Gå til innhold

Nå eller aldri - da må det bli NÅ


Gjest Isabel

Anbefalte innlegg

De hadde jo rundstykker først da på møtet. Så spiste et halvt rundstykke (de var ganske store) saaakte slik at de kanskje ikke la merke til at jeg bare tok ett. Så gikk jeg en tur på do..så da tok jeg ikke kake..følte meg veldig flink da ja. Hadde ei vennine på besøk før på dagen da på middag og da ble det is til dessert..Jeg tok da en lollipop..så må vel si at gårsdagen gikk perfekt.

 

Gått greit i dag også, men nå tror jeg jenta mi har smittet meg med noe sjau :) Har ikke kasta opp da..men er ganske rennende ellers. Håper virkelig det går over fort for jeg skal på fest i morra kveld og gleder meg masse..

Skal drikke da så det er utskeielsen min denne uka!

 

Ser ut til at vi har noen bra dager begge to da rosalilje!!

 

Morro å høre fra deg isabell..bra med nedgang!! Klarer det på mandag også vet du, hvis du får trimmet litt i helga vet du :)

 

Jeg satser på nedgang til mandag (var å snikveide meg i dag og det ser veldig lovende ut, men så er det nå helga begynner da :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2,8k
  • Created
  • Siste svar

Ja da har jeg fått tømt systemet for mat og prøver å få ned noen biter igjen nå...kasta opp i går kveld..3 ganger og resten kom ut bak...huff..ei kjei natt, men føler meg litt bedre nå..Sitter å spiser brødskive og drikker brus til frokost :)

 

Mer usikker på festen i kveld..tror kanskje jeg kommer til å stå over å drikke..føler ikke for det akkurat nå ihvertfall..så får vi se hvordan dagen går ellers..

 

Det var dagens sukk fra meg..sliiiiten...men skal legge meg igjen litt så kanskje det kommer litt energi til meg etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Uff, det hørtes ikkje noko kjekt ut Hanemor...Håpar du er bedre no! :-)

Det er jo ein fordel med sjukdommen min då, har ikkje vore vanlig sjuk hverken med influensa eller omgangssyke meir enn ein gong på desse 4 åra! Trur immunforsvaret står halvveis på heile tida og ordnar opp etter kvart, er iallefall ein av teoriane eg har hørt. Kan jo forklare både feber, temperatursvingningar og frysningar kanskje.

 

Og eg synes du var skikkelig flink på det møtet! Blir det fest på deg i kveld då?

 

Dagen i går gjekk greit, men kun fordi eg hadde sukkererter, cherrytomatar, plommer og eit veldig kjekt strikketøy å holde hendene opptatt med! VELDIG godtesjuk! Og så har eg sikkert 3 kg sjokolade i huset....kjøpt på tilbud ved fleire anledningar. Men har ikkje rørt noko av det!

 

Håpar eg kjem meg greit gjennom helga og, skal ha kaffigjestar i morgon, men enklast det synest eg, for då kan eg passe på at eg ikkje lagar favorittmaten min :-)

 

Også ein sykkeltur, begynte å snøe på veien, kaldt no!

 

Vekt i dag var 57,1 kg. Så ned 1,4 kg, men det er jo dei samme kiloane eg går opp og ned ca anna kvar veke....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kom oss på vorspiel vi..manna meg opp...tenkte at jeg skulle kjøre..tør ikke drikke når jeg har vært skikkelig dårlig, hadde med meg salte kjeks og brus :)

Men da det nærmet seg avreise tid til festen så begynte mannen min å bli dårlig..nå ligger han på badet...har kasta opp 2 ganger og er ganske kjei :)

Han har nok fått det samme som meg..bruker ikke på å drikke seg dårlig han akkurat.

 

Ja jeg synes også jeg var flink på møtet!! Ble ingen trening på meg i dag da naturlig nok..men håper at jeg i morgen er såpass at jeg orker det da!

 

Flink du rosalilje...3kg sjokolade ja...det er MYE!!! Jeg kan også la uåpnet godis ligge lenge, men hvis jeg skulle finne på å åpne det da er det straks værre :)

Åsså er du jo greit stabil med at du går opp og ned de samme kiloene!!

 

Kunnw godt tenke meg litt snø her jeg..blir veldig mørkt om kveldene synes jeg.

 

Ja ja det var denni dagen. Glad den er over egentlig..å formen er stigende. Er leenge sia jeg har vært dårlig også rosalilje..tror jeg hadde omgangssyken for kanskje 3,5 år siden..men glad jeg ikke har den ofte altså :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Håper alle i huset er friske igjen, Hanemor!

