Gå til innhold

Nå eller aldri - da må det bli NÅ


Gjest Isabel

Anbefalte innlegg

Heisan!

 

Da var jeg her igjen:) Har ikke klart det jeg lovet, med å være her inne litt oftere, men har hatt en over middels travel uke så håper jo det skal bli bedre! :) Her har det gått sånn noenlunde bra med maten, men har ikke blitt særlig tid til trim. Gikk meg en tur etter kveldsvakt på tirsdag, men det er visst alt jeg fikk tid til. Men trøsten får være att jeg har ikke sittet mye i ro heller.

 

Synes dere er veldig flinke som klarer snopefri!! Hadde også store planer på lørdag om frukt og grønsaker i stedet for snop, men det ble det lite av. Ble heller en del chips og sjokolade i tillegg til rødvin :D

 

Klart du kan være med Lilja1! Jo flere jo bedre! -1.4 først uken må jo være bra!

 

Skal si du Mammamo har en aktiv ferie! Flink er du!!!

 

Da får vi drømme søtt, og håpe på gledelige tall i morgen!

 

God natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2,8k
  • Created
  • Siste svar

ny uke og nye muligheter - jeg hadde 22 trimpoeng forrige uke men det var langt over hva jeg får til de fleste uker. har begynt med sykling og det virker effektivt i forhold til kaloriforbrenning. Hvordan teller dere kaloriene i forhold til trening? spiser dere ekstra når dere trener?

jeg har aldri forsøkt grete roede tidligere, så dette blir spennende! er veldig ivrig foreløpig ihvertfall!

ha en fortsatt super dag:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi!! 800 gram ned på vekta!! :D Veier nå det laveste jeg har gjort på leeeenge!! Super motivasjon for å fortsette slik :) Tviler litt på at jeg når målet om 70 kg 1. sept, men er fornøyd om det blir 70 komma noe da.

 

Nå blir det frokost her. Ha en fin dag damer!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen. Skrev visst samtidig i dag tidlig vi, Lilja. Så ikke ditt innlegg før nå :) 22 trimpoeng er imponerende ja :) Kjempebra! Jeg spiser litt mer de dagene jeg trener, eller litt mindre de dagene jeg ikke trener... hehe... Prøver å ligge på 15-1600 kcal pr dag, når jeg trener lar jeg det gå opp mot 1700. Foreløpig har det fungert her. Men nå har jeg ikke registrert kal-inntak på lenge, har liksom startet på nytt nå siste par ukene. Var flink for et par år siden og gikk ned 8 kilo fra mai-august. Men kiloene har sneket seg på igjen..... Merkelig fenomen det der :D Så nå var det på tide å ta skikkelig tak i kostholdet igjen, har sklidd ut litt for mye... Så jeg er på god vei inn i gode rutiner igjen, med 4 måltider pr dag. Det er ikke så mye mer enn det og litt trim som skal til... Hvertfall for min del... Og selvfølgelig sunn mat da... Her på tråden har i tillegg noen av oss snopefri nå om dagen. Går fortsatt greit her, helt utrolig for en godtegris som meg... hehe...

 

Dagen i dag har gått relativt greit... Trodde jeg helt til jeg la inn her... Hamburgerene vi hadde til middag var nok ikke riktig så sunne som jeg trodde... Så det blir en mager kveldsmat her... hehe... I tillegg var vi innom en nabo på dagen i dag med blomst, for hun er 80 år i dag. Og dere kjenner vel den generasjonen? De blir jo dypt fornærmet om man takker nei til servering..... Så det ble et lite bløtkakestykke da. Jeg får ta meg en trimtur så jeg blir kvitt noen av disse usunne kaloriene... hehe...

