Gå til innhold

Nå eller aldri - da må det bli NÅ


Gjest Isabel

Anbefalte innlegg

Gjest rosalilje

Då var båtferien over! Kom heim i går kveld, og er no ferdig med å pakke ut alt og vaske alle kleda.

 

Utskeielsane resten av ferien bestod av 1 pannekake, 1 formkakestykke, 1 håndfull chips, 1 sjokoladebit og nokre nøtter fordelt på dei to dagane. Gjekk på vekta i dag og hadde gått ned 600 g i ferien, veldig fornøyd med det! :D

Pleier som regel å gå opp i feriar.

Men har no jobba for det og, og ete stort sett magert og veldig lite av usunn mat. Og det har det vore rikelig tilgang på skal eg love! Stort sett kvar dag hadde me store mengder kaffimat, og då klare å begrense det til 1 pannekake ein dag, 1/4 skulebolle ein annan dag, 1 formkakestykke og litt chips ein dag, er eg veldig fornøyd med! Tok meg heller ei skive litt etterpå.

Dei andre har også ete is mange dagar, eg har kun smakt 4 ss av mannen min sin.

 

Eg og kan av og til gi heilt blaffen sånn som svigerinna mi gjorde, men klarte heldigvis å unngå det denne gongen. Men trur uansett ikkje eg hadde klart 10 pizzastykker då...Søkte opp kaloriane, og det er 350 kcal pr. stykke på 150 g i den pizzaen ho åt. Ikkje alle stykka som var like store selvfølgelig, men hvis ein seier 8 x 350 då, så er det 2800 kcal + rømmedressing og vin. Isen er 395 kcal.

Skremmande reknestykke på eit måltid...

Ho angrar heilt sikkert no på utskeielsane i ferien, kjenner eg ho rett...Fortalte at ho har gått opp 3 kg på denne veka, glad eg ikkje må kjenne på den følelsen etter denne ferien!

 

Fortsett i samme sporet framover. Håpar på å gå enda litt nedover :-)

 

Me har fremdeles ferie denne veka og neste veke. Blir mykje heime, evt litt besøk og litt dagsturar no først, og så skal eg og mannen min på tur åleine til Oslo i slutten av neste veke. Det blir kjekt! Men kan bli ein utfordring i matveien, kjekt å unne seg litt ekstra på ein sånn tur.

 

Håper det går bra med dokke andre.Alltid litt vemodig når ferien er slutt, Rakri,men også godt å komme inn i faste rutiner igjen.

 

Kjekt i nytt hus, Mammamo? Eg fekk lyst å begynne å bake på det nye kjøkkenet ditt med ein gong eg såg bildet, var så fint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2,8k
  • Created
  • Siste svar

SÅ FLINKE DERE ER JENTER!!! :)

 

Har kjempe respekt for dere som klarer å holde dere så stabile i ferien! Her har vi hatt hjemmeferie i år, og det burde jo kunne gå greit i forhold til vekta, men neida :D Opp ett gruuuu!!! Var på vekta på mandag og det var rimelig deprimerende! Og klærne begynner å bli vel trange, så nå er det en forsiktig start mot rette veien! Har vært noenlunde flink med maten denne uken, og har sykklet til jobb (blir ca 15 min tilsammen så ikke noe særlig, men det er da bedre enn ingenting) Kjenner også i bena att jeg har sittet i ro i ferien, går jo mye på jobb og musklene bærer preg av å ikke ha vært i bruk på en stund! Men dette skal snus NÅ! Synes det er mye lettere å få til riktig mat nå når hverdagen er kommet, så er stadig optimist! :D Lover ikke att jeg blir mye her inne, men skal prøve!

 

Synes som sagt dere er superflinke som har hold koken her i sommer!

 

Stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Kjekt å høre frå deg igjen, Sassa!

Ikkje kjekt når vekta går oppover og kleda begynner å stramme, men ta tak no før det går lenger! Du klarer det no når kvardagen kjem igjen og ein kjem inn i litt vanlige rutinar igjen.

