Gå til innhold

Ved godt mot


Gjest Conztanze95

Anbefalte innlegg

Gjest nickedokke

.. er det flere av oss som har. Det er vel derfor vi er her inne. Jeg har virkelig begynt å hate frasen 'nå skal vi kose oss litt'. For kos i min omgangskrets betyr allltlid noe å spise... Allltid! Enten det er snop, kaker eller maaaaassse mat så har alltid kos vært ensbetydende med å putte ting i munnen. Kjempeirriterende!. Jeg har nå gjort avtale med ett av venneparene våre at vi kun skal servere en kopp te eller kaffe uten tilbehør når vi møter hverandre. Føler vi for å kose oss noe mer, skal vi finne fram et brettspill og kose oss med spillet..

 

Mitt nye motto er: Jeg skal spise for å leve, ikke leve for å spise!

 

Lykke til alle ihop, vi skal klare det!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 60
  • Created
  • Siste svar
Gjest Conztanze95

Liker absolutt den fengsels ideen din. Hadde vært genialt, men man må desverre klare seg selv i dette. Må bare lære meg å ta ansvar for hva jeg putter i munnen.

 

Hvis jeg skal utdanne meg så må jeg ha jobb i tilegg og mellom studier og arbeid ville jeg hatt null tid til familien og meg selv så det går ikke på dette tidspunkt. Synd egentlig for nå er jeg endelig motivert for å gå på skole igjen. Jeg tok bare ett år på universitetet etter vgs og så droppa jeg ut for jeg var så lei. Nå har jeg endelig lyst igjen men økonomien og livssituasjon hindrer meg. Hva er det de sier igjen "Youth is wasted on the young" :) Ikke det at jeg anser meg som for gammel for å studere altså, jeg er bare 27, men akkurat nå må jeg bare ta ansvar.

Men slik er livet, alt er nok for en grunn, og hadde jeg fortsatt å studere da jeg var 20 så hadde jeg ikke møtt samboeren eller hatt dattera vår.

Skulle gjerne startet noe selv, men mangler kompetanse. Må ihvertfall ta noen år med administrasjon og ledelse før vi kan starte noe.

Bor på Steinkjer foresten, dårlig arbeidsmarkec her for tida og det hjalp ikke at vår tidligere arbeidsgiver sa opp en hel drøss med folk samtidig, så nå er markedet mettet på folk med vår kompetanse :)

 

Takk for at du kikker innom meg Steg. Er godt å ha noen å "snakke" med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Conztanze95

Hei

 

Ja ikke sant, kos = mat og drikke.

Er helt på tryne, men jeg må innrømme at jeg vet ikke hvordan jeg skal kose meg uten noe å tygge på.

Joda jeg liker brettspill, men er morsommere med noen glass vin og kanskje litt kjeks og ost. Og jeg liker å kose meg på sofan med ei god bok, men igjen det blir bedre med en bit sjokolade ilagmed.

Sliter med akkurat dette for selv om jeg slanker meg så kan jeg jo ikke slutte å kose meg. Noen som har tips for dette problemet kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er et omsorgsmenneske, og når folk er så ærlige på det vanskelige i livet så vil jeg gjerne være der. Men jeg har jo litt vel mye å gjøre så hvis du ikke "ser" meg på en stund kan det være lurt å skrive på tråden min. Jeg har som forsett å i alle fall sjekke den og følge opp det som står der! Det kan se ut til at du ser hindringene før mulighetene. Mange mennesker er slik. Noen snakker endog om å være positive.... men det er etter de har kommet med en strøm av hindringer. Prøfv i alle fall å bruke den tiden du går arbeidsledig til å gå turere og være fysisk aktiv. og ikke tro det går dom en lek for alle oss andre heller det å trene. ofte må man bite tennene sammen og gå på seg selv. Lykke til og vi snakkes.

Prøv å se etter mligheter. De er der!

