Gå til innhold

Uke 8 motivasjonsrapportmødrene


snurpa

Anbefalte innlegg

Uke8

 

--------------------------------------------------------------------------------

- Ragnhild: Startvekt 86. ned ca 15 kilo. 1.70. forrige uke:74,8 denne uke:74,2-11,8kilo

- Snurpa: Startvekt 86,9. ned ca 15 kilo. 1.72. forrige uke:78,5 denne uke:78,1 -8,8kilo

- Melis: Startvekt 70,3. ned ca 12 kilo. 1.65. forrige uke: 55 denne uke: -16kilo

- Scorpiogi: Startvekt 85. ned ca 20 kilo. 1.63. forrige uke:77,2 denne uke:76,3-8,7kilo

- Leverpostei: Startvekt 86,1. ned ca 15-20 kilo. 1.68. forrige uke:76,3 denne uke:75,5 -10,6kilo

- Glajenta79: Startvekt 70. ned ca 10-15kilo. 1.69. forrige uke:59,7 denne uke:59,4 -10,6kilo

- Truten: Startvekt 65. ned ca 7-10 kilo. 1.60. forrige uke:58,3 denne uke:58,3 -6,7kilo

- Lillevenn: Startvekt 82. ned ca 10-15 kilo. 1.63. forrige uke:79,4 denne uke:79,5 -2,6kilo

- Jaka: Startvekt 75,2. ned ca 13 kilo. 1.67. forrige uke:68,2 denne uke:67,2-8kilo

- Snop: Startvekt 77. ned ca 7 kilo. 1.72. forrige uke:73,9 denne uke:73,9 -3,1kilo

- Lineamor: Startvekt 80,6. ned 8-10 kilo. 1.75. forrige uke:77,9 denne uke: -2,7kilo

- Stavangerjente24: start:80. ned ca 15 kilo. 1.80. forrige uke:76,9 denne uke:77,5 -2,5kilo

 

Ny uke.. Nye muligheter Lykke til!

 

Antall kilo tilsammen: 92,1kilo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 50
  • Created
  • Siste svar

Da var det endelig mandag..

 

Og denne uken skal jeg gjøre som du sier ragnhild.. Tvinge meg selv til å klare det.. Istede for å ødelegge for meg selv hele tiden. Akkurat som om jeg ikke tillater meg selv å klare det.. MEn fatter ikke hva det er jeg er så redd for.. det å bli fornøyd eller det å se ut som jeg vil, være i god form, være sunn.. Hvorfor vil jeg ikke alt dette for meg selv... For det er jo det jeg vil..

 

Har startet dagen i dag bra.. Skal snart ut å gå tur.. Og har tenkt å være fornøyd når jeg går til sengs i kveld også..

 

Dette skal bli en super uke.. Det har jeg bestemt meg for...

 

Flere som er med meg på det:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Så bra, Snurpa!

Jeg er med jeg også, dette skal bli en super uke! ;)

(Jeg tror foressten at mensen er på vei, så det er vel også noe av grunnen til all krangling og sjokoladespising i helga... Hehe, jeg har glemt litt hvordan det der kan være. )

Jeg har planlagt middager hele uka. Vært på butikken å handla inn alt vi trenger til og med torsdag. Så slipper jeg ha masse småærend på butikken og bli frista i løpet av uka... Lurt!? :) Skal på spinning når mannen kommer hjem, klokka 17. Jenta vår er blitt litt forkjøla over natta, så tror hun skal få slappe av inne i dag stakkars... ( Helt utrolig hvor mye snørr en så liten kropp kan produsere!!!)

 

Ha en fin dag alle sammen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei snurpa!

