Gå til innhold

uke15 motivasjonsrapportmødrene


snurpa

Anbefalte innlegg

Uke 15. Motivasjonsrapportmødrene..

- Lenemora: Startvekt 91,9. ned ca 20 kilo. 1.72. forrige uke: 87,7 denne uke: - 4,2 kilo

- Lizy: Startvekt 70. ned ca 10 kilo. 1.67. forrige uke:67 denne uke: -3 kilo

- Mamsemomsen: Startvekt 76,4. ned ca 15 kilo. 1.67. forrige uke:73,8 denne uke: -2,6 kilo

- Ragnhild: Startvekt 86. ned ca 10 kilo. 1.70. forrige uke:77,8 denne uke:77,7-8,3 kilo

- Snurpa: Startvekt 86,9. ned ca 15 kilo. 1.72. forrige uke: 83,7 denne uke:82,3 -4,6kilo

- Melis: Startvekt 70,3. ned ca 12 kilo. 1.65. forrige uke: 66 denne uke: -4,3 kilo

 

 

 

ny uke.. nye muligheter:0).. Lykke til

 

Antall kilo tilsammen: 26,8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i går kveldår jeg skulle gå for å legge meg svingte jeg turen innom kjøkkenet:(

Der jeg åpnet en kjekspakke, hadde tenkt å ta bare to stk, men det endte opp med at det bare ble igjen to stk.. uff. jeg har så dårlig selvdisiplin.. følte meg plutselig dritt igjen når jeg gikk for å legge meg.. men men. jeg fortviler ikke som vanlig.. Dessuten har jeg ikke unnet meg noe godis på en stund, så da gjorde det nok ikke noe. Har alltid unnet meg noe ekstra sånn annenhver uke når jeg har slanket meg. Da har jeg nesten spist det jeg ville.. jeg tror vel heller at dette hadde vært krise om jeg gjorde det hver eneste dag.

 

Gleder meg til veiing denne uken.. føler at det har skjedd litt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Jeg kan ikke ha noe som helst av kjeks/godteri hjemme. Når jeg får suget så spiser jeg det hvis det er i hus! Håper jeg etterhvert kan ha noe liggende uten at det skriker etter meg.:)

 

Satser på en god uke nå. Har nok gått opp litt etter helga, så målet får være maks det jeg var på forrige veiing. Skal være flink!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gruer meg ikke til det jeg heller.. Det jeg gruer meg til er snøen da.. Og vinteren. Da får man vært så lite ute.. Men.. vi kan jo få en lang og fin høst syntes jeg.. Sånn at jeg får gått meg mange fine turer med lille snupp..

MEn.. får dra på treningssenteret når det blir kaldt og fælt..

 

Det er godt og greit med sommer, men det er liksom litt i overkant varmt..

Men jeg skal også ærlig innrømme at jeg syntes det hadde vært greiere, hvis jeg hadde fått meg til å være på stranda.. MEn sånn jeg føler meg og ser ut er jeg ikke engang i nærheten. Holder meg til der det er stille jeg..

Men jeg har et håp om at jeg kan vise meg litt mer til neste sommer. Burde iallefall det.. Skal ha klart å nå målet mitt da vel..

 

JEg har egentlig ikke vært så flink i dag.. Ikke det at jeg har spist mye eller dårlig eller noe, men det gikk så lenge mellom forkost og neste måltid. Spiste frokost rundt ti, en is rindt ett, en is i fem tiden og middag halv syv.. Får håpe det ikke ødelegger så mye.. Har iallefall gått meg en fin tur da.. Jeg og hunden:0) Deilig.

 

Nå skal jeg legge meg.. få meg litt skjønnhetssøvn.. Er ikke det alt man får til før kl tolv?

