Gå til innhold

uke 7 motivasjonsslankingenes mammatråd.


snurpa

Anbefalte innlegg

Uke 7 motivasjonsrapportmødrene

 

--------------------------------------------------------------------------------

- Ragnhild: Startvekt 86. ned ca 15 kilo. 1.70. forrige uke:76 denne uke:74,8-11,2kilo

- Snurpa: Startvekt 86,9. ned ca 15 kilo. 1.72. forrige uke:78,7 denne uke:78,5 -8,4kilo

- Melis: Startvekt 70,3. ned ca 12 kilo. 1.65. forrige uke: 54,3 denne uke:55 -16kilo

- Scorpiogi: Startvekt 85. ned ca 20 kilo. 1.63. forrige uke:76,9 denne uke:77,2 -7,8kilo

- Leverpostei: Startvekt 86,1. ned ca 15-20 kilo. 1.68. forrige uke:77,3 denne uke:76,3 -9,8kilo

- Glajenta79: Startvekt 70. ned ca 10-15kilo. 1.69. forrige uke:60,5 denne uke:59,7 -10,3kilo

- Truten: Startvekt 65. ned ca 7-10 kilo. 1.60. forrige uke:58,1 denne uke:58,3 -6,7kilo

- Lillevenn: Startvekt 82. ned ca 10-15 kilo. 1.63. forrige uke:79,5 denne uke:79,4 -2,6kilo

- Jaka: Startvekt 75,2. ned ca 13 kilo. 1.67. forrige uke:69 denne uke:-6,2kilo

- Snop: Startvekt 77. ned ca 7 kilo. 1.72. forrige uke:74 denne uke:73,9 -3,1kilo

- Lineamor: Startvekt 80,6. ned 8-10 kilo. 1.75. forrige uke:77,9 denne uke: -2,7kilo

- Stavangerjente24: start:80. ned ca 15 kilo. 1.80. forrige uke:78,1 denne uke:76,9 -3,1kilo

- Fryshi: start 79,1. ned ca 14-15 kilo. forrige uke: denne uke: 79,1 -0kilo.

 

Ny uke.. Nye muligheter Lykke til!

 

Antall kilo tilsammen: 88kilo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 61
  • Created
  • Siste svar
Gjest Leverpostei:)

Hei,hei alle sammen.

 

Helgas utskeielser er glemt:) Jeg starter på med friskt mot. Har en god følelse for denne uka.

 

Venter på ei vennine som skal komme på bsøk. Og jeg serverer grove baguetter og frukt.*Stolt* Det er jo så godt og enkelt å lage. Så dakan jeg spise lunsj og mellommåltid uten dårig samvittighet:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Føler jeg er i gang igjen nå...selv om lørdagen ble som den ble. Må jo leve også!? :) Gikk på vekta i dag, og den har holdt på 76 siden lørdag morgen. Endelig en helg uten oppgang! Er nok treningen som har redda meg denne gang, pluss at jeg faktisk har tenkt litt selv om det har vært helg! Det håper jeg på å fortsette med!

Så nå har jeg 3 dager på å jobbe meg til litt nedgang.. Blir vel ikke mye, men kan jo bli noe om jeg er flink! Starta godt i dag, med spinning klokka 10. Nå skal jeg ut å handle og rydde huset. Mannen har fri og har tatt med seg jenta vår til byen. Herlig å være litt alene hjemme og iblant! Får gjort litt mer da!

 

Fantastisk vinterdag i dag! Håper alle får en fin uke! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt at du passer på oss snurpa. Du er flink. Det er som du sier. Vi tillfører kroppen noe positivt med å drive på med dette.

 

Her er også helgens utskjeielser glemt. Jeg er så dum som ødelegger hele opplegget mitt med bare tull i helgene.

Var på fest på lørdg og når alkoholen kommer inn forsvinner grete ut....!!!!

Alt av fristelser blir konsumert i store menger.....!!!!

 

Men alt det der er glemt.

Startet uken med en herlig tur i nydelig vintervær. Fikk innkasert 2,5 trimpoeng og er fornøyd med det.

Mål for uken er 10 trimpoeng.