¨Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nickedokke

Det er meg i ett nøtteskall.. Så denne uka har jeg vært flink til å spare kosemerkene mine, rett og slett for å kunne kose meg litt mer på lørdagen. Vi har nå gjeninnført lørdagsgodtet hjemme hos oss. På hverdagen koser jeg meg med min cola zero rett og slett fordi jeg ikke kan slutte med alt. For da sprekker jeg. Så lenge dette er noe som kan fungere, skal jeg sette hele staheten min inn i dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Conztanze95

Veing i dag ok. Ned 0,5, inn 2 cm. Maten er på plass igjen etter forrige uke. Må nå bare komme igang med trening igjen. Satser på at jeg skal klare 15tp før jeg reiser til Kreta ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
Gjest Conztanze95

tråden min altså ikke vekta ;) Vel så var ferie vel overstått, har hatt det utmerket. Masse bading soling og la oss for all del ikke glemme spising....ahhh...deilige mat. Det vil vise seg hvor deilig jeg syns den er etter jeg har vært på vekta i kveld. Er redd jeg ikke har vært spesielt måteholden i disse to ukene, og på tross av mye svømming så tviler jeg på at det veier opp for alle timene i strandstolen, men det var min ferie og jeg angrer ikke (sier jeg før jeg har skjekka skaden).

:)

Uansett, fra i dag så er det tilbake til det gode liv, spise sunt, trene. Skal ta meg en runde på elipsemaskina straks, skal bare ta meg en røyk (sunn ja :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Conztanze95

Nå kan jeg virkelig være stolt av meg selv, har vært så uforsiktig i ferie tida at jeg har lagt meg ut 4 cm og gått opp 3 kg. Nesten tilbake til utganspunktet altså ;)

Blir altid fasinert over slikt, hvor lett det er å gå opp og ut, helt utrolig at det skal være så vanskelig å komme seg ned da.

Men ok, slik er situasjonen. Nå må jeg bare ta tak i det. Starta med trening igjen i går, skal fortsette nå, skal spise sunt, skal skal skal.

Er vel ca 12 uker til jul nå. Målet er herved ned 8,9 kg. Da skal jeg være under nitti. Dette skal jeg klare!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Conztanze95

Stikker innom for å takke for meg. Ser ut som uasett hva jeg gjør så blir jeg bare feitere....ihvertfall i de neste 9 mnd ;)

Jepp, venter baby igjen...Hurra!

 

Regner med jeg kommer tilbake hit når nurket er ute, men da er vel sikkert dere som er her nå ferdig med nedgangen. Ønsker dere alle lykke til og takk for oppmuntring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjempe utrolig moro. Ha, ha, ferdige! Ah neida. Statistisk går jeg ikke ned en kilo i månden engang..... så det er bare å oppsøke oss når du vil ned igjen. Håper svangerskapet går helt utmerket og at du får et nydleig nurk! Vi snakkes om ni månder - jeg burde i alle fall ha gått ned til det!

mammaklem fra meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 months later...
Gjest Conztanze95

Nå er det jammen lenge siden jeg har vært her, men da var altså min deilige gutt på 3720g og 51cm kommet til verden og tro det eller ei! Men jeg er ett kg lettere nå en da jeg ble gravid oh, lykke og glede.

 

Jeg er meget entusiastisk over livet. Og full av gode forsetter for fremtidig vektnedgang. Har veldig veldig lyst til å komme i gang med trening igjen, men siden nurket kom for bare en uke siden så holder jeg meg til bekkenbunnstrening for øyeblikket, håper entusiasmen skal holde seg til kroppen har kommet i lag igjen. Håper på godvær slik at daglige trilleturer skal bli mulig snart, men nå er det desverre for kaldt for både meg og lillemann.

 

Anyway...har ikke noen plan sånn her og nå. Ammer jo så noen reel slankekur kan jeg jo ikke starte, men får begynne å fokusere på hva jeg putter i meg sånn litt om litt, men aller mest vil jeg nyte livet, nurket og sommern (når den kommer).

