Gå til innhold

Nå er grensen nådd


Gjest letterehverdag

Anbefalte innlegg

Gjest letterehverdag

Da er kurs 2 i gang. Startvekt 90,3 kg. Dvs 1,2 kg ned på en uke, dvs siden jeg sluttet kurs 1. Og det til tross for utskeielser nesten daglig. Ikke så mye kalorimessig, men i innhold. Hurra. Totalt: 10 kg. Gjett om det kjennes både på kondis og klær. Da er det på tide med belønning. Har bestemt meg for fotpleie, så nå er det bare å bestille time :-)

 

"Ulempen" er at jeg må jobbe hardere for trimpoengene, men det skal jeg greie. Gulleplene skal lyse opp på trimtreet mitt. Lydboken ligger klar, og flere skal det bli.

 

Ønker alle en god kveld og masse framgang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 64
  • Created
  • Siste svar
Gjest Hardkokt

Nå har jeg regnet og regnet, og jeg får at jeg skal bruke meny 2 og 1600 kcal. I så fall ligger jeg jo jammen meg alt for lavt! For som sagt så har jeg ligget på mellom 1000 og 1300. Burde jeg bare øke kcal inntaket nå da eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest letterehverdag

Jeg vil absolutt anbefale at du øker til 1600 kcal for at kroppen din ikke skal gå på sparebluss. Gjerne litt over det og, i og med at du ammer.

 

Leser i et tidligere innlegg på tråden, at du skal ned ca 30-35 kg. Syns kanskje at meny 2 hørtes lite ut, men regner med at du er sannsynligvis har regnet riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hardkokt

Jeg er ganske sikker på at jeg har regnet riktig altså! :) - men jeg kan selvfølgelig likevel sjekke igjen da. :)

 

Er forresten kjempestolt av meg selv denne uken, for selv om det bare har gått (snart) 3 dager, så er jeg faktisk oppe i hele 14 trimpoeng! Stolt nå ja!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest letterehverdag

Du har sikkert regnet riktig, så ikke regn om igjen for meg. Jeg tenkte bare ut fra meg selv. Skal ned mellom 30 og 40 kg og bruker meny nr 3.

 

Så mange trimpoeng - det er jo fantastisk. Absolutt grunn til å være kjempefornøyd.

 

letterehverdag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest letterehverdag

Er det noen som har en eller flere gode oppskrifter på fiskemiddager? Er i utgangspuktet glad i fisk, men utrolig dårlig å lage meg middager (både generelt og av fisk). Er singel og som kjent for alle single er alle oppskrifter beregnet for flere porsjoner. Mitt "store" problem er vel likevel mest "i hodet". Er trøtt og sliten etter jobb, og har ikke ork/gidde til å bruke lang tid på middag. Bør absolutt bli bedre på den fronten, selv om jeg har mange ting som jeg er blitt mye bedre på etter oppstart på Gr-kurs.

 

Ønsker alle en fortsatt fantastisk helg

 

letterehverdag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest letterehverdag

Da har jeg passert 10 kg ned. Hurra. Er utrolig glad i dag. Det er så godt å se at jobben har gitt resultater. Nå skal jeg fortsette jobben, har mange kilo igjen. Har store planer om etterhvert å nærme meg 60 kg, i dag stoppet den på 89,5 kg.

 

Ønsker alle en god uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nickedokke

Gratulerer med nedgangen, letterehverdag! Jeg er stadig vekk innom her, men er ikke alltid like flink til å etterlate spor. Jeg prøver å holde liv i min egen tråd også, men det er ikke alltid like lett:)Neste uke starter internettkurset, blir spennende å se om det fungerer like bra..

 

Ha en god uke!

 

Klem fra Nickedokke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest letterehverdag

Takk til alle som har vært innom her den siste uken. Alltid kjekt med slik positiv tilbakemeldinger.

