Gå til innhold

Treningsglad, men tung. Kurs 1 :-)


Gjest Tussa3
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 1,2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest snart30

Æsj, seit ute idag morges, rakk ikke sykle, seint hjem, trøtt etter middag, usj og æsj, jeg vil være motivert til å rydde og vaske og jogge og være effektiv!!!

Får sette klokka på 10 minutter, rask power-nap, så rydde litt før joggings. Deal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anniken81

jaggu! du er flink! Jeg var på svømming etter jobb i dag....også spiste jeg pannekaker til middag..haha...det går opp og ned ;)

Fått dilla på å svømme, men er redd det ikke er bra nok i forhold til jogging....

Imorgen er det PT gruppe test time på SATS (jaja vi melder oss på alt :D)

Fredag spinning og lørdag el. søndag svømming/jogging!

Done finito ferdigsnakka!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snart30

Jeg har meldt meg ut av treningssenteret.

De lot meg ikke fryse medlemskapet i sommer, så da sa jeg bare opp.

Blir en utfordring til høsten, men tror jeg skal klare å finne et alternativ. Enn så lenge er det møteinnspurt, og knapt tid til å tenke. Dvs, idag var det sol, jeg droppa jogging og inviterte heller til grilling - det trengtes innimellom alle møtene. Imorgen blir det jogging, og sykling til jobb på lørdag.

 

Svømming er digg, men enig, ikke like bra som jogging. Bra tillegg/variasjon dog...

 

Ikke tenk på pannekaker, jeg har spist kake og is idag. Bare akkurat så mye jeg hadde lyst på, og det var bare litt, faktisk.

Ettersom det har vært en deilig dag har jeg bestemt meg for å være fornøyd med det også, nemlig.

 

Tidlig kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anniken81

Oj, du er tøff! Jeg er avhengig av å ha abonnementet, men har tenkt tanken. De kutter jo bare så sykt mange timer om sommern...irriterende! I dag har jeg faktisk vært på spinning, er en stund siden sist og var bra trening. Har svømt to ganger denne uka, og skal kjøre en joggetur i morgen...eller svømming. Spist ok...men mye vin...altfor mye vin!

 

Ha en fantastisk helg,

A.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snart30

Hei hei!

Ble sykling hjem fra jobb imorges, sov bort sommerdagen etter nattevakt.

Jaja, grei spising. Fortsatt på lavkarbo, veiedag imorgen. Har forsvinnende lite søtsug, rare greier. Ikveld bør det bli en tidlig kveld, håper på jogging imorgen.

Jepp, tøft å si opp, tror nok "alternativet" blir å melde meg inn et sted som forhåpentligvis har bedre service ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snart30

Famous last words...

Igår ble det null jogging, derimot overtid og rett på middag med vin med en venninne. Jepp.

Stabil vekt dog, på FEIL side av 80-tallet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anniken81

Jeg bare nevner...fikk besøk av en gammel eks kjæreste på torsdag - muffins, blåbærsyltetøy og krem....pluss to flasker vin...kjedelig med menn som vet om dine svake sider sier jeg bare... jeg skjønner ikke hvordan du klarer lavkarbo - jeg er på karbokick delux om dagen. Helt krise! Men var på en joggetur i går og i dag har det vært bootcamp...spinning i morgen og lørdag...vi kjører på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snart30

Nei, si det. Jeg er faktisk overrasket selv over at det funker med lavkarbo. Før har jeg alltid sklidd ut, og gitt opp. Kan ha noe med at jeg har fortalt det til folk. Spiste frokost hos en venninne igår, ble tilbudt hjemmebakt brød med takket nei, ettersom jeg skulle i middagsselskap om kvelden. Selvsagt helt greit for henne. Selv idag, "dagen derpå" var jeg superfornøyd med egg, bacon og dampet spinat.

