Gå til innhold

NED-i-vekt-tråden!


Gjest Scorpiogi

Anbefalte innlegg

Gjest Scorpiogi

Vekta i dag står på 78,2. Greit nok syns jeg :)

Tror nok ikke det sitter så godt, restene etter jula.. Kan hende jeg har måkket det bort nå(ja, vi har myyye snø nå..:))

 

Eller, dagen i dag har ikke vært den store trim-dagen. Har sittet ved pc'n og gjort skolearbeid. Satser på ski i helgen da! Det blir bra :(

 

Nå skal jeg spise kveldsmat, så er det leggetid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Gjest Scorpiogi

Vekten er nå på 77,4, det er jo nedover!!.

 

Alt under 77 kg er den vekten jeg VIRKELIG har slitt med, helt siden ungdomsskolen, så nå begynner det virkelig å bli spennende. Jeg har prøvd så mange ganger å ta fatt på dette. Og lurer på hvorfor jeg plutselig skulle greie det nå?

Det må være fordi motivasjonen er en helt annen enn før. Ja sa med meg selv da jeg ble gravid med nr 2 i november 2007 at "etter dette skal jeg gå kurs helt til jeg er kommet ned!" Og så langt ser det bra ut, etter et år på greteroede-kurs nå :)

Det har vel mer eller mindre blitt en livsstil nå, som går framover i rykk og napp.

 

Men hva gjør jeg? Hva er vanene mine nå? Tror jeg skal oppsummere litt:

 

1. Jeg spiser etter klokka

2. Jeg spiser ikke godis i uka

3. Jeg holder helgedagen hellig, dvs lørdag spiser jeg hva jeg vil

4. Jeg hadde en fast plan på trim, men den ble vanskelig å følge, og mtp jobbstart om en mnd: Jeg tar den trimmen jeg får nå! Og går mye turer.

5. Jeg har en ny måte å "hente meg inn på" om jeg skulle skeie ut, det tar mye kortere tid å hente seg inn en det gjorde før.

6. Jeg trøstespiser i mindre grad enn før

7. Kjøper sunnere matvarer

8. Spiser mindre middag enn før

 

 

 

Utfordringer i tiden som kommer

1. Spise foran tvn - fysj

2. Bli flinkere til å si "Ja takk, men bare litt"

3. Ikke la fredag og søndag være en del av helgen. Noen ganger går det, andre ganger ikke.

4. kombinere jobb og livsstilsendring.

5. Jobbe, jobbe, jobbe med motivasjonen: Se for meg at jeg faktisk Greier Dette! og at jeg klarer og se for meg meg selv som tynn. Det er viktig det! Det er en stor forskjell fra sånn jeg gjorde før. Jeg stoppet meg selv opp, når det begynte å gå bra.

 

 

Nå skal jeg ta lillemann, snakkes! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette klarer du Scorpiogi!!!:) Du er jo veldig bevisst nå på hvor mye du mestrer og hvilke utfordringer du har og jeg tror bevisstgjøring er mye av nøkkelen. Du har kommet langt på det siste året og vært kjempeflink!:) Bare stå på videre så når du målet ditt! Snart er du under 77 kg, det blir nok en stor motivasjon i seg selv;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Scorpiogi

Tusen takk, Melis!! :)

 

Joda, jeg har troen denne gangen. Jeg bare vet at nå greier det, og det er ikke verst :)

 

Nå skal vi dra på hytta, det blir min første tur på ett år! Gleder meg :)

 

Kose meg litt, ja!, men gå masse på ski og :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Scorpiogi

Skjønner ingenting, jeg skrev et laaangt innlegg her i går, men det har ikke kommet med?? hm....

 

jaja.. har ikke veid meg enda - får se om jeg tør. snart......!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Scorpiogi

Helgen har i grunnen gått greit.. litt dårlig samvittighet for sjokoladen lørdag, og haugen med kyllingvinger og chips fredag, men ellers har det gått veldig greit. For første helgen på lenge har jeg fått trimmet også, 40 minutter på lørdag.

 

Vekta torsdag var på 76,9, altså var jeg under 77 noe som er veldig greit. Jeg satte meg som mål å være 76,5-76,0 til neste torsdag. Så jeg satser hardt nå... :)

Mannen var flink og lagde et sunt og godt måltid til meg i dag. Grønnsaker og kylling-ostepølser. Men han påpekte at grønnsakene ble stekt uten fett, og samme med pølsene, så hele måltidet ble på hele 250 kcal. Jeg måtte derfor spise en pølse til og endte opp på 435. Syns han var kjempeflink jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Scorpiogi

Nå har jeg faktisk skrevet ned all maten fra fredag til og med i dag, jeg har ikke spist mer en 1900 noen av dagene! (ikke alltid sunn mat, men i det minste ikke overskredet kcalgrensa..) og på torsdag veide jeg 76,9. Men i dag skulle jeg snikveie meg: 78 kg?!??!.......uforståelig...

Kanskje kroppen min driver med sabotasje? Jeg må kaste meg over vannmugga og pøse på med vann nå, er overbevisst om at det er det jeg ikke får nok av...