 

Har hatt besøk av svigerinna mi og mine to små nieser i dag. Fint vær her i dag, så har vore mykje på terrassen.

Bakte hvetebollar og skillingsbollar til lunsj, kom rett frå ovnen og på bordet. Serverte også grove rundstykker, og eg klarte å holde meg meg til kun to halve rundstykker og droppa bollane, fornøyd med det! :D

 

Bakte også grove skinkesnurrar til middag, åt to sånne og mykje salat.

Må innrømme 3 sjokoladebitar og nokre få nøtter også...

Men tok ikkje is når dei andre åt på terrassen då!

 

Vekta var gått ned endå 200 g i dag! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, Sassa. Det er kjipt når man ikke får til å leve etter planen.. Jeg er også litt sånn at hvis det først sklir ut tar det en stund å komme inn igjen.. For eksempel var jeg RÅflink den første ferieuka, og gikk ned til 50 blank. Så ble det vin og snacks nesten alle de resterende kveldene.. Så det var jo ikke fullt så bra :D Har stortsett stått over is, evt valgt saftis, stått over kaker og boller og slikt.. Og har spist meg passe mett til alle måltider.. Så er sånn halvveis fornøyd med meg selv. Kunne latt være all den snacksen da.. men men.. Skal registrere vekt på mandag tidlig så får vi se hva status er da!! Har ikke gått ned, men håper å ikke ha gått nevneverdig opp heller. :eek:

 

Rosalilje: du har en ståpåvilje jeg bare misunner.. Håper du kommer i mål SNART! Det fortjener du. Forøvrig rister jeg enda på hodet til pizzamåltidet.. SÅ mye hadde jeg bare ikke klart å få i meg uansett om jeg hadde prøvd!! Og tenk så mye kalorier det er i rømmedressing.. Det blir fort flere hundre om hun var raus med den (og det var hun vel..) jajaja.. :confused:

 

Idag fikk jeg en kjempemotivasjon til å være flink: er bedt om å være forlover til ei venninne. Det er allerede i september, men kan klare å banke vekta ned noen kilo om jeg er fokusert hele tida.. Gikk jo ned i rekordfart da jeg selv skulle inn i bryllupskjole!! Så nå blir det meget målrettet jobbing..Premien blir selvsagt en pen kjole til anledningen..

 

Mammamo: du har også vært kjempeflink :) Gratulerer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Kjekt å høre frå deg igjen, Rakri! Synes no du har vore veldig flink fordi om det blei litt meir vin og snacks enn du hadde tenkt på slutten. Veit iallefall på mine egne vegne at om eg ikkje hadde vore fokusert no i sommar, så hadde resultatet heller vore fleire kilo opp, så bortimot stillstand er jo veldig bra.

 

Og så kjekt med eit mål då! Kanskje like bra at det er så fort som allererde i september, for lettare å holde fullt fokus i ein kort periode enn hvis ein har veldig god tid. :-)

 

Eg kan vere ganske sta i lange periodar, men sprekk innimellom...

Hadde ein liten sprekk i går ettermiddag ...Var VELDIG søtsjuk heile dagen, og så gjekk me i kaffibesøk til nokre vennar etter middag. Då blei det to skåler med is, jordbær, peanøtter og nonstop og ca 10 sjokoladebitar :eek:

Kunne jo vore mykje meir fornuftig enn det då!

 

Angra når eg gjekk på vekta i dag, for opp 800 g frå i går, altså akkurat det er var før eg reiste på ferie :D Var 57,9 i går, så litt surt å måtte registrere 58,7 i dag...

 

Men får berre stå på vidare.

Håper alle får ei flott helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Må berre innrømme at eg har ikkje vore flink i helga...

Trur eg mista litt motivasjonen etter veginga i går, akkurat som om det skulle hjelpe å ete meir då....

