Gå til innhold

Glajentas Hold Vekten Prosjekt!!!


Gjest glajenta79

Anbefalte innlegg

Gjest glajenta79

Hei på deg!

 

Eg er ei 3 barns mamma som fyller 30 år i år. Er akkurat ferdig med eit fysisk oppussings prosjekt og har gått ned 15 kilo siste 9 mnd. Fikk sistemann i april i fjor og hadde brukt mnd i svangerskapet på å motivere meg til å komme tilbake til idealvekta, som eg ikkje har hatt på nærmare 6 år.

Og no endelig viser vekta 59 kg.

Har hatt ein tråd på 10-20 kg og gravid og ammende.

 

Føler meg fortsatt litt slapp i fisken, og har som mål og stramme opp litt har og der. Midjemålet ligg på 75 cm. Bunaden er sydd i 70 cm så det hadde vore kjekt om den satt behaglig til mai mnd då vi skal i konfirmasjon og gå i tog ;)

 

Styrketrening og rockering er vel det som må til.

 

Kanskje er du i en liknende situasjon, uansett kjekt med respons og oppfølging.

 

Ha en fin dag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei gladjenta, trivelig med nye fjes her inne. Velkommen inn!!! Imponerende oppussingsprosjekt, rene Hilde Hummelvold-prosjektet. Og så var det imponerende at du klarte å motivere deg mens du var gravid. Hos meg var likssom alt lov da jeg var gravid, jeg var jo gravid!!! Og gjett hva som ble resultatet. Hvis jeg skule født et barn som samsvarte med vektøkningen ville jeg i dag vært mor til en blåhval:D

 

Kropp og skinn blir jo litt slappere etter svangerskap på samme måte som etter vekttap. Litt går seg til med trim, litt siger i hop av seg selv og resten må vi nok leve med. Jeg husker at minstejenta pleide å stryke på meg og si at jeg var så godt og myk:D

 

Jeg er også nettopp flytta inn i denne tråden, etter ca 1 år i 20-30kg-klubben. Fine leiligheter her inne, jeg er kjempefornøyd. Håper du også vil trives!

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med helt ny Hold Vekten tråd!:) Det er så utrolig bra at du har nådd målet ditt! Gratulerer igjen:D Lykke til med bunaden, jeg er sikker på at du kommer til å passe den i mai;) Og jeg kommer til å følge med deg for å se hvordan det går,det kan du være sikker på;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg og velkommen hit ;) Jeg har holdt vekten en stund (etter 20 kg minus), men er relativt ny her på forumet. Her er det koselig, regner med og håper du vil trives med oss! Lykke til med videre prosjekt!

 

Vi prates etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skrulle

Hallo glajente! Velkommen inn i forumet - kjekt med flere nye fjes. Helt ny på dette forumet sjøl og må si at det er greit å finne seg til rette med mange kjekke folk!

 

Formidabel innsats du har gjort - gratulerer så mye med det! Ser at du har en midjeoppstrammingsstrategi så det er jeg kjempeivrig etter å høre mer om ;). Virker virkelig rockering? Jeg har vel tenkt at ett mål framover skal være å stramme inn bittelitt her og der. Har ikke enda bestemt hvor hardt jeg skal satse, men en liten cm eller to i midja må vel kunne la seg gjøre i alle fall?

 

Ønsker deg en riktig god søndag! - skrulle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest glajenta79

Hadde skreve et lenger innlegg og vips så fotsvant det :mad:

 

Velvel, kjekt med respons og velkomst jenter!

 

Må jo innrømme at eg var ikkje så flink å tenke på ka eg putta i munnen under graviditeten, men forberette meg mentalt på kuren som venta. Var så lei av bilringen rundt magen, klær som ikkje satt fint og ikkje minst feriebilder eg godt kunne vært foruten. Dette har vært dei store motivasjonsfaktorane i vanskelige tider og eg har bitt tenna sammen og vært veldig bestemt på at sommaren 2009 skal det være kjekt på ferie også framfor kamera :)

 

Og den rockeringen har eg tru på. Den heite innersvingen rockering og eg kjøpte den på trumf.no Var Melis som skrev her som fikk meg på tanken og den er ikkje en vanlig rockering. Dn er stor tung og med ruglete innside som maserer fettcellene og gir musklene en skikkelig omgang juling den første veka. Fikk store blåkuler på hoftene:p har minket 25 cm i midjen, og trur at rockeringen har hjulpet på veien. No kan eg stå i 20 min uten problem, men første gangane var det så vondt at eg ikkje kunne holde på meir enn 1 minutt eller 2 ;) Har desverre ikkje fått brukt den siste mnd, vært sjuk og komt ut av rutiner, så blir spennande å finne den fram igjen.

