Gå til innhold

Nå eller aldri - da må det bli NÅ


Gjest Isabel

Anbefalte innlegg

Her var det mykje aktivitet! Kjekt!

Og alle står på og er flinke, både med mat og trim og får heldigvis uttelling på vekta! :)

 

Eg er igrunn litt frustrert for tida, for eg er kjempeflink, ligg på 1100-1200 kcal kvar dag, bortsett frå i går då var eg oppe i 1600 pga litt eplekake. Er også i begevelse nesten heilt dagen, og har sykla fleire turar i det siste. Likevel går vekta berre oppover kvar dag...Var 57,1 kg forrige tirsdag, og vekta har stege jevnt og trutt så i dag var eg 57,9 kg. Mister heilt motet og motivasjonen av det!

 

Skjønner ikkje kva som skjer... Begynte på medisin for både mage og søvn forrige mandag, så lurer jo på om det kan vere ein sammenheng, men veit ikkje. På dei eg tar for søvnen stod det som ein bivirkning vektøkning, men litt for tidlig å vite om det kan vere det som gjer det.

 

Håpar det snur snart, ikkje lett å klare å holde motivasjonen oppe til å vere snopefri og unngå alle fristelsar når vekta går feil vei...

 

Eit lite hjertesukk herifrå i kveld....:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2,8k
  • Created
  • Siste svar

Huff rosalilje..det er så demotiverende når vekta ikke viser hvor flink du har vært..kjenner den følelsen.. Men kan det virkelig være riktig å spise så lite som 1100-1200 kalorier? Trodde det minste var 1300 kalorier jeg.

Man går jo ikke opp av å spise ei eplekake gjennom en hel uke. Kan jo være tablettene, men skulle ikke tro det vistes så fort .

Tror du bare må bite tennene sammen og prøve å tenke positivt! Er man flink over tid så vil det vises på vekta :(

 

Håper du har en bedre dag i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Hanemor!

I dag føles det iallefall litt bedre! Vekta var gått ned til 57,5 kg i dag, så iallefall litt rette veien igjen!

Tok dessuten på meg mi trangaste dongeribukse for første gong på 1 mnd, skikkelig slim-fit, og då kjente eg stor forskjell frå sist gang eg hadde den på! No sit den som eit skudd :-)

 

Har i dag hatt 1 mnd snope-og chipsfri(dvs har blitt ca 1 håndfull chips og ein bitteliten bit marsipan, men godkjenner det)

I helga reiser eg og mannen min på Oslotur igjen, og då tar eg fri frå kaloritelling. Mandag er det rett på den smale sti igjen, men treng ein liten pause først etter 1 mnd med fullt fokus, har ikkje skeia ut ein einaste gong, med det meiner eg at eg aldri har ete meir enn akkurat det er har bestemt meg for og alltid har valgt det mest fornuftige i situasjonar der ein "må" ete noko litt usunnt.

 

Kan hende 1100-1200 kcal er litt for lite, men har lagt meg på det sidan eg ikkje kan trene. Men er likevel i ganske mykje bevegelse om dagen, sitt ikkje så veldig mykje i ro. Velger alltid mat som er mager, så får mykje mat på dei kaloriane og er god og mett. Er veldig usikker på om eg burde ha auka til 1300, tar imot råd med stor takk!

Ønsker alle ein god dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du føler deg bedre i dag da rosalilje og at vekta var på riktig tur igjen!!

Å dessuten er det veldig motiverende når ei bukse man har plutselig passer mye bedre :( Å jammen har du vært flink som har vært snopfri en hel mnd..da har du virkelig fortjent en helg uten telling og styr. Bare kose deg med mannen!

 

Jeg vet jo ikke når det gjelder med antall kalorier, men vet de fleste sier man ikke skal under 1300 kalorier..du kan jo prøve med 1300 en mnd tid for å se hvordan kroppen reagerer på det. Kom gjerne med innspill på det dere andre inne her også!

 

Her går det noenlunde greit med mat og trening, men har spist litt is de 2 siste dagene..men det er ikke det værste å ha i seg synes jeg da!

