Gå til innhold

Hemningsløs skryting


Gjest AnetteKK

Anbefalte innlegg

Gjest SuperSlanker

gikk til og fra Rema 1000 i dag, i stedet for å gå 2 min bort til nærbutikken, og det var faktisk en halv time ekstra gange. Kom hjem med 2 poser fulle av grønnsaker, og laget meg en dip av yoghurt. Er veldig motivert nå for å gjøre de justeringer som skal til for å legge om livsstilen. Vil prøve å gjøre god og sunn mat til en hobby, og legge til mer aktiviteter i hverdagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 67
  • Created
  • Siste svar
Gjest SuperSlanker

i dag ble det over 10 000 skritt på skrittelleren! Satser på det samme i morgen, da skal jeg gå en tur med en kompis. Det går litt sport i det med den telleren, det er sikkert.

 

Har spist mye grønnsaker og yoghurt i dag, føler at jeg er full av energi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt klart at det hjelper på motivasjonen med skritteller altså. Det samme gjelder pulsklokka. Nå skjønner jeg litt mer av funksjonene på den og det er morsomt å følge med puls og kcal :)

 

I går gikk vi en solid tur med mye stigning i skogen. tipper effektiv gåtid ble 3.5 timer og 700 høydemetre..det ga uttelling på 1400 kcal. I dag har jeg vært på spinning og styrketrening og der ble det 950 kcal tilsammen:) Jeg er bare så fornøyd. senere i uka skal jeg gå i fjellet igjen og regner med å forbrenne masse :) Jeg får nyte det nå mens jeg har ferie. Når hverdagene kommer blir det problemer å tilbase så mye i alle retninger:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SuperSlanker

Da var jeg akkurat i mål med 10 000 skritt i dag!

 

Pulsklokke er nok lurt, ja. Har vært og kikket i butikken etter det, men du måtte ha et bånd rundt brystet, og det syntes jeg ble for strevsomt. Venter til de kommer på banen med en ren klokkeløsning. Det finnes kanskje allerede?

 

Du, men det er hærlig å gå fjelltur. Er litt av en fjellgjeit selv når jeg bare kommer meg ut i tereng. Du må bare nyte det! Høres ut som om du har orden på trimminga, jeg tror neppe det kan bli for mye. Når jeg går tur tenker jeg at nå banker hjertet og pumper blodet rundt i hele kroppen og frakter avfallstoffer ut av cellene, og oksygen inn, helt ut i de små kapilærene. Og lymfevæsken blir også pumpet rundt i kroppen. Frisk luft og mosjon er garantert det beste du kan gjøre for helsa, ved siden av et sunnt kosthold.

 

Selv trener jeg svømming og Pilates og så vil jeg begynne på Yoga til høsten. Nå i sommer har det vært rolig, men jeg trener vanligvis 2-4 ganger i uken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SuperSlanker

10 000 skritt, og ett trimpoeng i tillegg. Være seg 10 min stretching, 10 min gymnastikk og 10 min husarbeide. Med 10 000 skritt "i bånn", kan jeg velge meny ut ifra aktiv livsstil, og da kan jeg beregne trimpoeng på husarbeidet (ellers inngår husarbeidet i "hverdagsaktiviteten", når du beregner hvilken meny du skal følge, og du kan da ikke føre den opp som trim. Men når jeg går 10 000 skritt til dagen, så utgjør det "høy hverdagsaktivitet" og da kan jeg føre husarbeidet som pluss, sjekk tråden "husarbeide og trimpoeng" under "trim og trening" i forumet). Det gir god motivasjon til å svinge med kluter og mopp.

 

Med så mye trening må jeg gå fra meny 3 til meny 4, og det er bra, for jeg er glad i mat :) jeg kan spise mye og ofte, og riktig kose meg med maten.

 

Føler meg vel, med mye overskudd, og jeg er venn med kroppen min. Synes at jeg strutter av sunnhet, huden er fin, det har vært en "total makeover" å følge GR opplegget igjen, og jeg ser resultater av den sunne livsstilen allerede. Dette er nok resultat av mye trim, også utendørs (gange), og at jeg spiser mye frukt og grønnsaker. Lager meg middag av oppskrifene jeg finner her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HermineH

Jeg har jo nesten ikke tid til å jobbe jeg:-) Er jo så mye inspirasjon å hente her inne. Ser poenget med å skryte - det er bare at jeg sliter med å få til å skryte i hverdagen. Når jeg hadde vært flink å gått på jobb i dag så kommenterte sjefen min når jeg fortalte at jeg har hadde gått på jobb: Jasså du har trilla ned bakkene ja, he he he. Da blir jeg bare lei meg, men later som ingenting. Her på jobben er det småmobbing av alle som har litt for mye på kroppen (selv om disse mannfolka ikke har egeninnsikt, sjefen min er jo faktisk fetere enn meg) Jeg kan derfor ikke skryte på jobb, men trenger det jo, så jeg vil skryte her inne, om jeg får lov.