 

Jeg ser at vekten min fra forrige uke ikke har kommet med - riktig vekt forrige uke er 68,2 kg og totalt ned 7 kg. Jeg har veiedag i morgen, så da blir det jo oppdatering fra meg ;)

 

Jeg har kommet meg på Elixia flere ganger denne uken og med noe turgåing så har jeg kommet opp i ca. 14 tp. Det er jeg kjempefornøyd med :)

 

Ragnhild - gutten vår har også blitt litt forkjøla nå og det er så vondt, synes jeg. Forhåpentligvis så varer det ikke så lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leverpostei:)

Hei, hei alle sammen:)

 

Helgene går ikke så bra for meg. Hadde en plan om å ha fri på lørdagene, slik at jeg kunne spise hva jeg ville. Men ser at det ikk funker for meg. Har for lite selvdisiplin og det drar seg utover søndagen også. Så fra denne uken blir det kcaltelling på lørdager også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at vi er fler som satser på en super uke nå!;) Mannen min og jeg har gjort en avtale om at KUN lørdager er kosedag framover så nå føler jeg at han er klar til å være litt støttende på den sunne fronten igjen (det går i perioder...) Deilig å starte dagen idag med blanke ark, det trengte jeg nå. Føler meg litt blæh etter en helg fylt opp av boller, kaker, pølser og brus... :)

MEN idag har det blitt over 1,5 time tur i snøen og kroppen er bare fylt opp av sunn og god mat:) Og sånn skal det fortsette hele uka! Hvis jeg får til 3 turer på Sats også så skal jeg være veldig fornøyd;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ååå så deilig å lese om alle sammen som øsnker å gjøre en innsats denne uken.. Da skal vi stå sammen jenter.. Dette skal vi klare.

Motivasjonen min er på topp. Og dagens kcal inntak er på 1616kcal- det er jeg veldig fornøyd med. Klarer jeg å holde det på det nivået framover klarer jeg det:) Gleder meg..

Kom meg ikke ut på trim i dag, satt heller inne og leste skole.. Men men.. På onsdag er det step og fredag skal jeg gå tur.. Og på søndag gikk jeg en lang skitur.. Så fpreløpig når jeg jobber så mye får det være bra. Må virkelig være hjemme med snuppa også. SOm forøvrig krabber og kryper og driver med hærverk. he he.. Er så gøy hvor fort det har gått i utviklingen her nå på noen dager.

 

 

Ragnhild: Ja nå er det virkelig uken oveer alle uker- ikke sant. he he.. Gleder meg til å se resultater. Typisk mensenkrangel... Jeg er akkurat ferdig.. Så sikkert derfor vi har hatt en periode også.. Godt det er over da..

Stakkar lille jenta da.. Æsj. er så fælt når de blir så tette.. Sover ikke så godt heller.

Så på en stakkars liten gutt på sykehuset nå som var så tett og dårlig stakkar.. På tv3.

Lurt å planlegge maten utover uken ja, da slipper man fristelsene som du sier.. Vi har blitt veldig flinke til det her i huset også.

 

Jaka:Beklager glippen.. Mulig jeg har oversett noen flere.. Det er fint du sier ifra iallefall.. Regner med at alle passer vekta si;). Jeg har begynt å jobbe fullt igjen skjønner du også har jeg to kvelder i uka med kurs- så jeg har det litt travelt og overser fort litt.. Men det er bare å gi meg en poke.. :)

Super innsats med trimmen da.. Så flink du er.

Stakkar gutten din også.. Håper det går fot over.

 

Leverpostei: HAdde liksom en sånn avtale jeg også- men klarer nesten ikke gå en eneste dag uten å unne meg noe godt jeg.. Og da funker det dårlig.. Men det er virkelig en drømmesituasjon.. det er det som er målet mitt.. Klare å kose meg en dag i uken og ikke dra det utover i de 6 andre..

 

Supert meed gåtur i snøkavet i dag da- Det gir mange kcalorier forbrent det gitt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillevenn

Jeg er med på superuke! Eller den blir nok ikke like super som forrige uke når det gjelder trening, men skal ihverfall på trening imorg og torsdag.

 

Forkjøla små er ikke noe gøy, god bedring :)

 

Vet hvordan det er med det at helg gjerne begynner fredag og slutter søndag kveld.. Har det sånn jeg også. Til helgen skal jeg på fest, gleder meg masse! Skal drikke musserende hvitvin, sparer litt på kcal der ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært på hotell i helgen, og glemte helt grete hjemme.

