Gå til innhold

Alenemor på 20 skal ned ca 15 kg. Noen andre i lignende situasjon?


Anbefalte innlegg

Har slitt med overvekt hele livet, og vært en jojo slanker. Har veid 57 på det minste og det varte i ca 1 måned... Det var for to år siden. Nå har jeg en datter på 6 måneder. Jeg er 159cm og veier 71 kg. Jeg er klar for å bli sunn og frisk, og ha mer overskudd i hverdagen.

 

Meldt meg inn på treningstudio og kjøpt meg nye treningsklær :)

j20

 

10. mars gravid vekt: 85kg

en uke etter fødselen: 75kg

14. juli: 75

21. juli: 71

30. juli: 70.5

02. aug: 70

06. aug. 70

14. aug: 70,9 og -8 cm totalt

20. aug: 70,5

27. aug: 69,5 :)

24. sept: 68,6 :)

25. sept: -17 cm totalt :D -2,5 cm på midje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann,

Vil ønske deg lykke til med ditt nye liv:)

 

Det går fint å trene på stuegulvet. Du kan gjøre enkle øvelser, og får du satt dette litt i system merker du det snart på kroppen. Kanskje noen har en trimsykkel du kan få låne? Det står sikkert mange trimsykler rundt omkring som ikke er i bruk.

 

Hoppetau er et godt alternativ. Treningsvideoer kan være til hjelp for å komme igang... Raske gåturer med barnevogn...

 

 

Lykke til!

 

queen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode råd :D Prøvde en gammel janes fonda video, da jeg trodde jenten skulle sove. Men hun ville ikke sove allikevel, ganske trøtt og grinete av dette varme været. Så da må jeg prøve igjen imorgen :) Hvor mye vil du ned queen? Jeg håper jeg kommer ned til 55. Problemet er at jeg er utålmodig.. Først ned til 65? :) Skal ut på tur nå. Ha en fin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var også 20 år, alenemor og på slank for noen år siden!

 

Metoden min var: turer med vognen på dagen og trimvideoer på kvelden. Det er jo snakk om prioritering, og for min del gikk det veldig bra!

 

Så gikk jeg ut av alenemortilværelsen og da kom det nye kosekilo, og der er jeg nå:)

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var også 20 år' date=' alenemor og på slank for noen år siden!

 

Metoden min var: turer med vognen på dagen og trimvideoer på kvelden. Det er jo snakk om prioritering, og for min del gikk det veldig bra!

 

Så gikk jeg ut av alenemortilværelsen og da kom det nye kosekilo, og der er jeg nå:)

 

Lykke til![/quote']

 

Hei :)

 

takk for svar håper det funker for meg også :). Idag var jeg ute å gikk med vognen.. gikk meg vill, så turen ble litt lenger enn planlagt :) ca 2 timer

 

Veldig varmt idag.

 

Har laget kesamis.. Håper jeg ikke spiser opp alt idag.

 

Første dagen på internett kurs. Har ikke spist grønt og frukt idag. Det må jeg skjerpe meg med. Og lurer på en liten ting. Hvorfor går jeg opp i vekt når jeg har sluttet helt med å spise snop og drikke brus? Spiser hver 3. time. Litt rart :D Noen som vet? Vil ikke miste motet om jeg ikke går ned, men det er litt skuffende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

 

takk for svar håper det funker for meg også :). Idag var jeg ute å gikk med vognen.. gikk meg vill' date=' så turen ble litt lenger enn planlagt :) ca 2 timer

 

Veldig varmt idag.

 

Har laget kesamis.. Håper jeg ikke spiser opp alt idag.

 

Første dagen på internett kurs. Har ikke spist grønt og frukt idag. Det må jeg skjerpe meg med. Og lurer på en liten ting. Hvorfor går jeg opp i vekt når jeg har sluttet helt med å spise snop og drikke brus? Spiser hver 3. time. Litt rart :D Noen som vet? Vil ikke miste motet om jeg ikke går ned, men det er litt skuffende.[/quote']

 

Heihei!

