Gå til innhold

Hemningsløs skryting


Gjest AnetteKK

Anbefalte innlegg

Gjest AnetteKK

Hei.

 

Jeg vet at for å gå ned i vekt må jeg spise mindre og trene mer -og så trenger jeg å skryte! :( Her vil jeg gjerne skryte av meg selv, oppfordre andre til å skryte av seg selv og heie vilt og hemningsløst på de som har gjort noe de er stolt av.

 

Jeg er stolt over å ha tatt beslutning om å gå ned 18 kilo. Det er litt skremmende for så tynn har jeg aldri vært, men ifølge BMI'en er dette min normal vekt. Første mål er -8 kilo, med delmål på 2,5 kg (inkl en liten premie til meg selv for hver oppnådde delmål). Og da må jeg trene MYE og spise RIKTIG!

 

I dag har jeg vært på spinning kl 06:30. Jeg er flink!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 67
  • Created
  • Siste svar
Gjest cruelladeville

Gratulerer til deg.

 

Får jeg lov å skryte litt i tråden din også?

Jeg hadde 53,5 trimpoeng sist uke. Og svært vondt i lårene i denne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dobbelice

53.5 trimpoeng????????????? Hvordan i all vide verden har du fått til det? Vært på treningsleir?

Jeg pleier å ligge på litt over 20, og da er det ikke flere timer igjen i døgnet til å trene mer etter jobb..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cruelladeville

7-fjellsturen på søndag, litt over 25 trimpoeng der. Ni og en halv times trim er litt i overkant av hva kroppen min har godt av. Rimelig ødelagt på søndag kveld og mandagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dobbelice

Aha.. såpass :( Jeg er vel i aktivitet nærmere 3 timer hver dag med turgåing og styketrening, men det varierer litt. Har ikke reknet ut trimpoeng heller på en stund da, så kan godt vær det er en del mer enn jeg tror..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnetteKK

Dette er bra! :( Vi vil ha mer skryt. 7 fjellsturen på 9,5 time er jo meget bra! Imporendene Cruella. Og 3 timer aktivitet hver dag Dobbelice er jo kjempe flott. Grattis!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnetteKK

Det er vel ikke janteloven som slår til her? Er det ikke deilig å skryte litt av seg selv da?

 

Jeg har jogget!!!! Jeg har aldri vært glad i å jogge, men det er jo en praktisk treningsform og utholdenhet er en ettertraktet vare. Så jeg har alltid hatt lyst til å jogge. I går jogget jeg en liten runde i parken. I seg selv var det ikke så mye... Nok til 1,2 trimpoeng, men poenget var at jeg fikk på meg skoene og kom meg ut! YEAY!!!

 

-Og så spinning i morges. -Flink jente-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

syns det er helt supert å skryte av seg selv når man har vært flink til å trimme :-)

for egen del kan jeg ikke huske å ha vært i så god form som jeg er nå OG JEG ER 55 ÅR... har altid vært kjempelat og ikke sett behovet for å trimme...men for ett halv år siden hadde jeg en alvorsprat med meg selv, jeg ville være frisk, rask og spenstig når jeg blir eldre ... og da var det bare å sette igang. nå har jeg mellom 14 - 21 trimpoeng i uka ... flinke meg så da så... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest juliette

Jeg er mektig imponert over alle trimpoengene dere samler inn i løpet av uka! Men hvordan i all verden rekker dere å jobbe når dere får fra 25 + trimpoeng? Denne uka har jeg fått 7 poeng - i løpet av ukas fire første dager. Da ble jeg stolt av meg sjøl. Men da har jeg også bare jobbet, trent og stupt i seng. Tenkte at jeg skulle ta fri i helgen, men jeg innser nå at jeg har tenkt litt feil. Jeg må vel ta meg en svømmetur til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnetteKK

Imponerende Kire! Og så er det så gøy at overskudd gir mer overskudd. Man har bare lyst til å trene mer og mer. (Ihvertfall har jeg det slik) -Men da er det også slik at når man føler seg lat og har lange diskusjoner med sofanen og all verdens av forklaringer på hvorfor det er best å utsette trimmen, så lengter man bare etter den gode kriblende følelsen av å ikke klare å sitte stille.

 

Kjempeflott at du har trent så bra i begynnelsen av uken Juliette! ;) Jeg tror det hjelper godt å ha en plan for all trening for kommende uke. Jeg har lagt meg til en god vane med å trene spinning før jobb to ganger i uken. Det er utrolig tungt å stille klokken så tidlig, men jeg gjør klar alt kvelden i forveien og så "våkner jeg" når jeg sitter i spinning salen og instruktøren jubler og roper. Følelsen av å være ferdig trent når arbeidsdagen er over er rett og slett ubetalelig!

