Gå til innhold

Uke 24. Motivasjonsrapportmødrene


snurpa

Anbefalte innlegg

Ja, det var bra jobba Scorpiogi:)

 

Jeg har hatt sånt et vanvittig søtsug i hele dag, holdt på å gå på veggen. Har sovet litt lite så det er nok derfor. Hadde en stor utfordring da vi skulle handle, måtte gå MANGE runder med meg selv. Men nå som det nærmer seg leggetid og jeg har kommet meg gjennom dagen uten å gi etter så er jeg egentlig ganske fornøyd:)

Gruer meg ikke for veiing imorgen, for jeg har allerede veid meg idag (har jo den 1. i mnd som dato for delmålene mine) vekta viste 62,2 så jeg håper bare ikke den har gått opp fra det... Tenkte å komme meg en tur på sats imorgen, så får se om jeg rekker å komme innom her og rapportere før det. Må rekke minisats ellers blir det ikke trening før ettermiddag/kveld og da vil jeg jo helst være sammen med 2 åringen min:)

 

Og dere andre, hvordan går det? Nå har det vært stille her inne denne uka... Håper det er bra med dere!!;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Det står det respekt av, Scorpiogi! Så flink! ;)

 

Jeg er litt stolt av meg selv! Visste at hvis jeg skulle få trent i dag så måtte jeg gjøre det tidlig. Så jeg var på Elixia fra kvart på åtte til kvart på ni. Skikkelig tungt å komme seg avgårde, men nå har jeg selvfølgelig verdens beste følelse! Skal på frokost til søster nå, så da blir det jo litt fort litt ekstra kcal, men jeg får spare inn igjen senere i dag... Det skal gå fint! :)

 

Ha en strålende dag! Her regner det, deilig høstvær! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne1969

Melis: Bra jobba med tanke på søthsuget ditt i går. Det er søren ikke lett å motstå når det setter inn, og ihvertfall ikke når man må ut å handle.

Gratulerer med nesten nådd delmål. Det er jammen bra altså, å ligge så nærme!!

 

Scorp. Jeg er imponert! Ikke lett i sånne selskaper gitt. Gir en god følelse. ;)

 

I går fikk jeg tatt en tur på trening å trent styrke. Ble 1,8 tp

Blir nok langt fra like mange trimpoeng denne uka, men det har med været å gjøre. Blir ikke disse lange gåturene i ruskevær.

Jeg driver å forbereder 75 års lag for min far, som vi skal ha her til lørdag. Lager ertesuppe. Så nå har jeg trukket 7 svineknoker, og fått kraft til suppa.

Så jeg får en utfordring til lørdag. Hjemmelaget ertesuppe er jo bare så sinnsykt godt, men fy søren, krafta er FEIT. Og så blir det jo kaker da... Får prøve å være ekstra flink resten av uka da.

Treningsplanen i dag er å gå en tur (hvis det ikke begynner å styrtregne igjen) og trene pilates senere i dag.

 

Hannemor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hannemor og Ragnhild: så flinke dere har vært idag begge to!;)

 

Skulle vært tidlig på sats idag jeg og, men lillemor sov så godt idag så da ble jeg liggende i senga og sove sammen med henne istedet:o Føler meg i det minste skikkelig uthvilt idag da og søtsuget er helt borte;) Får jo dratt på sats seinere uansett, men da blir det litt mindre tid med største snuppa idag... Men hun skal ha fri fra barnehagen imorgen så vi får i det minste en fin langhelg sammen!

 

Har veid og målt idag, vekta var den samme som igår, skulle kanskje vært litt høyere fordi jeg sov lenge, men det går seg til neste uke. 62,2 kg idag, ned 0,6 og totalt ned 8,1 kg. Målte diverse steder idag også (gjør det bare innimellom) og synes jeg har fått gode resultater, kne-lår-navle-midje = 29 cm mindre siden juni:D Passer nå alle klær fra før jeg ble gravid med minsta, men har jo noen liggende som er fra før første graviditet som jeg drømmer om å passe, he he...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melis: Bra jobba med tanke på søthsuget ditt i går. Det er søren ikke lett å motstå når det setter inn' date=' og ihvertfall ikke når man må ut å handle.

Gratulerer med nesten nådd delmål. Det er jammen bra altså, å ligge så nærme!!

