Gå til innhold

Treningsglad, men tung. Kurs 1 :-)


Gjest Tussa3
 Share

Anbefalte innlegg

Hahaha! Jeg skoggler av oss her jeg sitter, jula hadde jeg klart å fortrenge helt. Ikke jula selvsagt, men julekaloriene!

 

Jeg har tenkt å gjøre alvor av å kjøpe langrennsski. Igår ble det hjulskift og en times rask gange i sluddet, idag rask gange i halvannen time, bare sludd siste 20 minuttene;)

Får se hva nattevakten bringer, mulig det blir tur eller joggings el spinning imorgen. Og fram med bikinien, så blir det vel litt motivasjon.

Venninner er knall, men det er jo synd det skal være så forbaska koselig med vin og sjokolade når en møtes. Kunne vi ikke synes det var like koselig med te og gulerøtter?

 

 

Hm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Dustedag. Sitter her etter nattevakt, har sovet endel, men linsene er ikke klare til å tas på. Har "sort hull" følelsen, og tenkte å jogge, men orker ikke jogge med briller. Det er surt og kaldt, men verken regn eller sludd.

Så hva gjør jeg?

Jo, jeg sitter i sofaen og trøkker, gjør ingenting fornuftig.

 

Nå skal jeg ut og gå. Om 15 minutter skal jeg være ute av døra, halvannen times rask gange er bedre enn halvannen time til med vgnett og fjesboka...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anniken81

Nå er jeg spent!? Gikk du ut? Halvannen times gange er superbra! Nattevakt er tøft, spesielt når vi snakker høstværet ute nå! Er jo mørkt og trist når du er våken uansett da!

 

Jeg sliter vanvittig med å komme meg på morgenen, ikke aktuelt å stå opp og trene før jobb. Kommer meg så vidt på jobb til ni! Og det med bare 15 minutters vei til jobb....sover jo type 8-9 timer og er fortsatt vrak. Og da kan vi gå over på å snakke om å være sulten...er konstant sulten! Nå har jeg spist tre knekkebrød til kvelds og enda lyst på noe godt. SKAL IKKE! SKAL IKKE IKKE IKKE! Starter en ond trend når jeg spiser sjokolade (les : fredagens totalkræsj!) også får jeg liksom sånn behov for å spise noe godt på kveldene...men jeg skal ikke! må bare komme meg gjennom noen uker så går det bedre! I dag har jeg vært på spinning med venninne - men tror du ikke den dumme instruktøren ikke dukket opp...vi klarte å gjennomføre en "time" på sykkel allikevel men bare fordi de satte på cd. Ikke helt det samme men men...

Imorgen skal jeg også på spinning med venninne, skal gå tidlig og jogge en halv time først! Skal!

 

Jaja, imens sitter jeg her og tenker på sjokolade! Ha en fin natt på vakt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anniken81

Da leste jeg akkurat på nett at den leverposteien jeg akkurat har stappet i meg er den mest kaloririke versjonen som finnes og derfor skårt lavest på testen både på næringsinnhold og smak...jaja..da vet vi det! Pokker da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom meg ut ja ;)

Er ganske fornøyd de siste dagene, til tross for mye jobbing har jeg klart minimum 1,5 timers rask gange hver dag, og litt pilates. Igår trente jeg intervall på tredemølle, superduperdigg, fikk skikkelig runners' high!

Leverpostei - jeg har kommet til at jeg prøver å spise relativt sunt, men litt leverpostei ødelegger vel ikke alt? Jeg pleier faktisk å lage leverpostei til jul, den er knallgod, og sikkert proppfull av kalorier. Men den grove magre fra Gilde og sånn er veldig god også da. Noen ganger føler jeg at jeg bare spiser mer av lettprodukter dog...

 

Nå er det under en uke igjen til bikini, ikke strålende sol på værvarselet, men vin til lunsj og mye god mat blir det. Har booka hotell med basseng og treningsmulighet, og kanskje jeg orker å jogge litt ute. Uansett er det ikke disse 2 ukene med ferie som kommer til å ta livet av slankinga.

Skal på vekta imorgen (oops, nå sa jeg det, nå må jeg gjøre det), kvelden nå.