 

Nå har jeg ført mat og trim dagbok i en uke og det har gått veldig bra. Samboeren min kommenterte akkurat at jeg hadde et så vakkert smil i dag. Og det er akkurat slik jeg føler meg. Jeg skinner. Danser til musikken i radioen.

 

Har nettopp lest noen sider av diskusjonen til frøkna (under ned 10-20 kg). Hun skriver veldig godt og adresserer ting jeg kjenner meg igjen på i forhold hvorfor jeg er overvektig. Jeg har en tendens til å spise uten at jeg er sulten. Jeg har nå erkjent at det må en innsats til for å oppnå et resultat, og da er det jo gøy å kjenne adrealinet pumpe og endorfiner ta oss til nye høyder mens vi trener og blir smale om midjen!

 

Ah... det er godt å begynne et nytt liv. Jeg gleder meg til å bli 8 kg lettere. Har veiedag i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnetteKK

Yeay! Minus 1,9 kg på en uke. Nå er jeg superfornøyd. I dag har jeg jogget igjen! Ah... Det er tungt, men jeg er så glad jet klarer det. Har vært på aerobic og hatt en spasertur. Dette er veldig bra, men så var vi innom en bar etter å ha vært på kino. Da ble det slutt på kosemerker og totalt antall kcal på dagsrasjonen ble høyere enn planlagt... Jeg får trimme det av i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnetteKK

Nå har jeg forstått... Jeg er ny her og tenkte vi trenger å skryte hemningsløst for å motivere oss for å ta av noen kilo. Jeg skjønner nå at det er ikke janteloven som gjør at ikke så mange skriver her, det er jo rett og slett at folk ER veldig fink å skryte, i sine egne tråder! ;) Det høres helt flott ut. Jeg fortsetter i denne og dersom noen trenger et øre som kan høre hvor flinke de har vært -så skriv ivei. Jeg skal gi ros tilbake!

 

I dag har jeg vært en tur på fjellet med mor og far. Fikk ertesuppe og utendørs boblebad når vi kom tilbake. Sol og sommer. Fantastisk dag! Fikk meg 5 turpoeng også.

 

Dette er første gang jeg har spist kvelds for å fylle opp dagsrasjonen. Ellers har det gått av seg selv. Var ikke så sulten i dag... Totalt denne uken har jeg holdt meg til 1300 kcal og har en dag med litt mer og fredag hvor vi var en tur på by'n og da ble det for mange drinke-kcal. Tror ikke det ble så værst sånn altialt. God start med minus nesten 2 kg!

 

Jeg er strålende fornøyd og starter neste uke med gåpåhumør! De beste ønsker om en flott kommenden uke til alle her inne som "skal spise litt mindre og trene litt mer"!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Gjest LilleSille

Hater å jogge, men jogger nå fire ganger i uken, og i September er det halvmaraton.

For de av dere som vil kaste dere med - Grete Waiz treningsprogram ligger på <>

Fullt mulig, og starter med kun 3 km løpe/gå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnetteKK

Stilig! God idé med et så flott mål og god veiledning fra Grete Waiz. Jeg tror jeg må følge oppfordringen din. Kjenner at jeg blir motivert ;)

 

Det har ikke vært så mye trening på meg i det siste, 2-3 ganger uken. Holder på å lese til eksamen. Men onsdag er jeg ferdig og da kan jeg være mer i aktivitet ute igjen. Det er godt å gå på fjellet og kjenne seg sprek!

 

Heia deg LilleSille!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Gjest AnetteKK

Heisann! Nå var det en god stund siden sist jeg har skrytt av meg selv... Hurra, jeg bestod eksamen. Phu... yeay! :) Og så har jeg allikevel klart å trene litt.

 

Nå er det godt å være i gang med turer på fjellet igjen. Jeg ser epletreet blinke så fint til meg, høyere og høyere. Hadde et aldri så lite innfall av galskap og begynte å løpe/jogge oppover bakkene, men utover det har jeg ikke fulgt opp motivasjonen fra LilleSille. Har det i bakhodet og plutselig en dag løper jeg!

 

Var på SATS Spinning Intervall forrige uke. Det var god trening! Skikkelig hardt og godt. Skal prøve å få med meg flere av den. God trenings alle sammen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LilleSille

Godt at jeg har en plass slik som dette hvor jeg kan skryte av meg selv når jeg er så fornøyd som jeg er i dag.

Var opp klokken 6 i dag også, for å presse ennå en jogge økt inn, før jobb.

Holder fortsatt helt tritt med Grete Waitz, og har ikke skulket en eneste treningsøkt siden jeg startet. Så nå har jeg løpt 129 km siden jeg startet!!!!

Pøhhhh da blir jo 21 km i halvmaraton ingenting jo.

Er nå nede i 5 min 40 sek per kilometer, noe som er en overaskende bra forbering på mine 7 min 18 sek per kilometer når jeg startet !!!!

Ja, og da har jeg ikke nevnt min ukenlige spinningtime engang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Gjest AnetteKK

Først -kanonbra LilleSille! Hvordan går det nå da?

