Gå til innhold

Nå er grensen nådd


Gjest letterehverdag

Anbefalte innlegg

Gjest letterehverdag

Da var veiedagen her. Det var lite å grue seg til. var litt spent pga har hatt mensen denne uken. MEN 1,2 kg ned likevel. Hurra. Totalt 7 kg ned. Begynner å se første delmål nærme seg kraftig.

 

Ønker alle en god uke og at alle får framgang. Dere er gode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 64
  • Created
  • Siste svar
Gjest letterehverdag

Helg og for et herlig vær. Nå venter dusjen etter en god tur på 1, 5 time. Guri så godt det gjør, og ikke minst hvor deilig det er å ha gjennomført.

 

Var en tur i byn og kjøpte meg nye sko, det skal ikke stå på verken sko eller klær om jeg skal ut på tur. Satset ikke på det dyreste, men er ikke interessert i skader eller forkjølelser pga dårlige sko eller at jeg blir våt og kald. Prosjektet mitt med å få ned i vekt skal ikke forsinkes av slike unødvendige avbrudd.

 

Ønsker alle en god helg :-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei letterehverdag, jeg skriver litt til deg jeg. Er helt splitter ny her og vet ikke helt hvordan jeg orienterer meg ennå, men det kommer vel snart får vi håpe.

 

Uansett, jeg skal ned ganske mye jeg også, og vil gjerne være med i heiagjengen din, om du fortsatt har noen ledige plasser der. Når har du veiedag? Vi kan feks ha veiedag sammen? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest letterehverdag

Hei Hardkokt.

Her er det bare å hive seg med alle som vil.

 

Jeg har veidag i morgen, så begynner å bli litt spent på det. Håper vekten vise rette veien. Skeiet litt ut på lørdag. Tante, onkel og to søskenbarn på besøk. Ble ikke spist så mange måltider, men desto mer når vi spiste. Kalribombe av en pizza på lørdag kveld. Herlig og ikke tenke særlig på GR en stund, så leng en henter seg kjadt inn igjen. Har vært flink på trimfronten denne uken, underkant av 15 trimpoeng så langt siden forrige ukes rapportering.

 

Går du på kurs Hardkokt? Hvor mye skal du ned? Jeg håper på rundt 60 kg, dvs 40 kg ned, men er fornøyd med hvert 10 kg jeg går ned. Så får jeg bruke tiden jeg trenger. Tross alt har jeg brukt noen år på å nå 100 kg, som jeg gjorde i sommer. Da ble det GR-kurs.

 

Ha en fin dag.

letterehverdag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp!! :)

 

Jeg går ikke på kurs. Klarer lissom ikke helt å manne meg opp til det... Det å innrømme offentlig hva jeg veier, er utrolig vanskelig dessverre ;) Så jeg syns lissom jeg må gå ned en god del kilo før jeg tør å dra på kurs, om du skjønner...

 

Jeg skal ned cirka 30 kilo, eller enda bedre 35 (men det klarer jeg ikke å håpe på engang) Første mål er 90 kg, og det er et stykke ditt også gitt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest letterehverdag

Hei igjen Hardkokt.

 

Skjønner veldig godt hva du mener om å "offentliggjøre" vekten. Men det er bare kurslederen som vet hva du veier, så vekten blir mellom dere to. Jeg har tenkt på samme måte, og skulle klare meg selv. Har kun lykkes nå etter at jeg startet på GR. Anbefaler det på det sterkeste. Ineternettkurs er mulig om du har en tavel hverdag. Skal heie på deg uansett hva du velger.

 

Jeg skriver vekten min inn her for å kunne følge med litt selv. Dette er blitt en liten dagbok. Er ikke så flink å skrive hverdag, men finner masse inspirasjon rundt om på trådene her. Håper du henger deg på og finner motivasjon til å sette i gang for alvor. Gleder meg til å høre hvordan det går med deg.

 

letterehverdag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nickedokke

Jeg ble litt fraværende på tråden her et par ukers tid, litt distré bare. Men her er jeg igjen.. Det går fortsatt nedover og i dag viste vekta 96,6, dvs -1,1 siden forrige uke og -2,2 siden sist jeg registrerte her.

 

Ønsker alle en god og positiv veiedag!

 

Nickedokke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen Hardkokt.

