Gå til innhold

Nå er grensen nådd


Gjest letterehverdag

Anbefalte innlegg

Gjest letterehverdag

Nå har jeg startet på mitt første GR-kurs. Endelig kom motivasjonen jeg trengte for å starte. Hvorfor ikke før? Har alltid vær litt større enn de fleste, og kiloene har aldri stoppet å sige på. Har alltid hatt lyst å gå litt ned, men motivasjonen til grudig innsats har aldri vært der. Har alltid "trodd" at jeg skulle greie noen få kilo selv. Ha ha. Unnskyldning: Skal begynne neste mandag o.l. Nå er jeg klar og skal klare det.

 

Gikk ned ca 3 kg etter at jeg fikk kursboken og før selve kurset startet, bare med med å lese i kursboken. Er superstolt av med selv. Startet på kurs 12/8-08. Gikk ned enda 1 kg mellom 1 og 2 rapport (går på internettkurs). Denne ukens rapport (den 3) gikk det desverre opp 300g. Det er 2 dager siden veiing og vekten er igjen er på vei nedover. Fristelsen til ekstra veiing ble for stor. Merker at klær sitter bedre.

 

Foreløpig har jeg ikke fortalt til noen at jeg slanker meg, tror noen aner det på jobb. Håper noen etterhvert ser at kiloene forsvinner. Gleder meg til å få forhåpentligvis noen god kommentarer.

 

Litt om meg selv: Jente på 33år, jobber som sykepleier i turnus (derfor internettkurs), startet på 100,3 kg. Målet mitt er 10 kg letter ved årsskiftet, men innrømmer gjerne at jeg håper på 15 kg. På lang sikt (dvs til sommeren) er målet å veie mellom 60 og 65 kg. Føler jeg er veldig ambisiøs, men det er målet foreløpig. Skal ikke deppe om jeg må bruke lenger tid, jeg har tross alt brukt 33,5 år på å passere maxgrensen.

 

Håper noen vil være med i tråden, så vi kan heie og motivere hverandre. Hadde vært kjekt å kunne dele tanker og frustrasjoner med noen. Kanskje du har noen gode oppskrifter.

 

letterehverdag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 64
  • Created
  • Siste svar
Gjest nickedokke

..hvis du vil ha meg:-) Jeg har min første kursdag neste onsdag og hittil har jeg på egenhånd klart 2 kilo. Det er veldig motiverende. Jeg er 32 år, gift, og har to barn på henholdsvis 12 og 2,5 år. Har som mål å gå ned 30-35 kilo, men velger å ta én om gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest letterehverdag

Har vært ute på tur i 1,5 time. Utrolig herlig... Herlig i fint vær. Kjenner bare hvor energien strømmer inn over meg. Formen er stigen. Måtte bare motivasjonen vare både lenge og vel. Skal bli godt med en deilig dusj.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nickedokke

I dag har jeg trillet tur i ca en time, det var sååå nydelig vær... Og så har jeg spandert på meg mørke lilla gladioler til helgen,de er så flotte å se på. Bedre å bruke penger på blomster enn snop:-) Er på jakt etter ei ulsklokke, men synes de jeg fant var veldig dyre til mitt bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest letterehverdag

Enig med deg nickedokke at det er bedre med blomster enn snop. Håper du er litt flinkere enn meg med blomster.

 

Syns det er herlig med det fine været, det er så mye lettere å komme seg ut på tur. Er akkurat komt inn fra tur på nesten 1,5 time. Det er herlig å ha gjennomført. Kjenner hvor godt det gjør på kroppen.

 

Har du, nickedokke, noen spesiell anledning du slanker deg til, eller var det bare "nå er det nok"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nickedokke

Jeg har prøvd mange ganger, jeg giftet meg i juni så det burde vært den gylne anledningen, men jeg orket ikke tanken på nederlag midt oppi bryllupsstresset. Så når jeg hadde enn opprydning her i sommer og fant et bilde av meg som var fra da jeg møtte mannen min for seks år siden, det var da nok ble nok. Jeg var riktignok overvektig da også, men det er kommet på 10 kilo oppå dem også.

 

Så nå er den gylne anledningen å bare føle meg bedre litt etter litt og se knallbra ut når jeg skal være forlover i februar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest letterehverdag

Da har du god tid til å kvitte deg med noen kilo, og en forsinket gratulerer med overstått bryllupp.

 

Jeg har ingen konkrete hendelser som "jeg slanker meg til". Har de siste årene vært i flere bryllupp. Alltid skulle slanket meg i forkant, men kom aldri i gang og det gikk feil vei. Nå er jeg heldigvis i gang. Nå er det delmålene som gjelder først og fremst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nickedokke

Tusen takk:-)

 

For meg er det også en kilo av gangen som gjelder nå, har endelig innsett at jeg må ha en stooor dose tålmodighet. Klarer jeg delmålet på 10 kilo innen jeg skal i bryllup er det bare enda en bonus..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest letterehverdag

Hei igjen.