Men får ta det med knusende ro, foreløpig, er nok bare vann i kroppen. Torsdag får jeg vite ukas resultater. Og i kveld skal jeg på AfroPower og styrke etterpå. Herlig :)

 

 

Neste ukes nyhetsbrev fra Grete Roede kan bli litt morsomt å lese. De har nemlig intervjuet meg og skal ha det med da. Med bilder og hele pakka :)

Fokuset er at jeg har gått kurs i ett år nå, både som gravid og ammende, og de lurte på om jeg var villig til å dele mine erfaringer.

Jeg blir kanskje ikke fullt så anonym her lengre da, men pytt pytt.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Scorpiogi

...og vekta står på 77,2. Ble litt lei meg, for følte jeg hadde vært flink. Så skjønner ingenting. Men må jo være noe vann eller noe. Syns det er kjipt når det går så sakte. Hadde det enda gått ned bare et halvt kg i uka, men det er så i rykk og napp. så totalt dette kurset er det bare 2 kg sålangt.. :)

Litt lei nå. Og når jeg blir lei så trøstespiser jeg..

 

 

I helgen planlegger jeg skitur med lillemann i pulken. forhåpentligvis en litt lang skitur.. nå skal jeg inn å se på hva greteroede.no foreslår som valentinesmeny for helgen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Scorpiogi

Ble visst ikke noe i dette persillebladet, gitt :) men tror det blir neste uke? eller den?

 

Jeg sitter nå forøvrig fast. Har bestemt meg for å spise 1900 kcal kun de dagene jeg trener... de andre dagene vil jeg spise noe mindre. 16-1700 kcal, det tror jeg ikke gjør noe. Poden får jo masse annen mat nå, så ammingen blir litt til og fra. Han får pupp for kos ofte nå. Men kanskje 3 ganger i døgnet? av og til 4... men om to uker begynner jeg å jobbe igjen *grøss* og da blir det nok noe mindre, jeg jobber mye skift..

 

Nå er mitt andre ammende-kurset mitt snart ferdig, to rapporter igjen. Jeg skal fortsette, kan ikke slutte før jeg er ferdig der jeg vil være!..

 

I dag er det afropower og styrke..! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Scorpiogi

Kort lite innlegg fra meg, før jeg må gå:

 

Vekta i dag stoppet på 76,3, nesten 1 kg fra forrige gang!

Det er jeg fornøyd med! Etter en do-runde ble det tilogmed 76, men det rakk jeg ikke før ukesrapporten, jeg får heller ha litt å gå på til neste uke. Det betyr at jeg kan se 75-tallet fra neste uke! Fantastisk! :o

Egentlig så er hvert nye tall fra under 77 en milepæl, så det kan bli moro framover hvis jeg er flink nå! :) Ble litt lite trim denne uken da, men jeg kuttet ned litt på maten, har lagt meg på 16-1700 disse dagene(BORTSETT fra helgen :))

 

I kveld skal jeg på konsert med ingrid bjørnov, og ut å spise først. Den ultimate testen på å kose seg og se om jeg er flink nok til restaurant! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Scorpiogi

Oppsummerer torsdagen og fredagen i ett jeg nå:

Jeg har faktisk havnet på 1450(ca) begge dager. For det første er det for lite, for det andre så er det litt dårlig balansert! Jeg må spise jevnere, altså frokost lunsj middag og kvelds! I dag ble det frokost, lunsjen ble glemt, så rundt middagstider ble det en skål kornblanding og middag til kvelds. og ikke noe vann! fysj da.. Men jeg skal skjerpe meg. OG drikke et stort glass vann før jeg legger meg :)

 

god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Scorpiogi

I går koste jeg meg veldig da, og jeg tok nok et lite valg, men jeg bestemte meg for å ikke ha dårlig samvittighet for de valgene. Jeg endte opp på 2300 kcal tilslutt, med det løftet til meg selv om å ut på en lang tur i dag, og looove å være flink i dag.

Spiste sushi i går da, og det var driitgodt! Men spiste jo restene til frokost i dag, og da ble det nok litt mer enn det skulle, klarte ikke å bare hive det. og gubben tåler ikke fisk, pluss at han er borte uansett. Men det betyr at jeg ikke skal storspise resten av dagen, så kan det gå bra. Sitter å lurer på om jeg får pulken ned fra vedskjul-take, så kunne jeg ha gått på ski..? Det må jeg prøve. Så tar jeg med meg rett-i-koppen-suppe og en appelsin i båter på tur. plus litt grøt til lillemann...

Rapport kommer senere! :o

 

Ps. For første gang har jeg skrevet opp alt på en lørdag!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Scorpiogi

Dagen i dag har jeg endt på 1725 kcal, det er jo ikke verst, til at jeg har hatt en litt kjip dag på jobb :) Trøstespiste litt framfor pc, så på nett tv, men heldigvis trøstespiste jeg ikke mer enn en kveldsmat skulle inneholde :)

Men jeg er skikkelig fæl på trøstespising.... :)

Med en gang jeg blir trist, vil jeg spise. Rart det der, i grunnen....