Og så: ojojoj, fordi jeg har jo ikke skrøte på veldig veldig lenge. Jeg har ikke veid meg forrige uke fordi det kjennes som jeg har gått litt opp, men siste måling var jeg gått ned 4 kilo! Hurra. Jeg har hatt en aktiv og fin sommerferie med lange fjellturer (både rett opp og bortover) og tilogmed en skikkelig god sykkeltur. Er igang med spinning igjen og var i dag på fotballkamp som vi vant. -Det ble mange trimpoeng på en dag! Og nå er jeg offisielt med på laget! :)

Min største utfordring er å spise mindre kcal'er hver dag... Jeg kom nesten inn i den fine buksen min. Snart.... Jeg SKAL ha den på før jul. Trene riktig - spise riktig!

YES!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LilleSille

Joda, jeg holder fortsatt stand, og nå er det under en måned igjen til jeg skal løpe halvmaraton.

Har trent både her og der rundt omkring i verden denne sommeren, men trent det har jeg gjort. Så da får det heller være som det er at jeg ikke har tatt av noe som helst på 6 uker.....

Er uansett i mye bedre form enn da jeg startet, og jeg har klart 8 av 14 kg, så kun 6 kg igjen før jeg skal bestille en skiferie til Alpene som premie (så da er det bare å være flink jente videre, for de beste plassene går først!!!!!!!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig med en skrytetråd!!! Dere er utrolig flinke alle sammen, og jeg blir utrolig imponert bl.a. over maratonplaner!!!

 

Jeg har fått 7 trimpoeng i løpet av de to første dagene denne uken (styrketrening, spinning og gåturer), og har i tillegg begynt å gå til og fra treningssenteret når jeg skal dit. :P *stolt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, det med Alpe-tur som premie var en kjempe god idè. Stilig. Den kommer du lett til å greie. Det er om å gjøre å komme inn i gode vaner nå når høsten er her. Da er det liksom som om alt starter på nytt igjen. Du er kjempeflink LilleSille!

 

Og velkommen til hemningsløs skryt missteee. Sant det er deilig! ;) 7 poeng på to dag er jo kanon. Du er kjempeflink -fortsett!

 

Min skrytings: jeg har trent godt denne uken til tross for hektiske dager og myyyye jobbing. Hadde veldig behov for å sløve på sofanen, men jeg kom meg ut både lørdag og søndag. Og det var akkurat så deilig etterpå som jeg vet at det er! Fikk litt "spark i rompen" hjelp av samboenen min. :D Det var avtalt på forhånd. Jeg digger høsten! Liker å gå tur i mørket med hodelykten min. Se på stjernen mens det begynner å bli kaldere.

 

Og så har jeg kjøpt to nye treningsbukser! De er tettsittende og råstilige. Jeg er så kry over at jeg ser bra ut i dem. Fin minus 4 kilo premie!

 

Keep on rolling!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

jeg har ikke så mye å skryte av ute om at jeg trener pushups og situps hver dag begynte med 5 pushups og 10 sittups! er nå oppe i 25 pushups og 30 situps gange 3 selvfølgeligt!! er lit stolt har aldri klart mere en 20 armhevninger[pushups]. nå er d lett:) og jeg veie over 130kg så det er mye å løfte;) men lettere skal d bli!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Så flink dere er man8 og lattermild ;) Selv har jeg trent veldig bra de siste ukene. Vært flink med å variere treningen og allikevel har jeg ikke gått ned noe særlig. Jeg forstår jo godt det når jeg ser på registreringen min at jeg spiser for mye hver dag... Men i dag er det søndag og jeg er både innenfor "matbudsjett" og har fått treningspoengene mine. God stemning her også :) Kommende uke skal bli veldig god inntaksmessig også. Dette har hodet bestemt og da er det bare til å følge opp.

 

I dag må jeg skryte for at jeg fremdeles fører dagbok i vektklubben selv om resultatene har vært lite å skryte av på lenge. Nå begynner nemlig neste etappe! YEAY.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LilleSille

Joda, jeg kom meg i mål på halvmaratonet mitt. Jada, det gikk faktisk VELDIG bra og jeg var i mål på under 2 timer!!!

Da jeg startet var målet å klare å jogge hele strekket, så ble det å komme under 2:30, så 2:20 og til slutt 2:15, bare for å brilliere på den store dag og øke farten slik at jeg kom i mål på under to timer.

Jada, FORNØYD med den!!!!!

Men etter å ha nådd et sånn mål er det liskom litt tomt, så jeg gikk på en smell med mye godis og brus i uken som har vært. Følte jeg måtte få lov til å feire litt.

Men nå er det en ny uke, så nå begynner slitet igjen. Har fortsatt 4 kg som skal vekk før Alpeturen kan bestilles, så det begynner å haste litt!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...