Gå til innhold

Fokus, fokus, fokus


Gjest pav

Anbefalte innlegg

Da er det på tide å starte en ny tråd på et nytt diskusjonsforum, har hatt tråden min "en ny start" på "ned 10-20 kg"-forumet siden nyttår. Kommer til å holde liv i den framover også, men siden fokus har endret seg litt nå kan det være greit å være her inne sammen med dere likesinnede også.

 

Sommeren har vært katastrofal vektmessig, men helt fantastiskpå alle andre områder, hehe...veide 85,5 kg for 4 uker siden og i dag veide jeg 88,2 kg. Uff og uff og uff, men har kun meg selv å skylde på, utskeielsene har vært altfor mange og altfor store...

Målet mitt fram til termin som er i slutten av mars er å holde meg på et to-sifret antall kg. Jeg er bare 7 uker på vei, men krysser fingrene for at alt går bra. Starter min nye tråd allerede nå, fordi fokus må settes nå og ikke om en måned eller to eller tre. Skal jeg klare målet mitt må jeg være fokusert allerede nå.

Jeg satser på å ligge på ca. 1900 kalorier framover, så ser jeg hvordan det arter seg på vekta. Ellers skal jeg ut å gå tur, masse tur, minimum 4 ganger i uka er målet, så får vi se hvordan det går.

 

Oppsummering så langt:

Uke 07 - 06.08: 88,2 kg -

Uke 08 - 13.08: 88,2 kg - uendret

Uke 09 - 20.08: 86,9 kg - -1,3

Uke 10 - 27.08: 88.0 kg - +1,1 kg

Uke 15 - 01.10: 88,0 kg

Uke 20 - 03.11: 89,3 kg - +1,3 kg

Uke 22 - 17.11: 93,1 kg - +3,8 kg

Uke 24 - 01.12: 95,1 kg - +2 kg

Uke 25 - 08.12: 94,5 kg - - 0,6 kg

Uke 27 - 22.12: 96,8 kg - +2,3

Uke 29 - 05.01: 99,1 kg -

Uke 30 - 12.01: 98,8 kg

Uke 31 - 19.01: 99,1 kg

Uke 32 - 27.01: 99,7 kg

Uke 33 - 03.02: 100,7 kg :)

Uke 36 - 23.02: 102,2 kg

Uke 37 - 03.03: 102,3 kg

Uke 38 - 10.03: 101,6 kg

Uke 41 - 31.03: 102,5 kg

 

Total oppgang: 13,4 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 69
  • Created
  • Siste svar

Først av alt, graulrerer med den lille i magen!

Ellers, kos deg når du går gravid, pass på kostholdet og trimmen, men kos deg:) man kan jo kose seg med mye annet enn usunne ting. frukt med vaniljeyoghurt, magre og gode kjøttmiddage er bare noe av det.

 

ønsker deg lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det ned39.

Ser du jobber med saken selv, masse lykke til!

 

Gårsdagen var veldig bra matmessig, og jeg fikk meg også en liten tur.

Da jeg lå på sofaen på kvelden fikk jeg skikkelig lyst på sjokolade og svak som jeg er gikk jeg og fant noe i skapet, men det ble ikke mye sjokolade på meg, fikk skikkelig halsbrann etter første biten. Måtte det bare vare...hehe...ikke så gale at det ikke er godt for noe! Da kan det love bra for helgene framover, ikke blir det noe vin å kose seg med, og dersom det heller ikke blir sjokolade, må det jo bli bra for kaloriinntaket :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er ferien over, så nå er det ingen unnskyldninger lenger. Nå er det fullt fokus framover.

Dagboka skal skrives fra og med i dag, og jeg planlegger å ligger på ca 1900 kalorier framover.

 

Framover skal jeg ha hovedfokus på tre ting:

-Vann

-Trim

- 0 sjokolade

 

Vannet har jeg begynt bra med i dag, 1,5 glass allerede og skrittelleren ligger i lomma.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uendret vekt denne uka :)

Har såvidt kommet igang med litt trim. Gikk tur mandag, i går var det bursdag så da ble det ikke noe, men har planer om en liten tur igjen i dag.

 

Så lenge jeg er på jobb er ikke vann noe problem, da har jeg konstant vannglasset stående foran meg, og drikker mellom 1,5 og 2 liter i løpet at en dag, men utfordringen kommer når det blir helg. Vurderer om jeg skal fylle en 1,5-litersflaske med vann og sette i kjøleskapet, så kan jeg se hvor mye mer jeg skal drikke i løpet av dagen.

