Gå til innhold

Uke 22. Motivasjonsrapportmødrenes slankingstråd


snurpa

Anbefalte innlegg

En dag med litt utskeielser er vel ikke så ille snurpa! Du som har vært så flink ellers kommer helt sikkert til å se forskjell på vekta!;)

 

Mamsemomsen: sånn er det jo noen ganger, forhåpentligvis har det løsnet til fredag igjen!

 

Scorpiogi: som snurpa sier "all bevegelse og trim teller". Du må rose deg selv for det du får til!:)

 

Selv har jeg ingen forhåpninger om nedgang imorgen, tror nok heller jeg har gått litt opp... Men det får jeg bare ta med meg og håpe at vekta går litt ned til neste uke igjen. Jeg er så kort unna målet, 5 kg burde jo ikke ta så lang tid å gå ned... Har jo satt meg mål til 20. november, det er 9 uker igjen så jeg har ikke tid til å tulle så mye framover;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 50
  • Created
  • Siste svar

Veeeeldig stolt av meg selv i dag.. Je har vært på skogtur med gull i sele... Også har jeg vært på en skikkelig time på treningsstudio... Kan tro jeg svetta.. Deilig altså..

 

Håper jeg ser resultater i morgen.. HAr så lyst til å bare bli enda mer motivert.. Men det har blitt litt mye kake i det siste altså.. Har regnet det inn stort sett, så tror det går greit.. Men... ikke helt sikker når det er sjokoladekake hver dag.. Vi får se. Isåfall må jeg gi amming all ære... (og litt trimmings da;))

 

I morgen skal jeg bort en tur, men skal gå meg en god tur når jeg kommer hjem med gull i vogna.. Er så deilig temp nå om dagen altså.

Fikk litt panikk når jeg så ukestallet ditt melis... BARE 9 uker til November. Det er skummelt. Tiden går så fort. JEg syntes alt bare suser ifra meg jeg.. Men jeg koser meg masse da. Jeg og lille gullet har det stort sett bare fint:D Så dette kommer til å være en meget god tid å se tilbake på.. Og jeg skal ikke ta sorger på forskudd angående jobb osv.. For jeg har jo noen mnd igjen med permisjon;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oy oy. De to siste nettene har gullet sovet henhodsvis fra 22.30 til 07.00 og 21.30 - 06.30. Da har vi bare gitt han smukken når kan har våknet i 4 tia, så han har sovnet videre.

Krysser fingra for at dette fortsetter. ;)

Blir jo et helt annet menneske når man har fått mer eller mindre en hel natts søvn. Da står jeg gjerne opp kl 7.. Litt deilig å få sett dattera mi før hun går på skolen også, og spist frokost sammen med henne. Ikke altid jeg får til det når han har vert oppe på natta.

Ble ikke noe trim på meg i går. Fryktelig vondt i kneet, så jeg lot være å gå tur.

Planen i dag er styrketrening og pilates. Så jeg får vel komme med rapport i kveld. :)

Ha en fin dag dere.

Hannemor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hanne: Så deilig for deg da.. Ja man blir helt en annen når man får god sammenhengende søvn.. Bare han får dette som en vane nå så skal det nok gå fint.. Vi også begynte å gi smokk sånn når hun våknet og da sovnet hun igjen.. Topp.. Vi har flinke sovebarn.

 

Veiiing: Gikk ikke så bra i dag.. Står på det samme. 79,5. Men det går helt greit.. Da går det sikkert nedover neste uke.. Det skal sies at jeg ikke har vært på do og veide meg med skikkelig melkespreng;) Håper liksom det skal ha litt å si.. Får ta meg en liten veiings senere i uka.. Bare for å se.. Eller vente til neste uke og kanskje få meg en skikkelig overraskelse.. Bare jeg klarer å være flink denne uka da:D

 

HA en flott dag alle damer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snurpa: Ikke fortvil, full pupp og tarm utgjør faktisk en del ;)

 

Hanne: Ja, er det ikke fantastisk når gullklumpene sover natta igjennom :)

 

Jeg er sosionom og jobber på en barnevernsinstitusjon. Men søker andre jobber da jeg ønsker å gjøre noe annet når permisjonen er over. Fikk telefon i dag om jeg vil komme på jobbintervju som tilretteleggerarbeid med bistand. Kryss fingrene for meg damer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

med fliser. Interiør og design. Salg.

Og så jobber jeg som treningsinstruktør. Spinning, step, MRL, stram-opp, sirkel ol.