Er det mulig. Skal jeg klare dette må grete være med meg hele tiden. Blir så sur. Nå er det slutt med tull i helgene her også.....!!!!!

 

Dagen i dag begynte bra. Gikk lang tur med barselgruppen. Fikk 2 tp, så det var bra. Vi avsluttet daten med lunsj. Og den var ikke kjempe sunn, så det var ikke så bra. Tullemor.

Men så plutselig rinte mor. Hun hadde meldt oss på grkurs.

Ble kjempe gla. Hun vet at jeg vil ned de siste kiloen, og har selv 5 kilo hun vil bli kvitt. Hun ville spandere, så da er jeg med....

Begynner 5 mars. Gleder meg:-)

Har som mål og holde meg under 74 kg før kursstart og det skal jeg klare.

 

Ha en fin uke alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Jaka:

Så flink du har vært på Elixia! Bra jobba! :)

 

Leverpostei:

Kcaltelling på lørdag er lurt, det skal jeg og begynne med!

 

Melis:

Tror det er viktig å ha mannen med på lag, merker iallefall det godt selv! Vi har gjort en avtale selv nettopp. Vi skal ha full godteristopp i fire uker til bryllupet er overstått, og deretter går vi over til bare lørdager. Skal heller lage litt fruktsalat ol i helgene nå, og det er jo supergodt! ;)

 

Snop:

Så heldig du er som skal på kurs! Snill mor du har! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Virker som de fleste sliter med disse helgene... Jeg så Trim-Kari på Tv2 en morgen. Hun prata nettopp det, at det var så dumt med alle dem som er så flinke og sunne hele uka, så kommer helga å ødelegger hele ukas innsats. Jeg kjenner meg veldig igjen idet, og det er så drit!

Det er endel dårlige vaner som må endres for at jeg skal slippe å tenke på slanking resten av livet... Og det tar tid!! Men det er det som er målet mitt in the end iallefall... Umulig?? ;)

 

Har endt på 1800 og 1900 kcal søndag og mandag... Fornøyd med det! Skal på spinning i kveld. Ellers har jeg en rolig dag foran meg. Jenta mi er ikke i storform, men jeg tror jeg skal ta meg en liten tur bort på et kjøpesenter i nærheten, trenger litt småting. Og kanskje jeg finner meg en nye genser....det trenger jeg! :)

 

Ha en fin dag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei.. vi får la ukens innsats heller bli motivasjon til å være flink i helgene.. Ikke ødelegge alt for oss selv.. Ellers er jo altforgjeves... Eller.. Hadde vi holdt på sånn i ukene ville det jo vært verre.. Men vi får det jo så vondt med oss selv når vi gang på gang blir skuffet også.. Nei.. Np skal jeg virkelig prøve å snu på flisa.. Tenke sunt og være glad for at jeg kan velge å være det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare si meg enig med snurp.

Ser ut som vi alle er flinke i uken, men helgen er en katastrofe for mange av oss.

Dette må vi jobbe med. Har selv som mål å skrive ned alt jeg spiser hele uken og helgen. Også hvis jeg spiser gotteri. Alt skal veies og loggføres:-)

Tror og håper jeg skal klare det når jeg går på kurs. Da har jeg ikke noe valg.

 

Her blir det en stille og rolig dag, etter en stormfylt natt. Prøver å nattavenne prinsen.

Hadde plan om en tur, men det er jo så vanvittig mye snø. Går ikka ann å bevege seg med vogn.

 

Ha en fin dag alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg startet dagen med et stort stykke sjokoladekake :). Ungene kom inn til meg på sengen og sang bursdagssangen og hadde med sjokoladekake og brus til meg. Jeg måtte jo bare spise, men delte litt med ungene mens de satt og så på ;)

 

Dette blir en vanskelig uke. På søndag hadde vi kake, i går hadde jeg selskap med venninner og hadde god mat og kake. Jeg serverte kyllingsalat og brød som mat da så litt sunt var det jo.

 

I morgen skal jeg også i selskap. Da får jeg prøve å la være å ta kake eller snop i det hele tatt. Det får være mitt mål, tenker jeg.

