Gå til innhold

Nå eller aldri - da må det bli NÅ


Gjest Isabel

Anbefalte innlegg

Ja, en plan er alltid kjekt å ha :D

 

Koser meg med god mat - men bare litt i gangen ;) Merker magen er bedre når jeg unngår å bli mett..

 

Hele fire trimpoeng idag - en gåtur på en time og en tur i fjell og skog på tre timer.. Så da har jeg oppnådd 8.1 poeng allerede denne uka :)

 

Kjenner igjen den der med at en liten utskeielse blir til mange dager med ekstra kos.. jeg har vært fæl med det før-- at man liksom kan begynne på nytt etter helga eller noe.. Føler meg mer kontrollert enn noen gang, men skal passe på å ikke bli fantatisk - for tror det er det som gir den langvarige sprekken..

 

En kjapp dusj venter nå før litt dvd -titting sammen med mannen.

 

Hyttetur i morgen til fredag på svigermors nye hytte! De små har hatt feber siden lørdag, først den ene så den andre.. Håper de er bedre i morgen. De har egentlig ikke vært så syke utenom litt snørr og hoste i tillegg til feber, men de er ganske sure - og det er de så og si aldri ellers..

 

Blir vel herlig å endelig få flytte inn i nytt hus. Det ser da veldig bra ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2,8k
  • Created
  • Siste svar
Gjest rosalilje

Supert, Rakri! :D Både med mat og trim!

Spent på vekta di når du kjem heim igjen hvis du fortsett sånn som dette gjennom ferien!

 

Litt utskeielse her i dag! :-)

Eg og mannen har vore kjærestar i 20 år i dag, og det syntes me fortjente ein liten feiring!

Åt på kinarestaurant, kylling i karri med ris til. Skulle vel vere ganske magert det? I tillegg blei det ei kule is og 3 sjokoladebitar. Så eit lite unntak frå regelen om snopefri fram til 15.juli...Men heilt greit synes eg!

La inn alt så godt som eg kunne og kom til ca 520 kcal på middagen og 1200 kcal totalt på dagen.

 

Lar fortsetta mine stå som ein påminnelse til meg sjølv:

-Ikkje godteri eller chips fram til 15.juli.

-Ein eller annen form for "trim" minst 3 gonger i veka framover feks sykling eller gåtur

-prøve å kutte sukker mest mulig ellers i kostholdet også

-Ete sakte og nyte maten i besøk, ikkje frotse i kaker.

-Ete sunnt og magert alle kvardagar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Har gått bra med maten både i går og i dag. Tok meg også ein sykkeltur i går, så då er eg i mål med 3 gongar denne veka og.

Einaste utskeielse er ein twist, fekk ein av mannen min og den greide eg ikkje å takke nei til! :-)

 

Vekt i dag var 57 kg, så får ikkje akkurat lønn for alt eg forsaker og at eg er flink med maten....Blir jo for lite trim, men er egentlig litt i overkant av kva eg har kapasitet til med 3 gongar i veka, så ikkje så mykje eg kan gjere med det...

 

Ha ei fin helg alle sammen!

 

Lar fortsetta mine stå som ein påminnelse til meg sjølv:

-Ikkje godteri eller chips fram til 15.juli.

-Ein eller annen form for "trim" minst 3 gonger i veka framover feks sykling eller gåtur

-prøve å kutte sukker mest mulig ellers i kostholdet også

-Ete sakte og nyte maten i besøk, ikkje frotse i kaker.

-Ete sunnt og magert alle kvardagar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mammamo

Gratulerer med jubileum Rosalilje!! 20 år er kjempebra! Føles som at det blir færre og færre av dem som holder sammen så lenge... Og ja, det er lov å kose seg litt på en slik dag. Du var jo flink da også du :D

 

Jeg har plutselig blitt stemmeløs i dag... Er sååå irriterende da... Og er på jobb nå, så jeg får bare håper på en rolig nattevakt uten for mange telefoner... hehe... Må jo hviske jeg da... hehe...

 

Ellers har jeg skrudd møbler for harde livet i dag... Var på ikea i går, så da hadde jeg jo jobb i dag :) Men koooser meg!! Veldig moro å ordne i mitt nye hus!! :) Har enda ikke fått kobla på vannet, men det skjer etter all sannsynlighet på mandag, så natt til onsdag blir nok min første natt i nytt hus!!! (For jeg jobber natt til tirs... hehe)

 

Rakri: Så flink du er i ferien din da!! Masse trim!! Og koselig trim også... hehe... Håper gutta ble bedre til hytteturen da. Greit med blide gutter... hehe...

