Gå til innhold

Nå eller aldri - da må det bli NÅ


Gjest Isabel

Anbefalte innlegg

God kveld jenter!

 

Akkurat vært på friskis og svettis trening:) Blir bra med trening denne uka, men så blir det vel noen utskeielser også da.. Har bursdag i morgen..feires på lørdag..drar på barnas båt tur fra søndag til mandag..så det blir vel ikke de sunneste dagene.

Åsså skal jo jeg og mammamo på hyttetur med de 2 andre søstrene våres fra ons til fre neste uke...da blir det vel lite trim og masse god mat ;) ja ja...vi får se hva vekta viser etterhvert!

 

Sikkert lurt å unngå vekta noen dager ja sassa..til man har kommet inn i gode rutiner igjen :D

 

Ja opp bege to mammamo...hmmm...må nok ha noen sunne lunsjdater...ikke mac donalds mat og biff med fløtegratinerte poteter og saus og vin...he he...ja jagodt er det innimellom :D

 

Hvordan gikk det på sykehuset i dag rosalilje? Hva slags medisin er det du går på da? Greit å ha noen i samme situasjon som kan forstå deg uansett. Skulle hatt det jeg også føler jeg innimellom, men samtidig så er denna sykdommen så ulik på alle sammen så ikke lett uansett.

 

Ja ja..håper dere har en fiiin kveld. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2,8k
  • Created
  • Siste svar
Gjest rosalilje

Høres iallefall ut som du har hatt det kjekt på tur, Sassa! Håpar vekta er snill med deg også! ;)

 

Gratulerer med dagen, Hanemor! Håper du får ein SUPER dag! Går det an å spørre om alderen og?

 

Gratulerer til Luciano og! Hurra for deg!

Du har jo hatt ein utrulig flott nedgang siste mnd! :( Korleis får du det til? Synes det går veldig seint med meg i forhold...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Vekt i dag var 57,4 kg, så går iallefall rett vei! Er veldig klar for å komme ned på 56-tallet igjen!

 

Går fint i matveien, ingen planlagte utskeielsar i helga.

 

Ønsker alle ei fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gratulasjon, synes egentlig ikke det går så fort ned, ligger på 400-600 og 1kg i uken, men gikk ned en del den første uka, det er vel egentlig vanlig :confused:

Ligger på meny 2 1500 kcal og rundt 12 trimpoeng i uka. Kos dere resten av helga alle sammen, og stå på med trim og veiing :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Dagen i går gjekk greit. Lurte på om eg hadde ete for mykje, så eg la det inn i dag og kom til 1150 kcal....Er visst ikkje heilt flink i å estimere kva eg får i meg, tenker å ligge på 1200-1300.

 

Bra dag i dag også. Jenta mi laga bollar, så smakte ein halv av dei, men likevel berre 1184 kcal i dag.

 

No har mannen min vore vekke 8 dagar, og endå 8 dagar til han kjem heim igjen. Gledar meg til det!

 

Ønsker alle ei fin, sunn, slank veke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En travel helg er over med bursdagsfeiring og orienterings løp lørdag og søndag..er vel treninga som har reddet meg denne uka. Var veldig redd for at jeg hadde gått opp enda mer, men kom meg tilbake til den vekta jeg hadde for 2 uker siden. Så er fornøyd :D Nå skal jeg være flink disse 2 dagene til vi skal på hyttetur...skal ikke fråtse der heller, men regner med det blir litt kalorier i form av vin og snop...

 

Tusen takk for gratulasjoner forresten...jeg er kommet til den evige alder ;) Altså 29 hvis det var noen som lurte!! Gratulere så mye til deg også luciano..er det lov å spørre om hvor gammel du blir eller?

 

Så bra rosalilje at vekta er på god tur nedover...1kg ned er jo kjempebra!! er nok ikke lenge til du ser 56 tallet igjen nei!! Så flink som du er!

Spennende med prosjekt..håper det kan hjelpe på litt sikt. Ikke lett å sammenligne når livssituasjonen..ganske stor forskjell med og uten barn...og ihvertfall 4 barn!!!

Pannekaker og bacon er vel ikke det sunneste nei...blir ikke veldig mett da nei :(

 

Jeg har også en sykdom som kommer til å være med meg resten av livet..har MS, men er ikke veldig sterkt plaget for å si det sånn. Det jeg sliter med i hverdagen er at jeg får veldig hodepine hvis jeg stresser mye og får lite søvn. Så skal nå prøve å få til en omskolering når jeg er ferdig med permisjonen..å jobbe som sykepleier er ikke akkurat lite stressende;)

 

Nei nå får man vel gjøre litt fornuftig her også.. Må vel prøve å få trimmet litt i dag også..får se hva det blir til.