God spinning!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anniken81

Fredag og etter min lille katastrofe forrige helg har jeg startet bra idag - løp i 20 minutter også 55 minutter spinning. Uka har vært sånn halvveis, tre treningsøkter - alle spinning, men føler ikke det gir like bra effekt som løpingen. Skal derfor dra med meg en venninne på løpetur imorgen tidlig. Har spist noenlunde sunt, men mye karbohydrater...mye brød (dog veldig grovt!) og i dag spiste jeg brie og grædost...fikk lunsj av kollega for å feire det ikke eksisterende lønnsoppgjøret...haha..jepp elsker staten! Anyways, nå er det hjemmelagd pizza og glass rødvin med venninne. Du er vel snart på vei til ferie, nyt den maks men ta med treningssko og husk at vi skal ned til 75 før jul!!!!

 

Hva stoppet vekta på ? Jeg har ikke turt gå på etter forrige helg så skal veie meg imorgen tidlig...håper den er under 80 enda!!!

 

Kos deg på fredagskvelden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

80,6 ;) Ikke fornøyd. Og rakk ikke trene idag.

 

Jaja, jobb imorgen, så ferie!!!

Og etterpå er det bare masse julebord og fester og fandens oldemor -vi skal klare det!

 

Ha ei fin helg :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anniken81

her er det harda kår! Jogget en tur i dag tidlig med venninne, sprutregna men fy søren hvor herlig det var når vi var ferdig. Skal tvinge meg selv ut imorgen også..føler jeg må jogge mest mulig ute nå før det blir møkkaglatt. Har vært på spinning tre ganger denne uka og det er ikke det samme, merker at forbrenningen er mye høyere når det kommer til løping...hm...jaja i går hadde jeg pizzakveld med venninne (drakk faktisk pepsi max istedenfor rødvin!) og idag er det fårikål middag med noen andre venner...hvor skal dette ende!

Kos deg max på ferie, kommer til å skrive litt her av og til bare for å holde det ved like, men gleder meg til å høre fra deg om noen uker !

Bli litt brun for meg også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anniken81

Kan dessverre ikke rapportere at jeg er superflink...trent en gang denne uka..dvs 3 ganger til må til...dvs fredag, lørdag, søndag..jaja...vi kjører på! Er jo meldt knallvær denne helga så ikke noe stress :) Håper du koser deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anniken81

Huff, motivasjon kom til meg! Vekta står stille, jeg spiser og trener, spiser og trener...vil ned! Vil ned nå! Kan jeg ikke bare våkne opp en dag og veie 70 kg...så hadde jeg vært så fornøyd...ikke disse ned 200 gram møkka!

Har venninne som har flyttet til Peru for å jobbe..der er jo alt så billig så for 1000 NOK i mnd har hun personlig trener i halvannen time fem dager i uka! Hun har gått ned 10 kg på to mnd og blitt den supermodellen... Hadde jo bare vært drømmen rett og slett...kan man ønske seg det i julegave av en Onkel Skrue man aldri har møtt? Vær så snill?

 

Håper du koser deg på ferie :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, trening 3 ganger så langt denne uka...inkludert en gang med personlig trener...men hadde en fem retters med jobb...så bør få inn to økter i helga! Skal skal skal! Jaja, dytter litt her jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk til en siste økt i går...dvs jeg løp på tredemølla i 30 minutter og tok 100 situps...haha...tvangstrening rett og slett. Men så gikk jeg ut og spiste pizza og drakk masse vin...meningsløst..men veldig hyggelig da:) Denne uka er helt håpløs for meg...er tre store middager - 2 julebord! Må jo trene hver dag før jobb for etter jobb har jeg ikke sjangs..

jaja...ha en fin søndag ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei hei!

 

Hjemme igjen, dvs iallefall i Norge. Var flink og jogga 3 ganger på ferie, gikk tilogmed så langt som å oppsøke et treningssenter for å få trent! Det er uansett bedre enn ingenting, men med så godt som alle måltider ute og vin til lunsj og middag sier det seg selv at magen er mindre flat enn før. Gleder meg som alltid til hverdag, men med så mye jobbing som er lagt inn de neste ukene vet jeg ikke helt.

Helt enig med deg, skulle så gjerne våknet opp en dag og veid 70 kilo, så skulle jeg heller jobba for å holde meg der ;)

Tør ikke veie meg før neste torsdag jeg, så får jeg håpe jeg får inn noen treningsøkter før den tid. PT hadde vært knall, kanskje jeg skal prøve meg... eller kanskje jeg bare skal satse på treningsdater, det pleier å holde fint for min del. Nå som det går mot mørkere tider skal jeg kjøpe langrennsski og satse på lysløypa, og pakke treningstøy til jobb, gikk ned bra på det i vinter/vår.