 

Gleder meg til jeg kan sette meg ordentlige mål også... Har jo et mål nå også... Om å holde vekta til jeg har fått flyttet inn og begynner ferien. Bare 11 dager igjen nå! Er vel ikke ferdig med innflyttingen enda da, men har vertfall ferie...

 

Ha en fin lørdagskveld!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Dagen i dag er vel ikkje heilt etter planen...

 

Raspeball(Komle) med litt pinnekjøttrestar til middag. Åt lite, men er jo ganske kaloririkt, så blir litt likevel. Litt vaflar til kaffimat. Skulle på kino, og då bestemte eg meg for å ete litt sjokolade. Til slutt bestemte me oss for å heller sjå ein film heime for har ganske lang vei til kinoen, tok litt sjokolade likevel :D

 

Holdt visst ikkje heilt planen min om snopefri til 15.juli, men har iallefall blitt veldig lite sjokolade desse 3 vekene og ikkje noko chips.

 

Fått igjen stemmen, Mammamo?

Må vere SÅ kjekt å endelig få flytte inn i nytt hus!

Sikkert godt å få bu for seg sjølv igjen også, etter så lang tid i hus med andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mammamo

Heldigvis kom stemmen tilbake... Greit å slippe å hviske i telefonen... hehe...

 

Og det er såååå moro å flytte inn og sette ting på plass i helt nytt hus!! :) Fått på plass masse møbler i dag, på'n igjen i mårra. Kjekt med hvilende nattevakter. Fått sove fra 1-7 de 2 jeg har hatt til nå. Nå er klokka nesten 2 og jeg har enda ikke lagt meg... Ikke for at jeg har mye å gjøre, bare for at jeg sitter med papirer og prosedyrer og slikt og glemmer tida...

 

Om det ikke ble helt snopefri så synes jeg du har vært flink, Rosalilje. Ingen utskeielser som ikke har vært bevisste og delvis planlagte.

 

Raspeball er godt! Pleier å ha sukker el sirup på vi da... Ikke sunt hvertfall... Og med stekt flesk og brunost-saus!! Mmmm... Bare synd at gubben og ungene ikke er noe glad i det... Så vi har det vel maks 1-2 ganger i året... Fikk lyst på det nå... Men det er liksom ikke noe typisk sommermat... Får ha det en regnværsdag... Blir vel noen slike i sommer også...

 

Veiedag i mårra... Går nok skeis for min del. Har ingen vekt her på jobb, og jeg må ha litt mat før jeg skal hjem på morgenen. Så veiing denne uka får bli på onsdag tror jeg. Første morgen i nytt hus :) (Har en følelse av at den morgenen blir bra uansett hva vekta viser... hehe)

 

Må legge meg nå... Trenger vel noen timers søvn :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første uka på ferie gikk over all forventning

 

50 blank i går morges - så da må jeg være fornøyd med 400 gram ned ut fra startvekta jeg registrerte da jeg gikk på ferie. Dappet litt av med trimmingen de siste dagene pga reise og litt besøk. Men 8.6 poeng er mer enn på lenge.

 

Så håper jeg å fortsette i samme spor resten!! Har ikke som mål å gå ned veldig mye, men hadde vært deilig å komme litt ned på 49 og noe!!

 

Noe må man unne seg, Rosalilje. Jeg spiste snacks den kvelden på hytta, selv om vi ikke var alene som var kriteriet mitt. Til forskjell fra ellers klarte jeg å stoppe etter ca 10 flak.

 

På Senja nå i blåst og regn. Håper virkelig vi får bedre vær etter hvert. Litt koseligere å få til noen strandturer og slikt!! Alle barna mine samlet nå, den eldste har vært her i to uker allerede. Hun har fått seg kjæreste :eek: Litt "tungvint! at han bor her og vi i Trondheim, men men.. Han var ialllefall veldig hyggelig - fikk hilse på han i går.. Så nå er jeg liksom svigermor da...hehehe :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Ganske bra dag her i dag.

