Gå til innhold

uke 35 motivasjonsrappotingser:)


snurpa

Anbefalte innlegg

Uke.35 motivasjonsrapportmødrene

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

- Lenemora: Startvekt 91,9. ned ca 20 kilo. 1.72. forrige uke: 87,2 denne uke: - 4,7 kilo

- Mamsemomsen:Startvekt 76,4.ned ca 11 kilo.1.67.forrige uke:73 denneuke:-3,4 kilo

- Ragnhild: Startvekt 86.ned ca 15 kilo.1.70. forrige uke:72,6 denne uke:74,2 -11,8 kilo

- Snurpa: Startvekt 86,9. ned ca 15 kilo. 1.72. forrige uke:79,9 denne uke:80,6-6,3kilo

- Melis: Startvekt 70,3. ned ca 12 kilo. 1.65. forrige uke: 57,4 denne uke:57 -13,3 kilo

- Hanne: startvekt:83,4 ned ca 15kilo. 1.72 forrige uke:74,9 denne uke: -8,5kilo

- Scorpiogi: startvekt: 85, ned ca 20 kilo. 1.63 forrige uke:77,9 denne uke:77,7 -7,3kilo

- Leverpostei: startvekt:86,1.ned ca 15-20kilo. 1.68.forrige uke:77,5 denne uke: 76,3-8,6kilo

-Glajenta79: start:70kilo ned ca:10-15kilo.1.69. forrige uke:61,6 denne uke:60,9 -9,1kilo

-Truten:start:65 ned ca7-10 kilo. 1.60. forrige uke: 60,5 denne uke:59,4 -5,6kilo

Lillevenn: Start 82 ned ca ca 10-15kilo.163. forrige uke:80,2 denne uke:80- 2kilo

Jaka: Start 75,2 ned ca 13 kilo 167 forrige uke:69,6 denne uke:69,3 - 5,9 kilo

Mammantilvesla: 70,3 ned ca 10 kilo. 168. forrige uke: 68,6, denne uke: -1,7kilo

Snop: start 77. ned ca 7 kilo. 172. forrige uke:77 denne uke:75,4 -1,6kilo

ny uke.. nye muligheter:0).. Lykke til

 

Antall kilo tilsammen: 87,6kilo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei alle sammen! For min del har det vært en hyggelig helg med mye sosial førjulskos, og dermed ltt værre med kaloriene . .Telte ikke engang på fredag. Var på julebord og lot det stå til. . Hadde en positiv snikveing før jeg dro, dermed slappa jeg lissom av! Men i dag tidlig var ikke snikveinga like positiv gitt. . Skal virkelig være streng nå, så får vi se på onsdag!Siste innspurt før jul damer! Men det må jo være den absolutt vanskligste mnd i året når det gjelder fristelser, så jeg syns vi skal gi oss sjøl applaus for at vi ikke gir oss! Og jo flinkere vi er en drøy uke til, jo mer kan vi senke skuldrene og kose oss når jula ringes inn! For da skal iallefall ikke jeg telle kalorier, og håpe jeg ikke går opp for mye i løpet av romjula. . . Hva tenker dere om romjula, kommer dere til å registrere etter julaften?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynte litt dårlig på fredag så fortsatte jeg bare lørdag og søndag... Orka ikke gå inn hit heller, for har hatt så dårlig samvittighet. Ikke har jeg trena noen ting i helga. Kjenner jeg aller helst ville holde meg unna herfra en stund, men vet at det bare blir verre. Så nå måtte jeg bare tvinge meg inn hit!

 

For min del så har jula starta, og jeg synes det er dritt vanskelig! Vi har gjester på besøk eller er på besøk hos andre hele tiden. Og det dreier seg jo bare om MAT!! Jeg blir sprø! Jeg er svak og da hjelper det lite med fristelser overalt!! Jeg har sagt at jeg skal prøve å holde vekta i jula, men nå tenker jeg bare at det kommer jeg aldri til å klare...

 

Huff! Ikke meningen å være så negativ! Må bare blåse ut litt! Jeg skal prøve å være flink, jeg ønsker virkelig det! Er bare redd jeg ikke klarer det...

 

Vet ikke om jeg skal føre inn i jula.

