Gå til innhold

Uke 8 motivasjonsrapportmødrene


snurpa

Anbefalte innlegg

Gjest jojomamma

74,2 og ned 600 g.

 

Veldig fornøyd! Hadde ikke trodd det etter helga, men har vært veldig flink etterpå da. Nå håper jeg på å kanskje nå 72 til bryllupet til søsteren om 3 uker, skal prøve iallefall. :)

 

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 50
  • Created
  • Siste svar
Gjest Scorpiogi

Ble jeg først i dag? Ser ut som det :o (om ikke noen skriver raskere enn meg nå:))

 

Vekta stoppet på 76,3! Det er vel ikke verst :) Et skritt frem, to tilbake og tre fram igjen! Litt forvirrende, men jeg er fornøyd da! Mulig det funker å spise pittelitt mindre de dagene jeg ikke rekker å trene. Tror jeg skal legge meg på 1700 der...

 

Så bra vi kan jobbe med det psykiske sammen da! Det trengs hos meg i hvertfall!

Jeg kan starte med første øvelse:

Skriv opp så mange grunner du kan til hvorfor du vil/ville gå ned i vekt(holde deg der du er evt.)?

 

Mine grunner:

-Få en lettere kropp

-passe flere klær

-komme i bedre form

-unngå diabetes(stor fare i familien min)

-se bedre ut for min mann

-føøøle meg myyye bedre, spesielt når jeg ser i speilet

-føle at jeg endelig tok kontrollen over meg selv, og ikke bare bli en av mange livstids-slankere som ingen tar alvorlig når de sier de vil slanke seg(igjen..)

-finne ut om jeg kommer til å få "overheng"-mage, og i så fall: operere *grøss*(magen min er nok litt overhengete ja...)

-å mestre noe er viktig for meg. at familie og venner får se at jeg virkelig klarer dette!

-slippe å bekymre meg for vekt hele tiden (en gang om lenge)

-selvtillit!!

 

 

Ha en fin dag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heiii allesammen..

Hitill har vi alle hatt nedgang:) Det er vel suupert. HAr ikke gått ned så mye jeg.. Men all nedgang er nedgang:D

 

Vekt i dag: 78,1. 400g ned siden sist uke.. Neste uke satsert jeg på 77 tallet:)

 

Mine grunner for å klare mine mål:

- føle meg bra

-se bra ut

-kunne bruke det jeg ønsker av klær

- ikke la overvekt være et hinder i hverdagen, slippe å tenke på det i alle sammenhenger. (feks- uff alle ser sikkert på meg fordi jeg er så ekkel og feit)

- ha toppform

-være aktiv og engasjert i jobben min(henger sammen med formen)

- Vise meg fram for mannen min

- gå bort og føle meg vel.

 

generelt føle meg bra.. OG det vet jeg at jeg gjorte på 74 kilo.. Så det er dit jeg skal og vil.

Nå er det bare 4,1 kilo igjen. det er vel overkommerlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen.

Veiedag i dag og her står vekten stille.

Kan ikke si jeg er overrasket etter den helgen. Utrolig kjipt, men det er bare min feil.

Har ingen planer for denne helgen, så her skal vi ha kontroll:-)

Grattis med nedgang snurpa, scorpiogi og ragnhild. Godt jobbet.

 

Ha en fin og sunn helg alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest glajenta79

Vekt i dag: 59,4 kg

Ned 0,3 siden sist, fornøyd med det, har jo bare ligget på sofaen med bihulbetennelse...hehe

 

Håper å være i mål neste veke, da er det nøyaktig 6 mnd siden eg starta.

 

Gratulerer til Ragnhild, scorpiogi og snurpa !

 

Snop: Kjipt å stå stille, men du ser ut til å vite grunnen. Bedre lykke neste uke, Stå på!

 

Ha en fin helg folkens :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med fin nedgang til Ragnhild, snurpa, scorpiogi og glajenta! :) Det er bare så utrolig deilig å se at vekta går nedover.