 

Har du regnet ut ditt dagsbehov ut i fra den formelen som ligger her på forumet? Dersom du går opp i vekt til tross for at du har vært flink til å kutte ut godteri og brus, kan det tyde på at du spiser mer enn du forbrenner i løpet av en dag. Hvis du bruker formelen og deretter begynner å registrere mat og trim her på vektklubben, vil du få bedre oversikt over hvor mye du tar inn/forbrenner i løpet av dagen.

 

Håper jeg kunne være til litt hjelp. Lykke til videre! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Kjipt og gå seg vill da, hehe, men du fikk deg i hvert fall en god tur:)

 

Jeg leste ett sted at når man går opp i starten av en slankekur, så kan det skyldes at kroppen sparer på vann og karbohydrater, pga alle endringene.

(Selv går jeg opp både ved eggløsning og uken før mensen, kan det være en årsak?)

 

Det er selvsagt kjedelig, men vil gå over med litt tålmodighet!

 

Gi deg selv en uke og to, så skal du se at det skjer ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei!

 

Har du regnet ut ditt dagsbehov ut i fra den formelen som ligger her på forumet? Dersom du går opp i vekt til tross for at du har vært flink til å kutte ut godteri og brus' date=' kan det tyde på at du spiser mer enn du forbrenner i løpet av en dag. Hvis du bruker formelen og deretter begynner å registrere mat og trim her på vektklubben, vil du få bedre oversikt over hvor mye du tar inn/forbrenner i løpet av dagen.

 

Håper jeg kunne være til litt hjelp. Lykke til videre! :)[/quote']

 

 

Takk for svar :D Jeg har begynt på internett kurs, så jeg prøver å finne ut av det. Kurslederen sier jeg bør ligge på 1900 kcal, noe jeg synest er vanskelig å komme opp til. Forbrenningen min er heller ikke på topp.. hva med brødmat? Jeg føler meg så oppblåst når jeg spiser det. og så får jeg ikke i meg nok frukt og grønt.. måå jobbe med en del ting. Ikveld blir det kanskje litt jogging. Igår trente jeg med treningsvideo i 20 min. Det er jo en begynnelse :)

 

Lykke til videre du og :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Kjipt og gå seg vill da' date=' hehe, men du fikk deg i hvert fall en god tur:)

 

Jeg leste ett sted at når man går opp i starten av en slankekur, så kan det skyldes at kroppen sparer på vann og karbohydrater, pga alle endringene.

(Selv går jeg opp både ved eggløsning og uken før mensen, kan det være en årsak?)

 

Det er selvsagt kjedelig, men vil gå over med litt tålmodighet!

 

Gi deg selv en uke og to, så skal du se at det skjer ting.[/quote']

 

 

Hei igjen :)

 

Ja, det kan være en årsak. Men den største feilen er at jeg ikke kan motstå fristelsen til å veie meg hver dag heller.. Da føles det som ting går ekstra seint.. Hehe.. Så det må jeg prøve å unngå.. Alt i alt Har jeg gått ned 4 kg på 4 uker, så kan ikke klage.

 

da jeg var gravid veide jeg 85 helt på slutten

74 en uke etter fødselen

og så gikk jeg opp til 75.. Da tenkte jeg at det var nok av småspising og kvalme hele dagen.

 

så nå har jeg bestemt meg. :D

 

målet mitt de neste dagene er å ikke spise snop eller "kosemerker". De siste to dagene har jeg spist 550 kcal i kosemerker.. Det får holde for 10 dager fremover.

 

Høyde 159 cm

vekt 71 (-4)

trivselsvekt 55

 

 

Håper jeg klarer det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarte ikke å holde meg fra sukker.. Vil spise kesamis.. da er jeg ikke flink. klarer bare ikke å holde meg unna :D så har jeg spist 300 kcal i kosemerker idag og.. Lurer på en liten ting.. hvis jeg feks hadde spist 300 kcal i middagsmat og 300 kcal i sjokolade. Hadde eg lagt på meg like mye da hvis jeg ikke hadde forbrukt de kcal? Eller er sjokolade kcal vanskeligere å forbrenne enn feks middagsmat?