Ofte fryktelig smittsomt med omgangssyke!

 

Helga har gått fint.

Vanlig mat først på dagen i går, og 3 pizzastykker til kveldskos.

Taco til middag i dag, åt ca 10 tacochips til.

Dessuten tok eg 1 rute sjokolade(av dei små rutene som er i 100 g plater)i går og 1 i dag. Nesten sjokolade- og chipsfri likevel? Ikkje den store sprekken iallefall.

I kaffibesøket åt eg to surmelkslappar og 1 bittelite sjokoladekakestykke, trur det er heilt greit, for ganske lite inntak ellers i dag.

 

På torsdag skal eg på jentetur med hotellovernatting. Heim igjen på søndag.

DÅ kjem eg ikkje til å telle kaloriar, må ha ein liten pause...

Melder vekt her torsdag morgon istadenfor lørdag.

 

Føler egentlig for ein liten pause frå Vektklubben, blir nok ikkje så ofte innom framover...

Synes det er litt dumt for deg Hanemor, er jo mest eg og du som er her...

Men kjem innom med ein liten oppdatering innimellom.

Tar ikkje pause frå opplegget altså!

Men har funne ut at eg skal tenke litt annleis, trur egentlig 55 kg er litt for lavt for meg. I dag var eg 56,9 kg, og føler meg egentlig ganske fornøyd med det.

Tenker kanskje eg skal sette som mål å vere under 57 kg, og så ta tak hvis eg bikkar over det.

 

Ønsker alle ei flott ny veke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler meg fortsatt ikke i form her jeg sitter, men har da spist noe i dag. Blir bare så uvel etter jeg har spist..kvalm og uggen..ja ja..Har ikke akkurat blitt noen utskeielser på meg matmessig i helga. Må vel regne med nedgang i morra..ellers blir jeg veeldig overrasket.

 

Synes det er veldig synd at du ikke skal være her så mye rosalilje, men skjønner jo hvorfor. Virker jo som kroppen din er fornøyd der du er nå, så tror det var en bra beslutning jeg :) Men håper du kommer innom innimellom da. Får nok begynne å prate med meg selv jeg da :) Kanskje jeg skal opprette en profil til så kan jeg svare meg selv :) He he...schizofren...neida!!

 

Må kose deg masse på jentetur da. Skjønner at du ikke teller kalorier der da. Vi skal da leve også!! Å 2 sjokoladebiter kaller jeg en godisfri helg..det er jo ingenting. Ikke spist noe godis denne uka så er fornøyd med det da..selv om jeg fikk litt ekstra hjelp nå i helga ..he he...ufrivillig den altså.

 

Gubben er da frisk igjen så spørs om han bare drakk litt mye litt fort...vet ikke.

 

Lykke til med veiing til dere som skal veie i morgen da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for innbydelsen Luciano..Jeg kommer dit å da. Men får prøve å holde liv i tråden her også med noen innlegg..plutselig så er det en del tilbake her :)

 

Ja det ble ihvertfall nedgang i dag..ikke overraskende akkurat med det matinntaket jeg har har hatt i helga. 2,6 kg ned...oi...plutselig nærme målet mitt..he he..men skal vel noe til å holde den vekta når jeg begynner å spise normalt igjen :)

 

Sliter fortsatt med noe magevondt og kvalme, men har fått i meg 2 brødskiver nå ihvertfall. Tror kanskje det at jeg har så lite næring innabords gjør meg uvel enda..

 

Ja ja. Håper det går bra med dere andre på vekta i dag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hanemor: du er jammen flink!! ikke bare med nedgang, men også til å holde denne tråden oppe :) Bra!

 

Jeg har gått ned 1,4 kg denne uka, og er storfornøyd med deg. Er nå kun 600g unna første delmål :) Ser ut som om det har vært en fordel med to dagers kurs og koldtbord...hehe..... jeg klarte å velge sunne varianter...og tok det da som middag i stedet for lunsj..... og tok lunsjen til middag...på en måte....

 

Håper jeg klarer å være like flink nå fremover.

 

Sassa: hvordan har det gått med deg??

 

Dere andre?

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi 1,4 kg er jo kjempebra Isabel..åsså når du har vært på kurs og greier..det er jo helt fantastisk!! Deilig å komme nærme et delmål..da har man kommet ett steg nærmere..

 

Begynner å føle at matlysten kommer igjen jeg å nå så blir spennende å se hva vekta mi viser neste mandag :) Kanskje jeg har kommet til delmål 2 allerede (var jo egentlig det i går, men teller liksom ikke etter den helga).