Har vært litt taus noen dager. Jobbet i helgen, og da ble det litt "travelt" med trim, matveiing og nistesmøring. Skal ikke skryte på meg at jeg har det travelere enn andre. Jeg har bare meg selv å ta vare på, men det føles travelt å legge om livsstilen. Det er mye å huske på.

 

Nå glede/gruer jeg meg til i veiedag i morgen. Hater å gå på vekten, men tror jeg har gått ned en del i motsetning til sist tirsdag. Håper det i hvertfall. Det er så mye kjekkere. Det er så mye lettere å jobbe videre.

 

Håper du har hatt en fin helg nickedokke. Ønsker deg en god start på uken.

 

letterehverdag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nickedokke
Håper du har hatt en fin helg nickedokke. Ønsker deg en god start på uken.

 

letterehverdag

 

Det har vært en deilig helg på tross av jobbing på lørdag. Man blir litt barn igjen når man føler mestring. Det er så innmari lite som skal til for at jeg føler at alt er så enkelt...(jeg må skrive det ned sånn at jeg kan se på det de dagene som blir harde,for de kommer) Har hatt en fin vektnedgang -3 kg på litt i overkant av 2 uker og innerst inne vet jeg at mye er vann, men det er så deilig alikevel. Har nå kommet under 100 og jeg vil aldri under noen omstendighet tilbake.. Vekta stoppet på 98,8 og bedre skal det bli.

 

Lykketilmedveiingklem fra Nickedokke:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest letterehverdag

Hurra. 2,1 kg denne uken. Litt i meste laget på en uke, men gøy er det. Motivasjonen stirger i hvertfall. Herlig etter forrige ukes 300 gr opp. Mangler nå 200 gr på 6 kg totalt. Er fornøyd med 15 trimpoeng denne uken.

 

Ha en fin dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hiver meg inn jeg også, om det er ok...

Jeg er ikke på noe kurs (enda) men vurderer veldig sterkt et internettkurs. Har deltatt på ett kurs førut, og var jo overbevist om at jeg skulle klare å fortsette alene, men istedet har det sniket seg på 5 kg igjen (på 2 år da) og er egentlig veldig glad for at det ikke er mer...

 

Men nå tror jeg snart at det er på tide å få litt "sparke" hjelp igjen...:Men som sikkert flere, så lurer jeg på hvordan det er å gå på internettkurs da, i forhold til andre "live" kurs..

Hvordan foregår dette internettkurset da?

Du veier maten din osv nå også? (jeg er sååå lite motivert til å veie maten min jeg da...)

(går det forresten ann å abbonere på f.eks denne tråden, slik at jeg får mail for hver gang noen skriver her?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest letterehverdag

Hei Hildea

Her er det bare å hive seg på. Vet ikke om det er noe abonnement, men det er bare å skrive innlegg. Spør om ting du lurer på, kommentere det andre har skrevet, komme med ros og støtte.

 

Angående internettkurs: Jeg går på mitt første GR-kurs og da på internettkurs. Selve kursopplegget er det samme som vanlige kurs i grupper, men at alt foregår på internett. Så du har ingen gruppe som du går på kurs med. Viktig med heiagjeng utenom kurset om du trenger hjelp til motivasjonen. Da kan vi fungere slik her f.eks. på denne tråden. Underveis i kurset måler og veier du deg selv og legger det inn på kurssidene dine på internett og sender dem til kurslederen din. Der leser hun dem og gir deg tilbakemeldinger. Er det ting du lurer på, gjennom uken, kan du spørre henne via mail. Alle målinger og veiinger blir mellom dere to.

 

Håper det var lett forståelig.

 

letterhverdag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest letterehverdag

Nei, men veier maten og skriver opp hva du spiser i en slags dagbok på nett. Stopper du opp eller går litt opp i vekt kan hun gå inn på sidene dine og se hva som kan gjøres annerledes og rettlede deg på rett vei slik at vektkurven forsetter ned til dit du vil ha vekten. Jeg syns det er veldig greit å ha alle kaloriene pr dag slik og hva jeg spiser. Føler meg ganske teit om jeg bare skulle spis snop, brus,pizza og slikt. For meg er det viktig å være mett samtidig som jeg ikke spiser dobbelte av kaloriene jeg skal spise.