 

Ang Grete Roede så synes jeg personlig at det er en sunn og fin måte å gå ned i vekt på. Min mann ble årets Grete Roede-slanker for 10 år siden og gikk ned over 50 kilo. Da gikk jeg ned nesten 10 kilo bare ved å endre kosthold... Trimmet da ikke i det hele tatt... Nå, etter 2 fødsler og noen år eldre så innser jeg at man bare må ha litt fysisk aktivitet for å holde kroppen frisk ;o) Og en ting som er viktig for å gå ned i vekt er vann, vann og atter vann... Kan nesten ikke drikke nok ;o)

 

Sassa: Det viktigste er å få måltidsrytmen og maten inn, så får trim komme etterhvert. Du får tenke på oss neste gang sjokoladen står foran deg... kanskje du klarer å la være, eller bare ta en liten bit :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei - og velkommen Lilja. Bra med litt ny motivasjon inn her ;)

 

Her er jeg superfornøyd med 1.1 ned siden forrige tirsdag (og 1.8 siden det fæle opphoppet forrige mandag). 50.2 kg stoppet vekten på idag.. Nå gjelder det å holde fokus videre.. Så får jeg kanskje se et firetall først snart!! Ser for meg den nye kjolen til jeg skal være forlover.. (har ikke kjøpt enda altså, må kikke litt rundt utover måneden)

 

Har snopefri måned her jeg.. Det går veldig bra!

 

Utfordringen min er å komme igang med trimmingen!

 

Gratulerer til dere også Mammamo og Sassa med fin nedgang!

 

Hvor er Rosalilje???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for hjelp ang kalorier mammamo - jeg er ikke nøyaktig når jeg registrerer maten jeg spiser og jeg veier ingenting, så det blir veldig ca.. prøver å ikke øke altfor mye pga trening, men ser at det er viktig med mat for komme seg igjen:-) alt er en balansegang..

vi begynte med snopefri vi også etter ferien. det var en veldig brå overgang. i tre uker var det godteri og potetgull hver kveld.. jeg har vanskeligheter med måtehold når det gjelder godbiter:-) ønsker å være mer avslappet i forhold til det og spise litt av og til. det er for tiden vanskelig, så da er det bdre å venne seg av med søtsuget. har hørt det går bort etter noen uker.. vi får se.. noen som har tips om alternativt snack??

syns det er vanskelig å drikke nok vann - prøver å være bevisst på det - ser at det står overalt hvor viktig det er!

nå er det tv og avslapping resten av kvelden - ble kun en tur i kveld:-) kos dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frukt og grønnsaker er jo gode erstattere.. Er vel mye gulrotknasking rundt omkring ;) Jeg brukte mye cottage cheese med litt jordbær oppi som kveldsmat/ kos. Friske bær med vaniljekesam er kjempegodt! Mye friskere synes jeg enn bær med fløte eller vaniljesaus.

 

Tror det med snacks og søtt går mye på vanen. Synes det er kjempegodt med et fat med ulike grønnsaker i stenger, et fruktfat, en fruktsalat etc.. Veldig innbydende når det først er skåret opp..

 

For min del er det også vanskelig å begrense snacksen om den først står i en stor skål. En periode veide jeg opp 25-30 gram, men det er ganske stusselig.. Nesten like greit med ingen ting da. Sjokolade har jeg vært flink til å begrense til noen biter, men akkurat nå går det helt greit uten. Søtsuget avtar etter noen dager, så går det mer på vane /uvane. Målet er å gjenoppta det med å spise bare littegrann en kveld i uka. Men akkurat nå altså snopefri!!

 

Trimplanen denne uka er :

 

- styrkeprogram satt opp hos fysioterapeut (ca 20 min) tirsdag, torsdag og søndag

- gåtur en times varighet onsdag, lørdag og søndag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Då var eg tilbake!

Flott å sjå at det er sånn liv på tråden, kjekt å komme inn igjen og lese :-)

 

Og velkommen Lilje! kjekt med fleire på tråden!

 

Takk for gratulasjon, hadde ein kjempeflott bursdag!

Har så vore på langhelg i Oslo, kun meg og mannen min, og det var heilt fantastisk!

Deilig å kun vere oss litt, har virkelig slappa av.

 

Shopping, omvisning på Slottet(anbefales), tur i Holmenkollen, besøk hjå gode venner og MYKJE god mat!