 

Får berre prøve å finne sporet igjen, sjølv om denne veka ikkje akkurat blir noko slankeveke. I morgon skal me i kaffibesøk, onsdag skal eg feire bursdagen min, og tors-søn skal eg og mannen min på hotelltur til Oslo :eek:

 

Men etter det må eg prøve å komme inn i gode rutinar igjen, veit eg kan når eg berre bestemmer meg for det!

 

Ønsker alle ei flott veke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du er ikke alene.. :eek:

 

I "god" gammeldags ånd ble det masse snacks igår også, siden jeg skal starte på ny frisk nå.. Så tåpete altså, men men..

 

Iallefall er planen for august å kjøre beinhardt med 10-1100 - og max 1200 på helgedagene.. Dette for å komme så langt ned mot målet som mulig innen 5.september. Får se om det holder.. Om jeg kommer igang med nok trim kan jeg øke opp noe, men tenker å være så nøysom som overhodet mulig. Er fristet til å ta snopefri måned, men må tenke litt på det.

 

SÅ får vi bare manne oss kraftig opp :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Nesten litt godt å høre at eg ikkje er åleine...

Heilt typisk meg også å ta ein skikkelig utskeielse før eg sett igang for fullt igjen! :)

 

Er heilt forferdelig søtsjuk om dagane, trur faktisk det er reint fyskisk, "abstinensar" etter for mykje søtt siste dagane.

Må virkelig skjerpe meg, men det blir nok ikkje før helga er over.

 

Eg kjem til å ta ein snopefri måned frå mandag 9.aug! No er det skrive svart på kvitt, så då må eg berre! Er visst einaste løsningen for meg, for tar eg litt så må eg ha meir. Er ikkje maten som er mitt problem, det er sjokolade og kaker...

 

Håpar du har funne tilbake til den smale sti no, Rakri!

 

Korleis går det med Mammamo då?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, etter dagens tall på vekta, er jeg definitivt på den smale sti... 52 :eek:

Skjønner ikke noe.. var 51 på fredag.. mulig en oppsving, for har ikke skeiet SÅ mye ut i helga. Kan også være fordi mens kommer snart osv, men likevel... akk og gru...Har ikke sett 52 på veldig lenge, og var jo nede på 50 etter første ferieuka.. Åh så ergelig.. Her er det bare å kjøre på med andre ord

 

Er med på snopefri!! tar det fra nå.. Det blir utfordrende, for skal på tur med vennepar helga om to uker, og på helgebesøk m overnatting hos et annet vennepar en annen helg i august.. Men kanskje desto større grunn til å la det være... blir fort mye om man sitter der i hyggelig samvær.. Så da står det der!!

 

Kjørte lavt idag, og fortsetter i morgen. Rimelig sulten, men det får jeg tåle.. man blir fort vant med litt mindre

 

Det var forresten flott å komme på jobb igjen :):D

 

Håper vekta er snillere en av dagene som kommer.. Merker det påvirker selvbildet nokså mye

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble visst borte noen dager her jeg... Dro på tur til sørlandet, kjæresten til pappa har hytte der, så vi var der fra tors-lørdag. Veldig fint!! Men har ikke helt nådd alle målene mine enda da... Vekta i dag viste det samme som forrige uke... dvs 72,0... Så målet om 70,0 innen 1.september skal holde hardt... Da må jeg ihvertfall stå på... Har gått lang tur sammen med søstera mi nå i kveld. Så jeg er i gang... hehe...

 

Rosalilje: Så utrolig flink du har vært i ferien!!! Ned 600 gram er superbra!!!!! :D Du bør virkelig være stolt av deg selv!! Så på bilder på FB i stad, du ser virkelig flott ut!!!

 

Rakri: Så kjipt med slik oppsving da!! Ekstra kjedelig når man har et slikt viktig mål i sikte. Man vil jo helst ta seg godt ut i et bryllup, som forlover også da!! Så koselig!!