 

Hvis du er vant med å bruke dagsrapportene i vektklubben er du godt i gang, det er de samme sidene vi bruker. Når du går på kurs får du linker der sneder ukerapportene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok...ja jeg har brukt disse dagsrapportene litt, men ikke så mye. Og ikke blir det helt eksakt heller, for jeg syns det blir et herk å veie maten min. Spesiellt når jeg lager f.eks kjøttkaker m hjemmelaget saus...hvordan i alle dager skal man da få det rett - jeg bruker jo aldri mål når jeg lager saus, og putter oppi forskjellige ingredienser for hver gang....

Jaja, jeg får tenkt på det bittelitt til mens jeg skal prøve å bli flinkere til å legge inn hva jeg spiser osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest letterehverdag

Hei igjen

Har vært på jobb i kveld og hatt en veldig fin rolig vakt.

 

Skjønner at det ikke er så lett å få regnet på alt, men den viktigste filosofien i GR er vel at en skal velge de magre matvarene, skummet melk i stedet for lett melk ol, og da er vel det viktigste å prøve seg på å lage en mager og god saus. Jeg er ingen kokk så er vel egentlig feil av meg å begi meg ut på å gi slike råd. Er selv alt for glad i de fete sausene. Du har min fulle forståelse for problemet.

 

Mitt store utfordringer er på jobb, skal prøve å lokke pasienter uten matlyst til å spise litt. Da blir det gjerne svært energitett mat. Blander alt med fløte, smør og diverse. Blir mye gode omeletter, grøt og alt som blir fristende når jeg skal prøve å begrense meg.

 

Dette skal vi greie.

 

letterehverdag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken dag veier du deg? er det bestemt fra nettkurset, eller kan man bestemme dette selv?

jeg har i mange år hatt veiedag på fredag, så om det blir snudd på, så er jo muligheten stor for at jeg glemmer meg osv..hehe - teflonhjerne ser du...hihi...

(og ikke for det, jeg veier meg egentlig nesten hver dag da...)

 

Jeg jobber i et bo og aktivitetssenter, og har også samme opplegget med mat. De får jo veldig mye god mat da, og for ikke å glemme kaffe og kake 2 ganger pr dag.... ikke alltid like lett å stå over den ekstra smaken.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest letterehverdag

Jeg har veiedag på tirsdager. Kursleder kommer med forslag, så går det an å endre det i samråd med kursleder. Det viktigste er jo at du er motivert og innstilt på å gjøre en innsats. Synd å betale for kurset og bare gjøre halveis innsats.

 

Anbefaler veldig å sette i gang. Merker stor forskjell nå når kiloene begynner å sige av. Selv om jeg har langt igjen, så utgjør de 6 kiloene som allerede er borte en forskjell. Det er verdt en innsats for egen helse og velvær.

 

letterehverdag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok...får tenke litt igjennom det...

Nå har jeg startet oppå bruke denne matvare-tabellen da, så får vi se hvordan dette går. Har veiet alt i dag - bortsett fra middagen, da vi spiste borte i dag (da veier jeg virkelig ikke maten min altså).

Og jeg har nå gått ned 1.6 kg iløpet av august, så jeg må jo gjøre noe riktig da, hehe...

Har jo som sagt vært med på kurs før, så sånn sett så vet jeg jo hva jeg må gjøre, men det er det å holde motivasjonen oppe til å fortsette med denne veiingen og holde meg til det over lengere tid...må klare å få inn igjen den vanen først før jeg tenker på å betale for kurset. For som du sa, bortkastede penger om man ikke følger det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest letterehverdag

Håper du finner motivasjonen til å sette i gang. Det er utrolig herlig når en ser resultatene. Du er i gang med veiing av mat, kjempeflott. Selvfølgelig veier du ikke maten når du spiser ute. Jeg syns det er veldig vanskelig. Har gitt med selv utfordringen å velge sunn når jeg har anledning, i motsetning til tidligere når det å spise ute var anledningen til å fråtse litt ekstra.

 

Som jeg skrev kjenner jeg selv allerede hvordan det har blitt bedre kondis og klærne er ikke fullt så stramme. Gleder meg nå til at andre begynner å se resultatene. Foreløpig har ingen kommentert noe, men håper det ikke er så mange kilo til før andre legger merke til det.

 

Håper du i hvertfall forsøker på egenhånd om du venter litt med å melde deg på kurs :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest letterehverdag

Nå nærme veiiedagen seg, veie og måle på tirsdager. Håpe det viser ned denne gangen også. Har et delmål på 10 kg som nærme seg veldig. Da skal jeg til fotpleier. Det skal bli så deilig. Har en avtale med meg selv om at for hver 10 kg er det fotpleie eller hudpleie. Så det er bare å stå på, nå nærme det seg første gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...