 

Sikkert et dumt spørsmål :)

 

j20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan bli med deg jeg! Nå om dagen er det jo så mye frisk frukt å få, så da kan vi jo prøve å spise det istede? :)

Jeg er ikke mor, og jeg har kun ett par kilo igjen til jeg når målet mitt (har gått ned 22 kilo), men blir gjerne med på en måned uten smågodt uansett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan bli med deg jeg! Nå om dagen er det jo så mye frisk frukt å få' date=' så da kan vi jo prøve å spise det istede? :)

Jeg er ikke mor, og jeg har kun ett par kilo igjen til jeg når målet mitt (har gått ned 22 kilo), men blir gjerne med på en måned uten smågodt uansett![/quote']

 

Så flink du har vært! *klappe* Hvordan har du klart det, har du noen gode råd? hvor lang tid brukte du? Bombanderer deg med spørsmål..

 

La oss sniffe luft :D

 

J20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, det er bare å bombardere i vei!

 

Jeg begynte i oktober/november 2007, så jeg synes egentlig at det har gått ganske raskt. De første 10 kiloene ble jeg kvitt innen februar i år. Da tenkte jeg at jeg egentlig var fornøyd, men at jeg ville prøve litt til. Og nå sitter jeg her 12 kilo lettere enn det, i bedre form enn jeg noen gang har vært:)

 

I begynnelsen var jeg veldig streng når det gjalt godteri og kaker, spiste ingenting i den kategorien i det hele tatt. Også trente jeg ca annenhver dag på helsestudio.

Ellers byttet jeg bare ut det fine med det grove hele veien, og spiste stadig grovere og grovere brød. Nå spiser jeg stort sett bare det groveste knekkebrødet, har blitt veldig glad i det.

 

Ellers så skal jeg innrømme at jeg aldri har brydd meg om noen frukt-begrensning, det har jeg spist haugevis av når søtsuget har kommet! Nå har jeg også lært meg til å ta et kakestykke når jeg er på besøk og ved spesielle anledninger. Vi skal jo tross alt leve også!

 

Nå har jeg fått meg sykkel, så nå går/jogger og sykler jeg mye istede for å ta bilen:)

 

Dette ble visst et langt innlegg..:) Vet ikke om jeg har noen konkrete tips, men det gjelder vel egentlig bare å bestemme seg for at det er det her man vil. Og jeg koser meg fortsatt med mat, og går aldri sulten. Jeg elsker mat!! Hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe' date=' det er bare å bombardere i vei!

 

Jeg begynte i oktober/november 2007, så jeg synes egentlig at det har gått ganske raskt. De første 10 kiloene ble jeg kvitt innen februar i år. Da tenkte jeg at jeg egentlig var fornøyd, men at jeg ville prøve litt til. Og nå sitter jeg her 12 kilo lettere enn det, i bedre form enn jeg noen gang har vært

 

I begynnelsen var jeg veldig streng når det gjalt godteri og kaker, spiste ingenting i den kategorien i det hele tatt. Også trente jeg ca annenhver dag på helsestudio.

Ellers byttet jeg bare ut det fine med det grove hele veien, og spiste stadig grovere og grovere brød. Nå spiser jeg stort sett bare det groveste knekkebrødet, har blitt veldig glad i det.

 

Ellers så skal jeg innrømme at jeg aldri har brydd meg om noen frukt-begrensning, det har jeg spist haugevis av når søtsuget har kommet! Nå har jeg også lært meg til å ta et kakestykke når jeg er på besøk og ved spesielle anledninger. Vi skal jo tross alt leve også!