 

I dag er det rett tilbake til gode vanar og snopefri i iallefall 1 mnd. Var faktisk utrulig deilig med sunn og god mat igjen, er det beste i lengden.

Gruer meg til veging på lørdag, men godt å iallefall ha tatt tak no og snudd oppgangen :eek:

 

Ønsker alle ei fin veke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra att du har hatt ei flott helg Rosalilje! Eventuell oppgang klarer du nok å få bukt med når du bare har bestemt deg! ;)

 

Graulerer med nedgang Mammamo og Rakri! Kjempeflottt! ;) Her ble det også ned 0.6, og det er jo bra selv om jeg kjenner att det kunne gått litt fortere nå i starten. Har jo altid gjort det før............. Men ned er ned, og det er bare til å holde fokuset videre. Du har helt rett Mammamo, det viktigste nå er å få maten "på stell", så får trimmen komme senere. Håper det blir litt enklere å få til nå når ungene begynner på skolen igjen og ting kommer mer i rutine:) Går fortsatt greit med maten føler jeg, men får nok i meg litt lite kalorier. Har bakt proteinbrød i dag, så får vi se om det virker. Har i tillegg GR knekkebrød som jeg skal variere med.

 

Da ønsker jeg dere alle en god natt og fortsatt en flott uke! ( Håper jeg får tid og ork til å være mer her inne)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny dag og nye muligheter ;) I går kveld fant jeg en måte hvor mamma kan få trim samtidig som ungene storkoser seg på tur... Eldstesnuppa på 6 har akkurat lært seg å sykle og er veldig ivrig på det. Yngstesnuppa på 4 har da overtatt sykkelen med støttehjul og er også ivrig på sykkelen. Så i går var vi på sykkeltur, jeg gikk, hadde et tau rundt sykkelen til hun på 4, så jeg hjalp henne å bremse i nedoverbakkene og ga litt drahjelp i oppoverbakkene. Så da fikk jeg trim samtidig. Genialt ;)

 

Synes snopefri går veldig greit. Etterat jeg fikk inn jevn måltidsrytme, slik at det ikke går altfor lenge mellom hvert måltid så er mye av søtsuget borte. Det hender jeg tar noen nøtter, men det er jo mye kalorier i de da. Et tips om man ikke får nok kalorier i løpet av en dag.

 

Velkommen hjem Rosalilje. Deilig å være på kjærestetur da :) Det har jeg og mannen planer om i løpet av høsten også. Vet ikke hvor og når enda, men kjenner at vi trenger det etter over et år med husbygging...

 

Rakri og Sassa: Gratulerer med nedgang!!

 

Sassa: Flink du er til å bake da!! Har liksom aldri tenkt på at man kan bake egne knekkebrød... Kanskje jeg skulle teste ut det jeg også... Er det en enkel oppskrift eller?

 

Treningsplan var egentlig lurt å sette opp da... Hmm... Skal jeg prøve også:

*Rockering 50 min tirsdag og onsdag, 15 min torsdag, fredag, lørdag, søndag

*Gå/jogge-tur tirsdag, torsdag, lørdag, kanskje søndag. Minst 45 minutter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens trim er i boks. Fikk med meg svigermor på å gå en lang tur. Skulle gå en runde som tar 1 time og 10 min, men så utvidet vi den, så det ble visst 1 time og 40 min. I rask gange ble det jammen 3,4 trimpoeng ;) Og så blir det nok rocking til Greys etterpå. Men først er det litt husarbeid som må gjøres...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så flinke dere er til å planlegge treningen deres! vi har ikke komt i gang med høstens organisering ennå, men blir bra til neste uke når skolen begynner igjen!

jeg har funnet ut at sykling er ideellt, det er utrolig deilig trening, samtidig som det forbrenner mange kalorier - jeg var ute på sykkel 1,5 time i dag og brukte ca 900 kcal:-)

denne uken skal jeg ut å reise - det er en utfordring ift sunn mat - vanskelig å finne sunne alternativ på flyplasser og restauranter. (både vanskelig og kjedelig:-)) men så lenge jeg husker å spise regelmessig er det lettere å motstå fristelsene.