 

snop: Du har i hvert fall ikke gått opp så det er jo litt å feire det også :o Da er det bare å motivere seg for neste uke :)

 

Jeg er forkjøla og har litt stive muskler. Egentlig burde jeg ha vært og trent i dag, men jeg lurer på om jeg har bedre av å ta det litt med ro. Kanskje jeg skal droppe i hvert fall 100 kcal på dagsmenyen i dag da.

 

Vi skal ha vinterferie i uken som kommer, og da gjelder det å holde stø kurs med hensyn til spisingen. Det kan bli en utfordring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillevenn

Supert snupper! Syntes resultatene er kjempebra jeg..

 

Her var det 100 g ned.. Dette går sååå sakte altså, hopper på vekta imorg også, kanskje det i utgangspunktet er litt mer ned. Men er glad for all nedgang jeg altså, for all del.. Skal slutte å snikveie meg, er ikke realistiske tall i det hele tatt.

 

Får middagsbesøk idag igjen, så da tar vi hjemmelaget lasagne med kyllingkjøttdeig og fullkornspasta. Oppskrift her inne på siden, har brukt den oppskriften i flere år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flotte resultater det var å lese her da! Gratulerer så mye med nedgang til dere alle!:)

 

Ragnhild: klart du klarer 72 til bryllupet;) Er ikke du omtrent i mål rundt der?? Flott med avtalen du har med mannen din, du er super flink om du klarer å holde deg unna godis i 4 uker!! Eller.. ikke OM du klarer, NÅR du klarer!

 

Snurpa: Du er jo godt på vei til målet ditt du nå! Tenk for ikke så lenge siden var det om å gjøre å komme under 80 og her seiler du avgårde til midten av 70 tallet. Det er jo helt supert!

 

Glajenta: håper virkelig du er på bedringens vei nå. Neste uke er målet ditt nådd!!! Hvordan føles det, er du fornøyd med kroppen din??:o

 

Snop: det er jo ikke så verst å stå stille etter en helg på hotell, neste uke er det nedover igjen, helt sikkert! Her er det også fokus i helgen nå, skal prøve å holde helgen til en dag og ikke dra den utover fra fredag til søndag...

 

Jaka: om du ikke er helt i form er det nok lurt å ta det litt med ro. Kroppen trenger nok litt tid til å komme seg igjen!

 

Truten: heldige deg som skal til varmere strøk! Skjønner at det føles rart og skulle gå i bikini nå, her hjemme pakker vi oss jo inn med klær, men du venner deg nok fort til det. Og jeg er helt sikker på at du ser flott ut i bikini!!

 

Scorpiogi: så deilig at du er under 77 igjen, denne gangen har du forlatt det tallet for godt! Gleder meg til å se artikkelen om deg, det må da bli snart??

 

Lillevenn: Skjønner at du synes det er kjedelig at det går litt sakte, men det går ihvertfall nedover og det er jo det viktigste! Det kan kanskje hjelpe og regne over hvor mange kcal du skal ha på nytt ift all trimmen din nå og se at du spiser riktig mengde. Kanskje du spiser for lite?

 

Jeg har ikke veid meg idag, begge snuppene våkna i ørska, kl SEKS!!! Og super blide begge to:) Men alt for tidlig for meg, hehe... Glemte helt vekta... Men har en følelse at den hadde vist litt opp, har følt meg så stinn og fæl denne uka. Begynner å bli litt bedre idag heldigvis. Har nok ikke helt tålt den siste helgen, så mye dumt er det lenge siden jeg har spist, ble nok litt i overkant... Men som sagt, bedre nå altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Så gøy det var å stikke innom å lese nå! Hvis jeg ikke har oversett noen så er det ingen som har gått opp siste uka! Superbra jobba alle sammen! Mange bra resultater! :)

 

Droppa spinningen i kveld... Hadde tenkt meg det, selv om jeg sa jeg skulle ha fridag i dag og. Men jeg er dødssliten...og jeg er ikke så flink på å komme meg avgårde på trening om kveldene lenger. Skal på spinning i morgen tidlig kloka 10!