 

Kjører en godisfri mnd nå og det har gått greit så langt ihvertfall..å det skal det gjøre resten av mnd også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei

Så flinke dere er til å holde koken.

Og Rosalilje: jeg er veldig enig i valget ditt!! Du ser råbra ut :) Hold deg der du!!

 

Jeg er her ja, følger med dere innimellom.. :) Synes bare det begynner å bli flaut å gå opp og ned de samme grammene hele tida.. Vaker stadig mellom 49.7 og 50.9 - ganske nøyaktig. Ligger nok mest på 50 og noe da, og er så irritert at jeg aldri klarer å sette inn siste støt. Er som regel flink i uka, og ikke så flink i helgene... skjerpings!!

 

Som sist er jeg igang med litt forsiktig trim. Sliter med å være fryktelig sliten, og innser at jeg kanskje ikke har kapasitet til å være i full jobb. Mange voksne med den sykdommen jeg har, sliter med det iallefall. Uansett så har jeg nå fått 20 % sykemelding - det har fungert greit før. Vi har kjempetrøkk på jobb, så det hjelper jo ikke på.. Men tror det blir bra nå!

 

Begynt hos ny fysoiterapeut som skal følge meg opp i forh til personlig trening i lita gruppe. Tror det også blir bra!!

 

SÅ motivasjonen er skyhøy nå.

 

Og så kan jeg røpe at jeg har fått legen min til å henvise meg til bukplastikk. MASSE magehud kan jo ikke slankes vekk. Så får vi se hva de sier på klinikken! Kjenner flere tvillingmødre som har fått gjort dette!! Spent!

 

Stå på videre folkens!! SKal prøve å være aktiv igjen nå!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du er tilbake Rakri!!

Å så spennende med bukplastikk da. Sikkert behov til dere som har gått med tvillinger..utan at jeg vet hvordan du ser ut rakri..en kropp på 50 kg kan ikke ha mye overflødig ;)

Da holder du deg jo stabil du da..synes det er imponerende jeg!!

 

Ble visst overnatting på sykehus på meg eldste sønnen og veslejenta i natt. 5 åringen min falt fra klatrestativ i bhg på hodet..ble dårlig med oppkast, sjanglete gange og ville bare sove..ambulanse til sykehus med blålys og greier..huff...men det gikk da bra detta å..hjernerystelse..og ikke noe mer.

 

Så har enda ikke blitt noe trening på meg denne uka..ja ja..orket ikke i kveld..så trøtt etter å bli vekt hver time ca i natt.. Kjenner til det med energi Rakri..nå vet ikke jeg hvilken sykdom du har, men jeg skal antagelig få omskolering nå etter permisjonen..klarer ikke 100% jobb som sykepleier..sliter så med hodepine og dermed lite energi når arbeidsdagen er over..

 

Ja ja nå er det snart sengetid for min del. Har da ikke spist snop enda denne uka heller så litt stolt da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Ein liten oppdatering frå meg! Har ikkje tenkt å forsvinne heilt altså, kjem berre litt sjeldnare innom ein periode :-)

 

Låg på 56,9-57,1 kg gjennom helga og 57,0 kg mandag morgon og følte meg ganske så vel. På handletur mandag sprakk godtestoppen 3 dagar for tidlig, og eg åt ei heil plate den dagen, normalt med mat.

Resultat 58,5 kg tirsdag... Mistar litt motet av sånt + at når eg først har fått litt sukker etter så lang tid uten, vil kroppen ha meir..Så det blei sjokolade tirsdag og :eek: Resultat 59,3 kg onsdag.

Er det berre min kropp som reagerer så veldig på usunn mat? Kan ikkje huske det har vore så ille før...

Blir også fryktelig oppblåst i magen av sukker, så kan ikkje seie eg følte meg så veldig vel onsdag nei...

 

I dag reiser eg på jentetur med hotellovernatting til søndag. Blir nok ikkje nokon slankeleir det, men får gå rett tilbake i gode vanar etter helga. Burde sikkert vore flink sånne gongar og, men av og til MÅ eg berre ha ein pause...

 

Har fått meg rockering, sånn av den tunge sorten.

Får FRYKTELIG vondt av den! Nokon som har erfaring? Vil det gå over?

Kjøpt på Clas Ohlson. Er litt smalare enn dei eg har sett før, kan det vere det som gjer det?

 

Hanemor: SÅ skummelt det må ha vore når gutten din datt og slo seg! Og SÅ godt at alt gjekk bra! Og SÅ flink du var som ikkje trøstespiste litt snop då!