Ellers gikk det bedre med grøt til vesla i dag (spiste alt jeg hadde laget!) så håper det holder med det en stund fremover!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

 

Her går det stort sett planen. Maten går greit, sliter litt med trimmen da... Men har fått gått meg en tur i dag og rocket etter planen. Så jeg får være fornøyd med det...

 

Mye å gjøre på jobb om dagen, så jeg drar det litt med meg hjem... Men kommer sterkere tilbake her neste uke :) Jobber til helga også, så kommer nok innom da.

 

Bra hun har slukt grøten da, Hanemor! Husker jeg drev lenge med mine før de ville ha noe annet enn morsmelk... De var vel 7 mnd tror jeg... Drev med grøten hver kveld, den samme skjeen ut og inn 10 ganger... Men har da blitt store nå :(

 

Rosalilje: Virker som at du har mer overskudd om dagen nå? Det er jo bra da!! Så deilig å føle seg vel i den trange buksa!! Jeg har vel omtrent flytta inn i størrelse-36-buksa mi jeg... hihi... Utrolig hva et tall kan gjøre med selvfølelsen...... Vet ikke med ant kalorier jeg da, 11-1200 er kanskje litt lite de dagene du trener?

 

God natt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kveld godtfolk :)

 

Akkurat spist en blåbærmuffins med vaniljeyoghurt her..mmm...det var godt, men burde kanskje ikke spise så sent på kvelden. Ja ja..

Har vært på aerobic time i dag..å det kjentes at jeg ikke hadde vært der på ei stund (ca 1 år vel!). Men deilig var det etterpå da :)

 

Hadde liksom regnet med et kakestykke da jeg var på besøk hos "tanta" mi i dag. Jeg kjøpte med kake, men hun skulle ha et møte og vi bestemte at hun kunne dele den opp da de skulle ha det (da skulle jeg og vesla gå), så da ble det ikke kake på meg :( Så da ble det litt kos i kveld istedet!

 

Hvordan går det med dere andre da?

Har du fått trimmet noe mammamo...du rocker sikkert uansett!!

Hmmm..må ha et kurs i hvordan dere lager forskjellige smilefjes altså...please!!

 

Ja jeg husker det mammamo at ihvertfall hu eldste de ikke var spesielt glad i noe annet enn pupp :) Men virker som hun skjønner at dette er greit å få i seg..spiser ganske mye også!!

 

Nei dette ble langt..god natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle dere flinkiser!!

 

Her er en travel uke snart over.. har vært fullt kjør med møter på skolen, møter på jobb, overtid +++ skal på barnebursdag til en barnehagevenn av gutta kl 17-19.. phu.. blir litt slitsomt etter at jeg er ferdig 16.45 på jobb.. Men så er det helg. Forrige helg var fullpakket, mens denne er helt ledig.. Blir godt

 

Undrende noterte jeg 49.6 på vekta idag :( - har gradvis byttet veiedag til fredager... Tror ikke helt på det tallet som sto idag, men det sto da det.. kanskje en nedsving.. gir iallefall motivasjon til å være flink videre. Utenom igår kveld har uka vært veldig bra. Etter maratondag på jobb gikk vi ut for en øl. Både mannen min og søstra mi var foreldre på møtet jeg holdt i går, så da vi likevel hadde barnevakt (storjentene mine) gikk vi ut en tir for en øl og et glass vin. Bittelitt snacks ble det også., men kontrollert. Nå blir resten av mnd godtefri :)

 

Nå må jeg lage frokost. Ha en fin elg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan alle sammen!

 

Så flott tall Rakri! Så deilig å gå inn i en rolig helg etter en travel uke, med flotte tall på vekten! Kos deg! :)

 

Rosalilje, så deilig følelse det må være å føle seg vel i trang dongeribukse! Flink er du! Gleder meg til jeg også er der :)

 

HaneMor, du er jo kom veldig bra igang med trening! Viss jeg ikke husker helt feil, så er du glad i å trene og det må jo absolut være en fordel. Så bra att lillejenta liker grøt, skal se det går bra! :)

 

Mammamo, jobber du hver 3. helg? Føler att vi ofte har jobbehelg samtidig. Høres jo helt fantastisk ut med str 36 bukse! Dit kommer nok aldri jeg, men kanskje str 38 en vakker dag.....(håpe, håpe)

 

Her har uken gått greit, er fornøyd med trimmen og tror jeg holder det sånn noenlunde med maten. Skal jobbe i helgen, og håper derfor det skal hjelpe meg å holde litt forkus gjennom de dagene også. Er spent på vekten på mandag, men målte meg i dag og har gått litt inn i cm den siste mnd og det er jo egentlig det som teller :( Er bare til å stå på videre!

