Gå til innhold

Treningsglad, men tung. Kurs 1 :-)


Gjest Tussa3
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 1,2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest Anniken81

Svømte i dag, men herre jeg er besatt av behov for godteri. i dag kjøpte jeg nugatti max, men måtte helle zalo på etterhvert fordi jeg spiste altfor mye...haha...Lord altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, for et dritthumør jeg er i!

Er invitert på middag til en venninne, har mest lyst til å droppe det og gå på kino alene, er virkelig ikke i humør til noe som helst. Faktisk ikke til å spise heller, så det er kanskje noe, men iallefall ikke til å sitte og konversere med andre. Ute er det is og regn, så ikke frister det med knekte ankler på tur, og treningssenteret åpner ikke før i ettermiddag. Ikke at jeg har lyst dit heller, hadde fått meg litt luft av å gå bort på middag, men det er så seint.

Usj og fysj at det går an å være så sur og lei, jeg som egentlig har det så fint.

 

Drittdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, hjalp med en tur i ruskeværet. Dro på middag, nå har jeg lyst til å skrive negative kalorier ettersom jeg "motsto" biscotti. Men ettersom jeg lot være å spise fordi jeg ikke hadde lyst på blir det vel litt drøyt.

Jaja, har om ikke anna klokka inn litt trim på gange, nå skal jeg pakke treningstøy til imorgen RETT etter jobb. Deal.

 

Ny uke, nye muligheter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anniken81

Hehe, jeg skjønner så absolutt hvordan du har det! Januar er TØFT! Mest lyst å bare sitte i sofaen hele tiden, jeg har begynt å strikke! STRIKKE! Menn er gitt opp, alt er bare dritt (men egentlig har vi det jo veldig bra da...) Jeg skal på jobbtur til Sør Afrika og Mosambik om halvannen uke...bikini skal med...heisann!

I dag skulle jeg trene, men orket ikke gå ut av døra pga +2 grader og slaps overalt. Gjorde 40 minutter av treningsvideoen istedenfor...må jo være noe iallefall. Dog har spist som en idiot denne helga. Jaja, ny uke nye muligheter - jeg har bootcamp klokka syv imorgen kveld. Deal!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shit, nå fikk jeg dårlig samvittighet! Jeg lovte jo å trene idag, rett etter jobb! Så ble det overtid og jeg stakk innom en kompis som har brukket beinet og så hadde jeg litt vondt i leggene etter tredemølle og .....

.... og vips var jeg hjemme og lagde middag. Æsj og uff, er dumt å la voffsen være så mye alene også. Jeg vurderer å ta treningsfri, evt gjøre styrke hjemme.

Jeg vil forresten også strikke. Sitte i sofaen, trenger ikke drikke kakao akkurat, men ....

 

Ah, januar er tung, jeg var så godt igang... Gir meg ikke, bare en kvelds pause. Trur eg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sitter og ser over hva jeg har spist og trent. Idag var vekta 81,6, ned litt fra forrige uke, men fortsatt ligger jeg noen kilo over førjulsvekta.

Kanskje det hadde vært en idé å gå på kurs? Få noen som dytta meg?

Jeg synes jo selv at jeg spiser sunt, bruker kosemerkene mine til tider, men det er jo derfor de er der? Og de dagene jeg har trent hardt (5-6 trimpoeng) er jeg faktisk så sulten at jeg må ha mere mat enn 1600 kcal.

Hva tenker du Anniken?

 

 

Hm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anniken81

Heisann,

 

Januarmodus er et kjent syndrom, vi må bare holde troa på at dette skal gå! Jeg har aldri gått på kurs, mulig det er superbra, men jeg har egentlig ikke tro på at jeg kan få det til bedre enn jeg gjør nå. Har egentlig ikke lyst å bytte livsstil! Vi stapper ikke i oss masse godteri, karbohydrater osv, vi trener over gjennomsnittet og vi har en sunn livsstil. Hva pokker mer skal vi gjøre? Jeg nekter å bare spise suppe!