 

Ha en fin dag ihvertfall..her er det skikkelig høstvær...regn og blåser..æsj..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Du er så flink til å trimme, Hanemor, så då gir det ikkje så stygge utslag på vekta når det blir litt ekstra i matveien!

 

MS er jo ein grusom sjukdom! Godt å høre at du ikkje er så hardt ramma!

Men sjukepleieryrket er nok ikkje det beste då nei...

Trur egentlig MS og ME har ein del likhetstrekk, etter som eg har forstått.

Legen som eg går til er i utgangspunktet MS-lege, men hadde ein del pasientar som han ikkje fekk til å passe inn i den diagnosen, og har opp gjennom åra blitt ein av dei fremste på ME også.

 

Bra dag matmessig, 1200 kcal i dag, ein sykkeltur også i pøsande regn! Friskt og godt! Sov nesten ikkje i det heile tatt i natt...Duppa litt og resten heilt våken. Kjedelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei MS er ingen hyggelig sykdom, men lite å gjøre med det..kommer vel til å følge meg resten av livet og da må man gjøre det beste ut av det. Det som er så kjedelig med denne sykdommen er at den plutselig kan slå til..men den har foreløpig vært "snill" så jeg håper det vedvarer. Har nok noen likhetstrekk med ME..tror det er ca. 60% av MS folk som sliter med fatigue.

Er ihvertfall viktig å trene og spise sunt! Da er man bedre rustet på dårligere dager ;)

 

Matmessig bra i går..måtte ty til nøtter og rosiner for å døyve søtsuget, men ellers bra. Fikk med meg mammamo på en rask gåtur i gråværet i gårkveld så det

forsvant vel noen kalorier der!!

 

Nå driver jeg å maler i stua...kjedelig, men blir bra da!!!

 

Åsså må jeg vel pakke til hyttetur senere i dag..gleder meg:)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, da er jeg tilbake igjen. Ser att jeg er noe ustabil her inne, det skyldes nok både svingende motivasjon og dårlig tid/lite ork, men er veldig glad for att det er andre som holder liv i tråden! :(

 

Våget meg endelig på vekten i dag, og ble positivt overrasket! Så nå er det bare til å stå på videre. Var ikke flink i helgen, men har startet uken bra, både matmessig og med trim, så er fornøyd med det! ;)

 

Ikke noe festlige sykdommer dere sliter med Rosalilje og HaneMor! Er nok sant som du sier HaneMor att det er viktig med mosjon og sunnt kosthold da! :D

 

Gratulerer med overstått dag HaneMor, og kos dere masse ( men sundt) på hyttetur! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Så flott nedgang på både Sassa og Hanemor!

Du har jo god sjanse på å nå det første delmålet ditt Hanemor! :)

 

Har gått i ett i dag og blitt for lenge mellom måltida, kun 1100 kcal, er vel litt for lite...

Har sykla meg ein tur på ca 13 km, friskt i regn og vind!

 

Kos dokke på hyttetur Mammamo og Hanemor! De får passe litt på kvarandre :)

 

God natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

1300 kcal i dag og ein sykkeltur!

Skal kanskje på kino i morgon med ein gjeng venninner, lurer veldig på om eg skal unne meg litt sjokolade...Kva synes de jenter? Andre alternativet er å ta med litt druer, er jo godt det og...

 

RAKRI: Du er savna her inne, korleis går det med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Kinoturen blei avlyst ( og dermed også sjokoladen! :)), me gjekk ut på kafe og åt i lag istadenfor. Valgte kyllingbrystfilet fyllt med fetaost og soltørka tomat, servert med stekte grønsaker, couscous og tzatsiki. Kjempegodt, og trur også det blei bra kalorimessig, var ein ganske middels stor porsjon. Magert og bra ellers i dag + ein sykkeltur. Ikkje enkelt å rekne kaloriar, men trur eg havnar på rundt 1300 kcal.

 

Ønsker alle ein fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var dagens trim unnagjort, og jeg er i grunnen ganske fornøyd med uka til nå :) Ikke de store utslagene på vekten da tror jeg, men følelsen er god allikevel. Jeg veier meg altid om morgenen i morgenkåpe, og det er en gammel en i frote som er ganske tung. Den skal nå kastes og jeg har kjøpt meg en ny i fleec som jo er mye lettere. Veide meg derfor i går med både den gamle og den nye, og det viste seg att den nye er 800 gr lettere! Så viss vekten min skulle være veldig mye lavere på mandag, så er det altså ikke fordi jeg har vært veldig flink, men att jeg har lettere bekledning :)

 

Flink du er Rosalilje som holder koken her inne helt alene! Jeg lurer også litt på hvor Rakri er blitt av, men hun har det vel travelt hun også :)

 

Håper dere koser dere på hyttetur Mammamo og HaneMor!

