Gå til innhold

Treningsglad, men tung. Kurs 1 :-)


Gjest Tussa3
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Anniken81

Heisann,

 

Da er jeg tilbake fra Italia og tilbake til hverdagen (vel fra og med imorgen av iallefall ;)) Har ikke gått på vekten enda for å sjekke the damage done, men det er rett og slett fordi jeg har fått en eller annen reaksjon og begge beina mine er dobbel størrelse! Satser på at det veier noen kg og vil ikke få depresjon før jeg absolutt må ;) Fikk imidlertid to kommentarer på jobben om at jeg så trent ut, så mulig min harde rutine på å trene 4 ganger i uka og unngå pizza og pasta i ukedagene har fungert...hvem vet!

 

Tipper jeg ligger på 80 tallet, men litt angst for å ha gått over, skal uansett ned til 75 og derfra videre til 70 så the fight goes on :)

 

Ha en flott uke!

 

A.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest Anniken81

Dytter og kjefter på meg selv samtidig! Grunnet reaksjon på bitt osv kan jeg ikke trene (beina mine har hovnet opp til dobbel størrelse!) og da satte jeg meg like godt ned og spiste masse sjokolade i går (og da mener jeg masse!!!!). Har ikke spist sjokolade på mange mnd og ble superkvalm! Irritert på meg selv! Jaja, ny dag nye muligheter ;)

 

Ha en fin dag,

 

A.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dytt dytt!

 

Huff da Anniken! Kjenner så altfor godt følelsen du beskriver. Herremin, hvor mange ganger har jeg ikke vært der, kjefta på meg selv og syntes jeg er den teiteste personen i verden!

 

Jeg er tilbake hjemme, men ikke på jobb ennå. Har store forhåpninger om å gå ned 7 kilo til, da er jeg nede i 72 kilo, og sniker meg under den "magiske" BMI'en på 25...

Nå må jeg legge til at det er mulig det blir mer enn 7 kg (vil gjerne under 70 altså), for jeg har ikke vært på vekta etter ferien ennå, utsetter det til torsdag som er min veiedag. Har store planer om å jogge 3 ganger i uken, og komme meg på en styrketime i uken, i tillegg til sykling og hundeturer (hun er jo med når jeg jogger da). Vet det er ambisiøst, men har en bikinimulighet i november igjen, og da hadde det jo vært knall å se enda bedre ut...

For selv om jeg ikke har vært knallflink i sommer, har jeg iallefall følt meg bedre i bikini enn jeg gjorde i fjorsommer, så det er jo en seier i seg selv.

 

Nei, jeg har tenkt å ta meg et ørlitelite glass vin ikveld, det er jo fortsatt ferie... Imorgen er det joggedag igjen, hurra!

 

PS: God bedring Anniken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er tilbake, eller prøver iallefall. Jogga idag morges, deilig å ha trent før frokost!

Ser ut til å bli en ndelig dag på vestlandet, kanskje litt bading?

 

Ha en fin dag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anniken81

Velkommen tilbake fra ferien!

Jeg kickstartet uka med bootcamp og er helt ødelagt av stølhet enda...trengtes ja!

Herlig å være tilbake i hverdagen når det gjelder trening, selv om jeg har nesten klart fire økter i uka hele sommern! Merker imidlertid at jeg spiser mer generelt nå, irriterer meg og skal prøve å endre rutiner. Halvgledelig nyhet er at jeg har gått ned i BH størrelse....er jo en bra ting og en litt kjiip ting samtidig...hehe...

 

Veiedag i morgen her også...er vel 80 igjen tipper jeg...har jo vært det siste mnd'ene!

 

Ha en flott dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åttifire -84 - kilo stoppa vekta på idag ;) Riktignok veide jeg meg sånn midt på dagen da jeg kom på det og hadde spist og drukket, vanligvis er det jo på tom mage med det samme jeg står opp, men jeg spiste altså ikke 5 kilo. til frokost, ei heller drakk jeg 5 liter vann før jeg gikk på vekta.

Det er altså utrolig mange kilo ned, endel jeg har gått ned fra før...

Har alliert meg med noen venner om å ha trenings"dater" og treningsoppdatering per mail, og har igrunnen sagt at jeg skal løpe halvmaraton til våren. Så da har jeg et mål... Første mål er jo bikini (på nytt) i november, så vi får se.

