Gå til innhold

Treningsglad, men tung. Kurs 1 :-)


Gjest Tussa3
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 1,2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

God Jul! Håper du har hatt en fantastisk julefeiring! Jeg kom fra familiejul tilbake til byen i dag...har spist som en helt og kost meg masse. Har også klart å dra meg ut på ski hver dag fra lørdag til i går...så håper det har veid opp litt...håper håper håper! Ski er uansett en fantastisk kaloriforbrenner hvis pulsklokka mi stemmer!

 

Uansett, en kjapp melding for å ønske deg godt nytt år, vi skrives i 2011...året hvor alt skal skje :D

 

A.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nytt år!!!!

 

Jeg skal kjøpe ski imorra etter nattevakt. Nå laver det ned her, har ikke vært mye aktivitet i jula, men nå er julematen straks oppspist, familien har reist hjem og jeg gleder meg til hverdag!

Håper på en hel måned uten møter og greier, men om det skjer gjennstår å se.

Nyttårsforsetter 2011:

- Kjøpe langrennsski og bruke dem!

- Min 10 min pilates - sløyfe hver dag

- Registrere mat og trening

Ned til BMI 25 (og ettersom jeg ikke vokser i høyden er det 72 kg. Om jeg ikke skal akseptere 74kommaettellerannet, som blir 25kommanoe)

- Ta bussen oftere (noe som fører til 1. mindre forurensing og 2. at jeg går mer)

 

Og selvsagt bli et enda bedre menneske, rydde i parken og lese flere bøker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anniken81

Hehe, jeg tok opp en plastpose fra parken på vei hjem i dag...så har den i boks :D

 

Mine nyttårsforsetter:

- Fortsette god treningsstil, mye kondisjon og opprettholde 4 ganger i uka

- Gå ned til 75 kg før utgangen av februar, 70 kg før sommern!

- Gå på ski mens det er mulighet

- Fornuftig mat på hverdager, lov å skeie ut noe i helgene, men godteri er tilbake på totaltforbud (Skeiet ut på julaften, klarte å holde meg unna sjokolade romjulen kom tilbake til leiligheten på torsdag - stappet i meg marsipan i bøtter både torsdag, fredag og i går! Ergo totaltforbud, eier ikke måtehold!!)

- Max 5 alkoholenheter per uke - dvs MAKS 5 glass vin i uka (dette startet på 3 men må være realistisk - er ikke lov å spare enheter så de man ikke bruker faller ut. Ved bruk av 5 enheter er det totaltforbud mot alle andre synder!)

 

Andre nyttårsforsetter -

Kjøpe leilighet - HJELP! Den som hadde vært rik!

Finne drømmemannen - jepp for det skjer jo alltid når man planlegger det!

Nyte livet max og ikke bli panisk i forhold til kalorier - orker ikke bli en sånn som ikke kan spise/drikke noe pga slanking - vi trenger jo strengt tatt ikke slanke oss! Vi vil bare bli litt tightere i fisken!

 

Er så sur på meg selv for marsipan og sjokoladesmellen i helgen! Men har nå booket inn treningstimer hver dag denne uka! Så pokker heller! Veier sikkert over 80 kg! MØKK! 2011 - nytt år nye muligheter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, føler jeg har satt for lave mål.

Gikk tur i snøen idag, min vanlige sommerrunde som er ca 8 km , men litt tyngre idag ettersom det var første gang på lenge og endel sn, og tenkte på trening:

Tror jeg skal love meg selv å trene 6 dager i uken.

Dvs 3 dager i uken på treningssenter; 1 gang spinning og 2 ganger tredemølle.

3 dager skal det være fjelltur, tur, skitur og hjemmestyrke med et-eller-annet program (har litt å velge i)

Og den pilates-løkka mi hver dag. Den er bare 10 minutter, men gjør godt for rygg og mage!

Blir jo litt på dag 7 også, men jobber såpass mye at jeg må ha en dag slækk.