 

Ha en flott helg! Her skinner solen fra blå himmel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Viktig med god følelese, Sassa! :) Trur det aller meste sitt i hodet når ein skal ned i vekt!

 

Sykkeltur i dag også, magert først på dagen, så middagsbesøk hjå mora mi. Åt passelige mengder av oksesteik, potet, gulrøtter, ertestuing og litt saus. Rips med litt vaniljesaus til dessert. Trur ikkje det skulle bli så ille total på dagen.

Kom og gjekk frå besøket heile tre gongar for å kjøre og hente ungane på ulike akativitetar, fredagen er ganske hektisk! Blir godt å få mannen heim igjen så me kan dele litt på det :-) Berre tre dagar igjen no!

 

Spent på veging i morgon, vekta går opp og ned akkurat som den vil samme kor flink eg er, ligg mellom 57,1 og 57,9.

 

Ønsker alle ei fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

I dag viste vekta 56,7 kg! Det var jo kjekt! Samme som eg var 15.mai, før den langsomt gjekk oppover pga sydentur, hyttetur med venninner, sommerferie, 2 kjæresteturar til Oslo og maaaange besøk kombinert med litt dårlig motivasjon til tider...

 

Har vore på badeland med alle 4 ungane i dag, og er rett og slett heilt utslitt... Eg hadde med meg niste og dei fekk bollar og div, så bra så langt. Skal vekk i besøk no i kveld, og der pleier det å bli servert mykje godsaker alltid, men skal gjere mitt beste! :)

Egentlig burde eg vore heime i kveld,for eg er skikkeligmdårlig, men ungane har gleda seg sånn, så må iallefall gå ei stund.Det er kvir meg mest til,er at fjernsynet alltid står høgt på mens me skal sitte å prate,då slit eg skikkelig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei - jo jeg er her..

 

Akkurat kommet inn i en grei stim igjen etter å ha hatt flere kosekvelder med for mye snop og snacks.. Tror jeg bare må holde meg helt vekk en stund- jeg klarer ikke det med litt akkurat nå

 

Idag har jeg vært på løplabbet og kjøpt meg joggesko. Skikkelige sko altså!! Og klær som var kjempebillige (150 for jakke, 50 for bukse og skjorte - sånne som gjerne ligger på 5-600 ordinært). Vært ute og prøvd utstyret også.. Kondisen forsåvidt grei, men bekken, knær og annet i skjelettet klager litt, så får ta det gradvis... 35 min jogging i dag + 10 min styrke. Ca en time gange tidligere idag... ja jeg er jo uten både mann og barn denne helga.. Skikkelig rart

 

Gratulerer med fin vekt idag, Rosalilje.. skjønner du vipper litt opp og ned du også.. det er skikkelig kjedelig!!

 

Satser for min del på at idag var startskuddet for en aktiv høst/ vinter. Innser at jeg må trene magen min innover.. er ikke altfor mye fett vel på en 50kilos kropp?? Men slappe muskler derimot... sukk!! :eek:

 

koser meg i mitt eget selskap - noe jeg også er fornøyd med. Hadde gruet litt før gutta og mannen skulle bort, men det har gått veldig bra. Eldstejenta har flyttet på internat og yngstejenta på overnatting- Så da er det bare meg her ikveld!!

 

SKal straks ta kvelden - bare litt bok og vin først :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Så kjekt å høre frå deg igjen, Rakri! Høres utrulig deilig ut med ei helg åleine!

Eg har vore åleine med ungane i 2 veker no, men i morgon kjem mannen min heim igjen, gledar oss til det!

 

Gratulerer med nytt treningsutstyr, er kanskje det som skal til for at motivasjonen stig eit par hakk :-)

 

Synes eg klarte meg ganske godt i besøket i går. Åt 2 pizzastykke og masse salat, etterpå 1 eplekakestykke, litt fruktsalat med vaniljesaus og 2 kuler is. Men stod over chips og sjokolade då! :)

Trur ikkje totalen på dagen blei så ille, for ganske magert ellers.

 

I ettermiddag skal me i bursdagsbesøk, så må prøve å vere flink då og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!!

Da var hytteturen unnagjort..og fest på fredag og orienteringsløp i går...

Ja det har vært noen hektiske dager, men veldig mye kos å da! Vel mye kalorikos også desverre :) Ble vin både onsdag, torsdag og fredag...hmmm...ganske mye drikke på fredag, men spiste ikke chips og sjokoladekake da så klarte da å holde meg unna noe :) I går ble nok en bra dag kalorimessig med 2,5 time orientering..sliten ja!!

Dagen i dag skal vi på bursdag, men skal prøve å få til noe trening før den!

 

Så koselig å se at du er inne her igjen rakri :) Skjønner dte med motivasjonen, men hjelper med nytt treningsutstyr!! Å så deilig med huset helt for seg selv en helg..det er det jammen meg leenge sia her..tror ikke det har skjedd etter jeg fikk barn.