 

Sassa: Så "koselig" å se deg her igjen, ikke det at det er koselig at du har gått opp i vekt da, men at du er innom oss her på tråden :) Stå på, vi vet hvordan det skal gjøres... Det er bare å få bestemt seg for å GJØRE det... Nå eller aldri vet du.....

 

Og JA!!! STORKOSER meg i nytt hus!!!!!! Kom gjerne og bak på kjøkkenet mitt Rosalilje... hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan igjen!

 

Kan tenke meg att du koser deg i nytt hus Mammamo! :D Sikkert veldig deilig etter alt slitet!

 

Synes fortsatt dere er flinke jeg, selv med litt utskeielser, og det er jo fryktelig irriterende att det viser bedre på vekta når en har skeiet ut enn når en har vært flink :D Tenk om kiloene hadde forsvunnet like fort som de kom!! Men det virker som dere er supermotiverte for å fortsette nå så det er bare til å ikke gi opp!

 

Tenker motivasjonen til å være forlover drar godt Rakri! Og jeg er enig med Mammamo i att det kan være en fordel att det er kort tid til. Dette klarer du!

 

Her var jeg på vekten i dag (glemte det i går) og den viste 1.2 kg ned. Hadde jo håpet på litt mer, att det var en opphopning som forsvannt når jeg begynte å bevege meg på jobb igjen, men ned er ned og jeg har vel ikke akkurat vært superflink når jeg tenker meg om :) Men jeg fortsetter å med å skjerpe inn på maten i første omgang, og klarer jeg å få til litt trim også så er jo det en bonus. Ser det er litt vanskelig å få til nå mens ungene ennå har ferie. Men kjenner jo motivasjonen kommer krypende, om enn sakte :)

Nå har jeg bakt GR knekkebrød, så blir de med som niste på kveldsvakt i dag.

 

Stå på videre jenter, vi må jo klare å komme i mål en gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1.2 ned er jo bra da :D Alt ned er bra!!

 

Min vekt stoppet på 51.3 idag, og det er vel mer reelt.. Det betyr at ferien endte med 900 gram OPP :D Ergelig det når jeg først gikk ned 400, men det er som fortjent!!

 

Kjørt stramt idag også, og det går egentlig ganske bra :) Som regel går jo hverdagene veldig greit, og så er det mye vanskeligere når det er helg!! Så her er det bare å holde fokus!!

 

Flere som er med på snopfri uke eller snopfri måned?? Kom igjen da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Hører alle er tilbake meir motiverte enn nokon gong!

Eg er kanskje dum, men gir meg sjølv lov til å skeie ut litt på langhelg i Oslo, og så er det tilbake for fullt kjør frå mandag av. Då er det sunn mat og snopefri som gjeld!

Må ta tak no, kjenner det på kleda at det har blitt litt for mykje av det gode i det siste...Magen er heller ikkje noko samarbeidsvillig, og då føler eg meg endå verre...

Enig med deg, Rakri, det påvirkar faktisk sjølvbildet når vekta stig:(

 

Stå på vidare alle sammen, eg er snart tilbake med motivasjonen på topp! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irriterende med oppgang Rakri, men det tar du forhåpentligvis fort inn igjen:)

 

Kos deg med bursdag og langhelg Rosalilje, så er jeg sikker på att du er kjapt på rett spor igjen etterpå :D

 

Her synes jeg jeg har vært flink i dag, spist ca hver 3. time, hadde med GR knekkebrød på jobb, fikk gått meg en halvtimes tur etter jobb og når jeg nå legger inn sånn ca hva jeg har spist i dag så ender jeg på i underkant av 1000 kcal :) Det er jo altfor lite, ikke rart jeg er sulten nå. Men muligens bedre med for lite enn for mye nå i starten så får prøve igjen i morgen! :D Kjenner iallefall snev av motivasjon her nå, så får håpe det holder lenger enn det har gjort tidligere!

 

God natt til dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først av alt; Rosalilje: Gratulerer med dagen!!! Håper du har en fin dag!!! OG det er lov å kose seg litt i Oslo. Sier som Rakri; Ikke ha dårlig samvittighet...

