Gå til innhold

Fokus, fokus, fokus


Gjest pav

Anbefalte innlegg

så tippet jeg over på tre-sifret ja... :)

Total oppgang til nå 12, 5 kg. Ikke så aller verst egentlig, men kunne godt vært under 10 fortsatt, men men, min skyld det, har ikke trimmet i det hele tatt.

En kilo opp siste uka, men med kun 600 gram i januar, var det vel ikke annet å forvente.

 

Var hos legen igjen i går, skal begynne å gå oftere nå. Må ha en ekstratime også om 2 uker, for han kunne ikke kjenne om hodet var opp eller ned...har egentlig gått med følelesen av at hodet ligger opp ganske lenge, så det er vel en viss fare for det. Og med min skrekk etter forrige fødsel (satt igang 14 dager på overtid, og endte med akutt ks) håper jeg egentlig på seteleie, for da blir det ks for min del, og det hadde passet meg utmerket. Selv om jeg nesten får panikk med tanke på fødselen får jeg meg ikke til å forlange ks, alle sier det er verre (selv om jeg ikke merket noe særlig etter forrige ks), pluss at vanlig fødsel er bedre for ungen. Så for min del hadde det beste vært om jeg bare måtte ta ks, og setefødsel er definitivt ikke aktuelt.

 

Begynner å slite litt med ryggen nå, kjenner at jeg sitter på en stol hele dagen på jobb. Men det er nå det er travelt her, så det er bare å holde ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 69
  • Created
  • Siste svar

Jeg synes du er kjempeflink:) Du kommer til å få mye igjen for at du passer vekten nå:) Hvis du fortsetter den gode trenden klarer du deg sikkert uten å gå opp noe særlig mer enn et par kg til... Hvis du ikke får mye vann da, men det forsvinner jo heldigvis av seg selv igjen ganske fort etter fødsel... Lykke til videre:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det Melis. Merker det begynner å komme litt vann, men ikke så helt gale enda heldigvis, mens om du sier, vannet forsvinner jo igjen.

 

3 uker igjen på jobb, og 6 uker igjen til termin....kan for alvor begynne nedtellingen nå (selv om jeg begynte når jeg passerte uke 20 :P )

 

Må snart få sendt inn diverse papirer til nav også. Må bare bli enig med mannen...hehe...han hadde tatt hele permisjonen selv om han hadde fått lov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vektoppgang til nå 13,5 kg.

 

5 uker igjen. Fy søren så lei jeg er. Selv om det har gått mye fortere denne gangen enn sist.

I går fikk jeg ryddet i alle klærne junior som var pakket ned i kasser i kjelleren. Så nå ligger de fint sortert etter størrelse, med en størrelse i hver kasse. Herlig. Får vi en gutt til, så trenger vi ingenting nytt...Snakk om å ha mye klær, men det to galne bestemødre blir det fort slik.

 

Skal til legen om 1 time nå, prøve å finne ut av hvilken vei babyen ligger. Klarte det ikke sist jeg var der, så jeg måtte komme igjen. Kan jo bli spennende å se om han finner ut av det i dag. Ellers blir det ultralyd. Seteleie hadde igrunnen passet meg fint, med komplisert fødsel sist er det ikke aktuelt med noen setefødsel akkurat. Så da blir det ks. Men siden det egentlig er det jeg ønsker (uten at jeg vil forlange det viss ikke det er noen grunn til det), så ligger nok babyen med hodet ned ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det behøver ikke bli slik som sist :) Selv hadde jeg en tøff 1.fødsel og gruet for 2., men en forståelsesfull lege og brev til fødeavdelingen hvor jeg beskrev min opplevelse av forrige fødsel og ønsker for kommende gjorde at jeg ble litt mer rolig. Ble møtt på føden av jordmor som hørte på mine ønsker og hjalp meg til en bedre opplevelse enn første gang. Det var like hardt og vondt men jeg hadde mer kontrollen følte jeg og fikk mer hjelp av jordmor. Denne gang vet jeg at selv om jeg ikke ser fram til smerten så ser jeg faktisk fram til den fantastiske følesen det kan være å kjenne at "nå føder jeg ungen min!"

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det SKAL IKKE bli som sist, det er helt uaktuelt. Er ikke redd for hverken smertene eller at de skal bli tøft, det skal jeg takle, er redd for at alt ikke skal gå bra. Endte med akutt ks sist, det er vel det jeg er mest redd, da vil jeg heller ha et planlagt ks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skjønner jeg godt. Har du drøftet det med jordmor/legen? Hvis årsaken til at det ble hastekeisersnitt sist kan være forekommende nå også så burde du kanskje heller avtale KS nå? Hvis ikke så er det viktig å fokusere på at selv om det ble dramatisk sist så gikk det likevel bra :) og det gjør det snnsynligvis nå også. Men kanskje er KS det beste for deg uansett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det nærmer seg sakte med sikkert...vektoppgangen til nå er 14 kg, og viss jeg legger til 500 gram i uka nå på slutten blir det 16 kg totalt. Bedre enn sist, da var jeg nærmere 20 kg opp, så litt fornøyd må jeg være! Selvom jeg hadde håpt på litt mindre...

