Gå til innhold

Treningsglad, men tung. Kurs 1 :-)


Gjest Tussa3
 Share

Anbefalte innlegg

Status for helga:

Fredag: gikk joggeløypa før frokost (jogging 3 dager på rad turde jeg bare ikke!), deretter fornuftig mat helt til sen middag med vin.

Lørdag, noenlunde fornuftig, 40 min rask gange, skar seg helt til middag med vin og ost og en ekstra posjon (stønn, den ekstra porsjonen var typisk et resultat av at øynene vil ha mer enn magen, men måtte jo spise opp følte jeg...).

Idag, søndag: fornuftig med unntak av 20 nonstop i bilen på vei hjem, men gikk raskt i 1 time, og er nå på 1410 kcal.

Imorgen er det middag med venner, men skal få til 1 times gange (minst), tirsdag spinning, onsdag jogging ( og middag...), torsdag planlegger jeg en liten fjelltur på dagtid, og fredag er det jogging før jobbhelg.

 

Nå er det sagt, og jeg skal inn her HVER DAG for å dokumentere hva jeg spiser!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest Anniken81

You´re on! Flink har du vært denne helga også! Løpe tre dager på rad er ikke bra for knærne så gåing er bra alternativ.

 

Ok - da er jeg tilbake fra herlig langhelg i England med familien. Har som nevnt en søster som er sykt god på å lage mat...og det ble en stor etefest..men heldigvis tvang jeg henne med på joggetur både torsdag og lørdag. Kake/dessert hver dag....jaja...fått shoppet en del nye klær da :(

Min treningsplan:

Mandag - bootcamp

Tirsdag - joggetur

Onsdag - bootcamp eller trene styrke med venninne

Torsdag - møte personlig trenern min igjen (han er en kompis så vi har treningsdater istedenfor kaffe ;) ) eller svømme med venninne

Fredag - bootcamp

 

Usikkerhetsmomentet her er jo bootcamp, hvis det høljeregner så orker jeg ikke rulle rundt i en park kl 7 om morningen...men de dagene bootcamp utgår skal jeg trene på kvelden istedenfor!

 

Føler egentlig jeg skal ha litt bootcamp med meg selv denne uka, alt matinntak skal dokumenteres og trening skal gjennomføres. Liveredd for å gå på vekta - helt sikker på at den nærmer seg 80 igjen....

 

Ha en knall søndag så kjører vi på fra imorgen!

 

A.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anniken81

Ok dag 1:

Bootcamp utgikk med høye kneløft da det var pøseregn utenfor i dag tidig, men fikk dratt meg ut på en joggetur i kveld med venninne i 40 minutter (som kommenterte på at jeg er blitt i mye bedre form!). Matmessig ganske greit - var på et seminar fra 16-19 hvor det ble servert kake og vin...jeg drakk bris og spiste eple! Stolt! Hehe, jaja en av fem hverdager er over ;)

 

Håper du har hatt en bra mandag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!

 

Igår var det som forutsett vin, men klarte meg på forbausende 1760 kcal, og en times rask gange.

Idag har jeg bare spist brødmat, litt hektisk, men ble mett og god og har klart kalorinivået. Kom meg på spinning med en venninne, vi var superfornøyde begge to! Nå som sykle-til-jobben-sesongen er over er det på tide å gå fra støttemedlem på treningssenteret til aktivt medlem...

 

I tillegg fikk jeg bonustrim ved å lempe ved i over 2 timer, må jo telle for litt det også?

 

Imorgen er det middag og vin med en venninne, skal komme meg på joggetur før det!!

 

Fornøyd med dagen - og at jeg klarer å ta meg selv i nakken :)

 

Lykke til med onsdag Anniken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anniken81

Tirsdagen gikk uten trening dessverre! Klarte meg på kalorier imidlertid! I tillegg sto jeg opp kvart over seks i dag for å ta på meg treningstøy, gå ut, se høljeregnet for så å snu og legge meg igjen....er det mulig liksom! Jaja, så har med treningstøy på jobb - blir enten sats eller jogging på meg også før jeg skal spise pizza og drikke vin i kveld.... MEN Personlig trener imorgen tidlig og treningsavtale med kollegaer for spinning på fredag!

 

Haha, jeg ler av oss...tror vi begynner å nærmer oss litt smågale! Jeg så imidlertid bilder av meg selv tatt for fire år siden - KRISE! Uaktuelt å gå tilbake dit!

 

Lykke til med jogging i dag og god middag :) Frustrerende at rødvin smaker enda bedre i høstmørke!

 

A.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble gåing igår, knevondt :)

Idag ser det ut til at det bare blir gange til og fra restauranten for middag.... Har hatt fri, men masse å ordne, og med lang frokost med en venninne ble det noen ekstra kalorier der gitt! Dritt, dritt, dritt.

 

Vekta viste stillstand, 80,9.

 

Arrrgh!

 

Skjønner ikke hvorfor jeg ikke klarer å ta meg selv i nakken; motivasjonen er der, men det går bare ikke ! Har et altfor hyggelig liv med for mange venner som er glade i rødvin og god mat...