Hadde restar av raspeball og pølse som eg deler opp og steiker i langpanna i steikeovnen. Det synest me nesten er endå bedre enn når dei er nylaga! :)

Mammamo: Her er raspeball nesten heile familien sin favoritt, så det må me ha ganske ofte. Synes heller ikkje det er sommarmat, men her lignar det mest på høst:kaldt, vind og overskya eller regn :D Håpar på litt sommmar snart!

 

Bakte mykje bollar, pølsehorn og brød i dag, men eg holdt meg til havregrauten min...

 

Sykla ein tur i formiddag og gjekk ein tur i ettermiddag, så fornøyd med det!

 

Rakri:Tenker og tanken at det blir vel snart kjærestar her i huset! Føler meg ikkje heilt gammal nok til å bli "svigermor" endå! :eek:

Så flink du har vore på ferie! Det står det stor respekt av!

 

Rekna ut på nytt her på Grete Roede sine sider kor mange kaloriar eg skal ha pr.dag. Tok lav kvardagsaktivitet og 2 trimpoeng og kom til ca 1650 kcal.

 

Gjekk så inn på denne sida:http://www.iform.no/pub/art.php?id=310, og der kunne ein legge inn for kvar enkelt aktivitetsform for dagen, så som kvile, inaktivitet, lett trening osv og når eg gjorde det og tenkte gjennom kva eg gjer i løpet av ein dag, kom eg til 1850 kcal...

Veit ikkje kva som blir mest rett, men kanskje eg ikkje har lav kvardagsaktivitet, beveger meg nok stort sett mykje meir enn ein som feks sitt på kontor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mammamo

Her har det vært skikkelig sommer i dag :) Måtte tom kaste T-skjorta og finne bikinioverdelen. Liker slikt vær!! Men ser dessverre ikke ut til å vare :D Har sjauet møbler og ting og tang i hele dag. Rørleggeren har dessverre ikke vært å se i dag... Men håper han kommer i mårra, jeg har store planer om å tilbringe første natt i nytt hus i mårra!!! Gleder meg!!! La på rent på min nye seng i dag :)

 

Så flink du har vært i ferien din da, Rakri! Stas å ha alle barna samla da! Svigermor ja... Heldigvis leeeeenge til jeg kan kalle meg det... Elsdtesnuppa er akkurat fyllt 6, så hun har nok ikke slike planer enda... hehe... Eller, hun sier selv at hun har 2 kjærester da... hehe... De er begge 2 hennes søskenbarn... Så jeg håper hun finner noen andre etterhvert... hehe... Yngstesnuppa på 3,5 år har også kjæreste, av Hanemor sin datter på 3 år... hehe... Morsomme de små ;o)

 

Driver på med innflytting om dagen, så jeg har nesten ikke tid til å spise... Og stapper fort innpå litt usunt da..... Men det får bare stå til nå til dette stresset er ferdig. Bare 9 dager til ferien starter nå! Får bare håpe at jeg ikke går opp på de 9 dagene... Spennende på veiingen på onsdag...

 

Rosalilje; Du holder deg stadig til havregrøt i stedet for rykende fersk bakst... Imponerende!!! Jeg hadde hvertfall unnet meg en fersk brød-skalk med brunost... ;o)

 

God natt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mammamo

Hadde absolutt ingen ting å være nervøs for ved veiing i går. Jeg hadde jo gått ned :) Bare 200 gram da, men ned er ned :) Så målet om å holde vekta til jeg begynner ferie ser ut til å gå bra!!

 

Har satt meg noen mål for ferien da:

* minst 30 minutter fysisk aktivitet minst 5 dager pr uke. Bør klare 10 trimpoeng hver uke.

* registrere kalorier og komme inn i riktig måltidsrytme med 4 målider hver dag.

*godteri kun EN dag i uka. Og da i begrensede (og kontrollerte) mengder...

 

Det er hvertfall en start. Og bør være mulig å gjennomføre...

 

Ellers har jeg nå hatt 2 netter i MITT hus!! Herlig!! Fikk vann kl 01 i natt... Og skulle dusje i dag tidlig, men fikk bare kaldt vann... Så da droppa jeg den gitt... hehe... Sikkert en kran eller ventil som ikke var åpen? Er svogeren min som er rørlegger, så han fikser det nok i løpet av dagen :D Utrolig deilig å endelig ha flytta inn da! MYE saker og ting og møbler som skal på plass, men det er mest moro nå.