 

Godt å se at det er mange motiverte for uka som kommer. Kanskje jeg klarer det litt jeg også da. I kveld er det veiing igjen for da skal jeg på GR-aktiv kurs med spinning.

 

snop: Vi må også snart avvenne prinsen med nattamming, men nå har han akkurat blitt forkjølet, så jeg tenker jeg venter litt til. Gruer meg litt til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillevenn

Jaka; Gratulerer med dagen! (skjønte det sånn at du hadde bursdag idag?) Kake på bursdagen din må du jo ha! :)

 

Ja, her startet dagen men en treningsøkt, deilig.. Er veldig sulten om dagen siden det har blitt så mye trening, så sliter litt med å finne ting jeg ka spise. Har heldigvis ikke stappet i meg sjokolade e.l Stort sett er det et eller annet i skuffen hjemme her, men det får heldigvis ligge i fred uteom lørdager.. Litt for at jeg skal klare å ha såpass selvdisiplin.

 

Imorg kommer barselgruppa, har laget løksuppe (mager og veeeldig god mat), og sjokoladekake.. Kaken skal ikke jeg forsyne meg så mye av, har laget krydderkokte aprikoser til så skal heller spise noen av de. Snikveiing viser at jeg er over 80 kg igjen, skjønner ikke hvordan jeg skal få kroppen min til å skjønne at den ikke trenger de ekstra kg.. Huff, men gir meg ikke, det får bare ta den tiden det tar.. Uansett sunnere å være overvektig og trene, en tynn og ikke trene i det hele tatt..

 

Når det gjelder å legge bort all kos i helgen, så er jeg ikke helt der. Jeg sparer på fett sukker etc der det kan spares (skummet melk karbonadedeig etc), det utgjør mye over lengre tid. Altså jeg hiver ikke innpå, men jeg spiser litt sjokolade og drikker et glass vin, legger dette inn i dagsbehovet. Har sett på det sånn at dette er en varig livsstilendring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Gratulerer så mye med dagen!! Hørtes ut som en fantastisk måte å starte dagen på! ;)

 

Hei!

 

Jeg startet dagen med et stort stykke sjokoladekake :). Ungene kom inn til meg på sengen og sang bursdagssangen og hadde med sjokoladekake og brus til meg. Jeg måtte jo bare spise' date=' men delte litt med ungene mens de satt og så på :)

 

Dette blir en vanskelig uke. På søndag hadde vi kake, i går hadde jeg selskap med venninner og hadde god mat og kake. Jeg serverte kyllingsalat og brød som mat da så litt sunt var det jo.

 

I morgen skal jeg også i selskap. Da får jeg prøve å la være å ta kake eller snop i det hele tatt. Det får være mitt mål, tenker jeg.

 

Godt å se at det er mange motiverte for uka som kommer. Kanskje jeg klarer det litt jeg også da. I kveld er det veiing igjen for da skal jeg på GR-aktiv kurs med spinning.

 

snop: Vi må også snart avvenne prinsen med nattamming, men nå har han akkurat blitt forkjølet, så jeg tenker jeg venter litt til. Gruer meg litt til det.[/quote']

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for gratulasjoner :o

 

Nå har jeg vært og veiet meg også og denne uka har jeg gått ned 1 kg til 67,2 kg. Jeg er kjempefornøyd! :)

 

Nå gjelder det å holde seg motivert denne uka også. Jeg hadde blitt veldig glad om vekten viste 65 og noe kg når GR-kurset er slutt, dvs. om 2 uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Jaka: Gratulerer med nedgang også! Så flink du er! :)

 

Lillevenn:

Heldige barselgruppe! :o Har du lyst å gi meg oppskriften på løksuppa? Det hørtes godt ut!

 

Jeg sitter sliten, nydusja og fornøyd i sofaen etter å ha vært på en gøy spinningtime. Formen var god i dag, så jeg klarte å gi litt ekstra. Nå skal jeg bli på sofaen resten av kvelden. Jeg skal ta meg en lettkakao til Frustrerte Fruer, og ender da på 1870 kcal. Herlig! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaka: gratulerer med dagen!!:) Klart du må ha litt kake på bursdagen din! Gratulerer med flott nedgang også, 1 hel kg er masse!

