Gå til innhold

uke 7 motivasjonsslankingenes mammatråd.


snurpa

Anbefalte innlegg

Litt stille fra meg denne uka... Har et snørrete tanntroll og en syk mann. Litt slitsomt med lillesnupp, men nesten mer slitsomt med mannen haha;) Fikk meg litt alenetid innom trening igår og det var utrolig deilig!! Litt vanskelig å være flink når mannen min vil ha alt mulig i hus, ikke lett å finne viljestyrke til å stå imot...:) Men jeg prøver så godt jeg kan...

 

Synes dere har vært kjempeflinke alle sammen!!:)

 

God bedring til Glajenta!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 61
  • Created
  • Siste svar

MEn ragnhild: >Jeg innbiller meg at du da trenger den maten ettersom du trener så mye.. OGså ammer du kanskje en gang om dagen eller noe.. OG da trenger jo kroppen den ekstra frukten eller det ekstra knekkebrødet..

Men heller de dagene du ikke trener går det jo an å gå ned 100-200kcal..

 

Jeg sliter med det samme.. Er bestnandig så sulten.. OGså er det så vanskelig å "ta seg sammen"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MEn ragnhild: >Jeg innbiller meg at du da trenger den maten ettersom du trener så mye.. OGså ammer du kanskje en gang om dagen eller noe.. OG da trenger jo kroppen den ekstra frukten eller det ekstra knekkebrødet..

Men heller de dagene du ikke trener går det jo an å gå ned 100-200kcal..

 

Jeg sliter med det samme.. Er bestnandig så sulten.. OGså er det så vanskelig å "ta seg sammen"

 

Enig med deg Snurpa:) Tror ikke det er bra å gå rundt å være sulten "hele tida" Da må man nok spise litt mer... Og ikke minst passe på at man får mye mat for kcal;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillevenn

Ja, tror kanskje en gulrot er lurt, jeg finner stort sett motivasjonen uansett men har ønsket meg det så lenge.. Skylder egentlig med selv en premie for at jeg klarte å slutte å røyke også :)

 

Idag skal jeg på barseltreff. På den kaffén vi pleier å gå har de mange utrolig gode salater, men tror ikke vi skal dit idag. Tror kanskje det blir baker nordby, men de har helt sikkert bedre alternativer der også.

 

Nå merker jeg det godt på kroppen igjen at treningen gir resultater, merker at jeg har blitt strammere her og der.. Deilig altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leverpostei:)

Stilt fra meg denne uka. Vi holder på å male utleiehuset innvendig, og det tar tid. Men føler der har gått ganske bra denne uka. Blitt lite trening, men maten har gått bra. Får se imorgen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med Elixia. Jeg trivest kjempe godt der! Og grattis med nedgang! Hva er Grete Roede aktiv?

 

Det er et Grete Roede kurs hvor man utfører en aktivitet, dvs. spinning der jeg går, i 45 minutter hver gang vi har kurskveld. Så er selve pratetiden noe kortere enn ved vanlige GR kurs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt stille fra meg denne uka... Har et snørrete tanntroll og en syk mann. Litt slitsomt med lillesnupp' date=' men nesten mer slitsomt med mannen haha Fikk meg litt alenetid innom trening igår og det var utrolig deilig!! Litt vanskelig å være flink når mannen min vil ha alt mulig i hus, ikke lett å finne viljestyrke til å stå imot...:) Men jeg prøver så godt jeg kan...

 

Synes dere har vært kjempeflinke alle sammen!!:)

 

God bedring til Glajenta!:)[/quote']

 

Håper de rundt deg snart blir friske igjen! Jeg kjenner igjen det med syk mann - det er helt forferdelig :) Hvor mange kcal spiser du nå? Teller du eller tar du det sånn circa?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

74,8 og ned 1,2!

 

Jeg ble helt sjokka jeg nå...det var jo litt mye på 3-4 dager? Kanskje jeg skal spise litt mer de dagene jeg trener, var ikke så dumt det Snurpa! Jeg har iallefall vært veldig sulten!

Men uansett, det var gøy da og jeg ble veldig glad!! Nå skal jeg være superflink fremover, for dette motiverer jo! :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

God bedring til familien din! Enig at det ofte er mer slitsomt når mannen er syk ja...hehe.. :)

Litt stille fra meg denne uka... Har et snørrete tanntroll og en syk mann. Litt slitsomt med lillesnupp' date=' men nesten mer slitsomt med mannen haha;) Fikk meg litt alenetid innom trening igår og det var utrolig deilig!! Litt vanskelig å være flink når mannen min vil ha alt mulig i hus, ikke lett å finne viljestyrke til å stå imot...:) Men jeg prøver så godt jeg kan...