 

luksusproblemer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anniken81

Luksusproblemer indeed! Jeg drakk en brunello vin i går som rett og slett det ikke går an å si nei takk til! Umulig! Men klarte å dytte meg selv til å gå på SATS igår og trente en time. I dag er jeg sliten - så står over trening da jeg har gjort kunsstykket å booke to treningsøkter imorgen....både før og etter jobb! Er bare jeg som ikke klarer å si nei til noen av de så da får jeg bare tåle det. Men så skal jeg på konsert på kvelden både fredag og lørdag så blir nok mer alkohol....jaja! Veie meg imorgen tidlig, rapport følger!

 

Kos deg på middag,

A.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig hyggelig middag. 1263 kalorier bare der....

Jaja, håper kneet holder til jogging før frokost imorgen. Det er nye sjanser hele tiden!

 

Dobbel treningsøkt - hurra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anniken81

77 kg!!!! HURRA!!! Vel og merke etter at jeg hadde vært på bootcamp en time og var totalt dehydrert så må veie på nytt imorgen....men jeg har sett 77!

 

Brilliant start på dagen!

 

A.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hipp hipp hurra for 77 kilo!!!!!

 

Dehydrert - schmehydrert :)

 

Jeg har atter engang nattevakt og helgejobbing, skal sulle meg ut på en tur nå, men alt er i ulage når en ikke har fast døgnrytme :) Vet at det hjelper med luft, spist litt nå, og skal rydde litt heimen slik at jeg bare kan kose meg i kveld - med sunn mat og koffeinfri (eller teinfri) te :)

 

Hvordan går helgen for deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anniken81

Var på tidenes kleineste date i går...som førte til drikking av en del alkohol...haha! Klarte ikke trene to ganger på fredag - var helt kjørt etter bootcamp på morningen. Men skal jogge imorgen og har gått en kort tur i dag. Spiste en skolebolle i dag - jaja - er lov en gang i uka :)

 

Er deilig med lørdag - du er superflink som jobber natt og fortsatt klarer å bevege på deg. Jeg jobbet en del nattevakter i studietiden og da var jeg dø hele dagen etterpå!

 

Kos deg på vakt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var veldig fornøyd med å klare å jogge - følte meg veldig mye bedre etterpå. men ja, en føler seg til tider ganske så død.

 

Jaja.

 

Straks ny uke, tror motivasjonen har kommet seg igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anniken81

Avsluttet uken med en joggetur i går jeg også...veldig deilig i sola :) Hadde så fårikål, eplekake, is og rødvin i bøttemengder! Hahaha, ny uke ny motivasjon - treningsbagen er med :)

 

Oppdatering følger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff da!!

 

Jeg baker boller til jobben, av alle ting, og det lukter sykt godt, tenker å spare dem til imorgen, tenker hardthardthardt på hvor vondt jeg får i magen av fersk gjærbakst....

 

Fjelltur igår, ingenting idag...

Imorgen er det nye muligheter - hurra for ny dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anniken81

Boller...namnam! Alt er namnam når det er mørkt og jævelig! Var barnevakt i går, de SKULLE ha spagetti til middag - ergo måtte jo jeg også spise. Stinn i magen i mange timer. Var oppe på bootcamp i dag tidlig - krisemørkt og trist - men veldig deilig når det var ferdig :D

I kveld skal jeg på kino med drink først....lurer på om jeg klarer å gjøre den alkoholfri ja ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flinking!

 

Jeg veide 79,9 kg igår morges - hurra!!!!

Rakk ikke trene onsdag, igår ble det 50 min rask gange, og idag er det dagen etter nattevakt, så vi får se hva som byr seg før jeg flyr avgårde til bryllup, vin og kalorier. Gleder meg, men har hektiske uker foran meg med møter og konferanser og nattevakter, krysser fingrene for at jeg klarer å holde igjen på kaloriene og iallefall trene litt!!!

 

Om sommeren får jeg jo gratis trim ved å sykle til jobb, men er ikke veldig fristende å sykle i mørket på glatte veier nei ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anniken81

GRATULERER! Så flink du er!

 

Jeg ligger på sofaen med muskellåsning i ryggen. Var på bootcamp i dag tidlig og midt i treningen sa det bare snapp i ryggen... MØKK!!!!!!! Vært hos kiropraktor, forhåpentligvis går det verste over iløpet av uka...men hard trening må stås over. Svømming og elipsemaskin blir redningen de neste ukene...POKKER! Jaja, dette skal ikke stoppe meg!

 

Du har vært flink, under 80!!!!! Vi er flinke!!!! Ser 75 til jul ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anniken81

Huff, nå har jeg ikke trent siden halvtimen før jeg røk ryggen på fredag - føler meg ikke bra! Ryggen er litt bedre, men trening utgår en stund framover. Skal høre med kiropraktoren i dag om jeg kan begynne å svømme litt. Er litt krise, føler jeg eser ut!

HVordan er status for deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja...

Rast gange fredag, masse mat og vin lørdag og masse mat søndag. Rask gange igår, og status etter nattevakt idag - altså litt småklein og trøtt. Håper på rask gange eller i beste fall en joggetur. Fra imorgen tidlig til fredag er det konferanse igjen, les: 3 store måltider om dagen og mye stillesitting. Tar med joggesko i håp om et treningsrom...