rosalilje: deilig med alenehelg! tror det er bra å skeie ut av og til, så lenge det er mest hverdager (og det er det jo:-))

Ha en fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse knekkebrødene er kjempegode:

 

2 dl store havregryn

2 dl sammalt spelt eller grovmalt rug (jeg bruker det siste)

3.5 dl havrekli

1 dl linfrø

1.5 dl sesamfrø

1 dl gresskarkjerner

2.5 dl solsikkekjerner

2 ts salt

7 dl vann

 

Alt blandes sammen, la svelle 20 minutter. Klapp jevnt utover to stekebrett som er dekket med bakepapir. Stek på rille en og tre. 180 grader varmluft i 50-60 min. Etter de første ti minuttene tar du dem ut og ruter opp i passe stykker med en pizzarulle. Etter ca halvtimes tid tar du ut brettene og bytter plass. Slipp ut damp underveis.

 

Har ikke regnet energi -innhold, men de er helt sikkert sunne ;) Gode er de også. Så mye smak at man i grunnen ikke trenger pålegg på, hvis det kniper på kaloriene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja Rakri, hjemmelagde knekkebrød er kjempegodt! Nå sist bakte jeg de som GR har oppskrift på og de var også veldig gode :)

 

Deilig når en kan ta ungene med på sykkeltur Mammamo! Her har vi litt stygg vei en bit før vi kommer til sykkel og gangsti, så jeg har ennå ikke fått øvd med minstegutten på den biten og da blir liksom ikke. Selv om de hadde nok syns det var veldig gøy med sykkeltur.

Nå har jeg hatt 25 min på ergometersykkelen, og 25 min med styrketrening så tipper kroppen min er noe støl i morgen. Prøver å fokusere på maten, og ikke legge opp til så mye trim foreløpig, for jeg vet av erfaring att jeg altid går hardt ut for så å miste motet ;) Tar derfor all trim som en bonus foreløpig ;) Sliter fortsatt litt med å få i meg nok kalorier, eller det er vel feil for jeg skal altid klare det, men er så fokusert på sunn mat nå att det blir for lite når kvelden kommer og jeg legger det inn her. Får kose meg med litt nøtter i kveld.

 

Håper også att alt blir litt lettere neste uke når ungene begynner på skolen igjen Lilja1. Det er iallefall lov å håpe :)

 

Nå skal jeg ha meg en velfortjent dusj, før Privat Praksis og nøtter.

 

Ha en fortsatt fin kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Så flinke de er alle sammen! Både med mat og trim!

 

Går bra med maten her også, men blir lite trim, sjølv om eg langt frå ligg på latsida av den grunn :-)

 

Held på å pusse opp fleire soverom i huset, så blir mykje bevegelse der iallefall. Har også hatt gjestar til både lunsj og middag i dag, og det gjekk fint :-)

To halve små rundstykker til lunsj og grilla kylling med salat og ris til middag.

Ellers lite og mager mat. Har ikkje begynt å notere kaloriar endå, men veit jo ca kva ting inneheld og reknar litt i hovudet.

 

Har også tenkt å prøve meg på å lage knekkebrød! Men er det ikkje veldig mykje kaloriar i sånne? Nokon som har rekna på kva dei inneheld pr. 100g? Er sikkert mykje meir enn feks Ryvita, men høres jo kjempegode ut!

 

Les kva de skriv og følger med, men har ikkje heilt kapasitet til å kommentere alt, slit litt med "hjernekapasiteten" når eg blir veldig sliten, og det er eg iallefall etter så mykje på ein dag! :eek:Håpar de forstår det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Nok ein bra dag her!

Er så godt å vere tilbake i gode vanar, både for kropp og sinn!