 

Sassa: 1,2 kg ned er jo kjempebra!! :D Ikke bra å gå ned altfor mye på en uke heller vet du! Du får stå på og være flink så skal du få se fine resultater på mandag igjen også!

 

Rakri: Kjedelig med oppgang ja... Men du kommer nok inn i kjolen til bryllupet :)

 

Her går det greit. Har hatt litt besøk de siste dagene, så har blitt litt kake da... Det er jo ikke bra... Ellers så har jeg fått inn litt trim, og rocket til Greys i går, så det ble jo 50 minutter nonstop :) Salat til lunsjen i dag. Snopfri ja... OK Rakri, jeg er med! Tar en uke til å begynne med, bare for ikke å gape for høyt :D

 

Ut og plukke mer stein her nå... (og dette kalles ferie... hehe... Men trim er det jo da ;o) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juhu!! Da har jeg allerede nådd 10 trimpoeng denne uka!! :) La inn steinplukkinga som gange, 3km/t. Ble jo litt styrke også da, for det var en del store stein... hehe... Og nå i kveld har jeg og Hanemor gått en lang tur. Så jeg har vært flink så langt denne uka med trimmen! Men har ingen planer om å ligge på latsiden resten av uke for det... Har klart å registrere alt i dag, og ser at jeg spiser nok for lite... Kom såvidt over 1600 i dag, etterat jeg tok et par knekkebrød nå i kveld... Burde vel egentlig spist en da litt mer pga all trening i dag, men... Så jeg må nok bare ta meg selv i nakken og registrere alt jeg spiser resten av ferien. Slik at jeg kommer inn i riktig rytme... For når jeg begynner å jobbe igjen så rekker jeg som regel ikke å registrere... Har spist en saftis i dag da... Er vel ikke lov når man har snopefri, eller hva Rakri?? Men fra i mårra blir det ingen is heller...

 

God natt! Når er det rocking og Brothers and sisters her :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med så mye trim :D

 

Jeg starter på nytt med trim til uka jeg.. Sitter bare og skriver og ordner jobbeting til langt ut på kvelden / natta nå den første uka etter oppstart.

 

Klarer å holde meg på lavt inntak, men merker jeg blir sulten / sugen... men skal klare det.. ytterliggere nedhopp idag til 50.8. Håper å komme litt næremere 50 til neste uke

 

Saftis er vel greit ja - is og kake er ikke snop, men tenker å holde meg unna det meste så langt det går. Mannen har bursdag neste uke, så da kanskje det blir en kakebit :)

 

Nå er det kjapp dusj og senga - tidlig vakt i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg registrert dag nr 2 :) Er på 1540 nå, så det blir ikke mye mer på meg i kveld nei. Kanskje et eple eller litt jordbær. Gått greit i dag også, ikke noe snop!! Men var innom McDonalds i byen i dag da... Ble visst 1000 kcal der.... Og litt grillmat da jeg kom hjem. Men så lenge jeg holder meg pår undt 1600 så bør det gå greit tror jeg. Fikk plutselig veldig magevondt etter middagen og fikk virkelig tømt meg på do...... Så om det var Big mac'n eller middagen vet jeg ikke...

 

Har ikke fått til noe trim i dag da... Men dagen er enda ikke over, så vi får se. Litt rocking bør jeg få til hvertfall.

 

Du får stagge sulten med gulrøtter Rakri :D Jeg har kjøpt 2 bunter i dag, norske, ferske og veldig gode :D Neste år skal jeg plukke gulrøtter fra egen kjøkkenhage. Gleder meg!!

 

Ha en fin kveld!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny dag med registrering. Har begynt å komme litt inn i det igjen nå :D Har nå regnet ut hvor mye jeg kan spise til taco'n i kveld. Ble litt rocking i går også, men ikke noe trim ellers. Hadde planer om en gå-tur, men så begynte det å sprutregne... Da var det ikke så fristende...