 

MEn når det er sagt, kurs kan jo være motiverende det. Hvordan du ikke går ned mye mer er for meg helt uforståelig for du er jo superflink på både trening og matveien. Jeg skeier jo ut rett som det er og kondisjon gjør jeg lite av for tiden. MEN jeg står jo stille på vekta på 77 kg på morgenen som nå er 78 på kvelden ;) Jeg spiste to store rundstykker til lunsj, vel og merke grove grove men allikevel unødvendig karbohydrater - men jeg har hunger for alt som har karbohydrater for tiden. På mandag var det pasta, i dag rundstykke...i går lagde jeg en stor ovnsstekt kylling!!! Hvor skal dette ende! Etagilde! Hver dag slåss jeg med meg selv for ikke å gå i butikken (som for sikkerhets skyld er i 1 etasje av bygningen der jeg bor!) og kjøpe marsipanhvaler - som er mitt absolutte favorittgodteri!

 

På den positive siden, var og prøvde en olabukse i stad - fikk på meg størrelse 32 i livet! 32! Da snakker vi framskritt her! Måtte le da dama i butikken sa hun hadde kjøpt den buksa i dag hun også, men i størrelse 26 i livet...jaja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoi, størrelse 32 - hurra!

Det er jo knall!

Når jeg tenkte meg om på tur gikk jeg jo ned 600 gram denne uka da, eller strengt tatt siste 6 dager, ettersom jeg veide meg idag og på forrige torsdag.

Teller fortsatt på knappene. Føler som du sier at vi spiser supersunt og trener ganske så mye. Jeg begynner å tro at jeg kanskje ikke skal veie 65 kilo (ikke at det er målet), kanskje jeg er helt passe om jeg er 75? Jeg snakka iallefall med en god venninne av meg, hun fikk nesten sjokk da jeg sa jeg veide 80 kilo, hun trodde jeg var rett over 70 sa hun (og ja, hun er innmari god på å se hva folk veier, kommer med jobben!). Så jeg tenker vel litt til.

 

Prøver å kutte litt på karbohydratene jeg også, men har forsøkt Montignac/South Beach før, og synes det blir så usosialt. Kan jo prøve på nytt, om jeg har to uker der jeg bare skal jobbe, er jo fase 1 som er ille, etter det kan en jo spise litt. Kan finne fram bøkene iallefall?

 

Idag gjorde jeg en vri, spiste "stor" lunsj med 450 kcal, og suppe til middagstid (hjemmelaget grønnsakssuppe med bønner - nam!). Kanskje det hjelper.

Herremin, jeg blir sprø. Føler vi gjør alt rett, og når jeg tar meg selv i nakken skjønner jeg at jeg går ned i vekt, det går bare så sakte, og det er de samme kiloene jeg tok av i april ifjor. Gikk iallefall ikke opp til 87 som var min startvekt.

 

Gi meg tålmodighet og viljestyrke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøst. Jeg ble invitert med ut og spise middag med noen venninner imorgen, de har så lyst på burger på Egon.

Min magefølelse var umiddelbart nei, orker ikke bruke opp hele dagens kalorier på egon! Har ikke sagt endelig ja eller nei enda, skylder på nattevakt slik at jeg må se hvordan formen er imorgen. Men det kjennes litt trist, har jeg blitt helt opphengt? Føler meg helt tussete, ortoreksi neste!!!!

På den annen side, det er ikke Egon som er førstevalget mitt, kanskje dette er litt som den kaka på jobb? Skal på kino med dem etterpå, så kan evt spise først, si at jeg måtte spise fordi jeg var sulten (som kommer til å være sant), og bare holde dem med selskap?

 

Råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anniken81

Haha, vi er håpløse! Jeg skal ut på lørdag, men sagt de to andre at jeg ikke rekker middagen og kommer etterpå. Rekker jo helt klart middagen, men 1. jeg gidder ikke bruke kaloriene på mat på restaurant (mest sannsynlig pizza) og 2. det er så sabla dyrt! Så jeg dukker opp etter middagen...så kan jeg heller drikke vin og bruke kaloriene på det... Når det er sagt, på Egon er det jo sikkert en salat?

Jeg har vært på trening, løp 30 minutter og styrke i 30 minutter...spiste to maiskolber og 4 muffins etterpå...muffinsene er sånne albran muffins så ikke verdens verste...men litt ille er det jo! Maiskolber har jo ikke så mye fett da...

Og må også ta med to rundstykker uten pålegg til lunsj...mye karbohydrater ja!