 

Skjønner veldig godt hva du mener om å "offentliggjøre" vekten. Men det er bare kurslederen som vet hva du veier' date=' så vekten blir mellom dere to. Jeg har tenkt på samme måte, og skulle klare meg selv. Har kun lykkes nå etter at jeg startet på GR. Anbefaler det på det sterkeste. Ineternettkurs er mulig om du har en tavel hverdag. Skal heie på deg uansett hva du velger.

 

Jeg skriver vekten min inn her for å kunne følge med litt selv. Dette er blitt en liten dagbok. Er ikke så flink å skrive hverdag, men finner masse inspirasjon rundt om på trådene her. Håper du henger deg på og finner motivasjon til å sette i gang for alvor. Gleder meg til å høre hvordan det går med deg.

 

letterehverdag[/quote']

 

Joda... jeg er klar over at det blir mellom meg og kursleder, men likevel... Uff altså, jeg har ikke lyst til å fortelle noen i hele verden hvor mye jeg veier. Men jeg må innrømme at det betyr litt det du sier også. At det faktisk hjelper å være på kurs.

 

Jeg tenkte nå i første omgang at jeg skulle følge opp meg selv ved å registrere mat og aktivitet inn på sidene her da, i tillegg til å veie og måle meg regelmessig. Så får vi bare se hvordan det går... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest letterehverdag

Da var nattevaktene ferdige. Veie/måledag i går. Merker det gåt på cm at det går nedover, men vekten viste 100 gram opp. Min teori er at jeg har spist gjennom natten og gått i korridoren, og derfor er ikke denne ukens resultat ikke helt sammenlignbart med forrige ukes. Håpet er at det gjenspeiler seg neste uke. Uansett var det nedtur og ikke ha gått ned, men men. Ikke noe å gjøre med det, må bare stå på så vil tiden vise hva som skjer. Jeg SKAL videre nedover uansett.

 

Har vært ute og gått meg tur på 1.5 time med lydbok i ørene. Fantastisk. Nå gleder jeg meg bare til å høre fortsettelsen, så nå blir det mye turer og trimpoeng framover. Nå har jeg to uker igjen av kurs en og tre gullepler igjen på mitt første trimpoengtre. Har store planer om å fylle treet før kurset er over. Så nå er første målet satt.

 

Neste målet er 10 kg ned fra startvekten. Nærmer seg, tross denne ukens manglende nedgang. Gleder meg til en herlig fotpleie rund.

 

Ønsker alle en fin kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nickedokke

..er noe av det lureste jeg har brukt penger på! Det så ålreit å komme sammen med de andre deltagerne og oppdatere seg på ukene til hverandre. Man føler at man vil gjøre sitt beste selvfølgelig i forhold til vekta, at man blir holdt litt i ørene på en måte. Det er kanskje dyrt, men jeg bruker jo penger på så mye annet dritt at det er føles utrolig godt å bruke dem på helsa mi..

 

Nickedokke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest letterehverdag

Enig med deg nickedokke, har meldt meg kurs nr 2 nå. Her er ingen tid til å sluntre unna. Starter på neste kurs uken etter at jeg er ferdig med kurs 1 :-).

 

Skal i bursdagsbesøk til mor i kveld, så da skal jeg bruke kosemerkene og kose meg. Skal være forsiktig, men det blir mye godt. Ikke lett det der, men skal ikke ha dårlig samvittighet. Kos er superviktig. Gleder meg jeg. Håper at snart noen ser at jeg har gått ned 8 kg tilsammen. Måtte snikveie meg i dag, siden det ikke var helt sammenlignbart på tirsdag pga nattevakter. Viste 1 kg ned, så satser på at det er riktig.

 

Har vært ute og gått tur i 1,5 time med lydbok på discman. Hører "Snømannen" av Jo Nesbø. Utrolig spennende. Nå gleder jeg meg til hver tur. En cd hver dag. Det blir 12 turer og mange trimpoeng. Hurra. Anbefales.

 

Ønsker alle en fin kveld.

 

letterehverdag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nickedokke

8 kg er jo knallbra da!!! Stå på !

 

Jeg kjøpte snømannen på digibok jeg, men så gikk den i stykker før jeg hadde hørt 2 kapitler, så nå leser jeg den i stedet. Den er skikkelig spennende!