Er i det hele tatt utrolig masse jobbing før ferie fra 31. oktober i drøye 2 uker (før det er hjem til enda mere jobbing og konferanser). Hvor ble det av den hverdagen jeg er så glad i der jeg kan ha rutiner og trene?

 

Men jeg skal igrunnen ikke klage, å ha lyst og tid til å trene men ikke kunne pga skade er verre faktisk!!!!

Klarer du å svømme da? Det er jo godt trim i det?

 

God bedring, skal tvinge meg inn her for å oppdatere, selv om det ikke er mye å oppdatere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anniken81

Hverdag eksisterer tydeligvis ikke i livene våre! Svømte på tirsdag, igår var jeg på elipsemaskinen i 30 minutter...ikke akkurat max trening nei! I dag skal jeg på restaurant, igår hadde jeg spagetti bolognese til middag, lørdag skal jeg ut og jadajada...kontroll er ikke så lett!

 

Veiedag imorgen...gruer meg...men ryggen er mye bedre...skal prøve meg på en lett joggetur imorgen...blir spennende! Krysser fingre for at du ruler konferansene dine. Tiden fram mot jul blir et lite minihelvete, men vi kjører på! 75 kg før jul! SKAL GÅ!

 

Lykke til med uka, bruk joggeskoene,

 

A.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anniken81

77 kg! Det går nedover...sakte sakte men sikkert! Mulig badevekta har klikka, mulig musklene har forsvunnet pga ryggen og lite trening....mulig det faktum at jeg fikk mensen i går har slått ut feil vei og jeg går ned istedenfor opp...ikke vet jeg, men i dag tidlig sto vekta på 77 kg blank! Hurra!

 

Håper du har det bra på konferanse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anniken81

Noe er fundamentalt i veien med meg! I går hadde jeg en dårlig dag generelt, noe som førte til følgende krise:

Spiste to store hveteboller på jobb etter lunsj (som var suppe.ironisk når man ser resten av dagen..haha). Dro på fredagspils med venninne...drakk 4 glass rødvin (store glass!) på to timer, noe jeg selvfølgelig ikke tålte fordi jeg trener mye og drikker lite. Ble helt susa, Kom derfor hjem klokka seks, var innom butikken og kjøpte et tonn smågodt og en muffins...som jeg klarte å spise opp før jeg sovnet på sofaen klokka syv. HVA GIR DU MEG!!!! Helt satt ut, hadde i tillegg verdens kjipeste natt pga fikk mensen. Skjønner ingenting av meg selv. Alt pga en dust av en mann, men allikvel.

Jaja, jeg gidder ikke legge det inn i matskjema engang, var sikkert 4000 kalorier mer enn jeg skulle ha. men her bekjennes det, får bare prøve å fortsette på en normal diett i dag og håpe jeg ikke går over 80 igjen bare pga denne kvelden.

 

Håper du får en flott helg!

 

A.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

STØNN!!!!

Konferansehotellet hadde selvsagt superdupergod mat, det var hyggelige folk, vin til middag og nachspiel. Herrefred, null bevegelse og nattevaktsuke som kommer.

Skal trene idag, i form av hjulskift, men lover meg selv å komme meg på joggings på tredemøllen på treningssenteret.

Bare 1 uke til ferie i bikini, jeg SKAL klare å stramme inn litt. Joggeskoene skal med på tur også...

 

Mensen og mannfolk, tror ikke jeg hadde klart å styre unna vin og muffins heller. Jeg klarer det jo tydeligvis ikke uten de to engang ;)

 

Jaja, vi får stå på, ny veiing torsdag. Eller fredag (veiing etter nattevakt er alltid nedtur).

 

Stå på, ha en fortreffelig kalorifatttig søndag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anniken81

Vel da kan jeg informere om at mannen er ute av livet så da slipper vi å bruke det som unnskyldning for mye vindrikking igjen ;) Søndagen ble litt dårlig ettersom jeg var i dårlig humør (pga mannen), var bøssebærer for tv aksjonen og klarte da å dytte i meg en sjokoladekakebit og 2 pinneis...haha...ler av meg selv.

I dag er det imidlertid knekkebrød og salat...dvs hvis de har salat på restauraten jeg skal spise med venninne på....samme gjelder imorgen....huff mye venninnedater denne uka. Men lagt inn trening hver dag denne uka bortsett fra i dag - tre muligens fire av dagene med venninner så da har jeg et mål! Bør vel egentlig få til fem dager denne uka med tanke på inntaket jeg har hatt i helga. Orker ikke tanken på morgentrening engang, i dag kom jeg meg ut av senga fem over åtte...rakk akkurat kontoret til ni...ler av meg selv igjen ja!

 

Bikini skal du inn i! Ærlig talt, nå må vi skjerpe oss litt her! I ferien er det lov å skeie ut litt, men så er det hardbarka løp fram til jul! Vi vet jo at da går det at skogen noen uker uansett...

 

To be continued...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...