 

Synes dere har vært kjempeflinke alle sammen!!

 

God bedring til Glajenta!:)[/quote']

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest glajenta79

Vekt i dag :) 59,7 :) kg....veldig kjekt å vege seg i dag altså...:)

Håper det varer, men er jo sjuk og stoler ikkje heilt på vekta av den grunn. Blir spennende å sjå neste veke....har fått bihulbetennelse..jippi..så formen er langt fra stigende....menmen, takk for oppmuntrende ord og hilsner.

 

melis: stakkars deg,mannen sjuk, han ligg vel på dødsleie nærmest da.......hehe..håper dere går mot friskere tider. Håper du slipp unna. ikkje lett å motstå alle fristelsene som må i hus når mannen er sjuk.

 

Frysihi: Velkommen..

 

Ragnhild: Gratulerer med kjmpenedgang på bare 4 dager, men tror nok det er lurt og spise litt mer, en skal ikkje gå rundt å være svolten.

 

og nå husker eg ikkje ken som gjorde ka osv...så dere får ha lykke til med veiing helg og alt annet alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillevenn

Ragnhild; flott nedgang! Men som du sier er nok litt mye på kort tid..

 

Snurpa; all nedgang er fin nedgang..

 

Glajenta; fremdeles god bedring, bihulebetennelse er ikke godt.

 

Spent på veiedag imorg, men forventer ingenting. Skulle egentlig på trening nå på morgenkvisten, men er så veldig kaldt og jeg sov litt dårlig inatt. Utsetter det til i ettermiddag.

 

Idag skal jeg lage ertesuppe fra bunnen av. Blir spennende.. Er innmari godt med suppe når det er så kaldt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For et herlig vintervær. Helt fantastisk deilig med kvit snø. Alt virker så rent og pent.

Det eneste som er litt dumt er at det er vankelig å gå tur. Igår tok jeg vognen fatt og la ut på langtur. Gikk i over to timer og følte jeg måkte snø samtidig som jeg gikk:-) Pulsklokken viste at jeg brukte 1100 kcal. Hele 5,5 trimpoeng. Veldig fornøyd!!!!

I dag skal jeg på trening med storebror. Blir ganske så svett av det også.

Fornøyd med trimmen denne uken.

 

Jaka: Fantastisk nedgang. Grattis. Det må være kjekt å gå på gr aktiv. Får gjort to ting på en gang. Det er jo det vi kvinner er så god på. Du er også flink som har begynt å trene på ELIXIA. Dette går jo som en drøm.

 

Melis: God bedring i heimen. Ingenting er verre enn syke menn. De er jammen syke de:-)

 

Ragnhild: 1,2 ned er jo fantastisk. Gratulerer. STå på videre så ser du 71 til slutt.

 

Snurpa: Gratis med nedgang. 200g er jo kjempebra. All nedgang er fantastisk spør du meg.

 

Glajenta: Gratulerer med nedgang. Fantastik jobbet. STå på videre.

 

Nå våkner lillemann, må løpe.

Ha en fin dag alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det jo bare fryd å lese fra veierapportene, supert jobba jenter!:)

 

Takk for ønsker om god bedring til familien! Skal komme meg ut en tur på trening idag så slipper jeg kanskje å bli helt tullerusk her:p

 

Min vekt idag viste 55 kg og det er jeg helt fornøyd med. Litt opp fra sist, men da hadde jeg jo "tømt" kroppen kvelden før veiing så det er vel helt naturlig. Holder meg ihvertfall rundt der hvor jeg vil være;)

 

Jaka: jeg teller ikke så mye kcal om dagen, men prøver å tenke at jeg skal ligge rundt 2000 +... Synes det går sånn tålelig bra, altså bortsett fra litt humper i veien denne uka da... Så flott at du går på gr aktiv, det høres ut som en super form for kurs!

 

Snop: wow, for en tur du hadde, 1100 kcal, jeg er imponert!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cecilie32

Hei Jenter:-)

Dette har vært noen fantastiske 3 uker etter at jeg begynte på GR igjen, ned 1,2 denne uka også. Vekta stoppet på 76,9 og har nå gått ned 3,1 kg på disse 3 ukene. Det er jo veldig motiverende, men er redd for at det plutselig skal slutte, for ingenting varer evig.....men håper det kan gå så lett fremover også.

 

Ligger som regel på mellom 1600-1900 kcal pr dag, selv om jeg ikke bruker kcal`ene der de alltid skal brukes så prøver jeg alltid å komme opp mot 1800 så hvis jeg ikke har frukt i huset så spiser jeg litt ekstra til de andre måltidene.

