Gå til innhold

Hemningsløs skryting


Gjest AnetteKK

Anbefalte innlegg

  • Svar 67
  • Created
  • Siste svar

og jeg tar den i bruk, hehe.. i det siste har jeg trent og trent, fått flere trimpoeng enn noen gang men vekten har ikke bevegd seg (lite motiverende) men jeg tenkte at, ikke søren om jeg skal gi opp, og sto på! og jada, i dag kunne vekten vise meg 600g nedgang! hurra!! ikke såå mye, men det skjer noe, og da får jeg piffen til å kjøre på videre;)

nå mangler jeg 1,4kg, så har jeg gått ned 10kg. Blir en liten milepæl for meg det og!

 

stå på alle sammen, dere er flinke! skryt mer!! da får andre lyst til å stå på også, for å ha noe å skryte av! hehe..

 

stor skryteklem fra Silye - som i dag har 4,5kg igjen til jul (hvertfall)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

heihei alle sammen!

hva har skjedd med tråden? er det fordi alle har så mye å gjøre før jul, eller er det ingen som har noe å skryte av?! Jeg håper det er det første;) ta dere tid til å dele, det hjelper så mange!

 

Jeg er selv oppi en hard periode med eksamen nå, så jeg skal love dere at jeg føler at tiden ikke strekker til! men i helgen har jeg fått med meg min samboer og vi har hatt to harde økter, og står på foten til å dra på neste! Vet at jeg kanskje burde brukt tiden med nesen i bøkene, men er nødt til å svette fra meg litt! får så mye energi og god samvittighet også!

 

ha en strålende søndag folkens!

 

silye

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...
Gjest AnetteKK

Hvorfor sluttet jeg å skrive? Vet ikke, men vekten har stått stille. Bra den ikke har gått opp, men da jeg leste igjennom innleggene tenkte jeg 'oj, hadde jeg virkelig bestemt meg for å gå ned 18 kilo'... Jeg gikk ned fire. Da er jeg forbi delmål 1, men jeg tror ikke helt jeg har innsett at 18 kilo i minus tar lang tid. OK *bretter opp ermene* da er det 14 kilo igjen! Neste delmål er av med de 4 første.

 

Har ført matdagbok nå i vel en uke. Ser at jeg har et unormalt forhold til mat. Jeg fortsetter å spise etter at jeg er mett. Jeg må drikke vann først og spørre meg selv etterpå om jeg virkelig er sulten. Enig?

 

Og så til trim og skryt! Har trent hver dag denne uken. Forsøkt forskjellige varianter av trim. Spinning, HøyPuls, HipHop, styrke og tilogmed jogget i parken -to dager! YEAY Når det er solskinn og fint vær er det ikke så inspirerende å være inne på et treningssenter, men jogge i parken føles bra. :D Har tro på matinntaksdagbok. Skal fortsette å være tro mot den.

 

Jeg VIL dette! Kjæresten min har gitt meg litt opp tror jeg. Handler slanking om at vi må bli sett av noen? "Se så flink jeg er"? Jeg kjenner konkurranseinstinktet mitt fyres opp. -Bare vent, så skal jeg vise ham at jeg har kontroll og kan bli tynn og fin om jeg vil. Jeg vet at han syntes jeg er vakker og flott. Og at jeg er så sexy som jeg føler meg. Merket på trening i dag at det lille djevelske sexysmilet var tilbake sammen med katteaktig vrikking på hoftene. Jupps, endorfiner er min beste venn! hehe

 

Og når det gjelder å få skryt, så er dette den rette tråden. Her kan du nemlig selv skryte hemningsløs om du føler deg flink. Det gjør jeg i dag! Jeg er godt i gang med dagbok, har trimmet ofte og variert, tilogmed jogget. Trodde våren skulle møtes i florlette gjennomsiktige klær, men kiloene er der fremdeles... Tross alt ser det da virkelig bedre ut enn før jeg startet. Det er bra!

 

Ny giv. Ny vår. Jeg er i gang igjen. *hurra*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest maraton

Hvilken smart tråd!!

Du er kjempefllink som har tatt opp kampen for et bedre liv.

 

Selvskryt,, jeg har begynt å lage havregrøt til frokost.

Har deltatt i sentrumsløpet.

Skal melde meg på i 10 km Oslo maraton.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Monarda

Jeg tror vi stort sett skryter alt for lite av oss selv, som regel så er det mer selvkjefting når man har skeiet ut eller ting ikke gikk som planlagt. Så jeg syns dette var en strålende ide! Skryt i vei!