 

Styrar fremdeles på med mykje oppussing og maling, er i bevegelse nesten heile tida. Var nesten ferdig med 3. strøk på soverommet vårt i dag når eg måtte begynne på nytt malingsspann. Såg når det hadde tørka at fargen ikkje var lik som det eg hadde malt frå før. Viste seg at dei hadde blanda i nok farge til eit 10 liters spann i eit 3 liters spann, så fargen blei mykje mørkare. Må male ein heil vegg om igjen...;) Frustrerande!

 

Ikkje søtsug i det heile tatt. Når eg først har bestemt meg går det alltid veldig fint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå er dagens trim og mat registrert - veldig gøy å se hvor mange kalorier maten faktisk inneholder. jeg har ikke vært bevisst på dette tidligere og forstår plutselig hvor alle kiloene kom fra:-)

resten av kvelden skal brukes til å tenke på alt husarbeidet jeg burde gjort (og som jeg sparer til senere)

har dere satt en sluttdato for dette eller er det på ubestemt tid? vedlig gøy at det er mange her!

ha en fin kveld alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg hatt besøk i hele dag. Ei venninne kom til lunsj og ei anna ei til middag ;) Mange som vil se hvordan vi har fått det i vårt nye palass ;o) Men serverte sunn og god mat, så det gikk greit selv om jeg hadde besøk! Skeiet ut med en pæreis da, men det er jo en saftis, så det syntes jeg var greit.

 

Har ikke helt fått fulgt trimplanen min da... Rockinga har gått greit, men ikke turene. Ble ingen tur i går, var på ikea og diverse annen shopping, og da jeg kom hjem så sprutregna det. Dessuten orket jeg ikke noe trim... Og i dag har jeg som sagt hatt besøk, og ikke fått gått noe tur. I morgen er det en ny dag, så jeg får prøve å legge inn litt trim da... Har bedt et vennepar på taco i mårra kveld, så da er det greit å ha trimmet litt på forhånd, slik at jeg kan kose meg litt ekstra...

 

Neida, Lilja, vi har ingen sluttdato. Har vært her (jeg litt av og på) i over 2 år nå... hehe... Spørs om vi noen gang kommer i mål da... hehe... Og ja, det er nyttig å registrere. Ser at kiloene forsvinner lettere når man spiser passe mye...

 

Ellers har jeg fortsatt holdt meg unna godteri, det går helt fint. Over all forventning ;) Men som du sier Rosalilje... Man må bare bestemme seg... Alt sitter i toppen... Har man ikke heeelt bestemt seg så går det ikke...

 

Rosalilje; kjipt med den veggen da!! Når man endelig tror man er ferdig...

 

Ble grillet laks til middag her i dag. Men ovnstekte poteter og agurksalat. En spiseskje rømme til da, det er vel nei-mat, men en liten dæsj må være lov :)

 

Rakri: Takk for oppskrift. Den skal testes ut. Kanskje i helga! Da kan jeg regne ut kal.innhold også :)

 

Ha en fin kveld damer!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har mannen min bursdag, så da har jeg skeiet ut med et lite stykke oreokake og noen "smuler" brownies. Lov det på en sånn dag. Greit å ha kontrollen. To pizzastykker til middag (det også under bursdagsfeiring) Så ikke alt for galt totalt sett

 

Som deg mammamo har trimmet gått skeis. Har rett og slett at det alt for travelt hele uka.

 

Helgetur med vennepar. SKAL være flink ;) Veldig motivert! Ikke håp om store nedgangen denne gangen, siden jeg gikk ned over et kilo sist. Ligger og vaker på det samme fortsatt, så håper rett og slett på stillstand (selv om jeg må innrømme at jeg lengter etter firetallet først nå!)

 

Trim får jeg komme i gang med til uka ;)

 

God helg.. neppe innom mer før på mandag, evt søndag kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ble det jammen noen dager hvor jeg falt av lasset igjen ;) Var hos en alternativ behandler i går og han mente det var en del matvarer jeg ikke tålte. Er derfor litt sånn oppgitt nå og har derfor stappet inn en del som ikke skulle vært i munnen ;) I morgen skal vi på garasjefest, så det blir vel lite slankende det også. Men kommer forhåpentligvis nye dager med nye muligheter :)

 

Så surt Rosalilje med den malingen! Godt du ikke malte mer enn en vegg før du oppdaget det!