 

I morgen skal jeg møte noen venninder. Håper jeg klarer å være like flink da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Har bare vært på stranda en gang denne uka. Ikke det at jeg ikke takler å gå i bikini, for det tenkte jeg faktisk ikke så mye på. Sikkert fordi jeg hadde med gullet, og da ser jo folk at jeg er mamma. :) Er varmen som har gjort at jeg ikke har vært der. Er så usikker på hva hun tåler. Jeg hadde henne jo i skyggen, enten i vogna eller under en paraply, men det er jo varmt allikevel.. Vanskelig å vite synes jeg...

Men har vært ute et par kvelder å bada, og hatt henne med i vogna. Det har vært deilig det!!

 

Heldigvis så har hun sovet godt selv om det har vært varmt. Vi har ikke sol på soveroms siden om kvelden heldigvis, så da blir det ikke helt ille! :D

 

Nå har vi spist frokost begge to. Skal trille opp på Elixia å ha en tidlig økt. Det er så deilig, for da er jeg liksom ferdig med det for dagen. Jeg får besøk litt seinere, så det blir nok litt utskeielser. Men jeg har bare kjøpt inn noe is, så det blir ikke for ille.:)

 

Ha en fin dag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Jeg ender som regel på 2100-2200 kcal hver dag, pluss noe mere på de dagene jeg har skeia mest ut. Sliter med å kutte ned mer, jeg er så sulten, spesielt på kveldene..

Hvordan gjør vi når vi slutter å amme? Må man kutte ut endel kcal da? Ikke at jeg har tenkt det enda, bare lurer...

 

Har dere andre gitt dere,eller bare tatt sommerferie? Håper dere henger med dere også snart! Det er så mye bedre når vi er flere! Jeg hadde ikke klart meg uten deg her inne, Snurpa! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

>Hvor blir dere av alle dere andre?? Det er god hjelp å ha med seg en liten gjeng..

 

Men Ragnhild,. du betyr mye altså. Hadde ikke klart meg inne her uten deg jeg heller. Det hjelper å få litt støtte..

 

Når vi slutter å amme må vi kutte ned på kcal.. Når jeg slanket meg lå jeg på ca 1600 kcal + -. Men greia er at man ikke har så kraftig søtsug når man ikke ammer.. Jeg hadde iallefall ikke sånn råhunger da. For det er det vi har. Kjenner det jeg også.. Sliter veldig på kveldene. Sitter her og tenker på de deiligste retter.. Uff.. OG det hender at jeg sniker meg til kjøleskapet og gjør det jeg ikke burde. Fy og fy... Me n hadde jeg bare gått og lagt meg ville det ikke skjedd.. Men jeg er utrolig glad i å se på tv og spise noe godt. Gikk med litt over en kjekspakke i går.. Men men.. Har ligget på ca 1900kcal hver kveld ellers.. Og har gått endel tur, så håper det gir meg resultat i morgen. er veldig spent på det nå altså..

Skulle egentlig gå lang tur i kveld også, men plutselig kom det er forferdelig tordenvær og ødela alt. Sånn vr det i går kveld også.. Og da liker jeg ikke være ute for å si det sånn:D

 

Jeg syntes det kjennes ut som om jeg har gått ned litt. Kjennes sånn ut på klærne iallefall. Buksene mine er ikke så stramme. deilig.. Håper ikke det bare er følelsen, men at det vises i morgen.. Håper jeg bare kommer meg på do i morgen tidlig, for det er vel da det er mest riktig.. JEg har så veldig lyst til å komme meg ned på 70tallet altså.. Da skulle jeg følt meg så mye bedre.. er så mye bedre å vite at man er på 70 tallet og ikke på 80tallet..

 

Også har jeg en evinderlig olabukse liggende da, som jeg SKAL ha på med meg igjen. Den satt som ett skudd når jeg lå på 74. JEg nekter å kaste den.. Det er jo bare ett år siden sist jeg brukte den, så det skal gå.... Jeg vil jeg.. vil He he... Så bare gjør det da, si!!! OG det skal jeg jammen gjøre. I morgen skal jeg handle inn masse frukt og sunne ting jeg kan putte innpå når søtsuget melder seg.. Tørket frukt er jo godt.. Og sundt vel??? Popccorn er også en ting som er fint når man vil ha litt snæks. Så lite kcal.. Kjøper sånn ferdigpoppet pose på butikken.. Der kan man unne seg mange never uten at det gjør noe. Ligger under snæks på kcal listen også.. Nam nam.