 

Rosalilje er så flink til å holde tråden igang! Å imponert over hvilke utfordringer du takler matmessig..deilig å se 56 tallet igjen da..vises på vekta at du er flink ja.

Kan ikke si jeg gleder meg til i morgen..men skal ikke hoppe over..man får liksom et ekstra dytt når man ser det går feil vei igjen..hvis det ikke blir så mye at man mister motivasjonen :) Det kunne ha gått som du sier rosalilje å nå delmål 1 til i morgen, men ikke med en slik uke jeg har hatt;)

 

Blir spennende å se vekta di i morra da sassa etter en bra uke!!

 

Ja ja..håper dere alle har en fiin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Hørtes SÅ kjekt ut med hytteturen med alle søstrene, Hanemor!

Det MÅ jo nesten berre bli ein del kos og utskeielsar ein sånn gong, hører liksom med det! :-)

Men du fekk nok sikkert svidd av litt kaloriar på orienteringsløpet då! Så flink du er!

 

Eg vil oppsummere dagen i dag med 1 "tap" og 2 "seierar"

Seier1: Holdt meg til skivene mine når dei andre åt nysteikte hvetebollar med ein melkerullbit i midten av kvar...

Tap:Blei for mykje is og kake i besøket, også litt chips og sjokolade(første gong eg et sjokolade på 2 veker då)

Seier 2: Når eg først hadde skeia ut i besøket, følte eg alt var ødelagt og hadde fryktelig lyst å gå heim igjen og ete endå meir sjokolade og usunnt, men klarte å la vær det heldigvis!:)

 

La dagen inn så godt eg kunne og kom til 1900 kcal, då har eg tatt rikelig i meiner eg. Dagsbehovet mitt skal vere på ca 1800 kcal, så er jo ikkje heilt krise sjølv om eg virkelig ikkje hadde tenkt at dagen skulle ende slik...

 

Klar for å fortsette i gode vanar i morgon!

 

Ønsker alle ei fin veke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi...vekta var snill å viste 500 gram ned :) Det motiverer skikkelig når jeg vet hva slags uke jeg hadde bak meg..denne uka her blir nok en mer vanlig uke og da håper jeg virkelig på å se 6 tallet først på vekta..det hadde vært deilig!

 

Ble jo faktisk bare 300 gram unna delmål 1 også..ganske godt gjordt å klare å komme så nærme synes jeg!

 

synes du egentlig vant 2-1 i går jeg da rosalilje :) Kalorimessig så ble det jo ikke sånn at du skal gå noe opp på det ihvertfall og det er jo det viktigste! Blir en bedre dag i dag veit du!!

 

Blir nok ingen trening på meg i dag..fortsatt støl etter løpet på lørdag :) Sjelden jeg er på så lange løp altså. Når jeg legger det inn på trening her så sier dem at jeg forbrenner 2025 kalorier på et sånt løp...det er mange det!!!

 

Håper dere andre også får like bra resultater i dag!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Så bra vekt i dag då, Hanemor!

Synes du nådde delmålet eg, er jo berre nokre gram ifrå! :-)

Er nok sikkert trimmen som bergar deg, tenk å kunne forbrenne over 2000 kcal ekstra på ein dag! Det hadde vore noko det!

 

Bra dag matmessig, skiver med magert pålegg til frokost og lunsj, og kyllingwok til middag. Et nesten berre woken, kun bittelitt ris ved siden av. Lagar av kylling, blomkål, brokkoli, hodekål, gulrøtter, minimais, ingefær, chili, løk og kvitløk. Er jo berre JA-grønnsaker bortsett frå minimaisen og kyllingen, så er jo ganske magert. Blei ein stor porsjon, men trur ikkje det blei så verst kcal-messig.

 

 

Men er så FRYKTELIG godtesjuk...Håpar eg klarer å la være...

 

Har forøvrig fått heim mannen etter 16 dagar vekke, det var jo kjekt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Overlevde kvelden uten å ete noko usunnt!

Men jammen var det nære på i kveld...

 

Laga pannekaker til dei andre, for mannen min hadde med lønnesirup frå Canada, og den måtte jo prøvast. Eg klarte meg med skivene mine, og sjokoladen eg har liggande frå kinoturen som blei avlyst er fremdeles urørt! 1-0 til meg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er SÅ flink rosalilje!!! Å så godt å få hjem mannen tenker jeg..hvor lenge er han hjemme nå da?

 

Jeg kjenner søtsuget her i kveld..vet ikke helt hva jeg skal gjøre..hmm..har kokt meg en kopp te, men det virker ikke som det vil slippe taket så enkelt :)

Hmmm...prøver være flink da men..noen som har noen sunne forslag til godis ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...