 

Enig med mammamo Lilja1, dette er nok ett evighetsprosjekt! Når vi når målene våres, for det gjør vi jo til slutt!, så er det fortsatt greit å være her for å ikke skli ut igjen.

 

Kos deg på helgetur Rakri, så satser vi på att neste uke blir bedre trimmessig for de fleste av oss her:)

 

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Gårsdagen gjekk fint. Fekk ny maling og fekk malt om igjen den siste veggen, så no gjenstår det berre å flytte inn igjen. Har fått kjøpt nye gardiner og gardinstang, trur det blir fint! Grilla kylling, ris og salat til middag, ellers sunnt og magert.

 

Her har vore mange fristelsar i dag, men har faktisk unngått alle!;)

Har vore på handling og på akvariet med alle ungane i dag. Dei kjøpte seg bollar til lunsj, eg hadde med skiver, dei fekk is, eg hadde med eple, og til middag hadde alle dei andre Grandiosa, eg hadde restar av kylling, ris og salat frå i går!

 

Har faktisk bestemt meg for å ikkje vege meg på ei stund. Er så flink og har så god motivasjon no, at eg vil ikkje ødelegge det med å bli skuffa over tallet på vekta. Det har skjedd før, og så har eg mista heilt motet og skeia skikkelig ut.

 

Lilja: Eg vil ned så snart som mulig og så begynne på Hold Vekten, men det har vist seg å ikkje gå så fort det her, og av og til i feil retning, så tør ikkje sette nokon sluttdato.

 

Rakri: Håpar du får ein flott hyttetur! Ikkje så lett å vere snopefri sånne gongar, pleier alltid å bli sett fram ein del då...Men lykke til, dette klarer du!

 

Mammamo: Blir alltid mykje besøk når ein har fått nytt hus, sikkert lurt å tenke litt på kva ein lager til, ellers er det ikkje så lett å vere på slanking... Eg lagar ofte til god lunsj eller kveldsmat med nysteikte rundstykker eller brød og godt pålegg, og det pleier falle veldig i smak hjå gjestane. Kanskje fleire som tenker på kaloriar og...

 

Sassa: Dumt når ein ikkje tåler all slags mat, blir litt vanskeligare då...Eg hadde ein periode i vår der eg ikkje skulle ete melk, sukker og gluten. Virka heilt uoverkommelig til å begynne med, men kutta ut ein ting i gongen og fann alternative matvarer før eg kutta ut neste ting. Det gjekk faktisk veldig fint!

Kva er det du ikkje tåler då?

Mykje tips å få hvis du søker litt på nettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter her og koser meg på data'n like før jeg skal finne senga. Gubben er i Sverige på travløp med ene hesten vår, så jeg er Travenke til mandag ;) Jeg og jentene har vært på tur da, de syklet og jeg gikk. Har også fått rocket litt, så jeg har nådd denne ukas trim-mål nå. Har også planer om litt trim i mårra. Er oppe i 11,6 trimpoeng denne uka nå. Har skeiet litt ut da, ble litt mye taco i går, men endte på under 1700 da, som er greit når jeg har trimmet litt. Og i dag ble det et par kjeks med sjokoladebiter... FY meg!!! Men håper likevel på nedgang på mandag da. Har ikke skeiet ut sååå mye...

 

Har vært veldig bra vær her i dag. Varmeste dagen til nå i sommer ;) Så vi har kost oss ute! Deilig med noen slike dager også!

 

Rosalilje: Du motstår fristelser som alltid! Kanskje greit å holde seg unna vekta ja, kjenner til den dalende motivasjonen om man er flink og det ikke synes på vekta... Og du har jo vært i dette gamet såpass lenge nå at du vet du gjør det riktig, så da kan det nok være lurt og holde seg unna den litt ja :)

 

I mårra er det sommerfest i barnehagen, så da blir det grilling der. Lettvint å ta med pølser da... Ikke det sunneste alternativet da... Men jeg tenker at jeg lager meg en salat som jeg spiser, og så får jentene pølse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Helga har gått veldig fint, sjølv om det har vore litt hardt å vere chips og snopefri når alle dei andre åt og koste seg...Har også vore mange andre fristelsar, men har stått over alle!