 

Veldig inspirerende å se at så mange trimmer så mye. Er det slik at et trimpoeng er 200 kcal? Er det anbefalt hvor mye man bør ha? Jeg har satt meg som mål at jeg MÅ bevege meg minimum 30 minutter hver dag. Er ikke det ganske bra da? Før har jeg ligget i hardtrening og trent som en toppidrettsutøver, men når jeg trapper ned så går jeg jo bare opp i vekt og alle de fine musklene blir FETT.

 

Nå skal flinke meg som er så inspirert bare trene 3 ganger i uka på spenst og gå litt i tillegg. Siden jeg begynte å føre dagbok har alt gått strålende, så mål 1 er en hel uke uten plunder. Klarer jeg det er jeg superflink!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnetteKK

Så bra at du er ivrig SuperSlanker! Stå på og fortsett. :) Og ja HermineH her skal det skrytes! Vi vi leser hver eneste melding og vi syntes både du og andre skrytere er kjempeflinke. :)

 

Det er skikkelig urettferdig at noen vitser og har det morsomt på andres bekostning, jeg kjenner endel av dem jeg også. Det viktigste er å ikke synke ned på deres nivå. (Da vinner de nemlig av erfaring...) De har enten en dårlig uvane, vet ikke bedre eller er usikker på seg selv. Det dummeste er at de får bekreftelse på at de kan fortsette å være morsomme på andres bekostning når folk ler av vitsene deres. Jeg forsøker å heve øyenbrynene og se uforstående på dem som gjør slikt, men det krever selvtillit og ryggrad. Men de er kanskje ikke verdt vennskapet/forholdet heller?

 

Bevegelse hver dag har jeg troen på! Kjempeflott mål. Men selv så jeg at resultatene først kom når jeg nedprioriterte stivelse (ris, spagetti, brød og poteter) og fylte på med proteiner (egg, kylling, svin og fisk) i tillegg til treningen.

 

Jeg har det veldig fint og fortsetter med trening og program. Snart begynner SATS med høsttimeplanen og da er det litt flere timer å velge mellom. Har bestilt kroppsanalyse og skal sammenligne resultatet med den jeg tok i fjor høst. Er spent! :D Ha en strålende fin og fartsfylt dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hermine...herregud for en sjef...han hadde jeg virkelig hatt lyst til å slenge noe tilbake til. Bare se på han med ett skeivt smil og si at det er flere som burde ha luftet vaskeballen sin eller noe slikt.

 

uansett..å få rørt på seg er viktigere enn det meste annet :D

 

- Og siden vi skal kryte..jeg har vært råforkjøla i en uke nå. Likevel har jeg klart å få 10.8 trimpoeng forrige uke fordi jeg gikk lange rolige turer med bikkja. Går jo det nå som jeg har ferie og tid. I går gikk jeg fort opp en laaaang bakke. Brukte 30 min og hadde rolig joggepuls hele tiden. I dag har jeg jogga intervall. Det fungerte tålig greit selv om jeg kjenner at forkjølelsen sitter i og at jeg må ta det litt pent:)

 

Forresten, forrige gang jeg skrev her sa jeg at jeg skulle på fjelltur. Det fikk jeg vært. Turen over Knutshøeggen ga 12 trimpoeng..juhuuu...endte opp med 35 trimpoeng den uka. Det kan jeg være stolt av vel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Hvor blir det av dere andre skryterne??

 

har vært flink denne uka.

 

mandag spinn med 4x4 intervall,

tirsdag step og pilates

onsdag 1 t gåtur

torsdag yoga i 1 t og 45 min gåtur

fredag: spinn intervall 45 min og 20 min på tredemølle

lørdag. 1.5 t med rask gange gange

 

deilig å kjenne jeg er venner med kroppen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenge siden jeg var her inne og ser at mange har vært superflinke i sommer!! Stå på alle sammen!!

Og jeg har også vært superflink!! Etter å ha startet med godt mot i mai - og slitt med å klare å jogge ett minutt sammenhengende - klarer jeg nå å jogge 25 minutter uten stans!!! Kan neste ikke tro det :-) Er så superfornøyd med meg selv at jeg nesten ikke finner ord!! JOGGING ER KJEMPEGØY :-)

 

Ha en god dag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenge siden jeg var her inne og ser at mange har vært superflinke i sommer!! Stå på alle sammen!!

Og jeg har også vært superflink!! Etter å ha startet med godt mot i mai - og slitt med å klare å jogge ett minutt sammenhengende - klarer jeg nå å jogge 25 minutter uten stans!!! Kan neste ikke tro det :-) Er så superfornøyd med meg selv at jeg nesten ikke finner ord!! JOGGING ER KJEMPEGØY :-)

 

Ha en god dag alle sammen!

 

 

Så Utrolig bra goofy. Fra 1 min til 25 er imponerende!