Jeg vil veldig gjerne ned i 72 kg til sommeren, men er ikke sikker på om jeg greier det:(

 

Kanskje jeg skal ha det som mål likevel?

 

Idag har jeg spist noenlunde greit, ført inn alt, og i tillegg til snøturen ble det hjemmestyrke og pilates, 40 min tilsammen.

 

We can do it!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anniken81

Måtte bare utrykke dette umiddelbart! 6 GANGER I UKA! SHIT! Klarer du det tar jeg av meg lua, og klarer du det er det umulig å ikke gå ned til 72 kg - da skal du jaggu spise smør hver dag....

Men mål skal jo være der for å nås, så go for it! Jeg er overlykkelig fordi de endret tidsplanen for bootcamp og har nå kveldstimer istedenfor morgentimer - noe som gjør det mer realistisk da klokka syv i minus 20 (som det var før jul) er helt urealistisk for meg. Feiret med å ikke trene i dag...har meldt meg på crosstraining i morgen på sats+bootcamp på onsdag+svømming torsdag+spinning fredag - så tenker at det er greit at i dag var bare første dag tilbake på jobb. Er sliten, trøtt og ligger på sofaen...jaja...2011 er superb enn så lenge ;) Vurderer om vi burde starte en ny løkke i ned under 10 kilo gruppen - føler vi hører til der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke helt enig med meg selv om det kan kalles 6 ganger i uka når 3 av gangene er tur - syns bikkja fortjener langtur iallefall såpass ofte (om sommeren er det jo greit, da jogger vi jo), men det kan kanskje regnes som "langkjøring"? Går jo på i 1-1,5 timer, det brenner da kalorier?

 

Ny løkke... Hm... Men vi har jo gått ned noen kilo da? Jeg hadde iallefall gått ned over 7 da det snudde, nå er det vel cirka 0,5 - hah - kvier meg til veiing torsdag.

Jeg skal melde meg på spinning imorgen, satser på jogging onsdag og ski torsdag og fredag. Og kanskje lørdag og søndag - jeg starter skigåingen omtrent fra bunn (dvs, var på ski en eller 2 ganger ifjor, og det var vel første gang på 15 år), så jeg er satser på å gå når løypene er rolige ;)

Nei vent, må jo få inn en tredemølle i helga også om jeg skal følge planen. Og jeg må da iallefall klare det en uke!

 

Er usikker på om det går, jeg jobber jo mye, og de ukene det er mye vakt er det til tider vanskelig. Samme de ukene det er møter her og der og seminarer og styr. Men de fleste konferansehoteller har faktisk tredemølle, så det er bare å ta seg i nakken. Faktisk.

 

Når jeg tenker meg om blir det joggings imorgen og spinning en annen dag. Deal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra!

 

Idag er jeg skikkelig fornøyd. Har spist sunt, drukket masse vann, rakk spinningtimen med ca 10 sekunders margin og tok meg helt ut. Lagde wok med kalkun og fullkornsnudler til middag, nam nam!

Skal i middag til en venninne imorgen, hun spurte om middagstips så jeg har ymtet frampå om kylling eller ovnsbakt laks - krysser fingrene. Joggingen blir imorgen, så jeg skal rekke både trening og å gå bort til middagen.

 

Uvisst hvor lenge denne iveren varer, men jeg tar hver dag som en bonus.

 

Hvordan går det med deg? Hvordan er crosstraining?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

 

Idag var det solskinnsboller rett fra bakeren på morgenmøtet. Hun som hadde nattevakt har en mann som er baker, som like godt hadde stukket innom med en bråte nybakte boller. Jeg måtte selvsagt ha en ;)

MEN, jeg løp en kilometer ekstra på tredemølle for den, gjorde ikke helt opp, men når jeg legger til 1,5 timers rask gange (sammenlagt ) idag, er det vel greit.

Egentlig veldig bra når jeg tenker et par år tilbake da jeg ville tenkt "shit nå har jeg ødelagt alt, kan like gjerne droppe trening og dytte i meg 2 boller til"

Så det så, idag skal jeg se på den lyse siden av ting.