 

Jeg var og gikk tur med en veninnne før i dag og nå etterpå skal mamma og jeg gå med staver.. Det er så god trening for armene! På to uker har jeg mistet 3 cm rundt overarmene og det er superdeilig. Jeg har nemmelig en ubrukt jakke i skapet som jeg gleder meg vilt til å kunne bruke.

 

Har du prøvd rokkering? Vurderer sterkt å kjøpe meg en for å få bukt med livvidden.

 

Nickedokke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest letterehverdag

Da var veiingen og målingen unnagjort. Tilsammen 8 kg ned og totalt 30 cm inn. Siste uken har vært litt varierende. Trimmen er kjekk, sanket hele 18,3 poeng. I matveien har det gått tyngre. Blitt noen tulle middager av den gamlesorten, men har heldigvis greid å styre meg litt. Mengdene har ikke vært så stor som før GR. Så sporer litt positivt.

 

Nå er det en uke igjen av kurs nr 1, da er det bare å stå på.

 

Venter en kollega, sammen skal vi ut å gå tur. Det skal bli kjempekoselig.

 

Ønsker alle en god uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom her bara for å si at du har jo vært kjempe flink jo.. 8 kg og ei uke igjen av kurset.. det er bra, mange cm også. Flott ;):)

 

Håper du hadde en fin tur, er kjekt ågå tur .

 

Ha ei flott uke:)

 

klem fra slankeblogger Evelyn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest letterehverdag

Takk Evelyn for oppmuntrende ord.

 

Har hatt to dager med fantastisk vær og flere turer. Har sanket den nette sum av 7 trimpoeng på dager og er kjempefornøyd. Utrolig herlig å kjenne at kroppen "lengter" etter å komme seg ut på tur :-)

 

Syns maten er vanskeligere. Syns jo all den usunne maten var god, men det handler jo om mengder. Litt usunt og masse sunn mat. Det er jo masse sunn og god mat, så gleder meg til autopiloten lager sunn mat av seg selv. Jeg skal vinne kampen mot kiloene. Den nye sylfiden ha ha, ha...

 

Ønsker alle en fortsatt fin kveld

 

letterehverdag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest letterehverdag

Da var endelig helgen her. Skal bli godt å ha litt fri. Har en del ting som må gjøres i leiligheten, men skal greie å kose meg masse. Det har blitt en del tråkking i korridorene på jobb i dag. Problemet er ikke å få brent noen kaloreier på jobb, men heller å få tid til å spise ofte nok på travle dager. Kan ikke komme inn til pasientene med munnen full av mat hele tiden.

 

Fredager er vi flinke å lage felleslunsj på jobb, rene gourmedmåltidene. Fantastisk kjekt å jobbe fredagsformiddag. I dag hadde vi pastesalat, som gikk ned på høygir. Ikke lett å oasse mengden når tarmene skriker etter mat. Heldigvis er det sunn mat, selv om pastaen er med. Tror ikke pastasalaten skal få skylden om jeg aldri kommer i mål med prosjektet mitt her.

 

Ønsker alle riktig god helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest letterehverdag

Da var siste veiing på kurs 1 unnagjort.

 

Resultat:

-3 kg før kursstart, - 6 kg fra kursstart. Totalt ned 9 kg :-)

Totalt -35 cm mindre.

Mye bedre fysisk form.

 

Utrolig herlig å ha gjennomført, nå er neste mål min 5 kg til før jul. Har meldt meg på kurs 2 med oppstart neste uke.

 

Ønsker alle en fin kveld og lykke til med vektnedgang. Håper alle lykkes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nickedokke

Så knallflink du har vært da!!!! Det står det respekt av! Det går sakte med sikkert nedover her også, -700 g denne uka. 24 kilo igjen.... Det høres helt forferdelig ut egentlig...

 

Ha en fin uke,alle sammen!

 

Nickedokke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest letterehverdag

Da er badedrakten kjøpt inn, nå er jeg klar for svømmehallen i nærmeste framtid. Nå skal trimmen varieres. Begynne å glede meg, og håpe det gjør susen på kiloene.

 

Til uke er det full gang med kurs nr 2. Har ingen tid å miste, selv om dette er et langttidsprosjekt. Kan ikke risikere at jeg legger på meg igjen mellom kursene. Kjenner at jeg er litt sliten av fokuset på mat og trim i denne perioden, men resultatet er utrolig kjekt.