 

I morgen skal jeg gå en lang tur med vogna. Det har jeg bestemt meg for, håper bare ikke det er for varmt å ha gull i vogna.. Det gir jo enormt god trening å gå med vogna. Digg.. Som jeg har svettet nå noen dager. Det finnes jo ingen bedre følelse, når man har kommet hjem og sitter i sofaen.

 

Gud for et innlegg jeg har laget nå da.. Men er godt å få skrevet litt fra seg. Gir rapport i morgen angående vekt.

 

Nattings

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag viste vekta: 82,3. Da har jeg gått ned litt gitt. Kjempefornøyd med det.. Da har jeg endelig fått igjen litt for det jeg hat gjort. Da skal jeg bare fortsette med den gode jobben. Det er trimmingen som er avgjørende altså:)

 

Ha en god dag allasammen. Det skal iallefall jeg ha tenkte jeg:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åhhh. Nå ble jeg så glad... Det gir meg litt motivasjon kjenner jeg. Da var det verdt den lille anstrengelsen:D For jeg har ikke gjort så mye for å si det sånn. det har til og med gått nedpå en del kjekspakker.. Men jeg har til en viss grad klart å holde det innenfor kcal inntaket jeg skal ha.. Bortsett fra en kveld da:( MEn det gjorde ikke så mye. Bare ikke det blir sånn vane hver kveld så.. Men det skal det ikke.

 

JEg fant en skekkelig spennende oppskrift i går.. PÅ fyllt squash. Jeg har en liten grønnsakshage, og der har jeg litt forskjellige urter, sukkererter, tomater, purre, vårløk, gressløk og squash.. Masse squash. Og da fant jeg ut at jeg måtte finne noen gode oppskrifter sånn at jeg kan bruke det.

 

MAn skal dele den i to, ta ut kjernen. Så skal man steke kjøttdeig, løk, sopp og ha i hakkede tomater og litt timian. Deretter ha i resten av squashen.. Så skal dette haes oppi squashen og gratineres i ovnen i ca 20 min. OGså skal man ha brød til. Dette høres bare så godt ut syntes jeg. Så i dag skal jeg prøve å lage det.. Litt gøy med grønnsaker man har tatt fra egen hage da:D Bytter jeg det ut med karbonade deig så blir det jo en veldig lett og mager rett igrunnen:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

77,7.

Ikke veldig fornøyd, men jeg var forberedt på det etter helga. Målet var jo ikke mer enn forrige uke. Så jeg får være delvis fornøyd.:)Må nok kutte ned litt mere på inntak. En uke igjen med besøk så er det full hverdag heldigvis. Skal prøve å ligge på maks 2000 kcal, iallefall etter neste uke! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen alle sammen.. Eller god lunsj???

He he. sov visst litt lenge i dag vi.. Deilig det:D

 

i går gikk jeg en skikkelig fin tur.. det har jeg planer om å gjøre etterhvert i dag også. men er bare litt sliten nå på morgenen..

 

var ikke så flink med maten i går da. håper jeg kan være flink nå i helgen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lenemora

Hei jenter!

 

Må si jeg beundrer dere som holder koken nå i ferien! Flinke er dere!

 

Selv er jeg lite flink, huff begynner å bli maange uker nå... Men etter ferien - da altså :)

 

Skal begynne å veie meg igjen om ca to uker til - grøss....

 

Håper dere nyter sommeren :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så som så fornøyd med denne dagen.. Har vært helt grei med maten.. Takket til og med nei til dessert i sta, da jeg var hos svigers.. Men jeg hadde rett og slett ikke lyst på. OG da ser jeg ingen grunn til å sitte der å trykke nedpå.. Og hun blir ikke fornærmet heller, så da er det ganske greit igrunnen..

