Gå til innhold

Får ikke nok kcal per dag - Melk?


Gjest Naley

Anbefalte innlegg

Ligger på meny 2 og skal derfor ha 1600 kcal om dagen, minus kosemerkene er jo det da 1500 kcal men jeg ligger på ca 13oo kcal bare, ser det er mye melka som mangler. Syns det er vanskelig å få nok melk i seg.

 

Har melk på frokostblandingen om morgenen, men den melka regnes jo som en del av frokostrasjonen og ikke melk vel?! Vist den ikke gjør det har jeg jo for lite kcal som frokost del... Vanskelig det syns jeg! Må muligens gå opp til lettmel i stede for skummet og vanlig yoghurt i stede for yoplait?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melken skal egentlig komme utenom frokostrasjonen ja. Bytt til lettmelk hjelper på. Jeg pleier å spise en yoghurt som heter mild og lett. Da spiser jeg enten naturell med en skje syltetøy i eller blåbær. Den har litt flere kalorier enn yoplait, men ikke like mye sukker som vanlig yoghurt.

 

Du bør øke frokostdelen din vil jeg tro. Ha litt rosiner eller nøtter i forkostblandingen, eller en skje syltetøy eller litt frukt/bær (det regnes da som påleggsrasjon og ikke fruktrasjon).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 months later...

Jeg sliter med det samme som deg. Det jeg gjør er at jeg spiser et ekstra måltid om dagen for å "fylle opp", slik at jeg når målet om rett antall kcal om dagen.

Og jo oftere du spiser, jo bedre er det for forbrenningen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe som er kjempe godt er, 1 beger yoghurt naturell, 2 ss 4-korn, 1 banan og 1 pors druer. Skjær opp frukten og bland alt sammen.

 

Eller du kan skjære opp litt frukt og spise det sammen med litt vanilje kesam.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 months later...

Jeg har blitt plasert på meny 4, og har ennå til gode å klare å nå målet med 2200 kcal på en dag og trenger sårt tips. Jeg digger den der havresmoothien, men når jeg lager den, skal jeg da sette hele måltidet som mellommåltid, eller spre ingrediensene på melk og frukt tabellen? Nå er klokka snart åtte om kvelden, og jeg mangler 600 kcal.... det blir en sen aften.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frktrulte

Valnøtter (eller andre nøtter) er genialt for å hurtig øke kalorimengden. Jeg syns nøtter er fantastisk godt, og 5 valnøtter er så mye som 70 kcal. Dette inkluderer det gode fettet også.

 

Så hvis man er glad i nøtter er det lett å fylle på med kaloriene ved å knaske en liten neve :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
Hvorfor er det viktig å spise nok kalorier?

 

Det lurer egentlig jeg også på.

Jeg vet at det er viktig å spise jamnt like mye hver dag, og at det er viktig å putte inn mindre enn en forbrenner... *forvirra*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du spiser for lite, så risikerer du at kroppen går på sparebluss. Da stopper gjerne vektnedgangen, fordi kroppen gjør alt den kan for å overleve (fordi den tror det er sult på gang).

 

Så selv om man selvfølgelig skal spise mindre enn man forbruker, så er det viktig å ikke spise FOR lite heller, for det er ikke sunt og kan gjøre det vanskeligere å gå ned i vekt, hvor bakvendt det enn høres ut som.

 

Det er derfor viktig å følge kalorirådene man får fra energikalkulatoren, og ikke gå altfor mye under det. husker ikke i farten, men tror du trygt kan ligge 500-1000 kcal under det du vanligvis forbrenner, men hvis du går noe særlig under det, så risikerer du sparebluss. Men sjekk tallene for sikkerhetsskyld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Gjest stinelill1988

jeg sliter også med dette.