 

Ville bare melde min tilbakekomst ;) Lurer på om noen av motivatorerne mine er her enda, eller er alle i mål nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vilde72

Hei og velkommen tilbake!

Jeg var nok ikke her i fjor og egentlig bor jeg i etasjen under her, men ville bare gratulere deg så mye med det lille vidunderet. Nyt tiden med nyfødtingen din - det er en deilig (men slitsom) tid ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Conztanze95

Er forvirra? Hvor i allverden blir dagene av? Står opp, steller meg og lille mann og før jeg vet ordet av det er klokka blitt fire og det er middagstid. Når i allverden skal jeg få gjort husarbeid og gå tur når dagene blir borte på ett svisj?

 

Hm...håper rutinene melder seg snart. Liker å planlegge litt, men foreløpig er dagene ett virrvarr av amming og soving i hytt og pine :P

 

Kan dog ikke klage, har gått ned nesten fem kg siden jeg kom fra føden. Går så lett at det føles som om jeg jukser, men er kun amming som kan ta æren for dette. Spiser både mye og usunt, må ta meg ett tak og få rettet opp i dette, tror egentlig det også blir bedre når rutinene blir innarbeidet. Starter i det små...

 

Jeg skal ikke spise sjokolade før på lørdag. Sånn nå må jeg bare forholde meg til dette. Blir vanskelig da...er skikklig sugen på sjokolade for tida, men nå begynner jeg virkelig å bli kvisete så for å slippe å se ut som en tenåring må jeg nesten høre på meg selv.

 

Trening da...vel tror egentlig jeg kan starte litt forsiktig nå. Kroppen er vel strengt tatt helbredet...Kanskje en sykkeltur etter neste amming...hvis ikke tida går ifra meg da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest Conztanze95

Mål for forrige uke bestått, jeg spiste ingen sjokolade før på lørdag, da kjøpte jeg meg en plate med 70% kakao sjokkis og har kost meg med en eller to ruter om dagen i ettertid. Ifg eksperter er dette sunt og bra for meg så da velger jeg å tro på det :( Ingen dårlig samvittighet med andre ord.

 

Nytt mål for denne uka er å kutte ut fløteis, blir alt for mye kalorier av slikt så herved er fløteis strøket av hverdagsmenyen. Dermed basta. Burde egentlig være strengere å kutte all is, men det er jo tross alt sommer og varmt innimellom så jeg har besluttet at saftis, sorbet og en yoghert is av og til må kunne aksepteres. Kjøpte slike saftisformer på europris i forrige uke og om jeg lager med fun light så kan det da umulig være særlig skadelig.

 

Ellers er dagene langt mer rutinerte enn de var forrige uke. Husker til og med å spise 4-5 ganger om dagen og jeg har stort sett gått meg en liten trilletur hver dag. Føler t.o.m at jeg begynner å få kontroll over husarbeidet, vel kontroll er ett sterkt ord, men ihvertfall så ser ikke vaskerommet ut som ett katastrofeområde lengre og middag blir laget stort sett hver dag. Fornøyd med det jeg :)

 

Håper å få til å sykle meg noen kveldsturer snart, men lillegull er veldig urolig og sulten på kveldstid, blir ofte både 11 og 12 før han tar kveld og da blir det dårlig med trimming på meg, men regner med dette blir greit etterhvert også. Prøver å minne meg selv på at jeg skal være hjemme nesten ett år, blir sikkert tid til det jeg har lyst til å gjøre...håper jeg ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Gjest Conztanze95

Vært ute å reist litt. Vel reist og reist vi tok turen til svigermor og har vært der en ukes tid. Mistet fullstendig kontroll over både sjokolade plan og is plan...men det er jo så sabla godt. Er litt skuffa over meg selv, spesielt over sjokoladen. :)

 

Måtte snikveie meg i morrest, viste 500g opp så katastrofalt er det jo ikke akkurat, men skulle gjerne sett at den hadde gått ned. Er ikke offesiell veing før mandag...sikkert bedre da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Gjest Conztanze95