 

Nå er det bare en uke igjen på jobb også, gjett om jeg er klar for permisjon :)

 

Var hos jordmor igjen i går, og nå gir jeg snart opp...Var hos legen for 3 uker siden, da kjente han ikke om hodet på babyen lå ned, så var jeg innom legen for en uke siden bare for å sjekke leie igjen, da mente han helt bestemt at hodet lå ned. Men jordmor kunne ikke kjenne noe hodet som lå ned i det hele tatt, men hun kunne ikke klart kjenne hodet oppover heller. Men siden hun fant hjertelyden langt over navlen min kunne det være et tegn på seteleie. Men nå blir det uansett ny ultralyd. Det skal bli litt kjekt også, får en sjekk på at alt er bra også da. Og jada jeg krysser fortsatt fingrene for seteleie...hehe...men siden det hadde vært like greit kan en jo være helt sikker på at når jeg kommer på ul igjen så liggen den helt fint med hodet nedover...

 

Skal snakke med dem på føden om forrige fødsel også når jeg skal opp på ul. Skal bli litt greit tror jeg, jeg tror kanskje jeg trenger en ny gjennomgang der. Og ender det meg at jeg får helt panikk får de bare gi meg et ks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en dag igjen til permisjon :)

skal bli godt, selv om jeg sikkert kommer til å jobbe litt hjemmefra helt fram til fødselen, men i mitt tempo og når jeg selv ønsker!

 

Var på ultralyd på fredag, babyen lå med hodet ned, og alt så bra ut, helt normalt størrelse (har egentlig ikke bekymret meg for å få en stor babay, men greit med en bekreftelse) første mann var 3500 g, så ganske så gjennomsnittlig,

 

Glemte å veie meg i dag, men kommer med en oppdatering der i morgen. Håper ikke det har vært så stor oppgang. Blir mett bare jeg ser mat, så har ikke spist så mye, men er skikkelig sjokoladesugen, så har blitt noe ekstra der.

 

Noen som har noen gode tips for å få satt igang fødselen? Hehe...begynner å bli lei kan man si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest soleia

...så da fikk du vite at hodet ligger ned. Blanda følelser for det, kanskje?

 

Diverse kjerringråd om å vaske gulver og tak og å løpe i trapper fungerer ikke for annet enn å gjøre deg utslitt. Og det vil du jo ikke være før en fødsel...?

 

Det eneste- med dokumentert effekt- er faktisk å hoppe en runde i høyet med den vordende pappaen. :) Sperm inneholder prostaglandiner som er med på å modne livmorhalsen. Men- er det umodne forhold, så hjelper ikke det heller. Da er det egentlig bare å vente...

Vet at det ikke er lett. Jeg gikk 10 dager over termin med minsten, og var hakket unna innleggelse på psyk...(unnskyld hvis jeg støter noen.....)

Men plutselig gikk vannet, og tre timer etter var han ute- da var de 10 ekstra dagene glemt!! *mimre, mimre....*

 

Lykke til i innspurten, hold meg oppdatert da. Er spent vet du :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt blandede følelser, men er jo det beste når alt kommer til alt...må jeg innrømme selv om jeg ikke har lyst.

 

Jeg gikk 15 dager over sist, og kommer til å bli innlagt på psyk om det skjer igjen.....du støter meg absolutt ikke. Det verste 14 dagene i mitt liv!

 

Har vel ikke så stor tro på diverse kjerringråd jeg heller, prøvde det meste sist. Hehe, ingenting virket da...har nå tenkt å vaske diverse gulv da, men dropper tak og trappeløping. Husvask trengs definitivt her, så målet får være å komme over det meste i rolig tempo. Kan ikke bare sitte på baken og vente, da kommer jeg til å gå på veggen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opp 100 gram siste uka, så total oppgang til nå er 14,1 kg. Må nesten være fornøyd med det synes jeg :)

Hadde vært veldig fornøyd om jeg klarte å stoppe oppgangen på 14-tallet, dvs at jeg kan legge på meg 800 gram de neste 3 ukene, får prøve å ha det som mål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du har vært kjempeflink! Men du må ikke få panikk om du går opp litt mer nå heller. Mange får jo en del væske i kroppen på slutten og det forsvinner jo fort igjen :-) Legger du på deg mer nå vil jeg tvile på at det skyldes fett :-)

 

Er det lenge siden du fødte sist forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Junior ble 3 år i november.

 

 

Tror ikke heller det kommer så mye mer fett heldigvis. Gikk faktisk ned på slutten sist, så kan jo krysse fingrene for at det samme skjer denne gangen. Vet ikke hvorfor, men kanskje fordi jeg sannsynligvis spiser mindre nå enn jeg gjorde tidligere. Blir jo mett bare jeg ser maten for tiden, tydelig at magesekken har mindre plass å boltre seg på nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på vekta i dag, men den ville ikke samarbeide, viste første en nedgang på 7 kg siste uka...hehe...ikke akkurat riktig nei, så snudde jeg og vendte litt på den, da viste den en nedgang på 700 gram. Men vet ikke om jeg tror så mye påd et heller. Så jeg venter til i morgen med å konkludere på denne ukas vekt, tar en ny runde på vekta da, og ser om den har blitt "frisk" igjen. Men var hos legen i dag, og der viste vekta opp 400 gram på 2 uker, så det må jeg jo kunne leve med :D Har gått opp 14,3 kg siden jeg var hos legen første gang, og da i sommerklær. Så jeg må nesten være fornøyd med det.