Nå er det å hive seg i dusjen før jeg skal i middag til en venninne. Bidrar med grønn salat :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anniken81

Du er flink! Jeg trente i går - bootcamp på sats - helvetes hardt men lite kondisjon. Orket ikke trene i dag og har lillesøster på besøk - ergo må trene 3 ganger til før søndag er over...jaja! Skal ha siste time med Personlig Trener i morgen tidlig ( har ikke råd mer...herlige statsansatte!), bootcamp fredag morgen også blir siste søndag tipper jeg. Nå lager jeg pizza med lillesøster -vurderer hvor usunn den kan være - grov bunn, lager sausen selv med tomater, løk og krydder, har på serranoskinke og litt mozzarella. Er jo ikke verdens verste er det vel? Tenker at det ikke er så ille jeg!

Men....skal i 30 årsdag på fredag og 29 årsdag på lørdag, merker jo at det blir litt krise!

 

Kos deg på middag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, famous last words.

Fikk servert lasagne, og med masse grønn salat var ikke det så ille. Men falt en av mine gamle feller, når andre propper i seg føler jeg at jeg også kan proppe i meg. Så det ble 2 glass vin, en ekstra posjon, suksessterte og cookies ;)

 

Og skituren idag går fløyten - dritt og dritt!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å si at jeg har satt bikkja på slanker'n også, veterinæren mente hun var litt lubben. Så langt har bikkja gått ned 1,3 kilo (fra 19,6 til 18, 3, så det er ganske stor prosent). Jeg derimot, veide idag inn på 81,9 kg, opp 500 gr fra før jul.

Men målene var utrolig nok like, 1 cm ned på magen!

Idag ble det iallefall sunn middag, ovnsbakt laks med pastasalat (fullkornspasta, og ikke så mye). Veldig fornøyd med det, når jeg var så skuffa over igårkveld og over den manglende skituren. Jaja, kanskje imorgen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anniken81

I dag har vært en dårlig dag! Skikkelig sliten etter uka, som forøvrig bare har inkludert to treningsøkter - riktignok en bootcamp time og en time med personlig trener da - men fortsatt labert! I dag spiste jeg suksessterte på jobb, en gammel dame som hadde bakt og fikk den stukket opp i ansiktet med et: Smak så god den er....kunne jo ikke si nei (eller kunne jeg det...hm!) Uansett kom hjem fra jobb, spiste masse brød med lett gulost og serrano skinke til middag, er jo ikke helt krise for veldig grovt brød men ikke helt bra heller. Nå skal jeg på mad men fest....skal prøve å ikke drikke så mye vin ettersom jeg nå må prøve å trene både imorgen og søndag.

Fikk en kul ting på onsdag av en venninne, treningsvideoen til Jillian i slankekrigen på tvnorge (har sett det et par ganger). Er 30 minutters økter med kondisjon, styrke og mageøvelser. Kjørte nivå en i dag, ikke å verst om man ikke orker å gå på trening!

 

Happy fredag! God helg! I sunnhetens tegn ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra! Idag kom jeg meg på ski!

Det er tur nr tre i dette årtusenet, så det sier seg selv at dørstokkmila har vært lang. Litt utfordrende i nedoverbakker med en hund som selvsagt heller ikke er vant til at matmor går på ski, men vi holdt varmen godt i 1,5 timer, og jeg kjenner godt at jeg har brukt hele kroppen!

Deilig!

 

Nå skal jeg ta meg en dusj og lage meg te - burde hatt med tørt skift!

 

Treningsvideo er faktisk ganske ok, jeg prøver å bruke det når jeg ikke orker stikke på treningssenteret.

Ha en fortsatt fortreffelig lørdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

 

Hvordan var festen?

Jeg er veldig fornøyd med uka, har inntatt endel kalorier, men lander på 31 trimpoeng, det er jo 6200 kalorier forbrent! Jøss...

Merker (og ser på oppsummeringene) at jeg spiser mer de dagene jeg trener mye, men ettesom jeg har forbrent 1000 kcal idag er det kanskje greit å innta litt mer enn 1600 kcal?