 

No må eg lese litt på trådene deres og bli litt bedre *kjent* med dere !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, 25 cm er jo utrolig imponerende!!;) Rockeringen min har også blitt stående en tid nå, ble rett og slett litt lei etter å ha holdt det gående i 6 mnd, hehe:o Men tror jammen jeg må finne den fram igjen, ble litt motivert av å lese det du skriver;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest glajenta79

Vekt i dag: 58,9 kg...ups har vist gått opp 0,5 kg siden i går...er det mulig???

Jaja, har hatt en travel veke med mykje styr i skule-kampen...og så avslutta eg dagen i går med middag, etter å ha sittet i formannskapsmøte(som tilskuer) hele ettermiddagen. Minsten går på penicillin og eg tar vitaminer til den store gullmedalje og har 2 dagen uten hodeverk på lenge....herlig. Ellers har minsten prøvd å bite meg i puppen dei siste dagane, noke som ikkje har falt i god jord hos mor...snakka til han litt hardt FYY !!! og no vil han ikkje ha pupp, sånn over natta. Har altså to fulle mugger...litt uventa at han skulle total avvise det sånn.

 

Jaja...rekner ikkje på kalorier, men eter stort sett det samme, litt meir kosemerker, har det blitt denne veka. En måte å feire at målstreken er nådd. Skjerpings kommande veke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skrulle

En halvkilo forskjell fra dag til dag er ikke noe å bekymre seg om - det kan være litt vann i kroppen eller litt ekstra i tarmen...eller i puppen?? Planlegger du å øke litt forsiktig i kalorimengdene dine nå eller tenker du at du tar det som det kommer framover? De er jo veldig opptatt av gradvis økning i GR-konseptet slik at kroppen skal venne seg til at det er greit med mer mat. Det kommer vel kanskje også litt an på hvor mye amming det blir framover også - akkurat slike ting har jeg ikke peiling på!

 

Jeg har myst litt på slike rockeringer tidligere. Det var jo en heftig rocketråd her inne i fjor og da lurte jeg fælt. Vi har ikke rockeplass innendørs her vi bor og vet ikke om jeg er helt komfortabel med å stå i hagen :). Du får holde oss oppdatert på virkningene og virker det godt så får vi se om forfengeligheten vinner over bluferdigheten!

 

Ha en riktig god dag! - skrulle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest glajenta79

Tok ei veke ferie eg gitt, sånn på sparket.

Jaja, no e eg her. Var på vekta i dag og den viste 58,8 kg så eg ligg no stabilt fra forrige veke. Har hatt nok ei hektisk veke. I helga var det utdrikningslag, og det var herlig med en kveld i lag med bare damer. Brura var snøhvit og resten av gjengen var utkledd som dverger, morro.

 

Ellers har eg gått i gang med en ny vekeplan, etter å ha fokusert på slanking og trimming lenge, må eg no bytte ut slankedelen med et kvart anna....og sida vekene mine er hektiske så blir det til at huset dett ned i mellom. Var på europris og kjøpte meg vekeplanlegger og har no strukturert dagane med huslige syssler, ser veldig bra ut, så no må eg bare følge den :)

 

Håper det står fint til i nabolaget :)

 

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest glajenta79

Vekt i dag: 57,5 :eek:

Trur det tar på å ha det travelt. Hadde siste innspurt i skulekampen og tapte i går kveld...veldig trist, 14 mot 13 stemmer stemte for å legge ned storskulen vi har i bygda. Eg trur eg gløymte å ete litt i går og i dag har vi feira 5 års dagen til jenta mi, så det har ikkje blitt heilt bra i matveien i dag heller :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest glajenta79

To hektiske veke unnagjort og vekta opp i 58,5 igjen...er ikkje så opptatt av at den svinger litt, det e vel heilt normalt. Så lenge den holder seg under 60 er eg fornøyd.

 

No drar eg på påskeferie på hytta, og vil ønske de som er innom God påske ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...