[/quote']

 

Tusen takk Hannemor!;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne1969
Det står det respekt av' date=' Scorpiogi! Så flink! :)

 

Jeg er litt stolt av meg selv! Visste at hvis jeg skulle få trent i dag så måtte jeg gjøre det tidlig. Så jeg var på Elixia fra kvart på åtte til kvart på ni. Skikkelig tungt å komme seg avgårde, men nå har jeg selvfølgelig verdens beste følelse! Skal på frokost til søster nå, så da blir det jo litt fort litt ekstra kcal, men jeg får spare inn igjen senere i dag... Det skal gå fint! :)

 

Ha en strålende dag! Her regner det, deilig høstvær! ;)[/quote']

 

Så bra Ragnhild. Ja kjenner til den følelsen. Det er ofte veldig tungt å komme seg ned på trening på morgenen, men DU SÅ GODT etterpå. Bra jobba.

Ble litt misunnelig på den frokosten din. ;)

 

Hannemor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Ja, var en deilig frokost, Hanne! Med baguetter og skinke og egg og frukt. Deilig! Ble også en plate vaffel til dessert. Tok bare en da, de andre spiste 2-3. Må jo kunne unne seg litt! ;)

 

Melis, du er så flink! Gratulerer med nedgang!

 

Håper på litt nedgang selv denne uka! Har iallefall trent endel, selv om jeg kunne vært mye flinkere med maten! Jeg har som mål å komme under 70 kg til jul. Har ikke helt trua kjenner jeg, så må jobbe litt med den...

Søster skal gifte seg i mars, og da må jeg ha en nye kjole. Hadde vært deilig å blitt kvitt litt mer av bulkene før den tid... ;)

 

Er tilbake i morgen med rapport... Spennende! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

74,2.

Fornøyd med det! ;)

 

I helga skal jeg til svigers, så da er jeg nok ikke innom her igjen før søndag kveld. Det pleier ikke bli de store utskeielsene der, så tror det kommer til å gå bra sånn kcal-messig! Blir lite trening da, men vi får nok gått ett par turer iallefall.

 

Håper dere får en fin helg alle sammen! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne1969

Gratulerer Ragnhild. ;)

I går ble det ikke pilates på meg men Step Basic i stede. Så totalt med diverse gåturer ble det over 4 tp ;)

Men step var nok ikke så godt for kneet mitt.

Nå skal jeg spise frokost, og gå til treninga å trene styrke.

 

God helg

Hannemor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne1969

I dag ble det rask gange i 1 time og styrke i 1 time.

Just ferdig med å lage nærmere 20 liter ertesuppe. Har vert nødt til å smake pga kryddring, så har nok fått i meg noen kcal der som jeg ikke får loggført. Krafta er ganske feit.

I dag blir det rett og slett en kjøpepizza til middag. Orker ikke lage til noe i dag. Holder på å styre til detta selskapet i morgen. Hele huset blir jo satt på hue når man skal prøve å få laget langbord til 25 pers i stua. ;)

Ha en strålende kveld dere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det stille...

 

Scorpiogi, Lenemora, Mamsemomsen; hvordan går det med dere?

 

Snurpa: har du hatt det fint på hyttetur?

 

Jeg har vært på sats og trent, 3,1 tp. Nå skal jeg nyte resten av helgen! Vi skal bort på middag idag så jeg er litt usikker på hva som serveres, men det skal nok gå fint uansett. Har vært flink lenge nå føler jeg, så jeg er ikke redd for at det blir store utskeielser, men litt skal jeg kose meg uansett;)

 

Igår kjøpte vi en sjokoladepose som ungene skal få til lørdagsgodt og jeg må jo innrømme at jeg var en tur i skapet og leste på kcal innholdet og jeg hadde veldig lyst på en smak ved flere anledninger, men det blir jo ikke bare en smak, det blir jo fort alt for mye, så jeg STO IMOT SUGET! Men neste gang skal jeg ikke kjøpe inn i forveien, for jeg blir litt smårar av å gå sånn å utfordre meg selv, hehe:)

 

God helg jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne1969
Her var det stille...

 

Scorpiogi' date=' Lenemora, Mamsemomsen; hvordan går det med dere?

 

Snurpa: har du hatt det fint på hyttetur?

 

Jeg har vært på sats og trent, 3,1 tp. Nå skal jeg nyte resten av helgen! Vi skal bort på middag idag så jeg er litt usikker på hva som serveres, men det skal nok gå fint uansett. Har vært flink lenge nå føler jeg, så jeg er ikke redd for at det blir store utskeielser, men litt skal jeg kose meg uansett;)

 

Igår kjøpte vi en sjokoladepose som ungene skal få til lørdagsgodt og jeg må jo innrømme at jeg var en tur i skapet og leste på kcal innholdet og jeg hadde veldig lyst på en smak ved flere anledninger, men det blir jo ikke bare en smak, det blir jo fort alt for mye, så jeg STO IMOT SUGET! Men neste gang skal jeg ikke kjøpe inn i forveien, for jeg blir litt smårar av å gå sånn å utfordre meg selv, hehe:)

 

God helg jenter![/quote']

GODT JOBBA MELIS!!! Deilig å seire over godtesuget.

ejg er ferdig med vasking og dekking, så nå skal jeg komme meg i dusjen, og få pynta meg litt før huset blir fullt av folk.