 

Merker at fra tirsdag når siste veiing kurs 1 var, og fram til nå bare noen dager senere, har jeg slakket litt på det jeg har lært. Heldigvis har jeg ikke lagt noe særlig, tror jeg da. Derfor tror jeg det er det lureste jeg har gjort er å fortsette direkte på kurs 2.

 

Ønsker alle en god helg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hardkokt
Da var siste veiing på kurs 1 unnagjort.

 

Resultat:

-3 kg før kursstart' date=' - 6 kg fra kursstart. Totalt ned 9 kg :-)

Totalt -35 cm mindre.

Mye bedre fysisk form.

 

Utrolig herlig å ha gjennomført, nå er neste mål min 5 kg til før jul. Har meldt meg på kurs 2 med oppstart neste uke.

 

Ønsker alle en fin kveld og lykke til med vektnedgang. Håper alle lykkes.[/quote']

 

Dette er vanvittig bra! Jammen meg er du flink!! Vekten er én ting, men jeg tenker litt på centimeterne også jeg da... 35 cm er MYE det!

 

Jeg sliter meg videre jeg også, dag for dag. Det er tungt, syns jeg, men håper at det snart vil "løsne" litt. Jeg husker fra tidligere slankekurer at etter en stund så går det mer av seg selv når man blir vant til hva man kan spise etc. Det verste akkurat nå er egentlig å klare å finne på riktige ting å spise, spesielt middagsretter. Det blir nesten alltid noe basert på torskefilet, og det blir litt kjedelig i lengden. Om jeg ikke hadde motivasjon til GR kurs fra før, så kanskje det å få tilgang til oppskrifter kunne vært motiverende? Eller er det noe sted her inne hvor det finnes oppskrifter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest letterehverdag

Hei Hardkokt

Skulle ønske jeg hadde noen gode trylleformler til deg angående motivasjon. Jeg merker godt at fra siste rapport i forrige uke og til i dag har jeg vært litt udisiplinert. Skal ha første rapport i kurs 2 i morgen, med målinger, veiing og mine mål for kurset. Har liksom ikke noen som jeg skal rapportere maten til, så merker hvor lett det er å sluntre unna litt. Håper du finner tid, motivasjon (og penger) til et kurs. Jeg syns i hvertfall det hjelper meg veldig :-)

 

Når det gjelder de 35 cm så takk for skrytet. Syns selv det går så sakte, skulle gått enda raskere, men det er sikkert bare bra at det ikke er mer. Må ellers gjøre oppmerksom på at det gjelder jo totalt rundt mage, arm, lår +++. Du skjønte det helt sikkert, men bare for å være sikker nevner jeg det. Er jo utrolig stolt av meg selv også.

 

Når det gjelder oppskrifter er det en link i kolonnen til venstre. Prøvd å finne noe der? Jeg er blitt utrolig glad i Middelhavskyllingen som er oppskrift på i kursbok nr 1. Den er kjempegod og ikke vanskelig å lage. Dessuten er frokostblandingen til GR utrolig god.

 

Følger du noe GR-meny? Kan hjelpe deg med regning om du vil.

 

Ønsker deg masse lykke til. Ønsker veldig at du skal greie dette

 

Klem letterehverdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hardkokt

Ååå så god du er! Så koselig melding! Nå ble jeg glad langt inn i hjertet mitt altså :) Jeg kunne nok godt trenge litt hjelp med regningen, for jeg er så i tvil hvor mye jeg skal spise, spesielt siden jeg ammer (ikke fullamming) Dessverre har det litt lett for å bli litt for lite kcal (tror jeg) for jeg ligger stort sett mellom 1000 og 1300 pr dag, og jeg tror det er litt snaut altså.

 

Jeg skjønte at de 35 cm var sum av diverse mål - hadde det bare vært rundt livet så burde du ha gått ned en god del flere kilo, for å si det sånn ;) Du har kanskje vært flink til å trene også? For da vil du jo ha bygget muskler som også tar cm, og dermed er jo resultatet ditt egentlig enda bedre.

 

Når det gjelder motivasjonen min, så vet jeg jo egentlig hva som skal til: Streng disiplin (for da kommer resultatene, og med resultatene øker også motivasjonen) samt det å ha folk rundt meg i samme situasjon (derfor jeg henger her på forumet da vet du ;) ) Så du trenger ikke synes synd på meg; la oss bare motivere hverandre!!!

