Gå til innhold

NED-i-vekt-tråden!


Gjest Scorpiogi

Anbefalte innlegg

Gjest Scorpiogi

Først: Takk for gratulasjoner i den andre tråden :D

Ja, nå er tiden kommet for meg å starte en NED-i-vekt-tråd. Endelig :D

Lille Vebjørn er i dag 10 dager gammel, og jeg gidder rett og slett ikke vente lenger med å starte en sunn og bedre livsstil(eller, det blir jo en videreføring av den faktisk).

 

For å oppsummere litt:

Jeg startet her da jeg var 12 uker på vei, og veide da 83 kg. Hadde som mål å gå opp maks 15 kg. Jeg veide 92,7 siste veiing før fødsel, så det målet vil jeg jo si jeg klarte.

Pr. i dag er jeg 85 kg, og det er 10 dager siden fødsel. Mitt endelige mål er 65 kg, men jeg har mange delmål på veien, så forventer ikke å være der før om tidligst et år...Midjemål er 100 cm...

Delmål:

-Nå 79 kg(før gravid-vekt) Ingen tidsramme der enda...

-75 kg innen jul. (klarte ikke, men klarte 77 kg)

-70 kg innen april 2009 -ikke klart...

-65 kg innen 1.juni 2009 -ikke klart... :P

 

 

 

I ettertid:

Ståa i dag, 12 mai 2009, er at jeg fremdeles er 77,2 kg, dvs 8 kg ned siden jeg startet denne tråden. Jeg har slitt med mye, altfor mye å gjøre dette halvåret, men har greid å ikke legge på meg. Jeg har stått mye i ro, men føler meg klar til å starte på innspurt nr. 2. Jeg skal lage meg en mål-liste, den skal ikke være for hard:

 

14.05.09 - 76,9

21.05.09 - 76,5

28.05.09 - 76,1

04.06.09 - 75,7

11.06.09 - 75,3

18.06.09 - 74,9

25.06.09 - 74,5

25.06.09 - 74,1

02.07.09 - 73,7

09.07.09 - 73,5

16.07.09 - 73,1

23.07.09 - 72,7

30.07.09 - 72,3

06.08.09 - 71,9

13.08.09 - 71,5

20.08.09 - 71

 

71 kg innen skolestart. Altså ikke mer enn 400 gr i uka. Jeg syns fremdeles kanskje det er i meste laget utfra hvordan det har gått så langt, mulig jeg redigerer det til 300 gr i uka. Men 300 skal jeg uansett greie! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer og lykke til med vektnedgang framover!

 

Mål kan kanskje være litt vanskelig å sette seg når en ammer, hos noen raser jo bare kiloene av har jeg inntrykk av, men hos andre (inkludert meg sist gang) førte ammingen til at kiloene limte seg fast.

 

Mål er viktige å ha for å ha noe å strekke seg etter, men ikke bli for skuffet om det går litt tregt. Ta jevnlige mål av deg også, kanskje cm-erne forsvinner de ukene vekta står stille.

 

Ellers krysser jeg fingrene for at du når målene dine, og at ammingen gir deg en god effekt for nedgangen din!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ikke lange pausen du tok deg! Men som du skriver så er det jo egentlig en videreføring av den livsstilen du allerede har. Sånn sett har du jo gjort den værste jobben! Tror 0,5 kg i uka er fullt overkommelig jeg, spesielt når du blir fulgt opp på kurs. Noen uker kan det gå litt treigere, andre uker kanskje litt fortere. Man holder seg jo også litt mer i skinnet når ukesrapporten skal leses av noen andre enn en selv!

 

Hvordan går det hjemme da? Har eldstemann reagert på å få en lillebror? Og hvordan er lillebror? Er han "snill"? (litt rart ord å bruke om en baby, men du skjønner hva jeg mener..:P)

 

har en som skriker her nå, snakkes siden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Scorpiogi

Fra både Pav og Melis :P

Ja det er bra å ha mål, jeg tror jeg har realistiske mål, og i tillegg er jeg ganske motivert for å nå målene mine. Men litt sliten er jeg for tiden, så jeg jobber meg sakte opp mot "topp-formen"..

Har gått skole denne uken, samlingsbasert, så det har ikke blitt gåturer enda. Men litt trim er det på skolen også!(kreativt musikkarbeid - vi hopper og spretter og danser og klapper rytmer, dagen lang!)