Nå har ting gått fullstendig over styr :) Jeg spiser is og sjokolade, drikker brus og en stund dreiv jeg på med å putte krem i kaffen, jeg som ikke vanligvis bruker melk i den engang. Og hva var det nå trening var igjen...noe annet enn å sitte i god stolen å strikke går jeg ut fra :S

 

Å ja jeg har veldig mange gode unnskyldninger for min oppførsel. Først og fremst så har vi flyttet så en stund fikk jeg den trening jeg trengte med bæring av bokser og kasser og møbler. I tillegg ammer jeg jo så det er klart jeg kan unne meg litt ekstra kos og kalorier på grunn av det. Lillemann sover lite på dagen så det er vanskelig å få tid til å trene. Masse gode unnskyldninger ja...problemet er bare at jeg kan argumentere mot alle disse.

 

Tross alt så tok det oss bare en uke å komme på plass i nyhuset så de siste tre ukene har trimmen fra flyttesjau avtatt. Jada jeg ammer, men tross alt trenger jeg ikke 100 g sjokkis, en stor skål is og en halv liter brus i ekstra kalorier hver dag. Å ja da han sover lite om dagen, men isteden for å vugge vogga i en time er det jo fullt mulig å trille en tur og desuten tar han kveld klokka 19.00 så etter det har jeg jo allverdens tid til å trene. Blæ :) Liker ikke meg selv nå altså.

 

Men den gledlige nyheten er at nå blir det andre boller. Dvs ingen boller eller sjokkis eller is og ihvertfall ikke brus. Jeg er jo ikke spesielt glad i brus engang!?!

Snopet sparer vi til lørdag og da i heller små mengder tenker jeg. På treningsfronten satser vi først og fremst på trilleturer men på dager (som i dag) at det regner hunder og katter og blåser en hel orkan så tror jeg heller pilates blir løsningen.

 

Sånn er det. Full skjerpings og stadige rapporter her for da er alt mye lettere syns jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest mesteparten av tråden din. Du er jo fantastik morsom!

Gleder meg til å følge deg nedover. Litt fart og humor i innleggene her kommer godt med:-)

Lykke til med sjerpings...

 

Det må forøvrig jeg også. Spist store middager i helgen, og det ikke akkuratt av typen GR mat. HEHE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Conztanze95

Måtte bare innom for å fortelle hvor overstadig fornøyd jeg er med meg selv. Tok meg selv reelt i nakken i går så jeg kjørte til min kjære bror og stakk av med treningsykkelen hans. Var uerhørt stolt da jeg etter å ha kjørt hele veien frem og tilbake, lempet den ut og inn av bilen og slepa den opp trappa faktisk tok meg en halvtime med sykling :) Utmerket.

Trenden fortsatte i dag, fulgte min datter i barnehagen = en halvtimes rask gange (hun sykler så jeg må bare henge i for å holde følge). Da jeg kom hjem fikk jeg unna noe husarbeid og da lillegutt tok luren sin så tok jeg meg jammen enda en runde på sykkelen og resultatet er 4 tp så langt denne uka :) Super duper meg.

 

Videre kan jeg fortelle at i går da jeg var til brodern oppdaga jeg at fryseren hans hadde gått adundas. Siden han er bortreist for en tid så ble det da opp til meg å rydde opp i kaoset. Så i dag har jeg tømt fryser for maaange kilo skjemt kjøtt, tømt ut 7-8 l blod, vasket inni og utafor frysern. Masse hardt arbeid m.a.o , sikkert noen tp der også men vet ikke helt hvordan det eventuellt skal regnes ut :)

Og nå har jeg jammen satt en brøddeig også...det er alltid like spennende for jeg er en seriøst uerfaren baker, men må jo prøve alikavell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Conztanze95
Har lest mesteparten av tråden din. Du er jo fantastik morsom!

Gleder meg til å følge deg nedover. Litt fart og humor i innleggene her kommer godt med:-)

Lykke til med sjerpings...