 

Skal også være flink til å være her, det hjelper iallefall!!!

Stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen hjem ;) Høres ut som en herlig ferie! Flott at du har motivasjon for det trenger jeg...prøver å løpe så mye som mulig nå for det brenner kalorier, men kjeder meg helt i hjel på tredemølla...30 minutter er maks av hva min hjerne takler på en sånn maskin..kroppen klarer det derimot helt greit. Det er jo iallefall bra! Veie meg imorgen...tror jeg....huff!

 

Hverdag lenge leve :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gikk det med veiinga?

 

Løpe på tredemølle er kjedelig, men litt moro, brenner jo så masse kalorier! Jeg må ha bra musikk, og legger et håndkle over displayet så jeg ikke ser hvor lenge det er igjen.

 

Idag og igår ble det rask gange ute i nydelig vintervær. Er litt småisete, så tør ikke jogge. Pilates etterpå, ganske fornøyd egentlig. Blir god middag, men ingen vin i kveld, så jeg klarer meg vel.

 

Fortsatt god helg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff og huff! Julebord fredag og julebord lørdag...ikke bra, ikke bra i det hele tatt! Vekta stoppet på 77 kg på fredag morgen (men torsdag kveld sto den nærmere 78..hehe). Nå tipper jeg den står på 90! Var og jogget tre kvarter i går og skal etterhvert dra meg ut i dag også...dvs til sats...de er åpne til åtte så bare å komme seg avgårde..må bare jobbe litt til først. Også vaske leilighet ikveld...herre! Skal ha 15 venner på kveldsmat imorgen...blir sliten bare av å tenke på det. Men skal servere grove scones og rundtstykker mamma har bakt:) Så blir jo iallefall noenlunde sunt.

 

Nå er jeg iallefall tilbake på hverdagen igjen, ferdig med de to store julebordene på samme helg. Beste delen var at jeg klarte å holde meg unna for mye vin, dvs to glass på fredag og ett i går! Og det på tross av at det fløt i frie flommer og det var bra vin. Men priorirterte pinnekjøtt ;)

 

Hvordan går det med treningen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, lang tur i godt tempo idag. Så er det et par lange dager og litt nattevakt, regner faktisk med at julebordet på fredag blir med munkholm ettersom jeg kommer til å ha naturlig promille av utslitthet og søvnmangel ;)

En venninne av meg har innflytningsfest på lørdag, så da blir det nok fest ja, og så får vi se hva uka deretter bringer. Men håper å få trent torsdag og lørdag, så får vi se på søndag om formen dagen-derpå er noe å skryte av.

 

Veiing torsdag morgen - gruer meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var jeg på trening med PT - etterpå gikk jeg hjem og lagde pizza og spiste hele greia..haha...

Fredag er det spinning og lørdag løpetrening....herlig herlig! Gleder meg til helg, skal muligens ut en tur på lørdag ellers skal jeg prøve å ha en sunn sunn helg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

79,9 kg igår morges.

Er så sliten etter uka at jeg rett og slett dropper julebord ikveld, skal prøve å holde meg våken i sofaen, men er mulig jeg våkner i sofaen imorgen tidlig ;)

 

Jaja, sparer kanskje noen kalorier på det.

 

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha, herlig plan! Vekta sto på 76.5 kg i dag...aner ikke hvordan og satser på at den hopper opp igjen over helga..men enn så lenge 76.5 kg!

 

Denne uka har jeg løpt en del, kan være det som slår ut på vekta når jeg tenker meg om. Bestemt meg for å øke farta på joggingen så løper intervaller...tror jeg skal fortsette med deg..selv om jeg tror jeg skal dø hele tiden! Haha.

Jeg droppet ut i går for å ligge på sofaen så du er ikke alene om å være sliten for tiden..tror det er været og mørket ;) Nå har jeg spist hjemmelagde rundstykker og tent adventstaken min! Og det snør!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med snø! Dvs, så lenge det er utenfor vinduet og en ikke må grave fram bil eller noe.

Her ble det fest igår, lite søvn + alkohol gjorde at dagen idag har vært totalt bortkasta. Kalorier ca en million, og null trim.

Imorgen er det ny dag og ny uke, og muligheter for å trene og spise sunt, og ikke minst regelmessig. Gleder meg til alkoholfri søvn ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...