Men det siste året har jeg hatt bare spinningtimer fast

(men blir jo alltid vikartimer når noen er syke) . Holdt på i så mange år at jeg ble litt lei. Instruert i Step i mange år, men krever mye forberedelser og øving for å ha et program klart. Var nok litt det jeg begynnte å bli lei på slutten. Tok for mye tid. Har sikkert noe med alder å gjøre også. ;) Ikke like gira nå som for noen år siden... :)

Hannemor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble ikke veiing eller måling på meg idag! Vi holdt på å forsove oss til helsestasjonen så jeg løp rett i dusjen og hoppa i klærne. Heldigvis hadde jeg pakka ferdig stellebag og lagt fram tøy til lillesnupp så det tok ikke så lang tid å bli klare. Men med den uka som har vært så er jeg egentlig glad til at jeg glemte det så jeg venter med veiing til neste uke tror jeg!

 

Snurpa: da får du sikkert en god nedgang til neste uke, det er jeg sikker på!;)

 

Jeg jobber på et stort kundesenter, er veldig glad i å jobbe med mennesker og kommer nok til å fortsette med det så lenge jeg klarer å opprettholde riktig holdning;) (man merker veldig godt når noen har jobba for lenge i servicebransjen!!)

 

Hannemor: ja, er det ikke deilig å få litt sammenhengende søvn! Får håpe det fortsetter framover! Snuppa her har endelig begynt å ta kvelden i 22-23 tida og sover ofte mellom 5-7 timer nå. Man føler seg plutselig litt freshere når man sover litt lenger i strekk:)

 

Dagens trim ble 45 min rask gange + rockeringen ikveld da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere jobber bra ser jeg! Har tatt orntlig ferie jeg nå... Aner ikke hva vekta viser, men nå begynner den dårlige følelsen å snike seg inn... Har skeia ganske mye ut, hver dag... Jaja...det blir iallefall full skjerpings når jeg kommer tilbake til Oslo på tirsdag! :)

 

Jeg er også sosionom. jobber på et kollektiv for ungdom med rusproblem. Skal nok også søke ny jobb etter permisjonen!

 

Ha en god helg folkens! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært på Mor og Barn trening på friskhuset. Fy s*ren det var pisstungt! Svetta som en gris jeg... og når hun dama sa at det blir sikkert høyere intensitet etterhvert som man blir i bedre form, holdt jeg på å svime, tror jeg ;)

Har jo vært på dametrimmen på skola her borte og det var jo ikke sååå tungt som dette i dag var... tror jammen jeg er i dårlig form jeg, har bare lurt meg til å tro jeg er i "bra" form... merker tross alt at det bare er 6 uker siden fødsel da... kondisen er ikke på topp nei :) men herlig var det nå likevel...

 

Jeg er forresten faglærer i musikk. jobber som dirigent og instrumentlærer, pluss at jeg jobber som miljøterapeut på avlastningsbolig for en ungdom..

Det var spennende å lese hva dere jobber som ja :)

 

Ragnhild: Det er godt med ferie! men det er faktisk og litt godt å komme hjem igjen, og komme i gjenge... Men det er jo viktig å kose seg :D

 

Snurpa: Er sikker på veiinga blir bedre neste gang.. melk og sånt er ganske mye "dau-vekt"..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig å høre hva dere andre driver med :)

 

I dag kom søthungeren og tok meg - og jeg tapte ;) Et risbrød, sjokoladekake og is. Og motivasjonen som har vært så bra de siste to ukene - håper ikke jeg ødelegger for vekta for tirsdag, men sannsynligheten for det er stor. Drar på hytta i morra, og det pleier å være mye god mat og drikke da. Håper på et par fine turer i heia, bæremeis og fjellsko er allerede pakket. Gleder meg sånn til en helg med min lille familie :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gikk jeg på en sjokoladekakesomlåifryseren smell... :)

Men men ikke noe å gjøre med det nå.

La det inn i sjemaet, og havnet på rundt 2500 kcal.. Ikke akkurat oppløftende. Og i allefall ikke nå som jeg har så vondt i kneet, slik at jeg ikke får gått noe særlig.

Men i dag er en ny dag!!! :D

Venter 5 venninder til lunch kl 12. Gleder jeg meg til. Driver å baker brød, og tenkte å lage myffins oxo. Ellers setter jeg bare frem masse forskjellig pålegg. Synes det er hyggelig å gjøre det enkelt jeg.

Knerten har sovet fra kl 22 - 06.30 så det er jo kjempebra!! Helt annet menneske gitt. Da er det bare deilig å stå opp.

Og så er han så blid som ei sol på morgenen, og det går jo rett inn i mamma og pappahjertet vettu. ;)

Håper på å få noen trimpoeng i dag også, men har ikke bestemt meg for hva jeg skal gjøre enda.