 

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Gratulerer med nytt hus, Mammamo!

SÅ deilig det må vere å endelig kunne flytte inn etter så mykje arbeid!

Flott vekt midt i det heile og!

 

No er mannen og ungane mine reist på festivalen, og det er utrulig deilig å ha huset heilt for seg sjølv i nokre dagar!

Må innrømme at det blir litt kos og litt usunt...Har bestemt meg for at det er greit akkurat no så lenge eg nyt kvar bit og ikkje berre stappar innpå :-)

 

I dag har eg lage MASSE jordbærsyltetøy, kjekt å ha i frysaren gjennom vinteren, er jo så mykje bedre og sunnarer enn det ein får kjøpt, og mykje mindre sukker i.

20g sukker på 100 g syltetøy, i kjøpt kan det jo vere over halvparten sukker...

 

Kjøpte meg ny vekt i går! Har no ei stund vegd meg på ei som kun viser heile og halve kilo, og det har vore godt å ikkje deppe for 100 eller 200 g opp, men samtidig litt lite motiverande når ein ikkje ser nedgang når ein har vore flink, fordi ein må 0,5 kg ned før det viser. Den gamle digitale er litt ustabil og viser forskjellig hvis ein går på fleire gongar, mens den nye er heilt stabil. Det likar eg! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mammamo

Gratulerer med ny vekt!! Min er også stabil hver gang, det var ikke den forrige... Og denne nyeste kostet 99 kr mens den gamle et par hundrelapper mer...

 

Jeg har også masst nylaget jordbærsyltetøy i fryseren, myyye sunnere og med mye mindre sukker enn det man kjøper. Og myyye bedre også :)

 

Sikkert deilig å ha huset for seg selv noen dager ja! Ingen å mase på, ingen andre enn deg selv å rydde etter... hehe...

 

Skjønner ikke helt at jeg har gått ned i vekt med de ukene jeg har hatt nå, null trim og altfor få måltider... Men klager ikke, er veldig klar for skikkelig start neste uke. Tror jeg skal starte allerede på mandag. Har 2 nattevakter, men da sover jeg jo på jobb og er hjemme hele dagen, så jeg bør få til registrering og trim da... Har fortsatt MYE som skal plasseres i huset... Men får bare ta litt og litt. Og SKAL prioritere litt trim innimellom. Har ikke fått tv enda, det er kanskje bare en fordel... hehe... Ikke det at jeg ser så mye på tv heller i grunn. Hvertfall ikke nå på sommeren... Har jo internett, bruker nok tid på det... Har et par tv-serier på tv2 som jeg følger med på, men kjøpte tv2-sumo for en uke, så da kan jeg se seriene når det passer meg der :D

 

GOD HELG!! Her er det arbeidshelg, så kommer nok innom igjen i løpet av helga... Har kjøpt med meg masse salat, så kostholdet på jobb bør gå veldig bra hvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei

 

Vel, de siste dagene har jeg på ingen måte vært flink. Eller; har spiste nokså små mengder til alle vanlige måltider, men det har blitt både for mye vin og i tillegg snacks og snop - et par dager på rad :eek: jaja.. Antar jeg er på samme vekt som før ferien da, så får ta meg i nakken fra i morgen igjen..

 

Drittvær her da - bare regn og ikke særlig gode temperaturer.. Men vi koser oss likevel.. I barndomshjemmet til mora mi nå - et gammelt hus som vi holder på å rydde og planlegge renorvering av. Et lite fiskevær helt nord på Senja med fjell og storhav som naboer.. Neste stopp på sjøen rett fram er nordpolen!! Kos å være her.. I kveld er første kvelden alene i hele ferien.

 

Fint med stabil vekt. Min også kan vise forskjell på mange hundre gram når man går på flere ganger.. Har vurdert å anskaffe en ny, men bør vel heller nøye meg med å gå på en gang :D

 

Kos deg i nyhuset mammamo! Hils til Hanemor!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mammamo

God morgen!

 

Sitter på jobb jeg da. Var flink i går, gikk tur på 1 time og 40 minutter etter kveldsvakta. Og rocka 50 min samtidig som jeg leste og delvis redigerte prosedyrer :D Effektiv ja... hehe... Det ble til sammen 5,2 poeng i går det :) Er veldig klar for skikkelig start i mårra!!