 

Ellers er det herlig å være i permisjon :D

Slapper av og koser meg skikkelig, jobber litt hjemmefra når det passer sånt ellers må det litt rydding til rundt forbi, men det er litt mer tiltak...og viss jeg jobber litt kan jo ikke mannen si noe på at jeg ikke har gjort noe hjemme...hehe...tror ikke han hadde turt å sagt så mye uansett da men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm... kanskje vekta di ville glede deg ved å vise nedgang?

 

14,3 kg siden første legebesøk er jo slett ikke verst! Blir jo spennende å se hva vekten stopper på når du kommer hjem fra sykhuset (hvis du ikke skal ha hjemmefødsel da). Jeg var 12 kg lettere da jeg kom hjem. Men hadde jo fortsatt en god del å ta av som jeg hadde hatt ekstra fra før graviditet da...

 

Gleder meg til jeg skal ha permisjon! Men sannsynligvis blir det jo sommerferie først, sånn at jeg går rett i permisjon etter ferien! Blir herlig det! Er godt å ta det med ro den siste tiden og lade batteriene litt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest propelle

14 kilo opp er slett ikkje ille, og no er det jo ikkje lenge att. Kor mykje gjekk du opp i ditt fyrste svangerskap?

 

Skal bli spennande å følge deg i innspurten :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på vekta igjen i dag, viste 101,6 alle 3 gangene jeg gikk på, så denne uka ble det en nedgang på 700 gram...skal jo ikke klage på nedgang da, men det henger vel sammen med matlysten for tiden, den er på bånn, og da blir det både mindre mat og mindre småspising mellomg måltiden.

Uansett så bli oppgangen nå 13,4 kg, å d kan jeg leve med :D

Sist gikk jeg opp mellom 18 og 20 kg, husker ikke helt nøyaktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg lei.....skikkelig lei.....men nå nok smøre meg med tålmodighet noen uker til.....1 uke og 6 dager til termin! Kunne tenkt meg å hoppet 3-4 uker fram nå.

Egentlig burde jeg ikke gått ut i permisjon tror jeg, både denne gangen og sist gikk alt greit så lenge jeg var på jobb, men med en gang jeg gikk i permisjon ble jeg drittlei.

 

Ble et skikkelig sutreinnlegg dette, men men, godt å få det ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest propelle

Det er lov å være lei no!

Her kjem ein kjempestor vente-klem til deg!

 

Noko som hjalp meg litt på slutten av ventetida var å prøve å fylle tida med ting som eg likar, men som eg visste at eg ikkje kjem til å prioritere så mykje akkurat no. For meg så er det å lese bøker veldig kjekt, så eg kjøpte nokon gode bøker, og koste meg med å lese. Og så lånte eg ei symaskin med store intensjonar om å lære meg å sy, men det vart med planen.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 dager til termin! Eller en uke og to dager....pluss overtid da...heldige meg slipper nok ikke det denne gangen heller, men var på samtale med jordmor på sykehset sist uke, og skal slippe å gå i to uker før jeg kommer på vurdering, og da kommer jeg ikke til å gå derfra før jeg vet når ting skal skje...jordmora der mente jeg burde få akupunktur et par ganger i uka fram til fødselen, noen som har erfaring med det?

Den vanlige jordmora jeg går til kan visst det, så hun på sykehuset skulle snakke med henne (min vanlige jobber 50/50 på sykehuset og for kommunen) når hun skulle på vakt igjen.

Skal til vanlig jordmor på torsdag, så da blir det sikkert akupunktur tenker jeg.

 

Takk for klemmen propelle, trenger det for tiden, har begynt å ligge våken på nettene nå, lys våken, ligger og tenker og tenker og tenker, både på fødsel, og alt mulig annet...helt håpløst...så blir jeg nesten sint på meg selv for at jeg er våken, og da sovner jeg jo vertfall ikke.... :)

 

Vet ikke helt hva jeg skal finne på denne uka, må hvertfall rydde litt, så kanskje jobbe litt (for å få tiden til å gå, sitter eventuelt hjemme i sofaen, så det er ikke noe stress, bare litt kjekt heller), ellers kan jeg jo kanskje lage noen kort, eventelt lime inn litt bilder. Jeg får se hva det blir til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 dager igjen!

Er blitt lovet overtidsvurdering maks 7 dager på overtid, dvs maks 14 dager til....

 

Har akkurat sendt melding til ei venninne om hun vil være med å gå tur...føler meg ganske så flink :)

Jeg skal trimme, endelig, eller kvalifiserer kanskje ikke for trim, for det blir i veldig rolig tempo, kroppen min henger ikke akkurat med på rask gange lenger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...