Jeg er håpløs, håpløs! Er egentlg litt nysgjerrig på hvor mye folk tror jeg veier...mener jo selv at 77 kg er møkkamye men føler meg jo ganske bra. Bortsett fra den pølsa jeg får rundt livet når jeg gjør knebøy...det er den som må bort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahahahaha!

Vi er litt sprø!

På torsdag endte jeg med å lage entrecôte og ovnsbakte potetbåter til hun som ville på egon, supergodt og ca halvparten av kaloriene av en burger med pommes frites :)

Igår lagde jeg grønnsaker med dip til tv-kvelden, drakk 2 små glass vin, men grunnet en lavkalorimiddag (dvs hjemmelaget grønnsakssuppe, nam!) ble totalen på 1850 kalorier (trøkte jo i meg ca et beger dip med kesam/lettrømme) - ikke ille når jeg hadde løpt på tredemølle også!

 

Føler meg ganske fast i fisken, så til min forundring idag at genseren hang skikkelig løst under armene, og igår løp jeg 6,5 km i 10 km i timen.

Prøver å fokusere på andre ting, som at jeg kan løpe lengre, går fortere og lettere opp trappene, trener styrke og har mindre vondt i ryggen på jobb - men det er så forbaska lett å se seg blind på tallet som lyser imot meg på vekta!

 

Idag ble det mange kalorier til frokost - nei hva er det jeg sier !!! Jeg har spist en deilig frokost med skikkelig grovt brød, egg, røkt laks, kaffe og hjemmelaget appelsinmarmelade. Og det ble sikkert 350 kalorier, men herremin, før i verden hadde jeg glatt gått på kafe og spist croissant, eller en sandwich og kake etterpå - gjerne med en helmelkskaffelatte til.

 

Er redd jeg er i ferd med å miste perpektivet på hva som er normalt, jeg orker ikke være en sånn som aldri kan være spontant med på middag fordi jeg ikke har fått spart opp kalorier ;)

 

Huset trenger sårt en vask, lurer på om jeg skal ta "treningsfri" idag og bare ordne inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anniken81

Kort oppsummert: Ut fredag, ut lørdag, lunsj ute søndag...pizza til middag på søndag.... SHIT!!! Veide 78 kg i dag tidlig, dette går opp mot 80 igjen! Uaktuelt! Og jeg skal reise til Sør Afrika på jobb fra onsdga til 4 februar. SHIT! Huff, måtte få ut litt frustrasjon! Skal svømme i dag, 1500 meter MINST!

 

Hvordan gikk helgen din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helgen gikk igrunnen greit, når jeg ser tilbake på resultatet: trente fredag, gange lørdag, tur og pilates søndag. Endel kalorier, men aldri over 2000 (og det inkluderer en halv flaske vin lørdag).

Igår gikk jeg tur og trente styrke før middag hos en venninne som endte med ca en flaske vin hver.

Likevel, føler at jeg ikke tenker på annet enn trening: at jeg bør trene, hva skal jeg trene idag, "æsj, må jeg virkelig trene" - kjempeslitsomt. Litt umotivert, forsøker å holde fokus så jeg kan bli positivt overraska med veiing på torsdag. Blir vel min sedvanlinge "rask gange" idag også, men går man halvannen time om dagen hjelper det jo faktisk på.

 

Hold ut, tenk på bikinien!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okay, jeg har bestemt meg. Jeg prøver 4 uker til, går jeg ned i vekt trenger jeg ikke gå på kurs. Jeg er enig med deg, jeg føler jeg lever sunt og trener regelmessig, men kanskje et kurs kan være et spark bak (er sikkert litt redd for en kursleder som sender epost og sier at jeg har for mye "nei"-mat, selv om det ikke er for mye kalorier).

Jeg ser meg selv i speilet og skjønner at jeg kan gå ned ca 10 kilo, men tror faktisk ikke 60 kilo (altså ned 21 kilo) ville kledd meg noe særlig, tror jeg vlle sett utrolig tynn ut. Jeg har begynt å trene mer styrke, med egen kroppsvekt, og endel pilates, ønsker meg slankere armer og bein, magen er ganske flat, og rumpa er stor, men sånn er jeg, veldig "damete" i fasongen - og det er jeg jo igrunnen fornøyd med!

 

Nå er det nattevakt, får se om jeg får løpt litt på tredemølle imorgen, og så blir det veiing på torsdag, uke 1 av prosjekt ned i vekt uten kurs.