 

Herremin som jeg hater de kakene/konfekten/bollene på jobb!!!! Det er selvsagt godt ment, men dersom man tilogmed er så ærlig at man sier "nei takk, jeg forsøker å passe på hva jeg spiser/gå ned i vekt" får man til svar "men du må da unne deg litt!"

Jo takk, jeg må unne meg litt, men dersom jeg skal innta ekstra kalorier, vil jeg helst gjøre det når en god venninne har invitert meg på middag, eller når jeg tilfeldigvis spiser lunsj der en tilfeldig kollega har med godis?

 

Som sagt, det er godt ment, men det tar litt av til tider.

 

Jaja, jeg skal ikke surmule, men glede meg over at jeg har trent masse og skal på ski imorgen før vakt - hurra!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anniken81

Hehe, er så utrolig enig! De 10 sekundene det tar å kaste ned en kakebit på jobben er så ikke verdt det samme som en middag med venninne eller et glass vin og en god bok alene hjemme!

 

Jeg har hatt en møkkahelg, spiste to sjokolader i går! Er det mulig liksom! Men kjørte treningsvideo ganger 2 i går - så 40 minutter med ekstremt hard trening foran tv´en funker fint. I kveld skal jeg på bootcamp, imorgen treningsvideo og middag med kamerat, onsdag bootcamp, torsdag svømme, fredag spinning! Thats the plan! Og forhåpentligvis holder jeg den!

 

Skulle droppe karbohydrater denne uka - begynte jo bra med å spise tre skiver grovt brød til lunsj....jaja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anniken81

Bootcamp i går, men også inntak av et helt brød! Ergo ikke mer karbohydrater denne uka! For å si det mildt. Var jo istedenfor middag og lunsj da, men allikevel liksom - moderasjon! Eksisterer ikke! Æsj! I dag skal jeg kjøre treningsvideo, i morgen bootcamp, torsdag svømme! SKAL SKAL SKAL !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på ski idag, ei mil etter nattevakt, skikkelig stolt. Skulle nok smurt potene til voffsen, hun ble litt betutta etterhvert, men snorker høylytt og fornøyd nå.

Er spent på vekta på torsdag, jeg har faktisk trent masse denne uka, men var god mat og vin i helga, så det kan jo hende jeg har feilberegnet litt.

 

Brød ja... Jeg lurer litt på å gå tilbake til south beach, eller evt Montignac dietten, sånne med lav GI - mat. Men egentlig føler jeg at det jeg spiser av karbohydrater er ekstremt grovt hjemmebakt brød, hjemmelagde knekkebrød, eller fullkornsris/fullkornspasta, og de to siste er relativt sjelden. Er flink til å spise bønner og linser og sånn, og masse grønnsaker. Så er i tenkeboksen enda, om jeg skal "begrense" kostholdet mitt. Er redd for å bli fanatisk, synes jeg for første gang klarer å spise litt men ikke alt.

 

Hm.

 

Usj, vanskelig å komme inn i nye rutiner. Jeg trener som en helt nå fordi det er nytt år, og hver dag sier jeg til meg selv at "jeg må da klare det første uka". Men plutselig kommer overtiden og møtene, og så blir det sosiale tilstelninger, og vips er jeg ute av rutinene. Skulle ønske jeg kunne leve superdøllt og trene og superspenende og spontant helt samtidig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så puls på nett-tv idag. Skulle ønske vi hadde like dårlig utgangspunkt :)

 

Oppsummering av forrige uke, med målet om trening 6 ganger friskt i mente:

mandag: mye rask gange

tirsdag: spinning

onsdag: tredemølle

torsdag: nada (dvs knappe 30 min gange)

fredag: gange

lørdag: ski

søndag: gange og intervall på tredemølle

 

Tror jeg må si at målet er oppnådd.

