Gå til innhold

Treningsglad, men tung. Kurs 1 :-)


Gjest Tussa3
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest snart30

Herrefred, sånne hoteller er vanskelige!

 

Jeg er storfornøyd med min lavkarbo. Jeg følger som sagt south beach, som ikke er ultrastriks. Kan spise alle grønnsaker som vokser over bakken (altså ingen rotfrukter inkl gulrot og potet), samt linser og bønner. Og de siste gir meg nok "karbofølelse" til at jeg ikke savner brød.

Idag ble det rundstykke, var det som ble servert til lunsj på møtet jeg var, men jeg tok av toppen og lot den ligge.

Merker at jeg er mett - og holder kalorigrensene, til tross for bacon & egg til frokost! Hm...

Jogga idag, imorgen er det sykling til jobb. Ære være hverdager, iallefall å komme hjem til eget hus og treningsmuligheter på kvelden!

 

Trening 5 timer etter landing er ambisiøst, men jeg heier på deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest snart30

Huhei!

 

Dag 6 av low-carb har også gått bra!

Så langt 3 måltider med ulovlige karbohydrater (jeg lot jordbær være lov...), men i små mengder. Ned 2,2 kg, passe mett.

Jogging idag - kjenner at det har vært sykling til jobb, får sykt tunge ben, men det går jo over. Viljestyrken er på topp - hurra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anniken81

Hjemme! Veide meg - 79 kg! Begynte nesten å grine, men krysser fingrene for at noe er vann i kroppen! Dro på trening og kom meg gjennom bootcamp - men er helt dø nå.

Nå begynner hverdagen her også, blir egentlig veldig deilig med rutine igjen! Skal ned i 70 kg, dette er jo helt krise å begynne å gå oppover igjen....blir helt lei meg men motiverende og dette skal gå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snart30

Klart det skal gå!

Du er jo supertøff som drar på bootcamp etter masse timer på fly!

Jeg fokuserer på en dag av gangen; har nå hatt venninnekveld 3 kvelder på rad, og ikke en dråpe vin! Får se neste uke når det er konferanse, ikke like lysten på å legge ut om slanking og livsstilsendring da ...

Jaja, imorgen er en ny dag, og nye muligheter til å fortsette i et godt spor :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snart30

Idag var første dag jeg hadde utrolig lyst på brød til frokost. Deilig ristet supergrovt brød.

Skal klare de tilmålte 2 ukene, kunne kanskje klart "strengt" lavkarbo lengre (er jo en deilig følelse å gå ned i vekt, være mett og ikke så trøtt), men tror at jo lenger jeg er uten frukt og andre karbohydrater, jo lettere er det å overdosere når jeg tar dem inn i kostholdet igjen.

Til uka er det konferanse, håper på buffet slik at iallefall de fleste måltidene blir low-carb!! Trening blir det nok lite av, tar sikte på pilates på rommet. Og oppdateringer her, slik at jeg holder fokus. "En dag av gangen", gjentar det som et mantra - selv om jeg ser fram i tid og gleder meg til grovbrød;)

 

Hvordan er formen? Er du tilbake på norsk tid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anniken81

Hei! Så flink du er!!! Jeg sliter veldig med døgnrytmen og søvnmangel...men blir bedre og bedre :) Beste er vel at jeg sto opp og jogget i dag tidlig...klokka syv! Er ikke så ofte det skjer her i gården på en søndag!

Jeg prøver meg på lavkarbo, men orker ikke kutte frukt enda...er eneste middel mot godteri trangen! Følgende treningsplan er lagt for uka:

mandag - bootcamp klokka 07.00

tirsdag - fri (har trent tre dager på rad og må flytte denne uka så må pakke!)

onsdag - bootcamp på kvelden + 20 min jogge ( har en avtale, skal prøve å overholde!)

torsdag - svømme? jogge? mest sannsynlig jogge da jeg trenger kardio forbrenning av kalorier!)

fredag - bootamp kl 07.00

lørdag - bootcamp på SATS

 

Jada....ambisiøst men kan jo fader meg ikke bli en fatso igjen så bare å kjøre på!

Lykke til med buffeten....håper du har bedre viljestyrke enn jeg hadde :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anniken81

Tirsdag morgen - fortsatt jetlegged og våkner på syke tidspunkt!