 

Ha en flott helg alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en uke du har hatt da rakri. Skjønner at det blir greit med en rolig helg for din del! Å så bra tall på vekta da..bøyer meg i støvet for å gå ned etter den uka:)

 

Ja det er cm som virkelig teller sassa..ikke antall kilo. Den beste følelsen er når klær du har virkelig sitter bra på deg som ikke har gjort før..lengter etter den følelsen..selv om jeg nå føler at jeg begynner å få igjen kroppen min igjen etter svangerskapet!

Jeg trener jo en del sassa..har liksom blitt en vane så prøver å få til 3-4 ganger i uka..men ikke alltid det passer hvis gubben har mye på programmet!

Har kost meg med sjokolade i kveld..hmm...ble kanskje litt for mange biter, men spiste kylling og salat til middag så da tror jeg ikke det ble så ille med kalorier i dag.

Blir værre på søndag som vi skal i bursdag, men mammamo er jo der så da får vi passe litt på hverandere slik at vi ikke spiser for mange kalorier ;)

 

Ha en strålende helg da folkens!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går på internettkurs.Startet 30.aug. og fikk beskjed om å følge meny 1, altså 1300 kcal. Da kunne det variere fra 1200-1400 noen dager. Etter en uke med 15 trimpoeng fikk jeg beskjed om å øke til nesten meny 2 og ligge på 1500 kcal. Kunne variere fra 1400-1600 avhengig av trening eller ei. Måtte visst ikke variere mer enn 200kcal for å ta av mest mulig... Jeg har litt problemer med å få i meg mer enn 1450 når jeg spiser sunt, men går iallefall like mye ned med det som med 1200 kcal når jeg trener litt ved siden av. Kroppen må visst få nok kcal for ikke å gå i hvilemodus ;)

 

Ha en god helg !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da sitter jeg på kveldsvakt på jobb. Jada, Sassa, jobber hver 3.helg, så vi har nok samme arbeidhelg ;) Jobber nå i kveld, og dagen i mårra, så da blir det å gå en tur i kveld etter jobb. Sover jo på sykehuset her når jeg har slike vakter på helg. Er ikke noe fint tur-vær, men jeg har med passende klær, så skal ikke la litt regn stoppe meg i dag :) Har også med meg rockeringen, så om det er rolig blir det rocking til "Skal vi danse" senere. Så får vi se om det er noen kjekkaser å heie på denne sesongen... Sist tippet jeg Carsten som vinner fra første program. Sexy var han å ;o)

 

Ja, Hanemor, vi får passe på hverandre i mårra i bursdag. Jeg lover å sladre her inne om du skeier for mye ut :)

 

Har snikveid meg flere ganger denne uka, og jammen ser det ikke ut til at jeg fortsetter nedgangen!! Det er helt utrolig, for jeg synes ikke jeg har vært så flink de siste ukene nå... Men tar i mot all nedgang med et smil. Får se på mandag da, hva vekta stopper på da...

 

Sassa: Sånn for ordens skyld så er jeg ingen størrelse 36 da... Alle de andre buksene mine er størrelse 40 eller L, så det er nok bukse-merket som er litt store i størrelsen... hehe... Men moro likevel da. Er strech og så er den akkurat passe høy i livet, går nesten opp til navlen. Så da er det plass til magen nedi buksa, så den ikke henger utenfor og da ser magen flat ut samtidig som modellen passer meg godt og jeg føler meg utrolig vel i den :D Har veldig mye å si altså!! Så jeg er ikke, kommer aldri til å bli og har vel heller ikke noe ønske om å bli noen størrelse 36, men å bli en stabil 38 er drømmen... Du får stikke innom en B-young-butikk og prøve buksa du å... hehe... Og helt klart er det cm som teller!!