Igår var det gange og hjemmestyrke (fant et program i detNye Shape-Up, kommentaren er at de som er moderat trent skal kjøre gjennom 2 ganger; jeg hadde heldigvis ikke tid til det, for jeg brukte dobbelt så lang tid som de estimerte og kjente det sykt godt i rumpe og triceps)

Og idag ski.

Imorgen har jeg meldt meg på spinning, torsdag må voffsen få en skikkelig tur, fredag ski, lørdag jobbing og søndag kommer det an på hva jeg orker. Håper på tredemølle eller ski, er deilig nå som jeg har kommet igang, er bare å gjøre det til en "vane".

 

Note to self: logg av datamaskina og gjør noe fornuftig før det er natt!

 

Ha en flott uke, keep us posted!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde avtalt med en venninne å dra på spinning etter jobb idag, ble helt motløs da jeg fikk melding fra henne om at hun ikke kom, jeg var sulten og tørst og drittlei - og så dro jeg likevel!!!

"Er da vel for f*** ikke henne jeg trener for " tenkte jeg, smatt inn døra idet timen begynte og tråkket på alt jeg kunne. Gjett om jeg kjente meg flink!

 

Lagde en ny vri til middag idag, fant en oppskrift på bakt gresskarsalat i elle-interiør, den var supergod! Bytta ut fetaost med kalkunfilet (stekt), lite kalorier og hjertevennlige gresskarkjerner.

Moro. Idag skal jeg på kino, lurer på om jeg skal "unne" meg litt sjokolade ettersom jeg fikk mensen idag, og det erfaringsmessig trengs. Men kjenner meg veldig bra etter at jeg trente, kanskje jeg skal spare det? Skal med en venninne som sliter mer med vekten enn meg (og jeg vet ikke helt om hun innser det), så kan jo være solidarisk.

 

Hvordan var dagen din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anniken81

DU ER SÅ FLINK! Herre! Merker jeg blir motivert av deg så jeg kan rapportere følgende så langt denne uka:

Mandag - bootcamp på bislet stadion

Tirsadg - Jogget 30 min på tredemølle+to styrkeøvelser

Onsdag - Bootcamp!!!

 

I morgen skal jeg ha fri tror jeg, har booket frisørtime!!! Fredag er jeg også usikker på for er fredagspils etter jobb. Lørdag og søndag skal jeg få inn trening. Skal satse på fem i uka, men minst fire!

 

I dag har jeg bare vært i møter (to hadde kaker! Jeg sto i mot!) så har bare spist knekkebrød hele dagen. Så nå har jeg stappet i meg to kyllingfileer for å få opp kalorinivået. Hadde bare spist 600 når jeg kom hjem fra jobb...

 

Vi er flinke!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dritt: vekta viste 82,2 kg, opp 300 gram fra forrige gang. Og 3 cm mer rundt magen! Mulig det har med litt popcorn på kino igår og mensen, håper det, syns jeg har trent som en helt.

 

Det positive var at venninna fra igår angra seg, jeg syntes ikke jeg kunne la være å bli med når hun tok initiativ til å trene, og fikk derfor 6 km på tredemølle etter jobb.

 

Vi er flinke ja, holder ut og spiser sunt - skulle gjerne bare se littebittelittemer resultater :) Det var det der med tålmodighet.....

 

Imorgen er det skitur.

 

Håper du er fin på håret, det er kalorifri stas det!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag var jeg på ski, superfornøyd. Kom hjem, tente i peisen og hadde så utrolig lyst på kakao. Så jeg lagde kakao med lettmelk og 70% sjokolade - og har selvsagt helt i meg ca 400 kcal.

Jeg prøver å bestemme meg for om det hadde vært like godt med te (det er jo også varmt og koselig og NULL kalorier), skal prøve det neste gang.

 

Idag skal jeg glede meg over at jeg som tidligere har vært anti-frlluftslive om vinteren har vært på 3 langrennsturer denne uken, og jeg skal jobbe hele lørdag, så det var min lørdagskos som ble deilig kakao foran peisen fredags ettermiddag. (Men holder en knapp på te neste gang...)

 

Gog helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...