Er litt fornøyd med meg selv - klarte bootcamp lørdag, jogging søndag og bootcamp i går tidlig. I dag har jeg hviledag!!! Maten går så som så, klarte meg ganske bra i går - ingen karbohydrater (bortsett fra fitness til frokost - cornflakes greie). Drømmer allerede om brød derimot, er jo et brødmonster! Så har bestemt meg for at frokost på lørdag er det lov med litt brød - blir mitt godteri for uka :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anniken81

Er litt skuffet og litt stolt av meg selv på en gang - først litt skuffet fordi jeg spiste fajitas til middag - 2 stk hvetefajitas er mye karbohydrater det! Og fordi jeg var svak og kjøpte fire smågodtsjokolader fordi jeg fikk så lyst på - men så spiste jeg en og fant ut at jeg egentlig ikke hadde behov for det så kastet de andre! Så alt i alt ingen krise dag i dag - selv om jeg kunne gått på en skikkelig smell ganske kjapt :D

Håper du har det bra på hotell - i morgen er det bootcamp på sats - en dag av gangen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snart30

Joda, bra på hotell. Lavkarbo til frokost og lunsj, holdt meg unna frukt til pausen tilogmed. Til middag "klarte" jeg ikke si nei til vin, ble 3 glass totalt på hele kvelden (før ville det nok blitt det dobbelte), og ingen poteter. Tok 2 biter av desserten, ingen kvaler der.

Får legge ett ekstra måltid til. Tror det er det som blir løsningen; måltider jeg lager selv blir lavkarbo, måltider jeg får servert blir så bra som mulig. Er ialelfall bedre enn før.

Satser på trening imorgen tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anniken81

Ho! I dag har maten gått litt ad skogen - spiste to supergrove rundstykker fra baker hansen uten noe på til frokost (var på kontoret syv så måtte kjøpe noe på veien). Var jo greit nok - om en litt mye - men så slo kontoret til med felleslunsj - og da var det jo bare brød med masse godt pålegg som var alternativet+frukt og sjokolade. Jeg spiste to skiver brød og en del frukt....klarte å styre unna sjokoladen men ble jo alt for mange kalorier med rundstykker først også brød!!! Men så klarte jeg å komme meg på bootcamp og fikk til og med til 10 minutter jogging først. Forbrant 700 kalorier!! Hurra!

Så treningsmessig on track, matmessig på minussiden - men tenker jeg skal lage en hamburger av karbonadedeig og ha med grønnsaker til (ikke brød, ost eller noe annet usunt altså!) Karbonadedeig er jo relativt bra :D

Halvparten av vanlig vinmengde er bra! Moderasjon er nøkkelen her!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snart30

Moderasjon - moderasjon - moderasjon!!!

Det skal jammen være mitt mantra også.

 

Er tilbake i heimen etter en uke har klart meg rimelig bra. Imorgen håper jeg å rekke en joggetur, må kjøre til jobb for å få fylt opp kjøleskapet på nytt med sunne matvarer. Har klart å holde meg til lavkarbo til de aller fleste måltidene, har blitt litt vin til noen av måltidene, men sammenlignet med tidligere konferanser - ja det kan nesten ikke sammenlignes.

Ikke minst kjenner jeg at konsentrasjonen holder; uvant å sitte og følge med, men "uten" (altså med minimalt) karbohydrater er konsentrasjonen bedre og jeg slipper etter-lunsj-trøttheten.

Nå skal det "bare" bli en vane.

 

Stay tuned...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anniken81

Bootcamp i dag tidlig etter en ganske laber helg på matfronten - inkluderte skillingsboller, rundstykker og pizza for å nevne noe...men driver og flytter så båret opp og ned til femte etasje uten heis!!!! Det må man jo forbrenne en del kalorier på! Denne uka fortsetter flyttehelvete så følgende er planen - bootcamp i dag (check!), i morgen flyttelass, onsdag bootcamp og pakking, tordag flytting, fredag jogge, lørdag jogge...

Fingers crossed!

 

Flink som klarte deg på konferanse, jeg tok en hvit løgn og sa jeg hadde planer i dag når sjefen min skulle sende meg på et middagsmøte - fungerer bare ikke med de fem retters middagene! Og vinkelnere som fyller opp glassene - og hvis du sier nei er du jaggu meg stempla som gravid! Usj altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anniken81

svarte! har pakket som en helt i hele kveld (Skal flytte en del ting imorgen!) også har jeg bakt skillingsboller til vennene som skal hjelpe meg i morgen...og nå har jeg spist to...håpet er vel bare at jeg har stresset og pakket av meg tilsvarende mengde kalorier...FUCK!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snart30

Urk, ja vin i sosiale settinger er vanskelig.

Jeg er tilbake i hverdagen, veide og målte meg idag: opp 100 gram etter en uke med konferanse og vin, ned 2 cm i midjemål.

:D

 

Idag middag hos en venninne. I rundstykke og fruktsalat til dessert, samt hvitvin. Resten av dagen strengt lavkarbo. Det er planen min, sånn udefinert tid framover, så får jeg se.