 

Til sist kan jeg kanskje stille deg et spørsmål? Jeg lurer på hvordan du gjør det med trim? Sett at du skal spise 1500 kcal pr dag (jeg bare tar et tilfeldig tall, altså) Spiser du 1500 kcal hver dag da, uansett hvor mye du trener? Uansett om du ligger på sofaen hele dagen eller om du feks forbrenner 1000 kcal på trening?

 

Stor klem fra meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest letterehverdag
Ååå så god du er! Så koselig melding! Nå ble jeg glad langt inn i hjertet mitt altså :) Jeg kunne nok godt trenge litt hjelp med regningen' date=' for jeg er så i tvil hvor mye jeg skal spise, spesielt siden jeg ammer (ikke fullamming) Dessverre har det litt lett for å bli litt for lite kcal (tror jeg) for jeg ligger stort sett mellom 1000 og 1300 pr dag, og jeg tror det er litt snaut altså.

 

Jeg skjønte at de 35 cm var sum av diverse mål - hadde det bare vært rundt livet så burde du ha gått ned en god del flere kilo, for å si det sånn ;) Du har kanskje vært flink til å trene også? For da vil du jo ha bygget muskler som også tar cm, og dermed er jo resultatet ditt egentlig enda bedre.

 

Når det gjelder motivasjonen min, så vet jeg jo egentlig hva som skal til: Streng disiplin (for da kommer resultatene, og med resultatene øker også motivasjonen) samt det å ha folk rundt meg i samme situasjon (derfor jeg henger her på forumet da vet du ;) ) Så du trenger ikke synes synd på meg; la oss bare motivere hverandre!!!

 

Til sist kan jeg kanskje stille deg et spørsmål? Jeg lurer på hvordan du gjør det med trim? Sett at du skal spise 1500 kcal pr dag (jeg bare tar et tilfeldig tall, altså) Spiser du 1500 kcal hver dag da, uansett hvor mye du trener? Uansett om du ligger på sofaen hele dagen eller om du feks forbrenner 1000 kcal på trening?

 

Stor klem fra meg :)[/quote']

 

Hei igjen

Her blir det en sen kveldsmelding. Har vært på kino og kost meg sammen med ei kusine.

 

Jeg har trimmet i form av å gå tur. I starten 1/2-1 time, har etterhvert økt til 1,5 time. Har ikke vært så flink til å øke tempo, men det har fungert for meg. Merker godt at formen er mye bedre. Så den siste måneden har jeg ligget rundt 15-20 trimpoeng. Ja, jeg holder meg til samme antall kalorier uansett, men formelen som angir meny (antall kalorier) tar hensyn til ditt aktivitetsnivå. Hvis aktivitetsnivå blir jevnt mye høyere enn beregnet da du startet bør du vurdere å regne det ut på nytt (bør nok gjøres når den tid kommer at du har gått ned ganske mye).

 

Her kommer formelen:

 

Vekt i kg x 10

+ høyde i cm x6,25

- alder(år)x 5

-161

Summen av dette gir hvilestoffskiftet.

 

Hvilestoffskiftet x hverdagsaktivitetaktivitet.

 

Hverdagsaktivitet:

Lavt 1,3

Middles 1,4

Høyt 1,5

 

Dette gir energibruk før trim.

 

Ca trimpoeng du tenker å bruke pr uke x 28,58 + energibruk før trim

 

Dette gir ditt daglige energiforbruk. Ut fra dette gis en menytabell.

 

Energiforbruk:

Mindre enn 2000 kcal vil gi meny 1 på 1300kcal i følge Gr

1900-2400kcal gir meny 2 1600 kcal

2300-2800kcal girmeny 3 1900 kcal

2700-3200 kcal gir meny 4 2200 kcal

3100 kcal eller mer gir meny 5 2500kcal

 

I og med at du ammer vil jeg ikke være full så streng i forhold til kcal. Du må ta hensyn til barnet også. Det ble mye tall. Får du ikke til å regne kan jeg gjøre det, men da trenger jeg litt opplysninger: Høyde, vekt, alder, aktivitetsnivået i dagliglivet ditt og ca hvor mye du trimmer. Håper dette er til hjelp for deg.

 

Ønsker deg alt godt.

 

letterehverdag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...