Gå til innhold

kosemerker


Gjest Bilring84

Anbefalte innlegg

Gjest Bilring84

Hei! Jeg lurer på en ting...! Jeg er ei jente som liker å kose meg med litt ekstra i helgene. Når jeg ser på hvor lite kosemerker vi kan ha i løpet av en uke, så forstår jeg jo hvorfor disse ekstra kiloene har komt på. Men hvordan er det med de kosemerkene, er det anbefalt for en vanlig livsstil eller for de som vil slanke seg?? For jeg merker jo at hvis det er en vanlig sunn livsstil som bør være sånn, så bør jeg jo endre EN DEL på vanene mine...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bilring84

jeg har visst enda flere spørsmål, jeg..! jeg bruker skritteller og del teller også kalorier. Men når jeg f.eks fører inn en tur på 40 minutter med middels tempo, så får jeg 160 kalorier her, mens skrittelleren viser kun 91 kalorier.. Syns det er litt rart at det er så stor forskjell, og hvem skal jeg stole på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest glajenta79

Kcal telling e eg ikkje ekspert på, så det får andre svare på, men har hørt at der du legger inn personlig data som kjønn, vekt, alder og høgde er meir riktig en det som er tatt ut fra en gjennomsnitts person.

 

Når det gjelder kosemerker så får en fler av de når en går hold vekten kurs, men husker ikkje hvor mye, se inn på tråden hold vekten, trur eg leste noe om det der, og de kan sikkert hjelpe deg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Jeg syns akkurat dette med kosemerker er noe tull,jeg.

Jeg tror at hvis man bare bruker sunn fornuft så skal det ikke være nødvendig å tenke på dem. Om du har lyst på en sjokolade så spis den med god samvittighet selv om den "koster" fler kosemerker enn du har. Det handler mer om at du istedet for å spise den største melkesjokoladen kjøper en liten og koser deg med den. Istedet for hele isboksen tar du et par kuler i en skål. Litt chips i en skål i stedet for hele posen osv osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen av oss er kosemerker en redning. Jeg har store problemer med å begrense meg når jeg først skal kose meg. Kosemerkene setter en grense som gjør at jeg blir mer bevisst på å kose meg med mindre. Det gjør at jeg setter mer pris på det og det gjerne smaker ekstra godt!

 

Kjempebra at noen klarer å styre seg ved hjelp av sunn fornuft, men når det kommer til snop i mitt tilfelle er fornuften forduftet. Da kan de fire sjokoladerutene jeg skulle kose meg med blitt til en hel plate...

 

Når det gjelder mat er jeg derimot litt flinkere til å benytte meg av min sunne fornuft. Der klarer jeg å begrense meg veldig bra og styrer inntaket slik at jeg ikke overstiger det kcalnivået jeg skal ligge på.

 

Skal man gå ned i vekt bør man nok begrense seg litt med den ekstra helgekosen. Og da kan kosemerkene være et godt hjelpemiddel, kanskje spesielt i begynnelsen slik at man får et bedre bevisst forhold til hva og hvor mye man putter inn... For en normal livsstil kan man skeie litt mer ut enn når man skal ned i vekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...