 

Kjenner igjen den utolmodige følelsen og at man "går lei" etter noen kilo, derfor har jeg bestemt meg for at målet denne gangen ikke er flest mulig kilo ned men å spise sunt og trene mer. Og så vet jeg at jeg må bruke matregistreringeveie maten aktivt, hjernen min er alt for flink til å undervurdere posjoner og mengder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnetteKK

Hei Moranda og maraton. Havregrøt er en god basis for starten på en flott dag. Så bra at du har gjennomført løp og fortsetter med nye mål maraton!

 

Enig med deg Moranda. Tror jeg lurer hjernen min jeg også, så derfor er målet nå å holde ut og forsette registreringen. Jeg er skikkelig fornøyd med denne uken. Selvom jeg har drukket vin og spist godt har jeg holdt meg bra når det gjelder kcal. Og så har jeg trimmet 6 av 7 dager denne uken. Tilogmed jogget i nesten 40 minutter (bare med en liten gåpause i midten.) Jeg bygger meg opp! Så flink! :)

 

Kommende uke blir hard fordi jeg har så mange planer, derfor skal jeg planlegge inn trening slik at jeg får gjennomført treningsøktene og ikke blir sittende på slutten av dagen og lure på hva som skjedde med all tiden. Jeg skal fortsette å tenke samt skrive ned det jeg spiser (for det er jeg flink til ) og så må jeg drikke mer vann. Er ikke flink å drikke vann i helgen.

 

Det føles nesten som om jeg er rustet for kamp. Jeg er klar for ny uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest maraton

Så flott AntetteKK, 40 min.

 

Har som mål å starte med styrketrening, pilates,,, noen som kjenner til det?

Har over 1 år gått på "juksetrim" bailine. Har brukt tiden det tar til å kunne slappe av fra en stresset hverdag. Det har jeg trengt. Har også hatt bra innvirkning på diverse småplager.

Nå kjenner jeg at energien min kommer mer tilbake, takket være kondisjonstrening. Nå vil jeg ikke lenger drive med passiv styrketrening. Jeg er klar for mer utrfordring både psykisk og fysisk.

Fikk turfølge på sykkelturen i går, mannen og sønnen på 20 år, de er i mye bedre form enn meg. Syklet ca 2 timer, inkl stopp for å se bever, rovfugler, utsikt. Kaloriforbruk på 715. Flott økt, klarte å lure regnet også.

Lykke til med uka som kommer.

VI KLARER ALT!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LilleSille

LilleSille er tilbake.

Det ble halvmaraton på meg i fjor, og jeg bestillte meg jammen også en alpetur selv om jeg ikke nådde målet.

Men nå er jeg tilbake. Jeg begynner på nytt kurs nå i midten av Mai, så da må jeg vel løpe et eller annet løp i år også.

Stiller seg litt anderledes i år, da jeg nå løper 4 dager i uken, og løp hele Holmekollstaffeten alene dagen etter alle andre hadde løpt den. Hardt, men jeg kom meg gjennom, så istedet for å starte med å gå/jobbe 3km, starter jeg på løpe 18km med masse oppoverbakker.

Så jeg kommer til å trenge masse skryt av dere fremover, for det er så mye lettere å starte og se forbedring, enn å heve seg fra et relativt bra nivå (i det minste et nivå jeg er veldig fornøyd med).

Så skal vi si at jeg løper 10km i Oslo maraton helgen på under 50 min?

Er det et mål vi kan heie meg frem til? Det bør vel gå med tre løpe økter og to spinningtimer eller?

Aja, I'm back and I will keep you posted!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Gjest AnetteKK

Så godt å høre fra deg igjen LilleSille! Og så fantastiske resultater du har oppnådd. Fyttisøren (hehe). Bare for å få dette klart... Du har nå gått fra å løpe halve Oslo Maraton på 2 timer til å ha som målsetning å løpe hele på 50 minutter? Det er jo så sinnsykt bra! Og du skal få skryt. ;) Det skal også j18. Stå på og ikke gi opp fordi om det tar tid å komme seg på trening. Vi vil ha endorfiner.