 

0 sjokolade så langt denne uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå begynner visst kroppen å merke at noe skjer. Var skikkelig trøtt i går. Dessuten har jeg begynt å få litt halsbrann, ikke så gale, men litt plagsomt, noen som har noen tips om hva som hjelper?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var veldig plaga av halsbrann nå siste svangerskap.

Det som reddet meg ,var Samarin og mandler. Mandler er heldig for kroppen også!! Spør ellers på apotek. Lovehearts drops sies også å skulle hjelpe.

 

Lykke til med graviditeten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nedgang på 1,3 kg denne uka. :P

Litt av feriefettet som forsvant går jeg ut i fra.

 

Fortsatt lite trim, men har vært endel i aktivitetet i det siste, og ikke bare ligget på sofaen, så jeg følger jeg er på gang nå. Håper bare det varer.

Sliter fortsatt med motivasjonen også. Har vurdert om jeg skal hoppe ut herfra en stund, men tror bare jeg angrer på det senere. Så jeg holder meg her inne en stund til og ser om motivasjonen kommer tilbake snart. Burde jo hjelpe med en nedgang på 1,3 kg da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snart 10 uker nå, har så smått begynt og fortelle noen venner at jeg er gravid, var på middag hos noen på lørdagskvelden, og da nytter det jo ikke å la være. Kan ikke sitte der og drikke eplemost uten å si noe...de klarer å legge sammen to og to de også...neste lørdag skal vi i bryllupsfest, så da må vel enda flere få vite det.

 

Skal ha min første legetime denne uken, kan bli spennende, har fått ny lege siden sist og har aldri vært hos han før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Uff da, glemte visst bort min egen tråd her på dette forumet, har stort sett holdt meg på tråden min på ned 10-20 kg og hos Soleia.

 

Fokuset har vært mye fraværende i det siste, men prøver å spise fornuftig og ikke ha altfor mange utskeielser. Vekta har vært litt opp og ned, men i dag viste den fortsatt 88 kg, noe den også gjorde i begynnelsen av august, så det er jeg veldig godt fornøyd med.

 

Var forresten innom hos legen i dag og endelig fant han hjertelyden til babyen ;) var sist uke på ordinær time, men da fant han ikke noe så jeg måtte komme igjen i dag, og etter mye leting dukket den plutselig opp, gjett om jeg var fornøyd da. Eneste "positive" viss han ikke hadde funnet noen hjertelyd er at det hadde blitt ultralyd på meg og jeg hadde sluppet og vente 1 måned til før den ordinære. Men nå er det "heldigvis" bare å begynne og grue og glede seg til den, skal bli utrolig godt når den er unnagjort.

 

En annen kjempeartig ting er at vi faktisk er tre venninner som har termin med totalt tre ukers mellomrom, og to av oss hadde faktisk prøvd like lenge på å bli gravide også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Potteplantenlotte

Du er utrolig heldig som skal få en liten baby, blir helt myk inni meg. Jeg fikk en gutt for 10 uker siden og det er bare en helt fantastisk følelse når de kommer ut. Har en jente på 8 også, hadde helt glemt hvor fantastisk det er. Jeg trives ikke med å gå gravid, men resultatet etter 9 mnd er jo så utrolig flott så det er jo verdt det :-)

 

Lykke til med vekta, får håpe du klarer å holde deg under 100 kg:-)

Jeg jobber nå med å få av meg de siste 6 kg etter fødselen + noen kilo til som har kommet på med alderen, det går litt trått, men jeg regner med at det plutslig slipper taket:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Gratulerer til med gutten din elske. Skulle ønske det var meg som var ferdig...trives ikke heller så veldig godt med å være gravid, "bare" 24 uker igjen nå...hehe...har nesten litt omvendt nedtelling, de fleste teller uker av graviditeten, mens jeg teller uker igjen.