Bør vel kanskje det, så klarer jeg kanskje å styre meg litt... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ragnhild: Må ikke holde deg unna her da, selv om det ikke går like bra alltid! Vi er her for å høre om både oppturer og nedturer! Legg helga bak deg og start med blanke ark idag. Kan du ikke bestemme deg for å ha noen kosedager som du ikke teller i det hele tatt også kan du føre inn de andre dagene, så har du litt kontroll allikevel?:D

 

Jeg synes også det er vanskelig nå som det er så mye fokus på mat. Og dessverre for oss som teller kcal er det så mye kcal rik mat også... Min plan for jula er å unne meg en dag hvor jeg ikke teller en eneste kcal, og det blir på julaften. Men siden vi skal ha julaften hjemme i år har jeg sneket inn litt lure løsninger. Litt lettere saus, masse grønnsaker, fruktsalat og lettis til dessert... Så kan jeg spise og kose meg uten at det tar helt av på alle kanter;) Resten av juleselskapene skal jeg prøve å begrense meg litt i kakefatene og spise litt magert de andre måltidene så tror jeg kcalinntaket blir helt levelig. I tillegg har jeg satt opp en treningsplan som tar hensyn til de dagene vi skal bort så jeg tror jeg skal klare å trene med max 3 dager imellom. Dette vet jeg at jeg må hvis ikke blir det lett å sluntre unna...

 

Dagen idag har vært en rolig innedag og det trengte vi nå kjenner jeg. Formen er ikke helt på topp så det har vært godt å bare pusle litt i heimen og kose med lille skatten. Hun er heller ikke helt i form om dagen, men idag kom endelig en liten tann til syne så nå håper jeg det blir litt bedre!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

melis: du er virkelig standhaftig og har planen klar skjønner jeg! Til og med planlagt lettere saus til julaften! Ble inspirert av deg jeg! Skal ikke telle julaften, men begrense meg på kakespising alle dagene jeg også. Men tror jeg dropper å registrere her inne. Har ikke tilgang på nett hele tiden heller, for skal være borte hele jula. Ellers har jeg planlagt en times spasertur hver dag. Blir rett og slett spennende å se om jeg grier å ikke gå opp. .

Ragnhild: Enig med Melis! Planlegg noen dager hvor du lar deg spise hva du vil, og noen dager hvor du er strengere! Jeg hadde også full flyt fre, lør og søndag nå, men strammer inn i dag. Skal bort igjen fredag, og da lar jeg det stå til igjen. Tenk deg ti dager hvor du fem av dagene er flink! Så er det halvparten av kaloriene innspart og du trenger ikke ha så dårlig samvittighet de dagene du koser deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leverpostei:)

Da er ellipstreneren bestilt. Har brukt såpass mye penger på den at nå MÅ jeg bruke den:)

 

Har tenkt å kose meg litt i jula, men ikke ta helt av.

 

Husk alle sammen: Det er ikke mellom jul og nyttår vi blir tykke, men mellom nyttår og jul. Holder vi oss på matta resten av året er det greit å kose seg i jula. Eneste jeg tenker på er at jeg legger lettere på meg etter at jeg har gått ned og derfor kan mange kg lett komme på dersom jeg ikke følger litt med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det som truten og Ragnhild, syntes denne førjulstiden er superutfordrene.. Helga rakk jeg ikke tenke på kcal engang, alt gikk i ett. Samme idag, har harr besøk og så vært i sverige, måtte bare hive i meg noe mat underveis. Imorg kommer barselgruppa på grøt, blir koselig.. Treninga går også rett vest, har ikke hatt sjangs til å presse det inn noe sted. Skal klare litt trening iløpet av uka, spørsmålet er bare når..

 

Alt blir lettere sånn når jula er over, husker det fra sist også. Når man kommer inn i hverdagen igjen er som regel dagene litt mer like å lettere og planlegge.

 

Jeg skal nok prøve å registrere kcal i jula, da har jeg mer oversikt, men akkurat julaften blir det ikke til at jeg gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest glajenta79

Vekt i dag 60,9 kg. Ned 0,7 kg. Super gla:D

 

Har hatt ei veldig hektisk veke, og som fleire andre her så syns eg denne tida e ei utfordring. Det har blitt litt feil i matveien, men eg har klart å holde meg noke lunde innenfor kcal grensa, tydeligvis:o

 

Savner tid til å følge med her no, men må bare prioritere møter, barn, hus, og juleforbredelser. Her er kampen for skule i fokus og skal opp i kommunestyret 29 desember, midt i jula, talentlaust men harde fakta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Truten: takk for hyggelige ord:) Imponerende at du planlegger 1 times tur hver dag!!

 

Glajenta: wow, 0,7 ned er jo kjempebra!:D

 

Leverpostei: så bra at du har bestilt ellipse maskin, hva måtte du gi for den?