Jeg har klart det før, og skal fortsette der!!!

 

Bare ergerlig... Neste torsdag er inni hverdagen igjen, krysser fingrene for at resultatet blir bedre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarte å motstå fristelsen til å gå på vekta idag morges. Prøver å karre meg tilbake på "den smale sti" når det gjelder mat, krysser fingrene. Er iallefall supermotivert, dette skal bli bra!

Har kommet tilbake til å føre inn alt her, og det hjelper jo å skriver her også;)

 

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anniken81

Kjenner så utrolig godt den følelsen! Utrolig kjedelig at det er så lett å legge på seg men så umenneskelig vanskelig å gå ned igjen! Veide meg i dag og står fast på 80 kg! Eneste håp er at jeg bygger musker som erstatter fett...for ellers er det jo rimelig deprimerende å trene 4!!!! ganger i uka og ikke gå ned et gram!

 

Vi bretter opp arma og setter igang med nytt pågangsmot, iallefall det jeg har funnet ut! Er litt imponert over at vi faktisk fortsetter jeg. Tipper vi er omtrent like i kroppsfigur og er jo ikke helt halvgærnt! Mange som sier jeg ser utrolig bra ut og jeg liker figuren min....men vissheten om at jeg balanserer på en fin linje og det ikke skal mer enn to uker uten fokus så er jeg fem kg opp gjør at armene må brettes opp på nytt!

 

Så kos deg i helgen, nyt et vinglass så kommer hverdagen på mandag!

 

God helg!

 

A.

 

PS: Jeg har en treningsdagbok med en venninne som jobber i Peru nå, hver torsdag veier vi oss og skriver vekt og treningsinnsats....motiverende og gjør at man pusher seg ekstra...akkurat som dette forumet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ikke sant det er imponerende at vi holder stand? Og jeg er faktisk lettere enn på samme tid ifjor, OG i bedre form.

 

Idag har vært en bra dag, sparte kalorier til middagsbesøk, og ble servert supergod og sunn middag, med småsjokolader til dessert - har ikke bikka 1500 kcal engang, i tillegg til at jeg hadde trent skikkelig :)

 

Jaja, er planer imorgen også, så det er fint å ha litt å gå på, men godt å være igang iallefall.

 

Fortsatt god helg, vi får en fin høst med vektnedgang tror nå jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for deg!!!!

 

Jeg ler litt av meg selv, hadde så utrolig lyst på noe godt, og kjøpte "please yougurtis med sjokolade". Spiste en skje, og den er supergod!!!!!

Jeg tenkte selvsagt at "yoghurtis, det er jo iallefall sunnere..."

Jepp, sjekka, og den har 214 kcal per 100g, når f.eks "bomba" phishfood fra Ben and Jerrys har 268. Jaja, er jo ørlite mindre kalorier, og så får jeg ty til en liten skje i ny og ne når jeg får cravings.

Men litt latterlig at jeg vil la meg lure til sånt :)

 

Idag er det inneprosjekter på gang, jogga igår så knærne må få hvile. Håper å få shaina kåken ferdig idag sånn at det kan bli en skikkelig tur imorgen.

 

Nyt lørdagen videre, nok en gang grattis med under 80, jeg VET hvor fantastisk det kjennes (og snart skal jeg også være der igjen!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anniken81

Haha, jepp jeg fikk mensen denne uka og spiste en halv boks med Dream is....er jo bare tull men men føler ikke skyldfølelsen like hardt! Har du prøvd Yoplait dobbel 0% med vanilje? Smaker ikke så verst og passer til bær etc....

 

Jepp, deilig følelse å være under 80, men er sur på meg selv fordi jeg ikke klarer å holde moralen! Spiste sjokolademousse (med lettmelk) på fredag, en baguett med ost til middag i går og har spist grove pannekaker med ost til frokost....herre min godt liksom! Skal svømme 1500 meter senere i dag så satser på at det gir meg litt spillerom.

 

Skal i bryllup lørdag om to uker så da skal jeg se fabelaktig ut, så blir bootcamp 3 ganger denne uka...no mercy!

 

HA en flott søndag,

 

A.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jommen sa jeg smør :)

 

Var på festival igår, hurra for nesten 3000 kalorier (ikke tull engang, tvang meg til å legge inn og fikk 2999 kcal!).