 

Ha en flott lørdagskveld!! Ikke for mye lørdagskos nå jenter!! Jeg har med moreller, norske plommer og sukkererter på jobb. DET er like mye kos som sjokolade og potetgull!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lite smiley-kurs til Hanemor:

: eek : = :eek:

: confused : = :confused:

: D =:)

: p =;)

 

(fjerne mellomrommene)

 

Det var de jeg kom på nå... Kan dere andre noe flere? Og så er det den idiotiske grensa på max 4 smileys i en melding da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja..da var søndagen kommet! Å det ble visst ganske mye vin i går..hmmm, men håper at treningsturen i går veiet opp for det. Var ute i skog og mark i 2 timer i regnvær i går :)

Å i dag er det bursdag..ja ja..skal prøve å få trent en tur i dag også så da håper jeg det holder til nedgang i morra!

 

Prøver meg på noen smileys da ( Takk mammamo :cool: ) skjønner ikke hvorfor det er begrensning på antall smileys da men..he he

 

Lykke til med veiingen i morra da ;)

 

Flink mammamo som går tur etter jobb :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da går helgen mot slutten ja, og vet vel ikke om jeg er helt fornøyd ;) Ble litt snop i går, og har vel nasket litt mer i maten på jobb enn jeg hadde tenkt og trengt, men ikke noe å gjøre med det nå :) Blir lite trim her i helgen, men går jo en del på jobb da, så sitter jo ikke akkurat stille. Får bare prøve å være litt flink resten av denne dagen, så håper jeg att jeg husker å veie meg i morgen tidlig. Litt spennt nå :)

 

Ha en fortsatt flott søndag, nå skal jeg snart på jobb :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra... 1,0 kg ned denne uka :) ..tror jeg hadde litt oppsving forrige uke så da blir det ofte mye neste. Men vekta krymper og det er så deilig! Føler at jeg har fått igjen kroppen min etter forrige fødsel nå da. Har nådd startvekta før jeg ble gravid! Da er det de siste kiloene som skal av..men har good tid ;)

 

Spent på resultater fra dere andre også da!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny mandag og ny veiing ;) I dag stoppet vekta på 68,5 kg :) Så det vil si at delmål nr 2 er oppnådd!! Og det hadde jeg egentlig frist til 1.oktober med å nå!! Så nå har jeg da gått ned 5,9 kilo siden 31.mai! Veldig stolt av det!! Ble bare 200 gram ned denne uka, men ned er ned, og siden jeg ikke har vært spesielt flink med trim så er jeg fornøyd! Nærmer meg mål :D

 

Synes vi var flinke i går jeg, Hanemor. Ble da ikke sååå mye kake på oss :) Så er det bare å være flinke hele uka nå før neste bursdag på lørdag...

 

Spent på veiingen til dere andre!

 

Ha en strålende mandag!! Knallvær her, så vi skal snart komme oss ut!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke de er! Flott nedgang på både Rakri, Mammamo og Hanemor!

 

Eg har hatt ei kjempeflott langhelg i Oslo. Veldig deilig å ikkje telle kaloriar i 4 dagar!

Har hatt 1 mnd snopefri, og tenkte å fortsette med ein til frå no av, men må innrømme at det har blitt alt for mykje både av sjokolade og chips i helga sidan eg kun hadde dei dagane å ete det eg hadde lyst på :-)

 

Redd vekta har hoppa oppover igjen....Kjem vel til å angre på at eg ikkje var litt meir fornuftig, men får berre ta "straffen".

 

Men rett tilbake i gode vanar i dag.

Skal i bursdagsbesøk i ettermiddag, skal smake litt og prøve å velge fornuftig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke dere er! Gratulerer til Rakri, Mammamo og HaneMor!!! :)

 

Høres ut som du har hatt en flott helg Rosalilje! Kjenner jeg deg rett så er du snart på rett spor igjen!

 

Her går det sakte nedover ;) Ned 400 gr denne uken, men siden jeg har en del mer enn dere å ta av, så hadde jeg håpet det gikk litt fortere :) Er litt demotivert i dag kjenner jeg, og har ikke orket trim i dag, men satser på å få det til i morgen. Kan jo ikke gi helt opp heller, og ned er ned. Selv om jeg sier så fint att det ikke er kiloene som teller, men centimeterene, så er det ikke like lett å tenke sånn når en står på vekta. Det henger jo tross alt sammen.