 

Lykke til med flytting, det er noe herk, men blir forhåpentligvis bra etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snart30

Hvordan går pakkingen?

 

Jeg har laget meg et nytt mål, i serien moderasjon. Jeg har lagt merke til at jeg tenker jeg kan spise alt jeg vil når jeg spiser lavkarbo. Det er selvsagt både rett og feil. Jeg kan spise det jeg vil til jeg blir mett, og så ikke spise mer! Og det er dette som avogtil er vanskelig...

 

Så, jeg kjenner at jeg er mett, selv om øynene har lyst på mer, har ikke jeg det.

 

Så det så.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anniken81

I flytteprosessen har jeg mistet internett! Telenor er så hjelpsomme...vil få besøk av reperatør på onsdag mellom 8 og 16...flott! hjelper jo ekstremt mye når man er på jobb da!!! Har spist mye dritt siste dagene og drukket ca tre flasker vin på fire dager...HERRE! men har også båret ekstreme mengder esker og søppelsekker opp fem etasjer så satser på en utligning :D I dag er jeg tilbake på lavkarbokjøret (på tross av musli til frokost...har du noen bra frokost forslag?) ligger jo der og leker på 76 kg merke...huff...skal være forlover i bryllup 2 juli...da skal en trang silkekjole på...må strammes opp før den tid altså! Sånn er det bare rett og slett :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snart30

Men 76 kilo er for det første ikke ille, og det er jo bare 2 uker siden du sa du veide 79? Eller....?

Jeg var 80,7 idag, ned 4 kg så langt.

Dvs, idag hadde en venninne "kakefest" - herregud. Burde ha sagt jeg var syk eller noe, men det er en veldig god venninne. Så jeg dro, det var bare kaker og vin. Hadde ikke spist sukker på 4 uker (ca), så ble faktisk ganske kvalm, men klarte som misforstått veloppdragen pike å smake på alle kakene. Herregud, jeg er 32 år, det er bare tull å gjøre det sånn! Følte det var for teit å sitte der og drikke kaffe med tom tallerken, men jeg kunne jo tatt et stykke iskake og latt det smelte mens jeg lot som om jeg spiste.

Urk!!!

 

Jaja, kom opp i 1900 kcal idag, har jogga og gått tur, og imorgen bestemmer jeg helt selv igjen.

 

Lykke til med telenor (mulig det trengs)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snart30

Grilling med jobben igår, ble litt vin og dessert, men lavkarbo resten av dagen. Spiste litt brød til frokost idag, kjenner jeg må venne meg til "moderasjons"tanken; kan spise karbo til ett, men ikke alle måltider.

 

Burde komme meg ut på joggetur, men frister ikke helt i regnværet:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snart30

Idag har dagen startet bra - kom meg ut av senga da jeg våknet, en kort joggetur med voffsen, pilates og så egg & bacon med salat til frokost (og kaffe og aviseer).

Deilig!

Skal klare å ikke veie meg før mandag.

 

Hvordan går det med deg i flyttekaoset? Telenor har sikkert ikke klart å fikse nett enda, mtp siste døgns mobiltrøbbel ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snart30

Idag har jeg rydda. Hele dagen. Kasta kilovis med papir - deilig, men plutselig var dagen over. Velger å få ferdig de siste sure papirene, vet at jeg kommer til å spy om jeg ser dem igjen imorgen.

 

Så da er det joggings imorgen tidlig - hurra for ekstra fridag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anniken81

orker ikke fortelle om helgen min...var i london...kaloribombe hele helga....avsluttet med en haug med kindersjokolader...huff og huff...trening i morgen og plan for hele uka! oppdaterer med i morgen - er innflyttet og på nett ;) endelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snart30

Ingen joggings idag - iallefall ikke så langt. Våkna og lot voffsen lede an hvor vi skulle gå, 80 minutters snusetempo før matmor ble for sulten og dro oss hjem. Bra på matfronten, iallefall, så får vi se om jeg får ånden over meg i ettermiddag. Ønsker meg litt ånd nå....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anniken81

jeg har vært og svømt...og spist 2 pølser+litt foccatia+sjokolade....men svømte 1500 meter da :D Fra i morgen er det hardaball med trening hver dag denne uka! Fikk et kompliment om at jeg så ut som en strek i dag...hurra...en krussedull ville vel vært mer beskrivende men tar det jeg får ;) har ikke vekt lenger etter flytteprosess...skal gå ned på treningsrommet på jobb og veie meg i morgen...merker det kommer til å bli litt av en prosess!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...