 

men det jeg pleier er å spise vanilje kesam med syltetøy i, så får jeg opp kcal litt, men jeg skal også være på meny 2 men kommer ikke lengre enn 1100kcal =(

 

noe tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
Gjest positiv24

Jeg sliter med akkurat det samme... men er det like dumt dersom man får i seg for lite kcal, men ikke går rundt og er sulten? Jeg har tre hovedmåltider i løpet av dagen, pluss endel mellommåltider (frukt/grønt), kommer allikevel ikke opp i 1600 kcal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg gikk på kurs hadde jeg samme problemet, jeg drikker nemlig ikke melk. Fikk beskjed av kursholder at jeg kunne øke kcal pr måltid slik at de kaloriene som skal brukes på melk benyttes til annen mat.

 

Hun anbefalte meg også å bytte ut noen av lettproduktene for å komme opp i nok kcal. Feks å bytte ut lettost med vanlig ost, ha litt smør, majones eller smøreost under pålegg, spise nøtter, ta litt ekstra pålegg på brødet, dressing på salaten o.l. Fungerte greit for å få opp kaloriene....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

det er mange som har dette problemet, med å ikke komme nok opp i kcal pr dag.. har også litt dette problemet, men det kommer helt ann på hva du spiser..

Jeg har funnet mine "faste måltider", frokost/lunsj og kvelds..

 

Disse ser sånn ut;

- FROKOST -

2 kneipbrødskiver med 3 kalkun fillet biter og 1 oste bit delt likt..

,, Dermed er jeg oppe i ca 220 kcal på dette måltidet,,

- LUNSJ -

4 knekkebrød (ca 35kcal pr stk) med 50 g magerost m/skinke (tube, kavli)

,, ca 220 kcal,,

- KVELDS -

2 knekkebrød/1 kneipbrød skive med samme pålegg som "frokost"

,,123 kcal.. skulle hatt 110 kcal, kan evt kutte ut ost å ta mer kalkun på,,

 

200 kcal i melk om dagen, jeg elsker melk.. så det er ingen problem, men spis dobbel 0% yoghurt, er mellom 50-60 kcal pr beger.. da kan du spise 2 sånne pr dag og dermed er du oppe i 100-120 kcal på melk.. å drikk lett melk istede for ekstra lett eller skummet, lettere å komme opp i rikitg mengde!

 

200 kcal frukt/3 stk for dagen, dette sliter jeg litt med.. Er ikke så glad i masse frukt, mest eple og banan.. men har nå begynt å spise litt druer også, så klarer denne..

 

3 grønnsaker for dagen, blææ.. dette klarer jeg ikke, jeg liker ikke noe grønnsaker.. spiser mini gulrot, er eneste grønnsaken jeg spiser.. Hva spiser dere? kanskje det kommer fram noen grønnsaker jeg liker, eller kan lære meg å like..

 

- Linn

__________________

Start (8. Februar): 68,6 kg

Nå: 68,6 kg

Ned: 0 kg

Trivselvekt: 55 kg

__________________

Uke 1:

Uke 2:

Uke 3:

Uke 4: (Mål: 65,5 kg)

Uke 5:

Uke 6:

Uke 7:

Uke 8:

__________________

Første del mål: 65,5 kg - (Innen 8.Mars)

Andre del mål: 63 kg - (Innen 16. April, grunnet 2 uker til Lanzarote)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest haypergirl88

nå som jeg går på kurs ligger jeg på 1300kcal og klarer med bra der.

 

frokosten består av stort sett det samme: 60gram kneipbrød/grovbrød med 20 gram pålegg på vær, enten ost, koktskinke,makrell i tomat eller egg

 

samme til lunsj som frokost.

 

middag 400kcal, men spiser ikke det samme til middag vær dag, bytter på kjøtt, kylling,supper,litt fisk, litt pasta,og gryteretter, med potet og en del grønnsaker!

 

av og til kvelds hvis jeg har spist for lite til middag/lunsj!

 

og så melk og frukt.

 

så er jeg sånn ca oppe i 1300kcal

 

høres dette greit ut på en dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
Gjest SaraeM

Letteste måten å få opp antallet daglige kallorier er nøtter. Kjempe høyt på kallorier, smaker kjempe godt og inneholder masse sunne fettstoffer :)

Det er ikke nødvendig å følge mat-oppsettet til punkt og prikke! Om du ikke får i deg nok melk, kan du ta calsiumtabletter, og så bruke de gjennværende 200 kcal på annen mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...