 

Jeg er midt i bølgene nå, dvs det går opp og ned. En uke fantastisk og en uke litt mindre. Minner meg selv på at motivasjon er fersk vare og at når jeg planlegger trening inn i hverdagen så går det fint. Dessuten MÅ jeg skrive dagbok for at jeg skal ha kontroll på at jeg spiser riktig. Skulle egentlig skrive inn en liten oppdatering her i helgen, men så måtte jeg ha noe å skryte av -så da gikk jeg ut og jogget. Og etterpå var jeg så fornøyd med meg selv at jeg ikke trengte å skryte. Hehe. Supert opplegg i grunnen denne tråden.

 

:) Beste ønsker om en strålende dag til alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en herlig tråd! Skryt til alle dere kjempeflinke!

Jeg har også vært kjempeflink. Etterat vekten har stått stille i nesten to måneder har jeg nå begynt å jogge (fortsatt nybegynner da...) og nå har endelig vekten begynt å peke nedover igjen! Og har dessuten oppdaget at jogging er gøy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnetteKK

Hei Goofy :) Kjempeflott at du jogger! Jeg pleide å si som unnskylding til at jeg ikke jogget at "det knirker sånn i nakken"... HAHAHA Jaja, den tid er forbi.

 

Og nå skal dere høre skryt: Jeg har sett et tall på vekten jeg ikke har sett på mange ååååår! Det føles så bra. :o Sommeren kommer, vi trener, vekten beveger seg i rett retning, sommerklærene fra i fjor passer. AAhhh. Og det beste er at noen av dem er for store. hihi. Jupps. Nå er vi høyt oppe! Mentalt påfyll av motivasjon. Hodet mitt har bestemt at jeg skal klare dette.

 

Vil dere ha en oppskrift på en omelett som er helt fantastisk (både til frokost og lunch) den gir metthetsfølelse så lenge som jeg aldri har vært med på før.

 

2 egg

1 sp kesam mager

1 sp hvetekim

2 sp havrekli

 

Hold deg unna salt, men bruk gjerne krydder samt server med litt laks eller skinke til.

 

Ha en fortryllende dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei AnetteKK!

"Knirking i nakken" høres ut som noe jeg selv kunne sagt... he-he. Nå tenker jeg i stedet at her kommer den joggende valrossen (antar folk som ser meg tenker at det sannelig er på tide at den tjukkasen begynte å røre på seg...)

 

Monarda!

12 minutter er jo kjempebra :-) Hvor lenge har du hold på?

 

Og skryt til meg som fortsatt jogger! Selv klarer jeg nå å jogge 5 minutter sammenhengende!!! (jupp) Og etter et par minutters pause klarer jeg 5 minutter til :-) Har holdt på i 6 uker.

 

Har som mål å klare å jogge 5 km sammenhengende før høsten. Men har som delmål å klare 10 minutter - da skal jeg belønne meg selv med nytt treningstøy!

Men vekta står stille igjen. Har tydelig nådd en veldig seig terskel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Monarda

Monarda!

12 minutter er jo kjempebra :-) Hvor lenge har du hold på?

 

Og skryt til meg som fortsatt jogger! Selv klarer jeg nå å jogge 5 minutter sammenhengende!!! (jupp) Og etter et par minutters pause klarer jeg 5 minutter til :-) Har holdt på i 6 uker.

 

Jeg starta 20.04 :P Men har ikke fulgt progresjonen i programmet helt sånn som det står, selv om det går utrolig fort fremover i formen. Hadde aldri i livet trodd jeg skulle klare å følge opp dette. Selv med minst 20 kg for mye å drasse på så har jeg klart å løpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnetteKK

Det er så kjekt å sjekke denne tråden :P Jeg sitter alltid og smiler når jeg leser. Føler meg veldig stolt av både dere og meg selv. Kjør på! (ser at det forrige innlegget mitt var litt vel fylt med endorfiner, jaja)

 

"Joggende hvalross" -haha Kjenner meg så godt igjen i den følelsen. Men det beste er viten om at det er herved et tilbakelagt stadie, som jeg IKKE skal tilbake igjen til.