 

Tulla var våken flere ganger fra klokka 03 i natt. Skjønner ikke hvorfor, hun virker ikke sjuk lenger. Kanskje det er tenner... Det ble iallefall lite søvn på oss. Så gikk vi ut av døren kl 09 og bort på Ikea. Det ble en times gange i snøen det. Gud så tungt! Da vi kom hjem sov hun i senga og jeg på sofaen i bortimot 2 timer. Så slitne! :o

 

Ikke vært så flink med maten i dag da...skeia ut både på Ikea og middagen her hjemme. Men jeg kjemper videre...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillevenn

Enig med Ragnhild, artig å lese når det er så mange positive resultater! :)

 

Jeg er megasliten nå ikveld, har styra i hele dag med middagslaging, klesvask, skifting av sengetøy osv.. Blir slening på sofaen resten av kvelden for å si det sånn.

 

Skal på steptime imorg kl 10.. Går greit på barnepassen virker det som, snuppa gråter ofte når jeg kommer å henter henne, men det er nok fordi hun begynner å bli veldig trøtt når kl nærmer seg elleve. De henter meg jo hvis hun hadde vært urolig lenge av gangen. Er veldig glad for at det fungerer, er så mye enklere på å trene på dagtid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gratulerer alle sammen. :)

 

Syntes det er litt positivt denne uka jeg.. kjenner jeg er veldig motivert selv også.. Deilig:D Stå på..

havnet på 1600kcal i dag til og m m to kakestykker. har jobbet så mye i dag- så har bare rukket litt brød og knekkebrød måltider, så da kunne jeg fylle på med litt kake.. hi hi.

 

gleder meg til helg i morgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk jobbet alle sammen. Her går jo alle ned. Veldig bra. Stå på videre så blir det en drøm å gå i bikini i sommer:-)

 

Gleder meg faktisk til helgen, for nå skal jeg være flink.

Planen min er å komme ned på 73,0 til 4 mars. Da beynner jeg på kurs. Det er helt realistisk hvis jeg er flink hele tiden.

Storebror skal legge inn på sykehus for operason onsdag. Blir ikke så lett å tenke på grete da, men skal uansett tenke sunt.

Han skal være hjemme en uke etter operasjonen og må ta det med ro. Blir ikke mulighet for å gå tur heller. Da er det viktig at mor kommer seg ut når far er hjemme...

 

God helg alle sammen, og lykke til:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir jo spennende å begynne på kurs, snop! Jeg går og teller litt på knappene om jeg skal melde meg på et til kurs eller om jeg bare skal rett på "hold vekten" kurs og klare å ta av det siste selv. Hvorfor skal sønnen din inn på sykehuset da? Det er alltid litt nerver inn i bildet med sykehus så jeg forstår om du ikke klare tenke helt GR da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillevenn

Skjønner godt at det ikke blir så lett å tenke grete Snop når minsten skal på sykehus.

 

Her gitt planen min skeis idag gitt, jeg sto opp og dro på trening til kl 10, men ikke snakk om at snuppa ville være på barnepassen nei! Søren altså.. Er så deilig med disse treningene på dagtid.. Noen som har vært borti det samme? Burde jeg bare fortsette å prøve, eller rett og slett bare vente en periode? Skal tilbake på trening når sambo kommer hjem. Har en regel hvis det ikke har blitt trent det jeg har planer om, så blir det heller ikke premie. Altså et glass vin :)

 

Blir mer kos den helgen da, skal i bursdag imorg.. Gleder meg til en fest med venner.. Kommer mange som jeg ikke har sett på leeenge. Skal drikke musserende hvitvin, tørr så det er ikke det værste ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cecilie32

Hei

Må nok desverre skuffe dere alle å si at denne uka ødela eg gjennomsnittet.

Måtte bli eg så måtte rapportere oppgang på 0,6 så vekta stoppet på 77,5 kg.

Veldig kipt etter noen gode uker, men har bare meg sjøl å takke etter ei helg med fest og kos. Helga forfølget meg litt ut i uka selv om jeg prøve å være flink.

Dumme meg vet jo at dette funke, men når du ser at pila går opp etter bare litt utskeielser så miste eg litt fokus.

Tenke at det nå er ny uke og blanke ark, men når vi idag blir innvitert til elggryte og boller på søndag så blir det vel ikke så lett denne helga heller.