Skal på et kurs med vennebesøk 2. uke av februar, så det blir veldig utfordende, men skal nok klare det også.

 

Heia oss!

 

PS:Egentlig burde vi ha som mål å avslutte denne tråden innen 2011 er omme, men så så jeg puls på nett-tv med Christine Koht, og hun har jo gått ned mye og hatt som mål "å bruke veldig lang tid", så da fikk jeg litt trua igjen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anniken81

Er i Sør Afrika....30 varmegrader, uheldigvis tilbringer jeg mesteparten av dagene på et kontor, men er sommer sol og herlig atmosfære!

Og mye mat! God MAT! Morgenbuffe som har alt av ferske brød, oster, frukt osv osv osv, varm lunsj som er NYDELIG og middag på restaurant...og dette helt fram til torsdag neste uke. Så herved legges følgende regler til grunn:

 

1. Null karbohydrater - spiste en liten baguett med brie i dag tidlig - ikke lov!

2. Ingen desserter - hverken til lunsj eller middag! I dag var det brownie...jeg spiste ikke! Spiste derimot to biter med kylling som sikkert var tilbreredt på en eller anne ikke sunn måte.

3. Skal ha minst 20 minutter med fysisk aktivitet hver dag - om jeg så må ligge på gulvet på rommet og ta sit ups! Idag jogget jeg faktisk 20 minutter rundt på estaten jeg bor på. Er ikke mye, men er iallefall noe!

4. Bare lov å drikke vin i helgen - denne er tøff - jeg er i freaking Sør Afrika og jeg har bodd her før så kjenner mye bra viner her!

 

Jaja, reglene er satt! Og jeg skal rapportere på oppfølgning av disse!

 

Alt vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, jeg hadde så lyst på sjokolade, så jeg smalt i meg en konfektcookie og 5 smash (var heldigvis ikke flere igjen i posen). Vekta viste 82 kilo idag, bånn i bøtta, syns jeg har vært så flink, så jeg gir nesten opp.

Bare nesten, idag må jeg forberede et møte til imorgen, skal møte noen vener senere, så da får jeg gått litt, og imorgen må det bli løping eller annen skikkelig trim.

 

Dritt, dritt, dritt.

 

Jeg vil ha et år fri med personlig trener og kokk;)

 

Stå på, Sør-Afrika uten vin og karbohydrater står det respekt av!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var så lei idag, bestemte meg for å ta en sofadag. Og så kom jeg inn her :

https://www.vektklubben.no/v3/Calculator/energi

 

og ifølge denne trenger jeg 2700 kcal om dagen, anbefaling om meny 3 el 4, altså 1900 el 2200 kcal.

 

Kanskje det er derfor jeg går lite ned? Sist jeg gikk ned spiste jeg nok mer, kikka litt tilbake og lå jevnt på 1700-2000 kcal. Så idag har jeg gått litt opp, så ser vi.

 

Alt vel i SA?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anniken81

Greetings fra Maputo! Her er det 30+, sol og sommer....og jeg tilbringer majoriteten av tiden på møterom med aircon og tolk som oversetter fra portugisisk...men nå sitter jeg og ser på solnedgangen på terrassen, drikker fersk juice (skulle jo vært vin!) i herlige 28 grader....livet er rett og slett ikke så aller verst :(

I helga hadde jeg fri og var på en øy utenfor maputo - alene på bryllupsreiseresort..paradis med ironi. Satt alene under middagen på lørdag..alle stirret...haha... har spist en del, men holder meg unna karbohydrater...spiser ekstreme mengder tørket mango...ELSKER tørket mango...hvor usunt kan det være? Sikkert ekstremt! Og jeg har svømt både lørdag og søndag, og i dag løp jeg 30 minutter på tredemølle. Så faktisk ganske stolt av meg selv :) Men vekta er nok på vei oppover. Mye nøtter, varm lunsj hver dag...osv osv osv...jaja...

solbrent fiskebolle det er meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flinkis!

 

Jeg drikker et lite glass vin til min karbohydratfattige (men litt for kaloririke middag): entrecote, linser og sellerirotpuré. Nam.

Tenketenketenke på lavkarbo (el fedon da), kutter karbo så godt jeg kan, og hvitt brød/sukker spiser jeg faktisk nesten aldri. Hm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...