 

Kos deg med deilig lunsj leverpostei. Spis med god samvittighet:-)

 

Du skal se du får nedgang når du har vært så flink i helgen Ragnhild. Så flink du er å trene. Nyt timene du har alene. Det er jammen meg ikke hver dag vi får det:-)

 

Ha en fin, fin uke alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Scorpiogi

Helgen er over ja! Og for en gangs skyld har den egentlig gått greit. Ikke perfekt, men greit. Spiste kyllingvinger på fredagen, jeg og stesønnen min var hjemme alene. Han fikk velge mat, og vi koste oss godt :)

Lørdagen spiste jeg 100 gr sjokolade, min tilmålte mengde med hensynsløs kos. Som regel spiser jeg myyye mere pluss popcorn pluss hva jeg vil resten av dagen. På kvelden spiste vi biff igjen, men ytrefilet denne gangen i stedet for entrecote. Og søtpotet i stedet for vanlig. Og sjysaus i stedet for annen saus. Ooog fikk gått tvers over isen og tilbake der vi har hytta, med staver. 40 minutters gange! Føler jeg har gjort mere denne helgen for å være flink enn ellers :)

 

Og i tillegg kom jeg hjem fra byen nå, hadde bestilt sunn middag hos mannen, og han hadde vært så flink: stekt grønnsaker i ovnen, uten smør og olje, og kokt ostegrill av kylling. Så i bunn og grunn har jeg ikke spist mer kcal enn tre ostegrill, 435 kcal på en middag!

Åsså har jeg klipt håret! Herrrrrlig:D

 

Håper dere har hatt en fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann.

 

Første gang jeg skriver her inne.

Mamma til en gutt på 3 år og ei jente på 3mnd.

Ammer lillemor og ønsker å gå ned i vekt.

 

Veide nesten 95 kg(!?!) da jeg fødte lillesøster,har gått ned til 79,kg nå og har et delmål på 75kg.

Ønskevekten min er 65kg.

 

Har en syk(febersyk og snørrete) storebror akkurat nå,så jeg kommer meg ikke ut på tur så mye som jeg ønsker,gleder meg til han blir frisk og turgåingen kommer igang igjen.

 

Ny uke og i dag sto vekten på;

79,1kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er utrolig fornøyd med dagen. Har planlagt hva jeg skal spise resten av kvelden, og da havner jeg på ca 1900 kcal. Akkurat er jeg skal være. (bare jeg ikke detter utpå).

Imponerende helg du har hatt scorpiogi. Skulle ønske jeg var like flink som deg, men det skal jeg være neste helg.

Godt når man klarer å være flink syv dager i uken og ikke fem som meg. Du skal se kiloene renner av når du er så flink.

 

Velkommen til deg fryshi. Kjekt med flere på laget:-)

God berdring til storebror.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillevenn

Velkommen Fryshi! :) Vi har nesten helt likt utgangspunkt og mål vi :) Jeg skal se ann ting på 69 kg, men vil helst lenger ned.. Vekta her var nok også nærmere 95 kg da jeg fødte.. God bedring til storebror!

 

Ingen trening idag annet en en trilletur. Skal på trening imorg tidlig.. Har virkelig kommet inn i treningsjaget nå, deilig å ha mye overskudd og virkelig føle at treningen gir resultater.. Vekta beveger seg ekstremt sakte nedover, men erfaringsmessig tar det lang tid før jeg går ned i vekt. Var sånn sist også.

 

Snop; jeg syntes alt er så mye lettere hvis jeg planlegger hva jeg skal spise hele dagen. Da slipper jeg å ta dårligere avgjørelser når jeg er sulten.

 

Ikveld skal jeg kose meg med jordbær med litt vaniljesaus på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Leverpostei:

Det er så herlig med sånne lunsjer...og at man kan kose seg uten dårlig samvittighet! Bra jobba! :)

 

Snop:

Jeg kjente meg så igjen i beskrivelsen " alkohol inn - grete roede ut ". Jeg var ganske flink i helga da, selv om det ble en iskule på delideluca på vei hjem fra byen. Til vanlig trøkker jeg noe sinnsykt i trynet når jeg er full...håpløs! ( Hehe....som om jeg ikke gjør det ellers også...) :)

Bra du har komt i gang igjen denne uka! Flink er du! Jeg trenger også jobbe med de helgene, de ødelegger mye... Vi skal klare det! :)

 

Scorpiogi:

Imponert over helga di! Så flink! Og den hårklippen din....den skulle jeg gjerne hatt! Går å sparer meg til bryllupet til søster nå, og har stort behov for både klipp og farge!! Det er jo greit å være fresh til da, men det er neimen ikke mye som er verre enn å føle seg fæl på håret!!

 

Fryshi:

Velkommen skal du være! :)

 

Lillevenn:

Bra du ikke blir stressa om det går sakte! Du har jo gjort det før som du sier, så da vet du at det funker!