Idag har jeg selvsagt vært redusert og kombinert med vannrett regn utenfor vinduet har det ikke blitt trening - så langt iallefall.

Jaja, spist er spist, skal prøve å komme meg ut ikveld, imorgen er det sykling til jobb så fremt det ikke er is på veien (og DET er det da ikke), og så jogging imorgen ettermiddag. Prøver å jogge mandag - onsdag - fredag, egen styrketrening de andre dagene, evt en fjelltur, og en skikkelig styrkeøkt på treningsstudio ila helga. Dette er selvsagt planen for høsten, i tillegg til strengt spiseregime.

Hallo, hvem trenger å drikke øl, jeg liker jo egentlig ikke øl engang?!??

 

Rare greier, når en har et så fantastisk mål, vet hvor bra en føler seg når en holder stand med trening og mat, og så likevel falle helt av lasset.....

 

Dagens mest positive: jeg tvang meg inn her, og da kom motivasjonen til å ta på regntøy utover dagen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åkei, bedring igår, med tur på en drøy time og ca 1500 kcal.

Idag var det første ordentlige hverdag, men sykling til jobb, skal jogge meg en tur nå. Blir bra!!

 

Kjenner jeg må skrive mye og føre inn alt for å komme igang igjen, skal klare det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anniken81

Bra!

Jeg var på bootcamp i dag tidlig, aner ikke hvor mange kalorier man forbrenner men må være noen! Jeg dør nesten hver eneste gang!

Skal prøve meg på tre ganger denne uka, men tror det holder hardt for skjelver enda etter i dag tidlig!

 

Skriv dagbok, tvinger en til å følge litt med....denne uka er krise for meg...skal på middag hos venninne i dag (null kontroll på hva jeg får), imorgen skal jeg på jobb middag og onsdag og torsdag er det seminar på et eller annet fjordhotell....med andre ord bare usunnheter. Så kommer søstern min fra england til helgen og vi skal en uke til beitostølen (hvor blandt annet jeg også blir ett år nærmere 30 jeg også!!!) så mye mat som skal inn for å si det sånn...jaja...en dag om gangen!

 

Snakkes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for bursdagen som kommer!

Du var jo på bootcamp idag, går sikkert bra med middag. Men vet godt hvordan det er, jeg ble jo overlykkelig på fredag da jeg fikk servert supersunn deilig middag! Er liksom sånn at når man skal kose seg skal det være mye kalorier :/

Ikke for det, en kan jo ikke kutte ut alt, men det blir jo bedre når det ikke er hver dag. Og tur med søster og bursdag kan ikke sies å være hver dag!!!

Du får prøve å komme deg på en bootcamp eller treningsøkt (eller 2) til ila uka, og prøve å snuse ut de mest figurvennlige alternativene på hotellet, om det er buffet iallefall. Jeg vet med meg selv at det er vanskelig, er så mye fristende, og så "unner jeg meg" litt ekstra. Men det er jo absolutt ikke poenget når man skal ned i vekt!

 

Lykke til, jeg heier på deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anniken81

Hjemmelagd pizza og ett glass rød vin (veldig veldig god!!!) på en mandag! Jepp, straffer seg så var oppe og jogga i dag tidlig med venninne.....og bootcamp imorgen...men middag på restaurant i kveld...jaja..vi kjører på :)

 

Hvordan går uka så langt? Kommet tilbake i rutinene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det jojo-land. Eller, kanskje ikke SÅ ille.

Bra dag igår, sykla på jobb, og hadde meg en kombinert jogge/gåtur seinere på dagen.

Idag måtte jeg kjøre på jobb, ble forsinka, med det resultat at jeg kom hjem kvart over seks, helt dehydrert og demotivert for enhver form for trening. Hadde planlagt en fjelltur, men må ordne endel før imorgen, og lufta bare forsvant etter knappe 10 timer på jobb.

Prøver å finne motivasjonen nå, skal spise middag med noen venninner imorgen, så jeg har alle mulige gode grunner (inkludert at jeg har en dag der jeg føler meg ekstra "feit"), men er ikke helt sikker på at det går.

 

Jaja, får sykla imorgen, så får jeg se. Skal ta et tredje glass med vann, rusle rundt kvartalet med voffsen, så kanskje jeg har lyst på tur etter middag?