I tillegg er jeg ikke fanatisk. Lager jeg maten selv er den lavkarbo, spiser jeg hos andre prøver jeg å tilpasse så godt jeg kan. Resultatet er at jeg ikke akkurat raser ned i vekt, men er mett og fornøyd - noe som har vært vanskelig før. Kalorimessig ligger jeg på 16-1800 kcal, bikka såvidt 2000 kcal etter fest igår, men hadde jogga og sykla, så det gikk greit.

 

Har vel omsider funnet den rette balansen, og det at jeg ikke bruker masse tid på å tenke på mat (som jeg gjorde før) hjelper veldig.

 

Så får vi se om jeg går ned i vekt med denne metoden, men tror uansett jeg føler meg så bra at det er verdt å fortsette ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anniken81

Hei du...

Jeg har landet i England for bryllupsuke - skal gifte bort storesoster paa lordag! Tror det tilsier at det blir en ganske bra uke paa matfronten - siden hun skal inn i kjolen sin og er nazi paa trening - men en hard helg for aa si det mildt! Jaja - saann er livet! Neste tre ukene blir nazi med jobb, trening og bra kosthold! Sommer of fitness rett og slett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snart30

Her er det status quo.

 

Vekta står stille, jeg sykler og jogger og spiser lavkarbo, og føler meg superbra.

Igår fikk jeg et innfall og prøvde en kjole jeg hadde liggende, passet perfekt (har sett ut som en dårlig stappa pølse tidligere), og flere kollegaer spurte idag hva jeg hadde gjort - "du renner jo bort!"

 

:)

 

Vet ikke helt hva jeg skal tro, men ettersom jeg kjenner meg bra fortsetter jeg sånn. Kanskje er jeg tung? Blir ikke akkurat fanatisk lavkarbo heller, lunsjen som ble servert idag var potetstappe med kjøttboller...

Vi får se.

 

Kos deg i bryllup, så skal vi piske hverandre litt på treninga neste uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snart30

Dytt dytt. Totalt blottet for motivasjon idag. Ingenting å skylde på heller. Sitter og fantaserer om vafler, sånne av seterrømme og smør og egg, og igrunne bare bittelitt mel og sukker.

Urk.

Har heldigvis ikke vaffeljern.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anniken81

Du er så flink - selv når du er umotivert kaster du deg ut på joggetur! Gratulerer med kjolen, sånne ting er morsomt og booster selvtilliten:) Jeg vil ikke snakke om hvor mye drit jeg har fått i meg i helgen - men hvor ofte er en forlover for storesøster? Så ny uke og nye muligheter. Landet og var hjemme klokka tre - var på bokse time klokka halv åtte! I morgen joggeavtale, onsdag bootcamp avtale - så her skal det blir bra. Spiste en stor salat med masse sunne gode norske grønnsaker til middag og littegrann fetaost bare...og en halv boks norske jordbær...namnam! Spiste grove rundtstykker til lunsj, men i morgn skal jeg starte lavkarbo jeg også - helse i sentrum framover. Føler jeg har glippet skikkelig så nå blir det nazi neste ukene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anniken81

Hurra - box mandag, spinning tirsdag og bootcamp ute i dag!!! Feirer med en liten hjemmelagd pizza på grovt mel og lettost...jaja litt er lov!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anniken81

Ok så torsdag var ikke trening og fredag var binge dag nr 1!!! Spiste altfor mye og mye dritt! I dag er ny dag :) Får se om jeg får lagt inn trening, ellers blir det spinning og styrke med venninne i morgen. Ikke lov å spise dritt i dag da gårsdagen var nok for hele uka!!!

 

Håper du er i rute og sommern smiler :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snart30

Hei!

 

Har vært litt sommer her faktisk, grilling og god mat og vin. Vekta har stått på 80,6 i 3 uker.

Tenker mye rundt dette. På den ene siden er jeg mett og god, ikke oppblåst på noe vis, og alle ukene har vært sosiale uker med vin og små utskeielser (igår var jeg ute på bursdagsfeiring, spiste treretters med dessert), og kroppen er fortsatt like stor.