Jordbær....nam nam...det hørtes foressten veldig godt ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

I går endte jeg på 2050 kcal, så det ble litt mye... Jeg var bare så sulten etter trening, så jeg klarte ikke begrense meg helt. Skal på middag til en venninne i kveld, men er ikke så redd for kcal da, for hun pleier å lage sunn mat! :)

Skal på spinning klokka 11. Har begynt å trene mer om morningene igjen. Det funker mye bedre. Er så deilig å ha det overstått og så har jeg mye lettere for å droppe det om det er en kveldstime jeg skal på. Trenger å få litt variasjon da, for det bli nesten bare spinning. Trente styrke i helga og har som mål å gjøre det iallefall en gang i uka! Men det er så kjedelig...!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest glajenta79

Har bare skumlest og orker ikke svare nå, ønsker alle lykke til i ny veke.

 

Eg har fått innfluensa, og er ikkje i form, skikkeig svimehaud med tett nese og sår hals. Så her ligg vi stort sett på sofaen. Så denne siste innspurten på dei siste kg ser ut til å ta si tid, må bare innrømme at eg e dritt lei, blir sur av ikkje å komme meg på trening, :mad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillevenn

Ragnhild; signerer deg når det gjelder morgentrening.. var på trening kl 10 idag og er så mye lette å få noe ut av dagen. Skal trene morgen på torsdag også.

 

Snop: alkohol = grete ut.. Sånn er det bare.. Skjer meg hver gang. Det som er positivt er jo at festing er sjeldent siden snuppa kom. Skal i bursdagsselskap neste helg da, det gleeeder jeg meg til!

 

glajenta; stor klem og good bedring! La kroppen få den hvilen den trenger, så begynner du på igjen når du er klar for det.

 

Noen som har sett på da damene dro? Syntes det er artig altså! Tirsdag er litt tv dagen min :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Glajenta: God bedring! Jeg lå forrige uke, og vet hvor pyton det er! Bare ikke begynne å tren før kroppen er klar, det lønner seg ikke! :)

 

Lillevenn: Jeg så litt på da damene dro, men rakk bare slutten. Virka litt morsomt. Ellers så er tirsdag tv-kvelden min og!

Bra jobba med trening. Har vært på spinning i dag, og skal opp igjen på torsdag jeg og. Deilig deilig! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott å se at dere er så motiverte jenter.. Det trenger vi.. Toppers.. Med meg går det bra og jeg er supermotivert altså:)

Deilig for en gang skyld å ha det sånn.. Har hatt det sånn ett par dager at jeg ikkke må slite så forferdelig heller da.. Og da er det liksom litt enklere..

 

Stå på folkens.. Deilig å være tilbake igjen her.

 

OG velkommen til deg Fryshi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillevenn

Sambo skulle plutselig bort ikveld og da ble det grandis, håpløs med mat når jeg er alene.. Gidder ikke å lage mat bare til meg selv.. Ender på 2300 kcal, men får gå.

 

Noen som kan hjelpe meg med hvor jeg burde ligge på kcal skalaen nå, jeg er helt håpløs med den formelen. Normal hverdagsaktivitet og ca 7 tp i uka. (163 cm 79,5 kg). Iom at jeg ikke ammer lenger. Har ligget på 1700-1800 kcal gjennomsnittlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt det er å lese er om dagen. Virker som alle er supe motiverte og det smitter. Like det:-)

 

Imponerede med all treningen Ragnhild. Det er sikkert herlig med morgentrim. Var selv veldig flink med trening når storebror var baby. Føler ikke jeg har tid nå. Prøver heller å gå lange turer istede, men må si jeg misunner dere som trener på studio.

 

God berding til deg glajenta. Utrolig kjedelig å være syk.

 

Nå skal tirsdagskvelden nytes på sofaen foran TVen. Såg "da damene dro" forrige gang. Og gleder meg til kveldens episode:-) Skal faktisk reise fra bann pg barn i helgen. Lørdag til søndag. Ser for meg at far føler det litt sånn som noen av de mennene på Husøy føler det. Det blir hektisk for far mens mor skal kose seg på hotel.

 

Ha en fin og sunn kveld alle sammen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morgentrim høres ikke dumt ut - kanskje jeg prøver meg på det snart jeg også. I dag har jeg vært på GR aktiv og vært på spinning. Ble veiet til 68,2 kg, dvs. ned 800 gram. Jeg er fornøyd med det :)

 

Jeg er enda mer fornøyd med at jeg nå har blitt medlem på Elixia og i går var jeg på min første treningsøkt der. Det var godt :)

 

Ha en fin uke alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillevenn

Gratulere med medlemskap på Elixia Jaka :) Et stort steg i riktig retning det..