 

Når jeg er ferdig med vakta kl 15 i dag så er det nesten ferie her. Bare 2 hvilende nattevakter igjen! Men har myyye igjen før huset er bra da :) Utrolig mye som skal på plass... Men har da fått kobla opp vaskemaskina mi nå, så da blir det nok ei råd... Har også planer om å få vaska rundt i kjelleren til svigers, der vi har bodd siden september... Svigermor har jo vaska rundt nesten hele huset mitt i ferien sin (sikkert ivrig på å bli kvitt oss... :) ) så det er da det minste jeg kan gjøre å vaske etter oss...

 

Høres ut som at dere koser dere Rakri. Deilig med litt tid for seg selv i ferien også! Man trenger å ikke være like sosial hver kveld ;o) Har aldri vært på Senja, men barndomshjemmet til besteforeldrene mine ligger slik til som du beskriver. Det er på Herøy, like utenfor Sandessjøen.

 

Ha en strålende søndag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

I kveld kjem alle sammen heim igjen, blir kjekt å sjå dei igjen!

Men har vore fantastisk deilig å vere åleine og! Har vore på fleire handleturar, fått kjøpt meg strikketøy til ferien og to nye dongeribukser! Skikkelig sånn "slim fit" men følte meg ganske vel i dei :-)

Har også fått ordna ein god del i huset så alt er klart til ferien, og slappa mykje av både med data og film!

Kostholdet har vel ikkje vore bra, og det viser både på vekta og kjennest på magen...Men skikkelig deilig å ikkje tenke på kaloriar og slanking nokre dagar. Er klar for å komme tilbake til gode vanar no!

 

Har fått til fleire sykkelturar desse dagane,og ete lite og mager mat, men har også blitt is, sjokolade, chips, nøtter og litt kake..

 

Vekt i går var 58,7 kg. Den nye vekta viser litt meir enn den eg har vegd meg på siste vekene, men det er opp ca 2,5 kg sidan eg var på det lettaste før 17.mai. Så her er det berre å finne motivasjonen igjen og jobbe nedover mot målet!

 

I morgon må me pakke ut, vaske kle og pakke igjen, og så reiser me på båtferie tirsdag.

 

Synes du har vore utrulig flink i ferien, Rakri! Håpar været bedrar seg for dokke! Her er det heller ikkje sommar, og ikkje er det meldt noko bedre vær heller...

 

Så flink du er for tida, Mammamo! Skjønnar ikkje korleis du får tid til å prioritere inn trening samtidig som du flyttar ut av ein leilighet, inn i nytt hus, er på jobb og har små ungar! :eek: Det står det stor respekt av!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mammamo

Tilbake til mandag som veiedag... Men ikke like moro i dag gitt... opp 700 gram...... :D Og så denne uka som jeg har vært så flink både med mat og trim?? Hmm... Merkelig... Forventet oppgang de 2 foregående ukene, men gikk ned, og nå som jeg trodde jeg skulle gå ned så gikk jeg opp?? Hmm... Men satser på at det var en oppsving, for jeg er hvertfall i gang med nedsving... hehe... Ikke blitt noe trim i dag, men mat-messig har det gått som planlagt. Ser at jeg mangler litt, så får finne meg et par knekkebrød nå. Får besøk av ei venninne med 3 barn på onsdag, og jeg som langtfra er ferdig i huset :eek: Men de er klar over det da. Blir veldig koselig, men har en del jeg må få på plass før de kommer da... Og så spørs det om det blir litt ekstra kos med litt vin og litt da... Ikke bra for vektnedgang, men da blir onsdag lørdagen min denne uka. Må jo kose seg litt også... Bare i kontrollerte former...

 

Takk for rosende ord, Rosalilje... Prøver så godt jeg kan... hehe... Kan tenke meg at det har vært deilig å være alene noen dager ja. Men sikkert godt å få gjengen hjem :) OG moro med nye bukser da!!! Hva strikker du da? Her er mitt strikkeprosjekt om dagen: http://www.sandnesgarn.no/StortBilde.aspx?bildeId=204661&mElement=hGarn&stortBildeSti=stortBilde&bildeStiType=hefter Kjole til snuppa på snart 4. Liker veldig godt å strikke, men der strekker dessverre ikke tiden til... hehe... Har jo knapt nok tid til tv, og det er foran tv'n at jeg strikker... Strikker nok også litt i bil på langturer da. Men blir ingen langturer her i år.