 

Men, men, maten har gått greit i dag. Kanskje jeg må begynne å registrere for å se om det går så greit som jeg tror....... må tenke litt på det.

 

Ha en flott kveld! Her er det skikkelig høst, med regn og vind.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

400 gram er jo bra da sassa!! Ikke tenk noe annet..stå på!! Lov å være litt demotivert, men som du sier selv så er det cm som teller til slutt uansett..

 

Å du mammamo er jo snart i mål :)

Så deilig..gleder meg til det jeg å, men blir nok en stund til..

 

IKKE h dårlig samvittighet da rosalilje..en helg må man ha lov til å kose seg, men er nok lurt å hoppe over veiedag da med en gang slik at man kan hente seg inn igjen. Tenker du klarte deg fint i bursdag i kveld jeg ;)

 

Å ja mammamo..vi spiste passe med kake synes nå jeg!!!

 

Skal i bursdag både lørdag og søndag i helga som kommer så må nok bare være flink :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart att 400 gr ned er bra HaneMor, hadde bare håpt det gikk litt fortere ned ;) Var på vekta igjen i dag da, og det så mye kjekkere ut så kanskje jeg skal vurdere å skifte veiedag :) Har fått trent litt i dag, og startet dagen bra matmessig, så ser litt lysere på det i dag.

 

Flinke dere var som klarte å spise akuratt passe med kaker :) er altid en utfordring når selskapene kommer så tett!

 

I dag har jeg fri, så skal prøve å få gjort noe fonuftig, eller kanskje bare slappe av............?

 

Ha en fin dag alle sammen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

400 gram er bra det ja, Sassa, du har jo gått sakte med sikkert nedover etter ferien, det er jo kjempebra!! Skjønner at du vil at det skal gå raskere... Men det er jo ikke bra å gå ned for mye i uka heller, større sjans for at kiloene holder seg borte hvis man tar litt og litt. Og det er bedre med 400 gram i uka enn 800 gram ei uke og ingenting uka etter... Synes du er flink jeg :)

 

Rosalilje: Man må kose seg litt innimellom. Herlig med en helg bare deg og din kjære og masse kos!! :cool: Er helt sikker på at allerede er inne på rett spor igjen!

 

Snart i mål... Det er vel å ta i litt... Er riktignok "bare" 1,5 kilo til mål, men det er som regel den siste kiloen som er vanskelig... Eller hva Rakri?? hehe... Og hvis jeg skal ned på 65 da... Ja ja, får nå se da ;)

 

Ha en fin kveld!! Greys & Private!! Tirsdag er en bra TV-dag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det veldig fint, rett tilbake i sunne vanar, heldigvis! :-)

Bursdagsbesøket gjekk fint på mandag, smakte berre bittelitt hvetekringle og gulrotkake og 1 kule is.

Men kjenner eg er spent på kor mykje eg har gått opp i helga, foreløpig er vekta ganske høg, men går nedover for kvar dag.

 

Har ofte fundert på det: Legg ein like mykje på seg hvis ein et MASSE sjokolade og ekstra kaloriar i ei helg sånn som eg har gjort, og ellers sunnt og magert både før og etter, som hvis ein heller fordeler dei kaloriane jevnt utover 1 mnd?

Tenker altså, klarer kroppen å ta opp like mykje når den får så mykje på ein gong?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

 

Her har det visst blitt både kake og is i starten av uka :) og i morgen skal jeg ha møte her med kake og bursdag både lørdag og søndag hvor det blir servert kake..hmmm...tror jeg får satse på stillstand jeg altså ;)

 

Så flink du er rosalilje !! Vet ikke om det lønner seg å spise masse en helg enn å fordele det...jeg spiser nok litt regelmessig..da har jeg ikks sprukket så langt med store inntak av sjokolade, men er vel kanskje individuellt.

 

Er så enig med deg mammamo..MYE bedre å gå ned litt og litt..enn mye en uke og ingenting neste uke. Å som du sier sassa så var det kanskje en oppsving hvis du var godt i gang allerede tirsdag!

 

skikkelig daff dag i dag...ingen trening..bare slakk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...