 

Er litt spent på vekta på mandag da... Spennende å se om jeg har gått ned noe... Hvis ikke blir jeg sur altså :D hehe... Men det kjennes ut på klærne som at jeg har gått ned, så jeg er optimist :)

 

Er nå på snopfri dag nr 2. Går foreløpig greit. Har klart å holde meg unna fristelsene så langt... Har en stooor pose smågodt i skapet, for jentene har overnattingsbesøk i kveld og de skal få kose seg litt. Jeg skal gjøre mitt beste for å holde meg unna... (og kjenner jeg får vann i munnen av å tenke på den posen... hehehe.... Men den er IKKE min, jeg skal IKKE smake!!)

 

Ha en fin fredagskveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, tenk så fornøyd du blir når du ikke har rørt posen :)

 

Jeg synes snopefri går veldg bra :D Har kjøpt til barna, men skal ikke ha noe selv altså!! Gleder meg til et glass rødvin i kveld.

 

Holder meg fortsatt på like rundt 1000, blir 1100 idag ca..

 

Skal planlegge et par trimøkter til uka!

 

Ha en fin kveld

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, var veldig stolt av meg selv da jeg ikke rørte en bit av godteriet :) Unnte meg et glass med Cola, det syntes jeg var lov. Merker veldig godt at når jeg er flink og spiser regelmessig så får jeg ikke det store søtsuget. Så det gjelder å holde blodsukkeret på et jevnt nivå...

 

Jentene har ei venninne på besøk, og skulle sove i dukkehuset... Men begynte nok å fantasere litt mye i går kveld, så de kom tuslende inn igjen... hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kveld. Er her igjen jeg :) Oppdaget plutselig at jeg ikke er så lang som jeg trodde... hehe... Ervel maaange år siden jeg har målt hvorlang jeg er, men har liksom innbilt meg at jeg er 168 cm... Målte jentene i går (for vi skal på Tusenfryd til uka og der er det forskjell i pris over og under 120 cm... Ikke det er jeg trodde at jeg var under 120 da... hihi... ) Men er 165 cm høy... hehe... Kjekt å vite... :D Så enten har jeg krympet... Eller innbilt meg litt feil.. hehe...

 

Ellers har dagen i dag gått fint. Fått trimmet en tur og spist passe mye. :D:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en dame på 37 år som kom hjem fra deilig ferie i sommer og oppdaget at klærne var litt små.. Kiloene har gradvis spist seg på de siste to årene og jeg har forsøkt å innfinne meg med det.. uten hell. Har derfor tenkt å gjøre en innsats i høst:-) Gøy med flere i samme situasjon, så er det kanskje litt lettere. Det er hele tiden situasjoner der det er vanskelig å si nei...

Hadde første veiing i dag: 72,5 kg. Det er - 1,4 kg. Veldig fornøyd med første uken:-)

Er ca 175 cm høy og min trivselsvekt er 64kg. Ellers har jeg vært flink med trening i en periode nå og skal forsøke å fortsette med det utover høsten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Lilja, bare å bli med oss det vettu. Vi har nå holdt på en stund, men det går visst litt opp og litt ned :eek: Vil jo helst ned da... hehe... Ned 1,4 første uken er kjempebra!! Og en god start er viktig for videre motivasjon!!

 

Jeg er superfornøyd med ukens trimpoeng... Hele 18 stoppet det på :) Ble 1,5 time med molteplukking i bløte tunge myrer og 1,5 time steinplukking i dag... registrerte det som 2,5 time rolig gange. Tror det blir sånn omtrentlig riktig...

 

Ellers er jeg da veldig spent på veiing i mårra... Det er best at vekta nå er under 72 kilo... Så flink som jeg ahr vært denne uka har jeg ikke vært på leeenge, så da håper jeg (for videre motivasjons skyld) at det også vises på vekta...

 

God natt!! "Snakkes" i mårra!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...