 

God tur på ferie da!!! Betyr det at jeg etterlates her helt alene for meg selv?? *sukk* hehe...

 

God natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mammamo

Da er det bare noen timer til ferien starter :D Blir deilig!!

 

Ikke nådd målene mine i dag... Rydda og ordna til venninna mi kommer i morgen. Så det må være trim nok... hehe... Matmessig har det gått greit, endte på 1600 kalorier. Ikke fått brukt rockeringen heller, men den har jeg med meg her på jobb, så kanskje jeg tar et kvarter med den nå, så har jeg hvertfall nådd et mål i dag... hehe... Må skryte litt av meg selv da, var innom butikken etter jobb i dag tidlig, hadde noen ærender ellers også, så jeg var faktisk innom matbutikken 3 ganger... Og alle gangene klarte jeg å si til meg selv at NEI, mammamo, du skal IKKE kjøpe deg sjokolade... Så jeg kom meg hjem UTEN sjokolade :D Fornøyd!!

 

God natt ferierende damer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Hei! Berre ein liten oppdatering her frå båten :-)

Desse tre første dagane har gått over all forventning matmessig! Dei andre kosar seg med store mengder usunnhetar, men foreløpig har eg kun skeia ut med ein skulebolle, ein liten browniesbit, ei rute sjokolade og fem flak chips :D

 

Har det veldig kjekt, men til no har det regna nesten konstant, ikkje berre berre det når me er 6 stk ombord i ein 27 fots båt...

Mora og faren min er også med i sin båt, og broren min, kona hans og mine to søte små nieser i deira båt. Kjekt!

 

Strikkar ein liten babydress i ull til eit vennepar. Skal gå innom og sjå kva du strikkar etterpå.

 

Ønsker alle ei flott helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen.

 

Klarte meg ikke så veldig bra resten av tida på Senja-- omtrent som sist - ok med mat, men for mye snacks og vin.. Tror likevel jeg skal nå målet mitt om å være under 50 om jeg kutter ut snacksen resten av ferien.

 

Bare kjapp rapport herfra på lånt pc-- taster mere en annen dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mammamo

Koselig at dere stikker innom fra ferien deres :D

 

Var på vekta i dag tidlig, og har gått ned igjen til det jeg veide forrige uke. Så heldigvis var det bare en oppsving på vekta på mandag :) Var veldig koselig med besøk, men ble jo litt sjokolade og noen glass vin da... Ser henne ikke så ofte, så vi må kose oss når vi sees ;o)

 

DAgen i dag har gått etter planen. Ble bare 3 måltider, men ellers har jeg rocket 20 min og jogget/gått en tur på 50 min. Som regel har jeg jogget og gått 50-50, men i kveld ble det 2/3 jogging og 1/3 gange. Veldig fornøyd :) Har hatt en fast rute på 40 min, men tenkte å ta en annen runde i kveld. Trodde jeg skulle bruke lenger tid, men greit å variere litt da. Var sliten da jeg kom hjem hvertfall...

 

Rosalilje; du holder deg til det sunne selv om alle andre koser seg! Kjempeflink er du!!!! Er nok flinkere sammen med andre enn alene jeg... hehe.. Kan liksom ikke fråtse foran andre :D Så bare jeg unngår fristelsen når jeg er i butikken så skal jeg nok nå målet mitt... hehe...

 

Håper været er bedre nå, Rosalilje! Her har det vært nydelig i dag!!! Men litt kaldt da, i natt var det nede i bare 2 grader... Og vi skriver 23 juli.... Ikke til å bli klok på den norske sommeren... hehe... Global oppvarming... særlig....

 

Ritkig god helg damer!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Hei igjen!

Berre ein kjapp helsing her frå meg!

Går fremdeles ganske så fint, litt chips og sjokolade i kveld, ellers kun sunn mager mat. Et ofte og lite. Været har bedra seg, og me har hatt to nydelige dagar med sol, har grilla, solt oss og bada(men det var kaldt!)