 

Flinke dere andre som hadde nedgang eller sto stilt. Denne gangen kunne eg og vært fornøyd med å stå stilt:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Scorpiogi

Ikke ta det så tungt du stavangerjente! Det er jo selvfølgelig kjipt med vektoppgang, men om du forbereder søndagen litt kommer det til å gå bra. Ta deg en skitur eller en hurtig trilletur(eller to) i løpet av helgen, så kan du nok kose deg på søndagsbesøk :) Neste uke blir det bedre!

Dette med å ikke grave seg ned i nedturene er jo noe jeg og gjør. Men så må en bare riste det av seg og tenke at man egentlig er flink, eller blir en jo aldri å komme seg ovenpå igjen, tror jeg..

 

Skulle bare innom for å gi noen gode tips fra kurslederen min jeg:

Ut på tur med ungene, og ta med masse varmt vann på termos. Og på butikken har de massevis av poser, toddyer, kakao(både lett og vanlig), rettikoppen-supper osv. disse er gode på tur.

og hun sier at om man er flink å gå tur fortjener man en liten sjokolade. en stripe kvikklunsj er 65 kcal :)

av trim nevner hun alt fra skigåing og snowboard til aking og snøenglelaging.

 

Tror jeg skal ut i morgen jeg :)

Det var forresten kos i går på konsert, ingrid bjørnov er morsom!

Før det var vi og spiste, jeg spiste ytrefilet med hvitløk, og gresk salat med tzatziki. nam!

 

Min nye plan for helgene heretter er å ikke bare evaluere hver helg, men hver dag i helgen(om vi ikke er på hytta da, da blir det i så fall søndagsevaluering!). Det skal jeg skrive i dagboken min, og det forplikter jo litt at jeg sier det her, for om noen her leser der og jeg ikke har gjort det kan dere ta meg i øret :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Hvor gammel er ungen din nå? Jenta mi gråt også veldig på barnepassen i en periode. Jeg syntes det ble så stress, så jeg droppa å ta henne med 2-3 måneder.. Det var vel i den perioden hun var mest skeptisk. Vet ikke om det var andre ting jeg kunne gjort, men jeg syntes iallefall det ble lettest for meg. Nå går det helt supert igjen! :)

 

Skjønner godt at det ikke blir så lett å tenke grete Snop når minsten skal på sykehus.

 

Her gitt planen min skeis idag gitt' date=' jeg sto opp og dro på trening til kl 10, men ikke snakk om at snuppa ville være på barnepassen nei! Søren altså.. Er så deilig med disse treningene på dagtid.. Noen som har vært borti det samme? Burde jeg bare fortsette å prøve, eller rett og slett bare vente en periode? Skal tilbake på trening når sambo kommer hjem. Har en regel hvis det ikke har blitt trent det jeg har planer om, så blir det heller ikke premie. Altså et glass vin :o

 

Blir mer kos den helgen da, skal i bursdag imorg.. Gleder meg til en fest med venner.. Kommer mange som jeg ikke har sett på leeenge. Skal drikke musserende hvitvin, tørr så det er ikke det værste ihvertfall.[/quote']

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Scorpiogi:

Det syntes jeg var en god ide! Å skrive litt hver dag i helgen også! Kanskje det kan være løsningen for en periode....så får man litt mer press på seg...

 

Det går iallefall til hxxxxxx disse helgene!!! Er så lei av meg selv altså!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halloen alle sammen.

 

Nå er det søndag og jeg er ganske så fornøyd med helgen.

Fredag var det ingen utskjeielser, men lørdag koste jeg meg litt. Med god samvittighet:-)

Dagen i dag blir værre. Skal i to bursdagbesøk. Da må jeg klare å stå imot kakepresset. Har bestemt meg for å ta et lite kakestykke i hvert besøk. Vil ikke virke uhøflig heller.

 

Jaka: Ja jeg gleder meg utrolig til å begynne på kurs. Går og drømmer om at jeg skal slanke vekk 4 kilo på et kurs, og da blir jeg jammen fornøyd. Klarer jeg de blir jeg veldig bra. Skal gå sammen med mamma og en venninne. Tror og håper det kal være med på å gi en ekstra puff. Må liksom bevise for hverandre at vi klarer det.