Lenemora:

Er det ikke rart hvordan dette sukkerbehovet eller retere sagt sukkerlysten kommer å tar oss innimellom... Men vi får bare se fremover og ikke bakover. Hørtes utrolig deilig ut å dra på hyttetur i helgen. Misunnelig... :)

Scorp.:

kjenner meg godt i gjen i det å lure seg selv til å tro en er i bedre form en det som faktisk er tilfelle.. hehe.. Men husk at det bare er 6 uker siden du fødte. Ta det pent i begynnelsen. Husk at leddene og senene dine fortsatt er "slarkete". Jeg har jo "driti" meg ut med det. Begynnte å gå 1-2 timer flere ganger i uka etter ca 3 uker. Følte meg jo så fin form. Og nå sitter jeg her med vondt i bekkenet og kneet. Ikke gøy!!!

Ha en strålende fredag jenter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle går på en smell engang iblant, det er vel noe vi alle kjenner oss igjen i! Men stort sett så ødelegger ikke en utskeielse så mye da, det er verre om det blir mange etter hverandre...

 

Idag har jeg vært på sats, trent styrke og kondisjon, ble skikkelig svett! Håper bare jeg tar med meg den gode følelsen inn i helgen og klarer å holde meg i skinnet og ikke spise mer enn kcal enn jeg skal!

 

Nå skal det vaskes i heimen!

Ha en super dag så lenge damer!;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle går på en smell engang iblant' date=' det er vel noe vi alle kjenner oss igjen i! Men stort sett så ødelegger ikke en utskeielse så mye da, det er verre om det blir mange etter hverandre...

 

Idag har jeg vært på sats, trent styrke og kondisjon, ble skikkelig svett! Håper bare jeg tar med meg den gode følelsen inn i helgen og klarer å holde meg i skinnet og ikke spise mer enn kcal enn jeg skal!

 

Nå skal det vaskes i heimen!

Ha en super dag så lenge damer!;)[/quote']

 

Hmmm hvilken gode følelse?? Ikveld gikk jeg på en smell, med sjokolade og is... Blir så sur på meg selv altså... Er jo motivert, men eier ikke viljestyrke når det blir satt foran meg. Runda nok 2000 kcal idag ja... Nå skal jeg prøve å være flink hver dag fram til torsdag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hanne og melis: apropos utskeielser! kurslederen min ga meg noen gode tips her nettopp, i helgebrevet: Hvis man skal spise litt ekstra kan en trimme litt mer, at det da går opp i opp. Kcal-behovet er beregnet ut fra 7 tp, så hvis en da trimmer mer enn det, har man jo forbrent mer, og kan unne seg litt mer ved spesielle anledninger...

Og at det er lettere å takle at en ikke går ned en slik dag, enn at en går opp. Så det tror jeg at jeg skal prøve, har jeg en utskeielse, skal jeg være fornøyd hvis det ikke gjør annet enn at jeg står i ro.

 

Hehe, jeg ser for meg at jeg en særdeles sjokoladehungrig dag tar med meg sjokoladen ut på gåtur, og spiser den når jeg er framme :) *humre*

 

Vel, fortvil ikke! Vi får atter en dag i morgen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hm... jeg gikk på den største kake og kjekssmellen ever i går kveld..

tror det er sånn utskeielses tid på oss alle sammen jeg, den ene etter den andre. ja ja,,, godt det er en ny dag i dag.

Jeg gikk en time med vogn veldig fort i går og 20 min litt roligere med vogn og hund, så jeg kan jo trøste meg med det da iallefall.. også få jeg ta meg en liten runde i dag også. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ha ha, jeg må jo bare le litt av oss. Det er en stakkars trøst at jeg ikke er aleine om å skeie ut innimellom. Synes det er verst når det ikke er planlagt, da føles det ut som jeg ikke eier viljestyrke og det er rett og slett ingen god følelse. Men om jeg har bestemt meg på forhånd så er ofte følelsen litt annerledes i etterkant.

 

Men idag er en ny dag. Målet er jo ikke så langt unna, så det er bare å holde fokus framover!!;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så stille det er her da... Går det bra med dere?;)

 

Her går det fortsatt bra, er bare veldig tiltaksløs idag, og merker at jeg har lyst på noe godt... Men vi skal ha suppe og pannekaker til middag idag så sånn sett får jeg jo noe godt litt senere;) Ellers har jeg en følelse av det ikke blir noe særlig trim idag, skal jo ta 20 min med rockeringen, men tror ikke det blir noe utover det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt en fantastisk helg, deilig å komme seg vekk innimellom. Koste oss glugg på hytta, sprengte kcal-grensa til det ytterste, men pytt-pytt. Hadde en deilig dag ute i går, trasket rundt i heia og nøt den vidunderlige høstdagen! I morra er det mandag og da er det å begynne med blanke ark, kjenner jeg er motivert til å hente meg inn igjen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er her jeg! Men fy, for en helg, ikke vært særlig flink i matveien... men pytt... har gått tur med tvillingvogna i dag, og skal på trening kl 21.00.. blir sikkert greit nok. og veiing i mårra? ikke aning om hvordan det går. håper på ikke opp i allefall. ;)

 

Ha en fin søndagskveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...