 

Har også fått med oss tanta og onkelen min no med sin båt, så no er me samla så godt som heile familien her, 14 stk! :D

 

Håper de andre har det bra! De er flinke, alternativet no i sommar er vel oppgang, så hvis me klarer å holde vekta, evt gå litt ned er det supert!

 

Klem frå Rosalilje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Fornøyd med denne dagen også!

Magert først på dagen, og så ut på byn og ete middag og dessert.

Fleirtallet stemte for Peppes Pizza, kanskje ikkje mitt førstevalg, iallefall med tanke på kaloriar...Men gjorde det beste ut av det og bestillte ein Tex Mex salat. Maaaasse salat, litt tacochips, ost, rømme og tacokjøttdeig. Grovt rundstykke til med litt smør.

Etterpå kjøpte dei andre seg McFlurry til dessert, eg smakte 4 ss hjå mannen min, det holdt rikelig berre å få kjenne smaken.

 

Svigerinna mi er med på båttur og ho er veldig opptatt av vekt og kosthold, har gått mange Grete Roede kurs, men går alltid opp igjen i vekt. No på turen trur eg ho har gitt heilt blaffen og lesser innpå med både det eine og det andre. Eg er litt sånn at då reagerer eg enten med å vere veldig flink eller med å skeie heilt ut eg også. Klarte heldigvis å velge den fornuftige veien denne ferien!

Ho åt 10! pizzastykker med peanøtter og rømmedressing på, vin og til slutt ein McFlurry med Oreokjeks. Kor mange kaloriar kan det blir då? Må vel bli 3-4000 berre på det måltidet?

 

Nydelig vær også i dag, deilig!

 

Håper de andre har det bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OJ :eek: TI pizzastykker er jo intet annet en en prestasjon.. En eneste gang i mitt liv har jeg klart en hel grandiosa, men det er veldig mange år siden, og var mer for å "bevise" at det gikk an.. Som regel er jeg mer enn fornøyd etter tre biter både av kjøp og hjemmevarianten.. Men kjenner litt igjen i det å gi helt blaffen.. har gjort flere dypdykk i chipsskåla denne sommeren.. men men.. vi har vel bare ulike grenser for hva vi kan klare / tillate oss å klare..

 

Fikk veid meg i dag på den vekta som er lik min egen. Det ble jo litt anslagsvis siden det var med klær og midt på dagen, men utfra hva jeg anslå ble det 50.6, med andre ord 100 gram mer enn dag ferien startet, men 600 gram mer enn den fine nedgangen etter første ferieuke.. Men satser på å banke det ned igjen før neste mandag når hverdagen begynner igjen

 

Ellers ser det jo ut som om vi alle tre holder kursen sånn høvelig.. Flink du er mammamo med nedgang siste uka!!

 

Herlig med ferie, og endelig litt sommervær. Bare smågutta sammen med oss nå. Drar hjem på torsdag, så starter jobb igjen på mandag. Alltid vemodig når ferier er ferdig, men for kost og trim er hverdagen det beste.. Og så er jeg jo alltid superoptimist med tanke på alt jeg skal få til da :) Kanskje jeg denne gangen klarer å stå på til mållinja er passert :D SKAL det!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mammamo

Ble ned 400 gram denne uka, hadde jo håpet at jeg hvertfall skulle være nede på det jeg var forrige uke, men dengang ei... Har vært flink med trim denne uka hvertfall, i går starta jeg dagen med en jogge/gå-tur før resten av huset våknet :D Og så ble det bråbestemt at vi skulle ha inn høyet, for det var plutselig spådd regn. Så da ble det 3-4 timer på låven med lemping av høy... Vanskelig å registrere som trim, men la det inn som styrketrening, og bare halvparten av tida... Ble over 4 trimpoeng... Så det kan hende at vekta viser litt mye i dag pga all trening i går... Får kontrollere litt uti uka :)

 

10 pizzastykker ja... Da skeier du skikkelig ut vil jeg si... Hadde jeg ikke klart å få i meg nei... Her blir det også 3 el 4 stykker når vi har pizza. Ofte har vi salat til pizza og vi da, så blir det litt sunnere...

 

Flinke dere er i ferien begge 2! Når noen skeier ut slik som svigerinna di, Rosalilje, blir man ofte enda mer innstilt på å være flink selv, bevise for seg selv at "JEG kan klare det" Og VI klarer det damer!! YES WE CAN... hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...