Likevel vil jeg jo gjerne ned i vekt, BMI på 28 er ikke godt nok, selv om midjemålet er 78 cm... Må vel være strengere og trene mer, men sier til meg selv at det har vært riktig å bruke tid på å venne seg til nye vaner.

Nå er det helgehandling (bare sunne matvarer må vite), lørdagsvask, og en joggetur på ettermiddagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snart30

Jogging idag, ok kaloriinntak, men skal prøve å holde meg unna vin idag - altformange sosiale sammenkomster (selv om jeg holder meg innenfor kalorigrensene er det jo langt fra optimalt).

 

Alt vel?

 

Her var det sola som endelig tittet fram som gav meg energien jeg trengte - tidenes tyngste joggeben!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anniken81

Her går det sakte....var på bootcamp i dag tidlig...spist sjokolade, skolebrød og skal ha pizzakveld med kamerat. Så må trene både lørdag og søndag..haha...vi får se rett og slett :)

Kjører på med trening så får vi vel se! Skal jobbe en uke til, kommer tlbake med ukeplanen på søndag! God fredagskveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snart30

Takk i like måte.

Hadde superhyggelig middag og vinkveld med en venninne igår. Hun er også opptatt av kosthold, og jeg har nå lest gjennom hennes rawfood/superfood kokebøker. Vet ikke helt om det er riktig for meg, men kommer mer og mer til at det viktigste er å være sunn, og så tror jeg vel at det vil lede meg i rettere vekt også.

Får familiebesøk i helgen, har handet inn deilig mat, nå er det husvask og en joggetur på programmet før det er helt helg. Planlegger fjelltur imorgen, får heller ha med brødskiver (grove karbohydrater på tur er lov, har jeg bestemt :) GI er tingen.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anniken81

HURRA! Gratulerer!!! Det er jo superkult! Husker den under 80 kg grensa - er helt insane deilig!

 

Her er det litt krise om dagen - har spist så mye drit siden fredag at jeg er helt flau! Skjønner ikke hva som går av meg! Men presset meg selv ut på joggetur i dag - 1 time! 700 kalorier forbrent! Har satt opp følgende treningsprogram for uka:

Mandag - bootcamp på morningen

Tirsdag - løpetur/styrke eller fri

Onsdag - bootcamp sats

Torsdag - løpetur/styrke eller fri (enten tirsdag eller tordag)

Fredag - bootcamp eller svømming på morningen

Lørdag eller søndag - løpetur og styrke

 

Cluet her er at jeg må få inn en eller to løpeturer i uka (forbrenne kalorier) og en skikkelig styrkeøkt med tunge vekter (dette er tipset fra personlig trener jeg pratet med). I tillegg skal jeg klare en bootcamp på sats og en vanlig! Også skal jeg igjen prøve meg på lite karbohydrater...går jo ikke strålende om jeg skal være ærlig! Elsker brød, boller og alt annet som har karbohydrater i seg. Blir flau over mengden sjokolade som er inntatt siste 48 timene...totalt forfall! Jaja, litt stolt over løpeturen! Det hjelper litt!!

Grovt brød er viktig på fjelltur, en trenger energi for å fullføre :)

Ha en flott søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snart30

Dytt dytt.

 

Igår: sykling til jobb, og styrketrening hjemme.

Idag: jogge/gange i 1 time - tok alle bakkene jeg kunne komme på, her på vestlandet er det skikkelige bakker :), 15 min pilates/styrke hjemme.

 

Imorgen er det jogging og sykling.

Prøver å komme inn i vanen med å gjøre litt yoga om morgenen, ikke mer enn 4-5 solhilsener, men kjenner at det gjør godt - når jeg bare kommer meg ut fra dyna!

Hvordan går det med planen din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...