 

Lykke til med nedgangen din, mine kg satt som støpt etter sist gang, etter 2,5 år hadde jeg fortsatt ikke kommet tilbake dit jeg var. Så var det på an igjen, denne gangen skal jeg være flinkere både før og etter graviditeten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Så er jeg allerede eller kanskje heller endelig halvveis. 20 uker på vei nå. Og vekta viser opp i overkant av 3 kg. Soleia sier jeg må være fornøyd, så jeg får høre på min private jordmor her inne...hehe...men jeg er jo fornøyd selv også, men hadde et lite håp om uendret vekt på nå, men når jeg ikke trimmer, så er jo det omtrent umulig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, nå må jeg snart bli mer aktiv inne på forumet her, er jo egentlig her jeg hører hjemme for tiden, men er veldig lett å kun være hos vennene mine fra ned 10-20 kg også, og jeg verken vil eller skal svikte dem heller, må jo følge med dem i deres kamp også :)

 

Formen min er fortsatt bra, har måttet levere noen ekstra urinprøver til legen siden jeg har spor av eggehvite der, men heldigvis ingen endring i mengden i det siste. Er vel egentlig ikke så veldig bekymret siden jeg hadde det sist også, men må jo bare gjøre som legen sier, er jo bedre de følger det opp på forhånd enn om det plutselig skulle bli noe mer som ikke de fikk fanget opp...

 

Fokuser veldig varierende, litt for mange utskeielser og litt (altfor) lite trim. Sliter skikkelig med å komme i gang med trimmingen for tiden, kunne tenkt meg å svømme, men det kolliderer med mannens trening, burde gått tur, men kommer meg aldri ut. Vet ikke hva jeg skal gjøre for å hente litt motivasjone. Eller probleme er vel egentlig at jeg vet med meg selv at kommer jeg bare igang er det mye lettere neste gang, så egentlig er det ingen dumme unnskyldnger...

 

Ellers ser det ut til å bli babyboom blant vennene mine til våren. Vi er nå 4 stykker som har termin med 7 ukers mellomrom. Så det kan bli en artig permisjonstid.

 

Ellers har jeg egentlig bare en målsetting framover nå. Det er å begynne å trimme. Jeg SKAL SKAL SKAL...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk på vekta i dag, burde nok egentlig ikke gjort det etter to barneselskap i helga med masse kaker...Men resultatet var vertfall 93,1 kg....hjelp...det betyr to kilo opp på to uker...uff og uff...total oppgang til nå er 5 kg. Er ikke så helt gale det da, men nå må det strammes inn igjen!

 

Har hatt fryktlig mye på programmet i det siste, og kjenner at kroppen begynner å fortelle meg at det er på tide å roe ned litt, og denne uka er det heldigvis lite planer. Og heller ingen planer til helga som kommer :)

Trenger en rolig uke nå.

 

Og målet er fortsatt å begynne å trimme....

Mannen har treningsdag på mandagene, men de trener i gymsalen på en av barneskolene her, og de får ikke være der i desember pga diverse arrangementer, så da satser jeg på å komme meg i svømmehallen på mandagene. Blir vertfall 3 ganger før jul da, og det kan være en begynnelse vertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

95,1 i dag, dette går rett vest...opp 4 kg på 4 uker...fysj og fysj...men jeg vet jo litt av årsaken, en uke med 4 bursdagsselskap og forrige uke var helt på tur matmessig. Så jeg kan ikke bare skylde på at noe vokser i magen....

 

Var hos legen i dag og alt så bra ut, alle prøver var til og med finere enn sist. Ikke verst det. Eneste er at jeg kjente bekkenet ordentlig for første gang i dag på vei til barnehagen. Håper det bare var et engangstilfelle og ikke noe som har kommet for å bli.

 

Ellers er det jo snart jul med alle de fristelser det innbærer. Denne uka har jeg lite planer så målet er å spise sunnt og godt denne uka, og ikke ha de store utskeielsene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest glajenta79

Var inne på tråden din på 10-20 kilo og såg bare på tallene på første siden og...:eek:...tenkte at hun er jo skikkelig på kjøret matmessig

Men tenkte at dette er ei som treng litt motivasjon:o

Så leste jeg de siste innleggene:Dog skjønte at her er det boller i ovnen:p

 

Så koselig og gratulerer så mykje, du går en herlig tid i møte og mars er jo en kjempe super mnd å få barn i. Våren nærmer seg og det kan bli mange lange trilleturer i finveir. Jeg fikk en gutt i april og tiden flyr, den går så alt for fort.

Onsker deg lykke til i disse utfordrende tider og håper du klarer de mål du har satt deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maten kan nok ikke få skylden for hele oppgaven nei...heldigvis...men den siste måneden har jeg ikke vært fornøyd med ;) Nå er målet og ikke ha utskeielser utenom det som er planlagt i desember, men jeg har litt den innstillingen at det ikke er det en spiser mellom jul og nyttår som er problemet, det er det en spiser mellom nyttår og jul det må tas tak i, og fra januar av er det helt slutt. Da skal det strammes inn på det meste. Og så kommer trimmen på plass i april tenker jeg. Gleder meg allerede til trilleturene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ned 600 gram ;)

Faktisk litt forventet etter den store oppgangen sist uke og etter at jeg stort sett har spist fornuftig denne uka! Visste jo at oppgangen sist bl.a. skyldes at uka før var en eneste stor utskeielse...