 

Skryt-skryt. Vekten går nedover og fine muskler begynner å tre frem. Jeg har kjørt megselv knallhardt og kuttet helt ut sukker. GR snakker om å ha et normalt forhold til godterier, men jeg klarer ikke det. Og nå erkjenner jeg at etter to uker helt uten sukker og svært forsiktig med stivelsesholdig mat (ris, potet etc), så er jeg mer mett og har ikke søtbehov. Deilig! Og jeg TRENER :)

 

Kjør på Monarda og Goofy! Ha en fin uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er flink og jogger fortsatt :-)

Men denne varmen setter ned "prestasjonene". Skjønner ikke hvordan noen orker å jogge i varmere land...? Når svetten renner, magen disser og rødfargen i ansiktet er på vei over fra rød til lilla, da føler jeg at bare det at jeg TØR å vise meg ute i denne tilstanden er verdt å skryte av!! (jupp) - skryt - skryt - skryt !!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I denne varmen er jogging i seg selv en prestasjon. Det blir lettere og mindre varmt etter hvert. Trøst deg med at varme og svette virkeliig er forbrente kalorier. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første gang jeg er innom denne tråden. Jeg får virkelig motvasjon av å lese deres innlegg! Jeg får skikkelig lyst til å jobbe-jobbe mot målet. Jeg har selv et langsiktig mål som jeg har brutt opp i delmål. Og jeg er på vei! Må få skryte av at jeg den siste uken har lagt fra meg 1,8 kilo!

 

Må fortelle om en svett opplevelse; Til tross for steikende sol og vakkert sommervær har jeg søkt innendørs for å trene på Sats de to siste kveldene. Har vel aldri noen gang svettet så mye på en spinningtime før. Underveis ble mye vann og litt sportsdrikke for å fylle på med mineraler. Og det føles ekstremt godt, spesielt etter en dusj. Da vet jeg at jeg har gjort en god innsats for kropp og sinn.

 

Jeg begynner ferie i dag og skal bevise at det er mulig å jobbe mot målet samtidig som man er turist. Gleder meg til å lese tråden og få nødvendig motivasjonspåfyll når jeg er tilbake.

 

God sommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LilleSille

Var ikket et veldig vellyket kurs på meg denne gangen, og gikk bare ned 2 kg.

Helt og holdent min egen feil, men på de 7 helgene kurset varte klarte jeg tre bryllup, en barnedåp, to langhelger i utlandet, besøk av mine foreldre og svigers, samt en teambuildling med jobben. Så 2 kg er akseptablet det.

 

Når det gjelder trening så holdes den vedlike.

Nå består treningsprogrammet av 5 dager jogging (1 lang økt 12 til 18 km, 1 bakkeløp, 2x6-7km turer og en intervall økt) og en dag med vekter.

Jeg klarer fortsatt ikke helt bestemme meg for om jeg skal løpe halvmaraton eller 10 km, men løpe skal jeg, og nå er onkler, nivøer, venner og kollega med på "leken" så i år blir det prestisje under Oslo Maraton helgen.

 

Jeg har ellers slitt ut skoene jeg kjøpte i fjor da jeg startet å trene til 1/2 maratonet mitt... Utrolig, det har ALDRI skjedd før.... og har fått gubben med på trening.

Den slasken har gått ned mye mer enn meg på dette kurset, og det uten å delta på kurskveldene engang - free rider!!!!!

 

Men dere imponrer meg jenter.

Stå på, fortsett som dere gjøre.

Dette går bare en vei - nedover (og det er sjelden det er positivt, men her er det jo faktisk det jo....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LilleSille

LilleSille is on a role!!!!

Dette går jo som det kviner. 5 ukentilge økter med trening, fornuftig mat i to uker nå. Kiloene renner jo av!!!! WoooHooo nå er det gøy!!!!

Ja, faktisk er jeg nå på mitt letteste på 5 år, og ektemannen har aldri sett meg så slank som nå.

Bare 2 kg igjen nå, så er jeg i mål!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

WOOOOOHOOOOO.

Dette funker folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnetteKK

Hey-hey! Så utrolig kult LilleSille. Og morsomt, for det var nemlig akkurat det jeg logget meg inn nå for å skrive. Jeg har nådd et tall på vekten som jeg kun har sett én gang i mitt liv og det var på vei oppover. Tenk at jeg aldri har vært så tynn i mitt voksne liv som jeg er nå. Jeg er månebedott'n (hehe -bergensk utrykk). Det kjennes helt fantastisk. Jeg er på trening og kjenner at det er lett å bevege seg -faktisk på en måte som jeg aldri før har kjent! Mmmmmm.... jeg nyter det. Ser meg selv i speilet to ganger når jeg passerer for det har virkelig skjedd forandringer. Så deilig at det er sommer. Alle klær passer og noen begynner å bli for store. hihi

 

GoGo JoJo ;) Godt å høre at du er inspirert og at det går rett vei. Heia!

Vi digger treningspoeng. Bra jobbet j18

Goofy, Monarda og smg -fortsett med joggingen. Kjempe flott!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...