Jeg har ikke fått trimmet som jeg så svært sa.. Men gikk i 2,5 time i går, så da er det vel greit.. Bare jeg tar meg en tur i morgen så.. Har iallefall super lyst til det. Er så deilig. Men har planer om å reise på skogen i morgen, så da blir det vel ei rå:)

 

JEg må bare si at jeg syntes det er så deilig å gå tur. Jeg elsker å være ute i naturen og jeg elsker å være aktiv.. Har alltid gjort det. Liker aldri meg selv i de periodene jeg ikke gjør noe.. Så tydeligvis er jeg egentlig skapt for å trimme meg litt.

Er jo veldig glad for det, for det er jo noen som bare syntes det er et ork og slit..

 

Jeg ser virkelig fram til den dagen jeg går på vekta og den viser før gravid... deilig. Jeg må si jeg har meget store forhåpninger og forventninger til det. Jeg bare vet at det vil skje.. Nå har jeg kommet inn i en så god greie her og jeg bare vil trimme og være sunn. Det er ganske deilig.. Selvfølgelig får jeg søtsug som bare rakkern..

Men prøver alt jeg kan å stå imot-- Ikke fordet jeg legger stort sett inn litt søtt og godt i kcal inntaket jeg. Is og litt sånn:D

 

Lenemora: Gleder oss til du kommer tilbake til oss.. Jeg er helt sikker på at vekta ikke er så iille jeg... Håper du nå disse ukene ikke plager deg selv med alle ting du burde gjort og ikke skulle gjort.. da er det sikkert lettere den dagen du endelig skal begynne på igjen.. Tror iallefall jeg da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

...men sliter med å holde det ut kvelden! Trener ganske ofte og spiser noen sunne knekkebrød-måltid og middag i løpet av dagen, men ender som regel opp med å hive i meg for mye om kvelden. Er glad jeg ikke legger på meg da, men jeg vil jo gjerne ned noen kg til! Grr....jeg skal klare det!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er forresten hjertelig vellkommen inn i tråden vår' date=' hvis du har lyst mener jeg:D Er bare koselig å få med flere.

 

Til alle andre også.[/quote']

 

Kan bli litt ensomt å skrive "bare" til seg selv noen ganger, hehe;)

Når du tilbyr så pent kunne det jo egentlig vært litt gøy å rapportere litt vekt her sammen med dere også:)

Du kan jo legge meg til i neste uke?

- Melis: Startvekt 70,3. ned ca 12 kilo. 1.65. forrige uke: 66 denne uke: -4,3 kilo

 

er det ikke sånn ca du har satt det opp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Så kjekt at du og blir med! Jo fler jo ber! :)

 

 

 

Kan bli litt ensomt å skrive "bare" til seg selv noen ganger' date=' hehe;)

Når du tilbyr så pent kunne det jo egentlig vært litt gøy å rapportere litt vekt her sammen med dere også:)

Du kan jo legge meg til i neste uke?

- Melis: Startvekt 70,3. ned ca 12 kilo. 1.65. forrige uke: 66 denne uke: -4,3 kilo

 

er det ikke sånn ca du har satt det opp?[/quote']

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan bli litt ensomt å skrive "bare" til seg selv noen ganger' date=' hehe;)

Når du tilbyr så pent kunne det jo egentlig vært litt gøy å rapportere litt vekt her sammen med dere også:)

Du kan jo legge meg til i neste uke?

- Melis: Startvekt 70,3. ned ca 12 kilo. 1.65. forrige uke: 66 denne uke: -4,3 kilo

 

er det ikke sånn ca du har satt det opp?[/quote']

 

 

flott. så koselig. da legger jeg deg bare inn med en gang jeg.. så er det bare å skrive i vei. vi har litt forskjellige veiedager allesammen.. så bare å legge inn når du har din:0)

 

ja jeg tenkte på det. er litt mer ålreit å være der det er litt mer aktivitet og der man kan skravle litt med andre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...