 

Nå vet jeg hva gulroten min skal være, en kjøkkenmaskin! :) Har hatt veeldig lyst på det lenge. Så hvis jeg har nådd 71 kg (tror kke det er mulig for meg med mer nedgang) til sommeren skal jeg unne meg det tror jeg, hvis vi har råd til det da.. Har lyst på kenwood major..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo kjempebra, Lillevenn. Nå vet jeg jo ikke hva den koster, men hvis du f.eks. legger av 300 kroner for hvert kilo som du tar, så sier du til deg selv at den kjøper jeg når jeg har nådd målet mitt :) Man trenger slike påskjønnelser når man har jobbet hardt for å nå et mål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Jeg misunner deg gåturene jeg da...:) Har alltid gått mye tur, og gjør det mye mer da jeg er hos foreldrene mine på Jæren. Men her vi bor nå så er det utrolig dårlig med turområder. Orker ikke gå så mye langs bilveier...blir jo forgifta! Og de få turområdene vi har er totalt nedsnødd nå. Så da er det jo mye enklere å svinge oppom Elixia.

 

Så kjekt det er å lese er om dagen. Virker som alle er supe motiverte og det smitter. Like det:-)

 

Imponerede med all treningen Ragnhild. Det er sikkert herlig med morgentrim. Var selv veldig flink med trening når storebror var baby. Føler ikke jeg har tid nå. Prøver heller å gå lange turer istede' date=' men må si jeg misunner dere som trener på studio.

 

God berding til deg glajenta. Utrolig kjedelig å være syk.

 

Nå skal tirsdagskvelden nytes på sofaen foran TVen. Såg "da damene dro" forrige gang. Og gleder meg til kveldens episode:-) Skal faktisk reise fra bann pg barn i helgen. Lørdag til søndag. Ser for meg at far føler det litt sånn som noen av de mennene på Husøy føler det. Det blir hektisk for far mens mor skal kose seg på hotel.

 

Ha en fin og sunn kveld alle sammen:-)[/quote']

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Gratulerer med Elixia. Jeg trivest kjempe godt der! Og grattis med nedgang! Hva er Grete Roede aktiv?

 

Morgentrim høres ikke dumt ut - kanskje jeg prøver meg på det snart jeg også. I dag har jeg vært på GR aktiv og vært på spinning. Ble veiet til 68' date='2 kg, dvs. ned 800 gram. Jeg er fornøyd med det :)

 

Jeg er enda mer fornøyd med at jeg nå har blitt medlem på Elixia og i går var jeg på min første treningsøkt der. Det var godt :)

 

Ha en fin uke alle sammen![/quote']

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Så smart å ha en gulrot! Vi fikk Kenwood til bryllupet. Helt super! Har blitt mange ingers rugbrød ut av den! :)

 

QUOTE=Lillevenn]Gratulere med medlemskap på Elixia Jaka :) Et stort steg i riktig retning det..

 

Nå vet jeg hva gulroten min skal være, en kjøkkenmaskin! :) Har hatt veeldig lyst på det lenge. Så hvis jeg har nådd 71 kg (tror kke det er mulig for meg med mer nedgang) til sommeren skal jeg unne meg det tror jeg, hvis vi har råd til det da.. Har lyst på kenwood major..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Sorry at jeg tar så mye plass og ikke svarer til alle i samme melding... Jeg har fryktelig dårlig hukommelse...så jeg blander sammen alt og alle om jeg ikke deler det opp litt.. Håpløs! :)

 

I dag blir det ikke trening, har ikke tid. Ellers det vil si, jeg kan dra å trene etter åtte i kveld da mannen min kommer hjem, men jeg kjenner meg selv godt nok til at jeg vet jeg ikke gjør det... :) Skal på babysang på helsestasjonen i formiddag, og på fysiotime med vesla etter det. Så det blir ca en times gåing på meg, og det blir jo litt det og. :)

 

Endte på rett over 2000 kcal i går. Sliter litt med å holde meg under 1800 altså.. Jeg er så ekstremt sulten nå når jeg trener så mye igjen. Spiser ikke spesielt usunt da, men det blir fort noen ekstra knekkebrød og ekstra frukt. Det blir nå kcal av det også...

 

Ha en fin dag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...