Føler ikke det er helt riktig, men det funker jo så da kan det vel kje være så farlig.

Denne uka har jeg ikke fått trent heller fordi jeg har vært litt forkjølet og har heller konsentrert meg om å bli frisk igjen. Så kan jo være litt muskelmasse som begynner å forsvinne denne uka, ellers pleier jeg å bruke halvparten av treningspoengene mine til styrketrening.

 

Hvordan er det med dere andre, følger dere kcal inntaket pr måltid slavisk? Eller bruker dere noen av kcal på feks søtsaker eller mer mat....??

 

Til helgen blir det bursdagsfest med gratis mat og drikke så den kan bli litt farlig, er jo aldri ute på fest så gleder meg faktisk litt til å få litt ungefri og alenetid med mannen min på selveste valentines day:-)

 

Gratulere med nedgang Jaka,Ragnhild, Snurpa, Gladjenta:-9

Og Melis: Må føles deilig å være fornøyd med vekta:-)

 

Ha en fin vinterdag videre:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Scorpiogi

Vekta mi viser 77,2, dvs opp 300 og jeg skjønner ingenting. Har hatt en veldig bra uke med stortsett alle dager under 1900 og ca 9 tp tilsammen.

Har gått en 4 cm tilsammen over hele kroppen, det er jo litt men ikke mye..

men fettprosenten min har gått fra 40 til 38 på en uke da. Vet ikke om den vekta mi er helt korrekt, så er litt avventende. Ble litt deppa og sjokoladetrollet tok meg. 100 gr i en smell (i stedet for sjokolade da..) Men så kom nabodamen og dro meg med ut på 1 times trilletur da... litt bedre da. snille nabodamen ;)

 

Håper på litt mer oppløftende neste uke.........:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leverpostei:)

wow, her var det mye nedgagn:) Kjempebra jenter.

 

Ragnhild: 1,2 er jo kjempebra, hærlig med slike resutater.

 

Snurpa: -200gram e ned det ogå. Stå på:)

 

Glajenta: Hærlig å være på 50 tallet. God bedring. Håer du blir bedre snart:)

 

Snop: 5,5tp. Du er flink du.

 

Stavangerjenta: For en pangstart du har hatt. Kjempebra. Fint for motivasjonen.

 

Scorpiogi. Bestandig tamt når vekta går opp. Men 300 gram er borte neste uke. Du har jo vært så flink.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattiss med nedgang til ALLE!!! Ettersom jeg skjønte gikk det strålende for alle denne uka! kjempe bra!

Bortsett fra meg , vekta viste opp 200 og 58,3 i går. men jeg har jo ikke akkurat vært særlig på altå. . Finner ikke motivasjon til den siste kiloen!!:) Men jeg trener to dager i uka på sats, og holder meg sikkert på mellom ca 2200 og 2500 tenker jeg. Teller jo ikke nå. Og jeg føler meg egentlig slank og fin! Så hvorfor skal jeg klage. . hehehe . Rundt livet har jeg gått ned fra 89 til 81 siden oktober. kanskje jeg rett og slett er fornøyd nå. .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leverpostei:)

76,3 idag,så ned 1 kg. Men eg står bom fast mellom 76-77. Blir så lei.

 

Var på helsestasjonen med vesla idag og hun legger ikke på seg. Opp 50 gram på 1 mnd. Ikke gøy. Og mme vil hun ikke ha. Så det blir en liten nøtt å knekke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattiss med nedgang til ALLE!!! Ettersom jeg skjønte gikk det strålende for alle denne uka! kjempe bra!

Bortsett fra meg ' date=' vekta viste opp 200 og 58,3 i går. men jeg har jo ikke akkurat vært særlig på altå. . Finner ikke motivasjon til den siste kiloen!!:) Men jeg trener to dager i uka på sats, og holder meg sikkert på mellom ca 2200 og 2500 tenker jeg. Teller jo ikke nå. Og jeg føler meg egentlig slank og fin! Så hvorfor skal jeg klage. . hehehe . Rundt livet har jeg gått ned fra 89 til 81 siden oktober. kanskje jeg rett og slett er fornøyd nå. .[/quote']

 

Hvis du egentlig er fornøyd med vekten din nå, truten, så synes jeg du skal tenke på stabilisering i stedet for å presse deg ned det siste kiloet. For det første så synes jeg det er viktig å nyte det å være fornøyd! GRATULERER! ;) Konsentrer deg heller nå om stabiliseringen - det er nesten enda viktigere enn det å gå ned. Med hensyn til hva du veier og hva du har krympet i cm, så høres det absolutt ut som du har grunn til å være fornøyd :)

 

Melis: Ser jo ut til at du har funnet rette kcal-behov nå i alle fall. Jeg tenker litt på hva jeg skal gjøre selv når jeg nærmer meg målet og det ser ut til at du går opp veien først for oss andre.