 

Rakri: Så kjekt å høre frå deg igjen! Eg tenker akkurat som deg at det er litt flaut å vere her når eg egentlig berre heldt vekta...Men er iallefall mykje bedre det enn å gå opp som gjerne hadde vore alternativet for meg! :eek:

Høres lurt ut å jobbe litt redusert, synes å huske at du hadde veldig godt av det sist gang! Og spennande om du får bukplastikk! Ikkje sikkert du egentlig treng gå ned meir i vekt, berre du får vekk litt laushud! Du må holde oss orientert :-)

 

Isabel: Flott nedgang då! SÅ kjekt når opplegget fungerer! Kanskje du når delmålet neste gong?

 

Sassa: Korleis går det? Fremdeles like travelt?

 

Ønsker alle ei flott helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen :)

 

Huffda Hanemor.... ikke noe artig opplevelse du har hatt...men heldigvis går det som regel greit. Likevel er det ubehagelig...!

 

Rosalilje...syns nok at kroppen din reagerer veldig raskt på litt usunt... du spiste ikke noe som var veldig saltinnholdig da, i tillegg?? for det samler vann i kilosvis... Men ja, er trist å merke at man er kommet i en alder hvor sjokoladen setter seg på hoftene bare ved å "gå forbi" den... Er litt sånn for meg også. Så jeg må holde meg til helgene... og det er jammen i meg vanskelig nok...!

 

Rakri... du må holde oss oppdatert på hvordan det går med søknaden din. Har flere venninner som har gjort dette med strålende resultat... de blir såååå flate og flotte.........(sa hun litt missunnelig...).

 

Jeg skal i helgen på hyttetur med venninner ifra studietiden... gleder meg... men ... det skal serveres ribbe og pølse ;)... gosj.... hva gjør jeg?? spiser kun rosenkål??? hehe... nei ..jeg får ta litt.... men ikke mye....

 

God helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo mulig det var noko slikt og ja, Isabel. Åt reker på mandag, dei er vel litt salte, og ferdig brun saus og kjøttkaker tirsdag, der er det sikkert mykje salt tilsatt og.

Skjønnar meg ikkje heilt på kroppen, nei...Kan jo vere alderen som set inn ;)

Men HAR jo vore ganske flink då, har hatt snopefri frå 13.okt og skulle hatt til i dag, men sprakk altså 3 dagar for tidlig...:-)

 

Håpar du får det kjempekjekt på hyttetur i helga, Isabel!

 

Klem frå Rosalilje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det var ingen morsom opplevelse, men det går jo som oftes bra :)

 

Skjønner ikke at kroppen din reagerer så voldsomt på sjokolade Rosalilje..skjønner det er frustrereende!! Men det kan jo være salt også som isabel sier..vanskelig å si..men vekta går jo litt opp og ned så det greieste er nok sikkert å veie 1-2 ganger i uka..

 

Må kose dere på vennine tur begge da i helga..da må det være lov å unne seg litt altså!!

 

Åsså så lenge du var snopefri da :) Jeg har snopefri nå...i går var det nesten så jeg sprakk, men klarte å unngå sjokoladetrollet ;) Ellers var dagens veiing lovende, men skal på fest med koldtbord på lørdag så greit å ha litt å gå på i helga !! Satse på at jeg får drikke vin nå i helga da..forrige helg ble jo bare en fiasko..

 

Ha en herlig helg jenter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt ein flott husmorferie! Slappa av, shoppa og ete...Blei mykje av både det eine og det andre, men tilbake til sunn mat i dag :-)

Kroppen har nok best av det, kjenner eg!

 

De andre då, har de hatt ei fin helg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig at du har hatt det bra rosalilje!!

Jeg hadde også en super fest på lørdag med masse mat og ikke minst drikke...Morro var det!

Vekta viste 600 gram opp denne uka..men det var vel helt greit..selv om vekta viste et ganske lavere tall på fredag..ja ja..har ingen hastverk føler jeg nå. Helt greit når man ikke har for mange kilo å bli kvitt ;)

 

Hvordan har det gått med dere andre da jenter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.....og 1 kg opp ;) Ja ja... tallet taler for seg...mye vin og god mat og godteri. .. det gjør underverker...hehe.. Tilbake til normale måltider og mindre fet mat nå.

 

Har vært hjemme med ei febersyk datter i går og i dag... og det er også en utfordring...med kaker, brus og ellers andre ting som man spiser på "sykedager".