Ikke rukket noen trimtur. Men sånn som jeg har flydd i dag så setter jeg en time på rolig gange jeg!!

SNX

Hannemor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne1969

sliten etter å ha hatt huset fullt her.

Fordelen med så mye slit er at jeg har kun spist 1 tallerken suppe og ikke noen kaker. Har ikke rukket det og nå når jeg ryddet bort hadde jeg mistet lysten på det..

Nytt bursdagselskap i morgen, så får se om det går like bra da..

;)

Hanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det veldig deilig å være hjemme igjen.. Jeg har hatt en super hyttetur, men med så mye utskeielser at det er til å gråte av.. Men nå er jeg så lei... Så i dag og framover er det full rulle.. Tør ikke tenke på hvor mye jeg har gått opp.. Har holdt det gåent hele ka jeg.. Siden før dåpen. Det er helt grusomt. :(MEn... Jeg har iallefall trimmet som bare det. JEg og sambo var ute med gull i sele, med matpakke og kakao en dag.. Gikk i nesten fire timer. MEn noen få stop. Så det ble bra.

 

JEg har bestemt meg for å kutte ned litt på kcal inntaket. Ligge på ca 1900 eller noe. For nå ammer jeg ganske mye mindre egentlig. OG skal jeg gå ned litt så må jeg nok det-. Får se an litt i forhold til hvor mye jeg trener. HAr iallefall kommet skikkelig i gang med step osv på treningsstudio da, det er jeg fornøyd med..

 

i dag er det jo super nydelig vær, så det må jeg nok ut en tur for å nyte. Ellers har jeg endel rydding og vasking av klær å ta meg av...;)

 

Godt å se at dere har holdt koken inne her.. Og nå må jeg bare si at jeg trenger alll motivasjon og hjelp jeg kan få... Dette er en fett krise:D he he..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk, Hannemor!

Du klarte deg kjempebra igår, klart det går like bra idag! Men jeg synes jo du kan unne deg en kakebit idag om du får lyst på da;) Og man styrer ganske så mye når man har gjester sånn så du forbrenner nok mer enn du tror!

 

Snurpa: velkommen tilbake! Nå er det bare å rulle opp armene og komme tilbake i gode vaner. Sammen klarer vi det vettu;) Er ikke sikkert du har gått opp så mye om du har vært flink å trimme den siste uka!

 

Jeg synes det gikk bra da vi var borte på middag igår, ikke spesielt kcalrik mat, dessuten forsynte jeg meg med masse salat! Til dessert var det is og jeg storkoste meg med den isen. I tillegg ble det 3 småbiter m sjokolade, ca 15 g. Alt i alt kom hele dagen på ca 1650 kcal så det kunne jo ikke gått bedre:)

 

Idag skal vi ut å gå tur i det nydelige været!;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Scorpiogi

Atter søndag, og morgendagens veiing nærmer seg. Vil si jeg har vært flink denne uken. Har for en gangs skyld skrevet alt hver dag. I går var det 70-årsdag da! Det gikk nå sånn der. Kunne jo gått verre men det ble godt over kcal-grensa. Men jeg syns ikke det gjør noe. Det var en spesiell anledning, og jeg koste meg. Har vært flink alle andre dager da. Skulle gå tur i dag jeg, men det blåser og stormer her, så vet ikke om jeg orker. Men det er jo ikke dametrim i kveld, så ikke vet jeg. Kan hende jeg presser meg en runde ut. kan jo ta vinterdressen på ;)

 

Men er litt spent på morgendagen.................

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Godt å være hjemme igjen! Har ikke ført opp kcal, men jeg har nok spist for over 2000 begge dagene.... Det kunne vært verre da, og vi har gått turer, så jeg er fornøyd med helgas innsats! ;)

 

Bra å se at dere har holdt koken her inne, Melis og Hanne!

Velkommen hjem, Snurpa!

 

I morgen kommer foreldrene mine på besøk, de skal være til torsdag. Kan fort bli utfordrende ifht mat, men jeg planlegger iallefall å kjøre stram linje, sånn at jeg klarer å holde meg innenfor 1800-2000-målet mitt. Jeg får tilgang på barnevakt da, så satser på mye trening de dagene... Det hjelper jo på!

 

Ha en fin uke, jenter! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...