 

Huff og huff, igår tok jeg et skikkelig dårlig valg... Jeg spiste sjokolade, og ikke bare litt heller... Dagen endte rundt 2500 kcal!!:eek:

Og idag sitter jeg her med en syk snuppe som har vært våken en million ganger i natt. I tillegg til å være skikkelig forkjøla er det den tanna som gjør henne helt ute av det stakkars... Men det betyr altså ingen trening på meg så langt idag, og den dårlige samvittigheten henger over meg... Håper å komme meg avgårde senere idag da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leverpostei:)

Gratulere med nedgagn glajenta. 0,7 er kjempebra;)

 

Melis: Betalte 6100,- for maskina med frakt. Har leta og lest en del om disse maskinene og dette ble en bra en til en grei pris. valgte å bestille over nettet for de i butikkene var like dyre, men virket ikke like bra.

 

Her blir vi syke en etter en nå før jul. Først ble eldstemann syk og nå holder jeg og vesla på å får det. Passer virkelig ikke nå før jul. Dessuten fikk vennina mi baby denne uka. Har sååå lyst til å se, men må nok vente nå når det er så mye basselusker rundt oss:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det ny veiedag.

Dagens vekt var 75,4. ned 0,4:-)

skal vel egentlig være fornøyd i disse juletider. Har vært to bursdagbesøk og ett julebord.

 

hadde planer om 75 kg til jul, og det er fremdeles mulig:-)

 

Litt travelt her så jeg får løpe tilbake til pepperkakene:-)

 

Godt jobbet alle sammen. Dere er til stor inspirasjon alle sammen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn.. Da har jeg fått endret litt her:) Hatt en travel start på uka jeg gitt så har ikke rukket å gjøre det jeg skal...

 

På søndag inntok jeg århunderets største mengde med kcalorier.. Uff og uff.. Helt ille. Men jeg fortviler ikke. Har tatt meg inn igjen og har vært flink nå..

Vært på skikkelig trening i dag.. Så da hjalp det litt..

Skal forhåpentligvis på trening i morgen også- Så sant det ikke er for glatt- Her har det blitt holke. Har vært s¨å nydelig snøvær, men ikke nå-. uFF..

 

Nå ble det mye uff her gitt. hi hi..

 

Ragnhild: DU må ikke holde deg unna altså.. Bedre å da ta turen inn her- så går det ikke så langt kanskje..

 

Leverp: Spennende med treningsmaskin da.. Skulle gjerne hatt det jeg også.

 

Lillevenn: Jeg har det litt vanskelig nå jeg også-- Det er ikke lett.. Uansett hvor man er er det fristelser. Og så mye god goooood mat. HM.. MEn vi får bare holde oss i skinnet.

 

Melis: Ja ja.. hender man går på sjokoladekjøret.. Men vil ikke si at det var så aller verst kcalinntak allikevel da.. Stå på. Kjenner jeg deg rett er du i full gang igjen og oppnår garantert nedgang på torsdag.. Så flink

 

Glajenta: Gratulerer med nedgang... Supert.

 

Snop: Grattis med nedgang. Så flink du er..

 

Truten: Er nok lurt som du har tenkt i jula.. Man forbrenner endel kcal på å ta seg en spasertur også.. Det skal jeg prøve å gjøre også.. Også skal jeg på trening de dagene det er åpent på studioet:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt vi er flere i samme båt Snurpa.

 

Fikk gitt masse på trening idag, deilig! Har klart meg uten søtsaker siden lørdag, og suget er nesten borte. Skal klare trening torsdag og fredag også, da nærmer jeg meg 10 trimpoeng den uka her og det er ikke dårlig til og være meg :)

 

Nå kan det se ut som vi får den boligen, det avgjøres imorg, men selger er mer fleksibel på pris enn vi først trodde. Veit om en som ikke kommer til å få sove særlig godt inatt ihvertfall! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode ord og råd! Jula er vel vanskelig for mange den, og av andre årsaker enn mat... Så jeg får prøve å slutte å klage og være så flink jeg klarer.:)

Denne uka går jeg garantert opp i vekt...men jeg gir ikke opp. Skal nok stikke innom her innimellom i jula. Vi blir borte lenge da, så har ikke mulighet like ofte. Men tror nok det blir litt lettere å holde på fokuset da! Vi er jo mange i samme båt! :)

 

Gratulerer med nedgang! Flinke jenter! :)

 

Leverpostei:

Så gøy med elipsemaskin, det har jeg også så lyst på! Har tenkt å kjøpe det når vi flytter om et års tid. Her i leiligheten har vi ikke plass til det. Mor har der hjemme, så jeg har planer om å trø litt på den i jula! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oj oj. Vekta viste 59,4 i dag! Ned 1,2 kg. . Det vil si at jeg ligger en uke før skjema! Målet var 59,5 til julaften! Da måtte jeg bare prøve trangbuksa mi i dag, og den gikk på!! Jubel og glede, det var deilig! Da er målet nå å holde meg rundt der jeg er nå til over jul. Målet etter er 58. Som jeg var da jeg ble gravid. Ikke lenge igjen! Må løpe nå, så rekker ikke skrive mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, blir bare flere og flere utropstegn for hver rapport ser jeg...