 

Formen er fortsatt bra, men kjenner det fortsatt i baken når jeg går, og etter det jeg har lest kan bekkene gi plager i baken, så det er vel det som skjer tenker jeg. Men blir det ikke verre er det ingen problem.

 

Målet denne uka er også å spise sundt og godt, vertfall fram til helga. Da blir det kurs på fredag og julebord på lørdag. Hadde vært fint om vekta hadde stått stille en uke nå, så jeg håper på uendret vekt på mandag, noe som betyr at jeg må være flink alle ukedagene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Så glemte jeg visst bort tråden min igjen...gikk ikke på vekta på mandag, hadde ikke lyst, ville leve en stund til på den gode følelesen fra sist uke :)

 

Her er det virkelig travelt om dagen, det skjer noe hver eneste dag og det blir sås om så med sofasliting, selv om jeg kjenner at kroppen trenger det innimellom, har nedtelling til jul nå, 3 dager igjen på jobb. Det skal jeg klare, men det kommer til å smake veldig godt med juleferie :D

Så satser jeg på å være fit for fight igjen når det blir januar, og ting forhåpentligvis roer seg ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg har skrevet litt med deg tidligere, men det er nok hganske lenge siden nå.

 

Dette er da slett ikke ille, med tanke på at du skal ha små, du er godt og vel halveis i svangerskapet, og du har tross alt ikke gått opp mer enn i underkant av 7 kilo. Tenk hva det ville vært hadde du ikke tatt tak i dette tidligere? Det er jo slett ikke unormalt å gå opp dette på denne tiden her. Så selv om du føler at du har vært litt like flink i det siste med en del selskaper o.l. syns jeg du skal være stolt av deg selv :)

 

Stå på videre, og masse lykke til med resten av svangerskapet :)

 

P.S. Jeg brukte tidligere nicket biggirl, om du ikke skulle kjenne igjen mitt nåværende nick :D

 

Klem fra Smallgirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny vekt 96,8... :eek:

Vel vel, har levd usunt i det siste, og stappet i meg det jeg har lyst på. Pluss at jeg er i den perioden hvor jeg la på meg mest sist også...men om 2 uker begynner et nytt og bedre liv. Mandag 5. januar er det slutt på alt som heter snop, snacks, utskeielser, osv...Jeg gidder ikke prøve før engang, for jeg kjenner jeg er skikkelig umotivert nå i jula, og har derfor bestemt meg for å kose meg med det jeg har lyst til de neste to ukene, så får det heller bli en kilo ekstra...

 

Har nok snakket med deg tidligere Smallgirl, mens du enda var biggirl...hehe...artig navneskifte foresten. Hvordan går det med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Bare 1/4 igjen :)

Prøver å innbille meg selv at det er bare hvertfall...e lei allerede, og de siste 10 ukene er vel igrunnen de verste. Men nå er det bare å se fram til påske, da er nurket kommet til verden og jeg kan få tilbake min kroppen min :)

 

Har gått opp 10,6 kg til nå, litt mer enn jeg hadde håpt på, men har kun vært flink i perioder, og trimmen har vært fraværende. Så da blir det slik...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny oppgang på 300 gram. Helt ok. Er over uke 20-30 hvor jeg la på meg desidert mest sist, og også har gjort til nå denne gangen. Så jeg håper det stabiliserer seg litt nå, dvs at oppgangen blir liten hver uke...

 

Formen er varierende for tiden. Føler at noen klyper meg i baken når jeg går, men ellers er bekkenet bra. Men har utrolig lite energi til overs. Søvnen varierer også veldig, i natt har jeg vært våken 10 ganger minst. Føler ikke jeg har sovet i det hele tatt, men har jo selvfølgelig det...men blir nok en middagshvil på meg i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Ny uke på to-sifret antall kilo :D

Total oppgang til nå 11,5 kg. Helt greit egentlig, sist gikk jeg opp 18-20 kg totalt. Og med 8 uker igjen bør jeg kunne klare å holde meg lavere enn det. Har kun gått opp 600 gram i januar, så det ser ut som den verste perioden med vektoppgang er over, uke 20 til 30 begge gangene for min del. Krysser vertfall fingrene for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...