 

Nå har jeg fått meg sykkel, så nå går/jogger og sykler jeg mye istede for å ta bilen

 

Dette ble visst et langt innlegg..:) Vet ikke om jeg har noen konkrete tips, men det gjelder vel egentlig bare å bestemme seg for at det er det her man vil. Og jeg koser meg fortsatt med mat, og går aldri sulten. Jeg elsker mat!! Hehe.[/quote']

 

 

Takk for gode råd ! Idag har jeg ikke spist noe snop.. Men1/4 av en urge.. Glemte den nesten.. Var tørst, så hadde de ikke vann på automaten :D menmen.. Har vært flink og motstått utallige fristelser. og så har eg gått ned 500g på en uke :) Juhu ! Og så har jeg meldt meg inn på treningstudio med en venninne. Dette skal gå bra :) Gleder meg til fortsettelsen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode råd ! Idag har jeg ikke spist noe snop.. Men1/4 av en urge.. Glemte den nesten.. Var tørst' date=' så hadde de ikke vann på automaten :) menmen.. Har vært flink og motstått utallige fristelser. og så har eg gått ned 500g på en uke Juhu ! Og så har jeg meldt meg inn på treningstudio med en venninne. Dette skal gå bra Gleder meg til fortsettelsen![/quote']

 

Så flink du har vært:D Og kjempebra at du er så motivert til å fortsette nå, det går helt sikkert kjempefint:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :D var ikke så flink da jeg ikke klarte å holde meg unna å drikke hele urgen opp :) menmen.. Skal trene imorgen tidlig, gleder meg :) idag kom ikke kcal lenger opp enn 1100 kcal, litt i minste laget. Ble ikke sulten. Kanskje det er varmen som gjør det.

 

God sommer videre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gått ned 500g siden onsdag tilsammen5 kg. Dette må eg feire med å kjøpe nye treningsklær :)

 

Så flink du er! :D Og så bra at du unner deg nye treningsklær som belønning for strevet, da får man jo ekstra lyst til å bruke dem!

Også er det jo viktig at vi ikke bruker mat som belønning når vi har vært flinke. Det gjorde jeg før jeg begynte å slanke meg ordentlig, og da gikk det jo deretter:p Hehe.

 

Fortsetter å skrive litt her innimellom jeg, selvom jeg jo egentlig ikke hører hjemme i denne tråden:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjerna85
Lurer på en liten ting.. hvis jeg feks hadde spist 300 kcal i middagsmat og 300 kcal i sjokolade. Hadde eg lagt på meg like mye da hvis jeg ikke hadde forbrukt de kcal? Eller er sjokolade kcal vanskeligere å forbrenne enn feks middagsmat?

 

Hei. Tror jeg kan gi deg en liten pekepinn her...Dette har med blodsukker og insulin og gjøre. Blodsukkeret stiger når det kommer mat i kroppen. Det må det gjøre, blant annet hjernen er helt avhengig av å ha en viss mengde sukker i blodet. For at kroppen skal kunne nyttiggjøre seg sukkeret produserer den insulin som "åpner" cellene slik at de kan ta i mot, og insulin hjelper også til med å lagre overskuddsenergi (kall det gjerne overskudds-sukker). Men dersom blodsukkeret stiger veldig høyt på 1 måltid vil kroppen reagere med å produsere mye insulin, slik at det blir lagret mer enn nødvendig. Og som kjent er lagerformen i kroppen fett. Derfor vil du nok legge på deg lettere av sjokolade da det inneholder mye sukker. MEN det kommer jo selvfølgelig an på hva middagen inneholder :) Vil anbefale deg å begynne å lage wok, med for eksempel rent fiskekjøtt eller svinekjøtt/annet kjøtt. Det er veldig godt, veldig enkelt og fort gjort! Bruk masse grønnsaker av forskjellige sorter. Jeg lager for eksempel en blanding med frosne grønnsaker, fersk brokkoli og blomkål, kidneybønner, løk og erter.