Har vore på båttur frå i går og til i dag i lag med broren min og ungane hans med deira båt. Ein av sommarens finaste dagar i dag, kjekt at det kom litt fint vær no! :-)

 

Trur egentlig at eg et litt for lite, kjem kanskje til å registrere litt frå i morgon av, er jo ikkje lurt å ligge for lavt heller.

 

Mammamo: Eg kan vere veldig flink i lange periodar for så å skeie skikkelig ut, men som regel er det planlagte utskeielsar då. Må berrre ikkje vere for ofte! Har veldig lyst å komme heilt i mål denne gongen og kunne begynne på Hold Vekten istadenfor.

 

Håpar du får nedgang i morgon! Lykke til på jobb igjen, er sikkert litt hardt etter ein lang ferie! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, klar for jobb igjen i mårra... Kveldsvakt da, så det går nok greit. Er en del papir-arbeid å ta tak i vet jeg, så jeg krysser fingrene for lite ø-hjelp ;) Får besøk på dagen i mårra da, litt usikker på hva jeg skal servere... 2 venninner som jeg har hatt kontakt med fra vi gikk svangerskapskurs for 6-7 år siden! Nå har vi skolebarn alle sammen... De kommer såpass tidlig som kl 10, siden jeg skal på jobb og må dra kl 13... Tenkte egentlig å lage lunsj, men det er jo litt tidlig da... Tenkte også på vafler da, men det er egentlig ikke noe sunt alternativ...

 

Hesten vår vant løpet i Sverige da!!! :D Moro!! Så nå går nok de 60 milene hjem lett for mannen min tenker jeg ;o) Det var kvalifisering til et stor-løp (med 125 000 SEK i første premie) som går på samme sted om 2 uker. Så da har jeg bestemt meg for å bli med. Ikke ofte man får slike gode hester da! Så vi feiret med eggerull med krem på i kveld da... Svigermor hadde hatt på, så da måtte jeg nesten ta et stykke...

 

Gikk greit i barnehagen også, jeg hadde medbrakt salat :) Det ble servert kaker, men jeg tok bare en liten bit av en av jentene sin muffins.

 

Så er det veiing i mårra da, jeg har en god følelse. Snikveide meg i dag, og det så bra ut... Så jeg håper det holder seg til i mårra... Ikke fått tid til noe rocking eller annen trim i dag, så får vel finne rockeringen nå...

 

God natt damer! "Snakkes" i mårra tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei igjen alle! har vært borte fra vektklubben noen dager nå.. var spent på veiingen i kveld for selv om jeg har mange trimpoeng denne uken også, så har jeg ikke orden på kaloriene jeg har spist siden torsdag... har prøvd å ta riktige valg (som å spise kyllingsalat istedenfor biff på restaurant, og å hoppe over is selv om det er varmt..) men har unnet meg noen glass øl, litt hvitvin og endel taco og i kveld hamburgere på badestranden.. Klarer å holde godtefri fortsatt - det er jeg fornøyd med.. vekten viste -0,8 kg siden forrige søndagskveld! det må være bra!

faktisk er det deilig å legge seg på kveldene når man har klart en dag uten godbiter:-)

håper å ha dette som avgrenset prosjekt, noen uker fremover i høst, så er målet å ha et avslappet forhold til mat, men spise stort sett sunt. Prøver å unngå at kos alltid er forbundet med mat - det går jo an å feks gå på kino uten å spise smågodt:-) og å invitere venner uten å lage mye mat... men vi får se hvordan det går..

 

ellers er det nydelig med litt sommer igjen! det har vært varmt hele helgen, noe som er litt nytt dette året!

ønsker dere alle lykke til med veiingen i morgen. syns dere er flinke! ha en fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...