostholdet også

-Ete sakte og nyte maten i besøk, ikkje frotse i kaker.

-Ete sunnt og magert alle kvardagar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mammamo

HEI!!

 

Da har jeg fått unnagjort 80-årslag, 5-dagers kurs og en dåp i går. Etter en slik uke var jeg helt sikker på at jeg hadde gått opp... Har i tillegg mensen nå... Men jeg har faktisk gått NED. 500 gram mindre i dag enn forrige lørdag.. Kan ikke tro at det er sant... Ble ikke så mye usunn mat i Berlin, men det ble MYE vin... Ikke bare ett glass på kveldene nei... Relativt full 2 av de 4 kveldene vi hadde og lettere de andre 2... Var rimelig sliten på fredag ja... hehe... Men hadde det veldig moro da. Og det var mye bra faglig på programmet og vi fikk sett mye av Berlin i tillegg. Ble mye gåing og var varmt, så all vinen svettet jeg vel ut igjen... hihi... Er hvertfall utrolig fornøyd over at jeg faktisk hadde gått ned uten å gjøre noe for det!!

 

Skal gjøre mitt beste for å holde deg med selskap her jeg Rosalilje. I mårra starter jeg på en arbeidsperiode på 15 dager i ett strekk, så er det ferie!! I tillegg er huset FERDIG!!! Hvertfall nesten :) Mangler bare å få koblet på vannet før vi kan flytte inn på riktig. Veldig moro!! Men er nok noen timer som gjenstår der også... Flytter ikke inn på en kveld liksom ;)

 

Synd dere sliter så med magen jenter. Høres slettes ikke noe morsomt ut... Håper dere finner noe som hjelper.

 

Ha en god ferie Rakri!! Du holder nok dine mål om jeg kjenner deg :D

 

Tør ikke sette meg for ambisiøse mål nå før ferien, iogmed at jeg skal flytte inn så blir vel det trim nok i seg sjøl... Men etter 21 juli kan jeg og jeg begynner ferie så kan jeg få tid til trim. Da har jeg nesten 4 uker uten jobben, så da er tiden for å komme inn i en rutine jeg ikke vil prioritere bort når ferien er over... Vi har ikke planlagt noe ferietur i år. Har nok med huset og har jo også vært 1 uke på ferie. Målet frem til ferien tror jeg skal være å holde vekta... Og håpe på en liten nedgang til de neste 2 ukene.

 

Ha en fin dag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Hei Mammamo!

Så kjekt å få ein sånn uventa nedgang etter så mykje utskeielsar då! Det er jo drømmen og det eg også pleier håpe på, men det skjer jo egentlig aldri...:-)

Prøv å holde vekta fram til ferien du, det er jo eit flott mål så travelt som du har det no! Såg bilda av huset ditt, det blir berre så råstilig! Gratulerer! ;)

 

Vekt på lørdag var 57 kg, så heldigvis mykje ned frå lørdagen før.

Synes eg har klart meg ganske bra i helga, sjølv om ein alltid kunne gjort ting endå bedre.

Lørdag hadde me med oss eit vennepar på båttur. Det blei grilling igjen, og bortsett frå 3 ss potetsalat som eg kunne droppa, var det sunn og mager mat eg åt. Etterpå åt eg to porsjonar fruktsalat med vaniljesaus, i meste laget kanskje, men samtidig smakte eg ikkje chips, brus, kjeks, godteri og sjokoladekake, så det var jo bra.

 

I går åt eg vanlig frokost, og så kylling, ris og salat til middag kl.14. Etter det reiste me på besøk og var ikkje heime før 22.30, og det som var servert på den tida var kaker, dessert, godteri, chips, popcorn, nøtter, bollar og pannekaker...

Ikkje lett å vere sunn og fornuftig då...Åt 2 stykker kake, 3 ss dessert, ein porsjon is og litt nøtter. Sikkert for mykje kaloriar og iallefall for mykje sukker, blei ganske slapp og elendig, men med tanke på alt eg droppa så var det ikkje så aller verst likevel. Men burde nok heller ete bollar og pannekaker enn kake og is, litt mindre sukker og litt meir mat i det, men er no ein gong VELDIG glad i kaker :D

 

Kjekt at du blir her og heldt meg med selskap i sommar, Mammamo!

Godt for motivasjonen det!

 

Skal ha fullt fokus no fram til 15.juli, då skal mannen og ungane vekk på ein festival, og eg skal vere heime og ha husmorferie. Mulig eg kjem til å unne meg litt ekstra nokon av kveldane då...:-)

Så reiser me på båtferie 20.juli, det har me gjort siste 5 åra, og det har hittil gått veldig greit matmessig, så satsar på det i år og!