 

Lillevenn: barselgruppa di er heldig:) Og jeg må si du har god viljestyrke om du klarer å ha ting liggende i skuffer og skap som bare blir rørt i helgen! Her hadde det bare gått med i dragsuget... altså meg...

 

Snop: så snill mor du har! Det er jo en kjempemotivasjon at du skal begynne på kurs, og da MÅ man liksom holde seg i skinnet;)

 

Her er det jammen meg mange flinke trimmere, skryt til dere alle sammen:D

 

Jeg byttet den planlagte treningsøkten min med noen extra timer søvn idag og nedvasking av badet. Var nok lurt for formen er ikke super, men fikk jo brukt litt kcal allikevel. Hardt å skrubbe fliser og dusjkabinett osv... Utrolig at det blir så møkkete... Planen er og få trent i morgen istedet, det blir nok bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Scorpiogi

Det med helgene er jeg helt med på! Sliter som fy der jeg og! Noen ting går veldig bra i helgene, mens andre ting går bare helt i dass!.... :)

 

Jeg er så treg så rekker ikke å svare alle, men i sum: Mensen er kjipt!(enig :)) Og det er ikke noe særlig med forkjølelse.

Jeg syns alle her er kjempeflinke!(husk å ros dere selv for alt det BRA som dere gjør!!)

 

Jeg har veie-nerver for i mårra jeg... Jeg håper veldig på å komme meg bort fra dette "platået"...

 

og by the way: Snurpa og Ragnhild: Tror det var dere som pratet om dette med å ødelegge for seg selv, vet nøyaktig hvordan det er! For det er det som har skjedd med meg absolutt ALLE gangene jeg har prøvd å gå ned i vekt, og det er så vanvittig irriterende at jeg motarbeider meg selv på noe som jeg vil så mye! Jeg stikker kjepper i mine egne hjule, rett og slett.

Tror jeg bør jobbe med det psykiske en del framover, greie å se for meg at jeg greier det. Jeg kan også være tynn! Må nok si det til meg selv en del ganger, kanskje jeg tror det tilslutt :o

 

I kveld skal jeg på vannaerobic(omm ikke instruktøren er syk denne gangen også) og jeg gleder meg masse! :)

 

Grattis med gårsdagen Jaka :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stillstand fra meg denne uka. Og det er vel bra når jeg stabiliserer. Det er nok mulig jeg kommer til å ta den siste kiloen senere, men nå konsentrerer jeg meg om å hode meg der jeg er. . Og jeg passer meg, men er ikke fanatisk for å si det sånn. . Kunne jo ha pressa meg ned en kilo til, men greier ikke nå rett og slett. Neste uke forlater jeg vinteren for en uke! Blir helt corny å skulle gå i bikini. . Sier jo at jeg føler meg fin, men vet ikke helt om jeg er komfortabel med å flashe meg i bikini altså!! Uansett, detblir deilig! Og stå på videre dere! lykke til med veieng i morra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Scorpiogi: Har litt veienerver for i morgen jeg og... Har vært flink etter helga da, men hadde to dager hvor jeg slukte mye skit! :) Jeg tror ikke det er dumt som du sier....at man må jobbe litt med det psykiske og! Godt å være flere i samme båt!

 

Truten: Bra at du har bestemt deg for å stabilisere deg! Grattis med første uka! :o Heldig du er som skal på tur!

 

Jeg har hatt en fin dag! Hadde et vennepar var på lunsj. Mannen laga supergod omelett, og det ble dagens middag. Orker ikke lage noe nå...

Fikk mensen i dag, og det kjenner jeg... Orker ikke noe trening iallefall, og tror jeg tar meg fri i morgen også. Det må vel være lov? Jeg tar det igjen i helga! :) Har ikke lyst å gå på vekta i morgen kjenner jeg, men det får gå som det går!

 

Ha en fortsatt fin kveld! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...