 

Ja babyen er faktisk veldig "snill", Melis! Helt utrolig rolig og sover masse! Ingen problemer om natten sålangt. Tenk at vi er så heldige å få to like snille og rolige gutter, for storebror var og kjempe"snill" som baby.

Storebror er forøvrig veldig glad i broren sin, han prater om babyen, og sier fra når vi må ta han opp(hvis han sutrer og vi ikke reagerer fort nok, hehe)

Syns nesten at alt har gått for bra, for det er litt for godt til å være sant! :) Men krysser fingrene for at det fortsetter...

Har og tenkt på å bli med i Motivasjonsrapportmødrenes tråder, hvis jeg får lov. Har vært ivrig leser av trådene :)

 

Disse gravide-kiloene skal til pers nå!! I en sånn rolig og sunn og ikke alt for fort form.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Scorpiogi

Og første rapport sendt avgårde, sånn start-rapport...

 

Jeg er 84,7 kg

100 rundt midjen.

 

Er så glad for å være i gang igjen! Nå kommer jeg til å bli flinkere til å drikke vann også, etter en død-periode, med bare litt vann..

Så bra! Motivasjonen er på topp, det må bare overføres til trim også. Men først!:

 

Husarbeid :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Scorpiogi

Det går forsåvidt bra med maten, men jeg sliter med å få kommet meg ut for å trimme litt.

Mannen driver å mekker på biler ute, vi har kjøpt ny, som må bygges om til 6 seter, og den gamle må fikses på før den kan selges, så han har litt å gjøre,

blir derfor litt liten tid for han å være inne med ungene så jeg får gått meg en tur...

 

Og lillemann har hatt øke-dager, og i natt var det ikke mange timene med kvalitetssøvn! Huff...

 

Men maten går greit enda.... :)

Nå skal jeg lage frokost til meg og størstemann, og så prøve å komme meg til byen...(mannen har vist tatt med nøklene til bilen min, så må vel haike eller noe :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekt: 83,7, 1 kg ned fra forrige mandag

Midje: 99

 

Ikke verst egentlig! :P:)

 

Men skal virkelig jobbe med å få nok trimpoeng denne uken. Samt ta igjen de fra forrige uke!!! Altså, før uka er over skal det lyse TO epler fra treet mitt....

 

Må levere inn en oppgave i dag, så før noe som helst skjer må jeg skrive den ferdig.... *usj og æsj*

 

Bytte bleie, puppe og spise litt først... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er både carmen electra, strip to fit og yoga gymball... Det blir moro å prøve... Sikkert moro for mannen å se på også :P

 

Er skikkelig sjokoladesugen for tiden... Går rundt og lager unnskyldninger for å spise sjokolade, i tillegg sitter en liten rød fyr med horn og sier "jammen om du går ned for fort er ikke det bra! Ta deg en sjokkis du". Også dukker engelen opp på andre siden og sier "du må velge selv om det å spise sjokolade er viktigere enn å komme ned i den vekten du bør ha".. Jeg håper virkelig at den hvitkledde er sterkest!!

 

Tror jeg skal drikke litt vann nå. Planlegger en gåtur senere i dag,ta med hunden. Får se om det blir en lang eller en kort tur, alt etter om jeg prøver en av de trenings-dvd'ene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

opp 300 gram ;)

 

Nå må jeg skjerpe meg!!! huff.... og det var de trimvideoene da. Tror jeg må prøve den yoga-ball videoen, så snart småen sovner. Han er ikke særlig fornøyd nei....

 

 

Skal skrive mer senere i dag....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært på trening i dag, Mor og Barn. Det var utrolig deilig. Og så meldte jeg meg inn på senteret, har virkelig savnet å være på treningssenter! Så det blir bra. Får faktisk gratis basseng også, når man er med der..

Maten går høvelig greit, har ikke spist mye over grensa, men enkelte måltider har blitt litt store så kutter litt inn på de andre..

 

I morgen skal jeg gå tur med begge unger, hvis det ikke blir storm... Da blir det noen trimpoeng ;) Er litt spent på veiing på mandag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest Scorpiogi

Forrige uke var det skole-uke for meg. Det var veldig hektisk, og jeg var veldig sliten på kveldene. Spiste regelmessig, men hadde ikke kontroll på innholdet i måltidene, ant. kcal og på kveldene ble det gjerne lettere å skeie ut fordi man var sliten... Fredag toppet det seg med 100 gr sjokolade...