 

Jeg er ogaå superstolt av meg selv etter fjellhelg. 80 000 skritt..gått i 17 timer totalt (inkl noen spisepauser) og forbrukt ca 6000 kcal :) og enda har ikke knærne kranglet med meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Oppmuntring til flinke slitere:

 

Når pulsen stiger og kiloene disser,

og du jogger avgårde mens regnet risser

striper nedover ditt kinn.

Så husk:

Det er DIN helse det gjelder,

og du vil sikkert mye heller

vagge avgårde som en klovn i dag,

enn resten av livet føle et konstant ubehag

fordi du aldri turte!

 

 

Stå på alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...
Gjest AnetteKK

Nå er det nesten 2 år siden jeg startet tråden og skrev det første innlegget. Dersom du har svingt innom denne tråden, hørt på min og andres hemningsløse skryting og lurt på hvorfor... Her er en liten "se tilbake på" oppsummering.

 

Totalt har jeg tatt av 20 kilo og er nå så slank og veltrent som jeg aldri har vært før i mitt liv. Det føles godt! Det føles rett og slett fantastisk! Det er igrunnen litt morsomt, for det tar virkelig tid til å bli vant til den nye kroppen min. (Og ja, brystene min har nesten forsvunnet... hehe -det er en pris jeg villig betaler!). Jeg har kjørt knallhard på å fjerne sukker fra dietten min. Har også kuttet frukt og stivelse (pasta, potet og ris). Spist mye protein (egg, fisk, kylling og rent kjøtt) og grønnsaker, da har jeg et jevnt blodsukker, blir jeg god og mett og reduserer automatisk inntak av kalorier. Trener godt og jevnt og trives godt når jeg er høy på endorfimer!

 

Så hva med denne tråden da? Jeg har virkelig trengt den! Jeg er en "se så flink jeg er" jente -og vet jeg har mange medsøstre. Denne tråden har vært et flott rom for meg å skinne. Og når man for lov til å skinne er det lett å skryte tilbake. Det blir en god sirkel. Jeg har ikke oppdatert tråden jevnlig på slutten, for det var ikke nødvendig. Det holdt å bare tenke på den. Jeg visste jo at jeg var flink! :( Og at jeg ville fått skryt og god-ord om jeg hadde trengt støtte underveis. -Og det må ikke glemmes, det har vært og er fremdeles knallhardt arbeid og disiplin. Denne tråden gjorde det lettere!

 

Tusen takk alle som har hjulpet meg underveis og lykke til med din egen reise. Den vil være kronglete, men jobb hardt og effektivt og du kommer i mål når det er meningen at du skal. God trenings! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nellysnella

Gratulerer så mye! SÅ flink du har vært! Kan jeg komme med et spørsmål til deg og andre som vet eller vil dele erfaring?

Jeg har slitt med mine +20 kg nå i 4 å (Etter sistemann. Er blitt veldig glad i å trene og får det nå til daglig: spinning, styrke, aerobic, turer.(Ca 20 trimpoeng per uke) Går på Grete Roede kurs, men går SÅ seint ned. Kursleder mener det er fordi jeg har spist for lite. Så forrige uke spiste jeg de 1900 kcal Grete roede anbefaler. Resultat: Opp 300 gram!!

 

Lurer på om jeg børe gå over til mer protein og mindre karb?. Dere andre: Følger dere anbefalt kaloriinntak. (De som går mye ned på kurset gjør ikke det.)

Er nå supermotivert til å få av disse kiloene og blir meg selv igjen. Er så lei av den store kroppen min. Men det er jo viktig å gjøre dette riktig.

 

(Gikk på Grete roede for 10 år siden og da tok jeg av 18 kilo på 2 kurs (men da lå vi på 1000 kcal. Det er jo litt voldsomt.)

 

Kjære dere. Hva anbefaler dere meg?

 

Og igjen Gratulerer (og hipp hurra for alle dere andre her inne som inspirerer meg STORT!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig å lese om hvor godt du har lykkes!! Håper jeg også er der om to år. Treningen går bedre og bedre og det begynner er skikkelig gøy!! (tenk det....) Men vekta er ikke like medgjørlig.... Tenker at jeg i hvert fall har et mye sunnere liv nå, og skal IKKE gi meg før vekta viser er hyggeligere tall!! Jeg er nemlig kjempeflink - skryt- skryt :-) , særlig med tanke på alle de ekstra kiloene jeg drasser på. Lykke til videre, AnetteKK!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke vært på kurs, men har en mor som har gått ned 25 kilo ved å gå over på en protein kost. Jeg vil også prøve dette selv nå, og tror virkelig at det fungerer. Små triks som mandler med frukten og proteiner i salaten er enkle og effektive ting man kan gjøre. Vet jo ikke hva du gjør fra før av, men skal prøve dette selv nå og håper at det vil fungere :o

 

Lykke til i hvertfall, kjempe motiverende å være her inne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...