 

Men nå skal jeg sove, er bare 6,5 timer til minstemann våkner :)

 

Natt natt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Scorpiogi

I dag har jeg gått 1,5 times trilletur.

Dagen sålangt virker grei, jeg har tilogmed spist vafler til lunsj som jeg lagde selv. Spesiallagd for å ikke inneholde mye kcal, spiste 180 gr(1,5 TYKK vaffelplate) og jeg ble stappmett. Resultat: 331 kcal, og da hadde jeg regnet med 30 gr naturlig lett syltetøy og 20 gr lettrømme :)

I kveld er det jo alle tiders tv-kveld, må vel finne på noe sunt snop ja :) Skal inn hit og skrive hvis jeg finner på noe lurt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Scorpiogi

Og vekta er nå 75,3 kg. Jeg er rimelig fornøyd!

 

Nå er det omtrent 10 kg siden denne tråden ble startet, det er jeg litt stolt av! Og jeg er da ikke ferdig enda! I forhold til høyden min(163) burde jeg nok gå ned minst 10-15-kanskjetilogmed20 kg til. I grunnen... Men jeg er da ikke demotivert, i første omgang skal jeg nå 65 kg. Deretter får vi se. 10 kg til! Halvveis!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Scorpiogi

Men det virker som om jeg er inne i en god stim, det kan selvfølgelig når som helst snu, men det føles ikke som om det vil det..

Jeg har skrevet inn all maten de siste to uker, nå har jeg hatt to helger på rad som har gått ganske greit etter planene.

Jeg får trimmet en del, kan nok med hell få inn litt mer styrketrening og enda mer kondisjon, men tror nok jeg får bedre tid til treningssenteret nå framover.

 

Jeg er selvfølgelig glad, overlykkelig over at jeg ikke har "brutt sammen" på en god stund nå, men er litt skeptisk til meg selv. Aldri si aldri, men sålangt føler jeg at dette skal gå bra :)) Har jobbet en del med meg selv, for å klare å se for meg at dette skal jeg greie. Er kanskje litt utålmodig for å se resultatet, men det gjør ikke noe. Har forresten også hatt en ÅPNET pakke med walters mandler liggende i kjøleskapet i over en uke nå. Det har ALDRI skjedd før!

Skal se hvor lenge den kan ligge der, har ikke hatt lyst på sjokolade så langt i helgen..men kan hende det blir litt popcorn til kvelds :) har kcal over så det skal gå greit. Nå er det ny uke, neste helg har jeg første arbeidshelg, 4 nattevakter på rad, så det kan bli en liten utfordring. Skal planlegge det godt i allfall!

 

Ha en fin søndagskveld! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare si at jeg synes du er kjempeflink om dagen!!;) Virker som om motivasjonen er på topp! Og så lenge du har medvind må du bare nyte det og ikke minst dra nytte av det;) Bra jobba med sjokoladen, det er faktisk lite vits å spise om man ikke egentlig har lyst på!

Jeg synes du er skikkelig tøff som begynner å jobbe igjen allerede, gutten din er jo 2 mnd yngre enn jenta mi og jeg føler meg ikke helt klar for å gi slipp på tilværelsen hjemme enda. Lykke til med ny uke og med jobbstart!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...
Gjest Scorpiogi

..med medvind ja! Før en vet om det kan vinden snu!

Det har vært litt motvind her i det siste, men har nå karret meg tilbake igjen. Det skal sies at det til og begynne med var det litt uforskyldt. Har hatt 3 jobbhelger, to skoleuker og være gressenke 10 dager de siste 4 ukene!. I den siste skoleuka bodde jeg på hybel, og da var det spesielt vanskelig, vi jobbet 12 timer hver dag. Ble mest kantinemat. Prøvde nå innimellom å være flink, men var søren ikke lett.

Og dårlige valg har en tendens til å balle på seg!...

 

Nå er nytt kurs akkurat startet og jeg har veiing nå på torsdag. Jeg tror nok jeg har gått opp litt, men mulig ikke så gærnt som jeg tror. Var nesten sikker på minst 3 kg opp, men mulig det går litt bedre..

 

Jeg har tenkt på denne perioden som om jeg er nede i en bakke for å hente fart til å nå toppen. For nå kommer det til å skje saker og ting!

Spisinga er på plass igjen, trening er underveis... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Gjest Scorpiogi

Bakken begynner å gå oppover, jeg tror jeg har hentet nok fart nå, til å innspurte. Sakte men sikkert må jeg jobbe meg mot alt det som rører seg inni meg når jeg får lyst til å spise. I går lagde jeg meg en hel skål potetgull!!!! Men jeg spiste bare en fjerdedel. Kom jo på at jeg ikke liker potetgull lengre, for det var ikke noe godt :) Jeg vet at jeg skriver litt for sjeldent her nå, men jeg har ikke glemt dagboken min! Jeg har bare ikke ork alle dagene til å skrive. Men så snart eksamensperioden min er over får jeg bedre plass inni hodet mitt til å få orden på saker og ting. Straks bedre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...