Storebror skal operere vekk mandler, polypper og sette inn dren i ørene. Stakkars liten, de skal gjøre alt på en gang. Er jo bra for da slipper vi unna med bare en narkose. Godt når alt er ferdig. Han må være hjemme en uke, og ta det med ro i 3.

Blir ikke mye tur på oss da nei.

 

Lillevenn: Aldri lett når de små blir lei seg. Det er nok værst for mor. Det glør det enda vanskeligere når de er så små. Jeg ville prøvd et par ganger til. Heller bare trent korte økter. Hvis ikke det hjelper kan du kanskje ta en pause fra barnepassen. Tror det viktigste er at du følger magefølelsen din. Du kjenner snuppa best:-)

 

Stavangerjenta:Vet hvordan du har det, har vært gjennom det flere ganger. Fatt mot. Neste uke blir mye bedre.

 

Scorpiogi: enig med at å akrive en rapport hver dag må være effektivt. Da må man face sine dårlige og gode valg hele tiden. Har du gått lenge på kurs? Hvor mange kg kan man slanke vekk på et kurs?

 

Lykke til neste uke alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillevenn

Ragnhild; hun er 9,5 mnd. Hun har vært mye på barnepassen, så tror nok det bare er en periode. Tror kanskje jeg tar en liten pause fra det, kanskje prøver en gang til..

 

Somdagt så var det fest igår, ble litt snacks utover kvelden fordi jeg var så sulten. Men gikk ihvertfall ikke på nattmatfella, spiste en banan når jeg kom hjem. Moro var det, men ble litt stress pga været som var i Oslo..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OI oi oi oi for en helg:(

Jeg hadde så fine planer og var så eplekjekk da jeg gikk inn i helgen.. Men jeg klarte å spise de bort en etter en.... UFFFFFF......

 

MEN: Nå er det søndag. Og det blir ingen bolle med fett på for min del i dag.. Men skal hjem til mamma og de på middag da.. Det blir kos.. Men kan glatt styre unna fastelavens bolla.. he he..

 

I hele uken skal jeg være flink.. Orker ikke nederlaget med oppgang nå på torsdag.. Veide meg i dag bare for å se, og jeg veide akkurat en kilo mer enn på torsdag. Men nå spiste jeg masse taco og sjokoladekake i går kveld rett før sengetid, så det gir vel utslag.. Må vel en skikkelig runde på do først tenker jeg. Så får håpe det ikke er så ille som jeg tror..

Skal forresten ut på ski i dag da-. Må benytte sjansen-- Deilig temperatur og fint føre.. Og veldiog god trim. FÅr ikke til å trimme mye om dagen.. Blir stort sett bare søndag og onsdag. Men er ganske aktiv på jobben og ellers.. Så får håpe det går for en periode.. Det er det jeg klarer i en hektisk hverdag og da får jeg være fornøyd med det tenker jeg.

Og nedgang har jeg jo hatt.. Så det kommer jo litt an på hvor mye man spiser ellers..

 

Håper allesammen får en fin ny uke også.. Vi har klart oss så bra denne uken..

 

PS: Si ifra hvis jeg har glemt å føre inn noen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Scorpiogi

Snop: Jeg har gått kurs sammenhengende i ett år nå, men dette er bare mitt andre siden fødselen :) Tilsammen på kursene har jeg gått ned 9 kg snart. Vanligvis på kurs, som ikke-ammende eller ikke-gravid kan man vel gå ned alt fra 2 til sikkert ti kg. Mine forrige kurs har jeg greid 8 på det meste. Denne gangen skal jeg ikke slutte på kurs før jeg er ferdig :)

 

Snurpa: Helgen er ikke over enda! Du har enda en dag til å rette på inntrykket :)

 

Jeg sitter å venter på at gutta skal komme hjem, så jeg kan dra ut på skitur. Får ikke ned pulken fra taket, og barnevogna + voksiposen er våt fordi jeg glemte den ute i går... :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...