 

Siste rapport før jul, neste veiedag er julaften!

 

Vekta i dag viste 77,7, og det er jo ikke verst med tanke på julebord i sverige i helga. Ikke bare hadde de syyykt masse god mat, men de hadde godterskåler framme med hjemmelaget fudge og sjokolade + skumnisser stående framme fra vi kom til vi dro!.... Men det ble nå ikke så gærnt, alt i alt. Siste innspurt, målet før jul er 77,0, og det kan jo - i teorien - gå bra. Så nå er det bare å vaske i vei! Trim har jeg gitt opp før jul, jeg har rett og slett ikke tid til å dra på treningssenter. Vi er heldigvis ferdig å pusse opp da :)

 

Ragnhild: Jeg skjønner nøyaktig hvordan du har det! Men jeg fant ut at det er når man har minst lyst til å komme hit man trenger det mest, merkelig nok.. Stå på! Tenk på hvor mange dager du har vært flink, så setter du det opp mot de få dagene du er mindre fornøyd med, da skal du se at det er mest positivt :)

 

Gratulerer med nedgang Glajenta, Truten og Snop :D

Melis og Snurpa: Det er vel ikke til å unngå at noen ganger kommer kcal-tallet laaangt over greteroedestandarden. Men er nå godt innimellom!

Så er det bare å late som ingenting neste dag, lat som du har vært flink og fortsett der du slapp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk huset, lykkelig lykkelig!!!

 

Snikveide meg idag, positivt.. :D

 

Var på julelunsj på jobben idag, og jeg klarte å holde meg unna riskrem og kaker. *klapp på skulder`n* Slylder på at jeg var rusa på huskjøp, mat var ikke akkurat fokus da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillevenn: Gratulerer med huskjøp! Det er jo en fantastisk julegave;)

 

Snop, Scorpiogi og Truten: gratulerer med nedgang alle tre!!:D

 

Skulle ønske jeg kunne forelle at jeg har hentet meg inn igjen, men jeg har vært så sliten og trøtt at jeg så langt ikke har orket tanken på å komme meg ut av døra når mannen har kommet hjem engang... Og fra sjokoladekjøret den ene dagen til bollekjøret den andre dagen... Imorgen er det garantert OPP på vekta, men jeg skal veie meg for det altså!! Litt skuffa over meg selv om dagen, men må jo bare TA MEG SAMMEN!! Håper å komme meg på trening imorgen om lillesnupp er frisk nok til å være på minisats... Ble ikke akkurat et gledens innlegg dette, men må jo bare innrømme hvordan det ligger ann:o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiing idag var ikke så verst til tross for katastrofal snikveiing og endel godteri og boller i uka som har vært. Heller ingen trening hele uka...

Vekta viste 57 blank, jeg måtte gå på flere ganger for jeg kunne ikke helt skjønne at det kunne være riktig. Men det betyr ihvertfall 0,4 ned fra sist uke og jeg er kjempefornøyd:)

 

Venter spent på deg snurpa;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarte å karre meg på trening idag, en fin time hor du virkelig fikk kjørt deg, så glad for den beslutningen. Den uka her har gått veldig bra kcal messig, spent på veiing imorg, men forventer ikke stort. Kroppen min er ikke glad i å kvitte seg med fett, det er helt sikkert. Men så lenge det går sakt men sikkert nedover skal jeg være fornøyd. :D

 

Så bra med nedgang melis, deilig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm.. Her tror jeg mange har tatt seg litt juleferie.. he he..

 

Jeg vil egentlig ikke gjøre det enda jeg da.. Beklager at jeg ikke var innom her i går og gav veierapport. Men i dag kommer det:)

Vekta stoppet på 80,6 i går.. egentlig syntes jeg det er littt rart. Men det har sikkert noe med at jeg ikke har vært ordentlig på do på lenge.. Så vi får se når jeg har gjort det.. h,m..

 

Neste Torsdag spørs det nok om jeg gir rapport ettersom det er 1 dag.. Men det er vel grei nok grunn tenker jeg.

 

Er ikke sikkert jeg får oppdattert så mye den uken.. Men i Januar begynner vi pån igjen på ordentelig.. Og med ekstra mye motivasjon- sant???

 

Grattis med nedgang melis. Flink du

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...