 

Håpar du har det fint på tur, Rakri!

 

 

Lar fortsetta mine stå som ein påminnelse til meg sjølv:

-Ikkje godteri eller chips fram til 15.juli.

-Ein eller annen form for "trim" minst 3 gonger i veka framover feks sykling eller gåtur

-prøve å kutte sukker mest mulig ellers i kostholdet også

-Ete sakte og nyte maten i besøk, ikkje frotse i kaker.

-Ete sunnt og magert alle kvardagar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Ganske bra i dag og. Bakte bollar og rundstykker til lunsj då me fekk gjestar. Åt to halve rundstykker med egg på.

Etter ønske frå ungane blei det spaghetti, pastasaus og kyllingkjøttdeig til middag i dag. Kanskje ikkje det sunnaste, men går an av og til.

 

Fører ikkje kaloriar lenger, men la inn for i går berre for å sjå kor eg låg an. Hadde ete 912 kcal og trimma vekk ca 120...Har visst ikkje heilt kontroll uten telling. Litt av grunnen var at me hadde torsk til middag, og det er jo veldig magert.

 

 

Lar fortsetta mine stå som ein påminnelse til meg sjølv:

-Ikkje godteri eller chips fram til 15.juli.

-Ein eller annen form for "trim" minst 3 gonger i veka framover feks sykling eller gåtur

-prøve å kutte sukker mest mulig ellers i kostholdet også

-Ete sakte og nyte maten i besøk, ikkje frotse i kaker.

-Ete sunnt og magert alle kvardagar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei..

 

Ja, en uventet nedgang føles betraktelig bedre enn en uventet oppgang.. Du får være forsiktig så det ikke smeller opp igjen til neste gang!! :eek:

 

Rosalilje: du er så flink!! Står nesten alltid over de verste fellene!!

 

Her går det i grunnen strålende.. På lørdagskvelden valgte jeg å kose meg med chips til vinen på kvelden, etter en veldig moderat dag.. Fant ut med meg selv at jeg skal ha lov til slik kos de kveldene vi er alene - og det er det ikke mange av i ferien - kanskje bare en eller to til.. Så må jeg være nøysom resten.-

 

Har klart å spise både sakte og bare litt til samtlige måltider.. Kun spist en pæreis da vi var i familiepark på lørdag, ellers stått over alt av is og snop. Så til nå er jeg kjempefornøyd. Vekta ligger like under 50 nå - ser at vekta her viser nøyaktig det samme som min (kontrollveide guttene, og de var akkurat det samme her..) 4 trimpoeng på igår og idag ;):D

 

Koser oss stort på ferie, selv om de små har feber

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mammamo

Jeg teller heller ikke kalorier... Burde virkelig gjort det, men får bare ikke tid til å legge det inn... Får se når vi har kommet oss inn i huset, om jeg får litt bedre tid da... Slik det er nå går dagene altfor fort ;)

 

Prøver å være forsiktig ja, Rakri, forventer ikke akkurat nedgang denne uka, siden jeg gikk uventet ned forrige.... Bare det står stille de neste 2 hektiske ukene med masse jobbing og innflytting så skal jeg være fornøyd!

 

Rosalilje: Du er jo bare sååå flink til å holde deg unna fristelser... Hvordan klarer du det???

 

Kos deg på ferie Rakri. Håper gutta blir bedre da! Og ferie er ikke hverdag og man må ha lov til å kose seg litt!!! Bra med masse trim i ferien da!! Flink du!!

 

Ha en fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Så flink du er, Rakri! Fortsett sånn, men husk å kose deg litt og då! :-)

 

Mammamo: Eg kan stå over mange fristelsar, men plutselig ramlar eg skikkelig utpå, både bevisst og ubevisst!

Har ein bra periode no, men slutten av mai og begynnelsen av juni var ikkje bra...

 

Trur eg har klart meg nokolunde i dag og, sjølv om eg åt litt is på besøk hjå mora mi...La inn alt og kom til 1150 kcal.

Har også fått sykla meg ein tur i dag!

 

Lar fortsetta mine stå som ein påminnelse til meg sjølv:

-Ikkje godteri eller chips fram til 15.juli.

-Ein eller annen form for "trim" minst 3 gonger i veka framover feks sykling eller gåtur

-prøve å kutte sukker mest mulig ellers i kostholdet også

-Ete sakte og nyte maten i besøk, ikkje frotse i kaker.

-Ete sunnt og magert alle kvardagar.

 

 

2 veker no sidan eg laga planen/forsetta mine, og har så langt fulgt dei veldig bra, synes eg! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...