 

 

Høres ut som husmorferien har gjort deg godt, Rosalilje, og det er bra! og jeg er helt enig med deg Hanemor...når du sier at det får ta den tiden det må ta... jeg har som mål å klare å komme meg ned på 60- tallet..om så er bare 69...og det har jeg tenkt å nå før 17. mai - 2011.!!! Med andre ord... et laaaangsiktig mål. Nå må meg først komme meg ned på 75 kg... og så er neste delmål 72 kg.... og dernest 69 kg....

 

Vi må stå på alle sammen.... skal være super flink denne uka...og håper å se mitt første delmål på 75..... (er jo lov å håpe)...

 

Ha en super dag. Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det vises ofte på vekta hva man har spist..desverre ;) Men tror det er litt lettere å skjerpe seg hvis man veier seg hver uke..da slipper man aldri helt opp ihvertfall.

 

Merker nå at jeg har veeeldig lyst på sjokolade..15 dager uten nå.. men nå har mannen min kuttet ut det også så da er det litt lettere å holde seg unna :)

 

Nå sitter jeg å venter på vaskehjelpa..har ordnet oss noen som vasker her hver 14 dag..å det er virkelig deilig :)

 

Ha en fiin dag da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig det høres ut med vaskehjelp, Hanemor!

Men eg er av den typen som hadde brukt så lang tid på å vaske og rydde før dei skulle komme, at det nesten ikkje hadde vore vits i...:-)

 

Alt går etter planen med maten her, men bortsett frå rocking har det ikkje blitt noko trim for eg har vore så dårlig denne veka. Fått gjort litt husarbeid og det er alt. Tok det veldig med ro på turen, men tar litt tid å hente seg inn igjen likevel.

 

Har bakt knekkebrød då! Kjempegode! Men har ikkje fått rekna ut kaloriar endå,så det må eg gjere neste gong. Stod 195 kcal pr. 100g, men får ikkje det heilt til å stemme, ryvita feks er vel nesten 340 kcal.

Men sunne er dei iallefall, og mettar lenge!

 

Veit ikkje korleis det ligg an med vekta, men er nok ein god del opp sidan sist gang, pleier å bli hardt straffa for sånne utskeielsar som eg hadde forrige veke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekt i dag var 58,8 kg, så eit skikkelig hopp opp frå lørdag for 2 veker sidan...

Men veit jo grunnen, så har berre meg sjølv å takke! Sjølv om eg ikkje akkurat trur at eg har ete så mykje ekstra at eg kan ha gått opp 1,7 kg. Har tross alt flest bra dagar med 1300 kcal desse 14 dagane....

 

Har no fått rekna ut kcal-innholdet i knekkebrøda, og det er faktisk 386 kcal pr.100g, så nesten dobbelt så mykje som dei hadde oppgitt...

Men dei mettar godt og eg heldt meg mett lenge, så er nok med 2 stk, og då er det greit i forhold til kcal pr. måltid. Ca 80 kcal pr. knekkebrød. Kunne jo fått 5 Ryvita for det samme då...

 

Dokke andre då, korleis går det?

 

Ønsker alle ei fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatt en fin helg jeg rosalilje, men ikke vektmessig :D Men det forventet jeg ikke heller da..var ute å spiste på fredag...bryllupsfest i går med masse drikke, god mat og kaker, basar i dag med kaker...hmmm...dette vil synes på vekta, men håper bare det ikke er alt for galt.men morgendagen vil vise :)

 

Ser du har fått "straff" for god mat osv du også rosalilje..ja ja..noen uker er det sånn, må bare ha flest av de sunne ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble da 300 gram ned denne uka..trodde ikke helt det jeg så..hadde regna med oppgang ettersom det ble veldig fuktig på lørdag og kakespising fredag, lørdag, søndag....ja ja..var kanskje en oppsving forrige uke og en nedsving nå.

 

Må jobbe hardt denne uka da så jeg ikke går opp igjen..hadde vært deilig å se 65 tallet før jul...da har dette gått over all forventning må jeg si :)

Men er fornøyd sånn det er nå også altså, men vil holde fokus en stund til..slipper jeg opp nå blir det masse kilo på til nyåret. Så her er det fokus :D Fortsatt snopfri i november..begynner å nærme meg slutten nå..og har merka søtsuget..var på kino på fredag og det var kanskje det værste..dessuten så ligger det sjokolade her og bare venter på meg ;) FYYYYYY ikke røre!!

 

Håper det har gått bra for dere andre også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville bare gi beskjed om at jeg har mistet min lillebror...og har ikke tenkt mat, veiing eller slanking den siste uka.... jeg skal prøve å være tilbake til mandagen. Må ikke miste tråden helt nå som det gikk så bra..... men trøstespise er jeg dessverre god på....

 

Vi snakkes... Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...