 

Det må forøvrig jeg også. Spist store middager i helgen' date=' og det ikke akkuratt av typen GR mat. HEHE[/quote']

 

Tusen takk for støtte, godt å vite at jeg ikke bare sitter å skriver for meg selv, morro om andre kan ha glede av mine opp og nedturer.

Skjerping har jo så langt gått utmerket. Lykke til til deg også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Conztanze95

Av og til får jeg se ett glimt av meg selv i speilet og det jeg ser er avskyelig. Det er ikke det jeg ser når jeg faktisk ser meg i speilet, da hever jeg hodet så dobbelthaka er borte, jeg holder inne magen, retter ryggen skyter frem puppene og er riktig så fornøyd med det jeg ser. Spesielt nå etter 10 kg nedgang. Men når jeg får ett glimt av meg selv, uten at jeg har tatt de krevde forholdsregler...fy faan. Er det slik jeg ser ut for andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tronderpi1
Av og til får jeg se ett glimt av meg selv i speilet og det jeg ser er avskyelig. Det er ikke det jeg ser når jeg faktisk ser meg i speilet' date=' da hever jeg hodet så dobbelthaka er borte, jeg holder inne magen, retter ryggen skyter frem puppene og er riktig så fornøyd med det jeg ser. Spesielt nå etter 10 kg nedgang. Men når jeg får ett glimt av meg selv, uten at jeg har tatt de krevde forholdsregler...fy faan. Er det slik jeg ser ut for andre?[/quote']

 

Har akkurat samma "opplegget" jeg og! Føler meg så bra helt til jeg uheldigvis kommer til et speil. Føler meg rett og slett bedre enn jeg ser ut :)

 

Men vi skal nok komme til den dagen at speilet smiler til oss :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha ha. Det der lyder kjent!

Både glimt i speilet og bilder som er tatt når en ikke følger med. Min kjære har en sånn spion linse på kameraet og ta masse "naturlige" bilder.

Det først etter å ha sett x anntall bilder at jeg skjønte hvor stor jeg var og begynte å slanke meg.

 

Men dagen kommer nok for oss og, som du sier trønderpi :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Conztanze95

Det er bra vi er flere i samme båt, men jeg lurer: Hvis det er slik at vi går rundt og føler oss fornøyd med oss selv helt til vi er så uheldige å se i ett speil, eller gud forby, noen har tatt ett bilde som vi ikke var helt innstillt på. Kan vi ikke bare knuse speila og slenge bort kamraene og fortsette å føle oss fornøyd med oss selv?

 

Funker kanskje ikke slik, når jeg tenker meg om så er det jo mange ganger jeg blir ganske misfornøyd med meg uten at ett speil har vært innvolvert. Får slutte å dagdrømme å heller sykle en runde kanskje.

 

Foresten, brødene mine ble fullstendig mislykka, forstår da bare ikke hva jeg gjør feil. Loff og fine rundstykker fikser jeg jo men har jeg en teskjed med grovmel i noe så blir det bare piss. Ærlig talt jeg hadde problemer med å holde brødet med en hånd...så tungt var det. Rett i søppla med det. Noen som er flink å bake sunt godt brød her inne. Vil gjerne ha oppskrift og tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det først etter å ha sett x anntall bilder at jeg skjønte hvor stor jeg var og begynte å slanke meg.

 

 

Og sist jeg gikk Grete Roede gikk jeg ned masse og jeg så på bildene fra da... Jeg husker hva jeg tenkte da og hvordan hue mitt fungerte... klarte liksom ikke se den forandringen... jeg var nede i 78kg, fra nesten 100... Og når jeg ser på de bildene nå tenker jeg bare: " at jeg kunne se det? at jeg ikke kunne skjønne det var bra?"

Men nå er jeg eldre, og alt for mange kilo tyngre... Men tanken "jeg er stor" er godt innøvd, men jeg skal klare å knekke den tanken denne gangen.

 

Mot ett lettere liv,

Soffe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...