 

Håper du forstod noe av dette...Og masse lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er! :) Og så bra at du unner deg nye treningsklær som belønning for strevet' date=' da får man jo ekstra lyst til å bruke dem!

Også er det jo viktig at vi ikke bruker mat som belønning når vi har vært flinke. Det gjorde jeg før jeg begynte å slanke meg ordentlig, og da gikk det jo deretter:p Hehe.

 

Fortsetter å skrive litt her innimellom jeg, selvom jeg jo egentlig ikke hører hjemme i denne tråden[/quote']

 

Hei!

 

Takk for svar. Alle som vil, kan være med :) Men så var det med snopefri da.. tok 15g snickers igår.. Sukkeret bare sniker seg på meg på merkelig vis.. Hehe.. Men jeg tar det ikke så tungt. Før jeg begynte å forandre matvanene mine spiste jeg sukker hver dag mellom måltidene. Så nå må jeg bare jobbe med å motstå fristelsene som kommer..

 

J20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Takk for svar. Alle som vil' date=' kan være med :) Men så var det med snopefri da.. tok 15g snickers igår.. Sukkeret bare sniker seg på meg på merkelig vis.. Hehe.. Men jeg tar det ikke så tungt. Før jeg begynte å forandre matvanene mine spiste jeg sukker hver dag mellom måltidene. Så nå må jeg bare jobbe med å motstå fristelsene som kommer..

 

J20[/quote']

 

Nei, 15 g Snickers synes jeg ikke du skal ta så tungt:) Det tyder jo på at man har lært å begrense seg. Før kunne jeg uten problem spise en 200grams melkesjokolade hver dag:O Noen utskeielser vil det alltid være, men så lenge man lærer å begrense seg tror jeg det kommer til å gå helt fint:)

 

Jeg spiste forøvrig to kakestykker her om dagen, lagde både marsipankake og sjokoladekake, og da måtte jeg jo smake:p Men det hører til sjeldenhetene, så da tar jeg ikke det så tungt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Tror jeg kan gi deg en liten pekepinn her...Dette har med blodsukker og insulin og gjøre. Blodsukkeret stiger når det kommer mat i kroppen. Det må det gjøre' date=' blant annet hjernen er helt avhengig av å ha en viss mengde sukker i blodet. For at kroppen skal kunne nyttiggjøre seg sukkeret produserer den insulin som "åpner" cellene slik at de kan ta i mot, og insulin hjelper også til med å lagre overskuddsenergi (kall det gjerne overskudds-sukker). Men dersom blodsukkeret stiger veldig høyt på 1 måltid vil kroppen reagere med å produsere mye insulin, slik at det blir lagret mer enn nødvendig. Og som kjent er lagerformen i kroppen fett. Derfor vil du nok legge på deg lettere av sjokolade da det inneholder mye sukker. MEN det kommer jo selvfølgelig an på hva middagen inneholder Vil anbefale deg å begynne å lage wok, med for eksempel rent fiskekjøtt eller svinekjøtt/annet kjøtt. Det er veldig godt, veldig enkelt og fort gjort! Bruk masse grønnsaker av forskjellige sorter. Jeg lager for eksempel en blanding med frosne grønnsaker, fersk brokkoli og blomkål, kidneybønner, løk og erter.

 

Håper du forstod noe av dette...Og masse lykke til! [/quote']

 

 

Takk for svaret :) Ja skjønner hva du sier ! Da har jeg enda større grunn til å ikke spise snop hver dag. Må ha liggende noen søte frukter, ellers blir det lett for fristende. Wok er godt :) Er ikke flink til å lage mat desverre, men et sted må man jo begynne. Ble mye fjordland-mat på meg. Og nå som jeg skal lage sunnere mat kommer jeg aldri opp på 600kcal når jeg skal ha middag. Menmen. Har fortsatt gangsperr idag etter treningen på fredag. Men det viser jo bare at jeg har tatt i bruk muskler som jeg ikke ha brukt på ett år :)

 

J20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...