 

Men resten av helgen ble imidlertid mye bedre, jeg fikk trimmet en del, og spiste ikke sjokkis hverken lørdag eller søndag..

Men det kom ikke som noen overraskelse at jeg hadde gått ned bare 100 gr...

 

Denne uken har jeg vært veldig flink. Har trent to ganger på treningssenter og holdt meg til kcal-grensa ;)

Satser på å være flink i helga også,men vi skal i 70-års dag og det kan bli en utfordring med bådemye god mat og mange kaker...

Trimmen har jeg klar, uansett. I morgen skal jeg gå tur, og prøve å få gjort yoga-videoen, eller evt mage/rygg etter gåturen. Skal holde meg innen for kcalgrensa, og lørdag må jeg bare prøve å ikke ta helt av. Går dette bra, tror jeg veiingen på mandag lover bra... :)

 

Nå skal jeg puppe lillemann, og kanskje ta meg et langt bad. Ansiktsmaske, og hårkur? Tror det ja :) Litt egenpleie ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest Scorpiogi

Jeg som var så flink å skrive når jeg var gravid altså!

Skal skjerpe meg, skal bli bedre - JEG LOVER!! :(

 

Denne uken er det pause i kurset, men neste uke er siste rapportdag...Forrige mandag veide jeg faktisk 80,7... Og en liten snik-veiing i mårrest fortalte gode nyheter - jeg er 100 gr unna å få kjøpe meg litt nye fine treningsklær! :(

Så håper mandagen bringer like gode nyheter...

 

Har veldig lyst til å dra på spinning i morgen, vi får se. Jeg burde, men mannen syns jeg burde hvile nå. Har trent mye i det siste + det har vært hektisk. Var i begravelse i dag, min bestefars...

Men trening er alltid godt for kropp og sjel, så jeg skal prøve og komme meg.

 

I kveld er det indrefilet! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Scorpiogi

Siste uken har vel ikke alt gått helt etter planen, men har fått trimmet litt i hvertfall..

Skal på dametrim nå i kveld, for å avslutte uka..

Men er veldig spent på veiing i morgen, kan godt hende jeg har stukket litt kjepper i hjulene på meg selv.

Hadde jo egentlig håpet på under 80 i morgen, men kan hende det må vente en uke. I morgen er siste veiing på dette kurset. Men begynner rett på nytt kurs..

 

See you tomorrow!! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Scorpiogi

..og veiedag.

 

Denne uka var jeg endelig under 80, det var bare 100 gr under, men likevel. Under 80 er under 80 :o

 

Målet til neste uke setter jeg til å nå 79,5. Det hadde vært bra :o

Men skal til Trondheim i helgen, så kan hende det blir kinkig...

 

 

Nå er det lalle-tid, skal skrive mer i morgen :o

 

Natta :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest Scorpiogi

Det er litt demotiverende å veie seg rett etter helgen egentlig..

 

Nå på onsdag, etter Trondheimsturen veide jeg 81,2. Altså opp 1,3, men jeg har tro på at det er en god del vann. Jeg depper ikke av den grunn. Forrige innskrivingsmål var 79,5 går jeg for på neste veiing. Tror tiden er inne til å sette noen mål:

 

5/11 - 79,5 - ikke greid. 79,9 var resultatet.

12/11- 79

19/11- 78,5

26/11- 78

3/12 - 77,5

10/12- 77

17/12- 76,5

 

Så får jeg satse på jeg klarer dette da! ;) Hadde satt 75 før jul i utgangspunktet, men jeg redigerer det til 76, så får vi se hva som skjer...

Av trimpoeng satser jeg på 10 i uka. Håper jeg får mer også!

I helgen er det dåp. Eneste målet mitt er at jeg ikke spiser kaker i dagesvis etterpå. Og at jeg går en tur lørdag eller mandag. Søndag(i morgen) skal jeg spise og kose meg, med måte. skal i allefall legge merke til HVOR MYE jeg spiser. Samme hvor mye det blir :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Scorpiogi

Barndåp, sykdom osv...

 

Vel, har i hvertfall vært syk, noe som har hemmet evnen til å trene, og evnen til å spise rett.

og evnen til å spise NOK var hemmet de få dagene før barndåpen..

 

Men i snitt gikk det greit:

Jeg har gått ned det jeg gikk opp forrige uke, altså er jeg 79,9 nå. Rundt magen er jeg 90. Jeg gleder meg til jeg er under 88 rundt magen....