 

Jeg vil også si grattis til alle med vektnedgang. Til dem som har hatt en liten oppgang, så vil det gå nedover igjen neste uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

76' date='3 idag,så ned 1 kg. Men eg står bom fast mellom 76-77. Blir så lei.

 

Var på helsestasjonen med vesla idag og hun legger ikke på seg. Opp 50 gram på 1 mnd. Ikke gøy. Og mme vil hun ikke ha. Så det blir en liten nøtt å knekke.[/quote']

 

 

Gratulere med nedgang. 1 kg er jo kjempe bra.

Hvor gammel er vesla di?

Storbror var akkurat likedan her i huset. Han la ikke på seg så jeg vet at det kan være slitsomt. Prøv å ikke fokuser så mye på det. Det skal veldig mye til for at hun blir underærnært, men jeg forsår frustrasjonen din godt.

Lykke til, det ordner seg til slutt.

 

Til alle dere andre. Fantastisk jobbet. Her forsvinner enorme mengder fett:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du egentlig er fornøyd med vekten din nå, truten, så synes jeg du skal tenke på stabilisering i stedet for å presse deg ned det siste kiloet. For det første så synes jeg det er viktig å nyte det å være fornøyd! GRATULERER! :) Konsentrer deg heller nå om stabiliseringen - det er nesten enda viktigere enn det å gå ned. Med hensyn til hva du veier og hva du har krympet i cm, så høres det absolutt ut som du har grunn til å være fornøyd ;)

 

Takk, Jaka! Ja, du har rett. Stabilisering er vel så viktig. Tror det er på tide å ikke tenke så mye på 100 gram opp eller ned, men finne en måte å stabilisere på. og det er jo egentlig det jeg driver med, tror jeg. . Selvom jeg liksom hadde bestemt meg for å gå ned en kilo til, så virker det ikke som underbevisstheten min var helt med på den. . . og sam sagt, takk for gode ord!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillevenn

Leverpostei; var akkurat samme med snuppa her når hun var mellom 2-4 mnd. Men plutselig snudde det :)

 

Imponert over all nedgang her altså! Og de som har gått opp, er jo så lite så det er garantert borte i en fei!

 

Jeg har hittil denne uken klart å følge treningsplanen, det blir over 10 TP denne uka, det er leeenge siden jeg har hatt. Ikke siden før jeg ble gravid. Så har god samvittighet på den fronten ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillevenn

79,4 :) Bare 100g ned, men er fornøyd! Trodde 79,5 var for godt til å være sant, men jommen..

 

Idag skal jeg og lillesnupp ut å shoppe litt, en rolig dag. Skal på trening igjen imorg valentinestrening, så måtte melde seg på i forkant. Kanskje jeg er den eneste som kommer uten følge, hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med flott nedgang til både Stavangerjenta og Leverpostei:D

 

Scorpiogi: det er ikke alltid logikk i den vekta.. Har du ny vekt forresten? Du får nok et hopp nedover neste uke! Noen ganger går det jo litt i rykk og napp...

 

Truten: om du føler deg fin nå så er det jo ikke så farlig med 1 kg til eller fra, det viktigste er jo å føle seg vel!!;) Du har jo gjort en kjempejobb, gratulerer!

 

Stavangerjente: Jeg er ikke alltid så nøye på å fylle melkerasjon og fruktrasjon. Så lenge jeg får i meg et par frukt i løpet av dagen og mitt faste glass med biola... Jeg har også variert litt på kcalmengden på måltidene, tror det viktigste er at man spiser riktig mengde totalt og at man spiser ofte... Minst hver 3. time (som vi har lært av Hannemor:))

 

Leverpostei: Skjønner at det føles vanskelig med matsituasjonen hjemme. Er det rundt 5 mnd jenta di er? Er det for tidlig å begynne med litt smaksprøver på mat? Kan jo være det faller bedre i smak enn mme... Heldigvis går det seg ofte til etter en stund, men skjønner at det er tøft når man står midt oppi det...

 

Lillevenn: 100 g ned er ned det og!:) Og jammen har du vært flink til å trene denne uka!!

 

Jeg står nå foran en helg full av utfordringer, 2 barneselskaper med pølser og kaker og det som følger med i begge selskapene. Er ikke superglad i pølser, ihvertfall ikke wiener, så kunne godt ha spart meg de kcal... Tror jeg skal spise litt før vi drar så kan jeg klare meg med 1 pølse i hvert selskap for syns skyld... Men kake... det klarer jeg nok ikke å motstå... hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...