 

Denne uken ble det desverre 100 gram opp. Det har blitt litt for mye kos. Har tatt det igjen med 20 trimpoeng, så nå må jeg stramme inn kosen litt. Det er ikke lett. Merker at når er hjemme har jeg mer kontroll enn på jobb. Jobber på en kreftavdeling, der vi får mye kaker og snop som takk. Kjempekoselig (og veldig godt), men fy fy om jeg skal ned i vekt. Dessuten er det veldig fokus på fredagslunsjen, som ofte blir en del kalorier, da spiser alt personalet sammen. Det skaper utrolig samvær i en tøff hverdag. Så maten er viktig i sosiale samvær. Kosemerkene forsvinner ofte på jobb, og det er innimellom ganske kjipt. Har jo ikke lyst "å melde meg ut" av det sosiale heller. Skal stå skikkelig på denne uken. Har fri fredag, så en fristelse mindre.

 

Ellers har jeg absolutt funnet min trimform. Gå tur med lydbok i ørene. Nå er Snømannen av Jo Nesbø og Menn som hater kvinner av Stieg Larsson unnagjort. Bra bøker og absolutt å anbefale for folk som er glad i bøker. Turen går av seg selv. En cd pr tur, og ikke lov å høre hjemme på sofanen. Det er min avtale med meg selv. Dørstokkmilen har krympet kraftig. Hurra.

 

Ønsker alle en fin uke. Håper å bli flinkere å skrive her. Til alle som er innom: Jeg finner masse motivasjon i trådene deres. Er ikke flink til å legge igjen spor rundt forbi, men setter stor pris på at det er så mange som deler tanker og følelser inne på alle de forskjellige trådene.

 

letterehverdag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest letterehverdag

Da var det gått enda en uke og jeg hadde rapportering i går. Ned 600 g, heldigvis ned. Syns jeg hadde vært ganske flink, og håpte på mer. Denne uken blir utfordringen nattevaktshelg. Syns det er vanskelig å holde meg til måltidene, og selv om jeg er ganske sunn så blir døgnet på en måte så ekstra langt at mine tilmålte kalorier ikke strekker helt til. Sukk. Nå er jeg så godt i gang at jeg skal ikke stoppe enda. Jeg må prøve å planlegge helgen godt, og spise masse kalorifattig så jeg blir mett.

 

Ønsker alle en god uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med flott nedgang denne uka! Jeg ser at du har mange utfordringer på fristelsessiden på jobb. Men det virker jo som om du klarer deg rimelig bra, synes nå jeg :)? Planlegging er helt klart viktig. Hvis du vet hva du skal spise så er det nok lettere å holde seg til det samt å bli mett nok.

 

Må bare kommentere lydbokavtalen din. For en fantastisk bra ide! Jeg elsker lydbok, men blir helt hekta og kan nesten ikke få andre ting gjort når jeg setter i gang. Når avtalen er å trimme samtidig - da blir det rett og slett bare utrolig bra! Skal se om jeg ikke skal adoptere denne ideen :)

 

- skrulle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest letterehverdag

Ja skrulle det er bare å sette i gang. Nå kan jeg nesten ikke vente med å komme meg ut på tur. I dag fikk jeg de to siste bøkene av Stieg Larsson i posten, endelig. Den første var utrolig spennende. Så nå er jeg utrolig klar for en tur. Må bare gjøre litt her hjemme før jeg tar turen ut :-)

 

Enig med deg at det går ganske greit, men skulle av og til ønske at alle kiloene var borte på et øyeblikk, simsalabim. Leser rundt omkring her på forumet, og ser jo at andre har det tøffere enn jeg har hatt det så langt. De få gangene jeg har lagt på meg en uke er det snakk om 100 - 300 gram. Hva er egentlig det i den store sammenhengen? Det er jo bare småtteri, men akk så utrolig surt.

 

Sender alle som sliter en varm tanke og ønsker masse lykke til. Dere er utrolig tøffe. Mange grunner til å være stolte av dere selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest letterehverdag

Da var ukens veiing og rapport skrevet. Hurra, enda 1 kg ned. Det er så herlig å når det er slik fremgang. Godt å få belønning for strevet, selv om dette prosjektet mitt har gått bedre enn forventet så langt. Jeg er så glad at jeg endelig fant motivasjonen til å sette i gang i august. Denne uken ser jeg virkelig fram til målet er nådd, en gang forhåpentligvis til sommeren.

 

Ønsker alle en god uke. Jeg beundrer alle her inne som bruker tid på å dele opp og nedturer. Der gjør en fantastisk jobb. Jeg er ikke så flink til å skrive på tråden min, men finner mye motivasjon rundt på andre tråder.

 

letterehverdag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...