Håper bare siste rest av vondtene i magen er borte nå, i morgen SKAL jeg trene!

I dag får jeg nøye meg med heftig husarbeid, huset ser ikke ut!

 

Ha en bra dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Tror jeg hoppet over å skrive her forrige onsdag, da var det skoleuke, og jeg hadde ikke tid til annet enn rapporten... Forrige uke var det gått opp til 80,9 igjen. Jeg har de siste uker hatt treeeg mage(ca to doturer pr uke).. Dette hemmet nok en del.

Denne uken har jeg tatt et solit nakkegrep i meg selv og fått litt mer sus i serken. Så fått regulert kostholdet mitt litt mer og gått mer på do. Og så har jeg begynt å skrive opp mat igjen, og veie litt...

 

Vekta i dag var 79,7, og midjen 88.

Tilsammen har jeg mistet over 40 cm rundt hele kroppen, det er ikke verst! :)

 

Men er lei av alle kortsiktige mål(jeg skal veie xx,x innen den xx/xx, osv) så skal bare ha som mål å leve sunt en periode. Vektmål får jeg sette meg senere...

 

Jeg trener passe godt om dagen, det er jo litt greit, en kan unne seg litt i ny og ne da...Og så spiser jeg mer fisk :)

 

I grunnen er det bare å fortsette som før, ikke få kalde føtter eller "miste hodet", det kan være at jeg faktisk greier det nå! :) Om 10 kg er jeg under 70, for første gang siden puberteten.. sært. Det skal jeg greie en gang!

 

Men nå er det kveld! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du er ned igjen denne uka! Det er sikkert greitt å kutte ut delmålene hvis du føler de stresser deg. Jeg føler det motiverer meg til å fortsette og at mitt hovedmål ikke er så langt fram i tid da. Det viktigste er jo tross alt å leve sunt og få av de kiloene som er for mye. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaka: Takk for det ja! :D Joda, i grunn er det mer motiverende å ha mange små delmål å jobbe mot en ett eneste stort mål! Det har jeg jo i grunnen gjort i stor grad. Men den siste perioden har vært tung, og det har vært mye stress. Så når jeg går på vekta og ser at jeg ikke en gang kan klare de små delmålene mine, da blir jeg jo litt demotivert...håper det er forbigående, og at det løsner litt snart..

 

Nå er jeg litt rastløs i kroppen, det har ikke blitt mye trening denne uken, vi pusser opp to av tre soverom, og to-åringen min har vannkopper. Ikke en bra kombinasjon! Men det er nå greit at han er ferdig med det da...

Men får ikke dratt på trening når han er hjemme da..det blir heller noen rolige trilleturer i vinterlandskapet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Her er det litt sløve takter ute å går....

 

Vekta står nå på 77,7 kg.

 

Men var på julebord i helga, det gikk greit, til tross for godterskåler og syyykt god mat!

Jeg har lagt slagplan for julen: Gå ned 700gram til julaften, og så holde meg der over jul. Minimum tre gåturer med vogna skal jeg ha i juleuka..

 

Fikk forresten melding fra kurslederen min, siden jeg nå har gått 4 gravid/ammende-kurs både som gravid og ammende lurte de på om de kunne bruke historien min på nettsiden. Moro det da :D

 

Nå skal jeg gå å ta inn en gråtende baby-gutt som vil ha mat :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Gjest Scorpiogi

Jula er endelig over, det ble en hard tørn hva mat, kosthold og trim angår. Gikk tur på julaften da, men har hatt både omgangssyke og mye stress, så det ble ikke så veldig mye kontroll på hva jeg pakket i meg. Men..ingen unnskyldningert der. Sånn ble det nå!

 

Jeg har allerede kommet meg i faste rutiner, det virker som rutinene sitter litt bedre i kroppen så, sånn til hverdags. Føler ikke stort behov for å skrive opp maten så mye lengre.

 

Veiedager heretter er torsdager, så i morgen er første offisielle veiedag.

Siste ordentlige veiing var julaften, da veide jeg 76,9 og jeg greide akkurat! målet om 77 kg innen julaften. Men det er nok gått opp litt nå igjen :( Håper bare det ikke er alt for mye opp...

 

Skal skrive i morgen..

 

Ellers har jeg fått pulsklokke i julegave! :) Så nå må jeg bare lære meg å bruke den... tips mottas med takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...