 

 

Så ja, tilbake i rutiner, både de gode (sykling og trening og sunne, regelmessige måltider), og de litt mer slitsomme - som overtid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på vekta idag morges. Ærlig talt var jeg skikkelig nervøs, hadde jentekveld igår med god mat og vin, voffsen stakk av da vi skulle jogge sånn at hun fikk mye mosjon og jeg mest frustrasjon, og jeg tenkte at om vekta viser 84 kilo idag også tror jeg nesten jeg gir opp.... (Jeg vet jo at det ikke er et alternativ, men sommerferiekiloene var så bitre...)

 

Men jeg trenger ikke gi opp, vekta viste 81,7, ned 2,3 fra forrige uke (selv om forrige uke ikke var helt skikkelig), så det nytter. Hurra hurra hurra!!!

Skal få inn en skikkelig treningsøkt idag, har jobbehelg, så det kan bli smått da, men vi får se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anniken81

Så utrolig bra! Er så rart hvordan noen ganger kan man gå måned på måned uten at nåla på vekten rikker seg, så plutselig raser den nedover! Jeg skal veie meg imorgen....håper på status que. Har jo hatt max inntak av mat siste dagene etter jobbseminar (fikk takk og love..hehe...en skikkelig forkjølelse så kunne unnskylde at jeg ikke drakk i går på jobbfesten!) og ingen trening (vel bortsett fra mandag og tirsdag).

Neste uke skal jeg på fjellet fra mandag til fredag så blir litt stille fra meg, men tro meg, I´ll be back! Nå er jeg på en mission!

 

Lykke til, jeg rapporterer etter vektdag imorgen!

 

A.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gikk det med veiinga?

Jeg sitter her og er veldig veldig fysen :P Er noen ganger sånn i jobbehelgene, ikke som om jeg hadde vært på fest om jeg hadde hatt fri, men syns liksom lit synd på meg selv. Enda jeg har trent og spist deilig frokost med aviser, og lunsjet med en venninne på kafé...

 

Får ta meg en kopp kaffe, kan jo hjelpe litt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anniken81

Hei,

 

Vekta står på 78,5 kg...veldig happy med det men skjønner det ikke helt! Jeg er syk og har spist pizza to dager denne uka! Drukket vin 2 dager og spise dessert. (Altfor mye anledninger!) Nå ligger jeg på sofaen og prøver å spare krefter til å gå på utdrikningslag....som selvfølgelig skal ha middag på en pizzarestaurant! HERRE!

Jaja, tipper vekta er på 80 igjen imorgen, men skal på beitostølen neste uke så håper på å få gått av meg litt da!

 

Håper du kom deg ut av fysemodus, kjenner det altfor godt (jeg ligger og tenker på den store stratosen venninnen min har i kjøleskapet vårt....)

 

A.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag blei det oreokake.

Anledning: ingen.

Resultat: kvalm.

hvorfor: den var der, og jeg kjeda meg.

??!!!!!???

 

Hva i alle dager, skulle tro jeg hadde lært. Jobb nå, men imorgen håper jeg det blir trenings!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anniken81

I går ble det pizza - igjen - utdrikningslag! Klarte imidlertid å begrense meg til to glass vin - veldig fornøyd.

I dag bursdagsmiddag hjemme (ikke bursdag før til helga men mamma feirer tidlig) ergo først full brunsj med hjemmelagde rundstykker og masse goodies. Så en liten tur på en time, så full middag før tre!!!!! stykker verdens beste kake! Herre min sopp!!!!

Men nå er det Beitostølen fra imorgen til torsdag - forhåpentligvis masse turer og sunn mat! FORHÅPENTLIGVIS! Så bryllup til helgen - så hverdag igjen! Gleder meg nesten til hverdag igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arrrgh, det er så mye jobb og møter for tiden!!! Idag var jeg helt kokt i hodet, kom hjem ti på ni i kveld (hadde vært innom og luftet voffsen på dagen), det regnet katter og hunder og var mørkt (nesten da...) - HUFF!!!

 

Lagde sunn middag, men måtte ha et ørlite glass rødvin til. Jaja, skal lufte voffsen på nytt og ta en skikkelit tidlig kveld, kjenner at det trengs.

Imorgen blir det iallefall sykling til jobb, det er jo mye bedre enn ingenting. Men er redd det eneste jeg kan håpe på denne uken er å holde vekta :-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...